eitaa logo
عصر ظهور | ASRZOHUR
3.6هزار دنبال‌کننده
162 عکس
116 ویدیو
57 فایل
◄ آینده پژوهی مهدوی ◄ مباحث تخصصی مهدویت 🔺کانال «ایتا»: https://eitaa.com/asrzohur110 🔹کانال در تلگرام: https://t.me/asrzohur110 ✅ارتباط: @mamiri110 ▪️این کانال همچون «کتابی» است که اگر فصل‌های اولیه را مطالعه نکنید، فهم فصول بعدی، دشوار خواهد شد
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ پیش‌بینی نخست‌وزیر اسبق صهیونیسم از نابودی اسرائیل ✅متن فارسی 🔹ایهود باراک در مطلبی که در روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشته است ابراز نگرانی کرد که اسرائیل دچار «نفرین دهه هشتم» شود و عمر این رژیم قبل از هشتادمین سالگرد تأسیس‌اش پایان یابد. 🔸وی می‌نویسد: در طول تاریخ یهود، یهودیان بیش از هشتاد سال حکومت نداشتند، مگر در دو دوره؛ پادشاهی داود و دوره حشمونیان و در هر دو دوره، آغاز تجزیه آنها در دهه هشتم بوده است. 🔹نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی افزوده است: تجربه دولت کنونی عبری صهیونیستی، سومین تجربه است و اکنون در دهه هشتم عمر خود قرار دارد و بیم آن می‌رود که «نفرین دهه هشتم» مانند دو دوره قبلی بر اسرائیل نیز نازل شود. ➖فارس نیوز (لینک) ✅متن عربی 🔸أبدى رئيس وزراء کیان الاحتلال الإسرائيلي الأسبق إيهود باراك تخوفه من تعرض الکیان إلى "لعنة" العقد الثامن وأن تزول قبل حلول ذكرى "تأسيسها" الـ 80. 🔹وفي مقالة له نشرت عبر صحيفة يديعوت أحرونوت العبرية ورصدتها "شبكة قدس" ذكر باراك: "خلال التاريخ اليهودي فإنه لم تعمر لليهود دولة لأكثر من ثمانين سنة إلا في فترتين، فترة الملك داوود وفترة الحشمونائيم، وفي كلا الفترتين فإن بداية تفكك كليهما كانت في العقد الثامن". 🔸وأضاف قائلاً: "تجربة الدولة العبرية الصهيونية الحالية هي التجربة الثالثة وهي الآن في عقدها الثامن وأنه يخشى أن تنزل بها لعنـة العقد الثامن كما نزلت بسابقتها". ➖فلسطین الیوم (لینک) ✅متن انگلیسی ؟؟؟ ✅ انتحار توسط اسرائیل 🔹تاکنون مقامات سیاسی، امنیتی، نظامی صهیونیستی از احتمال «فروپاشی اسرائیل» فراوان سخن گفته‌اند. نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل نیز در جدیدترین صحبت ها به نفرین دهه هشتم تصریح میکند: « حکومت یهود، دو بار به علت جنگ‌های داخلی اول زمانی که عمر آن ۸۰ سال بود، تجزیه شد و در جنگ داخلی دوم زمانی که این سرزمین ۷۷‌ ساله بود، از هم پاشید. ما اکنون در دوره سوم به سر می‌بریم و به دهه هشتم نزدیک می‌شویم». 🔸نتانیاهو نیز در گذشته مشابه چنین سخنانی را داشته است: «تاریخ به ما یاد داده است که حکومت مردم یهود بیش از هشتاد سال تاکنون دوام نیاورده است که مربوط به دوره حشمونیان است». ➖فارس نیوز به نقل از الوطن (لینک) 🔹تاکنون هر سه نخست وزیر اسبق، سابق و فعلی رژیم اسرائیل از نفرین دهه هشتم، سخن به میان آوردند. گویا بشدت در خوف و ترس شدید به سر می‌برنند. همین امر موجب «انتحار توسط اسرائیل» خواهد شد. 🔺لازم به ذکر است پیش از این سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس گفته بود: «هیچ حکومت یهودی نتوانسته به هشتاد سالگی برسد. و الآن در مراکز مطالعاتی بحث بر سر این است که عمر رژیم صهیونیستی چه عددی بین ۷۰سال و ۸۰سال است» (لینک) ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ بسیار مهم؛ آیا «سال ظهور»، قابل تشخیص است؟ اول ظهور اتفاق می‌افتد و بعد امام عصر، رهسپار فلسطین خواهد شد برای نابودی اسرائیل و فتح قدس ✍️مصطفی امیری 1️⃣ فیه «آیات بینات» لاولی الابصار ابتدا مطالب زیر را با دقت و به ترتیب، مطالعه بفرمائید. درغیراینصورت منجر به برداشت اشتباه خواهد شد: 1. اعلام 80سالگی برای پایان عمر اسرائیل 2.سردار قاآنی: تا سال 2028، پایان قطعی عمر اسرائیل 3. خاورمیانه «عصر ظهور»، خاورمیانه «بدون رژیم اسرائیل» 4. اثبات نابودی اسرائیل در دوران «بعد ظهور» 5. نقد و بررسی دیدگاه آقای طائب درباره نابودی اسرائیل 6. رهبران مقاومت: «هدیه» و «بشارت عظیم» به منتظران امام عصر 7. سال ظهور، سال نابودی اسرائیل؟ 2️⃣ مهم‌ترین «بشارت» قبل از ظهور 🔹به نقل از سایت مقام معظم رهبری: با آرای کاربران پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR؛ مهمترین جمله رهبر انقلاب در سال۹۴ انتخاب شد: «رژیم صهیونیستی ۲۵سال آینده را نخواهد دید» این جمله‌ی به‌عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی آیت‌الله خامنه ای از نگاه مردم، انتخاب شده است (لینک) 🔸سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس بیان کردند: الآن در مراکز مطالعاتی بحث بر سر این است که عمر رژیم صهیونیستی چه عددی بین ۷۰سال و ۸۰سال است (لینک)؛ سردار فدوی نیز در روز قدس به‌صراحت اعلام کردند: اسرائیل، شش سال آینده را نخواهد دید (لینک). لازم به ذکر است عمر فعلی رژیم صهیونیستی، ۷۴سال است. 🔹البته این سخنان رهبران مقاومت، منافاتی با جمله مشهور امام خامنه ای ندارد. زیرا ایشان فرمودند: تا ۲۵سال آینده، اسرائیل وجود نخواهد داشت (لینک)*. این یعنی «سال مشخص» تا سال بیست و پنجم. در واقع «تفسیر» کلام رهبری، در سخنان «دقیق» سیدحسن نصرالله صادق‌الوعد و دیگر رهبران مقاومت، منعکس شده است. *پاورقی: عین متن سایت مقام معظم رهبری نقل می‌شود: با آرای کاربران پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR؛ مهمترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۴ انتخاب شد: «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» این جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبری از نگاه مردم انتخاب شده است (لینک). 🔸شایان ذکر است اول ظهور اتفاق می‌افتد بعد نابودی اسرائیل (لینک). 🔹اعلام سال ظهور، ممنوع است. زیرا شیعه باید همیشه ظهور را نزدیک بپندارد. رهبران مقاومت نیز طبق همین مبانی، امیدواری می‌دهند و نه توقیت. انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا. 🔸آنچه نهی شده، اعلام سال ظهور است. اما پیش‌بینی سال نابودی اسرائیل (همانطور که رهبری هم فرمودند) مشکلی ندارد. هر شخصی می‌تواند پیش‌بینی و تحلیل سیاسی خود را بیان نماید. 3️⃣ سوال: سخن رهبری و تعیین وقت ظهور ۱. وقتی آیت الله خامنه‌ای می‌گویند: اسراییل، تا ۲۵سال آینده را نخواهد دید. ۲. از طرفی می‌دانیم، اول ظهور، اتفاق می‌افتد بعد نابودی اسرائیل. ۳. زیرا در احادیث، مجازات‌کنندگان «یهود فاسد» در عبارت قرآنی «وعده آلاخره» در آیات سوره اسرا، مقصود «القائم و انصاره» معرفی شده است و این یعنی اول ظهور می‌شود بعد امام عصر از عربستان و عراق، رهسپار آزادی فلسطین می‌شوند. برای آگاهی بیشتر (لینک). ۴. پس «ملازمه» سخنان آیت الله خامنه‌ای،این است که ظهور تا ۲۵ سال آینده، اتفاق می‌افتد. ۵. و این سخن، تعیین وقت برای ظهور است. 4️⃣ اتخاذ «مبنای علمی» در نابودی اسرائیل: قبل یا بعد از ظهور؟ برای پاسخ به سوال فوق، باید اتخاذ مبنا صورت گیرد: 🔹دیدگاه اول: استاد طبسی، طائب: نابودی اسرائیل در دوران «قبل ظهور» اتفاق می‎افتد (لینک). 🔸دیدگاه دوم: استاد جلال‌الدین علی‌الصغیر، پورسیدآقایی، کورانی، فتلاوی: نابودی اسرائیل در دوران «بعد ظهور» است. 🔹حال اگر قائل به دیدگاه اول باشیم، توقیت نیست. زیرا مبنا، این است که نابودی اسرائیل در دوران قبل ظهور است و اصلا اشکال وارد نیست. زیرا فاصله بین نابودی اسرائیل تا ظهور مشخص نیست که چند سال خواهد بود؟ 🔸اما اگر دیدگاه دوم، مبنای علمی قرار گیرد، ملازمه سخن آیت الله خامنه‌ای، این است که ظهور تا ۲۵سال آینده، اتفاق خواهد افتاد. 5️⃣ آیا سخن رهبری، توقیت است؟ 🔹خیر؛ زیرا «پیش‌گویی سیاسی» با اتخاذ مبنای علمی در «تحلیل حدیثی»، دو مقوله جداگانه و مستقل از یکدیگر است. 🔸در واقع مقام معظم رهبری، اساسا تحلیل سیاسی بیان فرمودند و نه تعیین سال ظهور. 🔹و هر تحلیلگر سیاسی، می‌تواند پیش‌بینی خود را از نابودی اسرائیل بیان کند. کما اینکه سیدحسن نصرالله و سردار قاآنی ابراز کردند: «اسرائیل، 6سال آینده را نخواهد دید» (لینک). ✅ حال بعد از بیان مباحث فوق، آیا واقعا «سال ظهور» در بیان آیت الله خامنه‌ای و رهبران مقاومت، قابل تشخیص است؟ 🔸ان شاء الله به امید ظهور در سال ؟؟؟. انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ استبعاد و دور پنداشتن ظهور، نشانه «قساوت قلب» 🔹کسی که زمان ظهور را نزدیک نداند و مثلا بگوید ظهور، دویست سال یا سیصد سال بعد است، به تصریح احادیث، دچار «قساوت قلب» است: 🔸فلَوْ قِيلَ لَنَا إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ لَا يَكُونُ إِلَّا إِلَى مِائَتَيْ سَنَةٍ أَوْ ثَلَاثِمِائَةِ سَنَةٍ لَقَسَتِ الْقُلُوبُ 🔹منبع: کلینی، الکافی، ج۱، ص۳۶۹؛ نعمانی، الغیبة، ص۲۹۶. ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ چهار شرط ظهور آیا ظهور صرفا متوقف بر وجود 313 نفر است؟ تا کعبه برای امام عصر، ایمن نشود، ظهور محقق نخواهد شد ✍️مصطفی امیری ✅ در کنار تربیت نیروی زمینه‌ساز و «اقتدار نظامی» محور شیعی، باید چهار شرط فراهم شود: 1. اقتدار شیعی و اجتماع قلوب مومنین 2. امنیت کعبه: محل ظهور 3. هرج الروم: سنت الهی برای تضعیف قدرت‌های بزرگ 4. نابودی اسرائیل: فروپاشی دشمن اصلی امام عصر 🔹مکان ظهور در کنار کعبه خانه خداست، نقطه ظهور باید امن شود. و راهبرد رسیدن پیروزمندانه به کنار خانه خدا، محو اسرائیل است، بنابراین نقطه ظهور، کعبه و راه رسیدن به آن، قدس است. 🔸هیچ یک از ائمه ما پس از ولایت امام علی (ع) به حج نرفتند مگر اینکه در تقیه بودند و زیر یوغ حکومت جور، و اگر در شرایط امروز که آل‌سعود بر مکه و مدینه حاکم است، امام زمان در مکه ظهور کند ایشان را در همانجا به شهادت می‌رسانند؛ اگر امام زمان (عج) بخواهد بیاید باید شرایط در حجاز نیز فراهم شود و لازمه آن تضعیف، اختلافات داخلی منجر به سقوط حکومت عربستان است. 🔹در واقع در کنار تشکیل «حکومت شیعی مقتدر» در برابر جبهه باطل، مقدمه ظهور امام زمان، «فروپاشی اسرائیل» و «تضعیف حکومت عربستان» است و تا این دو امر اتفاق نیفتد، منطقه برای ظهور امام زمان، امن نیست. 🔸این دو شرط را باید شیعه فراهم آورد. و برخلاف این نگاه اشتباه (که ما می‌نشینیم و خودت ظهور کن)، شیعه باید علاوه بر ایجاد جامعه زمینه‌ساز، مسیر «کربلا تا قدس» را برای حضرت، هموار نماید. *پاورقی: آقای طائب: تامین امنیت کعبه در عربستان و فروپاشی اسرائیل، دو شرط اصلی ظهور (کلیپ1) و شیعه، باید این وظیفه را انجام دهد تا مکان ظهور، امن شود (کلیپ2). 🔹و اما هرج الروم: سنت الهی بر این تعلق گرفته است که قدرت‌های بزرگ در اثر مکر الهی در دوران قبل ظهور، تضعیف شوند*. و الا مگر می‌شود امام عصر، انقلاب نوپای خویش را از مکه آغاز کند و قدرت‌های جهانی، تماشاگر باشند؟ 🔸بنابراین از مهمترین شروط ظهور: 1. زمینه‌سازان (تربیت مهدی‌یاوران و اقتدار نظامی محور شیعی) 2. امنیت کعبه (حفظ جان وامنیت امام عصر) 3. هرج الروم (سنت الهی و مکر اله برای تضعیف جبهه باطل) 4. فروپاشی اسرائیل (کانون محور ابلیس) 🔹تربیت نیرو و عِده و عُده برای حضرت: دیگر نباید تجربه کربلا تکرار شود. اقتدار نظامی: باید دشمن از جغرافیای ظهور، بیرون رانده شود. سنت الهی: مکر الهی با وقوع «هرج الروم» نیز به محور شیعی، کمک خواهد کرد. اقتدار امنیتی: باید جان حضرت در کنار کعبه، محفوظ باشد. اقتدار اقتصادی: محور شیعی از وابستگی، نسبتا دور شوند(کلیپ) 🔸*پاورقی: اَللّهُمَّ اشْغَلِ الظّالِمينَ بِالظّالِمينَ وَ اجْعَلنا بَيْنَهمْ سالِمينَ غانِمينَ؛ خداوندا ستم‌كاران را به يكديگر مشغول ساز و ما را (در پرتو سرگرم شدن آنان به يكديگر) سالم نگهدار و پيروز گردان. ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ ظهور امام زمان هیچ شرطی ندارد؟ چنین مطرح می‌کنند: «آمدن امام هیچ شرطی ندارد جز اینکه شاهد یک انقلاب انسانی جهانی باشیم»؛ «امام زمان که امام ایران یا عربستان نیست که به خاطر اتفاقاتی در این کشورها بیاد». ✍️مصطفی امیری پاسخ این است: اگر شیعیان هیچ وظیفه ای ندارد. پس بفرماید: اهالی چین و یا زلاندنو، آیا وظیفه دارند؟ 1. مبداء و آغاز و زمینه سازی حکومت امام عصر از سوی قوم مشرق است: «المهدی ... مبدؤه من قبل المشرق»‏ (الغیبه نعمانی، ص۳۰۴). 2. این انقلاب قوم مشرق است که در نهایت پرچم انقلاب خویش را به نشانه بیعت و اطاعت تقدیم امام عصر خواهند کرد: «بقوم قد خرجوا بالمشرق ... لایدفعونها الا الی صاحبکم» (نعمانی، الغیبۀ، ص۲۷۳) تقدیم پرچم و بیعت در اصطلاح به معنای دراختیار قرار دادن کلیه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای یاری و نصرت امام عصر است. 3. امام عصر با سلاح شیعیان‌اش می‌جنگد: «مهدیا من ولد الحسین ... بسیوفه اولیائه» (بحرانی، تفسیر البرهان، ج۱، ص۳۶۸)؛ به واسطه شیعیان است که امام حق یاری می‌شود: «بهم ینصر الله امام الحق» (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۹۷). 4. در اقصی نقاط جهان اسلام، «محور مقاومت شیعی» است که برای مقدمات ظهور حضرت تلاش می‌کنند (کلیپ) و آنگاه بعد از ظهور با امام عصر در کنار کعبه بیعت می‌کنند: «یبایع له ... عصائب اهل العراق، ابدال الشام، نجباء اهل مصر، تصیر اهل الیمن» (طبری، دلائل الامامة، ص۴۶۶). 5. این تفکر که امام عصر، ناگهان بدون هیچ نشانه و مقدماتی از مکه قیام می‌کنند و شیعه هیچ وظیفه ای ندارد، تفکر یهودیان زمان حضرت موسی است که در میان برخی شیعیان رواج پیدا کرده است. ✅ عناوین مرتبط: 🔸شروط ظهور: زمینه‌سازان، امنیت کعبه، هرج الروم، فروپاشی اسرائیل ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ قدرت‌نمایی «بازوان نیابتی» محور مقاومت شیعی در «عربستان» بعد خروج سفیانی از شروط ظهور صحبت گردید از جمله امنیت کعبه برای امام عصر و بیان شد: «تا کعبه امن نشود، ظهور رخ نخواهد داد؛ زیرا قرار نیست آخرین حجت الهی به شهادت برسد». اما اشکالی مطرح گردید: در احادیث از قتل و شهادت نفس زکیه در مکه سخن به میان آمده است درحالیکه شما می‌فرمائید: مکه باید برای حضرت امن شود. ضمن اینکه امام فرار می‌کنند. پس چگونه از «امنیت کعبه» برای امام عصر سخن می‌گوئید؟ ✍️مصطفی امیری 🔹اشکال شما در واقع تاییدی بر سخنان ما است. آری؛ امام خائفا یترقب به تعبیر شما فرار می‌کنند اما از کجا؟ از مدینه به مکه حرم امن الهی، پناه می‌برنند. 🔸شهر مدینه قطعا امن نیست. زیرا لشکر سفیانی به این شهر حمله می‌کند و حتی شیعیان در مدینه قتل‌عام می‌شوند. 🔹ضمن اینکه مقصود، وجود امنیت نسبی در مکه، است. زیرا دستور اهل‌بیت است که التحاق و محل تجمع و تمرکز شیعیان در مکه باشد. بنابراین بسترهای لازم نیز باید فراهم شود. امر و دستور صریح امام معصوم است: «علیکم بمکة فانها مجمعکم» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۱). فضای مکه در سال ظهور با مکه در دوران حکومت ناصبی وهابی سلفی، فرق دارد. ضمن اینکه قرار نیست در آستانه ظهور، بافت شهر مکه، شیعی شود. بلکه مقصود بعد ندای آسمانی، بازوان مقاومت شیعی در حجاز فعال و فعال‌تر خواهد شد.* *پاورقی: پیش‌بینی آیت الله خامنه ای از سرنوشت محتوم حکومت عربستان (لینک) 🔸البته هرچند تسلط نسبی از سوی شیعه برای تامین امنیت جان امام عصر، در مکه حاصل خواهد شد و لیکن بقایای حکومت ضعیف شده آل‌فلان، موفق می‌شوند نفس زکیه را به شهادت برسانند. 🔹قتل نفس زکیه، «اتمام حجتی» است برای برچیدن حکومت آل‌سعود در عربستان و 15روز بعد، ظهور و قیام امام عصر اتفاق می‌افتد و کادر اصلی 313اصحاب خاص امام عصر در کنار ایشان قرار خواهند گرفت. 🔸فعالیت محور مقاومت شیعی در عربستان، بعد خروج سفیانی، آغاز و بعد شهادت نفس زکیه، اوج می‌گیرد. 🔹ضمن اینکه بعد ندای آسمانی، قیام‌های شیعی در مدینه، شکل گرفته و بازوان نیابتی شیعه در حال برنامه‌ریزی هستند. 🔸تا اینکه نفس زکیه توسط نظامیان حکومت ضعیف‌شده آل‌فلان به شهادت می‌رسد (در ماه ذی‌الحجه، 15 روز قبل عاشورای ظهور و قیام). 🔹بعد شهادت نفس زکیه، اتمام حجتی است از سوی جبهه حق، آنگاه کعبه و مکه توسط شیعه تصرف می‌شود. دستور امام معصوم است که مکه محل تجمع شیعیان باشد: «عَلَيْكُمْ بِمَكَّةَ فَإِنَّهَا مَجْمَعُكُم‏» (نعمانی، الغیبة، ص301) 🔸بدین‌سان امام عصر،با امنیت و آسایش کامل، ظهور و قیام خویش را اعلام خواهند کرد. 🔹البته بقایا حکومت آل فلان و نظام ناصبی در عربستان، به حملات ایذایی خویش ادامه خواهند داد و حتی نمایندگان حضرت را به قتل خواهند رساند. بنابراین به دلیل وجود بافت وهابی ناصبی سلفی در عربستان، در بستر «فرایند تدریجی»، پاکسازی این کشور، شکل خواهد گرفت. ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ حمله ایران به عربستان، قبل ظهور؟ سوال مهم و کاربردی است. باید از میراث حدیثی، شواهد آورد. از شروط ظهور صحبت گردید از جمله امنیت کعبه برای امام عصر و بیان شد: «تا کعبه امن نشود، ظهور رخ نخواهد داد؛ زیرا قرار نیست آخرین حجت الهی به شهادت برسد». بنابراین باید بسترهای لازم را فراهم کرد ✍️مصطفی امیری 1. آیا ایران مستقیما یا نیابتا برای تامین امنیت کعبه، به عربستان حمله خواهد کرد؟ تا موجبات فروپاشی حکومت آل‌سعود را بیش از بیش فراهم آورد که در اثر اختلافات داخلی، قتل و کشتار بین شاهزادگان، بشدت تضعیف شده است؟ 2. آیا در زمره حوادث منتهی به ظهور، قیام‌های شیعی در عربستان رخ خواهد داد؟ 🔹بحث مفصل و گسترده‌ای است. لکن در این وجیزه، صرفا به‌اجمال بیان خواهد شد. 🔸شواهدی از میراث حدیثی وجود دارد ازجمله: 🔹بعد خروج سفیانی، توجه و محل حضور شیعیان باید به سوی صاحب‌تان امام عصر باشد. و از طرفی می‌دانیم محل ظهور امام عصر، مکه است: «إذا خرج السفياني ... فانفروا إلى صاحبكم» (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۵۰). 🔸و عملیات مسلحانه در حجاز برای دفاع از جان امام عصر، اجازه داده شده است: «فإذا رأيتمونا قد اجتمعنا على رجل فانهدوا إلينا بالسلاح» (نعمانی، الغیبة، ص۱۹۷). 🔹بدین‌سان، احتمال حضور نیابتی محور مقاومت شیعی در حوادث عربستان قبل ظهور، تقویت می‌شود.* *پاورقی: پیش‌بینی کارشناس عربستان: در جنگ آینده، برای اولین بار در تاریخ، مکه در اختیار ایرانی‌ها قرار خواهد گرفت (لینک). ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ بررسی دیدگاه آقای طائب درباره نابودی اسرائیل در مورد اینکه آزادی کامل فلسطین، قبل ظهور یا بعد ظهور است؟ بیان گردید کارشناسان اختلاف‌نظر دارند. ✍️مصطفی امیری ✅ آقای طائب: نابودی اسرائیل، قبل ظهور است 🔹جناب آقای طائب می‌فرمایند: «با استناد به سخنان امام خمینی ثابت می‌شود که نابودی اسرائیل، در دوران قبل از ظهور است (لینک)؛ زیرا امام فرمود: اسرائیل باید از صحفه روزگار محو شود. ایشان این سخن را بیهوده نفرمودند بلکه در راستای ماموریت شیعه بیان کردند». 🔸«در واقع امام، تکلیفی را بر دوش سپاه و شیعه میگذارد درحالیکه امام خمینی نمیتواند در دوران بعد از ظهور به امام معصوم از امر و دستور استفاده کنند. پس این «باید»، قبل از ظهور قرار است محقق شود». 🔹ایشان در سخنانی دیگر، بیان کردند: «مکان ظهور در کنار کعبه خانه خداست، نقطه ظهور باید امن شود. و راهبرد رسیدن پیروزمندانه به کنار خانه خدا، محو اسرائیل است؛ حکومت عربستان، قوی‌ترین حامی اسرائیل در منطقه است. بنابراین نقطه ظهور کعبه و راه رسیدن به آن قدس است» (لینک). «هیچ یک از ائمه ما پس از ولایت امام علی به حج نرفتند مگر اینکه در تقیه بودند، و اگر در شرایط امروز که آل‌سعود بر مکه و مدینه حاکم است، امام زمان در مکه ظهور کند ایشان را در همانجا به شهادت می‌رسانند. اگر امام زمان (عج) بخواهد بیاید باید شرایط در حجاز نیز فراهم شود و لازمه آن کنار رفتن آل‌سعود است؛ در واقع مقدمه ظهور امام زمان، نابودی اسرائیل و آل‌سعود است و تا اسرائیل نابود نشود منطقه برای ظهور امام زمان امن نیست» (لینک). ✅ نقد و بررسی 1. علاوه بر تحلیل حدیثی و علمی که پیش از این بیان کردیم (لینک) 2. امام خمینی فرمودند: اسرائیل باید محو شود، اما نگفتند: قبل از ظهور باید محو شود. بلکه شیعه آنقدر قدرتمند شود که توانایی حذف رژیم صهیونیستی را کسب کند تا در نبرد نهایی به فرماندهی امام زمان این اتفاق بیفتد. ✅ نکته پایانی 3. اما اگر فرمایش ایشان این است که: محور مقاومت شیعی، قبل ظهور، اسرائیل را به مرز فروپاشی و اضمحلال میرساند تا اینکه بعد از ظهور، امام عصر، آخرین ضربه را به یهود صهیونیسم وارد خواهد ساخت و فلسطین برای همیشه آزاد خواهد شد. ما نیز با آقای طائب هم‌نظر هستیم. ✅ دیدگاه برگزیده «ریشه‌کنی یهود معاند، از ظهور انجام خواهد شد اما دولت صهیونیستی به معنای فعلی ظهور، فرو خواهد پاشید». ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ مقاومت کنید. تنها چند قدم مانده به ظهور 🔹و الله ما بهترین نسل شیعه در طول تاریخ هستیم. 🔹شیعه هیچ گاه مثل الان مقتدر نبوده. شعب ابی طالب‌ها را باید تحمل کنیم تا به فتح مکه برسیم. 🔸پس اگر ما در دوران پیامبر بودیم، چه قدر اعتراض ها که نمیکردیم. 🔹«الغارات» دوران امام علی را مطالعه کنید. مردم همراهی نکردند. حکومت معاویه تداوم یافت. و حسین بن علی به شهادت رسید. 🔸اما قبل ظهور، چون مردم همراهی می‌کنند، فرزند معاویه (سفیانی) دیگر کوفه را تسخیر نخواهد کرد. و با شکست مواجه خواهد شد. 🔹چه بزرگانی که آرزوی زندگی در آستانه ظهور داشتند اما اجل و مرگ مهلت نداد و از دنیا رفتند. 🔸فتنه‌ها، آزمایش‌ها، ابتلائات در راه است. باید صبر کنیم و بشر الصابرین. ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ الغارات و «تکرار تاریخ» قبل ظهور؛ اما این‌بار سربلندی و پیروزی متأسفانه آن چیزی که افکار عمومی از حکومت امیرالمونین(ع) در یاد دارند و در رسانه ها به آن پرداخته میشود، کامل نیست و نیمه دوم حکومت حضرت که به دورۀ «غارات» مشهور شده و از جهاتی مهم‌تر و درس‌آموزتر از نیمۀ اول حکومت ایشان است و همیچنین تناسب زیادی نیز با شرایط و اتفاقات کنونی ما و منطقه دارد، مورد غفلت قرار گرفته است. 1️⃣ کلید حل معماهای دوران حیات امیرالمؤمنین 🔹شناختن صحیح، جامع و دقیق اسلام، بدون مطالعۀ تاریخ پیامبر، ممکن نیست. حتی فهم کامل قرآن و کلمات معصومین(ع) هم بدون درک دقیق تاریخ پیامبر اکرم(ص)، به دست نمی‌آید. 🔸در مطالعۀ تاریخ حیات پیامبر اکرم(ص) با مسائل و معماهایی مواجه می‌شویم که کلید حل آنها در دوران حیات مظلومانۀ امیرالمومنین(ع) است. بنابراین، بدون درک دقیق تاریخ حیات امیرالمومنین(ع)، نه تاریخ زندگی پیامبر اسلام(ص) به درستی فهمیده می‌شود و نه شناخت اسلام تحقق پیدا می‌کند. همان‌طور که نبوت بدون امامت ناتمام می‌ماند، فهم رسالت نبوی نیز وابسته به فهم وقایع دوران امامت امام علی(ع) است. 2️⃣ راز رنج‌های پیامبر و رمز غربت امیرالمؤمنین 🔹در تاریخ حیات امیرالمومنین، بی‌تردید مهمترین بخش، پنج سال آخر حیات آن حضرت و دوران حکومت ایشان است که با فهم آن، می‌توان به یک جمع‌بندی صحیح از تاریخ صدر اسلام رسید. چرایی و چگونگی نبردهای سه‌گانۀ امیرالمؤمنین راز تمام رنج‌های رسول خدا و رمز غربت امیرالمؤمنین است و تنوع این نبردها ابعاد مختلف حقایق دین را به نمایش می‌گذارد. 3️⃣ رازگشایی از تمام اسرار صدر اسلام در نیمۀ دوم حکومت امام علی 🔸اما جمع‌بندی نهایی و رازگشایی از تمام اسرار تاریخ صدر اسلام، در نیمۀ دوم حکومت امام علی است؛ زمانی که دیگر کسی از فرمان امیرالمؤمنین(ع) اطاعت نمی‌کرد و غارت‌های متعدد در مناطق مختلف مملکت اسلامی توسط سربازان شوم معاویه، امیرالمؤمنین را به ستوه آورده بود. این دوران که دو سال منتهی به شهادت امام علی(ع) را تشکیل می‌دهد، به دوران غارات مشهور شده است که نه تنها اسرار گذشتۀ تاریخ اسلام را در خود دارد، بلکه رازهای سر به مهر حوادث پس از شهادت امام علی(ع) تا امروز را برملا کرده است؛ 🔹به گونه‌ای که اگر ما بخواهیم مقدمه‌ساز ظهور باشیم، باید بتوانیم از مشکلاتی که امت اسلام در دوران غارات به آن مبتلا بوده‌اند به سلامت عبور کنیم. 4️⃣ فلسفۀ ابتلای مردم به غارات معاویه 🔸شاید فلسفۀ ابتلا به غارات در پایان دوران تاریخ پرتلاطم صدر اسلام این بوده است که نشان دهد آیا غایت هدف ارسال پیامبران و بعثت انبیا تحقق پیدا کرده است یا نه. در آیه‌ای از قرآن کریم که هدف ارسال رسولان از زاویه‌ای بسیار مهم بیان شده آمده است: «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ؛ ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم تا مردم به عدالت قیام کنند.» یعنی پیامبران آمده‌اند که مردم خودشان احساس مسئولیت کرده و قسط را در میان خود اقامه کنند. و در ادامه آمده است: «وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیْبِ؛ تا خداوند بداند چه کسى او و رسولانش را، بدون ‏آنکه او را ببینند یارى مى‏‌کند.» (سوره حدید، آیه 25) 🔹در امتحان بسیار پیچیده و مهم غارات در پایان دوران حکومت امیرالمؤمنین(ع) معلوم شد که مردم هنوز احساس مسئولیت لازم را ندارند و علی‌رغم همۀ حوادث تلخ گذشته، لزوم نصرت امام را درک نکرده‌اند. 5️⃣ تفاوت مهم غارات با سایر جنگ‌های امیرالمؤمنین 🔸اساساً سه جنگ امیرالمؤمنین(ع) با جهادهای پای رکاب رسول خدا(ص) متفاوت بود؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از مسلمانان و پیروان پیامبر اکرم(ص)، نه تنها حاضر به جهاد پای رکاب امیرالمؤمنین(ع) نشدند، بلکه در جبهۀ باطل و مقابل آن حضرت قرار گرفتند. 🔹نوع جهاد در ماجرای غارات، با سه جنگ دیگر حضرت هم متفاوت بود؛ مردمی که به شیوۀ مدیریت خلفای سابق عادت کرده بودند، در جمل و صفین با آن حضرت همراهی کردند، اما وقتی در ماجرای حکمیت دیدند که امیرالمؤمنین(ع) نه آنها را به کاری اجبار می‌کند، و نه با ابزار پول و قبیله‌گرایی به انجام کاری سوق می‌دهد، فهمیدند که می‌شود روی حرف حضرت حرف زد و به دستورات او عمل نکرد. این یعنی امیرالمؤمنین(ع) تنها به احساس مسئولیت خود آنها تکیه کرده است. ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ قبل ظهور، «غارات» تکرار نشد 6️⃣ احساس مسئولیت؛ نقطۀ نهایی انسان مؤمن 🔸در چنین شرایطی سپاهیان آن حضرت از همراهی و پیروی ایشان سرباز زدند. به همین دلیل است که می‌بینیم بسیاری از کسانی که در نبردهای قبلی پای رکاب امیرالمؤمنین(ع) جنگیده بودند، اما در امتحان غارات در سالهای پایانی حکومت، مردود شدند. آری؛ این احساس مسئولیت است که نقطۀ نهایی است که انسان مؤمن باید به آن برسد. 🔹در مقابل، تکیۀ معاویه بر تهدید و تطمیع و استفاده از نظام قبیله‌گرای حاکم بر عرب بود، و به همین دلیل دوران غارات، پایان دردآوری برای حکومت امیرالمؤمنین(ع) شد و زمینه‌های سلطۀ معاویه بر تمام جهان اسلام را فراهم کرد. 7️⃣ تأثیر عجیب جنایات معاویه بر مردم 🔸عجیب آن است که جنایت‌های معاویه در دوران دوسالۀ غارات، به جای اینکه باعث افزایش نفرت عمومی نسبت به او شده و عزم مردم را برای مقابله با او بیشتر کند، موجب سستی بیشتر مردم و فرار آنها از رویارویی با حمله‌های معاویه می‌شد. گویی معاویه به خوبی از عدم مسئولیت‌پذیری مردم، که عمق ولایت‌مداری است باخبر بود. 8️⃣«مدافعان حریم اهل‌بیت»؛ مژده‌دهندگان نزدیکی ظهور 🔹آنچه امروزه برای ما مژدۀ نزدیک شدن ظهور و فرج امت اسلامی است، رفتار دلاورمردان بابصیرتی است که تحت عنوان «مدافعان حرم» توانستند از امتحان ابتلا به غارات سربلند بیرون بیایند. ما اگر بتوانیم در این مسیر، در مقابل انواع غارات و فتنه‌ها مقاومت کنیم و به اشارات امام امت، موجبات نابودی غارتگران را فراهم آوریم، دیری نخواهد پایید که کوفه مجدداً محل استقرار حکومت ولی الله الاعظم(ع) و پایان یافتن دوران غربت امیرالمؤمنین(ع) می‌شود. 9️⃣ مقتل غارات؛ مقدمۀ فهم مقتل عاشورا 🔹باید مقتل غارات را برای خود، مقدمۀ فهم مقتل عاشورا قرار دهیم تا بدانیم چگونه کسانی که در جریان غارات سستی کردند، مبتلا به بلای عظیم یزید شدند و رذالتشان به جایی رسد که نه تنها در مقابل دیدگان آنها خیمه‌های امام غارت شد، بلکه خودشان به غارت خیمه‌های اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند. 🔟 قبل ظهور، «غارات» تکرار نشد 🔸شهید سلیمانی، کتاب غارات را یک مقتل کامل و «آینه» تکرار تاریخ می‌دانست. او و همرزمانش در جریان مقابله با تروریست‌های غارتگر، دقیقاً در همان مناطق غارات در زمان حکومت امیرالمومنین، به ندای امام علی لبیک گفتند و از غربت تاریخی امیرالمؤمنین علی(ع) غبار غم زدودند. 🔹به گونه‌ای که اگر ما بخواهیم مقدمه‌ساز ظهور باشیم، باید بتوانیم از مشکلاتی که امت اسلام در سالهای پایانی حکومت خویش به آن مبتلا بوده‌اند به سلامت عبور کنیم. «الغارات» دوران امام علی را مطالعه کنید. مردم همراهی نکردند. حکومت معاویه تداوم یافت. و حسین بن علی به شهادت رسید. 🔸اما قبل ظهور، چون مردم همراهی می‌کنند، فرزند معاویه (سفیانی) دیگر کوفه را تسخیر نخواهد کرد. و با شکست مواجه خواهد شد. منبع: (لینک) ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
عصر ظهور | ASRZOHUR
⭕️ قبل ظهور، «غارات» تکرار نشد 6️⃣ احساس مسئولیت؛ نقطۀ نهایی انسان مؤمن 🔸در چنین شرایطی سپاهیان آن
⭕️ سخنرانی امام علی هنگام حمله داعش 🔹وقتى خبر تهاجم سربازان معاويه به شهر الانبار در مرز عراق و سوریه به امام علی رسید، ایشان خطبه و سخنرانی مهمی داشتند: 🔸آگاه باشيد! من شب و روز، پنهان و آشكار، شما را به مبارزه با شاميان دعوت كردم و گفتم پيش از آن كه آنها با شما بجنگند با آنان نبرد كنيد، به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد. امّا شما سستى به خرج داديد، و خوارى و ذلّت پذيرفتيد، تا آنجا كه دشمن پى در پى به شما حمله كرد و سرزمين‏هاى شما را تصرّف نمود. و اينك، معاويه با لشكرش وارد شهر الانبار شده است و به من خبر رسيده كه مردى از لشكر شام به خانه زن مسلمان و زنى غيرمسلمان كه در پناه حكومت اسلام بوده، وارد شده و خلخال و دستبند و گردن‌بند و گوشواره‌‏هاى آنها را به غارت برده است، در حالى كه هيچ وسيله‌‏اى براى دفاع، جز گريه و التماس كردن، نداشته‌‏اند. لشكريان شام با غنيمت فراوان رفتند بدون اين كه حتّى يك نفر آنان، زخمى بردارد، و يا قطره خونى از او ريخته شود، اگر براى اين حادثه تلخ، مسلمانى از روى تأسّف بميرد، ملامت نخواهد شد، و از نظر من سزاوار است! (نهج البلاغه، ص69) : 🔸اگر امروز نیز امام علی در میان ما بود و حمله معاویه‌صفتان داعشی را به الانبار و موصل و قتل و غارت و کنیزی دختران مسلمان و غیرمسلمان را می‌شنیدند آیا جز این سخنرانی، می‌فرمودند؟ 🔹آیا حشد الشعبی شیعیان عراق با حمایت سپاه قدس و لشکر ایرانیان، جز به دستور امام علی در نهچ البلاغه، عمل کردند؟