eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
619 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
terend-gozari-01.mp3
9.69M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد #حسن_عباسی 🔰موضوع: "مؤلفه‌های انسان طراز" ☑️ سلمان، انسان طراز است؛ از پیامبر اسلام(ص) روایت شده است: «سلمان از ما اهل بیت است.» ☑️ انسان طراز، هدف خلقت خود را می‌داند که: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ» علت تأکید بر عبودیت انسان در حالی که خدا نیاز به عبادت بندگان خود ندارد، چیست؟ پاسخ مفسرین قرآن چنین است که «عبادت» در اینجا ناظر بر «معرفت» است. باید «لیعرفون» صورت گیرد تا بندگی حاصل شود. ☑️ خدای اسلام برخلاف خدا مسیحیت و یهود، خدای ساعت‌ساز نیست که عالم را خلق کرده و به حال خود رها کرده باشد؛ بلکه او همه‌ی اشیاء را پس از خلقت، ربوبیت می‌کند؛ باغبانی‌ست که خود خلق کرده و خود نیز می‌پروراند و گل‌آرایی می‌کند. ربوبیت خدا، زمانی به صورت گسترده شامل حال انسان می‌شود که انسان نیز متقابلاً عبودیت نماید. ربوبیت او همواره جاری‌ست اما تا زمانی که با بندگی از سوی ما پیوند نخورد، شامل حال ما نمی‌شود. پس عبودیت ما، برای خاطر خودمان است. در دعا خدای خود را با نام «ربنا» می‌خوانیم؛ یعنی از او تقاضا داریم تا ما را این چنین بپروراند. ☑️ در ساخت انسان طراز، پس از آنکه تنظیم دو حوزه‌ی «عبودیت» و «معرفت» روشن شد، می‌باید ده مؤلفه را از ابتدای خلقت تا مرگ او مورد ارزیابی قرار دهیم به طوری که در پشت هر ترند و گزاره، عقبه‌ا‌ی معرفتی و عقلانی باشد 1⃣جلسه اول ⏰ مدت: ۵٣:۴٨ دقیقه 📶 حجم: ٩ مگابایت 🗓  جلسلت ٣٧٢ کلبه کرامت ۹۱/۶/۹ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 رفع دشمنی برادران ایمانی ✍استاد #علی_صفایی_حائری 💠 "و نَزَعْنا ما في‏ صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْواناً عَلى‏ سُرُرٍ مُتَقابِلين" (۴٧ حجر) و آنچه از دشمنى و كينه در سينه ‏هايشان بوده بركنده ‏ايم كه برادر وار بر تخت‏ هايى روبروى يكديگرند 🔹 آنها كه همه يك هدف دارند، آنها هم مى ‏توانند با هم درگير شوند محدوديت دنيا و تزاحم منافع، دنيا طلبان را به جان يكديگر مى ‏اندازد. آنها كه دنيا را مى‏ خواهند، قدرت و رياست و ثروت و لذت و زن و شهوتى را طالب هستند، حتّى اگر برادر و فرزند باشند، به جان يكديگر مى ‏افتند و اگر بتوانند حريف را مى ‏شكنند و اگر نتوانستند، به تقسيم منافع و همزيستى مسالمت ‏آميز روى مى ‏آورند. محدودۀ دنيا، نزاع آفرين و طوفان زاست 🔹 همين طور مى ‏شود كه خدا جويان هم، با يكديگر درگير شوند و ستيز كنند و كينۀ يكديگر را در دل بگيرند، كه اين شگفتى ندارد كه دنيا، هم دنياى محدود است و هم دنياى حجاب. آن هم حجاب ‏هايى كه مستور هستند و به چشم نمى ‏آيند 🔹 در اين آيه نكتۀ لطيفى هست و "نَزَعنا ما فى صُدُورهم من غلٍّ اخواناً على سُرُرٍ مُتقابلينَ" خدا مى ‏فرمايد كه در بهشت ما، كينه‏ هاى دل‏ هاى آنان را برمى ‏داريم، كه اينها برادران هم بوده ‏اند و به خاطر ما درگير شده بودند و ما كينه ‏هاشان را صاف مى ‏كنيم 🔹چون پيداست اگر كينه‏ ها به خاطر دنيا باشد، بوى بهشت را از هزار سال راه نمى ‏يابند. از اين كه در بهشت روبروى هم نشسته ‏اند و كينه ‏هاشان را خدا برداشته، معلوم مى ‏شود كه در حجاب بوده‏ اند و دوست خود را نمى ‏شناختند 📚 درسهايى از انقلاب,قیام, ص۴۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰استمرار عبادت و توجه به خدا ✍علامه #مصباح_یزدی 🔹چیزهای بی ارزش و بی مقدار به راحتی به دست می آیند ، اما به دست آوردن چیزهای با ارزش و نفیس؛ دشوار است و برای به دست آوردن آنها باید تلاش کرد. از این رو با توجه به ارزش و والاییِ ذکرِ خدا و تأثیر شایانی که در تأمین سعادت اخروی و دنیوی انسان دارد، اگر کسی بخواهد دائم الذکر شود، باید سال ها تمرین و تلاش کند؛ چنانکه اگر کسی بخواهد در یک رشته ای قهرمان شود، باید مدت ها تمرین و تلاش کند تا به خواسته خود برسد. در این راه نیز نباید انتظار داشته باشیم که ره صد ساله را یک شبه طی کنیم. 🔹اگر انسان برنامه ای منظم برای عبادت نداشته باشد و هر وقت میلش کشید عبادت کند - مثلا یک روز ده جزء قرآن بخواند و پس از آن چندین ماه به قرآن نگاه نکند - تغییر و تحول قابل توجهی در او پدید نخواهد آمد. 🔹در اصول کافی بابی به استمرار و مداومت بر عبادت و عمل اختصاص داده شده است. در یکی از روایات آن باب امام صادق (ع) می فرمایند : "ایاك أن تفرض علی نفسک فریضه فتفارقها اثنی عشر هلالا" مبادا عملی را بر خود واجب گردانی و تا دوازده ماه از آن دست برداری. هم چنین آن حضرت در روایت دیگری می فرمایند : من دوست دارم که بر عمل مداومت داشته باشم ، گرچه کم باشد. 🔹توصیه علما و بزرگان این است که انسان در آغاز عبادت و عملی ، سبک مختصر را برگزیند تا بتواند آن را استمرار و تداوم بخشد و برایش به صورت ملکه در آید ، نه این عمل و عبادتی سنگین و دشوار را انتخاب کند که تداوم آن ممکن نگردد. 📚 یاد او؛ ص ۱۴٢ و ۱۴٣ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بايد قدرتِ ديد حقايق سياسى در مردم به وجود آيد 🔹 🔻 " اين هم خودش يك كار فرهنگى است كه انسان تلاش كند مردم رشد سياسى و قدرت تحليل و بينش درست پيدا كنند، يا بينش را پيدا كنند. حالا وقتى كسى بينش سياسى پيدا كرد، درست و نادرستش را خودش بعداً تعيين خواهد كرد. 🔻 بايد قدرتِ ديد حقايق سياسى در مردم به وجود آيد تا در برخورد با جريانها و حوادث سياسى گيج نباشند. اگر مردم قدرت تحليل داشته باشند، اين مملكت و انقلاب را بيمه و تضمين مى‏كنند. 🔻 ما متاسفانه این را نداریم یا کم داریم... ما و مجموعه ‏هاى ما كمتر تلاش كرده ‏اند. بله، اوايل انقلاب در اين مورد تا چند سالى كارهايى مى‏شد و بعضى از مجموعه ‏ها تلاش مى‏كردند تا مردم را از لحاظ بينش سياسى جلو ببرند؛ اما حالا نيست. اين، خودش يك كار فرهنگى است." 🎙بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان علمی کشور ۱٣٨٨/٨/۶ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دخالت رهبری در تصمیمات قوا 🔹هیچ گاه از رهبران شیعه انتظار نداشته باشید در انتخابی که شما کردید دخالت کنند... 🔹اگر قرار باشد همه کارها را امام جامعه انجام دهد پس ما چه زمانی رشد می کنیم #رهبری #روحانی #گرانی_بنزین #قانون #علی_اکبر_رائفی_پور 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
terend-gozari-02.mp3
10.46M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد 🔰موضوع: "مؤلفه‌های انسان طراز" ☑️ سلمان، انسان طراز است؛ از پیامبر اسلام(ص) روایت شده است: «سلمان از ما اهل بیت است.» ☑️ انسان طراز، هدف خلقت خود را می‌داند که: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ» علت تأکید بر عبودیت انسان در حالی که خدا نیاز به عبادت بندگان خود ندارد، چیست؟ پاسخ مفسرین قرآن چنین است که «عبادت» در اینجا ناظر بر «معرفت» است. باید «لیعرفون» صورت گیرد تا بندگی حاصل شود. ☑️ خدای اسلام برخلاف خدا مسیحیت و یهود، خدای ساعت‌ساز نیست که عالم را خلق کرده و به حال خود رها کرده باشد؛ بلکه او همه‌ی اشیاء را پس از خلقت، ربوبیت می‌کند؛ باغبانی‌ست که خود خلق کرده و خود نیز می‌پروراند و گل‌آرایی می‌کند. ربوبیت خدا، زمانی به صورت گسترده شامل حال انسان می‌شود که انسان نیز متقابلاً عبودیت نماید. ربوبیت او همواره جاری‌ست اما تا زمانی که با بندگی از سوی ما پیوند نخورد، شامل حال ما نمی‌شود. پس عبودیت ما، برای خاطر خودمان است. در دعا خدای خود را با نام «ربنا» می‌خوانیم؛ یعنی از او تقاضا داریم تا ما را این چنین بپروراند. ☑️ در ساخت انسان طراز، پس از آنکه تنظیم دو حوزه‌ی «عبودیت» و «معرفت» روشن شد، می‌باید ده مؤلفه را از ابتدای خلقت تا مرگ او مورد ارزیابی قرار دهیم به طوری که در پشت هر ترند و گزاره، عقبه‌ا‌ی معرفتی و عقلانی باشد 2⃣ جلسه دوم ⏰ مدت: ۵٨:۰٧ دقیقه 📶 حجم: ۱۰ مگابایت 🗓  جلسه ٣٧٢ کلبه کرامت ۹۱/۶/۹ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 رهبری چرا پاسخگوی مشکلات کشور نیست؟ ⁉️ سوال دانشجوی منتقد از رهبری: چرا همه ی مشکلات را به گردن نیروهای خارجی و امریکای بیچاره! می اندازید؟  رهبر کشور، خود باید پاسخگوی مشکلات کشورش باشد، نه یک کشور بیگانه ... ⭕️ پاسخ رهبری: کاملاً درست است. اولاً امریکا خیلی هم بیچاره نیست؛ آنچنان هم که بعضی خیال می کنند، باچاره نیست! یک چیز میانه ای است. ما همه ی مشکلات را به گردن امریکا نمی اندازیم ؛ مشکلات ما از خودمان است؛ منتها دشمن می خواهد از این مشکلات حداکثر استفاده را بکند و پدر کشور و ملت را دربیاورد؛ این را هم نگوییم؟! 🔹ما نمی گوییم اگر تورم هست، تقصیر امریکاست؛ نه، اگر تورم و کاهش قدرت خرید و کمبود اشتغال هست، چه کسی گفته تقصیر امریکاست؟ این تقصیر خود ماست، تقصیر مسؤولان است؛ اما اگر اسم امریکا را می آوریم، می خواهیم بگوییم گرگی کمین گرفته و پشت خم کرده تا به شما حمله کند؛ از این غافل نباشید. به مسؤولان می گوییم ضعفها را برطرف کنید؛ به شما می گوییم متوجه این دشمن باشید تا به شما حمله نکند. وقتی دزدی کمین کرده است، وقتی حیوان وحشییی در کمین انسان است، وقتی دشمن سلطه گری در کمین یک ملت است، یکی از وظایف اساسی و مهم مسؤولان و رهبری کشور این است که به مردم بگویند توجه کنید؛ و نیز کارهایی که میدانند جلوی آسیب دشمن را می گیرد، به مردم بگویند و از آنها بخواهند؛ والّا نخیر، ما مشکلات داخلی کشور را به گردن امریکا نمی اندازیم. ⭕️ اما اینکه رهبر باید پاسخگوی مشکلات کشور باشد، البته همینطور است و شکی در این نیست؛ قانون هم موازین پاسخگویی را مشخص کرده است. هر کس به هر اندازه که حوزه ی اختیارات اوست، باید پاسخگو باشد. 🔹 البته مسؤولیت مدیریت انقلاب با مدیریت اجرایی کشور فرق دارد؛ این را توجه داشته باشید. رهبری طبق قانون اساسی در کشور مسؤولیت اجرایی ندارد؛ جز در زمینه ی نیروهای مسلح. مسؤولیت اجرایی به عهده ی قوای سه گانه است، منتها مدیریت انقلاب؛ که همان رهبری باشد؛ مسؤولیت حفظ جهت گیری انقلاب و نظام را دارد؛ باید مواظب باشد انقلاب و نظام از آرمانها منحرف و منصرف نشود؛ فریب دشمن را نخورد و راه را عوضی نرود؛ اینها مسؤولیتهای رهبری است. مسؤولیت اجرایی به عهده ی مسؤولان اجرایی است و هر کس مسؤولیتی دارد، باید طبق مسؤولیت خود عمل کند. 🔴 جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی‌ ۱٣٨٢/٢/٢٢ 🆔@ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 امروز شهید شویم تا فردا شهید نشود 💠 خدایا شهادت را نصیبم گردان زیرا میدانی که امثال ما از مردن هراسی ندارند و پنداری چون شمع ذوب می شویم اما از این می ترسیم بعد از ما ایمان را سَر ببُرند و اگر هم نسوزیم که روشنایی می رود؛ چه باید کرد؟ هم بایستی امروز شهید شویم تا فردا بماند و هم باید بمانیم که فردا شهید نشود 💠 بارالها نکند وارثان خون شهیدان در راهشان گام نزنند! خطابم بیشتر با دولت مردان ماست که نکند شیطان های کوچک با خون این فرزندان عزیز؛ خان شوند و نکند زمینِ خونرنگ به تسخیر هواداران نیرنگ درآید و شهادت این عزیزان پایگاه دنائت آنها شود و درخت فداکاریشان را صاحبان ریاکاری بهره جویند و بالاخره ثمره جنگ یارانمان؛ به چنگ فرنگی مسلکان افتد و خونین کفنان در غربت بمیرند تا خوش باوران غرب؛ کام گیرند 💠 مردان مسئول باید آنطور باشند که خدا می خواهد. امروز مسئولیت شما سنگین است مسئولیتی که علی بعد از پیام آور بر دوش داشت. برادران بدانید که خواست علی این ابرمرد تاریخ و شیر روز و زاهد شب و تشنه عشق الهی و سیراب از غم و غصه برای مکتب ایجاد جامعه ای نمونه، جامعه ای خالی از هر ظلمی، خالی از خواسته های نفسانی و خالی از بهره کشی انسان از انسان و زور گویی بنده ای بر بندگان و رسیدن به معرفت و قرب الهی است 💠 می خواهم بگویم؛ برای مستضعفان کار بی منت کنید و در آخرین سخن می خواهم که این امت و دولت؛ همواره پشتیبان ولایت فقیه و روحانیت به خصوص این اسطوره مقاومت و نایب بر حق امام زمان (عج) باشند که همانا اطاعت از خداوند متعال است 📚 من زنده ام ص ۶٣۵؛ وصیت نامه شهید احمد آباد 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰برای این نسل کاری بکنید ✍دکتر #علی_شریعتی 🔹 برای این نسل کاری بکنید ، برای اوخوراک فکری تازه فراهم کنید ، برای حرف زدن با او ؛ برای شناساندن اسلام و تشیع و فرهنگ و تاریخ و ایمان و توحید و قرآن و محمد و علی و فاطمه و کربلا و امام و عدالت و امامت و جهاد و اجتهاد ...زبان تازه ای بیافرینید . 🔹دست به خلق یک رنسانس اسلامی ؛ یک نهضت انقلابی فکری ؛ یک جوشش نو و نیرومند شیعی بزنید ؛ بودجه های مذهبی را خدمت های دینی را فعالیت های اسلامی را به طرح اسلام راستین در این عصر و برای این نسل صرف کنید؛ وگرنه این نسل از دست می رود ، این فرصت از میان می رود؛ این ایمان و این مذهب به فردا نمی رسد هنوز که می توان و هنوز که می توانید کاری بکنید . 📚 پدر ، مادر ما متهمیم ، ص ۱٧۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 از خدا می خواهم که پدر پیر مردم را از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ✍ (ره) 🔸 سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم؛ هرگز چشم‌ پوشی نکنم.  من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم. 🔸من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام.  🔸 از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد.  ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست.  و السلام. ✍ روح‌الله الموسوی الخمینی؛ یکشنبه ۶/۱/۶٨ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5906522906170492181.mp3
25.92M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی 🔰 موضوع: راهبندان "حکومتی" در برابر "انقلاب فرهنگی" ☑️ باید از خودمان مقداری توهم زدایی کنیم. مهندسی فرهنگ کشور یک چیزی مثل تعمیر کشتی روی آب است که ما نمی توانیم همه چیز آن را تغییر بدهیم. البته باید عزم محکم و نقشه روشن داشته باشیم، اما کار باید به صورت تدریجی، نسبی و منطقی انجام گیرد. مهندسی فرهنگ، کارهایی است که همه ما انجام می دهیم. ☑️ اینطور نیست که فرهنگ جامعه مهندسی نمی شود و برخی منتظر هستند در یک جایی و یک گروهی آن را مهندسی کنند. هر کس که روی افکار عمومی و اخلاق عمومی و رفتارهای عمومی تاثیری می گذارد؛ مشغول مهندسی فرهنگ این جامعه است. چه از داخل و چه از خارج، رسانه ها، نهادهای آموزشی، خانواده، طرز مدیریت ها، حتی موقعیت اقتصادی و سیاسی کشور، واردات ، صادرات تجاری، همه اینها مشغول مهندسی فرهنگ کشور هستند. ☑️ موضوع مهندسی از فرهنگ عمومی تا خرده فرهنگ ها، تمام اینها را در برمی گیرد. از فرهنگ پوشش، ازدواج و طلاق، رانندگی، فرهنگ همسایگی و رژیم غذایی، تا رژیم اخلاقی مردم در حریم خصوصی تا فرهنگ رفتار سیاسی در جامعه. ⏰ مدت: ۴٩:٢٢ دقیقه 📶 حجم: ٨ مگابایت 🗓  اساتید دانشگاه چابهار؛ بهار ۱۳۹۶ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_8661477.pdf
1.07M
📚 پیشنهاد دانلود و "جریان شناسی نفوذ در صدر اسلام" تحلیل تاریخ صدر اسلام "زمان پیامبر (ص) و حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) از منظر مفهوم نفوذ 📕باید توجه داشت که جریانات نفوذ در آن دوران بیشتر به صورت درونی بوده‌اند و تحت تأثیر این ویژگی، تاکتیک‌های نفوذ نیز چندان توسط مردم عادی قابل تشخیص نبوده‌ است. در واقع آن چیزی که برای جبهۀ مقابل اسلام حربۀ کارآمدتری بوده و هست، بحث نفوذ و از آن طریق تغییر روندها و ذهنیت‌ها بوده است. در واقع می‌توان گفت که دشمن با کاشتن درخت نفوذ در زمین اسلام مقاوم و متحد، با در پیش گرفتن سیاست صبر و انتظار از دور صحنه‌ای را تماشا می‌کند که در آن این درخت به بار نشسته است و میوه‌های آن نیز تشتت، چند دستگی، تفاسیر تحریف شده، تضاد، درگیری، جنگ قومی و فرقه‌ای و ارتداد و بی‌دینی است و حاصل این وضعیت چیزی خواهد شد که تفسیر امام علی (ع) از کل روند آیندۀ تاریخ اسلام است؛ یعنی «روزگاری بر مردم بیاید که از قرآن جز نشانی بر جای نماند و از اسلام نیز جز نامی نماند» 📕در این کتاب تلاش شده تا با استفاده از منابع کتابخانه‌ا‌ی و مقالات پژوهشی، به تحلیل و تبیین جریان‌های نفوذی تاریخ صدر اسلام به طور دقیق پرداخته شود 📖بخشی از فهرست کتاب ▫️جریانهای نفوذی صدر اسلام ▫️جریان نفوذ عریان ▫️جریان نفوذ نقابدار ▫️تاکتیکهای نفوذ در صدر اسلام ▫️تأثیرات نفوذ ▫️نفوذ در ذهنیت اجتماعی مردم ▫️بسترهای زمانی و مکانی نفوذ ▫️انفعال و گمراهی خواص صدر اسلام ▫️شیوه‌های مقابله با جریان نفوذ و.. 📕 این کتاب که توسط مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی منتشر شده است. 🆔 @ashora_karbala
🔰این چه توقع بی جایی است 🔸 💢 این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانی‌ای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ تا یک مشکل در اداره‌ای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟ این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ یا خدای ناکرده، ناشی از انکار نعمت خداست؟ «یعرفون نعمت‌الله ثم ینکرونها. این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟ 💢 مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همه‌ی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین (علیه‌الصّلاةوالسّلام) که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادل تر و با تقواتر سراغ ندارید مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین  (علیه‌الصّلاةوالسّلام) فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، آدم های عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید! 💢 این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین, زیادابن ابیه بر منطقه‌ی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. امام حسن مجتبی (علیه‌الصّلاةوالسّلام) سردار بزرگ جنگش عبیدالله بن عباس بود که می‌دانید چه کار کرد. شبانه رفت با معاویه که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده می‌شود، چگونه درباره‌اش قضاوت می‌کنید؟ شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرمانده‌ی کلّ نیروهای امام حسن  (علیه‌الصّلاةوالسّلام)، از خیمه بیرون نمی‌آید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی(ع) 💢 این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا می‌شوند که این گونه‌اند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است. 💢 امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت الله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باری‌تعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم. 🎙 بیانات رهبر انقلاب در جمع علما و روحانیون تبریز ۱۳۷۲/۰۵/۰۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا