eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.7هزار دنبال‌کننده
660 عکس
397 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔎۶۰ ثانیه آمار اینترنت یا حکمرانی سایبری!؟ ▫️با تامل و دقت به آمار داده کاوی درباره اینترنت نگاه کنید. 🔸وقتی در ۶۰ ثانیه چنین مصرف بالایی در جهان رقم میخورد، وقتی حجم سرسام آوری از (کالا) مبادله می‌شود، وقتی تجارت و سرگرمی و و حتی در این فضای به اصطلاح مصنوعی و مجازی شکل می گیرد، یاد الوین تافلر و کتاب می‌افتم؛ کلبه الکترونیک. 🔸با تعریف رژیم مصرف مجازی، تجهیز و ترمیم ارتباطات خانوادگی و ترتیب سرگرمی‌های واقعی، از سلطه کلبه الکترونیک و در هایپر رئالیتی(فراواقعیت‌ها مجازی) رها شوید. https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980
🔎سواد رسانه و تکنیک دروغ بزرگ! ▫️مامور دروغ در موقعیت چهره به چهره و انفرادی جهت طرف مقابل، از دروغ کوچک، حساب شده و ساندویچی(وسط دوتا خبر راست مثلا یه دروغ جا میده) استفاده می‌کند بطوریکه هنگام ، آچمز نشده و اعتبارش مخدوش نشود. ▫️اما مامور دروغ در موقعیت مجازی و مواجهه با ، جهت اثر حداکثری و بُرد بیشتر دروغ، از استفاده می‌کند. در چنین صورتی بدلیل حاکم شدن و نادر شدن پرسش از منبع و ماهیت پیام، اثر و گستره دروغ فراگیر می‌شود. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
🎯 انتشار اخبار جعلی توییتر کار کیست؟ من و شما — پژوهشی جدید نشان می‌دهد چرا حل مشکل اخبار جعلی توییتر اینچنین دشوار است 📍در خیابان‌های توییتر حقیقت مثل یک ماشین قراضه است و اخبار جعلی شبیه ماشینی آخرین مدل. طبیعی است که ماشین‌های آخرین مدل سریع‌تر از «ماشین قراضه» خیابان‌های توییتر را بالا و پایین می‌کنند و توجه بیشتری جلب می‌کنند. طبق یافته‌های علمی دروغ شش برابر سریع‌تر از حقیقت در توییتر بازنشر می‌شود. این شرایط تقصیر کیست و برایش چه می‌توان کرد؟ 🔖 ۱۸۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۱ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/neveshtar/8998/ 🆔@asre_tabyin
توییتر؛ شبکه اجتماعی یا ماشین سیاسی؟ ▫️این مقاله بلحاظ محتوای خوبی است ولی از سوگیری‌های سیاسی توییتر کم نمی‌کند. اینکه مقصر انتشار اخبار جعلی بنابر این نوشتار، من و شما باشیم بخشی از صورت مساله است نه تمام ماجرا. توییتر در از این شبکه اجتماعی و شدن مهسا امینی نشان داد که یک ماشین سیاسی است تا یک شبکه اجتماعی و بر اساس یک پروژه امنیتی ذیل سازمان سیا عمل می کند. 🆔@asre_tabyin
🔎الگوریتم اغتشاشات؛ از تروریسم تا لُمپنیسم 1⃣تروریسم عریان و بازی با مرگ: وقتی دست اغتشاش‌ و پشت صحنه قضایا از اکثریت خالی می شود، با خشونت و ترور بجای کشته سازی های فیک، جبران مآفات می کند تا بازی مرگ همچنان ادامه داشته باشد. جنبش به اصطلاح بی‌سر صهیونیستی_آمریکایی برای تنفسی دوباره، به خون و احساسات و وحشت و نفرت احتیاج دارد. این بار نه یک دختر که یه کودک را هدف و بهانه می‌سازد. این فرمت اوباشی، چیزی جز و انتقام از مردم نمی تواند باشد. 2⃣صحنه سازی و مسمومیت جریان خبری: فاز ترور که در ۲ یا ۳ نقطه از کشور صورت گرفت، در گام دوم نیاز به و تولید گمانه دارند. پرفورمنس(آرایش هنری صحنه) و انگاره سازی را رسانه های مواجب بگیر و بنگاه های خبرپراکنی به وقیحانه ترین حالت ممکن رقم می‌زنند. حساب توییتری رادیو اسرائیل می‌نویسد: کیان پیرفلک بدست رژیم بچه کش آخوندی کشته شد. دروغی بزرگ و انگاره‌ای عاری از روایت که بدلیل ، قدرت مانور پیدا می‌کند. 3⃣پرسه زنان فریب خورده و سرگردان مجازی: راجرز جامعه شناس، اعضای جامعه ای را که از یک پدیده(شامل خبر تازه هم می‌شود) پیروی می کنند به پنج قسمت تقسیم می کند: ۱.نوآورها(واردکنندگان) ۲.زودپذیرها،۳.اکثریت زود ۴.اکثریت دیر ۵.دیرپذیرها ▫️پرسه زنان مجازی، از دسته زودپذیرهایی هستند که جریان انتقال پدیده و خبر محسوب می‌شوند که اگر نباشند، این پدیده به ذهن و زبان ، نمی‌رسد. 4⃣اِلیت های خاموش و بی تفاوت: وقتی جامعه دچار مسمومیت اولیه می‌شود، قبل از شکل‌گیری مدیریت بحران و سرخط شدن کمیته های اضطرار، خواص و روشنفکران جامعه، شانه به شانه رسانه های همسو در خط مقدم تبیین و روایت سازی جهت خنثی سازی مسمومیت، بایستی فعال شوند. اگر و تریبون داران و اِلیت های جامعه، خاموش باشند، جامعه را نیز مبتلا به می‌کنند. همینجاست که پیام منفی زودپذیرها به ، منتقل می شود و فضا به نفع جریان معاند تغییر می‌کند. 5⃣لمپن‌های کف میدان و شعبان بی‌مخ‌ها: وقتی که فضا ملتهب شد و اختلال پیام صورت گرفت و احساسات منفی و صورت گرفت، گروه اراذل با پوشش رسانه ای و جمعیت سازی برای خونخواهی، برای خانواده مقتول ایجاد کرده و با تحریک احساسات، چهل روز جدید را استارت می‌زنند. متاسفانه مادر کیان پیرفلک نیز در تله اکانت های معاند و همسو با پیج هایی چون رادیو فردا، اسراییل فارسی، بی‌بی سی فارسی و من و تو و...که فالو دارد، شعارهای ساختارشکنانه جمعیت مثلا عزادار را با اتل متل های وقیحانه، لیدری می‌کند. ✍علیرضامحمدلو، تحلیگر رسانه و علوم اجتماعی 🆔@asre_tabyin
🔎عملیات ترور با توسل به رمزگشایی تقابلی و کلیدواژه "کار خودشونه" 🔻اکانت رژیم کودک کش اسرائیل با وقاحت تمام، عامل ترور و شهادت کیان پیرفلک را جمهوری اسلامی معرفی می‌کند. اینکه را توجیه کنی و تروریست را تجهیز نمایی و سپس انگشت اتهام بسمت نظام نشانه بگیری، چیزی جز انکار بدیهیات نیست. اما چگونه؟ ▫️استوارت هال می گوید فهم پیام رسانه با الگوی رمزگذاری_رمزگشایی‌ صورت می‌گیرد و مخاطب بصورت فعال در جریان انتقال پیام عمل می‌کند. در این فرایند از نام می برد؛ رمز مسلط(محوریت فهم حاکمیت)رمز توافقی(فهم مساوی حاکمیت و مردم) رمز تقابلی(فهم متضاد از فهم حاکمیت). ▫️رمزگشایی به دو صورت نخست، وضعیت مطلوب هر نظامی است و نشانه سلامت در ارتباط فرستنده و گیرنده است. اما اگر رمزگشایی بصورت تقابلی باشد، حتی بدیهیات(ترور شاهچراغ و ایذه) هم بصورت فهم می‌شود و عبارت "کارخودشونه" در چنین فضایی، صورت فراگیر پیدا می‌کند. ▫️با این وضعیت رمزگشایی، جریان خبری و ارتباطی دچار اختلال شده و هم در جامعه پذیرفته می‌شود. دیگر نیاز به روایت سازی هم نیست و با اکانت اسرائیلی هم می‌شود ذهنیت جامعه را مسموم ساخت. الگوی "تکرار خشن" دشمن را با الگوی "یده واحده" چهارضلعی مردم آگاه، رسانه راوی، روشنفکر بصیر و مسئول انقلابی بایستی شکست داد. ▫️وضعیت رسانه ای امروز ما صورت رمزگشایی تقابلی فراگیر ندارد ولی در عصر حادواقعیت و در میدان مین فضای مجازی، از صفرها و عدم ها و سحرآمیز خلق می‌شود. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin