eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
463 عکس
170 ویدیو
15 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin @charkhtabyan ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🗞 بی حرمتی به زن برای سوسیس! 📌 «تبلیغات پرحاشیه‌ی یک شرکت سوسیس واکنش های زیادی را درپی داشت. شرکت گوشتیران، برای تبلیغ سوسیس خود، از نمادهای پوششی زنان بندری استفاده کرده است و آن را روی طرح کوکتل بندری منتشر نموده است.» 🔹 شاید سوال شود که چرا هرچندماه یکبار باید حاشیه‌ای تبلیغاتی و ضدزن از شرکت‌های تجاری منتشر شود، اذهان عمومی را مخدوش نماید و سرانجام اصطلاحا پس از آنکه آب‌ها از آسیاب افتاد مجدد فعالیت‌های تجاری و تبلیغاتی خود را در پیش بگیرد؟! 🔸 پاسخ واضح است، زمانی که در کشور متولیان نظارت بر تصویرسازی‌های عمومی انجام شده در جامعه بی توجه به تاثیر تصویرهای ارائه شده و منتشر شده در فضای جامعه در قالب‌های مختلف خصوصا غالب‌های تبلیغاتی _ تجاری هستند این روند مسموم قابل انتظار است! کرامت زن به انحاء مختلف در تصویرسازی‌های اتفاق افتاده در جامعه به زیر کشیده می‌شود. این درحالی است که در نظام گفتمانی و چشم انداز انقلاب اسلامی تصویر ارائه‌ دهنده‌اش از زن دارای کرامت، فعال و اثرگذار است. این فاصله‌ی آشکار گفتمان انقلاب اسلامی از زن و تصاویر ارائه شده در جامعه از زن یکی از ریشه‌های اصلی آشفتگی امر حجاب در جامعه کنونی ایران می‌باشد. سوالی که قوای سه‌گانه و خاصتا دولت باید بدان پاسخ بدهد این است؛ 🔹 موضع شما واضحا در قبال زن و مسئله حجاب چیست؟! زیر کدامین عَلَم ایستاده‌اید، گفتمان انقلاب اسلامی یا گفتمان سرمایه‌داری؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️ جهت ارسال رزومه و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در ایتا مراجعه فرمایید: @es_shafiee 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند سلسله‌ نشست‌های مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و ح
بررسی لایحه عفاف و حجاب (۲).mp3
45.19M
🔸 نقد حوزه سیاست‌گذاری عفاف و حجاب در کشور 🎙 با ارائه: سرکار خانم دکتر سمیه خراسانی عضو هیئت علمی دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب 🎙 دبیر نشست: سرکار خانم الهه‌سادات شفیعی پژوهشگر حوزه زنان 📆 برگزار شده در: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ توسط رسانه نخبگانی بانوان 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
9.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ «اگر زن‌های انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته بشوند، ملت‌ها به شکست و انحطاط مبدل خواهند شد.» (صحیفه امام خمینی، ج۶، ص۳۰۰) ▪️امام خمینی(ره) زنان را که تا پیش از آن در بهترین حالت ملعبه‌ی دست مردان هوسباز بودند و غیر از انگشت شماری، اوج حضورشان در فیلم فارسی‌ها و کاباره‌ها به تبلور می‌رسید به عنوان بستری برای رشد و تمدن‌سازی جامعه معرفی می‌کند. ▪️نهضت امام خمینی(ره) از رهگذر همین تفکر نقش‌های فردی و اجتماعی بسیاری را با محوریت بانوان به تجلی می‌رساند که نمود آن در جامعه‌ی امروز کنشگری زنان در ساحت‌های مختلف اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و هنری قابل مشاهده است. ◼️ عرض تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمة‌الله علیه ◼️ 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 محتواهای بدن‌مند رسانه‌های اجتماعی، عامل سرخوردگی زنان 📌 «به گزارش خبرگزاری ای‌بی‌سی پژوهشی در مورد نارضایتی زنان از بدن خود و توجه به رسانه‌های اجتماعی انجام شد. در این پژوهش مشخص شد زمانی که زنان در معرض محتواهایی غیر از بدن اید‌ه‌آل همچون اشیا و مناظر قرار بگیرند، نارضایتی‌شان از بدن خود کاهش می‌یابد! دکتر فوردالی در این خصوص می‌گوید: تصاویر خنثی به زنان جوان مجال کمتری برای قیاس ظاهر و بدن خود با دیگران را می‌دهد.» 🔹 تأثیرگذاری تصاویر بر ذهن مخاطب به صورت فعل و یا افعالی بروز و ظهور می‌یابد. زمانی که رسانه‌ها به طور متعدد اندام زنانه را متناسب با استانداردهای زیبایی باربی‌گونه منتشر می‌کنند و تحسین‌ مخاطبین را برای این سبک اندامی برمی‌انگیزند، ناخودگاه تمامی زنانی را که در معرض این بمباران‌های تصویری ایده‌آل‌گرایانه قرار گرفته‌اند، وا می‌دارند که با استفاده از خودارزیابی به دنبال تطبیق خود با ایده‌آل‌های مطلوب ارائه شده باشند. ایده‌آل‌هایی که بسیاری از اوقات با گریم و یا حقه‌های سینمایی به زیبایی مسحور کننده و تحسین برانگیز رسیده‌اند و در زندگی حقیقی‌شان اصلا آن زیبایی فیک را ندارند! لذا بسیاری از زنانی که این ایده‌آل‌های اندامی را ندارند و یا به آن دست پیدا نمی‌کنند در افسردگی، اضطراب و ناراحتی خود را غرق کرده و بدین ترتیب به عزت نفس‌شان آسیب جدی وارد می‌کنند. 🔸 می‌توان از این پدیده به عنوان جنگ روانی پسامدرنیته علیه زنان نام برد زیرا آسیب‌های وارده به آرامش فکری و جسمی زنان را خدشه دار نموده است و آنان را از مقام انسانی در مسیر کمال به شی‌واره‌ای در جهت دیده شدن تبدیل کرده است‌! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
✅ آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه‌ی زنان و خانواده گذشت؛ 📌 امام(ره) نقش زنان را فهمید| مقام معظم رهبری 🖇 اینجا بخوانید 📌 خیرالنساء صدخروی، بانوی جهادگر | مقام معظم رهبری 🖇 اینجا بخوانید 📌 آزادی تا آنجایی که به اخلاق و رشد جامعه آسیب نزند مجاز است | حجت‌الاسلام خسروپناه 🖇 اینجا بخوانید 📌 امام خمینی و فلسفه حکومت اسلامی | احمد حسین شریفی 🖇 اینجا بخوانید 📌 خدمات متقابل زنان و انقلاب | روح‌الله شمسی کوشکی 🖇 اینجا بخوانید 📌 ارادت عجیب سیمین دانشور به امام خمینی| جهان بانو 🖇 اینجا بخوانید 📌 پیژامه و ابتذال | دکتر علیرضا زادبر 🖇 اینجا بخوانید 📌 خلاء جدی کشور در زمینه مشاور خانواده | دکتر انسیه خزعلی 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 آمریکا، حجاب، رضایتمندی! 📌 «بر اساس پژوهش انجام شده از "دوشانکا جورویچ، ماریا تیوساولوویچ و هاریسا شابانوویچ" که در پایگاه داده کتابخانه ملی پزشکی آمریکا منتشر شده است، زنان محجبه مسلمان به نسبت زنان مسلمان بی حجاب و زنان ارتدوکس بی حجاب، بالاترین میزان رضایتمندی را از بدن خود دارند. همچنین زنان محجبه مسلمان به نسبت دو گروه دیگر خود را تحت فشار شدید در جهت رسیدن به مد‌های زیبایی قرار نمی‌دهند.» 🔹 در مقاله‌ی ذکر شده که تاریخ انتشار آن به سال ۲۰۱۶ باز می‌گردد و از قضا پژوهش در کشور غیر مسلمان و سکولار و نئولیبرالی به نام صربستان انجام شده و در آمریکا منتشر گردید لذا هیچ گونه شائبه‌ای مبنی بر جهت‌گیری در پژوهش وجود ندارد. 🔸 برای جامعه‌ی زنان مسلمان محجبه چنین نتیجه‌ای دور از انتظار نبود؛ زیرا کارکرد حجاب برای زن به گونه‌ای می‌باشد که برجستگی‌ها و چگونگی اندام‌های زنانه را تحت ستر عفیفانه‌ای قرار می‌دهد. بر این اساس امکان ارزیابی توامان با جزییات از سوی دیگری و یا خود شخص بوجود نمی‌آید. این درحالی‌است که وقتی زنان در حالتی غیر محجبه و نزدیک به برهنگی در انظار عمومی ظاهر می‌شوند، به طور سیستماتیک در حالت خودشئ‌انگاری قرار می‌گیرند. در این حالت زنان به ارزیابی خود می‌پردازند که چقدر به ایده‌آل‌های زیبایی و مد نزدیک شده‌اند، اندام‌شان مورد تحسین قرار می‌گیرد یا خیر و در یک کلام ارزشمندی خود را به میزان انطباق بدن‌خود با زنان مدل زیبایی گره می‌زنند. 🔹 می‌توان متصور شد که زنان گرفتار در دام خودشی‌انگاری حتی اگر به ایده‌ال های زیبایی و مد دست یابند، عزت نفسی شکننده و ناپایدار دارند و در صورت از دست رفتن زیبایی‌شان، به سرعت عزت نفس‌شان خواهد شکست. لذا سلامت روحی و روانی ناپایداری خواهند داشت. این درحالی است که در زنان محجبه مسلمان، حجاب بند خودشی‌انگاری و شکنندگی عزت نفس را از زنان گشوده است و به آنان هویتی مستقل و محترم داده است؛ هویتی که به مثابه قطعه‌ی پازلی فرض نشده است که برای به‌دست آوردن ارزش و تحسین می‌بایست خود را در قالب صفحه‌ی پازل دربیاورد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند سلسله‌ نشست‌های مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب 🔻 نقد و بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب سرکار خانم فخری ملک‌محمد؛ قاضی بازنشسته، وکیل پایه یک دادگستری، نویسنده و پژوهشگر 🔻 نوع نگرش به هویت زن در چهار دهه‌ی انقلاب اسلامی و تاثیر آن در مسئله حجاب سرکار خانم توران ولی‌مراد؛ دانش‌آموخته جامعه‌شناسی، مدیر شبکه ایران زنان 🔻دبیر نشست: سرکار خانم الهه‌سادات شفیعی پژوهشگر حوزه زنان 🔸🔸 زمان: پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ 🔸🔸 لینک ورود به نشست مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb ▪️ رسانه نخبگانی بانوان 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 برای حسرت یک زندگی معمولی! 📌 «به گزارش دیلی میل بسیاری از زنان شاغل در ادارات، این رویا را داشتند که در ۶۶ سالگی وقتی به سن بازنشستگی می‌رسند به تفریح و زندگی کردن بپردازند. اما با وجود پس‌اندازهای خوبی که دارند، در زمان بازنشستگی خود تنها مدت اندکی می‌توانند به تفریح بپردازند و پس از آن به دلیل تمام شدن پس اندازشان مجدد به کار بازگشتند.» 🔹 آنچه در این گزارش بیش از همه‌ی مطالب ارائه شده جلوه می‌نماید عبارت «زندگی کردن» است. این گزارش تماما در حال تفسیر زندگی تأسف‌بار زن غربی است اما همین واژه نقطه‌ی عطف تفسیر می‌شود؛ «زندگی کردن»! 🔸 این واژه به چه دوره‌ای از زندگی زن غربی اطلاق می‌شود؟!‌ دوران بازنشستگی!! روشن است که فشار تحمیلی بر زنان ناشی از کارهای سختی که با زنانگی در تعارض است و هزینه‌های سنگین زندگی بر دوش آنها سبب شده تا آنان بخش زیادی از عمر خود را در مشقت و سختی کارکردن بگذرانند و آن را ذیل دوره‌ی «زندگی کردن» ندانند. چرا بار سنگین هزینه‌ها باید بر دوش زنان سوار شود؟! آیا سبک زندگی‌ای که تفکر غرب برای زنان رقم زده است علیرغم تمام اسناد و نهادهای تاسیس شده ذیل تحقق برابری جنسیتی، عدالت را برای زنان به ارمغان آورد؟! 🔹از راهبردهای بسیاری از نحله‌های فمینیستی برای خروج زن از انقیاد نظام مردسالارانه، خروج از جنس دوم بودن، دستیابی به عدالت جنسیتی که به برابری میان زن و مرد خوانده می‌شد، ورود زنان به اجتماع و مشاغل مختلف بود. البته لازم به ذکر است که ورود به اجتماع را در گرو داشتن شغل و کسب و کار می‌دانستند. این اتفاق رخ داد اما آنقدر برای زن غربی سخت و گران تمام شده است که در بازه‌ی زمانی از عمر خود که شاغل است احساس زندگی کردن ندارد! آیا مردان غربی نیز اینگونه‌اند؟! 🔸دو فرض برای این سوال محتمل است. فرض اول آن‌که بله، مردان غربی نیز مثل زنان غربی بازه‌ی زمانی اشتغال خود را بسیار پرفشار می‌دانند به گونه‌ای که معتقدند در آن زندگی نمی‌کنند و زندگی کردن را به پس از بازنشستگی موکول می‌کنند. فرض دوم آن است که مردان احساس زندگی نکردن را به‌نحوی که زنان در دوران اشتغال خود دارند ندارند و همه چیز برایشان قابل پذیرش است. 🔹در هر دو فرض؛ به زنان ظلم شده است. در فرض دوم ظلم آشکار است اما در فرض اول علی‌رغم وجود برابری زن و مرد در حس «زندگی نکردن» در دوران اشتغال به دلیل فشارهای مضاعف کاری و مخارج زندگی، به نام برابری‌خواهی، عدالت جنسیتی و خروج از انقیاد زن را به سبک زندگی غلطی همگام با مرد وارد نموده‌است که خود نوعی انقیاد و بی عدالتی است. چه انقیادی بالاتر از آنکه انسان مجبور باشد برای گذران زندگی خود به طور آبرومندانه به فشارهای کاری تن دهد که زندگی کردن را نفهمد؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|