eitaa logo
عصر ظهور | ASRZOHUR
3.6هزار دنبال‌کننده
162 عکس
116 ویدیو
57 فایل
◄ آینده پژوهی مهدوی ◄ مباحث تخصصی مهدویت 🔺کانال «ایتا»: https://eitaa.com/asrzohur110 🔹کانال در تلگرام: https://t.me/asrzohur110 ✅ارتباط: @mamiri110 ▪️این کانال همچون «کتابی» است که اگر فصل‌های اولیه را مطالعه نکنید، فهم فصول بعدی، دشوار خواهد شد
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ جوانی امام زمان، «آزمون دشوار» طلیعه ظهور ✍️ مصطفی امیری ✅ امام جوان ▪️از بزرگترین فتنه‌ها در هنگام ظهور این است که امام زمان با چهره جوان، ظهور می‌کند در حالی که مردم می‌پندارند که او باید پیرمردی کهنسال باشد. ▪️إِنَّ مِنْ أَعْظَمِ الْبَلِیَّةِ أَنْ یَخْرُجَ إِلَیْهِمْ صَاحِبُهُمْ شَابّاً وَ هُمْ یَحْسَبُونَهُ شَیْخاً کَبِیراً[۱] ▪️امام زمان، ظهور می‌کند درحالیکه برخی از مردم او را حتما انکار می‌کنند؛ زیرا او به صورت جوانی برومند به سوی ایشان باز می‌گردد. ✅ میثاق در عالم ذر ▪️و کسی بر عقیده خود نسبت به امام زمان پایدار نمی‌ماند مگر افرادی که در «عالم ذر» بر  این امر، میثاق بستند و پذیرفتند. ▪️لَوْ قَدْ قَامَ الْقَائِمُ لَأَنْکَرَهُ النَّاسُ لِأَنَّهُ یَرْجِعُ إِلَیْهِمْ شَابّاً مُوفِقاً لَا یَثْبُتُ عَلَیْهِ إِلَّا مَنْ قَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَهُ فِی الذَّرِّ الْأَوَّل[۲] ✅ توجه به سنت الهی و نمونه‌های تاریخی ▪️باید دقت داشت که در بین پیامبران، حضرت عیسی و حضرت یحیی در کودکی به نبوت رسیدند. حضرت سلیمان نیز در سنین کودکی به وصایت رسید. در بین امامان، امیرالمومنین علی در واقعه عشیرة الاقربین و در جوانی به وزارت پیامبر معرفی شد. امام موسی کاظم در زمان شهادت امام صادق، بیست سال سن داشت. امام جواد در سن بسیار کمتری در نه سالگی به مقام امامت رسید. البته جوانی و کودکی آن امامان موجب شد که برخی از شیعیان مقاومت کنند و این امر برای آنها سنگین آید؛ اما در ادامه امامت آنها با کرامات و شواهد، بر مردم ثابت گردید. ✅ شباهت حضرت یونس و امام زمان ▪️در مورد حضرت یونس وی پس از مدتها دوری و غیبت از قوم خود بار دیگر به میان آن ها بازگشت. مردم فکر می کردند پیر شده است، اما دیدند که او هنوز جوان است. امام باقر می‌فرماید: آن شباهتی که مهدی آخرالزمان با حضرت یونس دارد این است که پس از بازگشت از غیبت، با سیمای جوان خواهد بود. ▪️إِنَّ فِی الْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ  شَبَهاً مِنَ الرُّسُلِ...فَأَمَّا شَبَهُهُ مِنْ یُونُسَ بْنِ مَتَّی فَرُجُوعُهُ مِنْ غَیْبَتِهِ وَ هُوَ شَابٌّ بَعْدَ کِبَرِ السِّن[۳] ▪️اینکه جوان بودن بعد از عمر طولانی، آیا واقعا ممکن است؟ بله. بهترین دلیل، آیات قرآن است[۴] ✅ پی‌نوشت: [1] و [2]. نعمانی، الغیبة، ص۱۸۸-۱۸۹. [3]. صدوق، کمال الدین، ج۱، ص۳۲۷. [4]. اثبات «طول عمر» و «جوانی» امام زمان از «قرآن»: eitaa.com/asrzohur110/294 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ آمریکا و تصویب «قانون» بازگشت قوم لوط ▪️«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان را امضا و به قانون تبدیل کرد[1]. در سطح جهان، گویی «ندای ابلیس» طنین‌انداز شد. ▪️لحظه شادمانی اعضای کنگره و کاخ سفید، در تاریخ بشریت، ثبت خواهد شد. البته تعجبی نیست زیرا حضور افراد همجنس‌باز در سِمت‌های رسمی و رده اول آمریکا[2]، انتصاب همجنس‌باز زن به سمت سخنگوی کاخ سفید[3] و حتی حضور «بانوی اول» آمریکا در جلسه لزبین‌ها[4]، رویه معمول «دربار شیطان» است. ✅ لواط و همجنس‌بازی در آخرالزمان ▪️از نشانه‌های آخرالزمان، رواج لواط و مساحقه است: «مَتَى يَخْرُجُ قَائِمُكُم‏؟ إِذَا...اكتَفَى الرِّجالُ بِالرِّجالِ وَ النِّساءُ بِالنِّساء»[5]. ▪️البته در همه زمان‌ها، این امر مذموم، شایع بوده ولیکن آنچه اکنون متمایز است، تبدیل شدن آن به هنجار و رسمی شدن در قالب قانون و حتی تبلیغات وسیع که نمود آن در جام جهانی نیز در قالب کاروان فوتبال آلمان، مشاهده گردید[6]. البته پیش از این، ایجاد کلیسای مخصوص همجنس‌گرایان[7] و مساجد همجنس‌بازها نیز در کشورهای اروپایی تاسیس شده بود. ✅ فستیوال «بین‌المللی» رژه همجنس‌بازان در اسرائیل ▪️البته در راس همه مفاسد، باز یهود اسرائیل، در اینجا نیز رتبه اول دارد[8] و یکی از مصادیق «فساد فی الارض» ذکر شده در سوره اسراء نیز می‌تواند قلمداد شود. ▪️رژه رسمی قوم لوط در اسرائیل، سالها است که تحت تدابیر شدید امنیتی، هر سال انجام می‌شود. و عجیب اینکه تعمدا راهپیمایی دگرباشان جنسی در بیت‌‌المقدس نیز برگزار می‌شود.[9] ▪️در حالیکه بیت‌المقدس شهری مذهبی و برای پیروان سه دین ابراهیمی، اهمیتی بسزا دارد، این تقابل ابلیس، جای تامل دارد. ▪️گویی یهود «صهیونیسم بین‌الملل»، با این کار، تغذیه «انرژی منفی» معبد شیطان که به دروغ هیکل سلیمان لقب دادند را در کنار صدها و هزاران مصادیق «فساد فی الارض» همچون: تجارت رسمی فروش انسان‌ها، گسترش فحشا و سکس در جهان و ... در یک کلام، گسترش «جاهلیت مُدرن» را برعهده دارد. ✅ شیطان «اولین» همجنس‌باز جهان ▪️در احادیث ذکر شده که شیطان اولین موجودی بود که لواط را بین انسان‌ها گسترش داد[10]. اکنون، گویی شیطان در کالبد رهبران غربی، آشکار شده است. ▪️هرچند ما، شیطان را نمی‌بینیم اما «شیاطین انسی»، به خوبی منویّات شیطان جنی را انجام می‌دهند. اکنون بعد قرن بیستم، شیطان بار دیگر در چهره رهبران آمریکا، هویدا شده است. ▪️امام خمینی به درستی بیان کردند: «آمریکا، شیطان بزرگ». یعنی هرآنچه که ابلیس برای بشریت، تدارک دیده، «شیاطین انسی»، در حال اجرای آن هستند. ✅ پی‌نوشت: 1. https://t.me/Monji_EmamMahdi/16944 2. https://t.me/Monji_EmamMahdi/7520 3. https://fa.alalam.ir/news/6164528 4. http://mshrgh.ir/1369579 5. صدوق، کمال‌الدین، ج1، ص251 و331. 6. https://t.me/Monji_EmamMahdi/16764 7. https://t.me/Monji_EmamMahdi/16903 8. https://tn.ai/1789235 9. https://per.euronews.com/video/2020/06/29/lgbt-annual-pride-israel-coronavirus-restriction 10. کلینی، الکافی، ج5، ص545. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ وضعیت «کشورهای عربی» قبل ظهور ✍️ مصطفی امیری 1. شام سوریه لبنان، فتنه است و آشوب تا سفیانی. 2. عراق، کانون اختلاف و نزاع حق و باطل. 3. حجاز و جزیرة العرب، امارت بحرین و دیگر ملحقات شبه‌جزیره عربستان، تحت سلطه آل‌فلان و اختلاف و قتل در خاندان پادشاهی. 4. مصر، سخنگوی جهانی حضرت بعد ظهور. 5. اردن، مَعبر ورود سفیانی موردحمایت غربی‌ها در سال پایانی فتنه شام. 6. فلسطین، جنگ شیعه با اسرائیل بعد هرج الروم. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ نظریه «ضدمسیح آنتی‌کرست» و «تلاش» برای تقابل اسلام با مسیحیت ✍️ مصطفی امیری ▪️با طراحی شیطان، منجی هر دین در مقابل دیگر ادیان قرار گرفته است. ▪️یهود بر این باور است که عیسی مسیح دروغین آمد و با گذشت قرن ها هنوز در انتظار آمدن مسیح هستند. ▪️از سویی دیگر، پیروان مسیحیت بویژه پروتستان‌ها، بر این عقیده هستند که در جنگ نهایی بین خیر و شر، آنتی‌کرست دجال، رهبری جبهه مقابل را بر عهده خواهد داشت. به گونه‌ای که منجی مسلمانان را همان ضدمسیح و آنتی‌کرست کتاب مقدس نامیدند. ▪️چندین دهه است که برخی مستشرقین آمریکایی در حوزه منجی‌گرایی همچون ریچاردسون، «نظریه تقابل» مهدی با مسیح را ترویج می‌کنند. ▪️اما اسلام، بر این باور است که منجی ادیان از نسل پیامبر و از فرزندان حضرت فاطمه خواهد آمد و با همکاری حضرت مسیح، حاکمیت جهانی دین الهی را بر پا خواهند کرد. ▪️برای آگاهی بیشتر: دهقانی آرانی، «تطبیق ضدمسیح بر منجی اسلام»، فصلنامه انتظار، ش۵۲، ص۴۵-۷۰. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ شیپور ششم «مکاشفه یوحنا» در انجیل و جنگ فرات ✍️ مصطفی امیری ▪️آخرین بخش عهد جدید، مکاشفه یوحناست و اشاره به حوادث آخرالزمان که با بازگشت مسیح همراه است و آغازی است بر پایان ظلم و ستم و نابودی ستمگران و جباران و شروع حکومت الهی که از آن تعبیر به «ملکوت آسمان» می‌شود و مؤمنان در صلح و عدالت زندگی می‌کنند. ▪️در این مکاشفه از حادثه خاص در کنار فرات، سخن به میان آمده است: «وقتی فرشته ششم شیپور را نواخت، از چهارگوشه قربانگاه زرین که در حضور خدا قرار داشت صدایی شنیدم که به فرشته ششم گفت: آن چهار فرشته شیطان را که بر فرات بسته شده اند، آزاد ساز. آنگاه آن چهار فرشته که برای چنین روز و ساعتی آماده شده بودند آزاد شدند تا یک سوم مردم را بکشند شنیدم که آنها دویست میلیون جنگجوی سواره در اختیار داشتند. اسبان و سواران ایشان را در رؤیا دیدم، سواران آنان زره جنگی به تن داشتند که بعضی به رنگ سرخ آتشین، بعضی آبی آسمانی و بقیه به رنگ زرد بود. سر اسبان ایشان بیشتر به سر شیران شباهت داشت و از دهانشان دود و آتش و گوگرد بیرون می‌آمد که یک سوم مردم را از بین برد. قدرت مرگبار آنها نه تنها در دهانشان بلکه در دمشان نیز بود و شبیه سر مارهایی بود که نیش می‌زنند و زخمهایی کشنده ایجاد می‌کنند. کسانی که از این بلایا جان سالم بدر بردند، باز حاضر نشدند خدا را بپرستند... اینان نمی‌خواستند از آدم‌کُشی، جادوگری، زنا و دزدی دست بکشند و بسوی خدا بازگردند» (مکاشفه یوحنا 9: 13-21) ▪️این فقره از مکاشفه یوحنا، از اتفاقی بزرگ در کنار رود فرات حکایت می‌کند. چهار گروه که برای جنگی تمام عیار با یکدیگر آماده می شوند. اتفاقی مشابه در روایات و احادیث شیعه و سنی نیز آمده است که از فتنه و جنگی بزرگ در کنار فرات سخن می گوید، آنچنان‌که فرات به رنگ خون درآید. ▪️طبق این تفسیر، اتفاقاتی که هم اکنون در فتنه شام و جنگ سوریه در جریان است و جنگهای قومی و مذهبی این منطقه، زمینه‌ساز جنگی بزرگ در آنجا شود، جنگی که پای کشورهای دیگر را نیز به منطقه باز می‌کند. ▪️و منظور از رنگ زره‌های جنگجویان که قرمز آتشین و آبی آسمانی و زرد توصیف شده شاید رنگ پرچم‌های کشورهای درگیر در جنگ باشد و با توجه به جمعیت دویست میلیونی سربازان، این کشورها می باید جزء پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان باشند و با در نظر گرفتن تحولات جاری جهان، محتمل است اشاره به کشورهایی روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و ترکیبی از آنها باشد. ▪️اسبانی که چون شیر از دهانشان آتش و دود و گوگرد بیرون می آید و مارهایی که از پس آنها نیش می‌زنند اشاره به توپ و تانک‌هایی دارد که چون اسب در میدان به جلو می‌تازند و از پس آنها اسلحه هایی که زخمهایی کشنده ایجاد می‌کنند. نکته حائز اهمیت این است که در زمان یوحنا هنوز از باروت در جنگها استفاده نمی شده و در حقیقت سلاح گرم هنوز اختراع نشده بود با این حال یوحنا در رؤیای خود اسبانی می بیند که سرهایشان چون شیر است و از دهانشان دود و آتش و گوگرد (باروت) بیرون می‌آید. ▪️البته این جنگ و خونریزی باعث نمی شود سیاستمداران به خود آیند، آنها کماکان دست از فریبکاری و جنگ و غارت دیگر ملت ها بر نمی دارند. ملتها نیز به خدا و راستی و صداقت پناه نیاورده بلکه شیطان را پیروی می کنند. به این ترتیب عدالت و آزادی همچنان دو گوهر دست نیافتنی باقی می ماند تا زمانی که وعده خدا و ظهور منجی محقق گردد. ▪️برای آگاهی بیشتر: امیر خواص، «شرایط آخرالزمان در انجیل یوحنا»، سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، ج۴، ص۱۶۱-۱۶۳. ✅ عناوین مرتبط: ▪️آیا «قرقیسیا» همان جنگ آرماگدون در فلسطین است؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ رفرنس «علمی و دانشگاهی» در تدوین سلسله مقالات «غرب و مهدویت» ✍️ مصطفی امیری ▪️ما در تدوین سلسله مقالات، تعمدا رفرنس‌ها را از مقالات «علمی پژوهشی» و «دانشگاهی»👇، انتخاب و گزینش نمودیم تا مخاطبان فهیم بدانند، اندیشه «غربی» چگونه نقشه دینامیک بشریت را ترسیم کرده است؟ ▪️به ، مطالعه شوند: 1. «تحلیل و بازشناسی انواع صهیونیسم براساس اندیشه موعود آخرالزمان»، فصلنامه مشرق موعود. 2. «بررسی تحلیلی خاستگاه صهیونیسم فرهنگی و صهیونیسم سیاسی»، فصلنامه معرفت سیاسی. 3. «ماشیح و دولت ماشیحانی در یهودیت»، فصلنامه مشرق موعود. 4. «آخرالزمان در نگاه مکتب صهیونیسم مسیحی»، فصلنامه مشرق موعود. 5. «اسطوره صهیونیست مسیحی و انگاره منجی گرایی»، فصلنامه مشرق موعود. 6. «نقش باورهای آخرالزمانی مسیحیت بنطیکاستی»، فصلنامه مشرق موعود. 7. «بررسی پیش گویی های عهدین درباره کشتارهای جمعی پیش از ظهور مسیح»، فصلنامه مشرق موعود. 8. «تفسیرهای مسیحی از نشانه های ظهور»، فصلنامه مشرق موعود. 9. «شرایط آخرالزمان در انجیل یوحنا»، سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت. 10. «منجی در مکاشفات یوحنا و مقایسه آن با قرآن کریم و روایات امامیه»، فصلنامه پژوهشنامه قرآن و حدیث. 11. «آخرالزمان در مکاشفات یوحنا و مقایسه آن با قرآن کریم و روایات شیعه»، پایان‌نامه دکتری دانشگاه آزاد تهران 12. «بررسی تطبیقی علائم آخرالزمان در مکاشفات یوحنا و روایات اسلامی»، مرجع سیویلیکا. 13. «چهار سوارکار آخرالزمان»، فصلنامه رصد. 14. «نقش پیشگویی‌های آخرالزمانی در خشونت‌گرایی مسیحیت بنیادگرا»، فصلنامه مشرق موعود. 15. «بررسی تاثیر بینش های آخرالزمانی مسیحیان صهیونیست در تدوین راهبردهای ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه»، فصلنامه مطالعات منطقه ای. 16. «آموزه های راست مسیحی و سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا»، فصلنامه دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی. 17. «تأثیر بنیادگرایی مسیحی بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا»، فصلنامه معرفت سیاسی. 18. «بررسی شاخص های بنیادگرایی مسیحی در آمریکا»، فصلنامه دین و سیاست. 19. «فرا روایت بنیادگرایی مسیحی بررسی موردی رابطه دین و سیاست در آمریکا»، فصلنامه دین و سیاست. 20. «ایالات متحده آمریکا در میدان مغناطیس صهیونیسم مسیحی»، فصلنامه سیاست. 21. «الگوی حاکم بر مناسبات آمریکا و اسرائیل رژیم صهیونیستی»، فصلنامه آفاق امنیت. 22. «بحران سازی تمدن غرب و آینده سازی برای طرح تمدن موعود»، یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت. 23. «مسیحیت صهیونیستى و آینده جهان»، فصلنامه حصون. 24. «آسیب شناسی توقیت با تأكید بر کلیسای ادونتیسم»، سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت. 25. «ارتباط آموزه های رستاخیز رجعت و ملکوت الله با آخرالزمان در عهد جدید با تکیه بر کارکردها و آسیب ها»، فصلنامه مشرق موعود. 26. «جهان پس از ظهور منجی از منظر عهد جدید»، فصلنامه پژوهش‌های مهدوی. 27. «مفهوم جایگاه و بازتاب انتظار و اهداف بازگشت مسیح در میان مسیحیان کاتولیک»، فصلنامه مشرق موعود. 28. «مسيحيت انجيلى تشیع ایرانی و آينده بشر»، فصلنامه مشرق موعود. 29. «جریان صهیونیسم مسیحی غرب در مقابل فرهنگ تشیع»، فصلنامه پژوهشهای سیاسی جهان اسلام. 30. «بررسی تطبیقی تأثیر فرا روایت موعودگرایی شیعی و مسیحی بر سیاست ایران و آمریکا»، فصلنامه پژوهش‌های سیاسی. 31. «تقابل آینده گرایی ایرانی و آمریکایی»، فصلنامه مشرق موعود. 32. «همگرايی مهدويت باورانه در مصاف واگرايی طرح خاورميانه بزرگ»، فصلنامه مشرق موعود. 33. «تقابل تمدنی مهدویت در اندیشۀ مذاهب اسلامی با آینده‌نگری در اندیشۀ مدرن»، فصلنامه صراط. 34. «رویکرد پایگاه های اطلاع رسانی غرب درباره موعود شیعه»، فصلنامه سپیده سحر. 35. «تیپ شناسی و واکاوی استراتژی های غرب در ستیزش با آموزه مهدویت»، فصلنامه انتظار موعود. 36. «بررسی و نقد نظرات ضد مسیح اسلامی و اسلام، ردای ضد مسیح در تطبیق ضد مسیح بر منجی اسلامی»، فصلنامه انتظار موعود. 37. «مهدى، مسيح، ضدمسيح، عدالت و خشونت مقدس»‏، فصلنامه پژوهش‌های مهدوی. 38. «بررسی تطبیقی پیشگویی های آخرالزمان در اسلام، یهودیت و مسیحیت»، فصلنامه مشرق موعود. 39. «بررسی پیشگویی‌های جنگ‌ها و آشوب‌های آخرالزمان در کتاب مقدس»، دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت. 40. «بررسی تطبیقی پیشگویی های آخرالزمان از دیدگاه یهودیت مسیحیت و اسلام»، فصلنامه پژوهش‌های مهدوی. 41. «مقایسه پیش‌گویی شیعه امامیه و مسیحیت صهیونیسم درباره عصر ظهور»، سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت. ✅ نکته پایانی ▪️در تدوین سلسله مقالات «چرایی حمایت غرب از اسرائیل»، همه این مقالات علمی و دانشگاهی (بیش از 40 مقاله و رفرنس علمی)، توسط نگارنده، مطالعه گردید و ساعت ها، وقت صرف شده است. ▪️ان شاء الله قدر بدانید و با دقت مطالعه بفرمائید. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ ابهامات و سوالات در مکان« قیام یمانی» از «یمن» ✍️مصطفی امیری ▪️یمانی، به خویشتن دعوت نمی‏‌کند، بلکه شیعه را به امام عصر، فرا می‌‏خواند (یدعو الی صاحبکم) و اما در عصر غیبت، تمسک به مرجعیت اصیل شیعه و نائبان عام امام عصر، راه نجات شیعه برای در امان ماندن از فتنه‌های مدعیان دروغین مهدویت همچون احمداسماعیل بصری، خواهد بود. ✅ سه سوال از مدافعین «خروج یمانی از یمن» ▪️یمانی از کدام کشور قیام می‌کند؟ اگر یمانی از یمن قیام می‌کند، با چندین ابهام و سوال اساسی روبرو است: ✅ سوال اول ▪️نظامیان آل‌بنی‌فلان حاکم بر عربستان که «جوان شیعه مومن» در «مدینه» را به قتل رسانده‌اند[1]، سپس «نفس زکیه»، آخرین نشانه حتمی ظهور، را «پانزده روز» قبل از قیام امام[2]، در «مکه» به شهادت می‌رسانند[3]؛ حال سوال این است: اگر کشور عربستان، توسط یمانی، تصرف شده است و یمانی حاکم حجاز خواهد شد، پس چرا پانزده روز قبل از قیام امام عصر، شهادت نفس‌زکیه توسط نظامیان خاندان بنی‌فلان حاکم بر مکه، انجام می‌شود؟ پس این امر، نشان می‌دهد که یمانی، بر منطقه حجاز و کشور عربستان، مسلط نخواهد شد؛ حداقل احادیث صراحت دارند که بنی‌‏فلان، حاکم مکه و مدینه می‌باشند. و همانطور که می‌دانید قتل نفس زکیه از قیام یمانی، می‌باشد. ▪️به عبارت دیگر، آنچه قطعی است، اینکه: نظامیان حکومت بنی‌فلان در حجاز، نفس زکیه را به شهادت می‌رسانند که نشانه‌ای است بعد از خروج یمانی. بنابراین با توجه به دو حادثه در عربستان، یعنی «قتل غلام در مدینه» و حدیث «شهادت نفس زکیه در مکه»، توسط نظامیان «حکومت بنی‌فلان در عربستان»، این خاندان در عربستان، تا واپسین روزهای پایانی ظهور و قیام امام عصر (پانزده روز مانده به قیام امام عصر)، هرچند متزلزل شده‌اند، اما حکومت‌شان باقی است و مکه و مدینه در اختیار بنی فلان می‌باشد و نه یمانی؛ و طبق دو حدیث فوق، یمانی، حاکم مکه و مدینه نخواهد شد. ▪️وقتی ثابت و یقینی است که نظامیان بنی‌فلان تا 15روز قبل از ظهور، بر مکه و مدینه مسلط هستند؛ حال باید مدافعان خروج یمانی از یمن، پاسخ بدهند: طبق دیدگاه‌شان که تبلیغ می‌کنند، یمانی مدتها پیش از شهادت نفس زکیه، وارد عربستان شده است و حاکم شده است؛ و حتی یمانی، از عربستان عبور کرده و به جنگ سفیانی در عراق نیز رفته است. حال چگونه یمانی بر مکه و مدینه، تسلط دارد اما چگونه نسبت به حفظ جان نفس‌زکیه و دیگر شیعیان، بی‌تفاوت بوده است و تمهیداتی نیاندیشیده است؟ بنابراین، یمانی، گویی اینکه اصلا در عربستان، حکومت ندارد که بتواند از نفس‌زکیه نماینده امام عصر در برابر نظامیان بنی‌فلان، دفاع کند. ✅ سوال دوم ▪️از طرفی، عربستان تا روزهای پایانی، برای امنیت امام مهدی و شیعه، مهیا نمی‌باشد: بعد از قتل جوان مومن شیعی در مدینه توسط نظامیان حکومت آل‌فلان در عربستان[4]، و نیز بعد از به شهادت رساندن سیدحسنی (نفس‌زکیه) توسط اهل مکه و ارسال سر مبارک وی به منطقه شام و متعاقب آن اعزام لشکر سفیانی که بیانگر توافق و همکاری حکومت آل‌فلان در عربستان با سفیانی حاکم شام در قتل‌عام شیعیان است[5]، و نیز زندانی و کشتار شیعیان مدینه توسط سفیانی[6]، حرکت امام عصر «خائفا یترقب» از مدینه به مکه[7]، و پناه بردن برخی شیعیان به حرم امن الهی[8]، همه این حوادث و وقایع، شواهد محکمی بر این مدعا که فضای عربستان تا روزهای پایانی ظهور و قیام، امنیت کامل فراهم نیست. سوال این است: یمانی به عنوان پرچم هدایت اگر در عربستان حضور دارد، آیا وظیفه حمایت از شیعه و جان امام، را بر عهده نخواهد داشت؟ و باید نظاره‌گر این همه حوادث فجیع باشد؟ ✅ سوال سوم ▪️از لحاظ عقلی، نیز امکان خروج یمانی از یمن، بعید بنظر می‌رسد. طبق احادیث، در آستانه ظهور امام عصر، مرزهای عراق، از سمت غرب در اشغال سفیانی، از سمت جنوب در اختیار نظام ناصبی آل‌فلان عربستان، است و چگونه لشکر یمانی، می‌تواند از یمن خروج کرده و مسافت طولانی را طی کرده و با عبور از عربستان، وارد عراق شود تا با سفیانی در کوفه و نجف بجنگد؟ حتی یک روایت نیز وجود ندارد که از فعالیت یمانی در مکه گزارش کرده باشد. درحالیکه ثابت و یقینی است جنگ‌های یمانی در معیت لشکر خراسانی با سفیانی در «عراق» خواهد بود. ▪️طبق این دیدگاه، یمن محل خروج یمانی نیست. زیرا حکومت آل‌فلان در حجاز تا پانزده روز قبل از ظهور در عربستان حکومت می‌کنند و نفس زکیه را همین خاندان به قتل می‌رسانند؛ در حالیکه اگر یمانی، عربستان را تصرف می‌کرد دیگر قتل‌عام شیعیان مدینه و شهادت نفس زکیه رخ نمی‌داد و حتی حضرت «خائفا یترقب» از مدینه به مکه پناه نمی‌بردند. ✅ عناوین مرتبط: ▪️نقد جریان «احمداسماعیل بصری» مدعی یمانی و مهدویت: https://eitaa.com/asrzohur110/247پی‌نوشت:👇 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
ابهامات و سوالات در مکان «قیام یمانی» از «یمن» / بخش دوم پی‌نوشت: 1. «یَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِینَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ أَ لَیْسَ یَقْتُلُهُ جَیْشُ السُّفْیَانِیِّ قَالَ لَا وَ لَکِنْ یَقْتُلُهُ جَیْشُ آلِ بَنِی فُلَانٍ» (کلینی، الکافی، ج۱، ص۳۳۷). 2. «لَیْسَ بَیْنَ قِیَامٍ الْقَائِمِ آلِ مُحَمَّد وَ بَیْنَ قَتْلِ النَّفْسِ الزَّکِیَّةِ إِلَّا خَمْسَ عَشْرَةَ لَیْلَة» (صدوق، کمال‌الدین، ج۲، ص۶۴۹). 3. «أَ لَا أُخْبِرُکُمْ بِآخِرِ مُلْکِ بَنِی فُلَانٍ...قَتْلُ نَفْسٍ حَرَامٍ...فِی بَلَدٍ حَرَام...مَا لَهُمْ مُلْکٌ بَعْدَهُ غَیْرُ خَمْسَ عَشْرَةَ لَیْلَةً قُلْنَا هَلْ قَبْلَ هَذَا أَوْ بَعْدَهُ مِنْ شَیْ‏ءٍ فَقَالَ صَیْحَةٌ فِی شَهْرِ رَمَضَان» (نعمانی، الغیبۀ، ص۲۵۸). 4. «یَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِینَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ أَ لَیْسَ یَقْتُلُهُ جَیْشُ السُّفْیَانِیِّ قَالَ لَا وَ لَکِنْ یَقْتُلُهُ جَیْشُ آلِ بَنِی فُلَان» (کلینی، الکافی، ج۱، ص۳۳۷). 5. «فَیَبْتَدِرُ الْحَسَنِیُّ إِلَی الْخُرُوجِ فَیَثِبُ عَلَیْهِ أَهْلُ مَکَّةَ فَیَقْتُلُونَهُ وَ یَبْعَثُونَ بِرَأْسِهِ إِلَی الشَّامِیِّ فَیَظْهَرُ عِنْدَ ذَلِکَ صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ فَیُبَایِعُهُ النَّاسُ وَ یَتَّبِعُونَهُ وَ یَبْعَثُ الشَّامِیُّ عِنْدَ ذَلِکَ جَیْشاً إِلَی الْمَدِینَةِ فَیُهْلِکُهُمُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ دُونَهَا» (کلینی، الکافی، ج۸، ص۲۲۵). 6. «السُّفْیَانِی‏...یَبْعَثُ بَعْثاً إِلَی الْمَدِینَةِ...وَ یُؤْخَذُ آلُ مُحَمَّدٍ صَغِیرُهُمْ وَ کَبِیرُهُمْ لَا یُتْرَکُ مِنْهُمْ أَحَدٌ إِلَّا حُبِسَ...وَ یَخْرُجُ الْمَهْدِیُّ مِنْهَا عَلَی سُنَّةِ مُوسَی خائِفاً یَتَرَقَّبُ حَتَّی یَقْدَمَ مَکَّةَ وَ یُقْبِلُ الْجَیْشُ حَتَّی إِذَا نَزَلُوا الْبَیْدَاءَ وَ هُوَ جَیْشُ الْهَمَلَات‏ خُسِفَ بِهِم». (عیاشی، التفسیر، ج۱، ص۶۴. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۲۳). 7. «یَبْعَثُ السُّفْیَانِیُّ بَعْثاً إِلَی الْمَدِینَةِ فَیَنْفَرُ الْمَهْدِیُّ مِنْهَا إِلَی مَکَّةَ فَیَبْلُغُ أَمِیرَ جَیْشِ السُّفْیَانِیِّ أَنَّ الْمَهْدِیَّ قَدْ خَرَجَ إِلَی مَکَّة فَیَبْعَثُ جَیْشاً عَلَی أَثَرِهِ فَلَا یُدْرِکُهُ حَتَّی یَدْخُلَ مَکَّةَ خائِفاً یَتَرَقَّبُ عَلَی سُنَّةِ مُوسَی بْنِ عِمْرَانَ‏ قَالَ فَیَنْزِلُ أَمِیرُ جَیْشِ السُّفْیَانِیِّ الْبَیْدَاءَ فَیُنَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ یَا بَیْدَاءُ أَبِیدِی الْقَوْمَ فَیَخْسِفُ بِهِم» (نعمانی، الغیبۀ، ص۲۸۰). 8. «وَ یَهْرُبُ یَوْمَئِذٍ مَنْ کَانَ بِالْمَدِینَةِ مِنْ وُلْدِ عَلِیٍّ إِلَی مَکَّةَ فَیَلْحَقُونَ بِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ» (کلینی، الکافی، ج۸، ص۲۲۵). ✅ برای آگاهی بیشتر: جلال الدین علی‌الصغیر، رایۀ الیمانی الموعود اهدی الرایات، ص۵۳-۶۵. جلال الدین علی‌الصغیر، علامات الظهور بحث فی فقه الدلالۀ و السلوک، ج۲، ص۲۹۰-۳۴۴. بویژه ص۲۹۶-۳۱۱ و ص۳۱۹ و ص۳۲۶. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ پرسش و پاسخ درباره نقش «یمن» قبل ظهور ✍️مصطفی امیری بعد از انتشار نوشتار «سه سوال از مدافعین خروج یمانی از یمن»، بازتاب‌های مختلفی داشت. سوال پرسیده شد: خروج یمانی از یمن، در احادیث تصریح شده است. عبارت «یمانی من الیمن» در برخی احادیث در داخل کروشه است: [من الیمن] که بیانگر اختلاف نسخ است. و وقتی اختلاف است، نمی‌توان به عنوان ادله یقینی و برهان مطرح کرد. احادیثی وجود دارد که به خروج یمانی از صنعاء اشاره دارد حدیث «کاسر عینیه بصنعاء»، نمی‌توان بیان کرد که بر یمانی دلالت دارد. چه دلیلی بر اتحاد شخص کاسرعین با یمانی است؟ چه کسی گفته یمانی قرار است بر عربستان، مسلط شود؟ آقای کورانی نظریه‌پرداز اصلی خروج یمانی از یمن، نظرشون این است که یمانی بر عربستان، مسلط می‌شود. و اما اصلا فرض کنیم، یمانی در همان یمن می‌ماند؛خوب چه کار می‌خواهد بکند؟ مگر نباید حضرت یاری و نصرت شود؟ پس آیا درست است که لشکر خراسانی در ایران بماند و فقط شعار بدهد. وقتی سفیانی به عراق حمله می‌کند، لشکر خراسانی برای مقابله وارد کوفه و نجف می‌شود. آیا یمانی بماند در کشور یمن؟ این چه اهدی الرایات بودن یمانی است؟ نقش یمن در ظهور امام عصر چه خواهد بود؟ و مگر نباید مکه برای ظهور ایشان امن باشد؟ مکه باید امن باشد اما روزهای منتهی به ظهور، امن نیست. شاهد: شهادت نفس زکیه ۱۵روز قبل ظهور. یمانی، امنیت مکه را فراهم می‌کند حتی یک روایت هم نداریم مبنی بر اینکه، یمنی‌ها امنیت مسجدالحرام را برای ظهور، مهیا می‌کنند. و اما نقش یمن در مرحله قبل ظهور، لطفا هرچه احادیث معتبر است، ارسال بفرمایید تا بیشتر گفتگو شود. یمانی واضح است یعنی از کشور یمن مثال: سیستانی. آیا یعنی مکان قیام و خروج از منطقه سیستان؟ لازم به ذکر است اشاره برخی روایات به خروج یمانی از یمن، که آن هم برخی تعبیر می‌کنند که اصالت یمانی، مقصود است. یعنی یمانی، یمنی‌الاصل است نه اینکه الزاما باید از یمن خروج کند. همچنن گفته می‌شود یمانی، شخصی است که رهبری یمن را در مقابله با جبهه سفیانی در «جغرافیای ظهور»، برعهده می‌گیرد. سوال پرسیده شده: آیا جایی درباره یمانی مثل خراسانی به لشگرکشی زمینی اشاره شده است؟لزومی ندارد لشکر یمانی بخواهد زمینی با عبور از عربستان، وارد عراق شود. بلکه به صورت هوایی و عملیات پهپادی نیز کافی است قرار نیست گفته شود. اصل همین است. مثل سفیانی و خراسانی که زمینی وارد عراق می‌شوند نمیشود بدون دلیل، یمانی را استنثا کرد. اصولا تعبیر و عبارت حدیثی (فرسی رهان): دو اسب مسابقه، برای یمانی و سفیانی، نشانگر این است که دو لشکر در جهت رسیدن به مقصدی خاص در حال رقابت هستند و از آنجا که سفیانی، مقصدش عراق است (لایکون همه الا نحو العراق)، یمانی نیز طبیعتاً برای شکست سفیانی، در عراق حضور دارد کما اینکه لشکر خراسانی به سمت کوفه حرکت خواهد کرد (يَبْعَثُ السُّفْيَانِيُّ جَيْشاً إِلَى الْكُوفَةِ...إِذْ أَقْبَلَتْ رَايَاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ ...وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم)‏؛ سفیانی‌ و خراسانی‌ خروج‌ می‌کنند، این‌ از مشرق‌ و آن‌ از مغرب، همانند دو اسب‌ مسابقه‌ به‌‌سوی‌ کوفه‌ می‌شتابند (یخرُجُ علیهم‌ الخراسانیُّ و السفیانیُّ هذا من‌ المشرِقِ و هذا من‌ المغرِبِ، یستبقانِ الی‌ الکوفةِ کفَرَسَی‌‌رِهانٍ). کاملا واضح است لشکرکشی در داخل خاک عراق و بویژه جنگ در کوفه و نجف، در جریان است. لازم نیست پیروان یمانی، شیعه دوازده امامی باشند؟ دقت بفرمایید یمانی به عنوان اهدی الرایات، باید پیروانش، شیعه دوازه امامی باشند. درحالیکه یمنی‌ها زیدی هستند. مثال: مگر می‌شود امام خمینی قیام کند اما پیروانش اعتقادی به امام دوازدهم نداشته باشند. در روایت آمده: الیمانی یتولی علیاً. یعنی قائل به ولایت امام علی هستند و همین شاید کافی است. یمانی، یدعو الی صاحبکم، این ویژگی را هم ببینید. مبداء ولایت امام علی و مقصد دعوت به امام دوازدهم درحالیکه زیدی‌ها اینگونه نیستند. مگر می‌شود یمانی اهدی الرایات باشد اما پیروانش و مناطق محل زندگی پیروان یمانی، از شیعیان اثنی‌عشری نباشند؟ نوشتار، در قالب «سلسله مقالات» است. و در ادامه بعد بیان اقوال مختلف، «جمع بندی» نیز قلمی و مکتوب خواهد شد ان شاء الله؛ ضمن اینکه کتابی درباره «مکان قیام یمانی» در شرف تدوین است. اما آیا توقع دارید در چند نوشته کوتاه، بتوان همه مطالب را بیان کرد؟ اصلا فکر کردید چرا غربی‌ها، جریان مدعی یمانی (احمد اسماعیل بصری) را در عراق، قرار دادند؟ چرا با اینکه یمن مساعدتر بود و به دور از مرکز تشیع و حوزه هزارساله نجف، اما با این حال در این کشور، تبلیغ نشد؟ چون می‌دانند جنگ یمانی با سفیانی در عراق است و سعی در بدل‌سازی دارند. ان شاء الله منتظر کتاب «مکان قیام یمانی» باشید و همه ادله و اقوال مختلف، بیان خواهد شد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ حوثی‌های یمن، «زیدی» هستند و نمی‌تواند «یمانی» باشند ✍️مصطفی امیری 1. در احادیث مبدا و مقصد یمانی، مشخص است: مبدا: «الیمانی یتولی علیا»، امام علی و دعوت به ولایت امیرالمومنین؛ مقصد: «الیمانی یدعو الی صاحبکم». امام زمان و دعوت به امامت امام دوازدهم و تشیع دوازده امامی. 2. مگر می‌شود یمانی، «اهدی الرایات» باشد اما مناطق محل زندگی و پیروان یمانی، از شیعیان غیر شیعه اثنی‌عشری باشند؟ 3. مثل اینکه بگوییم امام خمینی، شیعه دوازده امامی باشد اما ایرانی‌ها و پیروان وی، سنی یا زیدی هم باشند، کافی است یا بعدا شیعه خواهند شد. 4. در برخی راویات، از زیدی‌ها به «شذاذ آل‌محمد» تعبیر شده است که اعتقادی به امامت امام باقر و امام صادق نداشتند. 5. یمانی، اصالتا یمنی است اما لازم نیست از یمن خروج کند. ✅ عناوین مرتبط 🔹سه سوال از مدافعین خروج یمانی از یمن: https://eitaa.com/asrzohur110/306 🔸پرسش و پاسخ درباره نقش «یمن» قبل ظهور: https://eitaa.com/asrzohur110/308 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ مکان قیام یمانی؛ آیا عراق، حضور لشکر خارجی را می‌پذیرد؟ ✍️ مصطفی امیری 1. سفیانی بعد از تسلط بر سوریه، هدفی جز حمله به عراق و کشتار شیعیان در کوفه و نجف ندارد(السُّفْيَانِيُّ...لَايَكُونُ لَهُ هِمَّةٌ إِلَّا الْإِقْبَالَ نَحْوَ الْعِرَاق‏). 2. از طرفی در احادیث ذکر شهده است: یمانی و سفیانی همچون دو اسب مسابقه (فرسی رهان) هستند که در حال رقابت برای رسیدن به مقصد و هدف واحد هستند(الْيَمَانِيُّ وَ السُّفْيَانِيُّ كَفَرَسَيْ رِهَانٍ). 3. بنابراین یمانی و خراسانی نیز همچون سفیانی در حال رقابت برای رسیدن به کوفه و نجف است تا به وی مقابله کند و از کشتار بیشتر شیعیان عراق جلوگیری کند(يَبْعَثُ السُّفْيَانِيُّ جَيْشاً إِلَى الْكُوفَةِ...إِذْ أَقْبَلَتْ رَايَاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ...وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم)‏. 4. و یکی از دلایل تاخیر ورود ایرانیان به عراق برای دفع لشکر سفیانی، جو نامناسب کشور عراق علیه مقاومت شیعی در فضای فتنه و غبارآلود آن زمان است. 5. حال با این توصیف، آیا مردم عراق قبول می‌کنند، لشکر یمانی از یمن، وارد عراق شود؟ درحالیکه «حشد الشعبی» متشکل از خود جوانان عراقی است با این حال، تشکل بسیح مردمی عراق، مورداتهام است که شما تحت‌تاثیر و نفوذ ایرانی‌ها هستید تا چه رسد به حضور لشکر خارجی (لشکر یمانی از یمن). 6. البته برای ایرانیان ذکر شده است که لشکر اعزامی از خراسان، با تمام مشقت‌ها و برچسب‌ها، وارد عراق خواهد شد اما آیا برای یمانی در احادیث ذکر شده است که وارد عراق می‌شوند؟ خیر، چنین گزارشی نشده است. 7. و آیا فکر کردید چرا غربی‌ها، جریان مدعی یمانی (احمد اسماعیل بصری) را در عراق، قرار دادند؟ چرا با اینکه یمن مساعدتر بود و به دور از مرکز تشیع و حوزه هزارساله نجف، اما با این حال در کشور یمن، تبلیغ نشد؟ چون می‌دانند جنگ یمانی با سفیانی در عراق است و سعی در بدل‌سازی دارند. 8. حال برای شما مخاطب فهیم، سوال ایجاد نمی‌شود که درباره مکان قیام یمانی از یمن، باید تجدیدنظر کرد و تاملی نو داشت؟ ✅ عناوین مرتبط 🔹سه سوال از مدافعین خروج یمانی از یمن: https://eitaa.com/asrzohur110/306 🔸پرسش و پاسخ درباره نقش «یمن» قبل ظهور: https://eitaa.com/asrzohur110/308 🔹حوثی‌های یمن، «زیدی» هستند و نمی‌تواند «یمانی» باشند: https://eitaa.com/asrzohur110/309 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110