eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
458 عکس
165 ویدیو
15 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin @charkhtabyan ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عصر زنان
#پرونده_ویژه ♦️ «ورزش بانوان»؛ نگاهی جهانی به مسائل و بحران‌ها ✍🏼|صغری عاشوری ▪️چندین سال است که
♦️ بسته خبری ششم؛ زنان پس از ورزش حرفه‌ای ❕توضیح: «ورزش بانوان و بررسی اوضاع پیرامون آن در داخل کشور و همچنین قواعد حاکم بر این حوزه در خارج از کشور، به انحاء مختلف باعث اعتراضاتی بین بانوان ورزشکار داخل و خارج از کشور شده است. "پرونده ورزش بانوان" در عصر زنان، در بسته‌های خبری متفاوت، به وضعیت ورزش بانوان با یک نگاه جهانی پرداخته است.» 📌 «خبرگزاری‌های غرب در گزارش‌هایی، چندی از آسیب‌های زنان ورزشکار را رسانه‌ای کردند. بخشی از این آسیب‌ها پس از ورود زنان ورزشکار به پروسه‌ی بلوغ اتفاق می‌افتد، مشکلاتی چون ابتلا به پوکی استخوان، مشکلات قاعدگی، کاهش کالری، اختلال در خوردن. این مشکلات برای زنانی است که بیش از ۱۲ ساعت در هفته ورزش می‌کنند و با یک و یا هرسه اختلال مواجه می‌شوند. 🔗 لینک خبر از دیگر اختلالاتی که زنان ورزشکار حرفه‌ای با آن مواجه هستند مشکلات پیرامون بارداری است. تحقیقات نشان داده‌اند که دوندگان، باله‌کارها، ژیمناستیک‌کارها و شناگران به دلیل گرسنگی‌هایی که در خلال ورزش حرفه‌ای شان متحمل می‌شوند، چربی بدنی کمی دارند در حالی که برای رخ دادن بارداری می‌بایست زنان حداقل ۲۲٪ چربی داشته باشند. حتی مطالعات بین‌المللی نشان دادند که ۵۰٪ از زنان باله کار دوران عادت ماهیانه را متحمل نمی‌شوند.» 🔗 لینک خبر ▪️گزارش‌های واصله بیانگر بروز مشکلات جسمی متعدد برای زنان ورزشکار به گونه‌ای است که مکانیسم‌های طبیعی آنان را با اختلال‌های جدی مواجه می‌کند. برای مثال عدم تجربه‌ی عادت ماهیانه که فرآیند طبیعی برای زنان است و سلامت آنان را تضمین می‌کند، زمانی که به دلیل گرسنگی‌های طولانی مدت، هورمون‌های زنانه خصوصا استروژن کاهش یافته و رو به خاموشی می‌گذارد، روند پوکی استخوان و حتی ابتلای به حمله‌ی قلبی در زنان افزایش می‌یابد. ▪️نکته‌ی دیگر آنکه ورزش حرفه‌ای همانگونه که نقطه‌ی آغازین و اوجی دارد نقطه‌ی پایانی را نیز به دنبال دارد و این برای هردو جنس زن و مرد وجود دارد، اما در پایان نقطه‌ی ورزش حرفه‌ای اگر زنان دچار عوارضی چون پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی شوند، یا به دلیل اختلال در قاعدگی نتوانند صاحب فرزندی باشند که تجربه‌ی مادرشدن را بچشند، آیا پس از عبور از دوران ورزشی خود و کناره‌گیری از دوران اوج شهرت و محبوبیت با وجود مشکلات جسمانی و نبود فرزند احساس خسران و سرخوردگی نمی‌کنند؟! ▪️چرا قواعد بسیاری از ورزش‌های حرفه‌ای علیرغم به وجود آوردن مشکلات جسمی غیرقابل اغماض برای زنان که در دنیا آسیب‌های آنان برای زنان به اثبات رسیده است مورد بازنگری اساسی از نهادهای بین المللی ورزشی قرار نمی‌گیرد؟! ✍🏼|صغری عاشوری 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️ جریان‌شناسی جنبش‌های زنان در ایرانِ پسا انقلاب ✔️ بخش اول ✍🏼|اعظم شیری ▪️جریان‌های حامی حقوق زنان بعد از انقلاب اسلامی را در سه محور کلان می‌توان تقسیم‌بندی کرد: ۱. جریان‌های سیاسی ۲.جریان‌های سکولار ۳.جریان‌های دینی ▪️۱. جریان‌های سیاسی: ▫️سال‌های ۵۷ تا ۶۱ دوره خمودگی جریان سیاسی است. با روی کار آمدن جمهوری اسلامی گروه‌های فعال زنان خصوصا گرایشات کمونیستی و چپ فعال شدند و از فرصت اول انقلاب جهت فعالیت در بحث زنان استفاده کردند تا بتوانند با بهره‌گیری از فضای انقلابی زنان در آن دوره، زنان را به سوی آرمان‌های خویش بکشانند. آن‌ها از نقطه مشترک مبارزه با استعمار برای جذب زنان استفاده کردند. جریان فمنیستی دهه‌ی شصت، جریان چپ سیاسی و ضد حاکمیت بودند. ▫️شروع فعالیت و نقطه آغاز حرکت‌ها از ۳۰ خرداد سال ۶۰، با عزل بنی‌صدر و شروع فعالیت جبهه ملی با اعلام اینکه لایحه قصاص غیر انسانی است و حکم امام مبنی بر ارتداد این افراد بود. با فعالیت‌های مسلحانه مجاهدین خلق (فدائیان اسلام) و مقابله حاکمیت با این افراد، بسیاری زندانی شده و تعداد قابل توجهی نیز اعدام می‌شوند. زنان زندانیان یا زنانی که همسران‌شان اعدام شده بودند که خود اغلب منتسب به جریان چپ بودند جلسات مشترکی را آغاز کردند (ازجمله افراد حاضر در این جلسات مهرانگیز منوچهریان (سناتور دوره‌ی شاه) و پروانه فروهر بودند). اولین اقدام علنی و فعالیت روشن این گروه از فمنیست‌ها بزرگداشت ۸ مارس بود. ▫️آرمان‌هایی که فعالین چپ در حوزه زنان دنبال می‌کردند بیشتر حول محور کار مساوی، دستمزد مساوی، تدابیراجتماعی برای زنان باردار شاغل، ایجاد مراکز پرورش کودکان، تعلیم زنان به ویژه در زمینه حقوق و وظایف، تجهیز و آموزش نظامی زنان و مردان جهت مقابله با امپریالیسم، القای قوانین چندهمسری و ازدواج موقت، برابری در طلاق، قوانین برابر با مردان در درون خانواده و جامعه، برابری در امکان دسترسی آزاد تحصیلات، تامین وسایل رفاهی برای زنان مانند مهدکودک برای اطفال بود. ▫️از طرفداران این جریان می‌توان به "جمعیت بیداری زنان، جمعیت زن مبارز، جمعیت زنان دموکرات، اتحادیه انقلابی زنان مبارز" نام برد. ▪️۲.جریان‌های سکولار ▫️جریان سکولار ازسال ۶۸ به موازات جریان‌های خارجی در داخل کشور رشد کرد. دهه اول انقلاب به جهت درگیری جامعه با جنگ و بحران‌های ابتدایی انقلاب زنان کمتر درگیر مسائل صنفی زنانه بودند. اما از سال ۶۸ دشمن با ناامیدی از سقوط نظام تلاش خود را در موضوع زنان حاکم کرد. ▫️گذر از تب و تاب انقلاب و سال‌های جنگ در کنار ورود به دوره رفاه و سازندگی، گسترش حوزه نشر، در کنار افزایش زنان نویسنده و همچنین همراهی جریان‌های خارجی حامی حقوق زنان با فعالین حوزه زن که اعتقادی به اسلام و جمهوری اسلامی نداشتند زمینه را برای کنشگری جریان سکولار در داخل کشور هموار می‌کند. ▫️جریان سکولار فعال در حوزه زنان در ابتدای راه کمتر علیه‎ نظام موضع می‌گرفت اما موضع‌گیرهای این جریان در مساله زنان نیز جنس اسلامی نداشت. این جریان در بدنه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و گاها تحت نظرگاه و تدبیر جریان‌های سیاسی است. این جریان دو راهبرد با نگرش متفاوت را دنبال می‌کند: ۱.براندازی نظام، ۲.لیبرال کردن نظام. ▫️بیشترین تمرکز این جریان در مقطع زمانی ۷۰ تا ۷۶ نگرش حقوقی به مسائل زنان است. به عبارت دیگر حقوق زنان چکشی برای احقاق آنچه حق می‌دانستند بود. لذا زنان اصلی این جریان سعی کردند حقوق بخوانند و وکیل شوند. زنان فعال جریان سکولار به دنبال گرفتن خواسته‌های قانونی زنان، تغییر قوانین مربوط به زنان و حمایت از فعالان حقوق زن -که مشکلات حقوقی و زندان و... پیدا می‌کردند- بودند. ▫️از سال ۷۶ به بعد با تغییر محسوس فضای فرهنگی و سیاسی کشور این جریان علاوه بر مباحث حقوقی به نقد مباحث مبنایی و تئوری‌پردازی درباب برابری زن و مردم پرداخت. در جریان سکولار، «دین» ابزاری برای مبارزه است. چرا که جامعه اسلامی- ایرانی دیدگاهی غیردینی را پذیرش نمی‌کرد. عمده فعالیت این گروه در سال‌های اولیه برگزاری نشست، همایش، کنفرانس، چاپ و نشر مقاله است. ▫️پس از اتفاقات دهه ۸۰ و چرخش سیاسی کشور فعالین فمنیست حوزه زنان با توجه به تجربه‌های کشورهای دیگر در زمینه عمل‌گرایی و جنگیدن برای آرمان مشترک، تصمیم گرفتند با حفظ هویت خویش برای رسیدن به هدف مشترک با یکدیگر تلاش کنند، به عبارت دیگر فمنیست از حوزه نظری و اندیشه با اختلافات فکری و عقیدتی گروه‌های مختلف وارد فاز «عمل‌گرایی» و تلاش برای رسیدن به آرمان مشترک شد. 📥 ادامه دارد... 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
28.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 «امروز طی دیدار رسمی "گروسی" رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی با مسئولان آژانس انرژی اتمی، خانم "آرمیتا رضایی نژاد" دختر شهید "داریوش رضایی نژاد"، سخنرانی کوتاهی داشت. در این سخنرانی آرمیتا از نقش پدرش به عنوان دانشمندی مسئول در قبال هم‌وطنان بیمارش در سازمان انرژی اتمی سخن گفت.» 📂 ادامه یادداشت 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبر_روز 📌 «امروز طی دیدار رسمی "گروسی" رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی با مسئولان آژانس انرژی ات
♦️ زنان ایرانی، رهبران نهضت 📌 «امروز طی دیدار رسمی "گروسی" رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی با مسئولان آژانس انرژی اتمی، خانم "آرمیتا رضایی نژاد" دختر شهید "داریوش رضایی نژاد"، سخنرانی کوتاهی داشت. در این سخنرانی آرمیتا از نقش پدرش به عنوان دانشمندی مسئول در قبال هم‌وطنان بیمارش در سازمان انرژی اتمی سخن گفت.» ▪️امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان ایرانی را به عنوان رهبران نهضت خطاب کرده‌بودند و رهبری انقلاب نیز بارها در دیدارهای‌شان با بانوان نخبه، خصوصا در دیدار ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ از صمیم قلب به وجود بانوان تحصیل کرده و نخبه افتخار نمودند. این دو مولفه‌ی رهبری و تحصیل‌کردگی زنان ایرانی دو مولفه‌ای مهم برای به ثمر نشستن اصلاح جامعه، اصلاح مردان و زنان جامعه است، چنان‌که امام خمینی(ره) معتقد بودند نقطه‌ی ثقل اصلاح جامعه، اصلاح زنان است. ▫️حقیقت این است که می‌بایست زنانی باشند که با تکیه بر ایمان و تهذیب نفس‌شان، با ابزار علم و دانش گَرد جهل را از جامعه بزدایند، روایت کنند آن حقیقت‌هایی را که زیر غبارهای دروغ پمپاژهای رسانه‌های دروغ‌ساز درحال دفن شدن هستند و این امر اتفاق نمی‌افتد جز با زنانی که با احساس مسئولیت، رهبری حرکت جامعه اسلامی به سوی تمدن اسلامی را رقم بزنند. آرمیتا رضایی نژاد از نسلی است که دخترانش چنین استعدادی را دارند. این آرمان در مقابل آن تبلیغات شی‌انگارانه‌ای است که رسانه‌های غربی در حال پمپاژ لحظه به لحظه‌ی دختران و مسمومیت ذهن و روح‌شان می‌باشد، هویت انسانی و اثرگذار زن را می‌بلعد درحالی‌که هویت زنانه او سرشار از توانمندی است به گونه‌ای هدایت جامعه را رقم می‌زند. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ جریان‌شناسی جنبش‌های زنان در ایرانِ پسا انقلاب #اختصاصی ✔️ بخش اول ✍🏼|اعظم شیری ▪️جریان‌های حا
♦️ جریان‌شناسی جنبش‌های زنان در ایرانِ پسا انقلاب ✔️ بخش دوم ✍🏼|اعظم شیری ▪️۳.جریان دینی ▫️دراین جریان تلاش می‌شود تعریفی دوباره ازجایگاه زن در اسلام شود تا به نیازهای امروز زنان پاسخ داده شود، اما در این جریان دو راهبرد با توجه به جریان‌های مختلف وجود دارد: الف. با اصل قراردادن تحولات دنیای مدرن به تجدید نظر دربرخی اصول اسلام بپردازد تا جریان متدین جهان را با خود همراه کنند. ب. با حفظ اصول و مبانی دین اسلام، تعریف متناسب با شرایط زمان و مکان از زن مسلمان ارائه دهند. ▫️جریان های مختلف طیف دینی • طیف تجددگرا الف: تجددگرایی با گرایش فقهی: شروع به کار این طیف را می‌توان درابتدای دهه 70، همزمان با انتشار اولین شماره مجله زنان دانست. سردبیرمجله زنان می‌گوید: «وقت آن است که عالمان و روشنفکران، قدری جدی تر به اجتهاد بیندیشند، و از رخسارمهربان و معقول و پیشرو مذهب پرده بردارند.» این نشریه ابتدا با نام مستعار مقاله چاپ می‌کند و پس از آنکه می بیند حساسیتی در عوام و خواص جامعه ایجاد نشده نویسنده با نام واقعی مقاله چاپ می‌کند. ویژگی های این جریان: اولا: ناآگاهی یا تجاهل نسبت به منابع اجتهاد: مثل استناد به یک یا دو آیه برای مساوی دانستن حکم قصاص زن دربرابر مرد، درحالی که یا فهم دقیق از آیه ندارند و یا روایات را مورد توجه قرار نمی‌دهد. ثانیا: غفلت ازمبانی اجتهاد: مثل نفهمیدن حکم الله که همان حکم ظاهری است نه واقعی / برداشت نادرست ازاحکام امضایی. ب. طیف تجددگرایی با گرایش غیرفقهی: دوم خرداد نقطه عطفی در تحولات و دگرگونی های فرهنگی جامعه است و سرآغاز حاکمیت روشنفکری برمباحث نظری و اجرایی است، دراین دوره ابتدا روشنفکران به علل متفاوت از پرداختن در مسایل زنان و راهکار دادن برای مسائل زنان کناره‌گیری می‌کردند که مورد اعتراض سکولارها قرار گرفتند. آنها به نداشتن مبانی تئوریک لازم به مباحثی درمورد زنان پرداختند که سابقه نداشت، آنها اصول و چارچوب مدرنیته را داشتند و تلاش خود را صرف همگام سازی دیدگاه اسلام درمورد زنان با مولفه‌های فرهنگ مدرن کردند. ▫️این دو جریان تجددگرا از اسلام به طور تاکتیکی استفاده می‌کنند و هدف مطلوب را مشابهت حقوق زنان و مردان برای غربی شدن قرار داده‌اند. • جریان اصول‌گرایی جریان بعدی که ازسال 84 به اوج می‌رسد جریان اصول‌گرایی است، که مبتنی بر نظریات اسلام است. این جریان از پیش از انقلاب خصوصا با فعالیت شهید مطهری تقویت می‌شود اما در این دوره جان دوباره‌ای می‌گیرد و جریان‌های فمنیستی دیگر به حاشیه می‌روند. از متفکران اصلی این جریان می‌توان به امام خمینی، مقام معظم رهبری، شهید مطهری، آیه الله جوادی آملی و... نام برد. همچنین راهبرد اصلی این جریان تعریف دقیق از زن بر اساس مبانی صحیح اسلام با نگرش تمدن سازی بوده است. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ نشست دوم: مبارزات زنانه؛ از آغاز تا انجام ♨️ ارائه: دکتر فرشته روح‌افزا 📅 زمان: پنجشنبه ۱۸ اسفند 🕰 ساعت ۱۶ 📡 پخش زنده در کانال ایتا |@asrezanan_ir| 📌در صورت تمایل برای شرکت حضوری در نشست، به آیدی زیر پیام دهید. @asrezanan_admin ♦️ پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
♦️تراژدی دیگر از پروژه‌های کثیف اپوزیسیون ✍🏼|صغری عاشوری ▪️ماجرای مسمومیت‌های سریالی که این روزها بیشتر شهرهای کشور را درگیر نموده است، متمرکز بودن این ماجرا حول مدارس دخترانه دو مواجهه‌ی جدی، در دو جبهه مخالف هم در این موضوع قابل رویت می‌باشند. ▫️جبهه‌ی اول شبکه‌های سعودی، انگلیسی و آمریکایی هستند که اخبار مسمومیت‌های سریالی را در راستای محورهایی که از اهداف راه‌اندازی این شبکه‌ها می‌باشد یعنی براندازی جمهوری اسلامی و چندپاره شدن ایران، دنبال می‌کنند. آنچه شبکه‌های خبری فارسی‌زبان خارجی طی مهر ۱۴۰۱ تا اسفند ۱۴۰۱ نشان دادند تمسک به خبرسازی ولو اخبار جعلی در راستای خشونت‌سازی، ایجاد بذر بی اعتمادی نسبت به مسئولان نظام و تهدیدهای لفافه‌گونه‌ای که از مریم رجوی سردسته گروهک منافقین و سفیر انگلیس در تهران فضا را به سمت ملتهب شدن هدایت می‌کند و تمرکز نهادهای امنیتی را برای شناسایی عوامل خرابکار و ایجاد مصونیت امنیتی برای سلامت دختران دانش آموز و خانواده‌هایشان می‌کاهد. در این بین اما شاهد تحرک‌های زنانی از اوپوزیسیون لندن‌نشین و نیویورک‌نشین می‌باشیم که فعالیت‌های سیاسی براندازانه‌ خودشان را به دلیل نداشتن اعتباری در بدنه‌ی اوپوزیسیون و مخاطبین شبکه‌های فارسی‌زبان تحت عنوان فمینیست، مدافعین حقوق زنان، مدافعین آزادی‌ و برابری زنان قد علم نمودند. اما علیرغم ادعاهای‌شان در به‌دست آوردن آزادی و برابری مدنی برای زنان، شاهد آن هستیم که در عمل با وجود شواهدی چون توئیت‌های معاندین و عناصر براندازی با محتوای ایجاد مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس با استفاده از نفتالین برای به خیابان کشاندن دانش‌آموزان و به تعطیلی کشاندن مدارس، انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی گرفته و برچسب طالبانیسم به آن می‌چسبانند! بازار داغ اتهام‌زنی ها نیز توسط سلبریتی‌های همیشه در صحنه، همان‌ها که جلوی دوربین خود را خادمین ملت خطاب می‌کنند اما همیشه در شرایط ملتهب در صدد افزایش آشفتگی جامعه هستند گرم می‌شود. ▫️در مقابل اما شاهد آن بودیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از عفو عمومی عوامل ایجاد التهاب در آشوب‌های اخیر، در سخنرانی ۱۵ ام اسفند خود به طور قاطع از لزوم شناسایی و اشد مجازات بی عفو و تخفیف با عوامل مسمومیت‌های زنجیره‌ای برای دختران دانش آموز که از مظلوم‌ترین اقشار کشور می‌باشند سخن گفتند. ایشان در دیدارهای مکرر با اقشار مختلف بانوان خصوصا در دیدار ۱۴ دی ۱۴۰۱ از افتخار به وجود بانوان تحصیل کرده ایرانی سخن گفتند و از خدمات انقلاب اسلامی به جامعه‌ی زنان را افزایش خیره کننده‌ی زنان تحصیل کرده و نخبه برشمرده بودند. ▫️نکته‌ی دیگر در رابطه با تحصیل زنان ایرانی آنکه آمار منتشر شده‌ی سالانه از نهادهای بین المللی خصوصا سازمان ملل متحد در گزارش جهانی شکاف جنسیتی مشخص‌کننده‌ی آن است که در ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن جمهوری اسلامی با افزایش خیره‌‌کننده‌ی برابری زنان و مردان؛ دختران و پسران در دسترسی به آموزش‌ و تحصیلات دیده می‌شود. عزم جمهوری اسلامی برای افزایش نرخ شهروندهای تحصیل‌کننده‌اش در نهضت سواد آموزی، نبود محدودیت سنی و جنسیتی در آموزش و تحصیلات بوده است. طی آمار منتشر شده براساس پایش‌های انجام‌شده بی‌سوادی در ایران ۱۴۰۱ در آستانه‌ی ریشه کنی است و بالای ۹۷.۱٪ مردم در ایران باسواد می‌باشند و در جهت تشویق سایرین برای آموختن سواد یک میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است. علیرغم اذعان نهادهای بین المللی چون کمیسون مقام زن در رشد خیره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی در برابری سوادآموزی و تحصیل مردان و زنان ایرانی، تحصیل نمودن اغلب مهره‌های اپوزیسیون اجیر شده توسط دولت‌های معاندی چون عربستان سعودی، انگلستان و آمریکا در ایران شاهد آن هستیم که این عناصر بی آنکه ذره‌ای به اخبار تولید شده‌ خود مبنی بر طالبانیسم بودن جمهوری اسلامی و جلوگیری از درس خواندن دختران، بخندند درحال پیشبرد پروژه‌ی کثیفی هستند که سلامت دختران دانش آموز کشور را مورد تهدید قرار داده است و تمام این‌ها به قول محمد اصفهانی خواننده‌ی ایرانی "واسه نونه"! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
11.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺کسب علوم، فعالیت‌های اقتصادی و... اگرچه بر زن واجب نیستند، فضیلت‌اند و زن می‌تواند با آن‌ها تفاخر کند. درحالیکه تفاخر بر مردان حرام شده است. 🎙حجت‌الاسلام قنبریان ♦️ جریان || مساله زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان 📅 برگزار شده در: شنبه ۲۲ بهمن 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا