eitaa logo
آستان وصال ( اشعار آئینی؛ مقتل، آموزش مداحی)
2.7هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
9 ویدیو
46 فایل
👈 آدرس اینترنتی سایت جامع آستان وصال https://www.astanevesal.ir/ 👈 برای بهرمندی بهتر و بیشتر از قسمت های 18 گانه سایت اصلی آستان وصال و حجم بسیار بالای مطالب سایت؛ لطفا همزمان با این کانال به سایت اصلی آستان وصال هم مراجعه نمائید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سومین دختر سیدالشّهدا (حضرت رقیّه ) يكي از مسائل اختلافی که متأسّفانه حاشيه‌ سازي و تحريف در مورد آن زياد صورت گرفته موضوع شهادت حضرت رقيّه در شهر شام است. یکی از دلایل این اختلافات آن است که در بسیاری از كتب مقاتل معتبر مثل: انساب الأشراف، الفتوح، اخباالطوال، ارشـاد، لهوف، مُروُجُ الذَّهَب، اَلعِقْدُ الفَرید، أمالی طوسی، مصباح کفعمی، مصباح المتهجد طوسی، کامل ابن اثیر، مقاتل الطالبیین، الاحتجاج، اعلام الوري، مُثیر ُالأحْزان،كشف‌الغُمّة، أمالي شيخ صدوق، أمالي شيخ مفيد، روضة الواعظين، تاریخ طبری، مقتل خوارزمی، بحارالأنوار، ناسخ التواريخ و ..... چيزي در باره‌ این نازدانه سیدالشهدا نیست و تنها کتابهایی مثل نفس‌المهموم، مقتل امام حسین، منتهی الآمال و منتخب التّواریخ موضوع شهادت اين بزرگوار را به نقل از كتاب كامل بهايي آورده‌اند. این موضوع در صفحه 523 کتاب کامل بهائی آمده است؛ عمادالدین حسن بن علی طبری مؤلّف کتاب کامل السقیفه (کامل بهایی)؛ در قرن هفتم این کتاب را نوشته است و موضوع شهادت حضرت رقیّه را از کتاب الحاویه فی مثالب معاویه نوشته قاسم بن محمد بن احمد ماموفی ( ار مورخین قرن ششم هجری ) ذکر کرده است. طبری از عالمان زمان خویش و کتاب‌هایش از کتب معتبر است. او در صفحه ۶۴۹ کتابش می نویسد برای جمع آوری کتابش ۱۲ سال تحقیق و بررّسی کرده است. 👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹 یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة 🌹🌹
تا اینجای بحث مشخص شد که موضوع شهادت حضرت رقیه لااقل در دو کتاب دسته اول تاریخی ذکر شده است ( کتاب کامل بهایی و کتاب الحاویه ) اما مخالفین موضوع شهادت حضرت رقیه عنوان می‌کنندکه سیدالشهدا دو دختر بیشتر نداشته که نام آنها نیز سکینه و فاطمه است پس نتیجه آنکه رقیه وجود نداشته است که این نیز نادرست است و با تفحّص در کتب تاریخی و انساب خلاف این موضوع ثابت می‌شود؛ زیرا لااقل در چهار کتاب دسته اول تاریخی تعداد فرزندان سیدالشهدا چهار نفر اعلام شده است که در زیر به آن می پردازیم 1️⃣ ابن فُندُق بیهقی نسب شناس معروف قرن ششم در کتاب خود « لُبابُ الأنْسابْ، ج 1 ص 355 » تعداد دختران امام حسین را 4 نفر به نام های فاطمه، سکینه، زینب و ام کلثوم ذکر کرده است و در ادامه می‌نویسدکه زینب و ام کلثوم در کودکی از دنیا رفته¬اند می‌توان پی برد که احتمالاً رقیه نام دیگر زینب یا ام کلثوم است. 2️⃣ در صفحه 393 جلد دوم مَطالِبُ السَّئووُل ( قرن هشتم) تعداد دختران امام حسین 4 نفر ذکر شده است هرچند نام سه تن را نوشته اند و چهارمین نفر را ننوشته اند و احتمالاً نـفر چهارم همان حضرت رقیه است. 3️⃣ در صفحه 214 جلد دوم کَشْفُ الغُمَّة ( قرن ششم) نیز تعداد دختران امام حسین 4 نفر ذکر شده است در این کتاب هم نام سه تن را نوشته شده و چهارمین نفر را ذکر نشده که احتمالاً نـفر چهارم همان حضرت رقیه است. 4️⃣ در بعضی از نسخ کتاب ارزشمند لهوف سید بن طاوس در وداع سیدالشهدا نام حضرت رقیه در کنار نام زینب؛ سکینه؛ رباب و ... آمده است البته با توجه به اینکه در دیگر نسخه های خطی لهوف این نام نیامده است لازم به تحقیق بیشتر در این کتاب است البته در کتب تاریخی « حتی کامل بهائی» نام رقیه ذکر نشده است و تنها نوشته شده دختر چهار ساله امام حسین و نام رقیه به صراحت و برای اولین بار در سال ۱۳۳۴ هجری قمری در کتاب الأیقاد سید محمد علی شاه عبدالعظیمی ذکر شده است. آری باید از قبول روضه‌های بـی‌سنـد دوری جست امّا اولاً کـامل بهایی جزء منابع دسته اول تاریخی و معتبر است؛ ثانیاً همانطور که ذکر شد چند سند مکمل دیگر برای اثبات وجود حضرت رقیه وجود دارد که قابل توجه و تأمّل هستند؛ ثالثاً در کامل بهائی نیز استناد به کتاب تاریخی سده¬های قبل از خود داده است. رابعاً همه می‌دانند که مـرحوم حاج شیخ عبّاس قمی عالمی متبحّر در علم حدیث، نساب و رجال بوده است و نیز بسیار دقیق و سختگیر. برای نمونه بعضی از موضوعاتی که مرحوم علاّمه مجلسی در بحارالأنوار یاد کرده، شیخ عبّاس قمی درکتابهایش نیاورده است؛ از این‌رو او را خاتم المحدّثین لقب داده‌اند. بی‌شک اگر محدّث قمی؛ کوچکترین ضعفی در اسناد طبری می‌دید؛ از ذکر این گزارش خوداری می‌کرد و احتمال دارد محدّث قمی کتاب الحاویه را که امروزه در دسترس نیست بطور مستقیم یا غیر مستقیم مورد بررّسی و کنکاش قرار داده سپس استناد عماد الدین حسن طبری را پذیرفته است؛ پس پذیرش موضوع از جانب فردی به سخت گیری و دقّت نظر حاج شیخ عبّاس قمی بی‌دلیل نیست. خامساً وجود مقـبره حضرت و کرامات فراوانی که از آن دیده شده است را نمی‌توان نادیده گرفت. از این‌رو همان گونه که از افراط دوری جسته‌ایم، تفریط هم نمی‌کنیم. اما اگر بخواهیم احتیاط بیشتری در نقل این گزارش داشته باشیم؛ می¬توانیم در مجالس این روضه را از عماد الدین طبری یا حاج شیخ عباس قمی نقل کنیم که احکام شرایط نقل حدیث هم رعایت کرده باشیم. ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
در کتب کامل بهایی، موضوع شهادت حضرت رقیّه بعد از خواب همسر یزید آمده است. عين عبارت كتاب كامل بهايي اين است: « زنان خـاندان نبـوت شهادت پـدران را از فرزندان خرد سال پنهان مي‌كردند و می‌گفتند پدرانتان به سفر رفته‌اند و همچنین بود تا یزید آنان را به سراي (خانه) خویش درآورد و حسين را دختـركي چهـار ساله بود كه شبي از خواب برخاست و ... » در باره نحوۀ روبه رو شدن اين نازدانه با سر بابا و سخنانشان با سر پدر؛ دو روايت ذكـر شده است: الف) در کامل بهائی آمده است که نيمه شب آشفته و پریشان از خواب بلند شدند وگفتند: پدرم كجاست، هم اکنون اينجا بود؛ سپس شروع كردند به گريه كردن و بهانه گرفتن، که اهل بیت نیز با گريه او به گريه و زاري پرداختند و يزيد از خواب نحس بیدار شد و گفت: قضيّه چيست؟ وقتي موضوع را به او گفتند، دستور داد سر امام علیه‌السلام را بردند و پیش روی او نهادند! تا گفتند اين سر باباي توست، فريادي زدند و از حال رفتند و مريض شدند و در همان روزها در شام شهيد شدند کامل بهائی ص۵ ۲۳؛ نفس المهموم ص۴ ۱۹؛ منتهی الآمال ص ۵۱۸؛ مقتل امام حسین ۲۵۴؛ منتخب التّواریخ ۲۵۱ ب) اما روایت دیگری هم نقل شده که روايت دوّم مفصل‌تر از روايت اوّل است و آن اینگونه هست که: سر را داخل طبق و تشتي قرار دادند و پارچه‌اي روي آن كشيدند و آوردند و پیش روی اين نازدانه قرار دادند و با بی‌رحمی تمام و بـی‌هیچ ملاحظه‌ای، پارچه را بـرداشتند و گفتند اين هم سر بابایت! اين نبود كه رقیّه بگویند من غـذا نخواستم. اين جمله جزء تحريفـات و دروغ‌هاست. نمي‌دانم چگونه؛ آيا توانش را داشتند یا نداشتند؛ دستشان لرزيد يا نلرزيد؛ دلشان آمد يا نيامد؟ امّا نوشته‌اند سر را برداشتند روي دامنشان نهادند و شروع كردند به سخن گفتن با اين سر: یَا اَبَتَاهُ ! مَنْ ذَا الَّذي أيتَمَنِي عَلی صِغَرِ سِنِّي! بابا چه کسی مرا در اين كوچكي يتيم كرد! یَا اَبَتَاهُ ! مَنْ ذَا الَّذي خَضبکَ بِدِمائِک! بابا چه کسی تو را به خونت خضاب كرد! یَا اَبَتَاهُ ! مَنْ ذَا الَّذي قَطَعَ وَریدِک! بابا چه كسي رگ‌های گلوي تو را بريد! یَا اَبَتَاهُ ! مَنْ بَقِیَ بَعدَ تَرجُوه! بابا پـس از تو به كي اميّـد داشته باشم! آن گاه خم شدند و دهـان به دهان شريف پدر گذاشتند و چنان گريه كردند كه ناگهان ديدند، افتادند! آمدند او را بردارند؛ ولی جان به جان آفرين تسليم كرده و شهيد شده بودند نفس المهموم ص ۴۱۹؛ مقتل امام حسین ص ۲۵۵ ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علاوه بر استفاده از اشعار شهادت حضرت رقیه سل الله علیها در این کانال ایتایی پیشنهاد میکنیم برای مشاهده و بهره مندی از 200 شعر اختصاصی دیگر با موضوع شهادت حضرت رقیه سل الله علیها در سایت آستان وصال بر روی لینک زیر کلیک بفرمائید https://www.astanevesal.ir/Poetrys?groupabout=%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA%20%D8%B1%D9%82%DB%8C%D9%87%20(%D8%B3)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه امروز: در محضر کلام الله مجید👆👆 ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدیث امروز: در محضر اهل بیت علیهم السلام « قرآن ناطق »👆👆 ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در روز چهارم مُحرّم سال۶۱ هـجری قمری ابن زیاد در مسجد کوفه به منبر رفت و مردم را برای جنگ با امام حسین دعوت کرد و ضمن بخشش‌های فراوان به مردم کرد و تهدید آنان زمینۀ لشکر کشی به کربلارا فراهم کرد که در ادامه این سیاست، او در بين روزهاي چهارم تا ششم مُحرّم سی هزار نفر به کربلا اعزام شدند ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای انـتـظـارِ جـاری ده قـرن تا هـنوز بی‌تو غروب می‌شود این روزها هنوز اما هنوز چـشمِ جـهـانی به راه توست این جمعه آه می‌رسی از راه یا هنوز؟ با اشـتـیـاق رؤیـت تـو رو بـه آسـمـان هر چشم، خیره است ولی ابرها هنوز بـاران پـاک رحـمـتی و خاک می‌کشد هر لحظه انـتـظـار نـزول تو را هنوز تو وعـدهٔ خـدایی و جـاری‌ست یـاد تو در خواهـش مکرّر هر «ربنا» هنوز در انـتـظـار جـمـعـهٔ تو نـدبـه می‌کـند نـاحــیــهٔ مــقــدسـهٔ کــربــلا هـــنــوز ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وا می‌شود سمت سـعـادت بـال هر دو جبریل غبطه می‌خورد بر حال هر دو با یک قـسـم هم کـار هـر دو راه افتاد یک راهکـاری داد مـادر، مال هر دو بـیـرون نـشد از خـیـمـه اما راه افـتـاد بـا پـای دل تـا مـعـرکه دنـبـال هر دو از فرط شور و شوق جانبازی، گل انداخت با اذن رفتن صورتِ خوشحالِ هر دو بر یـاری مـولا کـمـر بـسـتـنـد وقـتـی شـد چـادر ام الـمـصـائب شـال هر دو بـا سـال‌هـای دیـگــرشـان فــرق دارد تقـدیرِ با خـون شـسـتـۀ امـسال هر دو دلـشـورۀ خـلخـال پای دخـتری هـست در سـیـنـۀ از غـصـه مـالامالِ هر دو از میـمـیـنه تا میسره هر جا که رفتند سـرنـیـزه می‌آمـد به اسـتـقـبال هر دو تـیـر و کـمـان دنـبـال اقـمـارالمنـیره‌ند خیلی زمان برده‌ست استـهـلال هر دو محکم زمین خوردند هر دو مثل زهرا بر خاک صحرا نقشی از تمثال هر دو حتی حـسـین بن علی هم گریه می‌کرد از معـرکه تا خـیـمه بر احوال هر دو تـا غُـصـۀ شــرمـنـدگـی آقـا نـگـیــرد مـادر سـراغ بـچـه‌هـایـش را نـگـیـرد ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رضایِ توست رضایِ خدایِ این دو نفر
رضایِ توست رضایِ خدایِ این دو نفر خداست شاهدِ حالِ رضایِ این دو نفر همین که قـصدِ فـداییِ تو شـدن دارنـد هـزار مـرتـبه جـانـم فـدایِ این دو نفر تو در عبایِ خودت دیده‌ای هزار اکبر به من نمی‌رسـد آیا بـلایِ این دو نفر؟ سکوت کردی و حال رضایتت پیداست دعات بدرقه شد در قـفـایِ این دو نفر دو نسلِ حیدر و جعفر به معرکه زده‌اند مـلائـک‌انـد تـمـام قُــوایِ این دو نـفـر یکی زده به یَسار و یکی زده به یمین غرور می‌چکد از ماجرایِ این دو نفر به ناگه از همه سو سیلِ تیغ و تیر آمد شکست در نظرِ من صدایِ این دو نفر اگر چه در پِیِ آنان به معـرکه زده‌ای محال شد که بـبـینی شفایِ این دو نفر ز دور دیــده‌ام آخـر بـه دسـت آوردی تو عـاقـبت بـدنِ نـخ نـمایِ این دو نفر بـرون ز خـیـمه نیـایـم برایِ دیـدنشان اگر چه پَر زده قـلـبم برایِ این دو نفر چه اقـتـدایِ شریـفی به رأسِ تو دارند به نیزه شد سرِ از تن جدایِ این دو نفر ❇️سه بیت از این شعر به دلیل مستند نبودن و مغایرت با روایت‌های معتبر حذف شد، فراموش نکنیم موضوع آمدن حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به نزد سیدالشهدا عليه‌السلام برای اذن میدان گرفتن محمد و عون است در هیچ مقتل معتبری نیامده و صحیح هم نمی‌باشد و لذا باید حتماً در قالب زبانحال خوانده شود در ثانی موضوع اجازه ندادن امام و قسم دادن حضرت زینب و ... را حتی در قالب زبان حال هم نمی توان بیان کرد زیرا طبق اسناد معتبر امام اصلاً مخالفتی برای به میدان رفتن این دو بزرگوار نداشتند. و نکته آخر اینکه این دو بزرگوار کودک نبودند بلکه جوانان رشیدی بودند و طبق روایات کتب معتبر همچون تاریخ الامم والملوک ج۵ ص ۴۴۷؛ الارشاد ج۲ص ۱۵۹؛ الـفتـوح ج۵ ص۱۱۱؛انساب الاشراف ج ۳ ص ۴۰۶؛ مُثیرُالأحْزان ۲۴۴؛ إعْلام الوَری ۳۴۶؛ بحارالأنوار ج۴۵ ص ۳۹؛ منتهی الآمال ۴۴۶؛ نفس المهموم ۲۷۶؛ مقتل امام حسین ۱۵۶؛ مقتل مقرّم۲۳۷؛ قمقام ۴۳۶؛ مقتل جامع ج۱ ص ۸۲۵ و .... پس اذن گرفتن از امام جنگیده و تعداد بالایی از دشمنان را به درک واصل کرده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به قسمت روایات تاریخی همین سایت مراجعه کرده و یا در همین جا کلیک کنید. ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کــربـلا چـشـم بـه راهِ زیـنـب آمــده وقــت ســــپـــاهِ زیـنـب مثل خـورشـیـد به تابندگی‌اش این دو هـستند همه زندگی‌اش عشق را تا که تک و تنها دید تکـیه بر نـیـزۀ غـربت را دید گـفـت غـم را به دلت راه مده به لـبت فـرصـت یـک آه مـده عهد و پیمان من از یادت رفت؟ نوجـوانان من از یادت رفت؟ نـــوجــوانــنــد ولــی دلـــداده بـه حـسـیـن بـن عـلـی دلــداده پـیـش عـبـاس، سیـاهی لشکر هـر دو قــربــانِ عـلـیِ اکـبـر هـر دو تا حـیـدری و کـرارند از دلت کـاش غـمـی بـردارند هر دو از عشق سبک‌بار شدند جــلـوۀ جـعـفــر طـیـار شـدنـد من و وابستگی غـیری نیست زندگی بی‌تو در آن خیری نیست ** جسم را فارغِ از جان می‌کرد عشق را راهیِ میدان می‌کرد بـاز در دل هـیـجـان‌هـا افـتـاد نـام حـیـدر به زبـان‌هـا افـتـاد از هـــیـــاهــوی دو آقـــازاده ترس بر کـوفـه و شـام افـتاده کـیـنه اما ز عـلی اوج گـرفت تیرها سمت گـلـو موج گرفت نـیــزه افـتـاد بـه جـانِ هـر دو ضرب شد پیکر هر دو، بر دو سنگ‌ها پـر زده بر دامن‌شان نیـزه‌ها کـاشـته شد در تن‌شان تا حـسین آن دو گل پرپر بُرد زینب از خیمه تکان خورد؟ نخورد! در دل عرش، مقرّب شده است این‌چنین است که زینب شده است ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشق یادگاری از روزگار زینب است صبر هر کجا که هست وام‌دار زینب است اخـتیار دهر در اخـتـیار زینب است اقـتـدار شیعـه از اقـتدار زینب است خوش به حال هرکه از دست او دوا گرفت از عـقـیلة العـرب اذن کربلا گرفت زینب آفتابی از آسمان مرتضی‌ست جلوه‌ای تمام از شرم و عفت و حیاست راوی غـریـبیِ لالـه‌هـای بی‌نـواست کربلا به لطف او تا همیشه کربلاست با کلام محکـمش کار یک سپاه کرد روزگار شام را خطبه‌اش سیاه کرد شکر حق که روز و شب در پناه زینبیم شکـر حق که دائماً روبه‌راه زیـنـبیم جان نـثار کـوچکی در سپاه زیـنـبیم ما فـدای مـکـتب سـرخ مـاه زیـنـبیم زینت پدر شدن این مقام زینب است کـوه‌پـایه‌ایم ما، کوه نام زینب است ** پشت بر رُخِ پُر از، کینۀ زمانه کرد گیسوان کودکان را نِشَست و شانه کرد یک نگاه مملو از عشق خواهرانه کرد سوی قتلگه دوتا دسته‌گل روانه کرد پیش مـادر عـاقـبت، آه رو سفید شد دخـتر شـهـید بود، مـادر شـهـیـد شد گفت جان فاطمه، جان من فـدای تو گفت بچـه‌های من، نذر بچه‌های تو گفت مرده‌ام مگر! بنگرم عزای تو ای تمام هستی‌ام، هستی‌ام به‌پای تو گفت و بعد از آن دگر رفت از برابرش تا نـبـیند عـاقـبت، خجـلتِ برادرش ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal لینک کانال در روبیکا https://rubika.ir/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا