eitaa logo
رسانه تخصصی فقه و احکام
6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
420 ویدیو
17 فایل
✔️سبک نوین پاسخگویی به سوالات شرعی ✔️ارسال سوالات #احکام از طریق آیدی زیر: @Pasokhgoo_ahkam ❌ #تبادل پیام ندین❌ لینک گروه اقایان https://eitaa.com/joinchat/899350551C822ecf2997
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🎄🌲🍃🎄☘ 🍃🎄🌲🍃☘ 🍃🎄☘ https://eitaa.com/ask_ahkam ❓ سوال: استفاده از اینترنت برای کودکان جایز است؟ 🍃👈 پاسخ: 👇 🍃🌺 اگر کشیده شدن به باشد و ترس در و وجود داشته باشد، حرام است. ✅ چند نکته 👇👇 1- برای استفاده از و ، و و گذاری داشته باشید. 2- آسیب های اینترنت و بازی های رایانه را برای آنها با و مهربان بیان کنید. 3- از مهمترین مواردی که جنبه پیشگرایانه دارد، نصب و رایانه در محلی که قابلیت فیزیک و توسط بر عملکرد فرزندان باشد. 🌺 منبع: کتاب فقه و زندگی - احکام رایانه و اینترنت ص 88 ➖➖➖➖➖ 🌺 رسانه تخصصی فقه واحکام 🌳☘🎄🌳☘🎄🌳☘🎄🌳
#جواب_مسابقه 46 🔰 ✅ گزینه دو برندگان این هفته کاربران محترم :r 🎊 م منصوروار 🌼 یادگار با تشکر از همراهان همیشگی کانال🌷🙏 eitaa.com/ask_ahkam
🌳🍃🍁🍂🍂🍁 🍂🍁🍃🍂 🍃🍁 🍁 🔶 از و از آن ❓ سؤال: آبا توجه به لزوم نیت در اعتکاف، اگر بر هم زدن اعتکاف را نماید ولی ‌پشیمان شود، اش چیست؟ 🔶 پاسخ: ➖➖🍃👇 🍃🔶 امام خامنه ای: در فرض سوال اعتکاف می شود. [1] 🍃🔶 آیت الله مکارم: بازگشت و از نيّت اعتكاف جايز نيست; هر چند هر دو مستحب يا واجب باشد. بنابراين كسى كه دو اعتكاف بر اثر و بر او واجب شده و اكنون به نيت انجام اعتكاف نذرى معتكف گرديده، نمى تواند نيّت خود را به اعتكاف ديگر تغيير دهد. همچنين تغيير نيّت اعتكافى كه به از سوى فلان صورت گرفته، به ميّت ديگر، يا به انسان زنده جايز نيست. همانگونه كه تغيير اعتكاف به اعتكاف براى ، يا بالعكس جايز نمى باشد. [2] 🍃🔶 آیت الله سیستانی: استمرار نيت نيست استمرار ماندن شرط است. [3] 🍃🔶 آیت الله شبیری زنجانی: اگر قصد کرده معتکف نباشد یا نسبت به استمرار اعتکاف برای او مستقر حاصل شده، اعتکافش باطل است. [4] 🍃🔶 آیت الله فاضل: اگر معتکف کند که اعتکاف را به هم بزند و بعد پشیمان شود و به اعتکاف ادامه دهد در صورتی که از نشده باشد، اعتکاف صحیح است. [5] ➖➖➖ 🔶 پی نوشت: ➖➖🍃👇 [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: eaVDxfAE3A. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9601200159. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 597169. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 40438. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9600231. ➖➖➖➖➖➖ 🔶 رسانه تخصصی فقه واحکام 🔶 https://eitaa.com/ask_ahkam
🌳🍂🍁🌳🍂🍁 🌳🍂🍁🌳 🌳🍂 🍁 ❓ سؤال: آیا کردن با اشکال دارد ؟ 🍃🔷پاسخ ➖➖➖👇 ➖ اگر شدن به باشد یا از و استفاده شود جایز نیست و است. 🍃♦️ نکته: ممکن است چت کردن در ابتدا چت کردنی که گناه محسوب می شود را نداشته باشد؛ ولی به صورت ﷼افرادی که اقدام به کردن می کنند، در ادامه و بعد از مدتی به گناه آلوده می شوند، در این صورت نیز چت کردن حرام است و نباید آن را آغاز نمود . 🍃 منبع: کتاب فقه و زندگی- احکام رایانه واینترنت ص 100 ⚠️ ➖➖➖➖➖ 🍂🔷 رسانه تخصصی فقه واحکام 🍂🔷 https://eitaa.com/ask_ahkam
➖➖➖➖➖ ❓ آیا #نگاه_حرام جزء #گناهان_کبیره است؟ 🍃 ☝️☝️ پاسخ ☝️☝️ 🍃 پاسخ در تصویر بالا ➖➖➖➖➖ ➖ رسانه تخصصی فقه واحکام ✅ @ask_ahkam
🌿🌺🌿🌺🌿🌺 🌺🌿🌺🌿 🌿🌺 🌺 https://eitaa.com/ask_ahkam 🌿♦️ در ♦️❓ سوال: آیا می توانند، و و و را بلند بخوانند؟ ➖➖➖➖👇👇 🌿♦️ پاسخ ➖➖👇 ✅ می توانند یا آ بخوانند ولی اگر را می شنود، بهتر است آهسته بخوانند. 🌿🌺 آیت الله خامنه ای- پایگاه اطلاع رسانی .leader.ir ➖➖➖➖ 🌿♦️ رسانه تخصصى فقه واحكام 🌿♦️ https://eitaa.com/ask_ahkam
🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃 🍃🌸 🌸 https://eitaa.com/ask_ahkam و ❓ سوال: آیا ، نشر و تایید مطالبی مانند ( زدن، کردن، و و ...) که در می شود، جایز است ؟ ♦️🌸 پاسخ: خواندن، نشر و تایید اینگونه از مطالب جایز نیست.[1] 🍃🌸 حدیث: ♦️🌸 امام کاظم علیه السّلام فرمودند: ♦️ «مَن ذَکَرَ رَجُلاً مِن خَلفِهِ بِما هُوَ فیهِ، مِمّا عَرَفَهُ النّاسُ لَم یَغتَبهُ، وَ مَن ذَکَرَهُ مِن خَلفِهِ مِمّا لا یَعرِفُهُ النّاسُ، إغتابَهُ، وَ مَن ذَکَرَهُ بِما لَیسَ فیهِ فَقَد بَهَتَهُ؛» «هر کس چیزی بگوید که در او هست و هم آن را می دانند، نکرده است، هر کس پشت سر دیگری چیزی بگوید که در او هست، ولی مردم دانند، غیبت او را کرده است، و هر کس چیزی درباره کسی بگوید که در او نیست، به او بهتان زده است.[2] ♦️🌸 امام صادق علیه السلام فرمودند: ♦️ «هرکس برادر ایمانی خود را بزند و او را کند از اهل خواهد بود.[3] ➖➖➖➖➖ ✔️ پی نوشت 👇 1-فقه و زندگی - احکام رایانه و اینترنت ص 110 2- اصول کافی، ج2، ص358 3- بحارالانوار،ج75،ص260،ح58 ➖➖➖➖ 🌸♦️ رسانه تخصصی فقه واحکام 🌸♦️ https://eitaa.com/ask_ahkam
❓ سؤال: با چه حکمی دارد،؟ 🔵 پاسخ ➖➖➖ تصویر ⬆️⬆️ ❌ 🚫 ◀️ رسانه تخصصی فقه واحکام ▶️ @ask_ahkam
♻️ و ♻️ ❓ آیا اتصال سوند موجب شدن وضو می شود؟ ⭕️ پاسخ ➖➖➖👇 ✳️ امام خامنه ای: صِرف آن تا كه خارح نشود، باعث باطل شدن وضو نمى گردد. [1] ✳️ آیت الله مکارم: و وضو نیست همچنین سوندهایی که برای است تا زمانی که ادرار نشده باشد مبطل وضو نیست. [2] ✳️ آیت الله شبیری زنجانی: اگر ادرار خارج شود وضو باطل می شود. [3] ✳️ آیت الله وحید: خود عمل سوند زدن وضو را باطل نمی کند مگر بول خارج شود. [4] ✳️ آیت الله فاضل: اگر بازدن سوند، ادرار خارج شود وضو باطل می شود و اگر ادرار خارج نشود وضو باطل نمی شود. [5] ➖➖➖➖➖ ◀️ پی نوشت: 👇 [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 543877. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9403080221. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 15833. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید، شماره سوال: 6590. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9400769. ➖➖➖➖➖ ✅ رسانه تخصصی فقه واحکام 🆔 https://eitaa.com/ask_ahkam
◾️🌷◾️🌷◾️🌷◾️ 🌹 و در ❓ سؤال: آیا های می توانند از باب نهی از منکر، افرادی که مطالب در گروه می گذارند، اخراج کنند؟ ◾️🌷 پاسخ: ابتدا با و ملایم آنها را کنند و دهند که در صورت تکرار گذاشتن مطالب انگیر و حرام در گروه، اخراج خواهند شد. اگر واقع نشد و راه دیگری هم برای از او وجود نداشته باشد او را اخراج کنند. _____________ منبع: 👇👇 ◾️ فقه و زندگی - احکام رایانه و اینترنت ص 112 ➖➖➖➖ ◾️ رسانه تخصصی فقه واحکام ◾️ https://eitaa.com/ask_ahkam
◾️🌷 قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام –: «مَنْ لَمْ یَتَّقِ وُجُوهَ النّاسِ لَمْ یَتَّقِ اللهَ.» «بحارالأنوار، ج. ۶۸، ص. ۳۳۶» امام حسن عسکری – علیه السلام – فرمود: «کسی که در مقابل مردم بی باک باشد و رعایت مسائل اخلاقی و حقوق مردم را نکند، تقوای الهی را نیز رعایت نمی‌کند.» ◾️🌷 @ask_ahkam
🔲 برای در ❓ سؤال: کسی که دارد خود را دهد از چه زمانی می تواند در محل جدید نمازهای خود را کامل خوانده و بگیرد؟ ◾️ پاسخ ➖➖➖👇 ◾️🌷 امام خامنه ای: کسى که در اقامت دارد، اگر اقامت او به گونه ای باشد که به او نگویند، بدون نیاز به قصد اقامت ، نمازش تمام و روزه‌اش صحیح است. [1] ◾️🌷 آیت الله مکارم: هرگاه برای اولین بار به می رود که حکم او را پیدا کند چنانچه کمتر از ده روز می ماند، احتیاط آن است که سه چهار روز اول جمع کند(یعنی نماز را هم کامل و هم شکسته بخواند) و در سفرهای بعدی در هر صورت نماز او کامل است اما اگر در سفر اول بیشتر از ده روز آنجا می ماند، نماز ش کامل است. [2] ◾️🌷 آیت الله سیستانی: اگر ده روز اول ورود را قصد نکردید به احتیاط واجب باید تا دو هفته نمازهارا تمام و شکسته بخوانید. [3] ◾️🌷 آیت الله شبیری زنجانی: همین که در نظر مردم، آن‌جا مستقر شوید ومحل زندگی شما محسوب ‌شود کافی است و زمان خاصی معتبر نیست. [4] —------------— ◾️ پی نوشت: 👇 [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: wPTYGHcTnQ. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9703050008. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 738341. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 53680. ➖➖➖➖➖ ◀️ رسانه تخصصی فقه واحکام 🔲 https://eitaa.com/ask_ahkam
🔴📡 https://eitaa.com/ask_ahkam 🔴🔻 حضرت آیت‌الله درباره‌ی برگزاری چیست؟ آقا بارها فرموده‌اند که به سایر نکنید. ✔️ بنابراین باید از این کار پرهیز کرد و نکته‌ی جالب توجه اینجا است که برخی می‌گویند در اشکالی ندارد که بگوییم؛ در حالی که حضرت آقا قید نزدند که مجلس باشد یا خصوصی، بلکه به طور کلی فرموده‌اند که به مقدسات سایر مسلمانان یعنی سایر نکنید. ✅ حضرت آقا در جایی فرموده‌اند: «آن هم که از روی و ، یا گاهی از روی غرض - این را هم داریم و افرادی را هم از بین می‌شناسیم که فقط مسئله‌ی نیست، بلکه دارند برای اینکه ایجاد کنند - به مقدسات اهل اهانت می‌کند، عرض می‌کنم: «رفتار هر دو است و است.» ✳️ بنابراین توهین به مقدسات سایر مذاهب اسلامی به نظر حضرت آقا حرام شرعی است. ➖➖➖➖➖ ✅ پایگاه آیت‌الله خامنه‌ای - احکام ارتباط بین صاحبان مذاهب و ادیان - khamenei.ir ➖➖➖➖ ◀️ رسانه تخصصی فقه واحکام 🔴📡 https://eitaa.com/ask_ahkam
✳️ حضرت آیت‌الله درباره‌ی برگزاری مراسم لعن چیست؟ ⛔️ 🔴📡 @ask_ahkam
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸 🌿🌸🌿🌸🌿🌸 🌿🌸🌿🌸 🌿🌸 🌿 🍃🌸 سالروز آغاز #امامت_امام_زمان علیه السلام بر شیعیان و محبان آن حضرت تبریک و تهنیت باد🌸 🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸
🌸 ( ) در 🍃🌸 ❓ حکم به که به صورت میشود، چیست؟ 🌿🌺 پاسخ: ➖➖➖👇👇 ✅ طبق نظر برخی از حکم نگاه به زنده را دارد. یعنی نمی توانند به غیر از گردی و دست تا زنان نگاه کنند (البته بدون قصد و ترس به گناه افتادن) و زنان هم فقط به جاهایی که مردان معمولا میتوانند بدون قصد لذت و ترس به گناه افتادن، نگاه کنند. منبع ➖➖➖👇 1 .توضیح المسائل، امام خمینی، ص 510 ،م 2309؛ توضیح المسائل، ایت الله مکارم، ص 401 ،م 2080؛ جامع االحکام، آیت الله صافی گلپایگانی، ج 2 ،ص 172 ،س 1713. ➖➖➖➖➖ 🍃🌸 رسانه تخصصی فقه واحکام 🌿🌸 https://eitaa.com/ask_ahkam
🍀🍃🌸🍃🌸🍀 🍀🌸🍃🌸 🍀🍃🌸 🍀 ♻️ «قطع رحم برای حفظ ایمان» ⁉️ سوال: آيا مى‌تواند براى ايمان خود با نمايد؟ 🍃🌸 پاسخ: 👇👇 ✳️ آیت الله خامنه‌ای: «قطع رحم با کسانى که از مى‌باشند، جایز نیست و بر و و نیست و با و فرستادن از طریق یا هم مى‌شود».(1) ✳️ آیت الله سیستانی: «قطع رحم، حرام است حتی اگر چه او جلوتر باشد، نباشد، هم باشد و یا به برخی بی اعتنا باشد مثل و جز آن‌طوری که و و هم نبخشد. البته به شرط آنکه چنان صله رحم و ، موجب نشود که او برکار حرام تأئید و تشویق شود.(2) ✳️ آیت الله بهجت: مى‌تواند رفت و آمد را کند، ولى به طور کلى نکند. (3) ✅ نکته: خویشاوندی نَسَبی که از طریق رحم پیدا می‌شود، مانند ، ، ، ، ، ، ، ، ، پدربزرگ و مادربزرگ و فرزندان همۀ کسانی که آن‌ها را خویشاوندان نسبی و اَرحام می‌نامند. قطع رحم با این گروه جایز نیست. 🍃🌸 منبع:👇👇 1- استفتائات،۱۳۸۹ش، ص۱۴۳ 2- توضیح المسائل، ۱۳۹۵ش،مسألۀ ۲۵۶. 3- استفتائات احکام ازدواج و خانواده، شماره استفتاء: 5073. ➖➖➖➖➖➖ 🍃🌸 رسانه تخصصی فقه واحکام ✅ https://eitaa.com/ask_ahkam
در ❓ سؤال: برخی از خانم ها، بدون خود را برای در قرار می دهند، آیا این کار دو حساب میشود؟ ( گذاشتن عکس بی حجاب و تضعیف فرهنگ حجاب) ✅ پاسخ: ➖➖➖👇 ➖ هر کدام گناه جدا گانه ای محسوب می شود، حجاب هم است و هم (يعني با رعايت حجاب، جامعه سالم مي ماند) از اين جهت که فرمان الهي رعايت نشده است حق الله مي باشد و از جهت ديگر که موجب به گناه افتادن ديگران مي گردد و همچنين خود را که بايستي حفظ کند به ديگران عرضه مي کند، حق الناس محسوب مي شود. منبع: ➖➖➖👇👇 ⬜️ استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9708230079. ➖➖➖➖➖ ✅ رسانه تخصصی فقه واحکام ✅ https://eitaa.com/ask_ahkam
⁉️ 47 👇 کسی که غسل بر او واجب است اگر عمدا نماز را به قدری به تاخیر بیندازد که وقت غسل نداشته باشد: گزینه 1⃣: هم معصیت کرده، و هم نمازش با تیمم باطل است. گزینه 2⃣: اگر چه معصیت کرده، ولی نمازش با تیمم صحیح است و برای نمازهای بعدی غسل کند. گزینه 3⃣: معصیت کرده و علاوه بر خواندن نماز با تیمم باید نماز دیگری را هم با غسل بخواند. گزینه 4⃣: الف و ج صحیح است. . . . 📩 لطفا فقط شماره گزینه صحیح را به آیدی ایتا @ask_ahkam3 ارسال کنید 📩 جوابهای ویرایش/ادیت شده قابل قبول نمی باشند🚫 ⏱مهلت ارسال گزینه: تا پایان روز چهارشنبه ،30 آبان ۹۷⏱ 🎁 به دو یا سه نفر که پاسخ صحیح را ارسال کنند به قید قرعه دو عدد کارت شارژ هدیه داده میشود 🎁 ☑️ کانال تخصصی فقه و‌ احکام 🆔 https://eitaa.com/ask_ahkam
🌺 ✅ الف - تهیه غذا به اندازه متعارف. ✅ ب - تهیه پوشاک به اندازه شأن زن. ✅ ج - تهیه وسایل مورد لزوم خانه. ✅ د - تهیه مسکن متناسب با شأن و منزلت اجتماعی زن. ✅ و - خوش رویی و خوش رفتاری با زن. ✅ ز - تعلیم احکام و مسائل اعتقادی (به وجوب کفایی). ✅ ح - حداقل هر چهار ماه یکبار با او آمیزش کند. 🌺 منبع:🍃🍃🍃👇 🌺 کتاب احکام روابط زن و شوهر – مسأله 69 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ✳️ رسانه تخصصی فقه واحکام ✅ https://eitaa.com/ask_ahkam
🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🌺🍃🌺🍃 🍃🌺 🍃🌺 نسبت به در مورد 🍃 1- مقدار غذا و آن به اندازه ای است که زن را سیر کند و در جنس آن باید رجوع شود به آنچه که برای مثال او در شهرش متعارف است. [1] 🍃 2- اگر متناسب با زن باشد و یا زن به خوردن آن داشته باشد به گونه ای که آن موجب برای او گردد، بر مرد واجب است آن غذا را برای زن تهیه نماید. [2] ⏪ در نتیجه: اگر زن عادت کرده باشد در خانه نوع خاصی از غذا را بخورد و یا بیاشامد مثلاً همیشه می خورد و یا نوع خاصی از غذا و یا هر چیز دیگر به گونه ای که اگر غیر آن باشد به علت عادتی که دارد برایش ضرر داشته باشد، بر واجب است همان برنامه غذایی را برایش فراهم نماید، مگر آن که زن به غیر آن راضی باشد. ============= 1- امام: تحریر الوسیله، کتاب نکاح، فصل فی النفقات، مسأله 8. 2- امام: مدرک مسأله قبل 🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🍃🌸 رسانه تخصصی فثه واحکام 🍃🌺 https://eitaa.com/ask_ahkam
⁉️ 47 👇 کسی که غسل بر او واجب است اگر عمدا نماز را به قدری به تاخیر بیندازد که وقت غسل نداشته باشد: گزینه 1⃣: هم معصیت کرده، و هم نمازش با تیمم باطل است. گزینه 2⃣: اگر چه معصیت کرده، ولی نمازش با تیمم صحیح است و برای نمازهای بعدی غسل کند. گزینه 3⃣: معصیت کرده و علاوه بر خواندن نماز با تیمم باید نماز دیگری را هم با غسل بخواند. گزینه 4⃣: الف و ج صحیح است. . . . 📩 لطفا فقط شماره گزینه صحیح را به آیدی ایتا @ask_ahkam3 ارسال کنید 📩 جوابهای ویرایش/ادیت شده قابل قبول نمی باشند🚫 ⏱مهلت ارسال گزینه: تا پایان روز چهارشنبه ،30 آبان ۹۷⏱ 🎁 به دو یا سه نفر که پاسخ صحیح را ارسال کنند به قید قرعه دو عدد کارت شارژ هدیه داده میشود 🎁 ☑️ کانال تخصصی فقه و‌ احکام 🆔 https://eitaa.com/ask_ahkam
🍃☘🍃☘🍃☘ ☘🍃☘🍃 🍃☘🍃 ☘ ❓ سوال: برای از سوی به چه صورت است؟ 🍀 پاسخ: 👇👇 ✅ زن می تواند به دو گونه را از طلب نماید یا به طور متعارف در خانه شوهر با همدیگر بخورند و بر سر یک باشند و یا اینکه فقط نفقه خودش را طلب نماید و به تنهایی بخورد و یا هر کار دیگری که می خواهد با آن بکند. و شوهرش حق ندارد زن را به شکل اول یا دوم ملزم نماید. ________________ 🔶 منبع: امام: تحریر الوسیله، کتاب نکاح، فصل فی النفقات، مسأله 12. 🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘ ✅ رسانه تخصصی فقه واحکام ✅ https://eitaa.com/ask_ahkam
☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃 ✅ ⁉️ ✳️ پاسخ در تصویر ⬆️⬆️ ✅ رسانه تخصصی فقه واحکام ✅ @ask_ahkam
☘🍃☘🍃☘🌿 🍃☘🍃☘🌿 ☘🍃🌿 🌿 ❓ سؤال: آیا تهیه آماده بر واجب است؟ 🔴 شوهر می تواند دو گونه غذا را به بدهد، غذایی که است مانند، ، ، و یا هر چیزی که آماده خوردن باشد و یا اینکه چیزی است که برای خوردن باید پخته شود و یا آماده گردد. و حق ندارد شوهر را به هر کدام ملزم نماید. [1] 🔴 اگر برای طبخ غذا احتیاج به ، گاز و یا هر چیز دیگر مانند ادویه، نمک و... باشد بر مرد واجب است آن را نیز برای زن تهیه نماید. البته نباید آن چیز خلاف باشد. ☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘ ✅ منبع:1- امام: تحریر الوسیله، کتاب نکاح، فصل فی النفقات، مسأله 13. ✅ رسانه تخصصی فقه واحکام ✳️ https://eitaa.com/ask_ahkam