عصر زنان
#یادداشت | #اختصاصی
🔻مراجعه به تصویر
♦️دختر باید سیاسی باشد
🔹ممکن است شما هم این جملهی نادر ابراهیمی را خوانده باشید: «دختر سیاسی، بهتر از پسر سیاسی است. مردان، انگار که برای حضور در معرکه سیاست به دنیا میآیند؛ اما زنان، بر این میدان منت میگذارند که پا در آن مینهند. هر جا زنی هست که به خاطر عدالت میجنگد، آنجا عطری پیچیده است شیرین و شورانگیز و بهشتی. ما بدون زنان خوب، مردان کوچکیم.» جملهای که در نگاه اول جملهای کاملا درست و درجور توجه است. اما این جمله برخواسته از یک پیش فرض نادرست است؛ پیش فرضی که میدان سیاست را میدانی مردانه میداند و اگر زنی پای در این میدان میگذارد، منت گذارده و گویی بر خلاف طبیعتش رفتار کرده است. همین پیش فرض بوده که زنان را از میدان سیاست دور نگه داشته و در تلاش است دور نگه دارد. کافی است یک بار گذرتان به مدارس دخترانه بیافتد و پای صحبتهای دختران نوجوان بنشینید و آنها به شما اعتماد کرده و فضا را برای گفتگو مهیا ببینند.
🔸هنوز مدت زیادی از باز شدن باب گفتگو نگذشته که متوجه خواهید شد ذهن بخش زیادی از آنها تبدیل به انباشت اخبار و تحلیلهای امثال شبکههای معاند شده است. چنان با اعتماد به نفس بر اساس دادههای این رسانهها تحلیل میکنند که ذرهای نسبت به آنچه میگویند تردید به خود راه نمیدهند. فعالیتهای بی وقفهی این شبکهها توانسته پهلوی را تا حدی تطهیر کند که حتی برخی از این دختران در برابر پذیرفتن دادههای علمی جهانی نیز مقاومت میکنند. این ذهنیت به گونهای معکوس در رابطه با جمهوری اسلامی شکل گرفته و خشم و نفرت نسبت به نظام و مسوولان را در دل آنها کاشته است.
🔹همین گزاره اثبات میکند که دختران سیاسیاند و دشمن خوب توانسته با روایت نادرست سیاسی از این ظرفیت نیرومند بهرهبرداری کند. دلیل دیگر بر این مدعی کلام وحی است. فرمان خداوند به پیامبر در خصوص بیعت ایشان با زنان، حاکی از ترغیب ایشان به توجه به مسائل سیاسی اجتماعی و حضور درمناسبات اجتماعی است. آنجایی که خداوند در آیه 12 سوره ممتحنه خطاب به پیامبر (ص) میفرماید: «یا أَیهَا النَّبِی إِذَا جَاءک الْمُوْمِنَاتُ یا أَیهَا النَّبِی إِذَا جَاءک الْمُوْمِنَاتُ یبَایعْنَک عَلَی أَن لَّا یشْرِکنَ بِاللَّهِ شَیئًا وَلَا یسْرِقْنَ وَلَا یزْنِینَ وَلَا یقْتُلْنَ أَوْلَادَهُنَّ وَلَا یأْتِینَ بِبُهْتَانٍ یفْتَرِینَهُ بَینَ أَیدِیهِنَّ وَأَرْجُلِهِنَّ وَلَا یعْصِینَک فِی مَعْرُوفٍ فَبَایعْهُنَّ وَاسْتَغْفِرْ لَهُنَّ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ» علامه طباطبایی در تفسیر این آیه معتقد است که اگرچه برخی از این شرایط بین زن و مرد مشترک است اما برخی دیگر ارتباطش با زنان بیشتر است مانند: سرقت نکردن از شوهران، زنا نکردن، سقط جنین نکردن، نسبت ندادن فرزند دیگری به همسر و عدم سرپیچی در امور معروف. نکتهی ظریفی که علامه در رابطه با عبارت «لا یعصینک فی معروف» ذکر میکنند این نکته است: « در اين جمله فرموده تو را معصيت نكنند، و نفرموده خدا را معصيت نكنند.....اين بدان جهت بوده كه بفهماند آنچه رسول خدا (ص) در مجتمع اسلامى سنت و مرسوم مىكند، براى جامعه اسلامى عملى معروف و پسنديده مىشود، و مخالفت با آن در حقيقت تخلف از سنت اجتماعى و بىاعتبار كردن آن است.»
🔸همین نکته قوامبخش اهمیت مشارکت سیاسی زنان در جامعه است. بنابراین زنانی میتوانند به درستی از ولی جامعه تبعیت کنند که آگاه به مسائل روز و تحلیلگر در عرصهی سیاست باشند. اگر بخواهیم فرازهای این آیه را طبق شرایط روز جامعه تحلیل کنیم در خواهیم یافت تمام تعهداتی که خداوند در این آیه از زنان خواسته، جنبش زن زندگی آزادی و مکتب فمنیسم تلاش دارد زنان را بر خلاف آن راهبری کند. بنابراین زنگ هشداری که در وهلهی اول خانواده و بعد نظام آموزش و پرورش و معاونت امور زنان را باید به خط کند، توجه به تربیت سیاسی دختران از همان دوران نوجوانی است. دغدغهای که سالها پیش در کلام رهبر انقلاب نیز آمده است: «عملا تحلیل سیاسی در زنان ما ضعیف است و این را باید عمق داد. باید به آنها قدرت تحلیل داد.»
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان
🌐 |@asrezanan_ir|
#رصدنامه
📌 آنچه در محافل اندیشهورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛
📌نقش زنان هم در بحث انتخاب کاندیداها و هم در بحث کاندیدا شدن بسیار مهم است/ انسیه خزعلی
🖇 اینجا بخوانید
📌انقلاب اسلامی و تحول وجودی زنان / ابوالفضل اقبالی
🖇 اینجا بخوانید
📌قلدری همکلاسی در مدرسه را جدی بگیرید/ نازنین حبیبی
🖇 اینجا بخوانید
📌زنان و انقلاباسلامی؛ از تحول هویتی تا انقلابیگری/ هدی صادق زادگان
🖇 اینجا بخوانید
📌نقش کلیدی پدر در حل مشکلات خانواده و فرزندان/ امان الله قرایی مقدم
🖇 اینجا بخوانید
📌مولفه اصلی الگوی سوم نه زن شرقی است نه زن غربی!
🖇 اینجا بخوانید
📌مادرانِ محله/ فاطمه کلالی
🖇 اینجا بخوانید
📌زنان محدرضا پهلوی
🖇 اینجا بخوانید
📌خالهها و عمهها؛ گشتم نبود نَگَرد نیست/ عالیه شکربیگی
🖇 اینجا بخوانید
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
📌 حوزه دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی ریاست جمهوری با همکاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار میکنند:
♦️ نشست علمی،تخصصی
*بررسی تجربیات زیسته دختران دهه ۶۰
با نگاهی بر قوانین مصوب مرتبط*
🔻 با حضور :
▫️سرکار خانم سکینه سادات پاد
دستیار محترم ریاست جمهوری در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی
🔻دبیر نشست:
▫️ سرکار خانم دکتر الهه علیخانی
استادیار دانشگاه،پژوهشگر و
مشاور خانواده قوه قضائیه
🔻ارائه دهندگان:
▫️جناب آقای دکتر محمدرضا زهرایی
عضو کارگروه مسائل اجتماعی
مرکز تحقیقات اسلامی
مجلس شورای اسلامی
▫️جناب آقای دکتر احمد غیاث وند
جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
▫️جناب آقای دکتر احمد دراهکی
عضو هیئت علمی و مدیر گروه جمعیت شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
▫️سرکار خانم دکتر رقیه سادات مؤمن
دکتری مطالعات زنان و هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام
▫️حجت الاسلام جناب آقای دکتر مهدی عباسی
استادیار گروه روانشناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث
رئیس میز تحکیم خانواده دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم
▫️سرکار خانم دکتر صالحه خدادادی
دکتری مطالعات زنان و پژوهشگر
حوزه خانواده
▫️سرکار خانم خدیجه زارعی
دانش پژوه دکتری فلسفه تعلیم و تربیت
🗓 زمان:چهارشنبه ۲۵/ ۱۱/ ۱۴۰۲
🕰 ساعت: ۱۴:۳۰ الی ۱۷:۳۰
📍مکان:سالن همایش مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🔻مراجعه به تصویر
🗞 تغییر نگاه بنیادین الزامی است
📌" به گزارش ایندیپندنت، علیرغم آنکه در سال ۲۰۲۴، به سر میبریم اما شاهد نگاههای جنسیزده به زنان سیاست مدار میباشیم. از خانم «یوکو کامیکاوا» وزیر خارجه ۷۰ ساله ژاپن که مورد اهانت نخست وزیر سابق ژاپن با «خیلی خوش قیافه نبودن» قرار گرفت؛ تا خانم «پورسِل» نماینده زن استرالیایی که علنا زن بلوند جذاب خطاب شده و با فتوشاپ اندام های شأن بزرگتر شده است. این مسئله سبب بروز ناراحتی برای زنان خصوصا فمینیستهای فعال حوزه رسانه و سیاست شده است. "
🔹در گزارش خبری ارائه شده آنچه بسیار مورد تعجب فعالان عرصه حقوق زنان و خصوصا فمینیستهای سیاستمدار شده است آن است که چرا برابری جنسیتی اعمال شده در طول بیست سال اخیر تا کنون سبب تغییر ملموسی نشده است؟ چرا کماکان به گونهای با زنان رفتار میشود که در مراتب بالای سیاسی نیز زنان با معیارهای تنانه سنجیده میشوند درست به ماننده بیست سال گذشته و قبل از اعمال تغییرات گسترده سیاسی به واسطه کنوانسیون های حقوقی چون منع خشونت علیه زنان؟
🔸شاکله اصلی این کنوانسیون ها و همچنین مفاهیم تولید شده فمینیستی مبنی بر «برابری زن و مرد» بوده است به امید آنکه زن دیگر ابرازی تنانه نباشد اما کماکان زن حتی در صدر عناوین سیاسی نیز نگاه های تنانه را متحمل میشود. شاید علت این استمرار، تشخیص نادرست فمینیستها در ارائه راهحل مسئله بوده است. آنان مسئله را در برابر دیده نشدن انسانیت زن همسنگ با مردان دیدند اما راه حل این مسئله به بازگرداندن حیثیت انسانی زن باز میگشت. آنان به جای پرداخت به معنای انسانی زن و ارائه تعریفی نو از ماهیت او، تعریف قدمای اندیشه و ادبیات از معنای زن و زنانگی را نگه داشتند و صرفا به او «برابری با مرد» اضافه کردند. به این ترتیب عملا شاهد تغییرات شگرفی در سرگذشت زن غربی شده نبوده ایم!
🔹اصلاح نگاه تک بعدی به انسان و پذیرش نادرست بودن بنای نگاه مادی گرایانه که بعد روحی انسان را سانسور میکند سبب ایجاد اشتباهات شناختی عمیقی در نظام فکری و فهم نظام مسائل غرب شده است؛ نمونه بارز آن در همین مشکل تنانه انگاشته شدن دیرینه زنان در خارج از تفکر اسلامی که در تصرف نظام فکری غرب است قابل مشاهده است.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐 |@asrezanan_ir|
#پیشنهاد_سردبیر
♦️فیلم سینمایی:
🔹«آبجی»
ساخت ایران
تولید 1400
( داستان درباره مادر و دختری است که 50 سال کنار هم زندگی کردند. آبجی به دلیل شرایط ویژه ای که دارد بسیار وابسته به مادر است و مادر در زمان باقی مانده به دنبال امنیتی برای آینده است. آینده ای بدون حضور خودش...)
🔹«Barbie»
ساخت آمریکا
تولید 2023
(باربی در شهر باربی ها زندگی می کند ولی به دلیل نقص و ایراد هایی که دارد اجازه زندگی در این شهر را ندارد و از این شهر اخراج می شود به همین دلیل تصمیم می گیرد به شهر انسان ها بیاید و در دنیای جدیدی زندگی کند. کن که علاقه زیادی به باربی دارد در این راه با او همراه می شود تا در این سفر تنها نباشد. در این مسیر برای آنها اتفاقات جالب و هیجان انگیزی رخ می دهد.)
‼️نکته؛(معرفی فیلم های سینمایی به معنای تایید محتوای آنان نیست بلکه برای تقریب ذهن مخاطبین با فیلم هایی است که در آینده زیر تیغ نقد رسانه عصر زنان خواهند رفت).
♦️یادداشت:
🔹زن را بگذاریم طاقچه
نویسنده: صفوراسادات امین جواهری
🖇 مطالعه
🔹زنان و انقلاباسلامی؛ از تحول هویتی تا انقلابیگری
نویسنده: هدی صادق زادگان
🖇 مطالعه
♦️کتاب:
🔹«جنگ چهره ی زنانه ندارد»
نویسنده : اسوتلانا آلکسیویچ
مترجم: عبدالمجید احمدی
انتشارات: چشمه
(جنگ جهانی دوم یکی از بزرگترین فجایع بشری است که تعداد انسانهایی که تحت تاثیرش قرار گرفتند، از شماره خارج است. دختران و زنان روسی زیادی در این جنگ برای ارتش اتحاد جماهیر شوروی جنگیدند، دخترانی که هرگز قهرمان جنگ به حساب نیامدند.)
🔹«کتاب تاریخ اجتماعی زنان در عصر قاجار»
نویسنده: سمیه سادات شفیعی
انتشارات: ثالث
(کتاب میکوشد از میان همان منابعی که معمولاً برای روایت تاریخ عصر قاجـــار به کار میرفتـه است یـا بـا دسـت بــردن بـه بــرخـــی منابـــعِ کــمتر شناختهشده، خواننده را به نیمهای تاریک ببرد و با سرنوشتهایی فراموششده آشنا کند: سرنوشت دختران، زنان و مادران ایرانی.)
♦️ پیشنهاد ویژه هفته:
🔹 فیلم| برنامه راز ساواکی پیر (زن زندان برابری)
🖇 مطالعه
🔸 شما مخاطبین گرامی هم اگر خواندنی، شنیدنی، دیدنی و یا یادداشتهایی پیرامون نقد فیلمهای معرفی شده در اختیار دارید که تمایل دارید علاقمندان بیشتری بهش دسترسی داشته باشند، میتونید با ما درمیان بذارید تا بعد از تایید، در کانال منتشر کنیم.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir
عصر زنان
#یادداشت | #اختصاصی
🔻مراجعه به تصویر
♦️فکر بیحجاب شهر را بیحجاب میکند
🔹آکادمی جوانان مسابقهای با عنوان «معمار جوان سال 1402» برگزار کرده است تا آپارتمانهای 30 و 40 متری را طراحی کنند. تصویری که میبینید تصویر تیم برگزارکننده این رویداد معماری است. یک بنا، واحد کالبدی است که روح آن تجلی روح فرهنگ و جهانبینی معمار آن است. به عبارتی بنایی که یک معمار طراحی میکند برخواسته از تفکرات و مبانی است که آن تفکرات را شکل میدهد. جهانبینی، اعتقادات و درونیات ما در جامعه در قالب رفتار و کردار ما ظهور و بروز پیدا میکند. مقولهی هنر نیز از این حقیقت مستثنی نیست. معماری نیز یک هنر است. رهبر انقلاب در این رابطه میفرمایند: « هنرمند باید خود را به حقیقتی متعهّد بداند...یک وقت شما معماری را میبینید که اندیشهای دارد؛ یک وقت یک معمار از لحاظ اندیشه، لُخت و بیهویّت است و متّکی به فکری نیست. اینها اگر بخواهند بنایی را ایجاد کنند، دو گونه طرّاحی میکنند. اگر ساخت یک شهر را به دست دو نفر آدمِ این طوری بدهند، یک نیمه آن با نیمه دیگر به کلّی متفاوت خواهد بود. به هرحال این تعهّد، لازم است.»
🔸تا اینجای متن مقدمه بود در تبیین رابطه بین خالق اثر و خود اثر. بر اساس همین تأثیرپذیری است که شاهدیم در تمدن اسلامی پوشیدگی صفت بارز ابنیه به شمار میرود؛ چرا که در اسلام خانه حرمت دارد و بر مبنای روایات محل زندگی نوعی حرم محسوب میشود و با رعایت مرزها است که حرمتها و حیا در خانه حفظ میشود. در حالیکه در معماری مدرن بر خلاف معماری اسلامی این ویژگی دیده نمیشود. نوعی تبرج، خودنمایی و برهنگی که از صفات بارز مکتب اومانیسم غربی و لیبرالیسم است در ساختمانهای مدرن که مصداق بارز آن آپارتمانهای چند دهه متری است ظهور دارد. بر همین اساس فرهنگ فردگرا و برهنهگرای امانیست، شهر مدرن را با نشانههای مورد نظر خود میسازد. ساخت آپارتمانهای قوطی کبریتی در برجهای چند طبقه متناسب با فرهنگ غربی است که حفظ حریم اهمیت ندارد. تقسیمبندی خانه که قبلا شامل اندرونی و بیرونی بود، عملا در آپارتمانسازی از بین رفته است. در معماری مدرن، فضاهای داخلی کاملا باز شده و آشپزخانه که در خانههای قدیم کاملا پوشیده و جدا از فضای داخلی بود و مخصوص حضور خانمها، با برداشتن دیوار به فضای عمومی خانه اضافه شده، اتاق خواب نیز به هال و محل رفتوآمد نزدیک شده است.
🔹در معماری قدیم ایران، حیاط با دالانی از در ورودی جدا میشد و میهمانان چند لحظهای در دالان منتظر آماده شدن صاحبخانه میماندند. سطح حیاط چند متری پایینتر از سطح کوچه و خیابان بود و اگر در خانه باز میماند، حیاط خانه به خاطر دیوار دالان و پایینبودن سطح آن دیده نمیشد. خانهها از کنار و روبرو نسبت به هم دید نداشتند و خانمها میتوانستند با پوشش کم در حیاط خانه کار کنند و از نور آفتاب و هوای تازه استفاده کنند.درها دوکومه(درکوب) داشت؛ یکی با صدای نازک و مخصوص مراجعان و میهمانان زن، تا زنی که در اندرونی حضور داشت به استقبال میهمانان برود وکومهای با صدای کلفتتر که مخصوص مردان بود. مواردی که ذکر شد به خوبی گواه این مطلب است که نوع تفکر و جهانبینی انسان در تمام شؤون زندگی او اثر دارد و یک تغییر در نگاه به زن و خانواده حتی در شکل کومهی در نمود پیدا میکند. حتی در معماری اسلامی، نمای بیرونی با خوشنویسی آیاتی از قرآن تزیین و نماها از خاک الکشده و در اوج سادگی ساخته میشود. در حالیکه در معماری مدرن از شیشه در نما به وفور استفاده میشود و حجاب خانه را به حداقل میرساند. معمار اسلامی سعی میکند هر طرحی را که میسازد با باورهای دینی خود مرتبط کند. معمار مدرن، نیز سعی میکند عقاید مدرن خود را در ساخت بنا دخیل کند. فلاسفه و علماء معتقدند، هنر در روح و جان انسانها نیز اثر میگذارد و چهبسا در طولانی مدت باعث تغییر ساختار روحی انسان شود. معماری به عنوان یک هنر از آن جهت که دارای ابعاد است، تاثیرات بیشتری بر روح و جان انسان برجای میگذارد در نتیجه سبک معماری که برونداد یک تفکر است میتواند تغییرات اساسی در سبک زندگی ایجاد کند و خروجی آن شهری کم حیا یا بیحیا شود.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان
🌐 |@asrezanan_ir|
#رصدنامه
📌 آنچه در محافل اندیشهورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛
📌برای دیدن مشکلات زنان به دادگاههای خانواده سر بزنید / سکینه سادات پاد
🖇 اینجا بخوانید
📌۹۹ خدمت رایگان برای زنان باردار / انسیه خزعلی
🖇 اینجا بخوانید
📌چرا مسئولان حامی حجاب از محصولات حجاب حمایت نمیکنند/ اسدالله سلیمانی
🖇 اینجا بخوانید
📌 زوجیت در ادبیات قرآن/ انسیه برومند پور
🖇 اینجا بخوانید
📌زندگی و اداره/ ابوالفضل اقبالی
🖇 اینجا بخوانید
📌اتیکت یا آداب حیا/ سید حمیدرضا خداییان
🖇 اینجا بخوانید
📌ولنتاین جشنی برای اثبات عشق یا خودنمایی دروغین/نسیم یزدانی
🖇 اینجا بخوانید
📌مسابقه طراحی خانه های ۳۰ متری
🖇 اینجا بخوانید
📌من الان حاضرم هر کاری بکنم تا یک مرد کنارم باشد/ عالیه سادات
🖇 اینجا بخوانید
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🔻مراجعه به ویدئو
🗞 زنان در میانهی میدان جهاد
📌«به گزارش خبرگزاری العالم، امیرپ العسولی پزشک زن فلسطینی در ساعات پایانی شب گذشته دوان دوان جان خود را به خطر انداخت تا جوان فلسطینی را که با گلوله تک تیر اندازان صهیونیست زخمی و روی زمین افتاده بود، نجات دهد. این پزشک فلسطینی که منزلش در بمبباران شهرک عبسان الجدیده در شرق خانیونس در نوار غزه توسط صهیونیست ها ویران و آواره شده است، با تمام توان به حرفه پزشکی خود ادامه می دهد. شاهدان می گویند که العسولی با وجود خطری جدی که جان او را تهدید می کرد از تلاش برای نجات جان جوان فلسطینی دست نکشید، این درحالی است که نظامیان صهیونیست کسانی را که به کمک زخمی ها می روند مستقیم هدف قرار می دهند.»
🔹رهبر انقلاب در سخنرانی های اخیری که در سال جاری داشتند، از مسئولیت های اجتماعی زنان، تکلیف سیاسی آنان در تعیین سرنوشت کشورشان سخن گفتند و این دو مفهوم عملیاتی را مهم دانستند. گاه ممکن است چنین تصور شود که این «تکلیف» و «مسئولیتها» صرفاً به زنان ایرانی محول شده است. به عبارت دیگر گاه چنین تلقی میشود که جمهوری اسلامی وظایف اضافه ای را بر زنان ایرانی بار کرده است اما اگر کمی درنگ کنیم در مییابیم که مفاهیم ارائه شده پیرامون تکلیف و مسئولیت اجتماعی زنان نشات گرفته از فطرت آنان است. فیلم منتشرشده از شجاعت خانم العسولی، پزشکی که خطر را به جان خرید و از تیررس تک تیرانداز های اسرائیلی برای نجات مرد مجروح گریخت در فضایی خارج از جغرافیای ایران به ظهور پیوست. در لحظاتی که مردان در حیرت و شگفتی از نجات مجروح بودند؛ خانم العسولی بدون درنگ و با عمل به تکلیف و مسئولیت اجتماعی خود، تحیر مردان را در چندلحظه زدود و به آنان جرئت خطر، همدلی و اقدام سریع گرچه با احتمال هزینهی جانی را داد. به عبارت دیگر آنچه شجاعت العسولی خوانده شد و مورد ستایش همگان قرار گرفت؛ فاعلیت زنانه ای بود که در امتداد خود عاملیت مردانه را رقم زد. العسولی تکلیف را ادا کرد و مردان حاضر به تکلیف ادا شده عمل کردند. این فاعلیت زنانه، این ادای تکلیف اجتماعی، امر فطری است که در زنان غیر مسلمانی چون راشل کوری نیز به منصهی ظهور رسید.
🔸هرگاه فاعلیت زنانه موثر در راستای ادای تکلیف الهی که پاسخی به نیاز فطری است رقم بخورد عاملیت مردانه هویدا میشود و این امر به جغرافیای ایران تعلق ندارد بلکه کل بشریت را فراگرفته است. آنچه به جغرافیای ایران باز میگردد، آشکار شدن این امر توسط اندیشهی روشن امامین انقلاب در مورد زن است. موضوع زنان جبهه مقاومت و خصوصا غزه در این روزهای سخت و طاقت فرسا تبدیل نورافکنی بر حقیقت زن و بازخوانی مفاهیم ارائه شده انقلاب اسلامی ایران از جایگاه رفیع و حقیقی زن در جامعه شده است. جایگاهی که نگاه های فمینیسم رادیکال با تلاشهای فراوان و با عناوین جذابی چون مقدس نبودن زن، والا نبودن جایگاه زن، معمولی خواندن زن او را از گنجینه الهی ارزشمندی که در وجودش نهفته شده است دور میکنند.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐 |@asrezanan_ir|