eitaa logo
اسرار پیدا
301 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
246 ویدیو
93 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عليرضا جوادزاده
سرو و طوفان (پاسخ به شبهات درباره آيت‌الله مصباح) همراه طرح جلد.pdf
2.2M
🔴گروه تاريخ انديشه معاصر مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) به صورت غير‌رسمي منتشر کرد: 🔴سرو و طوفان: پاسخ به شبهات درباره آيت‌الله مصباح ⏹واکاوي انتقادي نوشتارها و گفتارهايي از آقايان: 🔘رسول جعفريان 🔘عبدالکريم سروش 🔘 عباس عبدي 🔘 محسن کديور 🔘مهدي نصيري 🔵با آثاري از: 🔸محمد جعفري هرندي 🔸عليرضا جوادزاده 🔸 قاسم شبان‌نيا 🔸احمد فربهي .
💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از ابوحیران درونی
‌ تسلیت آیت‌الله رئیسی در پی درگذشت مرحوم فرج‌نژاد 🔹رئیس‌جمهور منتخب شامگاه جمعه طی تماس تلفنی با پدر و پدر همسر مرحوم محمدحسین فرج نژاد، با تسلیت درگذشت این اندیشمند جوان، پرتلاش و مجاهد و همسر و فرزندان وی، برای بازماندگان صبر و اجر بر این مصیبت بزرگ آرزو کرد. ‌ ‌ 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🏴 پیام تسلیت آیت الله کعبی در پی درگذشت مرحوم فرج نژاد ✅ متن این پیام به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم ▪️ رحلت ناگهانی و تاثر آمیز محقق گرانمایه و دانشمند جوان و انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین فرج نژاد و همسر مکرمه و فرزندان ایشان ثلمه ای به حوزه های علمیه و جامعه علمی کشور بود که به این سادگی قابل جبران نیست. ▪️ ایشان فرهیخته ای زاهد و متواضع و سخت کوش و خستگی ناپذیر بود که ایشان را از نزدیک می شناسم ودر مباحثه ودرس علمی اینجانب نیز شرکت فعال داشت ایشان با سخنرانی های عالمانه و تألیف کتب و مقالات علمی خود فصل جدیدی به روی محققان می گشود. او یک جوان تراز انقلاب بود که زندگی اش می تواند سرمشقی برای هزاران جوانی باشد که می خواهند در گام دوم انقلاب درجنگ نرم نقش موثر ایفا کنند. ▪️ اینجانب این حادثه تلخ را به تمام محققان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه و خانواده های داغدیده ایشان و همسر مکرمه اشان تسلیت عرض می کنم و علو درجات ایشان را از خداوند متعال خواستارم. 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از اسلام سیاسی | مومنی
↙️ پای کار اسلام ♦️خاطرات محسن مومنی از طلبه مجاهد مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد ♨️قسمت چهاردهم: عاشق مصباح دوستان ⏪ حسین از مؤسسه آیت الله مصباح لیسانس اقتصاد گرفته بود. 💢اون اوایل خیلی آقای مصباح را نمیشناختم تا اینکه بواسطه مباحثه صبح های جمعه و خوندن برخی کتابهای ایشان، با شخصیت این مرد بزرگ آشنا شدم. ♦️حسین خودش عاشق آیت اللّه مصباح بود، ما رو هم عاشق کرده بود. 🔻میگفت آقای مصباح، شیخ فضل‌الله زمان ماست. 🔴هر موقع توی قم اردو برگزار میکردیم، حسین تاکید داشت که حتما بچه ها رو ببریم دیدار آیت‌الله مصباح. 🛑 چهارشنبه شبها هم هرجا بود سعی میکرد خودش رو به درس اخلاق آیت الله مصباح (خیابون صفائیه دفتر رهبری) برسونه. 🔻بعد از کتابهای شهید مطهری، واقعا کتابهای آیت الله مصباح عالی بود، حسین دست ما رو گذاشت توی دست آقای مصباح و شاگردهای ایشون. ♦️من به حدی شیفته آیت الله مصباح شدم که سال ۹۱ به دست مبارک ایشان معمم شدم. 💢حسین، دانشجوها رو تشویق میکرد که حتما در «طرح ولایت» شرکت کنند. 🔴حتی یه دوره طرح ولایت برای طلبه هایی که دور و اطرافش بودن برگزار کرد، اون هم با همکاری دفتر پژوهش‌های فرهنگی موسسه امام و با کمک حاج آقای دهشیری و شکروی. 🔻یه کار قشنگ دیگه هم که کرد برگزاری کلاس «نویسندگی ژورنال» بود. ♦️بعد از انتخابات ۹۲ بود که بهم گفت: نقطه ضعف اصلی بچه ها، اونهاست. باید به بچه های ستاد بگیم بیان یه دوره براشون کلاس نویسندگی بگذاریم. ♦️ استاد حسن ابراهیم زاده اون زمان سردبیر فصلنامه فرهنگ پویا بود. با ایشون صحبت کردیم قرارشد ۱۰جلسه کارگاه نویسندگی برای رفقا برگزار کنن که بحمدلله برگزار هم شد. ♨️ کلاً حسین هر جا تشخیص میداد بچه ها به مهارت یا آموزشی نیاز دارن، سریع مقدماتش رو فراهم میکرد. 🔻مثل دوره تخصصی سواد رسانه که حدود یک سال در طبقه فوقانی مسجد اهل بیت برگزار کرد، اون هم با موضوعات متنوع و بهترین اساتید مثل استاد ارجمندفر، سیدسلیمانی، شکیبا، کهوند، مومن نسب، صرامی، قهرمانی و... ♦️در کارهای تشکیلاتی و کادرسازی هم آیت الله مصباح رو الگوی خودش قرار داده بود. https://eitaa.com/eslamesyasi
هدایت شده از اسلام سیاسی | مومنی
↙️ پای کار اسلام 💢خاطرات محسن مومنی از طلبه مجاهد مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔻قسمت هفدهم: بغض انقلابی ⏪ خدا رحمت کند حضرت امام را که فرمودند: جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد. 🔻یکی از مصداقهای این جمله، حسین بود. حسین سر عقیده و مکتب با کسی تعارف نداشت، او اهل مبارزه بود و جغرافیا و لهجه و قیافه و قومیت هم اصلا براش مهم نبود. 🔴همه جا و باهمه ملیت‌ها کار میکرد، هدفش فقط اسلام بود و انقلاب. ♦️از کشمیر گرفته تا جمهوری آذربایجان، از یمن گرفته تا شمال آفریقا، همه جا و همه کس براش سوژه تبلیغی بود. 🔻برای طلبه های خارجی واقعا وقت میگذاشت. اگه توی خیابون یه طلبه سیاه پوست آفریقایی رو میدید، میرفت به سمتش و یه جوری باهاش حال و احوال میکرد انگار ده ساله باهاش رفیقه. ⭕️هر جا میرفت یه کیف با خودش میبرد که پر از کتاب بود، همیشه این کیفش سنگین بود، حملش واقعا سخت بود، صبح تا شب هم از این کلاس به اون کلاس میبرد و کتاب معرفی میکرد. 〽️برای طلبه های خارجی از تاریخ استعمار میگفت و بهشون کتاب معرفی میکرد تا بخونن. تاریخ کشورشون رو بیشتر از خودشون میشناخت! 🕎 یه جوری از استعمار میگفت که میخواستی پاشی بری رو با خاک یکسان کنی. 💢اصلا براش مهم نبود ایرانی باشی یا هندی، روسی باشی یا آمریکایی، اروپایی باشی یا آسیایی، فقط مهم بود دغدغه اسلام داشته باشی. 🔰 زمانی که جریان بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به راه افتاد، همه بچه ها رو توی نمارخونه موسسه امام جمع کرد و گفت: باید شروع کنیم محتوا تولید کنیم، باید ویژه نامه بزنی، باید شیعیان رو کمک کنیم. 💢بعد از فتنه ۸۸ بود و اوضاع خیلی پیچیده شده بود، بعضی از کارهای احمدی نژاد بچه حزب‌اللهی‌ها رو سر خورده کرده بود. ⭕️ حسین میگفت: ما باید به تکلیفمون عمل کنیم، باقیشو خدا درست میکنه! 〽️ توی همون روزها احساس کرد بچه ها به انگیزه و انرژی نیاز دارن. ❇️یه روز که همه جمع بودن گفت امروز یه مهمون ویژه داریم! تعجب کردیم، یعنی کی میتونست باشه؟ ‼️یه دفعه یه طلبه سید معمم از در وارد شد، معلوم بود ایرانی نیست. 💠حسین معرفی کرد...یکی از مبارزین رژیم آل خلیفه در ، کسی که ماهها زیر شکنجه بودن و بارها تا مرز شهادت رفتن! الان هم به ما پناه آوردن و توی ایران کسی رو ندارن. چند نفر از اعضای خانوادشون هم شدن! ◀️ سکوت خاصی بر جلسه حاکم شده بود، همه نگاهها سمت سید بود، سید شروع کرد صحبت کردن. 🔴 هر چه بیشتر میگفت و انواع شکنجه ها رو توضیح میداد، ضربان قلبمون بیشتر میشد و بیشتر برافروخته میشدیم. تقریبا نفس توی سینه هامون حبس شده بود. 🔹 سید که حرفاش تموم شد، همه شده بودیم سر تا پا گلوله آتش، پر انگیزه و پر حرارت. 🛑 یادمه به شدت دندون هام رو روی هم فشار میدادم و اصلا نمیتونستم پلک بزنم. 🔸تا مدتها حرفهای سید توی ذهنمون تکرار میشد، حسین هم میگفت دیگه خود دانید، با این حرفها حجت بر همه تمامه، حالا دیگه هر کی تنبلی کنه، خودش میدونه و خون شهدا. 🔷کلا هر وقت میخواست بهمون انگیزه بده، حرف از شهدا میزد. یه وقتهایی هم بچه ها رو میبرد گلزار شهدای قم یا مزار شهدای گمنام کوه خضر و از شهدا برامون میگفت. https://eitaa.com/eslamesyasi
هدایت شده از عباس
1_1079750893.pdf
4.02M
📕 کتاب حقوق بشر آمریکایی ☝️☝️ 🍩 مفاهیم و مصادیق نقض حقوق بشر به ویژه نسبت به ایران توسط ایالات متحده آمریکا 🧭 به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی حوصله کنید،بخوانید،مفید است علمی فرهنگی
💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
سرو و طوفان (پاسخ به شبهات درباره آيت‌الله مصباح) همراه طرح جلد.pdf
2.2M
🔴گروه تاريخ انديشه معاصر مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) به صورت غير‌رسمي منتشر کرد: 🔴سرو و طوفان: پاسخ به شبهات درباره آيت‌الله مصباح ⏹واکاوي انتقادي نوشتارها و گفتارهايي از آقايان: 🔘رسول جعفريان 🔘عبدالکريم سروش 🔘 عباس عبدي 🔘 محسن کديور 🔘مهدي نصيري 🔵با آثاري از: 🔸محمد جعفري هرندي 🔸عليرضا جوادزاده 🔸 قاسم شبان‌نيا 🔸احمد فربهي به کوشش برادر ارجمند: دکتر علیرضا جوادزاده .💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از حوزه انقلابی
هفته قبل در جلسه ای طرح کتاب جنگ شناختی در اقتصاد کرونا را با هم قطعی کردیم. روی تابلو 5 مرحله از جنگ شناختی را توضیح می داد. شناسایی رگه های بهاییت در نظام بهداشت و درمان ایران از دیگر فعالیت های ایشان بود. ▪️ حمید رضا مقصودی ✍️ برخی از نوشته‌های ایشان که در سایت اندیشکدهٔ مطالعات یهود منتشر شده است: 1️⃣ روند پیشرفت اسطوره‌های یهودی در تاریخ 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-myth/5803 2️⃣ هالیوود یهودی صهیونیستی 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/5886 3️⃣ فعالیت چشم‌گیر مسیحیت صهیونیستی در عرصهٔ رسانه 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/christian-zionism/5909 4️⃣ اسطورهٔ «ارض موعود» و شهر زایان 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/5918 5️⃣ اسطورهٔ «مادر» و قبیله‌گرایی متعصبانه 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/7222 6️⃣ اسطورهٔ «قوم برگزیده» و «نژاد برتر» 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hol 🆔@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سال 64 ما درگیر فاو بودیم، آقای نهاوندیان دست زن و بچه‌شو می‌گیره میره آمریکا، دکترای اقتصاد می‌گیره! شما لیبرال‌ها شکست خوردید! 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh 🔜
⚡️ناگفته هایی از طالبان(١) 🔴 یک تار موی اسلامگرایان را با کل هیکل سکولارها معاوضه نمی کنیم؛ اما از خشونت طالبان با تمام وجود بیزاری می جوییم. ✍️به قلم مهدی فرمانیان 🔸قصه طالبان، غُصه اشغال است؛ رنج ده سال اشغال خاکشان توسط شوروی و بیست سال چپاول سرزمینشان توسط ارتش آمریکا. 🔹مبارزات ده ساله با شوروی، افغان هایِ پشتون زبان را به مجاهدانی طالبانی تبدیل کرد .این نبردها آنان را به جهادگرانی سرسخت تبدیل کرد که کمتر منعطف اند. 🔹ارمغان بیست سال اشغال افغانستان توسط آمریکا تنها ناامنی، خشونت، کشتار و کشت و تولید بیشتر تریاک را در پی داشت. 🔹سالهاست که در کلاسهای درسی و نشست های علمی این جمله را تکرار کرده ام: ✔️« آینده افغانستان از آن طالبان است». این تحلیل اینجانب از روند رو به رشد طالبان در افغانستان است. در گذشته طالبان تنها در میان پشتوها طرفدارانی داشت، اما امروز در میان بقیه اقوام هم کم و بیش طرفدارانی یافته است. چرا؟ چون درد مردم افغانستان امنیت است، اما اشغالگران درد مردم افغانستان را نفهمیدند و خواستند به آنان، آزادی غربی را هدیه بدهند. ۹۹ درصد مردم افغانستان مسلمانند و اکثراً از این ولنگاری و آزادی غربی آزرده خاطرند و هم سرخورده. این آزادی به آنها هیچ چیزی نداده است. نه امنیت، نه اقتصاد، نه عزت و نه آبرو. ✅حالا گروهی خشن به نام طالبان دوباره در حال رشد است که همه می دانند در عین خشونتی که دارد، امنیت را به ارمغان می آورند. مردم افغانستان در دوراهی "امنیت" و "آزادی" گیر افتاده اند و باید یکی را انتخاب کنند. آنان دیدند که ۲۰ سال حضور آمریکا به آنان هیچ چیزی نداد؛ بلکه برخی از ارزش ها را هم از آنها گرفت. شما جای مردم افغانستان باشید، چکار می کنید؟ 🔹در آینده درباره این جمله خواهم نوشت که" چرا یک تار موی اسلامگرایان را به هیکل سکولارها نخواهم داد". افغانستان، عراق، لیبی، مصر، سودان و یمن نمونه بارز سراب اعتماد به غرب است.. به نظرم غرب هنوز هم استعمارگر و وحشی است؛ اما با مدنیت جدیدش. ⚡️ناگفته هایی از طالبان(٢) 🔴 تکفیر و تَکَتُّف 🔹در جنگ شوروری با افغانستان،‌ عده ای از جوانان عرب اهل سنت با گرایش فقهی مالکی از شمال آفریقا برای کمک به مجاهدان افغانی آمده بودند و در میان مبارزان پشتون حضور چشمگیری داشتند. 🔹این مجاهدان عرب دوشادوش مجاهدان افغانی علیه شوروی می جنگیدند و در گرماگرم جنگ، مباحثی بین آنها مطرح می شد. 🔹یکی از موضوعات اختلافی که خط مقدم جنگ علیه شوروی را تحت تاثیر خود قرار داده بود، نوع نماز خواندن مجاهدان مالکی مذهب شمال آفریقا بود. مالکی مذهبان تَکتُّف (دست بسته نماز خواندن) را سنت، اما غیر مستحب می دانستند و لذا با دست باز نماز می خوانند و از آن سو حنفی مذهبان افغانی با اینکه تکتف را مستحب می دانستند، اما دست باز خواندن مالکی مذهبان را نمی توانستند تحمل کنند، به گونه ای که این اختلاف جبهه های نبرد را تحت تاثیر شدید خود قرار داده بود. 🔹حنفی مذهبان افغانی می گفتند که باید مجاهدان مالکی مذهب، نماز را دست بسته بخوانند و مالکی مذهبان می گفتند که هر کس باید به فقه خود عمل کند. 🔹النهایه، نزاع مذهبی بالا گرفت و مجاهدان افغان و عرب بر روی یکدیگر اسلحه کشیدند. دکتر عبداللّه عزّام که رهبر عرب - افغان ها بود، صلاح را در این دید که به مالکی مذهبان دستور دهد که نماز را به صورت دست بسته بخوانند تا شر این غائله بخوابد. از دل این مجاهدان حنفی مذهب، طالبان متولد شد. طالبانی که یک اختلاف کوچک مستحبی را در میان خودِ اهل سنت تحمل نمی کند. 🔹بنابراین نباید از طالبان توقع داشته باشیم که با اقوام و مذاهب دیگر مدارا کند و مهربان باشد. ✔️طالبان این گونه اند... ⚡️ناگفته هایی از طالبان(٣) 🔴 آشنایی با تفکرات مذهبی - قومیتی طالبان 🔹 طالبان (طالب ها به گویش محلی) گروهی از شبه نظامیان روحانی هستند. آنها پشتون زبان و وابستگی فکری به مدارس علمیه دیوبندیه حیاتی(1) شمال پاکستان و جنوب افغانستان دارند. 1️⃣ تفکرات مذهبی: 🔹طالب ها از نظر فقهی، حنفی مذهب و از نظر اعتقادی، ماتریدی – اشعری اند. این جنبش از نظر اخلاقی، صوفی مسلک اند؛ ولی تحت تاثیر آرای ابن تیمیه موسس مکتب سلفیه نیز قرار دارند. طالبان تقسیم بندی توحید و شرک و مفهوم عبادت ابن تیمیه را قبول دارند. بنابراین می توان طالبان را «حنفیانِ ماتریدی-اشعری با گرایشات صوفی» و طرفدار ابن تیمیه دانست. ✔️ نکته اینجاست که به دلیل این طیف متنوع آرای گوناگون در مدرسه دیوبندیه و به تبع آن طالبان می توان مکتب فکری آنها را "دوگانه های متناقض" نامید. 🔹از طرفی طالبان تفکرات ابن عربی - صوفی تاویل گرای معروف قرن هفتم - را قبول دارند و از سویی دیگر آرای ابن تیمیه - ظاهرگرای اهل حدیثی و ضد تفكرات ابن عربی - را نیز قبول دارند. 🔹طالب ها به پیروی از تصوف به قبور ا
ولیاء اللّه احترام می گذارد و به تأسی از ابن تیمیه، استغاثه به اولیاء الهی را از مصادیق شرک می دانند. همچنین دیوبندیه در دوگانه "اجتهاد و تقلید"، روش تقلیدگرایانه احناف را انتخاب و در دوگانه "ماتریدی و اهل حدیث"، تفکر ماتریدیه را پذیرفته اند. آنان در دوگانه "تصوف و سلفی" همانند دیوبندیه، از هر دو تاثیر پذیرفته و گاه صوفی اند و زمانی سلفی. ✔️بنابراین طالبان را می توان هم صوفی، هم سلفی، هم ماتریدی، هم اهل حدیث، هم پیرو سلف،‌ هم قائل به تقلید دانست و این یعنی یک «تناقض نمای به تمام معنا». 2️⃣ رسوم قومیتی: 🔹در کنار پذیرش مکتب فکری دیوبندیه، آداب و رسوم «قوم پشتون» نیز در تفکرات آنها حضور پررنگی دارد. پشتونها از نظر قومی مخالف اقوام دیگر موجود در کشور خود هستند و مخالفت افراطی با مذاهب دیگر در افغانستان از خصائص قومیتی پشتوان طالبانی است. 🔷 حضور سی ساله سلفیان جهادی و رهبران القاعده در کنار آنان و نبود امکانات لازم برای یک زندگی عادی در مناطق پشتون نشین و سوء استفاده شدید گروه های سپاه صحابه و اداره اطلاعات ارتش پاکستان از آنان،‌ همه و همه دست به دست هم داده است و از طالبان، یک گروه جنجگوی خشن و بی رحم نسبت به دیگر اقوام و مذاهب، به وجود آورده است. 🔹در کنار این مسائل،‌ نبود یک رهبر کاریزماتیک که همه گوش به فرمان او باشند و ورود جنگجویانی از کشورهای دیگر در کنار طالبان اوضاع را در افغانستان پیچیده تر کرده است. ⚡️ناگفته هایی از طالبان(٤) 🔴 تفاوت طالبان با وهابیت 🔹فهم‌ این موضوع را با قصه ای شروع می کنم. در سالهای پیش روزی یکی از رهبران طالبان با اسامه بن لادن جلسه ای داشت. رهبر طالب به موقع در وقت ملاقات حاضر نشد و اسامه بن لادن به او گفت: "چرا شما پشتوها سر وقت نمی آیید و برای وقت دیگران ارزش قائل نیستید؟!!" آن رهبر طالب در جواب گفت: "عذر می خواهم. فرزند معلولی دارم و رفته بودم سر مزار فلان ولی خدا تا شفایش را از او بگیرم. می دانم شما این کار را شرک می دانید، اما استغاثه از دیدگاه طالبان به شرط آنکه بداند رابطه ولی با خدا چگونه است، هیچ اشکالی ندارد." در اینجا رهبر طالب به اسامه بن لادنی که وهابی بود و اکنون رهبر القاعده شده بود، این نکته را متذکر شد که استغاثه با شرط آنکه شرایطش رعایت شود، نزد ما جایز است، اگرچه نزد وهابیون شرک است. 💢 به طور خلاصه تفاوتهای وهابیت با طالبان را می توان در موارد ذیل دانست: 1⃣ وهابیت در اجتهاد و تقلید، بیشتر رویکرد اجتهادی دارند ولی طالبان مقلد ابوحنیفه هستند و رویکرد تقلیدی دارند. 2⃣ وهابیت، ماتریدیه را یک فرقه انحرافی می دانند، ولی طالبان از نظر اعتقادی ماتریدی _ اشعری هستند. 3⃣ وهابیت، صوفیان را مشرک و همه آداب و رسوم صوفیانه را بدعت و ابن عربی را ملحد، زندیق و کافر می داند، اما طالبان نگاه مثبتی به طرائق صوفیه دارند و ابن عربی را قبول دارند. 4⃣ هر دو تعریف عبادت ابن تیمیه را قبول دارند، اما در مصادیق اختلافات فراوانی دارند. به نوعی می توان گفت طالبان بسیاری از اعمالی که وهابیت از مصادیق شرک و بدعت می دانند، با شرایطی قبول دارند که در قصه بالا بیان شد. ✔️نمونه بارز آن تخریب قبور توسط وهابیت و عدم تخریب قبور توسط طالبان است. طالبان تا کنون هیچ قبری را تخریب نکرده اند و سفر برای زیارت قبور را نیز مستحب می داند. ✔️البته طالبان عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) را بدعت دانسته و نسبت به استغاثه و نذر برای اولیاء الهی حساسیت نشان می دهند و آنرا شرک می دانند، اما مسلمانان را به خاطر این اعمال تکفیر نمی کنند. ⚡️ناگفته هایی از طالبان(٥) 🔴 تفاوت طالبان با داعش 🔹شناخت داعش بدون فهم سلفیه جهادی امکان پذیر نیست، همچنین فهم طالبان بدون شناخت دیوبندیه میسور نیست. 🔹 تفکر داعش را می توان ترکیبی از اندیشه "توحید القصوری های مصر" با فکر "توحید القبوری های وهابی" دانست. 🔹نکته حایز اهمیت این که گروه های جهادی مصری معتقد بودند که هدف وهابیت تنها موحد کردن [متوسلین به] قبرها است، ولی ما باید به دنبال موحد کردن [حاکمان] قصرها باشیم و مهم موحد کردن حاکمان و حکومت هاست. ✔️به طور خلاصه تقدم و اولویت " توحیدالقصور "بر "توحیدالقبور ". 🔹 به نظر سلفیان جهادی، تمام حکومت هایی که حکم به غیر "ما انزل اللّه" می کنند، کافر به کفر آشکار هستند. لذا باید علیه آنان جهاد مسلحانه نمود. از طرفی چون جهاد بر هر مسلمانی حکم وجوب عینی- همانند نماز را- دارد، به همین علت تمام حکومت های جهان اسلام از مصادیق طاغوت و جهاد مسلحانه علیه آنان واجب است. 🔘 همچنین ارتش های کشورهای جهان اسلام و بقیه افرادی که موجب استحکام پایه های حکومت های کافر می شوند نیز از مصادیق کفر بوده و همگی باید کشته شوند. 🔹 این تفکر در مصر ظهور کرد و در جنگ شوروی به افغانستان صادر شد و عنوان تفکر "افغانُ العرب" به خود گرف
ت. ✔️ این گروه بعد از جنگ افغانستان، رهبری به نام اسامه بن لادن پیدا کردند که یک وهابی ای بود که اکنون تفکر سلفیان جهادی را هم پذیرفته بود. در اینجا بود که تفکر "توحیدالقبوری وهابیت" به وسیله اسامه بن لادن به القاعده وارد شد و داعش که از دل القاعده بیرون آمد، هم توحید القصوری شدند و هم توحید القبوری!!! 🔹اما طالبان هیچ یک از این افکار بالا را قبول ندارد و فقط دشمن مشترک آنها (آمریکا) باعث شده بود تا اسامه بن لادن با ملاعمر بیعت و رهبر طالبان را به عنوان رهبر امارت اسلامی افغانستان بپذیرد. ✔️ از نظر داعشی ها، طالبانی ها به چند دلیل کافرند. 🔺اول اینکه نه افکار توحید القبوری را قبول دارند و نه توحید القصور را. 🔺دیگر اینکه چون گرایشات صوفیانه دارند و برخی افکار تصوف را قبول دارند، مشرکند. 🔺سوم اینکه چون تفکر ماتریدیه دارند، بدعتگذارند و چون کافران را کافر نمی دانند، بنابراین کافرند. ❌ بعد از شکست داعش در عراق و سوریه، شاخه خراسان داعش در افغانستان فعال گردید و به جذب نیروهای طالبان پرداخت، اما عده کمی از طالبان جذب داعش افغانستان شدند و طالبان در موارد متعدد به جنگ با داعش رفت و بیشترین حمله به داعش در افغانستان توسط طالبان صورت گرفته است و داعش نیز متقابلا به طالبان حملاتی داشته است. ⚡️ناگفته های از طالبان(٦) 🔴 طالبان و شیعه 🔹 برای فهم نگاه طالبان نسبت به شیعه، باید به قرن ها قبل بازگردیم. زمانی که در ایران، صفویه رشد کرده بود و شیخ احمد سرهندی، ملقب به مجدد الف ثانی، در سال ۱۰۰۱ قمری کتابی با عنوان «رد روافض (شیعیان)» نوشت تا جلوی گسترش شیعه در هند را بگیرد. 🔹 بعد از او شاه ولی الله دهلوی، رهبر فکری و معنوی طالبان (دیوبندیان) دو کتاب در نقد شیعه نوشت. یکی «ازاله الخفاء عن خلافه الخلفاء» و دیگری «قره العینین فی تفصیل الشیخین». 🔹 پس از او پسرش کتابی به زبان فارسی در نقد شیعه به نام «تحفه اثنی عشریه» نوشت و بیان داشت شیعه از اسلام هیچ نصیبی ندارد و کفر آنان ثابت است. این کتاب به صورت وسیع در جامعه مسلمان شبه قاره هند و کشورهای عربی تاثیرگذار بود. 🔹رویکرد نقد شیعه در میان بزرگان مورد قبول طالبان، یک رسم علمی و فرهنگی شد. ملاقاسم نانوتوی و رشید احمد گنگوهی موسسان مکتب دیوبندیه و برخی از عالمان مورد اعتماد طالبان کتبی در نقد شیعه نوشتند. اکثر این آثار در نقد شیعه بود و کمتر از کفر شیعه سخن گفته می شد، اما برخی از نویسندگان به کفر شیعه تصریح کردند. 🔹 تندروی و افراط عده کمی از دیوبندیان در تصریح به کفر شیعه، باعث شد تا در پاکستان، گروهک سپاه صحابه به وجود آید که معتقد به کفر و وجوب قتل شیعه است. 🔹در کنار این رویکرد چهارصد ساله در نقد شیعه از سوی بزرگان مورد اعتماد طالبان، اختلاف قومی پشتون ها با هزاره ها مزید بر علت شده و رویکرد طالبان به شیعه را افراطی و گاه تکفیری کرده است. البته همچنان که در میان دیوبندیان افراد بزرگی هستند که در عین انتقاد به شیعه،‌اعتقاد به کفر شیعه ندارند، همین فضا در میان طالبان وجود دارد. برخی با رویکرد غیر تکفیری و عده کثیری با رویکرد تکفیر شیعه در میان طالبان حضور دارند. 🔹بنابراین شیعیان باید در عین حفظ وحدت خود در افغانستان مواظب باشند تا در جنگ مذهبی شیعه و سنی ورود نکنند و درعین حال با اقتدار از خودشان دفاع کنند، اما مواظب باشند درگیر دعوای دولت و طالب نشوند که هم دولت پشتون است و هم طالب. ⚡️ناگفته هایی از طالبان(٧) 🔴 آینده افغانستان در سپهر طالبان 🔹 آنچه در ادامه می آید، تحلیل های پژوهشگری است که سالها در زمینه فرق و مذاهب کار کرده است: 1⃣ بارها گفته ام که آینده افغانستان از آن طالبان است، خواه بپسندیم یا آن را نپسندیم. البته نویسنده این یادداشت، همانند میلیونها نفر دیگر از انسان های آزاده، اصلا دوست ندارد طالبان سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰ شمسی سرکار بیاید. 2⃣ چکیده بیست سال مطالعه بنده در زمینه سلفی گری و طالبان این را نشان می دهد که طالبان در میان پشتون ها و حتی در غیر آن دارای پایگاه مردمی است و الّا نمی توانست به این زودی، این همه استان را بدون درگیری و با کمترین تلفات از آن خود کند. 3⃣ پشتون ها که بیشترین جمعیت را در افغانستان دارند، مدافعان جدی طالبان هستند و معتقدم اگر یک رأی گیری آزاد در افغانستان صورت گیرد، طالبان رای بسیار بالایی می آورد. چه بپسندیم یا آن نپسندیم و پسند ما،‌ هیچ فرقی در واقعیت افغانستان ندارد. 4⃣ به نظر می رسد طالبان از نظر ایدئولوژی و مبانی فرقی با بیست سال پیش نکرده است و تغییرات فعلی، تاکتیکی است. لذا در آینده، شیعیان، اقوام غیر پشتون، زنان و طرفداران دموکراسی لیبرال در افغانستان در سختی های بیشتری قرار خواهند گرفت. 5⃣ افغانستان هیچ تناسبی با عراق و سوریه ندارد، لذا حشد الشعبی در افغانستان نه جواب می دهد و نه به نفع شیعیان است. رویکردهای روزن
امه جمهوری اسلامی در زمینه افغانستان فعلی را به نفع شیعیان نمی دانم. 6⃣ خشونت دولتی و سازمان یافته در آینده بیشتر خواهد شد، اما باید گروه ها و احزاب مخالف طالبان با انسجام خود برای آزادی های مشروع و قانونی خود از هم اکنون تلاش منسجم داشته باشند. امروز دیر است چه برسد به فردا. ✔️باز هم درباره طالبان و تحولات افغانستان خواهم نوشت.... 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: https://t.me/muslimnair ✔️ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1150419012Cdf312d401e ✔️ واتس اَپ(1): https://chat.whatsapp.com/L7lTSc8CUjN63PwAHQk7a7 ✔️واتس اَپ(2) https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔️ واتس اپ(3): https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z
هدایت شده از مسلمنا muslimnair
چند نکته راجع به وظیفه ما در قبال شیعیان افغانستان و طالبان👇 https://t.me/muslimnair دوستان عزیز سلام! ضمن عرض تسلیت ایام محرم و آرزوی سلامتی و امنیت و آرامش برای ملت افغانستان و شیعیان این سرزمین👇 1️⃣ طالبان، تقریبا همه خاک افغانستان را تصرف نمودند و کنترل و مدیریت شهرها حتی کابل را بدست گرفته و بیرق شان را بالای ارگ کابل برافراشته اند. 2️⃣ برخورد طالبان با برنامه های مذهبی شیعیان تا کنون مثبت بوده و فعلا کاری به شیعیان ندارد و در برخی از مساجد با صراحت اعلام کرده اند که همانند سابق به عزاداری و اقامه نماز و... بپردازید در دیدگاه ما شیعه و سنی تفاوتی ندارند و همه شهروند افغانستان هستیم (اما در آینده چه خواهد شد خدا می داند) 3️⃣ تا کنون عملکرد شان با مال و جان و ناموس شیعیان مثبت گزارش شده و بعد از تصرف هرات و مزار و کابل گزارشی مبنی بر خشونت و قتل و کشتار هدفمند علیه شیعیان بالخصوص، از طرف این گروه دریافت نشده مگر موارد نادری که در میدان جنگ و درگیری اتفاق افتاده باشد. 4️⃣ فضای مجازی به گونه ایست که کوچکترین تحلیل و توضیح و ابراز نظر و... به راحتی در سراسر دنیا نشر می شود و طبعا طالبان هم این اخبار را رصد می کنند و حتی ممکن است در بسیاری از گروه ها به صورت ناشناس و با نام های مستعار حضور داشته باشند تا پیامهای منتشره را رصد نمایند که طبعا نظرات و تحلیل ها و دیدگاه های دوستان در تصمیمات طالبان راجع به آینده و برنامه مذهبی شیعیان بی اثر نخواهد بود. ⬅️ لذا با توجه به مطالب فوق دوستان عزیز و کاربران فضای مجازی خصوصا عزیزانی که در بیرون از مرز افغانستان به سر می برند، لطف کنند مواظب کلمات، تحلیل ها، نشر کلیپ ها و... باشند و هر آنچه نشر می دهند ابتدا خوب بیاندیشند که در شرایط کنونی تا چه حد برای شیعیان مظلوم افغانستان ثمره مثبت دارد و تا چه اندازه ممکن است شیعیان افغانستان را افراد مطیع قانون و خواهان امنیت و ایجاد آرامش در این کشور نمایش بدهد و آنگاه اقدام بر نشر کنند. هراس از اینست که (در شرایط کنونی که طالبان همه چیز را در اختیار گرفته) نکند خدایی نکرده با فحاشی ها، تندروی ها، نظرات نسنجیده، تظاهرات ها و خیزش هایی که معلوم نیست از کجا و با چه اهدافی راه اندازی و مدیریت می شود و... زمینه شدت عمل و سختگیری طالبان نسبت به شیعیان را فراهم کند و بازهم ملت مظلوم ما شاهد برخورد های نامناسب و محدودیت هایی شدید باشند که ممکن است منشأ این محدودیت ها هم اقدامات و پیامهای نسنجیده افرادی باشند که در داخل افغانستان یا در کشورهای دیگر به سر می برند. ✅ امید که دوستان با حسن نیت بر این مطالب نگریسته و مواظب پیام های شان در فضای مجازی (اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ و...) و این گروه باشند تا ببینیم طالبان در قبال شیعیان چه برنامه و اهداف و ایده دارند (گاهی تعادل، نرمش و سکوت، در صلاح مردم و بیانگر شجاعت افراد است) به امید امنیت و آبادانی کشورم افغانستان و سربلندی شیعیان این سرزمین ✔️باز هم درباره طالبان و تحولات افغانستان خواهم نوشت.... 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: https://t.me/muslimnair ✔️ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1150419012Cdf312d401e ✔️ واتس اَپ(1): https://chat.whatsapp.com/L7lTSc8CUjN63PwAHQk7a7 ✔️واتس اَپ(2) https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔ واتس اپ(3): https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z
هدایت شده از تحولات جهان اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعرخوانی سردار سلیمانی از حضرت علی اکبر قبل از عزیمت شهید بدرالدین به میدان نبرد ✊ ✅ https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
هدایت شده از تحولات جهان اسلام
۱۴۰۰ لبی که تشنه ترین بود را به اکبر داد مکید آن لب و شد عشق ، التیام علی به دید لشگریان گر چه بود، پیغمبر تمام بغض عدو بود، بهر نام علی «هوا ز جور مخالف چو‌ قیرگون گردید» زدند فرق علی را به انتقام علی تنش به خاک و به خون تا که از جفا افتاد رسید عطر خوش مهر بر مشام علی به روی ماهِ خودش روی شاه را حس کرد فتاد حضرت صیاد هم به دام علی برای اینکه نباشد خجل از آن لبها ز بغض دیده رساند اشک را به کام علی نمی دهد به بهشت آن بهشتِ مدفن را که زیر پا شده جای علی الدوام علی (شعر: حامد آقایی) ▪️دانلود پوستر در: ✅ https://iswnews.com/52312https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
44.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخرين خبر/ موسوي مبلغ کارشناس مسائل افغانستان در گفتگو با آخرين خبر پرده از خيانت و نقشه شوم آمريکا در افغانستان برداشت.
4_6017321178232784824.mp3
24.6M
💢 توصیه ویژه‼️ 🎧 صوت گفتگوی زنده با موضوع: ابعاد پنهان 🔶🔹 سخنران: مهندس محمدعلی - متخصص مطالعات سایبرنتیک - مدرس دانشگاه تهران ✳️ کارشناس مجری: آقای مهدی - فرمانده قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی 💠 محورهای موضوعی: 1⃣ برهه کنونی از نگاه غرب، درگیر است (همراه با مستندات)؛ 2⃣ ، دشمن اصلی غرب در جنگ جهانی چهارم (همراه با مستندات)؛ 3⃣ کرونا، یک استراتژی جنگی برای پیروزی غرب در جنگ جهانی چهارم (اثبات مستند)؛ 4⃣ شرایط ایده‌آل کشور در جنگ کرونا از منظر امام خامنه‌ای 5⃣ افراد، سازمان‌ها، روش‌های مدیریتی و تاکتیک‌های رسانه‌ای کرونا، دقیقا با پروژه‌ی کاهش جمعیت کشور یکسان است! ⭕️ لطفاً بشنوید و رسانه باشید. 📥 مشاهده و دانلود فایل تصویری در 📺 آپارات👇🏻 👉🏻 https://aparat.com/JTV 📺 روبیکا👇🏻 👉🏻 https://Rubika.ir/jebheh ✍️مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
علی احمد جلالی قبل از این که وارد افغانستان شود مدت بیست سال در رادیوی صدای آمریکا کار کرده است. جلالى در سال ۱۳۲۳هجرى خورشیدى در ولایت غزنى متولد شده و فارغ التحصیل دانشگاه نظامی افغانستان است. او در سال ۱۳۴۳هجرى خورشیدى از دانشکده نظامی آمریکا در رشته دفاع داخلی فوق لیسانس گرفت، بعد در دانشکده سلطنتى بریتانیا تحصیلات خود را ادامه داد و در سال ۱۳۷۵ هجرى خورشیدى نیز در دانشکده نظامی آمریکا از رساله دکترى خود تحت عنوان "سیاست جهانى آمریکا" دفاع کرد. جلالى بعد از پایان تحصیلات در آمریکا در پست هاى مختلف وزارت دفاع افغانستان (در زمان دولت مجاهدین) و همچنین در رشته دیپلماسى در وزارت داخله این کشور به عنوان استاد کار کرد. جلالی در سال ۱۳۶۰هجرى خورشیدى بعد از حمله نیرو‌های شوروى سابق به افغانستان، به پاکستان مهاجر شد و به عنوان مشاور مجاهدین افغانستان به کار آغاز کرد. او در سال ۱۳۶۱هجرى خورشیدى به عنوان خبرنگار در رادیو صداى آمریکا استخدام شد و بعد به عنوان رئیس بخش فارسى و پشتو این رادیو انتخاب شد. جلالی به دنبال سقوط رژیم طالبان، دوباره به افغانستان بازگشت و مدتی را به عنوان وزیر دفاع افغانستان کار کرد. او در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ وزیر داخله/کشور افغانستان بود. آقای جلالی در سال ۲۰۰۶ از قدرت کناره گرفت و گفت که می‌خواهد به کار‌های اکادمیک خود رسیدگی کند و به دنبال آن دوباره به آمریکا بازگشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴👆 هوشنگ اسدی(چپگرا و در حال حاضر مقیم آمریکا) هم سلولی مقام معظم رهبری درزندان ساواک شاه ازخاطراتش در مصاحبه با شبکه آمریکایی voa میگوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️👆این فیلم مربوط به عزاداری محرم روستای کاکی در استان بوشهر است و مربوط ۷۰ سال پیش است که توسط یک امریکایی فیلمبرداری شده ،
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت مرحوم علی سلیمانی از دعوت لائیک‌ها به راهپیمایی اربعین توسط خودش @TasnimNews