eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.7هزار دنبال‌کننده
660 عکس
401 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
📍سلبریتی‌ها ✍🏻روزبه فیض افرادی که واقعیتِ درونیِ پررنگی دارند به سادگی آن را تابعِ موضوعات بیرونی—هر چقدر هم که مهم یا جذاب به نظر برسند—نمی‌کنند. ✅این اشخاص از درون به بیرون حرکت می‌کنند، یعنی با تکیه بر واقعیتِ درونی‌شان وارد عرصهٔ عمومی می‌شوند و اگر هم شهرتی کسب کنند، است که به واسطهٔ قدر و منزلتِ همان واقعیتِ درونیِ آن‌ها شکل گرفته است. این‌ها افرادی هستند که می‌توانیم آن‌ها را «صاحبْ‌شخصیت» بدانیم، به این معنی که شخصیت‌ِ آن‌ها مبتنی بر ، ریشه‌دار، پرداخته‌ و باوقاری است که به راحتی تحتِ تأثیرِ محرک‌های محیطی و اجتماعی قرار نمی‌گیرد. ✅شکی نیست که تعداد قابل توجهی از افرادِ مشهور در یک جامعه صاحبْ‌شخصیت هستند، اما خیلی از افرادِ مشهور را نیز نمی‌توانیم صاحبْ‌شخصیت تلقی کنیم. گسترش رسانه‌های جمعی این امکان را برای عده‌ای فراهم آورد که بدونِ داشتنِ واقعیتِ درونیِ قابل اعتنایی بتوانند صرفاً از طریق حضور همزمان در تعدادِ زیادی به شهرت برسند؛ پدیده‌ای که با شکل‌گیری و رشد شبکه‌های اجتماعی تشدید نیز شده است. ❗️این افراد که معمولاً آن‌‌ها را به عنوان «سلبریتی» می‌شناسیم، به جای تقویتِ واقعیتِ درونی‌ و شکل دادنِ شخصیت‌شان بر پایهٔ آن، به این نگاه می‌کنند که عمومی چه طلب می‌کند و سعی می‌کنند پندار و گفتار و کردارشان را با همان مطالبات تنظیم کنند. شخصیتِ این افراد تا حدی زیادی تابعِ مطالباتِ عمومی و است و به این ترتیب واقعیتِ درونی‌شان تُنک و بی‌مایه باقی می‌ماند. ❓اما آیا فرد نمی‌تواند عمدتاً با تکیه بر مطالباتِ عمومی، شخصیتِ توانمند و باوقاری برای خودش دست‌و‌پا کند؟ پاسخ کوتاه «خیر» است. طبعاً نمی‌توانیم حکم مطلقی صادر کنیم و همیشه استثناهایی وجود دارد، اما همان‌طور که در یادداشتِ دیگری توضیح دادم، در عرصهٔ موضوعاتِ انسانی و اجتماعی استثناها معمولاً مؤیدِ قاعده‌ای عمومی هستند و نه ناقض آن. در این‌جا هم قاعده این است که سلبریتی‌ها—یعنی افرادی که عمدهٔ همّ‌و‌غمّ‌شان این است که تصویرِ عمومی‌شان جذاب و مشهور باشد و به رشد و پرداختِ واقعیتِ درونی‌شان کم‌توجهند—مجبورند به الگوهای موردِ پسند یا رو بیاورند. اما سلیقهٔ عمومی فاقدِ حساسیت و ظرافت است و همچون آینهٔ‌ همگن‌سازیْ پیچیدگی‌ها، گوناگونی‌ها و شگفتی‌ها را به پدیده‌هایی نا‌فرم، مبتذل و تبدیل می‌کند. 🔻بنابراین، شخصیتِ یک سلبریتی آینه‌ای از می‌شود و کم‌مایه و توخالی می‌ماند. تمایلِ عموم و افرادی که از حضور سلبریتی‌ها بهره می‌برند ارائهٔ روایت‌ها و تصویرهایِ «ساده‌فهم»، «جذاب» و «آشنا» است و یک سلبریتی هر چه بیشتر خود را با این تمایلِ عمومی همراه کند، بیشتر «پاداش» می‌گیرد. 🔻 آن‌چه افراد کم‌شخصیت و میان‌مایه را به سلبریتی تبدیل می‌کند همان فرایندی است که جهان و مناسبت‌هایش را به عنوانِ پدیده‌هایی ساده و تقلیل‌یافته معرفی می‌کند که می‌توان آن‌ها را به راحتی توضیح داد و بدونِ زحمت فهمید. نکتهٔ دیگر این است ‌که باید تمایزی بینِ « سلبریتی» و « » قائل شویم، چرا که این دو مفهوم اگر چه با هم همپوشانی دارند، اما یکسان نیستند. 🔹 «ستاره» کسی است که در حوزهٔ حرفه‌ای‌اش کوشیده و به واسطهٔ همان هم در منظرِ عام درخشیده و مشهور شده است. بنابراین، ستارهٔ آسمانِ سینما یا ستارهٔ آسمانِ سیاست کسی است که مهارت‌ها، تلاش‌ها و دستاوردهایش در عرصهٔ سینما یا سیاست قابلِ اعتنا و جدی است. ستارهٔ واقعی دارای واقعیتِ درونیِ محکمی است— دستِ کم در حوزهٔ عملکردش—و شهرتش نیز کم‌و‌بیش مبتنی بر تلاش‌ها و است. 🔹برعکس، سلبریتی کسی است که و به جز جلوه‌های ظاهری و شیوه‌های جلبِ توجهِ عموم چیزی برای عرضه کردن ندارد. چنانچه میکروفون و صفحهٔ نمایش را از وی بگیرند به سرعت و به کلی از صفحهٔ روزگار محو می‌شود، تو گویی هرگز وجود نداشته است. 🔸 سلبریتی ستاره‌ای قلابی است که شهرتِ اجتماعی‌اش را از طریقِ جا زدنِ خود به عنوان یک ستاره یا دستِ کم یک شبهِ ستاره به دست می‌آورد، اما در واقع نه تنها ستاره و شبه‌ستاره نیست، بلکه سیارکی خُرد و بی‌مایه است که بی‌اراده تحتِ تأثیر و تبلیغ، گردِ کانون‌های مصرف‌گرایی و ابتذال می‌چرخد. سلبریتی نوری از خود ندارد، بلکه زرق‌و‌برق‌های کم‌ارزش و زودگذرِ عرصهٔ عمومی را بازتولید می‌کند. 🔸کمتر کسی به دانستنِ واقعیتِ درونیِ یک رهگذرِ معمولیِ خیابان علاقه نشان می‌دهد،اما خیلی‌ها دوست دارند واقعیتِ درونیِ یک سلبریتی را بدانند. آن چه کمتر به آن توجه می‌شود این است که واقعیتِ درونیِ آن رهگذر معمولیِ خیابان از واقعیتِ زندگیِ بیشتر سلبریتی‌ها پررنگ‌تر، زنده‌تر، منحصربه‌فردتر و در مجموع جالب‌تر است. @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام سردار... چند ماهی‌ست که از شهادت شما می‌گذرد، و در این مدت دنیا روی آرامش بر خود ندیده ۲۱۵کشور درگیر کرونا هستند و مزید بر این مشکل تظاهرات جهانیست، آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، اسلونی، لهستان، آلبانی، برزیل، هند، چین و... انگار لنگر امنیت و آرامش جهان را زمین زدند و ما چقدر دلتنگتیم... @Bisimchimedia
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیار زیبا 🌾دائم تو مسیر مزار شهدا موندم... 🌾رفتن رفقا، دونه دونه و جاموندم... شهدا دلم تنگه😭😭😭 🎤سید رضا نریمانی 🌹🍃🌹🍃 @bidariymelat
زبان، عشق، فضای مجازی 🔍به بهانه قتل یک دختر نوجوان۱۴ ساله به دست پدرش و در ادامه ارتباط با یک جوان تقریبا۳۰ ساله، بررسی کنیم که چه عواملی فضای مجازی و رسانه زمینه ساز چنین اتفاقات تلخی می شود. ▫️کاری با تحلیل های اجتماعی و بسترهای شکل گیری این واقعه دردناک فعلا نداریم و در متن مفصل تری می شود به آن پرداخت که عوامل پیدا و پنهان قضیه چه بوده و مقصران دولتی_خانوادگی_شخصیتی چه افراد یا نهادهایی هستند؟ ▫️سوال این است که در فضای مجازی و درسطح رسانه چه چارچوب زبانی حاکم است؟ نقش زبان‌رسانه چیست که باعث تفاهم انسان هایی با اختلاف سنی بسیار بالا می شود؟ چگونه با ۱۵سال اختلاف سنی، رسانه می تواند با ادبیات حاکم بر آن، و اقناع کافی برای یک ارتباط ایجاد نماید؟ 🔸از این زوایه سوال کنیم که به راستی عشق چیست؟ بقدری اطلاعات فراوانی با سرعت بسیار بالایی در حال رد و بدل شدن است که گاهی باید و تاملی نمود و بدیهیات را از نو بازدید و بازتعریف نمود. 🔸بلی باید پرسید که چیست؟ آیا محصول یک لحظه و یک نگاه است یا یک مقوله فرآیندی است و طی سلسله اتفاقات و یک سرسری علایم عاطفی_عملی سرکوچه دلی به تدریج به بهمن عشقی بدل می گردد؟ 🔸قبل از رواج فضای مجازی که برخی عشق ها سرکوچه ها و دم خیابان ها و مقابل مدرسه ها شکل می گرفت، و درلحظه و با یک نگاه، خوش عاقبت و فرهیختگانی نبود و معمولا مورد مذمت واقع می شد. 🔸بعد از رواج فضای مجازی که شخصیت ها پشت نقاب های نوشتاری و تصویری سنگر گرفتند و شکل گرفت، این پروفایل و متن و زبان یک شخص بود که به مرور و در طول زمان و نه در یک لحظه لزوما، ارتباطی را رقم بزند و عواطفی را درگیر نماید. چه اتفاقی در حال رخ دادن است و اساسا در مقوله روابط محبت آمیز، چه عنصر یا عناصری بعنوان عمل می نمایند؟ 🔹آنچه که از برخی بررسی ها و تحلیل ها به دست می آید، کارکرد زبان بعنوان عنصری جدی در می باشد. استفاده از مقوله شعر و ادبیات خاص و واژگان متفاوت و یونیک در فضای مجازی، هنرِ دوستی و یک شخص را معین می کند. 🔹زبان دیگر عامل انتقال صرفا نیست و فقط برای و خودافشایی به کار نمی رود. صرفا این نیست که بیان عواطفی رخ بدهد و دیگری از تمنای درونی واقعی انسان باخبر شود. زبان بعنوان برچسب هنرمندانه ای استفاده می شود که داشته و نفوذ در شخصیت دیگران‌را به مرور به انجام می رساند. 🔹زبان یک مدل کدگذاری حرفه ای است که برای دورزدن تمام گاردهای طرف مقابل استفاده می شود و باعث درونی شدن شخص در دل و ذهن مخاطب خاصش می شود. 🔻امروز اگر عاشق باشی و زبان ضعیفی داشته باشی یا از اول وارد بازی عاطفی نخواهی شد و یا بعد از ورود محکوم به از رقبای حرفه ای زبان باز و زبان دان خواهی شد که زمان زیادی را صرف یادگیری دلربایی و نموده اند. 🔺مراقب باشیم که در فضای مجازی به راحتی و باهر انسان حتی ظاهرالصلاح و سالمی وارد گفت و گو نشویم که هرگفت و گو و بیانی می تواند سراسر کدگذاری شده باشد و از هرعبارتی ردپاهایی در دل ها و ذهن ها کاشته شود که به مرور منجر به ایجاد یک خواهد شد. ☑️پس بایستی حواسمان به عبارات و جملاتی باشد که در فضای مجازی رد و بدل می شود و این فقط مخصوص نوجوانان و جوانان نیست که قربانی نشوند، چه بسا بزرگترها و صاحبان تجربه نیز اسیر و تجربه نگاری عبارات دیگران شده و به تدریج در قفس زبانی_عاطفی دیگری گرقتار گردند. ⏹ عباراتی مثل دلم خواست، متفاوت بود، متمایز و باشعور بود و این بابقیه فرق دارد و امثال ذلک صرفا می توانند طرح واره های شخصیتی یک انسان باشند که باعث ازبین رفتن مقابله با هجوم عاطفی دیگران گردند. 🖊علیرضامحمدلو نویسنده و محقق سوادرسانه @andisheengelabi
🔎آمریکا روی خط فروپاشی... ▫️صدای زنگ فروپاشی آمریکا و تمدن غرب، برای عاشقان و فریفتگانش مدتی است که به صدا درآمده و دیگر عقلانیت ابزاری به دادشان نمی رسد. که ماکس وبر می گفت، با وقوع کرونا و کشتار نژادپرستانه، سرانجام درهم شکسته است. ▫️"زندگی، آزادی و پیگیری خوشبختی" بعنوان شعاری که در اعلامیه استقلال آمریکا می درخشید، دیگر دست چدنی اش را از زیر آستین مخملی اش بیرون آورده و را علیه مردمانش بنام آزادی و به کام سلطه و هژمونی آمریکایی استفاده می کند. 🔹آمریکا از نظریه عدالت جان رالز، که می گفت: " اولین فضیلت برای نهاداجتماعی است همچنان که حقیفت برای تفکر" عبور کرده و به "لویاتان" توماس هابز که انسان را تلقی می کرد و "وضع طبیعی انسان ها را جنگ همه باهمه می دانست" قائل شده و به روی شهروندان به فرمان رییس جمهور نامحترمش اسلحه می کشد. 🔹حتی از هاکسلی هم گذر کرده و دیگر شبکه های اجتماعی را مَحرم دولت نمی داند و تحریم و تنبیه می کند و دوربین و خبرنگار cnn را نیز دست بند زده و نشان می دهد که "رسانه تا زمانی خوب است و مصرف دارد که در خدمت باشد". 🔸، و با سرکوب مردم و تحریم رسانه ها و.... بعنوان پایه های لیبرالیسم پوچ گشته و پراگماتیسم آمریکایی که حقیقت را در فایده داشتن یا نداشتن و نفع ابزاری و سودمادی خلاصه می کرد، دچار بحران معنا شده و راهی به جز سرکوب موقت و استفاده از علیه معترضان نمی بیند. 🖋علیرضامحمدلو،نویسنده و پژوهشگر @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پلیس در جریان پخش زنده اعتراضات در لوییزویل ، سلاح خود را مستقیم به سمت گزارشگر می‎گیرد و پلاستیکی شلیک می‎کند! @andisheengelabi
🎯 چرا برچسب زدن روی دیگران خطرناک است؟ — برچسب‌زنی مثل وعده‌ای است که اگر به آن باور داشته باشی محقق می‌شود 📍آدم‌ها پیچیده‌اند. حتی آدم‌هایی که از نزدیک می‌شناسیم، هر لحظه امکان دارد غافل‌گیرمان کنند. رفتارهایی بکنند که نتوانیم تحلیلشان کنیم یا حرف‌هایی بزنند که از آن‌ها انتظار نداشته‌ایم. ما انسان‌ها، در مواجهه با این پیچیدگی راه‌حلِ ذهنی ساده و کارامدی داریم: برچسب‌زدن. فلانی احساساتی است، دیگری دست‌و‌پاچلفتی، آن‌یکی خسیس و همین‌طور تا آخر. با برچسب‌زنی آدم‌ها را ساده و قابل‌فهم می‌کنیم، اما برچسب‌زدن در کنار فایده‌هایش، ممکن است آسیب‌های سنگینی هم در پی داشته باشد. 🔖 ۱۲۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۸ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9748/ @andisheengelabi
در ، به دلیل 1.مصرف بدون مکث اطلاعات 2.فقدان رسانه ای 3.هجوم نقابدار و باچاشنی فرهنگ بیگانه ، آرامش و عقلانیت در دچار مخاطره گشته و ضرورت تحلیل و سه فوریتی شده است... با تحلیل ها و نقدها و ای در کانال ما همراه شوید تا مهارت و سوادرسانه ای با را همراه هم تجربه کنیم... https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980
⭕️شهید مرتضی : من در بیشتر به تحوّل درونی غربی‌ها امیدوارم تا جنگی رو در رو که میان شرق و غرب و یا اسلام و غرب روی دهد؛ امّا غرب از درون خواهد پوسید و در خود فرو خواهد ریخت و چون عقربی در محاصره‌ی آتش، خود را نیش خواهد زد و کشت. @andisheengelabi
گوگل دارد شما را تماشا می‌کند! در دنیای اینترنت، یک است که هیچ معنایی ندارد! در واقع تعامل شما با ارائه دهنگان سرویس در سطح وب از دو حالت خارج نیست: 1.شما به عنوان کاربر اینترنت محصولی را می‌خرید 2.خودتان محصول هستید و دیگران (اطلاعات) شما را می‌خَرند. لذا مشخص می‌شود گوگل، اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و دیگران از کجا پول در‌می‌آورند؟ این سرویس‌ها «برادر بزرگ» (Big brother) هایی در حال تماشای رفتار شما هستند و از طریق اطلاعات کاربران امرار معاش می‌کنند! و تلخی ماجرا اینجاست که مهم‌ترین اطلاعات هویتی هر کدام از ما با قیمتی ناچیز به ۱۲ دلار به فروش می‌رسد…! Big brother is watching you جورج اورل در رمان ۱۹۸۴ را حالا گوگل رسما به عهده گرفته است! برای جلوگیری از این اتفاق باید چه کرد؟ شایداولین قدم حفظ حریم خصوصی است. تا حداقل دست هر کسی به اطلاعات ما نرسد! @andisheengelabi
🚦گوگل از شما و با آن چه می‌کند؟! یک سرویس بی‌نظیر با دو ویژگی مهم است: «خدمات گسترده» و - متاسفانه - «رایگان»! 🔸این دو سوال مهم ایجاد می‌کند: اول) اینکه گوگل با این همه اطلاعاتی که به واسطه خدمات گسترده خود از کاربران دارد، چه می‌کند؟ دوم) اینکه گوگل اصلا چطور پول در می‌آورد؟! 👈 ارتباط پاسخ این دو سوال و اینکه بدانید گوگل چطور از اطلاعاتتان پول در می‌آورد، شاید نگاهتان را به این غولِ مهربان IT عوض کند...! 📍گزارش «مروری بر حجم ترسناک اطلاعات گوگل درباره کاربران و شیوه پول درآوردن از طریق آنها» را هم‌اکنون در لینک زیر بخوانید: osint.ir/?p=2785 @andisheengelabi
📌یک گام عملی برای تقویت فرزندان 📌درباره فیلم و عکس حرف بزنید 1️⃣برای آنکه فرزندتان به قابلیت تفکر انتقادی مجهز شود باید بتوانید ذهن او را با مسائل درگیر کنید. با آنها درباره عکس ها و زاویه نگاهشان به تصاویر صحبت کنید. با آنها راجع به توانایی های خودشان و شخصیت هایی مورد علاقه شان حرف بزنید و این دو را باهم مقایسه کنید تا واقعی و غیرواقعی را همانند شما درک کنند؛ زیرا واقعیت برای آنها، چیز دیگری است. 2️⃣از آنها بخواهید فیلمی را که دیده اند، بازی را که انجام داده اند یا قصه ای که خوانده و شنیده اند را برای شما بازگو کنند و بدین ترتیب گام های مهم و اساسی را در منتقدانه و خلاقانه کردن فرزندتان برخواهید داشت. 3️⃣از او بخواهید درباره سوالات ذهنی اش و سوالاتی که در مدرسه مطرح کرده و پاسخ هایی که دریافت کرده است صحبت کند و از او بخواهید بگوید آیا این پاسخ را منطقی می داند یا خیر و به چه علت. 4️⃣شما به عنوان والدین با اتخاذ چنین شیوه های باعث تقویت تفکر انتقادی و هوشمندانه در فرزندتان خواهید شد و او نیز یاد خواهد گرفت برای هر چیز به دنبال علت باشد و با پدیده ها منفعلانه برخورد نکند. کتاب «سواد رسانه ای و خانواده» @andisheengelabi
تقریبا همه محورهای جنگ روانی آمریکا علیه ایران،از۳ماه گذشته تا کنون در خود آمریکا بوقوع پیوست.واقعآ پدیده عجیبی است بیکاری۴۰میلیون نفر رکود در سایه کرونا ناکارآمدی در کنترل کرونا بی ارزش بودن جان شهروندان خشونت ورزی پلیس دستگیری گسترده۱۰هزار نفر نگفتن عدد کشته ها نقض حقوق بشر عبدالله گنجی - مدیر مسئول روزنامه جوان @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دست به دست شدن صحنه های فیلم جوکر در فضای مجازی که شبیه به اعتراضات آمریکاییها علیه است ♦️فیلم که سال قبل در سینماهای آمریکا به نمایش در آمد ♦️کاربران فضایی مجازی ذیل این صحنه ها نوشتند: فیلم تخیلی آمریکایی به تبدیل شد. @andisheengelabi
🌒نوشتار درباره دهکده جهانی! ◀️دهکده جهانی واقعیت پیدا کرده است، چه بخواهیم و چه نخواهیم، و مرزهای جغرافیایی را انکار کرده‌اند. این همان دهکده‌ای است که گرگوار سامسا در آن چشم باز کرده است. این همان دهکده‌ای است که مردمانش صورت مسخ شده «کرگدن»های اوژن یونسکو را پذیرفته‌اند. همان دهکده‌ای که مردمانش «در انتظار گودو» هستند. ◼️این همان دهکده‌ای است که در آن مردمان را به یک صورت واحد قالب می‌زنند و هیچ کس نمی‌تواند از قبول سر باز زند. این همان دهکده‌ای است که بر سر ساکنانش آنتن‌هایی روییده است که یکصد و پنجاه کانال ماهواره‌ها را مستقیماً دریافت می‌کنند. این همان دهکده‌ای است که در آن روبات‌ها عاشق یکدیگر می‌شوند. ◾️این همان دهکده‌ای است که در آن «ترمیناتور دو» به سی سال قبل باز می‌گردد و خودش را از بین می‌برد. این همان دهکده‌ای است که در آن «بتمن» و « » با هم مبارزه می‌کنند. این همان دهکده‌ای است که در تلویزیون‌هایش دختران شش ساله را آموزش جنسی می‌دهند، همان دهکده‌ای که در آن گوسفندهایی با سر انسان و انسان‌هایی با سر خوک به دنیا می‌آیند. ▪️این همان دهکده‌ای است که در آن تابلوی «مسیح از ورای ادرار» ماه‌ها توجهات همه رسانه‌های گروهی را به خود جلب می‌کند. این همان دهکده‌ای است که در آن ۲۴۶ نوع تجاوز جنسی رواج دارد... اما عجیب اینجاست که باز هم این همان است که در نیمه شب هایش ماه، هم بر کازینوهای «لاس وگاس» تابیده است و هم بر حسینیه «دوکوهه» و گورهایی که در آن بسیجیان از خوف خدا و عشق به او می‌گریسته‌اند. دنیای عجیبی است، نه؟ ✏️شهید سید مرتضی آوینی @andisheengelabi
🔎فقدان رژیم مصرف و تاثیرات دهگانه رسانه بر مدیریت ذهن 💡برای اینکه از حضور روزانه ۴ تا ۶ ساعته نوجوانان و جوانان در فضای رسانه ای اعم از دیدن فیلم و سریال تا بازی های رایانه ای و چت کردن و حضور در شبکه های اجتماعی، ارزیابی دقیقی داشته باشیم و روش حل مساله و خط مشی گذاری درستی در سطح ۱.فرد و ۲.خانواده و ۳.جامعه، اتخاذ نمایبم، ده مورد از در افراد را باهم مرور می کنیم. ۱.پایین آمدن سطح تمرکز و توجه ذهنی در اثر مصرف زیاد و متنوع رسانه و بنوعی در برابر حوادث و رویدادها و مسائل زندگی است که بقولی کثرت دریافت اطلاعات رسانه ای، فقرتوجه و تمرکز بدنبال خواهد داشت. ۲.رو به افول نهادن قدرت تفکر و تحلیل و پردازش مسائل بدلیل انباشت بی رویه و بدون دروازبانی اطلاعات که همان عادت به می باشد که حاصلش نتیجه گیری های غلط با مقدمات هرجایی و همه جایی رسانه ای بدون دقت در منبع و فرهنگ و موقعیت خاص آن اطلاعات دریافتی است. ۳.خستگی و و پایین آمدن تاب آوری مغز در برابر حوادث و رویدادهای روزمره که بنوعی ذهن عصبی و افسرده و عجول را منجر می شود که رفتارهای تکانشی خاصی هم بدنبال خواهد آورد. ۴.ساده سازی ذهن و پایین آمدن بدلیل مواجهه با رسانه بدون رژیم مصرف خاص که ندیدن ابعاد متعدد ماجرا در روش حل مساله یکی از نشانه های آن می باشد. ۵.شرطی شدن ذهن و عادت کردن به سرگرمی رسانه ای _اطلاعاتی و درنتیجه فکری و نداشتن ایده های کلان برای اتفاقات بزرگ زندگی همچون مساله انتخاب رشته و شریک زندگی و شغل و ... ۶.تنبلی ذهنی و و اعتیاد افراطی به محرک بیرونی جهت فعالیت و برنامه ریزی روزانه یا بلندمدت بدلیل عدم مدیریت مصرف رسانه ای ۷.تنزل ذوق معرفتی و درنتیجه افت شدید علمی_شناختی بدلیل خاصیت هیجان زای رسانه ای و فاصله گرفتن از کتاب و درس و ۸.آسیب دیدن هوش بصری بدلیل و بدون مکث و تحلیل و همچنین انعکاس مستقیم تصاویر از طریق مانیتورها و سبقت گرفتن تخیلاتِ رسانه_ساخته بر تاملات_خودساخته در ذهن ۹.لاغرشدن و بنوعی ضعیف شدن ذهن انسان در برابر جهان هستی بدلیل عادی شدن مصرف بدون فیلتر رسانه ای و در نتیجه پیدایش اخلاق محافظه کار در زندگی ۱۰. و نداشتن فرصت یا حوصله یا دغدغه برای خلوت فکری و مراقبه و محاسبه شخصیتی بدلیل مصرف حجم بالای رسانه ای که استقلال ذهنی و شخصیتی انسان را نیز زیر سوال برده و به یک موجود وابسته و هراسان از تنهایی و معتاد به تایید و حضور دیگران تبدیل می کند. 🖌 پژوهشگر رسانه و علوم اجتماعی @andisheengelabi
📍تدبیر برتراند راسل، فیلسوف، تاریخ دان و فعال سیاسی و اجتماعی انگلیسی برای جلوگیری از افزایش جمعیت! 🔹وی در کتاب "تأثیر علم در جامعه" (1953) می‌نویسد: "من وانمود نمی‌کنم که کنترل بارداری تنها راه جلوگیری از افزایش جمعیت است. جنگ تا کنون در این رابطه ناامیدکننده ظاهر شده است، اما شاید جنگ باکتریایی مؤثرتر باشد. اگر بتوان در هر نسل، یک بار "مرگ سیاه" (اشاره به اپیدمی طاعون در قرن 14 که منجر به مرگ 75 تا 200 میلیون انسان شد) را در سراسر جهان گسترش داد، بازماندگان می‌توانند آزادانه و بدون این‌که جهان، بیش از حد، پر شود، تولید مثل کنند. 🔹او ادامه می‌دهد: سه راه برای ثبات جمعیت یک جامعه هست: کنترل بارداری، کشتن نوزادان یا جنگ‌های بسیار مخرب، و یا بدبخت کردن عموم مردم، به استثنای یک اقلیت قدرتمند. از این تفکرات در دنیای کنونی هم به وفور یافت می شود، بنابراین از شنیدن جنگ بیولوژیک چندان حیرت نکنید. @andisheengelabi
مجلس قوی و انقلابی و در راس امور باید و و باشد.. شعارزدگی و توییت بازی و حرکت های پوپولیستی و جوزده، دون شان و جایگاه یک مجلسی انقلابی و متعهد و کاربلد است... @andisheengelabi
🔹موسسه فتوح اندیشه با همکاری دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، برگزار می‌کند: 🔰«دوره حضوری و مجازی فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی» 🔰با اعطای مدرک معتبر ◀️تبیین انواع نگاه به فقه حکومتی ◀️تبیین فقه رسانه با رویکرد حکومتی ◀️مساله یابی فقه رسانه ◀️قواعد پرکاربرد فقه رسانه ◀️اقتضائات ساختاری، مدیریتی، فنی و محتوایی شبکه ملی اطلاعات 💥ثبت نام : پیامک به شماره 09103552475 پیام به پیام رسان @moghavem_1998 در پیام رسان ایتا 💥اطلاعات مورد نیاز ثبت نام: نام و نام خانوادگی، پایه تحصیلی، مدرک علمی، رزومه ⌚️جلسات غالباً در بعدازظهر پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد ان‌شاءالله ⏱زمان ثبت نام: 19 خرداد لغایت 22 خردادماه 99 🔹مبلغ ثبت نام: 100 هزار تومان بعنوان ودیعه @feghherasane @savad_rasaneh
"کم عمق ها؛ اینترنت با مغز ما چه می کند؟" 🔴برشی از کتاب: 🎬 معتقد بود هر وقت رسانه ی جدیدی ظهور می کند، مردم طبیعتا اسیر اطلاعات و محتوایی می شوند که رسانه با خودش می آورد. برای آنها مهم خبرهایی است که در روزنامه می خوانند، موسیقی هایی است که از رادیو می شنوند، برنامه هایی است که در تلویزیون می بینند و کلماتی است که از دهان شخصی در آن سوی خط تلفن به گوش می رسد. اما شاید عجیب باشد که بدانیم اغلب پشت محتوایی که از طریق آن ارایه می شود (مثل مستندات، سرگرمی، آموزش و غیره) ناپدید می شود. 🎧 فهمیده بود که هر رسانه ی جدیدی ما را تغییر می دهد. او می نویسد: موضع همیشگی ما در مقابل تمامی رسانه ها، یعنی همین موضع که نحوه ی استفاده از آنهاست که اهمیت دارد، موضع خنثی و بی خاصیت کسی است که از فناوری هیچی سرش نمی شود. زیرا محتوای یک رسانه صرفا آن تکه گوشت لذیذی است که سارق جلوی سگ نگهبانِ ذهن ما می اندازد تا حواسش را پرت کند. صفحات 19 و 20 کتاب ✅ اطلاعات بیشتر در لینک زیر: http://www.andishkadeboshra.ir/1399/03/27/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ba%d8%b2-%d9%85%d8%a7-%da%86%d9%87-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%da%a9%d9%86%d8%af/ ؟ کانال عصر جدید؛ عصر رسانه @andisheengelabi
رسانه ها چگونه شما را فریب می دهند؟ ✅ دونکته ی رسانه ای در عکس بالا قابل مشاهده است: 1️⃣ هر رسانه ای می تواند عکس را آنگونه که دلش می خواهد برش بزند و مقصود خودش را برساند. عکس وسط عکس اصلی و عکس سمت راست یک سرباز دشمن در حال آب دادن به اسیر و عکس سمت چپی یک سرباز دشمن در حال اذیت اسیر جنگی. 2️⃣ این عکس در حال انتقال این پیام است که: فارغ از برداشت های افراطی و تفریطی، آمریکا در طول جنگ رفتاری انسان دوستانه با اسرا و به طریق اولی با غیرنظامیان داشته است. ⏪ به نکته اول، عکس گفته می شود ⏪ و به نکته دوم اطلاق می شود. شما در طول روز با دهها نوع از این برخوردهای رسانه ای مواجه می شوید. @andisheengelabi
🔎پاشنه آشیل نظریه رسانه! ▫️یکبار بطور صریح و جدی از خودمان سوال کنیم که در قبال امر رسانه چگونه عمل می کنیم و در زمین چه کسی بازی می کنیم؟ ◽️نظریه های حاکم بر رسانه های ما در کجا پرورش یافته و به چه سمتی حرکت می کند؟ اساسا نسبت رسانه امروز ما با عدالت و هویت چه می تواند باشد؟چگونه می توان نه در دام و هرجایی شدن رسانه افتاد و نه و رادیکال شدن رسانه ای را برتابید؟مسیرعدالت در رسانه چگونه باید طی شود؟ 🔸اگر ماموریت ویژه رسانه دینی را بتوان در دو مفهوم خلاصه کرد می توان گفت که رسانه در حوزه فردی بایستی ساز باشد و در حوزه اجتماعی بایستی گستر عمل کند. 🔸در بخش فردی، هویت زدگی و سردرگمی شخصیتی را در بخشی از نوجوانان و جوانان جامعه شاهد هستیم و در بخش اجتماعی نیز مساله عدالت را با موانع جدی روبرو می بینیم. 🔸سوال صریح تر اینکه چرا در حدفاصلِ و علم زده و و بلاتکلیف، هروله می کنیم و طرحی برای فردای اتاق های تولید و حلقه های نقد خودمان دست و پا نمی کنیم؟ 🔸آیا با نگاه رادیکال_پوپولیستی(عوام فریبانه و در خدمت قدرت) مثل مدرنیست ها یا با نگاه سلطه ستیز و چهل تکه و نامنسجم پست مدرن ها، جایی برای نظریه عدالت دینی باقی میماند؟ 🔸چرا تولیدکنندگان ما، با نگاه مدرن فیلم و خبر و محصول رسانه ای می سازند و را برای ماندگاری و توجیه بیشتر جریان رانتی قدرت، تئوریزه می کنند و از طرفی ناقدان و مدرسان فرهیخته رسانه ای، از پایگاه روشنفکری پست مدرن، نقد می نمایند و حاصلی جز تعارض و تنازع بقا و و بلاتکلیفی فرهنگی عایدمان نمی شود؟ 🔸هر رویکرد رسانه ای بدون استراتژی، تحقق عینی نخواهد داشت و هر استراتژی بدون نظریه پایایی و مانایی نخواهد داشت و نظریات نیز از موطن فلسفی برمی خیزند و نتیجه این می شود که یا فیلم هایمان، نیست یا فیلم ها مبنای نظری و فلسفی بومی و دینی ندارد و چه در ساخت و چه در نقد، در حال بازتولید اندیشه های غیربومی و غربی هستیم. 🔸دال مرکزی نظریه و گفتمان عدالت در حوزه فردی، و ورع بوده و در حوزه خانواده، و مودت و در حوزه اجتماعی و مواسات است. بنابراین استراتژی رسانه ای در ساحت انقلاب اسلامی باید بسمت این عناوین در تبیین و تشریح ایده ناظر داستان و همچنین نقدفیلم و جریان خبری حرکت کند و گفتمان غالب فعالیت های رسانه ای در خدمت نظریه عدالت گام بردارد. 🔸باتوجه به اینکه مرگ خدا و بعد مرگ سوژه و در ادامه نیز افول ابَرروایت ها و طلوع نشانه ها در فضای گفتمانی پست مدرن حاکم شده، منطق مستقل انقلاب اسلامی ایجاب می کند که از این نظام مفهومی گذر کرد و با ادبیات بومی و برساخته از دل ، به تولید و تحلیل رسانه ای پرداخت. 🔸و حرف آخر اینکه انقلاب و تمدن اسلامی ایجاب می کند، در ساخت سوژه یا نقد سوژه های رسانه ای، پایگاه فکری خودی و رقیب را نادیده نگیریم و با نقدهای پست مدرن بر تولیدات مدرن، بازتولید اندیشه اومانیستی را رقم نزنیم. 🖌علیرضا محمدلو، پژوهشگر و فعال رسانه @andisheengelabi
◼️◼️◼️ السلام علیک یا جعفر ابن محمد ایها الصادق یابن رسول الله (ص) سلام من بہ مدینہ،بہ غربٺ صادق سلام من بہ بقیع و بہ تربٺ صادق سلام من بہ مدینہ،بہ آستان بقیع سلام من بہ بقیع و ڪبوتران بقیع ◼️سالروز شهادت شیخ الائمه، امام صادق (ع) تسلیت باد. ◾️@Andisheengelabi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️ روضه امام صادق (ع) ◾️حجت الاسلام عالی ▪️با مداحی حاج میثم مطیعی @Andisheengelabi