eitaa logo
اسرار پیدا
308 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
243 ویدیو
93 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿ازمیریلدا، سعد حریری و آیت الله خامنه ای🌿 ❄️ عطاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد خاتمی در کانالش نوشته: «طارق متری» وزیر فرهنگ لبنان ( ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸)، دقیق و خوش سخن و دانشمند هست. دیدار با او همیشه غنیمت است! گفت: داستان ملاقات با آیت الله خامنه ای را برایت بگویم. حتما تازه است. همراه «سعد حریری» به تهران سفر کردیم. قرار ملاقات با« آیت الله خامنه ای» بود. -این دیدار در آذرماه ۱۳۸۹ انجام شد- قبل از دیدار قرار شد، جلسه ای با سعد حریری به عنوان نخست وزیر داشته باشیم. شش وزیر همراه بودیم. جلسه در محل اقامت حریری در کاخ سعد آباد برگزار شد. «سعد حریری» گفت: باید مساله خلع سلاح حزب الله را به عنوان مساله اصلی لبنان مطرح کنیم. من سخنی نگفتم، اما همه تایید کردند. 🔹وقتی وارد دفتر «آیت الله خامنه ای» شدیم، ایشان بسیار گرم و صمیمانه سعد حریری را در آغوش گرفت. جوانی و هوشمندی اش را تحسین کرد. از مرحوم رفیق حریری ذکر خیری به میان آورد. از لبنان بسیار تعریف کردند. نا گاه از سعد حریری پرسیدند، آقای نخست وزیر شما « رمان گوژ پشت نتردام» را خوانده اید !؟ خب پیداست که نخوانده بود! سری تکان داد که معلوم نبود خوانده یا نه. گفت. در این رمان یک زن بسیار زیبایی تصویر شده است. او زیباترین زن پاریس است. طبیعی است که قدرتمندان در صدد دستیابی به این زن هستند. لات های پاریس، قداره کشان، با نفوذ ها. اما همه می دانند که آن زن زیبا، اسمش چی بود!؟ طارق گفت، من گفتم: ازمیریلدا ! ❄️ آیت الله خامنه ای با تمام چشمانش خندید و گفت احسنت! شما وزیر فرهنگ بودید! همه می دانستند که ازمیریلدا یک دشنه ظریف دسته صدف سپید بسیار تیز و کارا به همراه دارد. هر کس به او سوء نظری داشته باشد، ازمیریلدا از استفاده از آن دشنه تردید نمی کند. اقای نخست وزیر! لبنان مثل همان زن زیباست. لبنان عروس خاورمیانه است. خیلی ها به کشور شما نظر دارند. اسرايیل خطری است که شما را تهدید می کند. مگر تا خیابان های بیروت نیامدند؟ مگر مردم را نکشتند؟ ویران نکردند؟ « سلاح مقاومت» مثل همان دشنه ازمیریلداست. دشمن را نومید می کند و امکان عمل را از او می گیرد. گفتگو ها ادامه پیدا کرد. اما سعد حریری کلمه ای در باره سلاح حزب الله سخنی نگفت. بعد از جلسه پرسیدم: چرا چیزی در مورد خلع سلاح حزب الله نگفتی؟ گفت: دیدی جلسه را چگونه اداره کرد و بحث را پیش برد. آیا می شد در آن فضا و با آن مثال بحث را مطرح کرد؟ 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
🌿 اصول ثابت و متغییر رفتار نظام سلطه در قبال مسئلۀ فلسطین / 🌿 مهدی عزیزی 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
صوت.mp3
39.43M
📌 موضوع: جریان شناسی فکری سیاسی سازمان جهنمی ‼️ 🧑‍🏫 ارائه دهنده: 🎙حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن 📆 پنج شنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ____تمدن نوین اسلامی_________ 🏛 موسسه مطالعات راهبردی ⚙️ طراحی سیستم های دینی عضو شوید تا نسبت به جدیدترین اخبار مباحث تمدنی مطلع شوید. 🔽 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
❄️ اندر گفتگوی طنزآلود جدی با برخی «احبه و اعزه خود آیت‌الله انگار» در ایام اخیره و ایام پیش‌تر 💦 شریعت‌باوران نکته‌سنج می‌پسندند که عنوان تأمل‌برانگیز آیت‌الله و به ویژه آیت الله العظمی بر شخصیت‌هایی اطلاق ‌شود که انسان را به یاد خداوند می‌اندازند و فقط خود را در تحصیل دانش و معرفت دینی رنجور نکرده باشند. گوآن‌که، آنان نیز مجاهدت کرده‌اند و انشاء الله مأجورند. 😔 اما و اما گاهی نیز شخصیت‌های عالیجاه و برین‌جایگاهی که لزوماَ خلق الله را به یاد خداوند نمی‌اندازند، مجاهدتی آخرت‌سوز تمهید می‌کنند و با کاربست چنین القاب و عناوین پرطمطراقی برای خود یا دیگر عزیزان ضعیف‌بنیه سفره‌ای رنگین می‌چینند. 👌🏿اینان بندگان خدای تعالی را سر کار می‌گذارند. خوشبینانه با لسان طنز باید گفت آنان مردمان را به گمان خود، به سختی و با تلاش و مجاهدت فراوان به خداوند متصل می‌کنند. اما خطای آنان این است که خود را نقطه اتصال با عالم بالا می‌بینند. زمینه‌های تاریخی و معرفتی می‌توانند همیشه افرادی را به وظیفه‌ی خودآیت‌الله‌انگاری سوق دهد. ازاین‌رو، تاریخ تکرار می‌شود و هر از گاهی، مؤمنان بر ظرفیت‌سوزی آنان تأسف می‌خورند و در دوران وانفسای حوزه‌ستیزی و روحانیت‌ستیزی مدرن، حزن بر این خودسوزی بصیرتی فزونی می‌گیرد. 😣 شوربختانه وقتی انسان اینان را می‌بیند، وظیفه‌ی توجیه و حسن ظن به‌دیگران به دشواری انجام می‌شود. خاصه‌آن‌که، قرائنی علیه آنان فریادزنان خواستار هجمه‌ی تبلیغاتی به آنان شود. اما تهیه دستورالعملی انتقادی و خصوصی به آنان شاید کمکی کند به تفاهم با آنان و رها شدن از وسوسه‌ی منفی‌نگری به شخصیت آنان. شاید کورسوی امیدی پیدا شود: 🌿 محضر آن وجود ذی‌جود خودسوز و ظرفیت‌سوز با عرض سلام رنگین و سنگین 😔 در ایام اخیره بخشی از کردارنامه‌ی آن شخصیت مجاهد و سنگین از گوهرهای دانش را در قالب کاربست عنوان پرطمطراق آیت‌الله را در جرائد، شبکه‌های اجتماعی معاند، موافق و رسانه‌های داخل و خارج و به ویژه‌ در شبکه‌های ماهواره‌ای را مطلع شدم. 😚 پیش‌تر خبرهایی را از شما داشتم که در یک مرحله به عجز خود از منع مریدان قوی‌شوکت و اطاعت‌ناپذیری جدی آنان در پرهیز از اطلاق عنوان آیت‌الله بر شما، اعتراف کرده بودید. خبرهای بعدی حکایت از این داشت که مریدان سمج از جایگاه علمی حضرت والای شما خبرهایی شنیده بودند و شما نیز از منبع خبر بی‌خبر. سرانجام، اضطرار و ضرورت به عنوان دو قاعده‌ی پرکاربرد نقش خود ایفا کرد و شما را در منگنه قرار دادند. 😖 به تبع این فشار سنگین، آن جناب ذی‌جود و عالی‌جاه از سر اضطرار و ضرورت خدمت به خلق‌الله در کمال ایمان به انجام وظیفه به قدر میسور، به عدم قبح اطلاق این عنوان بر شما از جانب مریدان مؤمن فتوا صادر فرموده بودید. و البته آنان را به قاعده‌ی «الضرورات تتقدر بقدرها» به عنوان قاعده‌ی فرعی «الضرورات تبیح المحذورات» آگاهی و بصیرت داده بودید. ❄️ در هر حال، به مناسبات اقدامات مجاهدانه و تأملات دقیقه و رقیقه آن عالی حضرت، درباره استعمال عناوین شبه عالی آیت الله یا ... العظمی یا به ویژه عنوان خویش‌انداز الاحقر و العبد و .... برای آن وجود ذی‌قیمت عالی‌جاه، خدمت آن عزیز والاگوهر عرضه می‌دارم: 1. تأمل در کارها و نیت و تصحیح اقدامات گذشته و آینده، همواره می‌تواند خوب و مؤثر در احوالات درونی شما باشد. خداوند انشاء الله توفیق در این قسمت را روزی همه ما و از جمله این بنده قاصر مقصر کند. 2. در روایت آمده است که آخرین چیزی که از قلوب صدیقین خارج می‌شود، حب جاه است. ازاین‌رو، معروض می‌دارد: برای دوری از حب شهرت و حب عنوان و جایگاه طلبی ناامید نشوید، خداوند هم عنایت می‌کند.. اگر خداوند قادر مطلق است، بدون بهره‌گیری از القاب نیز کار پیش می‌رود. توسل هم به ذوات اهل بیت(ع) فراموش نشود. 3. فعلا اقدام به مخالفت جدی جدی با کاربست آیت الله توسط دیگران را از عمق جان ادامه دهید، بدون رضایت باطنی به استعمال آنان. مطمئن باشید با رعایت شرط مزبور خداوند توفیقات را زیادتر فرماید. 4. نگران عدم حصول جایگاه و اعتبار بدون عناوین نباشید. 5. سزاوار است اقدام به مخالفت مزبور از عمق جان باشد. در این صورت، جای نگرانی از حصول توفیقات دنیوی نیست. 6. شایسته است آن برین‌جای عالی‌جاه و عاقبت‌اندیش خود را از ذیل عنوان وهم‌انگیز استاد فقه و اصول و مخصوصاَ از اطلاق عناوینی چون استاد اخلاق و عرفان خارج نماید. مبادا توالی فاسده از استعمال چنین عناوین پرطمطراق گریبان شما و شاگردانتان را بگیرد. بدانید که تجربت ثابت کرده است که این باتلاق بیش از تصور آن عالی‌جاه متمایل به جاه و مقام اخروی خطرناک است. در نهایت فعلا به این دستوالعمل اقدام عاجل نمایید. دستورات بعد در صورت نیاز صادر خواهد شد.
7. از اسائه ادب خدمت آن شخصیت ذی‌جود جنت‌مکان خلدآشیان از جانب خود و تمام بدلسانان جهان پیشاپیش و پساپس عذرخواهی نیاز نیست. چه آن‌که، آن وجود و هستی عاقبت‌اندیش و نیازمند به نقد، دیگران را سپاس پیش می‌نهی و نوبت به عذخواهی غیر نمی‌رسد. 8. ای نیازمند عنوان آیت‌الله، لسان طنز و شوخی را جدی بگیر که طنز و بین حبیبان چندان بعید نیست. اما خیرخواهان هیچ‌گاه سخنی جز به جز نمی‌گویند. 9. ای عزیز تصور مکن که این گوهرهایی که تقدیم شد، برای عموم پنهان بوده است. خدای را شکر که این گوهرهایی است که بصیرت عمومی آنان را می‌بینند و همه‌ی بندهای این دستورالعمل مهم را آحاد عوام از اعزه‌ی خواص بیشتر تنبه دارند. چه به احترام آنها را تصریح کنند و چه به تلمیح و اشارات بدان تأکید نمایند. 10. امضا محفوظ: نعیم‌علی‌شاه قطب فرقه ضاله مضله نعیمیه 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از نعیمیان
هرکس را آیت‌الله نخوانید؛ آداب‌نامه نجف به روایتِ استاد سید محمدرضا سیستانی
🌿 هرکس را آیت‌الله نخوانید؛ آداب‌نامه نجف به روایتِ استاد سید محمدرضا سیستانی 🦋🦋 باید نسبت به ادعای رسیدن به درجات عالی علمی بسیار احتیاط کرد. محقق نائینی، استاد فقها و مجتهدین می‌نویسد: «پوشیده نیست که اگر غیرمجتهد ادعای اجتهاد کند، آن فسقی است که قابل مقایسه با سایر فسق‌ها نیست». همچنین اعطای عناوین عالی علمی مانند «آیت‌الله» به همه کسانی که درس خارج دارند، صحیح نیست. این عنوان را فقط باید به فردی داد که مسلمان مجتهد و فقاهتی از نظر اهل خبره باشد که در زمان ما بسیار اندک است. به گزارش شبکه اجتهاد، استاد سید محمدرضا سیستانی، در جمع شاگردان بر لزوم حفظ جایگاه و رویکردهای مهم حوزه علمیه نجف تأکید کرد و گفت: نکته مهمی وجود دارد که یادآوری آن را ضروری می دانم و آن این است که وزن علمی حوزه علمیه نجف اشرف امانتی است در دست همگان، از مراجع تا علما و از فضلا تا طلاب دینی در تمامی مقاطع [مسئولیت دارند]. در این زمینه مواردی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد: اولاً: هر کس در علوم حوزوی ـ به ویژه فقه و اصول و حدیث و احکام شرعی در نزد اساتید ذی‌صلاح ـ شایستگی لازم را داشته باشد، موظف است هر قدر که می‌تواند وقت خود را در این زمینه صرف کند. حق ندارد آن را در زمینه‌های دیگر خرج کند، حتی اگر به خودی خود مفید باشد. مایه تاسف است که چندین نفر از افراد درخشانی که در حوزه علمیه به آینده‌ای موفق امیدوارند، تمایل دارند در مراکز و مؤسسات فرهنگی و تحقیقی مشغول به کار شوند یا به طور کامل به کار تبلیغ مشغول شوند یا به تحصیلات دانشگاهی بروند و … که مانع از ادامه مسیر علمی حوزوی آنها می‌شود. آری، کسی که صلاحیت کافی برای رسیدن به درجه عالی در علوم حوزوی را ندارد تا استاد ممتاز یا مؤلفی متبحر در آن شود، در صورت توانایی به کار گزارشی یا تحقیقی روی آورد. حوزه علمیه در آینده خود به شدت به فقهای بزرگ بعد از نسل موجود (خداوند عمرشان را طولانی گرداند) محتاج است و این نیاز را فقط کسانی می‌توانند برآورده کنند که دارای شایستگی کافی باشند و نهایت تلاش خود را برای نیل به درجات عالی علمی به کار گیرند. نسبت به ادعای رسیدن به درجات عالی اجتهاد بسیار احتیاط کنید ثانیاً: باید نسبت به ادعای رسیدن به درجات عالی علمی به ویژه اجتهاد و فقه بسیار احتیاط کرد و بدون ارائه دلیل کافی برای آن از طریق شهادت افراد مجربی که متقابلاً از تقوا و دقت در شهادت برخوردارند نباید چنین ادعاهایی صورت گیرد، آثار علمی شخص از قبیل کتب استدلالی، مقالات علمی، دروس سطح بالا و مانند اینها محصول فکر و تلاش خود او باشد نه برگرفته از عقاید و نوشته‌های دیگران. مراقب باشید که تشخیص اجتهاد فردی را به خود نسپارید، زیرا نفس فریبکار است و غالباً معتقد است که صاحب آن دارای توانایی‌های ذهنی و علمی است که با خواسته‌ها و هوس‌های او سازگار است، اما با واقعیت مطابقت ندارد. به همین ترتیب، از طلابی که هنوز سطح دانش آن‌ها اثبات نشده است، برای تشخیص اجتهاد دیگران شهادت نخواهید. محقق نائینی (رضوان الله تعالی علیه) استاد فقها و مجتهدین در پاسخ فتاوا به خط شریف خود می‌نویسد: «پوشیده نیست که اگر غیر مجتهد ادعای اجتهاد کند، آن فسقی است که قابل مقایسه با سایر فسق‌ها نیست و ایجاب می‌کند که مرتکب در زمره پیروان غاصبین اول قرار گیرد. در فرض دیگر، فردی معتقد است که مجتهد است و معذوریت از خطا دارد، اما این اعتقاد را بر مبنای تصدیق و شهادت اشتباه دو عادل خبره مجتهد مطلق به دست آورده است و آن دو مجتهد مطلق به اشتباه اجتهاد او را تصدیق کرده‌اند و او نیز اقدام به عملی کند که از غیر مجتهد مجاز نیست. در این صورت کسی که دعوی اجتهاد کرده و کاری که جز از مجتهد برنیاید را انجام داده است، این موضوع لطمه‌ای به عدالت او وارد نمی‌کند، در غیر این صورت آن از بزرگترین فسق‌ها و از بزرگترین معصیت‌ها است و البته مقام نیابت عام امام زمان وصلى الله علیه وعلى آبائه الطاهرین را غصب کرده و در زمره پیروان اولین ظلم کننده‌هاست» بنابراین انسان در جلسات درس خود فریب حضور عده‌ای از طلبه‌ها هرچند تعدادشان زیاد باشد را نباید نخورد، حتی اگر در میان آنها افراد باهوشی وجود داشته باشند تا تصور کند که به درجه بالایی از علم رسیده است، به خصوص که دلایل حضور متنوع است و تنها به اعتقاد به شایستگی معلم محدود نمی‌شود. عنوان «آیت‌الله» را به هر کسی اطلاق نکنید
ثالثا: نباید پیش از آن که از اهلیت و شایستگی فردی اطمینان حاصل کنیم، به تبلیغ جایگاه علمی او پرداخت، و به ذکر دو گونه بسنده مى کنم: نمونه اول: اعطای عناوین عالی علمی مانند لقب «آیت الله» به همه کسانی که حلقه درس خارج دارند همانطور که در بسیاری از کانال‌های حوزوی در اینترنت مشاهده می‌شود [صحیح نیست]. این عنوان را فقط باید به فردی داد که از نظر اهل خبره یک مجتهد و فقیه مسلّم باشد که در زمان ما بسیار اندک است، بنابراین اطلاق چنین عنوانی به هر کسی صحیح نیست، هرچند او با فضیلت و محترم و متبحر باشد. خلاصه اینکه صرف داشتن حلقه درس خارج نمی‌تواند مجوزی برای مجتهد فقیه دانستن او و دادن لقب آیت‌الله به او نمی‌تواند باشد، به خصوص اینکه در نظام آموزشی و موروثی حوزه نجف اشرف، هیچ نهادی نیست که به کنترل برگزاری دروس خارج بپردازد و مع‌الاسف برخی از افراد نالایق اقدام به برگزاری این دروس می‌کنند، بدون اینکه هیچ مانعی مقابل آن‌ها باشد. استاد بزرگوارم، پدرم (دامت برکاته) از استادش شیخ حسین حلی (رضوان الله علیه) برایم نقل می‌کرد که می‌فرمود: «از امتیازات حوزه علمیه نجف این است که هر فردی را در جایی که مناسب اوست قرار می‌دهد» و مقصودش این بود که شاید عده‌ای برای پیشرفت و تصرف در حوزه از جمله مرجعیت، تدریس و رهبری تلاش کنند، در حالیکه صلاحیت ندارند، حوزه به او اجازه نمی‌دهد بلکه او را به جایگاهش برمی‌گرداند، این در روزهایی بود که حوزه مملو از ده‌ها عالم کوشا بود، ما متأسفانه در روزگاری قرار گرفته‌ایم که بسیاری از افراد نالایق ادعاهای پوچ می‌کنند و برخی نیز فریب آنها را می‌خورند. نمونه دوم: حضور در درس افراد فاقد صلاحیت، نوعی تبلیغ محسوب می‌شود و هیچ توجیه شرعی ندارد؛ همچنین یکی از بدترین و زشت‌ترین و زیانبارترین امور این است که حضور برای کسب منافع مادی اعم از مالی یا غیر آن باشد. حوزه علمیه در نجف اشرف در ایام شکوه خود، به شدت با این موضوع مقابله کرد و بخشنده و گیرنده را از اعتبار ساقط کرد و اکنون نیز باید چنین باشد. هدف از حضور در هر درسی فقط باید بهره مندی از آن باشد و هر که از درسی بهره‌ای نبرد (حتی به دلیل شخصی) در آن شرکت نکند. از بدی‌های خود و بدی‌های اعمالمان به خدا پناه می‌بریم و از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در خیر دنیا و آخرت توفیق دهد و صلی الله علی محمد و آل الطاهرین».
❄️ دانلود مستند «سفیرگفت وگو»: پرتره ای درباره دکتر محمد علی آذرشب 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینا حرفای یه پاسدار یا یه آخوند یا یه نیروی انقلابی و امثال اینا نیست ، حرف‌های "شهرام همایون" از فعالین سیاسی مخالف جمهوری اسلامی ایران و ساکن آمریکا است. تامل برانگیز است🤔 اسمع افهم ------------------------ 👍👍👍👍👍👍👍
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 زندگینامه مختصر آیت الله حاج اقا نورالله نجفی اصفهانی(ره) ⁣🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
🔴حقیقت مصدق 🔻پرونده بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز مرگ مصدق 🔹تمسخر نماینده آیت‌الله العظمی بروجردی توسط محمد مصدق 🔸وقتی فدائیان مصدق از آوردن نام او هم می‌ترسند! 🔹حمایت مصدق از داماد جاسوس خود! 🔸حضور فعال روحانیت در مبارزه با استبداد رضاخانی در مقابل انفعال مصدق‌السلطنة 🔹سند عضویت محمد مصدق در مجمع ماسونی آدمیت 🔸یک اشتباه؛ یک عبرت 🔸اسناد کم‌تر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند اول 🔹اسناد کم‌تر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند دوم 🔸اسناد کم‌تر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند سوم 🔹اسناد کم‌تر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند چهارم 🔸اسناد کم‌تر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند پنجم 🔹اسناد کم‌تر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند ششم 🔸اسناد کم‌تر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند هفتم 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از سطلیات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هنرمند مشهور انگلیسی در اعتراض به حمایت انگلستان از نسل‌کشی در غزه، نشان پادشاهی خود را به سطل زباله انداخت 🔸کاترین همنت، هنرمند و طراح مد انگلیسی که به خاطر طراحی تی‌شرت‌های سیاسی مشهور است و عالی‌ترین نشان پادشاهی انگلستان (CBE) را دریافت کرده است، با انتشار یک ویدیو در اعتراض به نقش انگلستان در نسل‌کشی غزه نشان پادشاهی خود را به سطل اشغال انداخت. 🔸روی تی‌شرتی که وی در این ویدیو به تن دارد، نوشته شده: «من به علت نقشی که ما در نسل‌کشی غزه داشته‌ایم از این که اهل انگلستان هستم، بیزارم.» @kayhan_online
هدایت شده از عليرضا جوادزاده
28.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🚫چه کردیم با فرمایشات رهبری‼️ ادعا که چیزی را حل نمی‌کند‼️ 💠 همایش استعمار سایبری 📣نقد مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره سکوهای خارجی 📝 https://www.mehrnews.com/news/6052174/ 🎙 🎧 خروجی بیست سال سیاستگذاری فضای مجازی | حجت الاسلام محمد رضا فلاح شیروانی 🎧 تعارض مصوبه با مبانی فقهی و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری | حجت‌الاسلام مهدی صرامی 🎧 این همانی سایبر و حاکمیت | دکتر کاظم فولادی 🎧 خوانش مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی از منظر حکمرانی متعالی | حجت‌الاسلام دکتر علیرضا طباطبایی 🎧 حراج داده‌های ملی و سلطه اطلاعاتی دشمن | دکتر مهدیرضا برنا 🎧 نسبت قواعد بالادستی فقه با مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی | حجت‌الاسلام دکتر محسن انبیائی
هدایت شده از تاریخ حوزه طهران
📷جمعی از در حال کلنگ زدن بیمارستان در عودلاجان، در سال ۱۳۲۱ از دیرباز کلیمیان تهران در محله عودلاجان در کنار مسلمانان به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کردند. در نقشه‌های تهران قدیم نام مرحله یهودیها در حوالی پامنار دیده می‌شود و حداقل دو کنیسه مشهور و قدیمی به نام کنیسه ملاحنینا و عزرا یعقوب داشتند. این ارتباط و پیوند، گاه منجر به مسلمان شدن علمای یهود و تابعان آنها از جمله ملا آقا بابا مشهور به جدید الاسلام شد. با شکل‌گیری روند مهاجرت یهودیان به فلسطین، ساکن تهران که «مجمع مرکزی تشکیلات صهیونیست ایران» را راه‌اندازی کرده بودند، جهت متقاعد ساختن اقلیت یهودی به اینکه دست از خانه و کاشانه و زندگی آسوده خود در تهران کشیده و به فلسطین مهاجرت کنند، در ۲۰ فروردین ۱۳۰۱ش توطئه‌ای ترتیب دادند که نتیجه آن ایجاد حس ناامنی برای یهودیان و لزوم مهاجرت باشد. از این‌رو نقشه‌ای کشیدند که با مجروح ساختن یکی از اعضای بیت مجتهد پایتخت آیت‌الله حاج که در همان سکونت داشت، بین یهودیان و مسلمانان درگیری و ناامنی ایجاد کنند. این حادثه اتفاق افتاد و درگیری‌ها تا اواسط سال ۱۳۰۱ش ادامه یافت و سرانجام نمایندگی‌های مهم خارجی به نفع تشنج‌آفرینان حکم صادر کرده و در نتیجه ابتدا ۵۶ نفر و چند هفته بعد ۱۳۰۰ نفر عازم بیت المقدس شدند. 📚ر.ک: یهود و‌ صهیونیسم در ایران ص۴۷۰ 🕌https://eitaa.com/tarikh_hawzah_tehran
❇️ سیره امام خمینی (ره) در حمایت از طلاب ناهی از منکر 🔹 در دورانی که طلاب حوزه علمیه با مظلومیت به دنبال حفاظت از احکام الهی بودند و به ویژه تلاش داشتند شهر قم را از شر مفاسد فرهنگی تحمیلی از سوی رژیم، حفاظت کنند، امام خمینی به حمایت از این طلاب اقدام می‌کردند. 🔻در این یادداشت به خاطره‌ای از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی اشاره می‌شود: ◻️...هنوز از درگذشت آیت‌اللّه‌ بروجردی زمانی نگذشته بود که زمزمه بنای تأسیس سینما و مشروب‌فروشی در قم بر سر زبان‌ها افتاد و خبر دایر شدن عشرت‌کده و مرکز فحشا، در گوشه و کنار شهر قم، شنیده شد. روحانیان جوان حوزه علمیه قم که احساس می‌کردند نقشه به فساد کشانیدن آن شهر مقدس در دست اجرا قرار دارد، طومار بلند بالایی ـ که نگارنده شخصاً دست‌اندرکار تنظیم آن بود ـ درست کردند و در آن، اقدام فوری علمای قم را برای حفظ آن شهر مقدس مذهبی از آلودگی‌ها و فساد خواستار شدند. طومار مزبور به یکایک مقامات روحانی قم رسانیده شده، ظاهراً هیچ‌کدام از آنان واکنشی از خود نشان ندادند و اقدامی نکردند! جز امام خمینی که بی‌درنگ رئیس شهربانی قم را به حضور طلبید و آن طومار را به او نشان داد و در مورد حفظ حرمت آن شهر مذهبی سفارشات لازم را به عمل آورد. «آقای خمینی فرمودند افرادی را که به تنظیم این طومار اقدام کرده‌اند یا بخواهید که بیایند پیش من و یا آنکه خودتان از طرف من آنان را تشویق و تأیید کنید و نگذارید این روحیه‌های زنده، خمود و سرخورده شود»! 📎 متن کامل @HawzahNews / خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از سید مهدی شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببنید | بارگاه حضرت هاشم بن مناف در غزه 🕌 عمروالعَلاء پسر عبدمَناف معروف به هاشم (۲۰۱ پیش از هجرت - ۱۲۶ پیش از هجرت) از بزرگان قبیلهٔ قریش و شهر مکه و نیای قبیلهٔ بنی‌هاشم بود. وی جد اعلای حضرت محمد رسول‌الله (ص) و از بزرگ‌ترین و بانفوذترین شخصیت‌های قریش بود. به دلیل احترام و تکریم ایشان نام کامل این شهر غزه هاشم است.به ایشان بخاطر خصوصیات شایسته در لقب سید دادند. یعنی آقای عرب. لقب «سید» در اولاد او باقی ماند، و این سیادت از او به فرزندانش عبدالمطلب و اولاد او و بعدها به پیامبر خدا (ص) و علی بن ابیطالب (ع) و دودمان آن‌ها رسید.جد بزرگ پیامبر (ص) در یکی از سفرهای تجاری‌اش، در شهر غزه، در فلسطین درگذشت. ضعف مدیران فرهنگی و دینی و رسانه ای ماست که این قضیه بایکوت مانده و گرنه با وجود همچین مسجد و معماری حرم گونه و با این احترامی که مردم این شهر برای حضرت هاشم(ع) جد اهل بیت و سادات دارند خیلی بی عرضگی است عده ای ابله متعصب نادان در ایران اهالی فلسطین و غزه را به ناصبی بودن و دشمنی اهل بیت(ع) متهم کنند!! 🕌 واحد فرهنگی جامعه خیرین حرم‌ساز قم
34.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈👈👈 این چند دقیقه تحلیل آیت الله حسینی قزوینی از ماجرای درمانگاه قم را بشنوید. 🔰با انتشار این کلیپ در ثواب آن سهیم شوید. ‌ ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ 🙏 کانال رسمی آیت الله استاد حسینی قزوینی https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
هدایت شده از روزنه
رنجنامه سیداحمد(1).pdf
438.4K
💥متن كامل سید احمد خمینی خطاب به آقای 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
🔰 سخنرانی راهبردی و مهم رهبری حدود ٢٠ سال پیش راجع به امر به معروف و نهی 🔻یک جریان فساد هم فسادهای اخلاقی و رواج منکرات است. با این هم باید مقابله و مبارزه کرد. ما خوب میدانیم، این جزو تعالیم اسلام است که با زبان و تبیین باید مردم را با فضایل اخلاقی آشنا کرد و از منکرات دور نگه‌داشت. این به جای خود درست؛ اما با شیوع منکرات و با تظاهرِ به آن باید مقابله کرد. اسلام مرتکبِ منکر را نصیحت و هدایت میکند؛ اما حد هم برای او میگذارد. با صِرف زبان و توصیه نمیشود کاری کرد. قدرت نظام باید جلوِ سیرِ فحشا و فساد را بگیرد. اجازه ندهید که هوسهای یک عدّه معدود و یک گروه کوچک و اندک در داخل جامعه، موجب اغوای ذهن و فکر دختر و پسر جوان و مرد و زن مؤمنی شود که هیچ انگیزه فسادی ندارند. شما باید جلوِ آن‌گونه افراد را بگیرید. همه مسؤولان بخشهای مختلف کشور در این زمینه مسؤولند. 🔻اجازه ندهید عدّه‌ای با تکیه به نام آزادی - که واقعاً باید بر عنوان مظلوم آزادی گریست که چه سوء استفاده‌هایی از این نام میشود - منکرات و فحشا و بیبندوباری را در جامعه رایج کنند. عکس‌العملِ آن این است که عدّه‌ای به نظام بدبین شوند؛ مثل اوّل مشروطه. 🔻یکی از عواملی که موجب شکست مشروطیت در ایران شد، این بود که متدیّنین بعد از مدتی احساس کردند کأنّه کار به سمت بیدینی پیش میرود. جنجال زیاد مطبوعاتی که آن وقت همه انگیزه خودشان را این قرار داده بودند که به مقدّسات دینی حمله کنند - البته کسانی که در مشروطیت با اساس دین و مظاهر دینی و اعتقادات دینی و روحانیت و با این‌طور چیزها در مجامع به صورت قلمی و شعاری مقابله و اهانت میکردند، عدّه زیادی نبودند، اما جنجالشان زیاد بود - موجب شد که متدیّنین و علما که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، بتدریج دلسرد شدند و کنار نشستند. وقتی چنین شد، نهضت شکست میخورد؛ و مشروطیت شکست خورد. بعد از پانزده، شانزده سال از عمر مشروطیت، دیکتاتورىِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرت‌انگیز است. رضاخانِ قلدر و چکمه‌پوش کجا، شعار مشروطیت کجا؛ چقدر اینها با هم فاصله دارند! چرا این‌طور شد؟ چون اطمینان و اعتماد مردم مؤمن سلب شد؛ کنار نشستند و از صحنه بیرون رفتند. مسؤولان نباید بگذارند چنین حالتی در مؤمنین به وجود آید. 🔹البته این هیچ مجوّز آن نیست که کسانی به بهانه این‌که اطمینانشان سلب شده، قانون‌شکنی کنند. قانون‌شکنی جرم است. تخلّف از قانون و خروج از مدار قانونی برای مقابله با هر چیزی که به نظر انسان منکر می‌آید - بدون اجازه حکومت - خودش یک جرم است؛ مگر نهی از منکر زبانی، که بارها گفتیم نهی از منکر زبانی جایز و واجب و وظیفه همه است و در هیچ شرایطی هم ساقط نمیشود؛ اما آن‌جایی که نوبت اجرا و عمل برسد، همه باید طبق قوانین عمل کنند. هیچ چیزی مجوّز این نیست که بگویند چون نیروی انتظامی و قوّه قضایّیه عمل نکردند، خودمان وارد میدان شدیم؛ نخیر، آن روزی که لازم باشد مردم برای حادثه‌ای خودشان وارد عمل شوند، رهبری صریحاً به آنها خواهد گفت. ١٣٨٠/٠۵/١١ 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
دلالت آیه ۵۳ سوره احزاب.mp3
21.57M
💯🔊 🔸 صوت کامل کرسی بررسی دلالت آیه ۵۳ سوره احزاب بر پوشش کامل بانوان 🎙 با حضور: مهدی رستم نژاد ✍️ دبیرعلمی: 📅 سه شنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel
هدایت شده از تفقه
🔊 شرح دعای افتتاح ٫ ۱۴ جلسه 🎙️ آیةالله محمدرضا مهدوی کنی اعلی الله مقامه 🌐 شیعه درس @tafaqqoh
بيانيه 110نفر از اساتيد و پژوهشگران در حمايت از آمرين به معروف .pdf
1.5M
💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
چهارمین نامه حسن روحانی به شورای نگهبان! محمدمهدی شیرمحمدی حسن روحانی، داوطلب ردصلاحیت شده انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در چهارمین نامه خود به شورای نگهبان، ضمن تشکر بسیار از این نهاد، نوشت: «ولش کن دیگه نمی‌خواد دلایل ردصلاحیتم رو بگی! خیلی هم ممنون.» متن این نامه به شرح زیر می‌باشد: آقای شورای محترم نگهبان سلام. عرض ادب و خسته نباشی به شما برای نظارت خوب بر انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲. دیروز جمعه دم‌دمای ظهر فهمیدم انتخاباته، گفتم برم رای بدم و به بهانه حضور در انتخابات، یک نطق آتشین هم علیه شما تهیه کنم. زنگ زدم آشنا، خواب بود. گفتم به مصحف شریف تفأل بزنم و یکبار هم که شده، خودم یک نطق تهیه کنم که این آیه آمد: «وَ تِلْكَ الْأَيَّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النَّاسِ» فهمیدم دیگه این روزگار، روزگار ما نیست. بنابراین رفتم رای دادم و حرفی هم نزدم و به کامبیز هم گفتم: «پاشو برو رای بده و توییت بد هم نزن والا می‌فرستمت بهشت‌زهرا، پیش برادر خانومت!» عرض می شود که حتی به خاتمی و احمدی‌نژاد هم زنگ زدم و گفتم بروند رای بدهند که البته این خاتمی، مثل سال ۱۳۹۰ رفته یکی از روستاهای آبسرد که یواشکی رای بده. اما دیر رسیده! تو رو به خدا رای اونم حساب کن! به هر حال، امروز ظهر با شنیدن اخبار انتخابات متوجه شدم مثل اینکه این روزگار، دیگه روزگار خیلی‌ها نیست. صادق آملی لاریجانی در مازندران، از بین ۶ داوطلب، ششم شده و همشهریان نوبخت و باهنر هم که به اونا محل نذاشتن. بازهم خوب که علی لاریجانی اصلا کاندیدا نشد و خیلی هم ممنون که به من هم، اذن دخول به انتخابات ندادین که من هم مثل آملی لاریجانی، از آخر اول می‌شدم! ضمن تشکر از ردصلاحیت این‌جانب خواستم بگم اصلا ولش کن، نمی‌خواد دلایل ردصلاحیتم رو بگی! خیلی خیلی هم ممنون که آبروی ما را خریدی. خر ما، از کرگی دم نداشت. اصلا نوبخت را هم ردصلاحیت کنی بهتر! والسلام شیخ دیپلمات ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ راستی: اگر نامه زیادی ساده است، در سطح دکترای «کلون گلاسکو» نوشتم. زنگ زدم قوچانی بیاد ویرایش کنه. رفته بود رشت، احوال نوبخت رو بپرسه. دیدم تا برگرده زمان برای عرض ارادت از دست می‌ره! •┈••✾🔹✾••┈• ✍ باغ اندیشه محمدمهدی شیرمحمدی https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi •┈••✾🔹✾••┈•