eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.5هزار دنبال‌کننده
665 عکس
414 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
15.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ضرورت همراهی والدین در فضای مجازی 🔸 کودکان و نوجوانان خود را در فضای مجازی تنها نگذارید. 🔹 آسیب های تنها بودن کودکان در فضای مجازی و بیان چند نکته راهبردی برای والدین توسط استاد قنبری 🌐کانال عصرجدید، عصررسانه 🆔@andisheengelabi
📝شش قاعده کلی در نظریه سواد رسانه ای_شناختی پاتر ۱. مسئولیت: مسئولیت ارتقا و پیشبرد سواد رسانه ای در خود فرد نهفته است و تا زمانی که شخص مسئولیت میزان سواد خودش را نپذیرد، انگیزه ای برای تغییر وجود نخواهد داشت. ۲. تأثيرات: افراد باید نسبت به حوزه اعم از مثبت و منفی حساس باشند. ۳. تفسیر: انسان موجودی تفسیرگر هست و باید بر فعالیت مسلط بوده بر آن کنترل داشته باشد. ۴. اهمیت معنا: این قاعده به اهمیت معنای به اشتراک گذاشته شده اشاره کرده و می گوید؛ افراد باید تعداد قابل توجهی تفسير خارج از ذهن خودشان را فرابگیرند؛ به طوری که بتوانند سایر افراد را درک کرده و از نمادهای رایج جهت برقراری ارتباط با آنها استفاده کنند. ۵. قدرت: بر طبق پنجمین قاعده یا قاعده کلی قدرت، دانش قدرت است. چنانچه افراد بخواهند بر ساخت معنی شان کنترل و تسلط داشته باشند نیازمند انواع خاصی از دانش هستند بدون این دانش آنها توانایی ایجاد تغییرات اساسی در جهت مثبت را نخواهند داشت. افراد لازم است بدانند چه ساختارهای دانشی به آنها بسیار کمک می کند و چگونه باید از آن استفاده نمود. ۶. هدف: هدف سواد رسانه ای تجهیز افراد جهت انتقال کنترل از سوی رسانه ها به سمت خودشان است. قدرت و اختیار را به فرد می دهد و بیان می دارد که اگر افراد نتوانند به ساخت معنا کنترل داشته باشند، رسانه ها این کار را انجام خواهند داد. منبع: برشی از کتاب "سوادرسانه‌ای" دبلیو جیمز پاتر 🌐کانال عصرجدید، عصررسانه 🆔@andisheengelabi
🔎خطر حواس پرتی، فقدان خلوت و اقتصاد توجه در عصر دیجیتال در این عصر آکنده از تردید، پیش‌بینی‌ها بی‌ارزش شده‌اند. ولی یک پیش‌بینی انکارناپذیر هم هست: چیزی نمانده تا زمانی که هیچ‌کس روی زمین یادش نیاید دنیا پیش از اینترنت چه شکلی بود. صدالبته سوابقش خواهند ماند، که در بایگانی‌های نامحدود و ناملموس ابری ذخیره خواهد شد. ولی تجربۀ زیستۀ واقعی در کار نخواهد بود که بگوید پیش از ظهور کلان‌داده، اندیشیدن و حس کردن و انسان بودن چه شکلی داشت. وقتی که این اتفاق بیافتد، چه چیز از دستمان می‌رود؟ به عقیدۀ جیمز ویلیامز، استراتژیست سابق گوگل که فیلسوف درس‌خواندۀ آکسفورد و اخلاق‌شناس عرصۀ دیجیتال شد، آن که اکنون تجربه‌اش می‌کنیم فقط زوال معصومیت نیست. او در کتاب "از جلوی نورمان کنار بروید" خطر اخلاقی «اقتصاد توجه» فعلی را شرح می‌دهد. در این اقتصاد، ذی‌نفعان سرمایه‌داری در رقابت مداوم با همدیگر می‌خواهند حواسمان را پرت کنند تا سود ببرند. ویلیامز به من گفت که اگر راه‌های بهتری برای تنظیم و تعدیل حواس‌پرتی‌های مضرّ فناوری‌های عظیم نیابیم، بعید نیست اهداف و ارزش‌های شخصی و جمعی‌مان را به‌خطر بیاندازیم یا حتی اراده‌مان نیز به مخاطره بیافتد. او گفت: «اگر بتوان به یک معنا گفت هر چیز که متوجه آنی آنی، آنگاه در این کشمکش بر سر توجه‌مان آنچه به خطر می‌افتد توانایی ما برای تعیین و پی‌گیری آن نوعی از زندگی است که می‌خواهیم داشته باشیم، چه فردی و چه اجتماعی». او که مثل من در دنیایی بدون اینترنت بزرگ شده است، دلواپس آن است که ما همچنان «سرگرمی را با تفریح مخلوط کنیم، که متعاقباً فرصت‌هایمان برای تأمل و درون‌نگری کمتر و کمتر می‌شود». اگر تسلیم حواس‌پرتی‌های جنون‌آمیز اقتصاد توجه شویم، بومیان دیجیتال مثل بچه‌های من و شما را تهدید می‌کند: تنها ماندن با فکرها و خیال‌ها، تجربۀ مهمی است که شاید از کف آن‌ها برود. قبول، سرگرمی‌هایشان استادانه‌تر از چیزهایی است که ما داشتیم؛ بالاخره مگر آدم عاقلی پیدا می‌شود که به‌جای سفرۀ پرنعمت و آسمانی نت‌فلیکس، سراغ بازپخش‌های این‌جهانی سریال فرندز برود؟ اما چیزی که از دست می‌دهند، آن ساعت‌های خالی، بی‌قرار و کمابیش محزونی است که ما به ابرها زُل می‌زدیم و میان درخت‌ها لانه می‌کردیم. صدالبته شوق این چیزها به دلشان نمی‌افتد، چرا که این‌ها را نمی‌شناسند. ولی ما که می‌شناسیم، ما معصومان، مایی که معنای ساعات خالی و ملال را می‌دانیم. چون در همان ساعات بود که ناخواسته خودمان را می‌شناختیم، ساعاتی که اکنون ازدست‌رفته‌اند: تخیلاتی بازیگوش و تنبل و سرگردان، بی هیچ قید و بندی، در کمال آزادی. و این وضع گرچه گاهی کسالت‌بار و بی‌هیجان می‌شد، اما همۀ شگفتی‌های دست‌ساز بشر (از جمله خود اینترنت) از همین یک سرچشمه برخاسته‌اند: یک فرد، یک فکر، یک خیال‌بافی. مایکل هریس در کتاب پایان غیبت دقیقاً همین «از دست رفتنِ فقدان» را می‌کاود. آزمایش‌ها و آزمون‌های او برای ، مرا یاد میز پدرم می‌اندازد: او توصیه می‌کند که بدون تلفن به یک پیاده‌روی طولانی بروی. بعدازظهر یک روز را با قلم و کاغذ مشغول نوشتن باشی. بنشین و ۱۵۰ صفحه کتاب را یک‌باره بخوان. گفتنشان ساده است، ولی در عمل به طرز غریبی هولناک و دشوارند. هریس هم مثل ویلیامز گفت که خودش را بیشتر ناظر منتقد اثرات فناوری می‌داند تا یک آدم ضدفناوری. او اشاره می‌کند که همۀ اختراعات بشر، حتی آن‌هایی که بی‌خطر یا سودمند می‌شماریم مثل ماشین و کتاب، و آگاهی‌مان را مختل می‌کنند. با ظهور کلان‌داده هم خطری تهدیدمان می‌کند: اینکه غنای حیات درونی و ذهنی‌مان را از دست بدهیم. او گفت: «تجربه کردن فضای خالی، زمینه‌ساز رشد تخیل و اندیشۀ مستقل می‌شود، یعنی می‌توانی بدون فشار افکار عمومی یا ارتش روبات‌ها به ایده‌هایی از آن خودت برسی». بعلاوه، اتصال مجازی مانع توانایی‌مان در تماس برقرار کردن و همدلی می‌شود. «وقتی از اتصال اجتماعی با واسطۀ فناوری اشباع شوی، روزبه‌روز سخت‌تر می‌توانی توجهت را وقف آن‌هایی کنی که واقعاً با تو و کنار تو هستند». 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/neveshtar/9502/ 🌐کانال عصرتبیین، عصررسانه 🆔@asre_tabyin
19.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎چگونه پیام های کپسولی فضای مجازی را مدیریت کنیم؟ 1⃣ سبک_زندگی_آلترناتیو و جایگزین برای بچه شیعه انقلابی در قبال فضای مجازی چه ویژگی هایی دارد؟ 2⃣چگونه باشیم تا نشویم؟ 3⃣مدیوم معارف عمیق و تکنیک دریافت معرفت ناب در یا کوچک نمایی رسانه‌ای چیست؟ 🆔@asre_tabyin
🔎مدیریت فرهنگی و سه گانه تربیتیِ بومیان عصر دیجیتال 🔹برای تربیت نسل نوجوان چه باید کرد؟ سوالی است که تحت عنوان مدیریت فرهنگی یا کار تربیتی همیشه مطرح بوده و با پخش سریالی همچون یاغی، رنگ و بوی جدی تری هم گرفته است. 🔸جاوید به عنوان یک کودکِ کارِ کُشتی بَلد، به دوبنده‌ی تیم ملی می‌رسد ولی آیا عاقبت تمام کودکان و نوجوانان امروزی که به و نسلZ معروف شده‌اند، به این نقطه مشخص، ختم می‌شود؟ 🔹آنچه که از مجموع تجربه و شریعت و دانش تعلیم و تربیت بدست می‌آید، سه فاکتور اساسی است که بنیان‌های شخصیتی این نسل را شکل‌ می‌دهد و و یاغی را مدیریت می‌کند. 1️⃣ گذشته خوب و خاطرات استراتژیک: سن و سال کودک و نوجوان، اقتضای احساسات بالا و تخیل قوی را دارد. آنچه که عامل انحراف یا هدایت این نسل است، یا منفی است. غالب این تخیلات، تحت عنوان خاطرات، ثبت و ضبط می شوند و بایستی نسبت به شکل‌گیری خاطرات دوران کودکی و نوجوانی، حساسیت و مراقبت ویژه را بکار ببندیم. مدیریت قوای خیال از طریق محیط دوستی سالم و کم‌حاشیه، و ماندگار معنوی و بقول روانشناسان، ساخت طرحواره های مثبت برای کودک و نوجوان با حفظ فاصله از فضای مجازی، اهمیت استراتژیک در تربیت کودک و نوجوان امروزی ایفا می‌کنند. 2️⃣آینده خوب و آرمان‌سازی الهام بخش: اینکه جاوید برای رسیدن به رویای خود، سخت‌ترین شرایط و پرریسک ترین موقعیت ها را می‌پذیرد، یعنی نسل نو بایستی برای ساخت آینده الهام بخش و پیش‌برنده و مثبت، آموزش ببینند. بخشی از توان تربیتی مجموعه های فرهنگی بایستی بسمت رویاپردازی های امیدآفرین و انگیزه بخش، هدایت شود. گیم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای بدلیل سرعت و تراکم بالا، فرصت تخیلات مثبت و آرمان‌های متعالی را سلب کرده اند و قهرمان‌هایی که سریال‌ها و کارتون ها برای کودک و نوجوان تدارک دیده‌اند، مبتلا به ضعف‌های هویتی هستند. 3️⃣ حال خوب با مهارت افزایی و ادب آموزی: بر اساس متون دینی، کودک و نوجوان از سن هفت سالگی بایستی در چارچوب و قواعد مشخصی حرکت کند. قانون پذیری و ادب آموزی، ولنگاری های عصر دیجیتال را مدیریت می‌کنند. از تاکتیک‌های کنترل تخیل و القای ادب برای کودک و نوجوان، است که می تواند ورزشی، معرفتی یا فنی باشد. 🔹این سه فاکتور با محوریت مدیریت خیال، از سنین آغاز تحصیل تا دوران بلوغ، نقشی بنیادی در تربیت استاندارد کودک و نوجوان دارند. مراقب تجربه های دیجیتال کودکان خود باید باشیم و چه بسا دوستی های خوب یا یک مسجد محله انرژیک و فعال یا عضویت در یک گروه ورزشی و کوهنوردی نوجوانان در عین سادگی و بساطت بتوانند، مسیر برای کودک و نوجوان را بدرستی رقم بزنند. 🔸خاطرات، الگوها و آداب، مثلث شکل‌گیری شخصیت هایی هستند که فقر و نداری و اختلاف طبقاتی از طرفی و دیجیتال زدگی و از طرفی دیگر، باعث نمی شود که یاغی شده یا و هویت‌های سرگردان را یدک بکشند. ✍️علیرضامحمدلو، کارشناس رسانه و فرهنگ لینک خبر در سایت اندیشکده: http://www.andishkadeboshra.ir/1401/06/09/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c-%d9%88-%d8%b3%d9%87-%da%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa%db%8c%d9%90-%d8%a8%d9%88%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86/ 🆔@asre_tabyin
عصرتبیین عصررسانه
🔎مدیریت فرهنگی و سه گانه تربیتیِ بومیان عصر دیجیتال 🔹برای تربیت نسل نوجوان چه باید کرد؟ سوالی است
در یک کلام: مبتنی بر ۱.تقویت قوه خیال، ۲.ساخت تصویر ذهنی و ۳.تبیین قواعد حرکت؛ 1⃣اردو ببرید، 2⃣الگو بدهید، 3⃣ادب و مهارت بیاموزید...
📝 نظریه استحکام (تاثیر محدود) در رسانه و دانش ارتباطات 🔸این نظریه توسط پل لازارسفلد و برلسون در دهه ۴۰ قرن بیستم ارائه شد. 🔹در این زمان حاکم بود که میگفت رسانه ها تاثیر مطلق بر اذهان عمومی دارند، اما بر اساس نظریه استحکام، پیام قدرت ندارد و فرد به انتخاب خودش پیام را انتخاب میکند. پس مخاطب پویاست و تأثیر پیام های ارتباطی، تقویت عقاید موجود است. 🔸پیام، تغییرات بنیادی ایجاد نمی کند بلکه عقاید و گرایشات را استحکام می بخشد، یعنی تکیه اصلی بر مخاطب است. 🔹نام دیگر این نظریه وسایل و پیام های ارتباطی است. این نظریه به اصل انتخاب خاص اعتقاد دارد. به این معنی که رویارویی با پیام انتخابی است و به پارامترهای غیر ارتباطی مانند سن، شغل، خانواده که مربوط به مخاطب است برای اثرگذاری پیام اهمیت بیشتری می دهد. 🔅به نظر کازنو سه حالت را برای شناخت بر توده ها از طریق رسانه ها باید تمیز داد: ۱- تقویت عقیده موجود؛ ۲- ساختن عقیده تازه؛ ۳- تغییر عقیده. از دیدگاه کازنو تاثیر رسانه ها بیشتر تقویت عقیده موجود است. 🌐کانال عصرتبیین، عصررسانه 🆔@asre_tabyin
عصرتبیین عصررسانه
📝رژیم مصرف رسانه ای / قسمت اول 🔸یکی از اصطلاحاتی است که در سالهای اخیر به طور مکرر در رسانه ها شنیده میشود و کارشناسان رسانه آن را نسخه ای ضروری برای جامعه امروزی میدانند. 🔹افراد در جامعه امروز در رده های سنی مختلف تا حد زیادی با رسانه ها سروکار دارند و در چنین شرایطی لازم است یک صحیح برای بهره مندی مطلوب از رسانه ها تعریف گردد. ☘رژیم مصرف رسانه ای چیست؟ رژیم مصرف رسانه شباهت زیادی با رژیم های تغذیه ای دارد که افراد برای داشتن یک زندگی سالم به دستورات آن توجه می کنند. در رژیم های غذایی، میزان مصرف مواد غذایی، طریقه مصرف، زمان مصرف و... با توجه به اثرات مواد غذایی و ویژگیها و نیازهای مصرف کننده، در دستورات غذایی قرار می گیرد. 🔸در رژیم مصرف رسانه ای نیز شرایط مشابهی حکم فرما است. هر فردی با توجه به شرایط سنی، شغلی، تحصیلی و... نیاز متفاوتی به رسانه ها دارد و بسته به این نیازها لازم است الگوی مصرف رسانه ای خود را تدوین کند. 🔹اخبار، بازی و سرگرمی، ارتباطات و... جزو مهم ترین کارکردهای رسانه ها هستند که اگر کاربران الگوی مصرف رسانه ای خود را به درستی تعریف نکرده باشند، این کارکردها میتوانند به کژکارکرد تبدیل شوند؛ بنابراین همه ما برای داشتن یک زندگی سالم در دنیایی که مملو از رسانه ها شده است نیاز به این نسخه داریم. 🔸همان گونه که تهیه رژیم مصرف غذایی نیاز به تخصص و دانش موردنیاز دارد و کارشناسان تغذیه در این خصوص مهارت دارند، برای تهیه رژیم مصرف رسانه ای نیز، نیاز به دانش و تخصصی به نام سواد رسانه ای داریم. 🔹سواد رسانه ای با ایجاد یک نوع می تواند انواع رسانه ها و انواع تولیدات آنها را شناسایی و از یکدیگر تفکیک کند. 🔸از نظر دکتر یونس شکر خواه؛ یکی از کارشناسان رسانه، سواد رسانه ای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا این که میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد. 🔹سواد رسانه ای می تواند به مخاطبان رسانه ها بیاموزد که از و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه ای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. 🔸به دیگر سخن، سواد رسانه ای کمک می کند تا از سفره ی رسانه ها به گونه ای هوشمندانه و مفید بهره مند شویم. ☘رژیم مصرف رسانه های مجازی حال که تا حدی با رژیم مصرف رسانه ای آشنا شده ایم لازم است بخش ویژه ای را نیز برای در نظر بگیریم. 🔸از آنجا که در رسانه های مجازی و های_اجتماعی کاربران نقش فعال تری نسبت به سایر رسانه ها دارند و از به و تبدیل می شوند، شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی بیشتر از سایر رسانه ها افراد را در معرض ای قرار می دهند. 🔹در حال حاضر ده ها نرم افزار و شبکه اجتماعی بر روی تلفن های همراه افراد نصب است که هرکدام از آنها در کنار شباهت های کلی، خدمات و ویژگیهای متمایزی دارند که باعث می شود کاربران مجموعه ای از آنها را برای مصرف روزانه خود انتخاب نمایند. 🔸هر کدام از این شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها نیز با میلیون ها کانال و صفحه، روزانه در حال تولید انبوه اطلاعات هستند که پرسه زدن در آنها می تواند تمام زمان های خالی یک کاربر را به خود اختصاص دهد؛ بنابراین برای رهایی از این انبوه اطلاعات نیاز به مدیریت مصرف اطلاعات داریم. ♦️ادامه در قسمت بعد... 🌐کانال عصرتبیین، عصررسانه 🆔@asre_tabyin
عصرتبیین عصررسانه
📝رژیم مصرف رسانه / قسمت دوم 🔹برای تنظیم رژیم مصرف رسانه ای در وهله نخست لازم است کاربران اهداف خود را از مصرف رسانه تعیین کنند و ناظر به این اهداف ای صورت گیرد. 🔸ارتباطات و دسترسی به اخبار و اطلاعات یکی از مهم ترین و شایع ترین نیازهای افراد برای دسترسی به رسانه ها می باشد. 🔹بارها تجربه کرده ایم که برای انجام امری به سراغ تلفن همراهمان می رویم اما پس از ارتباط با شبکه، حجم پیام های دریافتی به قدری بالا است که می تواند ساعتها ما را به سمت صفحات و کانال های متعدد ببرد و به صورت کلی کنترل ما را به دست بگیرد و پس از ساعت ها یادمان می آید که هدف اصلی را فراموش کرده ایم. 🔸در چنین حالتی به جای آنکه کاربر، رسانه را مدیریت نماید، رسانه و انبوه اطلاعات، کاربر را تحت کنترل و مدیریت خود در آورده است و او را به هر سوی که می خواهد هدایت می کند. 🔹در صورتی که اگر کاربر برای هر هدف خود یک منبع اصلی را تعیین کرده باشد، اطلاعات نمی توانند او را تحت کنترل خود در آورند. 🔸به عنوان نمونه برای دسترسی به اخبار مهم و اطلاعات روز، نیازی نیست دهها کانال و صفحه خبری را دنبال نماییم و هر روز مجبور به مرور اطلاعات تکراری در آنها باشیم. 🔹یک کانال خبری معتبر می تواند منبعی کافی برای نیاز روزانه خبری ما در باشد. در حوزه سرگرمی نیز همین قانون حکم فرما است. 🔸 روزانه دهها استوری و پست اینستاگرامی برای مخاطبانشان منتشر می کنند که بسیاری از کاربران به عمده آنها نیازی ندارند و لازم نیست تمام وقت خود را برای بررسی این محتوای بدون کاربرد صرف کنند. 🔹فروشگاه های آنلاین نیز جزو دام های دیگری هستند که در فضای مجازی کاربران را به سمت خود می کشند و می توانند در ساعات طولانی کاربران را بدون هدف خاصی تحت هدایت خود بگیرند. ☘اضافه بار اطلاعاتی و رژیم مصرف رسانه ای 🔸اصطلاح اضافه بار اطلاعاتی اولین بار توسط برترام کراس در کالج هانتر آمریکا و در اثر تحقیقاتی اش با عنوان «مدیریت سازمانها» مطرح شد. ولی توسط نویسنده و آینده پژوه آمریکایی در سال ۱۹۷۰ معروف گردید. 🔹آلوین تافلر در کتابش با عنوان «شوک آینده» پیش بینی کرده بود تولید و گسترش روزافزون اطلاعات در نهایت منجر به ایجاد آسیبهایی در زندگی کاری و اجتماعی افراد خواهد شد. 🔸 موضوعی است که پس از پیدایش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است و به شرایطی اطلاق می شود که مقدار اطلاعات وارد شده به مغز بیشتر از توانایی مغز برای پردازش آن می باشد. 🔹همانگونه که در مرحله تصمیم گیری اطلاعات ناقص افراد را دچار سردرگمی می کند، اضافه بار اطلاعاتی نیز می تواند باعث سردرگمی افراد، خستگی و اختلال در تصمیم گیری شود. در چنین شرایطی رژیم مصرف رسانه ای کمک می کند انبوه اطلاعات تحت کنترل کاربران دربیاید و با هدفمند کردن اطلاعات مصرفی، معضل اضافه بار اطلاعاتی برای کاربران ایجاد نگردد. 🌐کانال عصرتبیین، عصررسانه 🆔@asre_tabyin 🔍www.andishkadeboshra.ir
📌چرا دنبال خبر بد میگردیم؟! 🔸کافی است رسانه ای خبر مرگ، جرائم، زد و خورد و اخباری از این دست با تکیه بر ارزش خبری «برخورد، اختلاف‌، درگیری و منازعه» را منتشر کند، به سرعت تعداد بازدیدکنندگانش بالا می رود اما به همان نسبت اگر خبری با رویکردی مبتنی بر دیگر تنطیم شود، تعداد بازدیدکننده اش پایین می آید! 🔹این رویکرد، در این سال ها اعلب رسانه ها را هم تحت تاثیر قرار داده و حالا که بازار رقابت رسانه ای به شدت داغ است، برای ثبت کلیک های بیشتر، خودآگاه یا ناخودآگاه به سمت گرایش دارند؛ اما جریان چیست و چرا تا این حد پیگیری خبرهای تلخ به صورت یک عادت درآمده است؟ ♻️مطالعه بیشتر:http://www.andishkadeboshra.ir/1401/06/10/1/ 🌐کانال عصرتبیین، عصررسانه 🆔@asre_tabyin