eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
456 عکس
153 ویدیو
14 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
33.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺خطبه هشتاد نهج‌البلاغه سندیت ندارد! / روایات زن‌ستیزانه در بصره تولید می‌شد و در کوفه گسترش می‌یافت / دکتر ناهید طیبی 📌 بخشی از برنامه‌ی سوره شبکه چهار؛ با اجرای کارشناس مرحوم مسعود دیانی 🔺حجت الاسلام دکتر مسعود دیانی از پژوهشگران دین و اهل قلم بود که ۱۸ اسفندماه بر اثر بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت. روحش شاد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️ زن ایرانی؛ تعیین‌کننده‌ی بشری (بخش اول) ✍🏼| راضیه شعبان ▪️[۱]. در طول تاریخ، زن، شخصیت و جایگاه اجتماعی او از آن‌دست موضوعاتی بوده که همواره در معرض آراء و تفاسیر گوناگونی قرار گرفته است. گاه کج‌اندیشی‌ها و عدم‌تعادل در این باب، دامن زن را گرفته و گاه دود افراط و تفریط، چشم زن را کور کرده است. جامعه ایرانی نیز از این امر کم، آسیب ندیده است؛ در دوران پیش از انقلاب، زنان یا در انزوای خانه و خانه‌داری و یا در جلوت خودنمایی و تبرّج به سر می‌بردند. خلآهای ذهنی در مردم به‌خصوص بانوان فرصت مناسبی برای بداندیشان فراهم آورد تا الگوهای فرهنگ صنعتی غرب را به صورت ذهنی و واقعی در جامعه مطرح و زن ایرانی را به سمت آنها سوق دهند. در چنین هیاهویی زن، خود را محتاج الگویی مجسّم دید، الگویی از جنس فطرت، روح و اندیشه خویش تا بتواند هویت گم شده خود را در او بیابد. اکنون و امروز نیز بدان محتاج است. ▪️[۲]. خداوند در قرآن، الگوهای خوب و بد را برای همه‌ی بشر از زنان معرفی می‌کند؛ این یعنی زن حرکت‌‌دهنده است. این میزان از توجه قرآن به ارائه الگو در قالب زن نشان‌دهنده آن است که زن از چنان قدرت روحی بلندی برخوردار است که می‌تواند خود و اطرافیان و حتی جامعه را به تعالی یا به سقوط، نه که نزدیک، بلکه دقیقا وصل کند. اینجاست که به یقین دریافت می‌شود که زن اگر فاسد شد، احتیاج نیست در جهت فساد مردها تلاش کند، مردها به خودی خود فاسد می‌شوند، زیرا زن تربیت‌کننده است، تربیت‌کننده انسان بافضیلت یا تربیت‌کننده انسانی در ضلالت. زن به همین معنا می‌تواند ضمن خودسازی، جهان‌سازی کند؛ تاریخ‌ساز و آینده‌ساز باشد، آینده‌ای درخشان یا تاریخی رو به افول را. ▪️[۳]. استعمارگران در پیش از انقلاب و دشمنان اسلام در پس از انقلاب، قدر و اهمیّت جنس زن را به‌یقین دریافتند، نه از آن رو که او را تکریم کنند و مقام ببخشند، بلکه از آن‌رو که او را در جهت دستیابی به منافع خود خرج کنند. سلطه‌گران دریافتند که اگر بخواهند ریشه‌ی عزم و اراده و جدیّت را در ملّتی بخشکانند، باید روح غیرت، شجاعت، فداکاری و ایثار را از آن ملّت بگیرند. به این ترتیب، یکی از برّنده‌ترین حربه‌ها، بهترین بهره‌ها و کاراترین ضربه‌ها را در استفاده ابزاری از "زن" و به دنبال آن، به فساد کشاندن آن جامعه دیدند. پیش از انقلاب، با خیانت خاندان پهلوی، سایه‌ی شوم این خواب ننگین، قدری تعبیر شد اما به برکت انقلاب اسلامی، زن مسلمان بیدار شد، با تنفّس در سرای انقلاب جانی دوباره یافت و با درک اندیشه‌های ناب درباره‌ی جنس خود، به رشد فکری رسید. اینک او خود به سدّ بلندی در برابر سیل بنیانکن فرهنگ خائن، مبتذل و بی‌ریشه‌ی استعمار غرب تبدیل شد. او برای استوار ماندن این سدّ به الگو نیاز داشت، پرجاذبه‌ترین، زیباترین، متعالی‌ترین و مقدّس‌ترین ترسیم از زن را در وجود زهرای اطهر(سلام‌الله‌علیها) و شجاعت، مقاومت، صلابت، عقل و متانت، صراحت و بلاغت به‌علاوه احساس عاطفی را در زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) دید و دریافت. ▪️[۴]. تا پیش از این، زن در تعریف غالب شرقی، عنصری "سربه‌زیر/بی‌نقش/بی‌حاشیه" در جامعه و تاریخ‌سازی، و در تعریف غالب غربی، موجودی که جنسیّتش بر انسانیّتش کاراتر است، معرفی می‌شد. اما زنان ایران در انقلاب اسلامی و بعدها در دفاع مقدّس، الگوی دیگری برای زن تعریف کردند؛ زنی که نه شرقی است و نه غربی است، او شیرزن ایرانی است. زن ایرانی با تآسی از حضرت زینب (سلا‌الله‌علیها) نشان داد که می‌توان با یک عظمت خیره‌کننده و درخشنده در عرصه ظاهر شد و دشمن را به زانو درآورد، می‌توان اداره‌ی عظیم‌ترین حوادث تاریخ را با حکیمانه‌ترین روش در سخت‌ترین شرایط به عهده گرفت؛ پس زن "ضعیفه" نیست. زن ایرانی با گرفتن شعاعی از خورشید وجود زهرای اطهر (سلام‌الله‌علیها) نشان داد که می‌توان حجب و حیای زنانه داشت و در عین حال، عزّتِ مجاهدانه به خرج داد و در متن حوادث مهّم تاریخی قرار گرفت؛ پس زن "درحاشیه"‌ی تاریخ نیست. حال نوبت زن ایرانی بود که با صلابت در میدان سیاست قدم بگذارد، در دفاع مقدّس جهاد کند، در دانشگاه حضور یابد و بر کرسی تدریس بنشیند و نسل‌ها تربیت کند برای فردای ظهور. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ زن ایرانی؛ تعیین‌کننده‌ی بشری (بخش اول) #اختصاصی ✍🏼| راضیه شعبان ▪️[۱]. در طول تاریخ، زن، شخص
♦️ زن ایرانی؛ تعیین‌کننده‌ی بشری (بخش دوم) ✍🏼| راضیه شعبان ▪️[۵]. دشمنی استعمار و غرب، پیش‌تر از آن‌روی بود که تجسّم عینی قدرت زن ایرانی را ندیده بود، پس به‌راحتی جولان می‌داد، اینک که صلابت و شجاعت زن ایرانی را در حصار عفّت و عصمت و حجاب مشاهده کرد، در تلاش است تا با درهم شکستن این حصار، زن ایرانی را از پا دربیاورد، او را فلج کند و به وضع قبل از انقلاب برگرداند. "آنان با نام ایجاد تحوّل اجتماعی و اقتصادی، الگوهای فاسد و پلید خویش را در نقابی از پیشرفت و تمدّن بر زنان جهان تحمیل می‌کنند. به دروغ شعار "آزادی زن" سر دادند، درحالی‌که می‌خواهند او را به اسارت فرهنگ مصرفی و مصرف فرهنگ منحطّ مخرّب بکشند، تا آسان‌تر بتوانند فرزندان و تربیت‌یافتگانِ سست‌عنصر چنین مادرانی را چون ابزاری بی‌اراده استثمار کنند"(در پیام به سمینار کوثر شیراز؛ ۱۳۶۶/۱۱/۲۰). اما هرگز نمی‌توانند. ▪️[۶]. امروز زن ایرانی الگوی مجسّمی از زن، همچون مادر شهید "محمد معماریان" دارد. او مادر شهید "سلیمانی" را پیش‌روی خود دارد، مادری روستایی و بی‌سواد که با دلی روشن و عظمتی درخشنده، فرزندی تربیت کرد که نه تنها دنیای ما که دنیای دشمنان را هم تکان داد. امروز زن ایرانی هوشیار است، استعدادها و ارزش‌های خود را دریافته است، می‌داند که "می‌تواند" و آن را برای کودکانش "هجی"می‌کند. او فهمید که می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز "سنگرسازی" و "سنگربانی" کرد. اینک زن ایرانی است که برای همه زنان جهان الگوست. زنان در کشورهای جهان بالاخص کشورهای اسلامی، به زن ایرانی نیاز دارند، انقلاب به زن ایرانی محتاج است. او رسالتی عظیم برعهده دارد و باید احساس شخصیّت زن را و پیام متعالی خود را به گوش جهانیان برساند؛ چراکه او گرداننده‌ی تاریخ و تعیین‌کننده‌ی بشری است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#پرونده_ویژه ♦️ «ورزش بانوان»؛ نگاهی جهانی به مسائل و بحران‌ها ✍🏼|صغری عاشوری ▪️چندین سال است که
♦️ بسته خبری هفتم؛ شکاف جنسیتی در ورزش بریتانیا ❕توضیح: «ورزش بانوان و بررسی اوضاع پیرامون آن در داخل کشور و همچنین قواعد حاکم بر این حوزه در خارج از کشور، به انحاء مختلف باعث اعتراضاتی بین بانوان ورزشکار داخل و خارج از کشور شده است. "پرونده ورزش بانوان" در عصر زنان، در بسته‌های خبری متفاوت، به وضعیت ورزش بانوان با یک نگاه جهانی پرداخته است.» 📌 «به گزارش خبرگزاری گاردین، کمپینی تخت عنوان Sport England از لایه‌ی پنهانی از ورزش زنان در غرب خصوصا بریتانیا و شکاف جنسیتی موجود در ورزش خصوصا ورزش‌های همگانی پرده برداشته است. به گزارش این خبرگزاری از هر ۱۰ زن بریتانیایی که در پارک ها و خیابان ها ورزش می‌کنند، ۳ زن آزار جنسی، روحی را به همراه تهدید و خشونت تجربه می‌کنند.» 🔗 لینک‌خبر ▪️پدیده‌ی آزار زنان بریتانیایی حین ورزش در پارک به نوعی تبدیل به یک مسئله‌ی اساسی برای جامعه زنان بریتانیا تبدیل شده است و روایات زنان آسیب دیده از این مسئله نیز که پیوست اخبار آن در خبرگزاری‌های انگلیسی زبان شده است از این مسئله خبر می‌دهد. عبارت شکاف جنسیتی برای ورزش در تحلیل این آزارهای گسترده علیه زنان در حین ورزش نیز بازنمایی ظلمی علیه زنان بریتانیایی را می‌کند که نه تنها مردان به عنوان شهروند در ایجاد آن سهیم اند، بلکه دولت بریتانیا و نهادهای پدیدار کننده‌ی امنیت همچون پلیس نیز در ایجاد و تشدید این پدیده موثر هستند. ▪️در یکی از روایت‌های زنان بریتانیایی در مواجهه با خشونت و آزار حین ورزش از عدم پیگیری پرونده‌ی شکایتش توسط پلیس و همچنین قرین بودن این اتفاق با قتل سارا اوارد دختر بریتانیایی که به دست یک نیروی پلیس ربوده شد و پس از مورد تجاوز قرار گرفتن به قتل رسید. دو چندان شدن ترس زنان بریتانیایی از تجاوز احتمالی حین پناه بردن به پلیس از مردان متجاوز و آزارگر به دیگر دغدغه‌های زنان بریتانیایی اضافه شده است. به راستی بریتانیا به عنوان کشوری که جنبش فمینیسم خصوصا نحله‌ی لیبرالی آن، در آن حیات دارد آیا طرحی که دست کم مرتفع کننده‌ی بخشی از آلام زنان بریتانیایی در مواجهه با آزار و خشونت حین ورزش در مکان عمومی باشد در دست دارد؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عص
روح افزا.mp3
17.88M
♦️آیا جنبش‌های زنانه در طول تاریخ، زنان را به نقاط مطلوب خودشان رسانده است یا خیر؟! ▪️اگر رسانده چرا ما تبعیت نمی‌کنیم و اگر نرسانده ما چه نسخه‌ای می‌توانیم تجویز کنیم؟ مبارزات زنان؛ از آغاز تا انجام 🎙 ارائه: دکتر فرشته روح‌افزا 📆 برگزار شده در: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ تصویر زنده‌ی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی 📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامه‌گذاری طلاب یکی از حوزه‌های علمیه کشور تحسین همه‌گان را در پی داشت. به پیشنهاد امام جمعه‌ی رامسر دونفر از مادران طلاب حوزه‌ی علمیه المهدی برای مراسم عمامه‌گذاری دعوت شدند و خودشان پسرهایشان را معمم کردند.» 📂 ادامه یادداشت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ تصویر زنده‌ی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی 📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامه‌گذاری طلاب یکی از
♦️ تصویر زنده‌ی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی 📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامه‌گذاری طلاب یکی از حوزه‌های علمیه کشور تحسین همه‌گان را در پی داشت. به پیشنهاد امام جمعه‌ی رامسر دونفر از مادران طلاب حوزه‌ی علمیه المهدی برای مراسم عمامه‌گذاری دعوت شدند و خودشان پسرهایشان را معمم کردند.» ▪️این اتفاق نادر و خلاقانه درحالی به وقوع پیوست که طی روال مرسوم معمم‌شدن طلاب به دست علمای قدیمی و بزرگ حوزه‌های علمیه انجام می‌شد. امام خمینی(ره) عظمت زن را معادل کلام‌الله مجید عنوان می‌کردند و این معادل‌سازی را به واسطه‌ی انسان‌سازی مقام زن عنوان کرده بودند، همان‌گونه که قرآن انسان‌ساز است. رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید بر گرامی داشت مقام زن در جایگاه مادری، در خانه و خانواده تاکید داشتند و بوسیدن دست مادر توسط فرزند را نماد این تکریم عنوان کرده بودند. ▪️حقیقت این است که حرکت‌های این چنینی مولفه‌ی قدرتمندی زن در ابعاد اجتماعی، خانوادگی و فردی را طبق آموزه‌های اسلام و انقلاب اسلامی که در همسویی با فطرت زنانه است تقویت می‌کند. مولفه‌ی قدرت زنانه این روزها با کارکترهای خشونت، کبر، سنگدلی، بی‌رحم بودن و دوری از خوی زنانگی عجین گشته‌اند و به واسطه‌ی تولیدات رسانه‌ای در جهان منتشر شده‌اند، سنخیتی با فطرت و خوی انسانی ندارند اما با این حال دختران نوجوان زیادی را به سوی خود جلب نموده‌اند، دخترانی که در عنفوان هویت‌سازی و تثبیت آن برای خود هستند! علت آن است که هر انسانی میل به قدرتمند بودن دارد اما بروز و ظهور این مولفه در عصر حاضر به واسطه‌ی غولهای رسانه‌ای در زنان به صورت طرد زنانگی و تبدیل به موجود خشن و سنگدل بازنمایی می‌شود. نیازمند بازخوانی اصالت قدرت زنانه که در تطابق با فطرت انسانی و گوهر وجودی زن است می‌باشیم، حرکت‌های جدیدی چون مراسم عمامه‌گذاری در رامسر نمونه‌ای از حرکت‌هایی است که این نیاز را پاسخ می‌گوید. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کسب علوم، فعالیت‌های اقتصادی و... اگرچه بر زن واجب نیستند، فضیلت‌اند و زن می‌تواند با آن‌ها تفاخر کند. درحالیکه تفاخر بر مردان حرام شده است. 🎙حجت‌الاسلام قنبریان ♦️ جریان || مساله زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان 📅 برگزار شده در: شنبه ۲۲ بهمن 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
واحد فرهنگی دانشکده دین و رسانه برگزار می کند: 🔴 نشست علمی《فمینیسم و رسانه در ایران》 🎓 ارائه دهنده: دکتر ابوالفضل اقبالی پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده 🕰 زمان: دوشنبه ۲۲ اسفند ساعت ۴ الی ۶ لینک حضور مجازی: https://connect.iribu.ac.ir:443/riab8pyao7a5/?proto=true 🌐 کانال اطلاع رسانی @qomiribu 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️ زن غربی، سرگردان در اعوجاج نظریه‌ها (بخش اول) ✍🏼| نسا خلیلی ▪️اگر دنیا را کارخانه‌‌ای منظم با تنظیمات الهی، در حال تحول و رشد و تولید دائمی بدانیم، آنگاه تصدیق می‌کنیم که هر برهم‌زدن نظمی، موجب آسیب‌های فراوانی می‌شود. با نگاهی به تاریخ و بررسی دوره‌ها و نظریه‌های مختلف این موضوع بیشتر روشن می‌شود. از قرون وسطی شروع می‌کنیم که خاصیت آن اقتدارگرایی، ایزدسالاری و اندام‌وارگی جامعه بود. می‌بینیم که صاحبان کلیسا‌، پادشاهانی بودند که حتی قطعات بهشت را به اهالی زمین می‎‌فروختند و به واسطه خودخداپنداری، این آفت را به جامعه هم سرازیر می‌کردند و مردان قرون وسطی، تصمیم‌‎گیران در جزئی‌ترین موارد صحنه عمومی و خصوصی شدند؛ زنان، کودکان، بیماران و پیران عناصری طفیلی معنا شدند. البته این اتفاق دفعی رخ نداد بلکه ابتدا زنان از تعاملات اجتماعی محروم شدند. ▪️زنان بر اساس نظر فلاسفه یونان، ناقص‌العقل و جنس شر بودند؛ در نتیجه، قادر به خرید و فروش بی اذن همسر خود نبودند، در منزل نیز احترام و شأنیتی جز تولید موالید نداشتند و باید آنگونه بودند که مرد می‌پسندید. در حالی‌که ما در روایت داریم «المرأة رَیحانة» یعنی زن گُل است؛ موجودی است رقیق، مظهر زیبایی و لطافت و رقت و مرد به این چشم به او می‌نگرد. اما احوال زن در قرون وسطی بسان این شعر قیصر امین‌پور بود که «گفت: احوالت چطور است؟ گفتمش: عالی است. مثل حال گُل! حال گُل در چنگ چنگیز مغول!» ▪️طغیان رنسانس، آغاز دوره مدرنیته و پیش‌زمینه انقلاب‌های فرانسه و آمریکا منجر شد تا زنانی که در ایجاد انقلاب‌ از بافندگی گرفته تا امور نظامی سهیم بودند؛ خود را محق بداند که از حقوق شهروندی اعطایی انقلاب بهره‌مند شوند. سردمداران موج اول فمینیسم، درخواست خود را با توسل به خردگرایی موجود در لیبرالیسم فریاد زدند. زن و مرد را عاقل و برابر دانستند که ویژگی‌های جسمانی هیچ تاثیری بر آن‌ها نمی‌گذارد؛ به مرور دستاوردهایی هم داشتند از جمله کسب حق رای، فرصت‌های برابر آموزشی و شغلی، اصلاح قوانین مربوط به حق مالکیت، طلاق. اما همین برابری و ندیدن تفاوت جسمانی زن و مرد کار دست آن‌ها داد. شاغل بودن برای زنان امری ضروری شد نه امتیازی برای آن‌ها، صفات و آمال مردانه را به زنان تحمیل کردند و زنان را به کارهایی واداشتند که خارج از توان جسمی، عصبی و فکری آن‌ها است و ساعت کار برابر با مردان بر آن‌ها تحمیل کردند و.... همین موجب شد که در همان اوایل اقلیت دیگری از فمینیسم ایجاد شود که قائل به تفاوت بود؛ که به جای برابری در قانون و فرصت‌ها در پی برابری در نتایج بود و مطلوب آن‌ها وضع قوانین حمایتی برای زنان بود تا بی‌عدالتی گذشته در حق زنان را جبران کند. ▪️زنان فیمنیست هم مانند مردان قرون وسطی، یک طرفه به قاضی رفتند؛ هرچند با زحمات فراوان در طول دویست سال در برخی موارد راضی برگشتند اما با ندیدن کل و دادن ارکان فمینیسم به دست نظریه‌های معاصر خود، بذر آسیب‌های فراوانی را کاشتند. فمنیسیم مبتنی بر لیبرالیسم فشار روحی رقابت با مردان را به زنان تحمیل کرد، خانواده را با فردگرایی از آن‌ها گرفت، لذت مادر بودن و تربیت فرزند را در کام او تلخ کرد و ارزش جنس زن بودن را به ضد ارزش مبدل کرد؛ ارزش‌های مردوارگی را تحمیل و او را از آفرینش خود بی‌زار کرد. 📂 ادامه دارد... 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 استاد روان‌شناسی دانشگاه یانسه کره جنوبی فاش می کند: « در کره ظاهر افراد در اولویت بالاتری از باطن افراد قرار گرفته و قیافه افراد مهمتر از احساسات آن هاست.کسی که صورتش را جراحی نکند زشت به حساب می آید . همه فقط دختران زیبا را دوست دارند.» 🎥برشی از مستند 📂 ادامه یادداشت 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 استاد روان‌شناسی دانشگاه یانسه کره جنوبی فاش می کند: « در کره ظاهر افراد در اولویت بالاتری از باطن
♦️ بروز و ظهور مردسالاری نوین 📌 «دکتر ایکون‌سو، استاد روانشناسی دانشگاه یانسه کره جنوبی پرده از یک حقیقت تلخ در کره بر‌داشته است: در کره ظاهر افراد در اولویت بالاتری در نسبت با باطن قرار دارد و قیافه از احساسات مهم تر است. کسی که صورتش را جراحی نکند زشت به حساب می‌آید.» ▪️به راستی زیبایی چیست و زشتی چگونه‌است؟! چرا زنان محوریت سنجه‌های زشتی و زیبایی واقع شده اند؟! سنجه‌ی زیبایی و زشتی آیا ساخته و پرداخته‌ی زنان است یا تحمیل شده به جامعه‌ی زنان است؟! آیا در گذشته نیز چنین سنجه‌ای در راستای ارزش‌گذاری زنان با این میزان از اهمیت در جوامع وجود داشته است؟! ▪️رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از دیدار‌های‌شان با جمعی از زنان به مناسبت روز زن از وجه جدید و نوظهوری از مردسالاری تحت عنوان "مردسالاری نوین" یاد کردند. از خصایص ویژه‌ی این مردسالاری که عصر ما را فراگرفته است، توجه به زیبایی‌های ظاهری زنان به صورت افراط‌‌گونه است. این افراط صرفا منحصر در توجه مردان برای ارتباط گیری با زنان نمی‌شود بلکه در زنان نیز به طرق مختلف ظهور می‌یابد. مثلا خود ارزیابی‌های افراط‌گرایانه در زنان تحت مارک خودمراقبتی و بهداشت به گونه‌ای که این ارزیابی‌ها از زاویه‌ی دید سوم شخص مفرد و جمع انجام می‌شود و در راستای مقبول واقع شدن در انظار این دو می‌باشد. ▪️در محاورات روزمره‌ی دوستانه میان زنان و یا گفت و گو‌های خانوادگی وقتی زنانی تحت عنوان "خیر‌خواهی"! توصیه به جراحی‌های مختلف زیبایی، انجام تزریقات مختلف پوستی می‌کنند و برای اثبات ادعاهایشان مواردی از ظاهر و شمایل زنان مخاطب خود را تحت عنوان عیب عنوان می‌کنند تا فرد مخاطب به سوی عمل زیبایی راغب شود، یکی از پرکاربردترین این ایرادات القا شده در ایران و میان زنان ایرانی غوز بینی است! ▪️مسابقه‌ی زیبا سازی اما در طی چندسال گذشته به مردان نیز کشیده شده است و جراحی بینی و تزریقات بوتاکس برای نیل به زیبایی نیز در برخی مردان مشهود بوده است! این درحالی‌است که در آموزه‌های اسلامی از امام صادق(ع) روایت شده است؛ "خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد." (میزان الحکمه، ج۲، ص۲۴۹). آیا ممکن است خداوندی که خالقی زیباست، مخلوقی زشت خلق کند؟! حقیقت آن است که تکثر زیبایی در مخلوقات به واسطه‌ی مردسالاری نوین تحت هدایت نظام سرمایه‌داری در زنان و اخیرا در مردان انکار شده است و این انکار سبب تحمیل آسیب‌های روحی، جسمی و مالی فراوانی به خانواده‌ها گردیده است. عمل‌های جراحی، فوت‌های ناشی از این عمل‌ها که غالبا زنان هستند، نارضایتی‌های پس از عمل و اقدام به انجام عمل زیبایی دیگر تماما نشان‌دهنده‌ی تحمیل هزینه‌های گزاف بر خانواده و فرد فرد اعضای آن است. در این عصر زنان و مردان باید متحدانه علیه جهالت نظام سرمایه‌داری بپاخیزند، علیه ظلمی که به صورت نادیده گرفتن کثرت زیبایی زنان بروز یافته، زنانی را زشت خطاب می‌کند، عزت نفس و اعتماد به نفس زنان را بلعیده است و ارزشمندی آنان را که درگرو بندگی خداست به توجه و تمجیدهای بلهوسانه مردانه گره زده است و در این مسابقه زیبایی میان زنان مردانی را نیز به میدان کشانده است. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
✅ پیج khameneistudies_en وابسته به سایت Khamenei.ir است که به تازگی فعالیت خود را در اینستاگرام شرو
منظومه نگاه رهبری.pdf
3.51M
♦️فایل متنی کامل مقاله "The Leader's Eye-opening Statements On Women" (منظومه نگاه رهبری به جایگاه زن) نوشته سرکارخانم ، عضو تحریریه پایگاه عصر زنان به زبان انگلیسی. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ زن غربی، سرگردان در اعوجاج نظریه‌ها (بخش اول) #اختصاصی ✍🏼| نسا خلیلی ▪️اگر دنیا را کارخانه‌‌ا
♦️ زن غربی، سرگردان در اعوجاج نظریه‌ها (بخش دوم) ✍🏼| نسا خلیلی ▪️فمنیسیم مارکسیستی با ندیدن کلیات ماجرا و متهم کردن خانواده به اسم نظام مردسالار و کار غیرتولیدی، زنان را به نیروی ارزان کار یا کارگران رده پایین مبدل کرد. لذت و قدرت پرورش فرزند را به مهدکودک‌ها واگذار کرد تا زنان بتوانند در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی دیده شوند. هرچند این نظریه، بر پایه‌های اقتصادی استوار بود اما عملا چرخه‌های اقتصادی غیرتولیدی خانواده را فلج کرد و زن و مرد را مجبور به کار خارج از خانه، برای تامین معاش خود نمود. فمنیسیم رادیکال به دشمن مردان تبدیل شد و نسخۀ همجنس‌گرایی را برای استقلال عاطفی زنان تجویز کرد. فمنیسیم سوسیالیستی، مسئله زنان را تنها به مسئله کارگران تقلیل داد و جنبه‌های دیگر زن بودن را محو کرد. فمنیسیم پسامدرن، وجود «زن طبیعی» را منکر شد و او را ماهیتی سیال معرفی کرد؛ حال آنکه اگر زن مفهومی سیال است، پس فمینسیم در پی دفاع از کیست؟ از آنجا که زن تعریفی ندارد، چگونه باید از مشکلات و حقوق او دفاع کرد؟ باید باور کنیم که فمینیسم نه تنها دردی حقیقی از زنان را دوا نکرد بلکه قوزی بالای قوز شد. ▪️آیا کار فیمینست‌ها در حق‌خواهی خود اشتباه بود؟ از نظر اسلام، دادخواهی زنان موج اول فیمنیسم که مورد ستم واقع شده بودند و بخشی از حقوق خود را از دست داده بودند؛ کار درستی بود. اما اشکال کار کجا است؟ زنان فیمینست تنها حق حقیقی و بعضا غیرواقعی خود را دیدند و وظایف را کتمان کردند و مردان قرون وسطی تنها وظایف حقیقی و بعضا غیرواقعی را دیدند و حقوق را منکر شدند؛ ولی در اسلام هر حقی، وظیفه‌ای و هر وظیفه‌ای حقی را به دنبال دارد. دید حقیقی و واقعی را باید از منشا درست طلب کرد. در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه آمده است «اَلمَراَةُ رَیحانَةٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَة، زن گلی است ظریف نه خادم و کارپرداز». این نگاه زن را دارای عزت و شرافتی می‌داند که اگر خواست می‌تواند در خانه کار کند و اگر نخواست، هیچ‌کس حق ندارد او را مجبور کند. از طرف دیگر در آیه ۳۵ سوره احزاب می‌خوانیم که زن و مرد از لحاظ ارزش‌های الهی و انسانی برابرند اما وظایفی دارند که به موجب آن از ترکیب ساختمان جسمی و روحی مختلف خلق شده‌اند تا آن وظیفه را انجام دهند. نقش بی‌بدیل مادری تنها به زن داده شده است که عظمت او را در پرورش نسل بشر نشان می‌دهد. از سوی دیگر اسلام هم معتقد است که زنان می‌توانند در خارج از خانه کارکنند البته مانند فیمینسم او را با تحقیر و تخریب از خانه فراری نمی‌کند. نگاه اسلام به زن ذوابعاد است و در آن نیاز نیست زن بخشی از خود را منکر شود تا بخش دیگر دست یابد. زن می‌تواند هم مادر باشد و هم فعال اجتماعی، مدیر خانه باشد و جویای علم. زن بودن در اسلام ارزش است نه ضد ارزش؛ در حالی که غرب در هر دوره‌ای بخشی از او را منکر می‌شود. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
📌 «۱۳ اسفند سال جاری خبرگزاری‌ها از انتصاب "مرضیه برومند" به عنوان مدیرعامل جدید خانه‌ی سینما خبر دادند و ۲۲ اسفند ماه نیز مراسم تودیع "منوچهر شاهسواری" مدیرعامل پیشین خانه‌ی سینما و معارفه‌ی "مرضیه برومند" انجام شد.» 📂 ادامه یادداشت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 «۱۳ اسفند سال جاری خبرگزاری‌ها از انتصاب "مرضیه برومند" به عنوان مدیرعامل جدید خانه‌ی سینما خبر دا
♦️ از اعتراض تا انتصاب... 📌 «۱۳ اسفند سال جاری خبرگزاری‌ها از انتصاب "مرضیه برومند" به عنوان مدیرعامل جدید خانه‌ی سینما خبر دادند و ۲۲ اسفند ماه نیز مراسم تودیع "منوچهر شاهسواری" مدیرعامل پیشین خانه‌ی سینما و معارفه‌ی مرضیه برومند انجام شد.» ▪️انتصاب خانم مرضیه برومند به عنوان مدیرعامل خانه‌ی سینما درحالی رخ داد که ایشان طی ماه‌های اخیر در برهه‌هایی خود را جدای از حاکمیت جمهوری اسلامی و عناصر فرهنگی که ذیل آن فعالیت می‌کنند نشان دادند به گونه‌ای که طی پست اینستاگرامی نسبت به وجود عکس خود در دیوارنگاره‌ی زنان ایرانی معترض شدند و این اعتراض در همنوایی با رسانه‌های بیگانه فارسی زبان و اتهاماتی را روا داشتند. ایشان علیرغم آنکه از عدم اجازه به استفاده گروه‌های داخلی و خارجی از چهره‌ی هنری‌شان تاکید داشتند، اما شاهد آن هستیم که خود بنابر این ادعا ذیل حکومت جمهوری اسلامی؛ مدیرعاملی خانه‌ی سینما را بر عهده می‌گیرند. ▪️سوال اینجاست آیا خانم مرضیه برومند به مردمی بودن حکومت جمهوری اسلامی پس از سیل مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری در حمایت از جمهوری اسلامی و اشتباه آشکار خود در واژگانی که نسبت به حکومت جمهوری اسلامی به کار برده‌اند اعم از سرکوبگری، مقابله گری حکومت با مردم پی‌برده‌اند؟! ▪️آیا ایشان طبق ادعای خود مبنی بر در کنار مردم ایستادن و مردمی بودن حقیقتا مردمی هستند و اجازه‌ی بهره‌برداری سیاسی هیچ گروه سیاسی از شخصیت‌شان را نمی‌دهند؟! ▪️می‌طلبد که برای اثبات مردمی بودن و استقلال خود از گروه‌های سیاسی، حال که ذیل حاکمیت جمهوری اسلامی به عنوان هنرمندی قابل و ارزشمند در عین داشتن استقلال فکری در نقدهای‌شان بی آنکه تحت تاثیر گروه‌های سیاسی و اشخاص وابسته به آنان در کشور و مواضع آنان قرار بگیرند، اولا در مواجهه با جمهوری اسلامی و قوانین حاکم بر آن خود را مثل مردم، مسئول در برابر احترام به آن و رفع اشکالات آن بدانند. یقینا اثبات ادعاهای هنرمندان و صادقانه بودن ادعای مردمی بودن‌شان در همسویی با مردم و قاطبه‌ی مردم جلوه می‌نماید نه در ژست‌های هنری. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
💠 «رایحه‌ی ریحانه؛ جریا‌ن‌شناسی تطور مسائل مربوط به زنان» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده بان اندیشه 🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت شماره چهل و ششم، دی‌ماه ۱۴۰۱ ✴️ سرخط‌های این شماره: 🔻گزارشی از مسائل معاصر و جدید زنان؛ 🔻بررسی تاریخچه مسائل سنتی زنان؛ 🔻تبیین علل برساخت مسائل جدید برای زنان؛ 🔻تفسیر ساحت‌های مختلف بحث از مسائل مربوط به زنان. ✳️ به ضمیمه یادبود سردار شهید، حاج احمد کاظمی لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه 💢http://fekrat.net/?p=14175 🆔 @didebane_andisheh 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ میلانی سعی می‌کند با انکار مرد، به تثبیت زن و حل مشکلات او دست یابد. فیلم «دو زن» مجموعه‌ای از همه المان‌ها و مولفه‌‌های سینمای زنان است. 📽 معرفی و نقد فیلم «دو زن» 🔸کارگردان: تهمینه میلانی 🔸سال ساخت: ۱۳۷۷ 🔸نویسنده: حسن احمدیان دلاویز 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
📌 «سه روز گذشته برخی خبرگزاری‌های انگلیسی زبان اعم از "دیلی کالر" خبر از گرایش بالای کودکان و نوجوانان اوتیسمی اعم از دختر و پسر به اعمال روند تغییر جنسیت خبر دادند. این خبرگزاری‌ها در ادامه اذعان کردند که بیشترین جمعیت تشکیل دهنده‌ی ترنس‌سکشوال‌ها را گروه‌های اوتیسمی تشکیل می‌دهند.» 📂 ادامه یادداشت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 «سه روز گذشته برخی خبرگزاری‌های انگلیسی زبان اعم از "دیلی کالر" خبر از گرایش بالای کودکان و نوجوان
♦️ بازی با سرنوشت با نظریه پردازی‌های دروغین 📌 «سه روز گذشته برخی خبرگزاری‌های انگلیسی زبان اعم از "دیلی کالر" خبر از گرایش بالای کودکان و نوجوانان اوتیسمی اعم از دختر و پسر به اعمال روند تغییر جنسیت خبر دادند. این خبرگزاری‌ها در ادامه اذعان کردند که بیشترین جمعیت تشکیل دهنده‌ی ترنس‌سکشوال‌ها را گروه‌های اوتیسمی تشکیل می‌دهند.» ▪️جالب آنجاست که در میان روانپزشکان غربی، افرادی چون دکتر "سوزان بردلی" بودند که در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی پرده از این واقعیت برداشته بودند که بیشتر کودکانی که گرایش به تغییر جنسیت دارند افراد اوتیسمی با درجه‌ی بالا هستند و این افراد توسط صنعت پزشکی مورد استثمار قرار گرفته اند. ارتباط بین اوتیسم و تراجنسیتی‌ها تا سال ۲۰۱۰ میلادی مورد توجه متخصصین پزشکی بود به قدری که نتایج تحقیقات نشان‌دهنده‌ی این واقعیت بودند که افراد تراجنسیتی ۳ تا ۶ برابر بیشتر از افراد سالم در معرض ابتلا به اوتیسم هستند. ▪️آنچه که این روزها قابل توجه است در زمینه‌ی مسئله‌ی تراجنسیتی و کلان‌تر از آن مبحث +LGBTQI ها ذیل "نظریه‌ی جنسیت، برساخت اجتماعی" تولید شده توسط اولین نظریه‌پردازان فمینیسم عیان‌تر می‌نماید، این است که دست‌های سیاسی و سلطه‌گر استعمار جهانی نظام سرمایه‌داری به واسطه‌ی ابزارهای مختلفی که گاه نظریه‌پردازان علوم اجتماعی هستند، گاه کنوانسیون‌های بین‌المللی چون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان سازمان ملل، گاه پزشکی و روانشناسی به واسطه‌ی اعمال جراحی در راستای استعمارگری نوین خود که در عصر حاضر به سرمایه‌های وجودی انسان‌ها رسیده است می‌پردازند. آنچه این روزها تحت عنوان برساخت نامیده شدن جنسیت برسر انسان‌ها می‌‌آید انحطاطی است که در آن زن بودن، مرد بودن، کودک و نوجوان بودن به دلیل دور افتادن از معنای اصیل و ذاتی خود بی معنا گردیده است؛ خانواده در آن دستخوش نابودی شده و انسان‌ها مصداق بارز "اولئک کالانعام بل هم اضل" گشته‌اند. ▪️پوچ و باطل بودن نظریه‌ی "جنسیت برساخت جامعه" و در امتداد آن قائل بودن به جنسیت‌های مختلف در قالب +LGBTQI ها به قدری مغایر با فطرت انسانی است که از کودکان و نوجوانان دارای مشکلات ذهنی برای بهره‌برداری‌های سیاسی خود به عنوان ابزار استفاده می‌کنند. یقینا سیستم جهانی که در مواجهه با انسان‌ها خصوصا انسان‌های دارای مشکلات جسمی در جهت منافع خودشان استفاده می‌کنند نمی‌توانند داعیه‌داران مطمئنی در جهت احقاق حقوق بشر، احقاق حقوق زنان و احقاق حقوق کودکان باشند. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ شما الگوی والای زن امروز هستید... این مسئولیت بر عهده شماست که به جهان بفهمانید که علم و فرهنگ حقیقی با ایمان نگاه داشته می‌شود... 📽 بخشی از سخنان شهید صدر برای جمعی از بانوان که به سرپرستی شهیده سلوی بحرانی با شهید صدر بیعت کردند؛ ۱۵ رجب ۱۳۹۹ ه.ق @zan_khanevade 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️ خانواده مدرن و سنتی ✍🏼| مهدیه منافی ▪️در سال‌های اخیر زیاد شنیده‌ایم که غرب در حال بازگشت به خانواده و اصلاح روند اشتباهی است که پیموده است و معمولا این‌طور گفته می‌شود که خانواده‌محوری یکی از رویکردهای مهم موج چهارم فمینیسم است. اما خود غربی‌ها محوریت موج چهارم را بر توانمندسازی زنان، استفاده از ابزارهای اینترنتی برای گفتن از تجربه‌های زیسته و آزارهای جنسی که با آن‌ها مواجه بوده‌اند می‌دانند. اگر فرض بر صحت این مدعا در بازگشت غرب به خانواده باشد سؤال این جاست که غرب در حال بازگشت به کدام خانواده است؟ آیا ‌منظور از خانواده در نگاه آن‌ها همانی است که مد نظر ماست یا این دو تعریف تفاوت اساسی و ماهوی دارند؟ ▪️واقعیت این است که در غرب خانواده از خانواده‌ی «سنتی» به «مدرن» تغییر کرده است. خانواده‌ای که در آن «فرد» محور است و اصالت با فرد است نه جمع و مبانی ارزشی نیز بر اساس منافع فردی تعریف می‌شوند. با این مبنا رویکرد اصلی و اولیه در تنظیم روابط، «حقوق» است نه ارزش های اخلاقی و انسانی و آن‌چه رابطه‌ی زن و مرد را تعیین می‌کند تفکیک نقش بر اساس ویژگی های ذاتی مبتنی بر جنسیت نیست بلکه با مبنای برابری است. در خانواده مدرن ارزش‌های خویشاوندی کنار گذاشته شده و ارزش‌های فردگرایانه جایگزین شده‌اند. ▪️از سوی دیگر به اذعان خانم "ایزابل ساهیل" در کتاب «نسل رها شده» با توجه به شرایط پیش آمده که محصول آزادی بی‌ضابطه‌ی روابط جنسی است «نیاز به بازتعریف مفهوم خانواده» در کشوهای غربی است. کما این که تعاریف جدید را در قانونی شدن انواع خانواده‌ی هم‌جنس نیز شاهد هستیم. ▪️اگر چه سریال‌هایی مثل «این ما هستیم» یا انیمیشن «انکانتو» سعی دارند الگویی خویشاوندی سه نسلی با حضور پدربزرگ/مادربزرگ، فرزندان و نوه‌ها را نشان دهند و بین زیست مدرن و ارزش‌های خانواده سنتی با تکرار عبارت «ما خانواده هستیم» پیوستی ایجاد کنند اما واقعیت این است که رویکرد مدرن با تعریفی که از انسان و روابط زن و مرد ارائه می‌دهد نتیجه‌اش همانی شده که در غرب می‌بینیم نه آنی که در این فیلم‌ها تصویر می‌شود. ▪️رویکرد مقابل خانواده مدرن، در نگاه اسلامی، خانواده‌ی سنتی نیست بلکه خانواده‌ی الهی است که ارزش‌های آن برگرفته از مفاهیم عمیق دینی است. در دین، مودت و رحمت سامان‌دهنده‌ی اصلی روابط میان زوجین است و اگر خانواده از حالت یگانگی و «وفاق» به سمت جدایی و «شقاق» رفت، آن‌گاه حقوق و کمک از قانون به میدان می‌آید و حقوق سامان‌دهنده‌ی ثانویه در روابط زن و مرد خانواده است نه اولیه. اگر در خانواده‌ی مدرن منافع فردی حاکم است، در خانواده الهی منافع جمعی اولویت دارد و ارزش‌های اخلاقی چون ایثار با این نگاه معنا پیدا می‌کند. در خانواده‌ای که اسلام می‌سازد، مبنای تقسیم نقش‌ها نه تنها برابری نیست بلکه بر اساس تفاوت‌های ذاتی مبتنی بر جنسیت این تفکیک صورت می‌گیرد و غایت خانواده‌ی اسلامی و حتی مفاهیم جنسیت و زوجیت محدود و محصور به دنیا نیست بلکه تا آخرت و زندگی پس از دنیا نیز ادامه دارد. ▪️اگر بخواهیم تفاوت مبنایی نگاه اسلام و مدرنیته در خانواده را بیان کنیم باید برگردیم به مفهوم انسان و تعریفی که از انسان در این دو وادی وجود دارد را بررسی کنیم. که اگر تعریف ما از انسان اومانیستی (عالم بر محور انسان) بود یا الهی و بر محور خدا (عالم و انسان بر محور خدا) خروجی‌ش دو تمدن، دو جامعه و خانواده‌ای که کوچکترین واحد است با مبانی و ساختار کاملا متفاوت خواهد شد و از این حیث از نگاه اسلامی هیچ‌گاه نمی‌توانیم اشکال زندگی هم‌باش، هم‌جنس‌گرا و انواع دیگر را که در ساختاری خارج از طبیعت زن و مرد قرار می‌گیرد را در تعریف خانواده قرار دهیم. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
. 🔴 ستمی به ‌نام «برابری جنسیتی» ✍️مخدره چمن‌خواه، کارشناس مدیریت خانواده ▪️فمینیسم برای جلوه کردن و پرچم دادن به جنبش خود به لباس‌های لیبرالیسم، مارکسیسم، سوسیالیسم، پسا مدرنیته و پسا ساختارگرایی در آمد تا ذیل این تفکرات اومانیستی(انسان محوری) دم از حقوق زنان و برابری دوجنس بزند. ▪️فمنیست‌ها قدرت را مفهومی انسان‌محور می‌دانند و برای آن اصالت ذاتی قائل هستند، اما بازخوانی اسلام از قدرت، معطوف به هدف الهی و توجه به وحی در شئون اجتماعی است. ▪️موضوع قدرت و توزیع عادلانۀ آن میان زن و مرد، از موضوعات مهم و مناقشه‌برانگیز در عصر حاضر به ‌حساب می‌آید و توجه بسیاری از نظریه‌پردازان را به‌سوی خود جلب کرده است. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت؛ رسانه اندیشه و آگاهی @HOWZAVIAN
عصر زنان
نشست نهاد اجتماعی #بانوان ♦️ بهینه‌سازی فضای اجتماعی مبتنی بر نیازها، توانمندی‌ها و اختصاصات بانوان
banovan-lowquality.m4a
26.41M
♦️ نهاد اجتماعی بانوان 🎙ارائه‌دهنده: دکتر عباس جهان‌بخش ✅ نکته: برای درک بهتر مطالب مطرح‌شده در نشست، لازم است که فایل صوتی به همراه فایل پاورپوینتی که ضمیمه خواهد شد، شنیده و مشاهده شود. ✅ جهت شرکت در بخش پیشرفته نشست و کسب اطلاعات بیشتر با آیدی @SaeedGhorbany2 در ایتا در تماس باشید. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|