#شرح_صحیفه_سجادیه
(ادامه شرح دعای ۴۰)
💠ما به این نقطه رسیدیم که جنابعالی از جاذبهی آرزوها خارج و با مرگ انس گرفته و رفیق شدهاید
💠اینجا حضرت میفرمایند:
🍃فَإِذَا أَوْرَدْتَهُ عَلَيْنَا وَ أَنْزَلْتَهُ بِنَا فَأَسْعِدْنَا بِهِ زَائِراً، وَ آنِسْنَا بِهِ قَادِماً، وَ لَا تُشْقِنَا بِضِيَافَتِهِ
او به زیارت ما که میآید و ما مزور هستیم، حال انس داشته باشیم و در این لحظات که او میهمان است و ما میزبان هستیم، میزبان سربلندی باشیم و کم نیاوریم و همهچیز آماده باشد
🍃وَ لَا تُخْزِنَا بِزِيَارَتِهِ، وَ اجْعَلْهُ بَاباً مِنْ أَبْوَابِ مَغْفِرَتِكَ، وَ مِفْتَاحاً مِنْ مَفَاتِيحِ رَحْمَتِكَ
ما در دیدار او بیچاره نشویم.
💠 گاهی انسان مؤمن را در لحظات پایانی در دستاندازها میاندازند که بابی از ابواب مغفرت الهی است؛ زیرا دارند او را شستوشو میدهند. مرگ، اولین پردهی بهشت را از مقابل چشم مؤمن برمیدارد و اولین درِ بهشت با کلید مرگ باز میشود.
🍃أَمِتْنَا مُهْتَدِينَ غَيْرَ ضَالِّينَ
زمان مرگ در مقام هدایت مستقر شده باشیم و اعوجاج و کجی و انحرافی در کار نباشد
🍃طَائِعِينَ غَيْرَ مُسْتَكْرِهِينَ
یک معنای این قسمت آن است که در حال طاعت باشیم. اما معنای دیگرش این است که وقتی او گفت بفرمایید، ما با سر برویم و کراهت نداشته باشیم.
🍃تَائِبِينَ غَيْرَ عَاصِينَ وَ لَا مُصِرِّينَ
قبل از مرگ توبه به معنای خاص کرده باشم.
💠معنای توبه خاص یعنی آخرین وضعیت من، توبهی مقبوله باشد. توبه ای که بعد از آن هیچ گناهی نباشد.
عاصین و مصرّین، به گناهان کبیره و صغیره برمیگردد
🌐 @ashora_karbala
🔰 بزرگترین آفتِ بزرگترین انقلاب
💢 #غرب_زدگی و #غرب_پرستی آفت دو قرن اخیر این سرزمین است که همیشه با #خیانت به این آب و خاک همراه بوده و خواهد بود. از میرزا ملکم خان ناظم الدوله، پادشاهان نالایق قجر و پهلوی تا مدیران و وزرا و وکلای نالایق حال حاضر.
💢 آنچه حلقه ارتباطی بین این عمّال نالایق را به یکدیگر متصل میکند و به عنوان بازوی پیدا و پنهان خیانت اجرای نقش میکند، از قرارداد تالبوت و رویتر و دارسی و گس -گلشائیان و برجام و اف ای تی اف تا همین اینستکس و ....
همه و همه در یک نقطه وجه اشتراک دارند:
محصلینی که برای #تحصیل به #غرب اعزام شده اند و در بازگشت به میهن، دشنه تیز شده خیانت را به اسم ترقی و پیشرفت و علم و تکنولوژی و کلید حل گرفتاریها بر پیکر مردم این سرزمین فرو میکنند.
🔍 بررسی معاهدات و پیمانهای دویست ساله اخیر نشان میدهد، این قراردادها بجزء ضرر و عقب ماندگی هیچ نفعی برای کشور ایران نداشته است.
💢 دردناکترین و زهرآگین ترین دردها، سخن دشمنی است که از زبان به اصطلاح؛ خیرخواهان و مصلحانِ به فرنگ رفته!! شنیده شود!
💢 روزگاری شعارشان این بود که این ماده سیاه بدبو متعفن به چه کار می آید بدهیم به انگلیسیها ببرند تا زحمت ما هم کم شود!
❗️و روزی دیگر میگفتند که ایرانی لوله هنگ هم نمی تواند بسازد!
❗️صنعت هسته ای هم بدرد ما نمیخورد چون نفت داریم!!
❗️کشاورزی هم سودی ندارد چون آب نداریم!
❗️برق و نیروگاه هم نباید داشته باشیم چون محیط زیست را آلوده میکند!
❗️صنعت خودرو هم که در این ۴۰ سال اوج شاهکارش تبدیل پیکان به وانت پیکان و تبدیل پراید به وانت پراید است!
‼️ #امان_از_خیانت!!
درحالی که عربستان و امارات قرارداد ساخت نیروگاه هسته ای امضاء میکنند! عربستان لم یزرع با دانش روز کشاورزی درحال تولید فراورده های کشاورزی است!مدیران و وزرای ما روز به روز به عقب باز میگردند !!
💢 امام خمينی (ره):
تا #خیانت بزرگان نباشد، دولت های خارج نمیتوانند تصرف بکنند!!
#خیانت هست که اسباب این میشود که اینها راهشان را باز میکنند؛ مستشار میآورند، کارشناس میآورند؛ از این بساط درست میکنند. این خیانت است که راه آنها را باز میکنند.
اگر یک دولت غیر خائن باشد، راه باز نمیشود بر آنها که بیایند منافع ما را ببرند.
💢 ننگ بر شرف نداشته مدیران خائن! این مدیران خائن و نالایق از اعقاب همان میرزا ملکم ارمنی و میرزا حسین خان سپهسالار و ابراهیم خان کلانتر یهودی و دیگر خبیثان خائن به این کشور هستند.
⁉️ باب این خیانت ها و تیشه به ریشه پیشرفت و اقتدار زدن این سرزمین تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟!!
🌐 @ashora_karbala
انسان 250 ساله.pdf
3.17M
📕پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
(انسان ۲۵۰ ساله)
✍اثر #استاد_سید_علی_خامنه_ای
📕بخشهایی ابتدایی از کتاب
این بزرگواران(ائمه) یک واحدند، یک شخصیتند. شک نمی شود کرد که هدف و جهت آنها یکی است. پس ما به جای اینکه بیاییم زندگی امام حسن مجتبی "علیه السلام" را جدا و زندگی امام حسین "علیه السلام" را جدا و زندگی امام سجاد "علیه السلام" را جدا تحلیل کنیم_ تا احیاناً در دام این اشتباه خطرناک بیفتیم که سیره ی این سه امام به خاطر اختلاف ظاهری با هم متعارض و مخالفند_ باید یک انسانی را فرض کنیم که ۲۵۰ سال عمر کرده و در سال یازدهم هجرت قدم در یک راهی گذاشته و تا سال دویست و شصت هجری این راه را طی کرده.
📕زندگی امیرالمؤمنین با زندگی امام مجتبی، با زندگی حضرت ابی عبدالله، با زندگی هشت امام دیگر تا دویست و شصت یک حرکت مستمرّ است.
📕مبارزه ی #سیاسی یا مبارزه ی حادّ سیاسی که ما به ائمه "علیهم السلام" نسبت می دهیم یعنی چه؟ منظور این است که مبارزات ائمه "علیهم السلام" فقط مبارزه ی #علمی و #اعتقادی و #کلامی نبود... چیزی بیش از این بود.
📕مبارزه ی #سیاسی ائمه عبارت است از یک مبارزه ای با یک هدف #سیاسی.
آن هدف سیاسی چیست؟ عبارت است از تشکیل "حکومت اسلامی" و به تعبیر ما "حکومت علوی".
📕ائمه از لحظه ی وفات رسول الله تا سال دویست و شصت، درصدد بودند که #حکومت_الهی را در #جامعه_اسلامی بوجود بیاورند ؛همه کارهای ائمه "علیهم السلام" غیر از کارهای #معنوی و روحی که مربوط به اعتلای نفس یک انسان و قرب او به خداست، برای این است که #حکومت_اسلامی را تشکیل بدهند.
🌐 @ashora_karbala
دعا طریقِ عزت .MP3
5.24M
🎧 استاد #میر_باقری | قطعه صوتی
💠نکات دقیق در مورد مسئله دعا
❓چرا بعضی دعاها مستجاب نمیشود؟
حجم: ۵ مگابایت
زمان: ۲۱ دقیقه
کیفیت: متوسط
🌐 @ashora_karbala
⁉️علت بروز سختی ها و مشکلات و شدائد در زندگی ما چیست؟
✍ استادمتفکر #شهید_مطهری :
🔰 یکی از اموری که سبب تکمیل و تهذیب نفس و تصفیه اخلاق و تهییج قوا و نیروهای نهفته وجود انسان میشود و در حکم نیروی محرک دستگاه وجود انسان است، شداید و سختیها و مصیبتهاست.
🔰به حکم قانون و ناموس خلقت، بسیاری از کمالات است که جز در مواجهه با سختیها و شداید، جز در نتیجه تصادمها و اصطکاکهای سخت، جز در میدان مبارزه و پنجه نرم کردن با حوادث، جز در روبهرو شدن با بلایا و مصائب حاصل نمیشود.
🔰 نه این است که اثر شداید و سختیها تنها ظاهر شدن و نمایان شدن گوهر واقعی است؛ نه، این طور نیست، بالاتر است. شداید و سختیها و ابتلائات اثر تکمیل کردن و تبدیل کردن و عوض کردن دارد. از ضعیف، قوی و از پست، عالی و از خام، پخته به وجود میآورد.
✅ پس این گونه امور را نباید قهر و خشم شمرد؛ لطف است در شکل قهر، خیر است در صورت شر، نعمت است در مظهر نقمت.
🌐 @ashora_karbala
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13980412_29186_64k.mp3
7.66M
🎙بشنوید| صوت کامل بیانات امروز رهبرانقلاب در دیدار کارگزاران حج. ۹۸/۰۴/۱۲
حضرت آیت الله #بهجت:
💠 #حضرت_معصومه (علیهاالسلام) از قبیل امامزادههای مطلق نیست که هنگام زیارت او، زیارتنامه مطلق امامزادهها خوانده شود، بلکه زیارت مخصوص به خود دارد ؛ زیرا در روایت است:
🍃«مَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنةُ»
هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب میگردد؛ خیلی کلمه بزرگی است.
💠نقل شده که روزی حضرت امام موسی کاظم (علیهالسلام) در مدینه، در خانه تشریف نداشتند، شخصی آمد که سؤالی از آن حضرت بنماید، حضرت معصومه (علیهاالسلام) که در سن کودکی بودند و در خانه تشریف داشتند، میفرمایند: آن حضرت تشریف ندارند، چه کار دارید؟ آن شخص عرض کرد: مسئلهای دارم. میفرماید: بنویس. مینویسد، ایشان پاسخ آن را میدهد، بعد که حضرت امام کاظم علیهالسلام به خانه برمیگردد، مادرش جریان را به آن حضرت عرض میکند، حضرت میفرماید: 🍃«بِأَبِی هِی وَ أُمی، حَکمَتْ بِما حَکمَ اللهُ»
پدر و مادرم به فدایش، به آنچه خداوند حکم فرموده، حکم نموده است.
💠اینها افراد عادی نبودهاند، خدا میداند این خاندان چه شخصیتهایی بودهاند، این همه کرامات برای ایشان ذکر کردهاند.
📕در محضر بهجت، ج۲، ص۱۳۷
🌐 @ashora_karbala
💠جمله ای بلند بالا در مقام #حضرت_معصومه از علامه ذوالفنون #حسن_زاده_آملی
آیتالله حسن رمضانی میگفت: چندین سال قبل، دانشگاه قم برای تجلیل از مقام حضرت #فاطمه_معصومه (سلام الله علیها) گردهمایی تشکیل دادند و از من خواستند که واسطه شوم و حضرت استاد علامه حسن زاده آملی را برای این مجمع دعوت کنم؛ معمولا حضرت استاد به خاطر کسالت و اشتغالات فراوانشان این دعوتها را قبول نمیکردند، اما وقتی این مساله را مطرح کردم با کمال صفا و صمیمیت و تمام وجود، سریعا قبول کردند؛ حتی با مسئولین آنجا تماسی نگرفتیم که وسیلهای برای حضور استاد در مراسم بفرستند.
خود ایشان به محل جلسه تشریف آوردند و به محض حضور در مجلس، جلسه منقلب شد.
💠قرار نبود ایشان سخنی بگویند، اما اصرار مسئولین و دیگران ایشان را به حرف آورد و جملهای که با تمام وجود فرمودند و ابراز کردند و همه را منقلب کرد این بود:
🍃«اگر برای من ممکن بود و مواجه با مشکل نمیشدم برای تجلیل از شخصیتی مانند فاطمه معصومه سلام الله علیها این مسیر را سینهخیز میآمدم!»
💠 همچنین علامه میفرمود: «ما امامزاده زیاد داریم و خود موسی بن جعفر (علیهم السلام ) فرزندان زیادی داشتند، اما کدام یک از ایشان مانند #فاطمه_معصومه (سلام الله علیها) درخشید و #منشأ_خیرات و برکات شد.
💠 باید یک مقام ثبوتی باشد که این مقام اثبات رقم خورده باشد و ای کاش من میتوانستم در این مسیر اینطور به محضر شما تشرف پیدا کنم.
🌐 @ashora_karbala
#رهبر_معظم_انقلاب
💠بدون تردید نقش #حضرت_معصومه "سلام الله علیها" در قم شدن قم و عظمت یافتن این شهر عریقِ مذهبىِ تاریخی، یک نقش ما لا کلام فیه است. این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیتشدهی دامان اهلبیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه "علیهمالسّلام" و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهلبیت "علیهمالسّلام" در آن دورهی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهلبیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند.
۸۹/۷/۲۹
#حضرت_فاطمه_معصومه
🌐 @ashora_karbala
#تفسیر_قرآن_کریم
🍃بَلَىٰ ۚ إِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا وَيَأْتُوكُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هَٰذَا يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُمْ بِخَمْسَةِ آلَافٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ مُسَوِّمِينَ
(۱٢۵ _ آل عمران)
🍃آری، اگر شکیبایی ورزید و پرهیزکاری کنید و دشمنان در همین لحظه، جوشان و خروشان بر شما بتازند، پروردگارتان شما را با پنج هزار فرشته نشان دار یاری می دهد
💠صبر یعنی چه؟
صبر یعنی در میدان باقی ماندن، بیرون نرفتن. بعضی از میدان میگریزند؛ بعضی نمیگریزند امّا بتدریج از میدان کناره میگیرند؛ این خلاف صبر است. صبر یعنی پایداری کردن، در میدان ماندن، استقامت کردن. صبر یعنی چشم به هدفهای دور و به افقهای دور دوختن خداوند میفرماید: اگر صبور باشید به وسیله ملائک برای تو تسهیلات و موفقيت خاص ايجاد میكنم؛
جزع و فزع نداشته باشید ناله و شکایت نکنید
این سنت الهی است که باید بشود و به شرط صبر و تقوا میشود(من فورهم) فوری هم میشود
💠شرط دوم تقواست
تقوا با معنای گستردهی خود در این آیهی شریفه مورد توجّه قرار گرفته است؛ هم به معنای عامّ تقوا است ؛ یعنی مراقبت از خود برای عدم انحراف از جادّهی مستقیم شریعت اسلامی؛هم به معنای پرهیز و مراقبت از خود در مقابل دشمن
💠مراقب باشیدچون در مقابل دشمنید انسان در میدان جنگ یک جور زندگی میکند؛در هنگامی که جنگ نیست، جور دیگری زندگی میکند؛در اتاقِ راحتِ داخلِ خانهی خود یک جور زندگی میکند.
تقوا به این معنا است؛ مراقبت از خود در مقابلهی با دشمن، پرهیز از اعتماد به دشمن ؛ پرهیز از کار خلاف قاعده و خلاف عقلانیّت و پرهیز از سستی و سهلانگاری؛تقوا به این است.
🌐 @ashora_karbala
#شرح_نهج_البلاغه
(ادامه شرح حکمت ٣۱)
💠پایه دومِ ایمان: یقین
امام علیه السلام در این فراز از شاخه هاى یقین سخن مىگوید و مىفرماید:
🍃وَالْیَقِینُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ:
عَلى تَبْصِرَهِ الْفِطْنَهِ، وَتَأَوُّلِ الْحِکْمَهِ، وَمَوْعِظَهِ الْعِبْرَهِ، وَسُنَّهِ الْأَوَّلِین
🍃یقین بر چهار شاخه استوار است:
بر بینش هوشمندانه و عمیق و پى بردن به دقایق حکمت و پند گرفتن از عبرتها و اقتدا به روش پیشینیان صالح
💠ممکن است این چهار شاخه اشاره به چهار رشته از علوم انسانى باشد:
نخست علوم تجربى است که از «تبصره الفطنه» سرچشمه مىگیرد
دوم علوم نظرى است که از «تأویل الحکمه» به دست مىآید
سوم علومى است که از تاریخ نصیب انسان مىشود و مایه عبرت اوست
و چهارم علوم نقلى است که از سنن پیشنیان به دست مىآید.
هنگامى که انسان این چهار رشته علمى را پیگیرى کند و از آنها بهره کافى ببرد به مقام یقین مىرسد.
💠مثلًا درباره خداشناسى نخست چشم باز کند و به خوبى آثار پروردگار را در
جهان هستى ببیند سپس با اندیشه عمیق رابطه آن را با مبدأ آفرینش قادر و حکیم درک کند آنگاه از حوادث تاریخى عبرت بگیرد و خدا را از لابه لاى آن بشناسد و پس از آن بر آنچه از پیشنیان صالح و عالم به دست آمده مرور کند و علوم آنها را به علم خود بیفزاید تا یک خداشناس کامل گردد. همچنین در مورد خودسازى و عوامل تقرب به پروردگار.
🌐 @ashora_karbala
#شرح_صحیفه_سجادیه
(دعای ۵۴-در زدودن غم و اندوه)
#جلسه_اول
🍃يَا فَارِجَ الْهَمِّ، وَ كَاشِفَ الْغَمِّ، يَا رَحْمَانَ الدُّنْيَا وَ الاْخِرَةِ وَ رَحِيمَهُمَا، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْرُجْ هَمِّى، وَ اكْشِفْ غَمِّى
🍃اى زداینده اندوه و برطرف کننده غم،اى رحمن دنیا و آخرت ورحمت آورنده در دو دنیا،بر محمد و آلش درود فرست،و اندوه مرا برطرف ساز،و غم دلم را بزداى
💠می خواهیم ببینیم در جغرافیای فرهنگ قرآنی و اسلامی و روایی، به مسئلهی غم و اندوه چگونه نگاه میشود. پس از آن؛ زاویهی دید خود را با مبانی دینی هماهنگ سازیم.
💠ما در فارسی نیز دو واژهی همّ و غم را استفاده میکنیم.
از روایات و کتب لغت استفاده میشود که این دو عنوان، معانی کاملاً منطبقی با یکدیگر دارند. هر دو به معنای اندوه است و البته تفاوتهایی دیده شده.
💠به هر ترتیب در مورد تعریف همّ گفتهاند:
(إنَّ الهمّ هو الفکر فی إزاله المکروه و اجتلاب المحبوب)
همّ یعنی انسان چطور چیزی را که دوست ندارد، از خود دور کند و چیزی را که دوست دارد و مفید میداند، برای خود به دست آورد.
💠غم چیست؟!
غم عبارت از وقتی است که انسان یک محبوب را از دست میدهد و فرصت ازدواج یا تحصیل یا ... از دست میرود. تلاش کرده، اما به آن نرسیده است یا چیزی که نمیپسندد، نظیر مصیبت از دست دادن یک عزیز برای او اتفاق افتاده است.
💠اینها حالتی در شخص به وجود میآورد که غم نامیده میشود و حالت انقباض روانی است. مراتب این انقباض و گرفتگی با هم فرق میکند و هر مرتبه، آثار فکری و روانی و رفتاری، نظیر تمایل به انزوا دارد.
🌐 @ashora_karbala
4_6050894194556272646.pdf
3.44M
📕 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
« یادگار عصمت »
شرح تاریخ زندگانی و هجرت #حضرت_معصومه (سلام الله علیها)
✍ نویسنده : صفر فلاحی
📕این کتاب در ۶ بخش به مسائل مربوط به زندگانی حضرت معصومه(س) میپردازد
🔹بخش اول:
نگاهی به زندگی حضرت معصومه(س)
🔹بخش دوم:
برخی فضایل و کرامات حضرت معصومه(س)
🔹بخش سوم:
پیشینه سرزمین قم
🔹بخش چهارم:
علل مهاجرت حضرت معصومه(س) و علویان به قم
کیفیت قم قبل از ورود حضرت معصومه(س) و بعد از ورود ایشان
🔹بخش پنجم
نگاهی به سیر هجرت حضرت معصومه(س)
🔹بخش ششم:
نگاهی به هجرت در اسلام
🌐 @ashora_karbala
🔰 چرا عدهای #ریزش میکنند و از #قطارِ_انقلاب_اسلامی پیاده میشوند؟
✍ استاد سیدمحمدمهدی #میر_باقری:
💢انقلاب اسلامی حرکتی دربرابر #تمدن_غرب است که میبایست چند مرحله را پشت سر بگذارد:
1⃣ #مرحله_سیاسی، که در آن، تمایلات عمومی متناسب با ایدههای انقلاب اسلامی بسط و شرح مییابد.
2⃣ #مرحله_فرهنگی، که در آن عقلانیت اجتماعی به تولید میرسد و سازوکارهایی برای رسیدن به آرمانها و ارزشها پیریزی میشود.
3⃣ #مرحله_انقلاب در صنعت و محصولات است که درمجموع، تمدن نوینی شکل میگیرد.
💢 انقلاب ما اکنون در مرحله دوم است؛ مرحله کنونی، مرحله عبور از #عقلانیت_غربی و ورود به #عقلانیت_دینی است.
اگر انقلاب اسلامی بخواهد آرمان های خود را در مقیاس ملی، منطقهای و جهانی بسط دهد و به یک راه جدید در مقابل راه برآمده از رنسانس تبدیل شود، باید عقلانیت جدید اسلامی تولید و از عقلانیت سکولار که سدی در مقابل سیر تکاملی انقلاب اسلامی است، گذر کند.
💢 بهطور طبیعی، انقلاب اسلامی در این مرحله و در مراحل قبل و بعد، با ریزشهایی روبهروست؛ زیرا در هر دوره، کسانی که نمیتوانند با آرمانها و برنامههای انقلاب اسلامی همگام شوند، بهتدریج ریزش میکنند.
⬅️به عنوان نمونه، آنها که نمیخواهند از عقلانیت مدرن عبور کنند، با تکیه بر این عقلانیت به نفی اصل انقلاب میپردازند. آنها راه #وصول_به_سعادت و #عدالت_اجتماعی را همین عقلانیت مدرن میدانند و میپندارند که انقلاب اسلامی به بیراهه میرود! درواقع، آنها آرمانهای انقلاب و مقولاتی چون عدالت، امنیت و رفاه بشر را براساس همین عقلانیت مدرن، درک و تحلیل میکنند و عبور از آن را بهمعنای عبور از آرمانهای انقلاب و ناکارآمد و متحجرانه میپندارند؛ از این رو، درمقابل این مرحله از حرکت متعالی انقلاب اسلامی مقاومت میکنند و درنهایت، صف خود را از #صف_انقلابیون جدا میسازند.
⬅️بر این اساس ریزشها، به عدم همراهی عدهای با مرحلهای از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی تحلیل میشود.
💢از سوی دیگر، در هر مرحله، #رویشی هم پدیدار میشود؛ زیرا هنگامی که عقلانیت دینیِ کاربردی و سازوکار حرکت اجتماعی الهی در دنیای جدید، طراحی میشود، قشر وسیعی از نخبگان و روشنفکران و یا مستضعفان و مظلومان در دنیای اسلام و در مقیاس جامعه جهانی، مجذوب انقلاب اسلامی میشوند و به این سو میآیند.
این #ریزش_و_رویش، در همه مراحل تاریخی انقلاب اسلامی وجود داشته و خواهد داشت.
💢انقلاب اسلامی؛ در قدم اول به مبارزه با #زیاده_خواهی قدرتها پرداخت و به مبارزه با نظام سلطنتی بهعنوان یک ساختار عدالت گریز و دینستیز مبدل شد و درنهایت، به یک ایده اثباتی به نام «حکومت اسلامی» رسید.
💢 در هریک از این مراحل، با دقیقتر شدن و تبیین بیشتر آرمانهای اسلامی، عدهای که برخی از ایدههای نظری و عملی خود را حذف شده میدیدند، از انقلاب جدا شدند! بهعنوان مثال در آنجا که امام انقلاب بر «جمهوری اسلامی» تأکید کرد؛ برخی که بهدنبال تحقق #جمهوری_سوسیالیستی و یا جمهوری با قیدهای دیگر بودند، این جهتگیری را متناسب با آرمانهای خود ندیدند و ریزش کردند. مبارزات مارکسیستی بر علیه انقلاب اسلامی عمدتاً از همین مرحله شروع شد.
هواداران حکومت #دموکراتیک و دین حداقلی وقتی مشاهده کردند که اسلام و ولایت فقیه به یک نظام حقوقی کلان در جامعه تبدیل میشود از انقلاب فاصله گرفتند.
💢 از مرحلهای که انقلاب اسلامی وارد مبارزه جهانی شد نیز طیفی که به یک رفرم یا انقلاب در مقیاس ملی میاندیشیدند، فریاد برآوردند که ضرورتی ندارد ما هزینه یک انقلاب جهانی را بپردازیم؛ باید در حد حلوفصل مسائل ملی و عمران و آبادانی کشور خود تلاش کنیم. بنابراین، حاضر نشدند در #بسط_فرهنگی_اسلام و #انقلاب_اسلامی_در_مقیاس_جهانی و مبارزه با #نظام_استکباریِ حاکمِ بر جهان همکاری کنند.
⬅️به عبارت دیگر، وقتی انقلاب اسلامی برای دفاع از #اسلامیت_نظام، تا مرز درگیری نظامی با #استکبار ایستاد، حتی عده ای از طرفداران انقلاب اسلامی، به دلیل #هزینه این حرکت، راه خود را جدا کردند؛ بدون آنکه به دستاوردهای این حرکت توجه داشته باشند.
💢در کنار همه ریزشهایی که در مراحل تکاملی انقلاب اسلامی روی میدهد، رویشهایی بسیار گستردهای نیز به وقوع پیوسته است که از آن جمله میتوان به #هویت_یابی افتخارآمیز شیعیان در جهان و رشد تشیع در جهان اسلام و سایر کشورها، توجه و گرایش به اسلام انقلابی و حتی تمایل بسیاری از کشورهای انقلابی به اسلام، و... اشاره کرد.
🌐 @ashora_karbala
✍استاد #علی_صفایی_حائری:
💠به شهادت آيهى آخر سورهى كهف،
🍃فمنْ كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا
ميان رجاءِ لقاءِ خدا و عمل صالح و عمل خالص؛ ارتباطى هست كه بايد آن را به دست آورد و بهره گرفت، مادام كه دل در دنيا باشد و از تنگى دنيا به ستوه نيامده باشد و شور و شوقى ديگر در او خيمه نزده باشد، تمامى كارهاى خدايى و آخرتى و تمامى نماز و جهاد و شهادت انسان دنيايى است و از اين محدوده بيرون نمىرود و آندم كه گرايش به غيب و اشتياق به روز ديگر و انتظار لقاء خدا در دل شعله كشيد، ناچار تمامى كارهاى دنيايى و خوراك و پوشاك و عيش و نوش انسان، انگيزهاى ديگر دارد و صبغهاى ديگر و هوايى ديگر، كه تمامى كارهاى پراكنده، آن هنگام كه در طرح جامع و برنامهى گستردهى تو شكل مىگيرد، هماهنگ و يگانه مىشود و علم و حالت به ثبات و سرمديّت مىرسد
📚 وارثان عاشورا، صفحه 16
🌐 @ashora_karbala
مصیبت عاشورا 1.mp3
7.09M
🎤صوت روضه خوانی علامه ذوالفنون #حسن_زاده_آملی
#شب_جمعه
#شب_زیارتی
#اباعبدالله_الحسین(ع)
#مصيبت_عاشورا
#روضه_کربلا
🌐 @ashora_karbala