eitaa logo
کانال آتش به اختیار ، یاران ولایت
117 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
8.2هزار ویدیو
812 فایل
آتش به اختیار یعنی جشن ترفیع رتبه‌ی افسران جنگ نرم. وقتی فرمانده علَم را دست جوانان و جناح مؤمن انقلابی می‌دهد، یعنی این جوان لیاقت علَم‌داری دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
به گزارش روابط عمومی سپاه فلاورجان، در متن پیام فرمانده سپاه فلاورجان سرهنگ پاسدار جواد فصیحی به مناسبت روز دانشجو آمده است:  بسمه تعالی بافرارسیدن روز دانشجو فرصتی دوباره برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجو ، فرا روی ما قرار می گیرد. شانزدهم آذر وامدار حماسه سازی سه سردار دانشجویی است که ساحت سنگر دانشگاه را از استکبار مصون داشتند. ۱۶آذر، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، از خود گذشتگی آنهاست. در این روز، دانشجویان به اعمال مزدورانه شاه اعتراض و او را دست نشانده دولت آمریکا معرفی کردند.آنان ثابت کردندکه دانشجو،تنهاجوینده دانش نیست؛ بلکه جوینده همه خوبی‏هاست و در همه‏ جا حضور چشم‏گیری دارد و با روشنگری و آگاهی‏ های خود، هرگز اجازه نخواهد داد دشمنان در امور داخلی و خارجی کشور دخالت کنند. ۱۶ آذر ثابت کرد که قلم‏ها، شعارها و قدم‏های استوار دانشجو، همواره همراه ملت و یاری گردولت در همه زمینه‏ هاست. به فرموده امام خامنه ای: «در محیط دانشگاه،محیط دانشجویی، نقد منصفانه و متقابلاً نقدپذیری متواضعانه، هر دو لازم است. جوان، آن هم دانشجو، در محیط علمی، باید ذهنش و زبانش باز باشد؛ نقد کند؛ البته منصفانه باشد. نقد را با عیب‏جویی و با عصبانیت و با بهانه‏ گیری، نباید اشتباه کرد؛ اما نقادی باید کرد. در عین حال، نقدپذیر هم باید بود. دیگران هم اگر از ما به عنوان دانشجو، به عنوان تشکل دانشجویی، نقد کردند، بپذیریم))؛لذا بر خود لازم میدانم این روز را به دانشجویان و دانشگاهیان شهرستان فلاورجان تبریک عرض نموده وآرزوی پیشرفت را برای شما آرزومندم.
به گزارش روابط عمومی سپاه فلاورجان، در متن پیام فرمانده سپاه فلاورجان سرهنگ پاسدار جواد فصیحی به مناسبت روز دانشجو آمده است:  بسمه تعالی بافرارسیدن روز دانشجو فرصتی دوباره برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجو ، فرا روی ما قرار می گیرد. شانزدهم آذر وامدار حماسه سازی سه سردار دانشجویی است که ساحت سنگر دانشگاه را از استکبار مصون داشتند. ۱۶آذر، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، از خود گذشتگی آنهاست. در این روز، دانشجویان به اعمال مزدورانه شاه اعتراض و او را دست نشانده دولت آمریکا معرفی کردند.آنان ثابت کردندکه دانشجو،تنهاجوینده دانش نیست؛ بلکه جوینده همه خوبی‏هاست و در همه‏ جا حضور چشم‏گیری دارد و با روشنگری و آگاهی‏ های خود، هرگز اجازه نخواهد داد دشمنان در امور داخلی و خارجی کشور دخالت کنند. ۱۶ آذر ثابت کرد که قلم‏ها، شعارها و قدم‏های استوار دانشجو، همواره همراه ملت و یاری گردولت در همه زمینه‏ هاست. به فرموده امام خامنه ای: «در محیط دانشگاه،محیط دانشجویی، نقد منصفانه و متقابلاً نقدپذیری متواضعانه، هر دو لازم است. جوان، آن هم دانشجو، در محیط علمی، باید ذهنش و زبانش باز باشد؛ نقد کند؛ البته منصفانه باشد. نقد را با عیب‏جویی و با عصبانیت و با بهانه‏ گیری، نباید اشتباه کرد؛ اما نقادی باید کرد. در عین حال، نقدپذیر هم باید بود. دیگران هم اگر از ما به عنوان دانشجو، به عنوان تشکل دانشجویی، نقد کردند، بپذیریم))؛لذا بر خود لازم میدانم این روز را به دانشجویان و دانشگاهیان شهرستان فلاورجان تبریک عرض نموده وآرزوی پیشرفت را برای شما آرزومندم.
خلبانی که می‌خواست قلبش را به امام هدیه دهد؛ خلبانی که شهید چمران به او می‌گفت ستاره درخشان جبهه‌های غرب 🗓 ۱۵ آذر سالروز شهادت خلبان شهید احمد کشوری، کسی که ارتش رژیم بعثی را در نخستین روزهای دفاع مقدس زمین گیر کرده بود.
🌐💢انديشه‌هاي را بهتر بشناسيم. 💠به بهانه سالگرد شهادت آيت الله 🛑قسمت اول: وظایف و اختیارات حکومت در : 👈یکی از وظایف و اختیارات حکومت در زمینه سیاست داخلی، اجرای می باشد. شهید معتقد است که در جامعه اگر رعایت شد، نظام جامعه از هم گسسته نمی شود ولی اگر عدل رعایت نشود، جامعه در تمام ابعادش متضرر خواهد گردید . البته عدل در دیدگاه مدرس، یعنی از جایش گرفتن بقدر امکان و به مصرف همان ها رساندن بقدر امکان، شهید در این باره می گوید: 🌐⚖« عدل آن است که از مورد گرفته شود و به مورد خرج شود . از همان هایی که گرفته می شود، خرج همان ها شود . این معنی عدل است . از ملت پولی که گرفته می شود، به برسد که به نفع آن باشد . (۱) سپس نتیجه می گیرد که اگر این فعل نیک در جامعه تحقق یابد، هرگز به اقتصاد و مملکت ضرر وارد نمی شود . 💢👈یکی دیگر از ، حفظ اسلامی است . 👈 شهید مدرس در عین حالی که این وظیفه حکومت را تبیین و تشریح می کند، به مساله مهم هم اشاره می نماید و آن، این است که آیا جهاد یا جنگ در عصر غیبت امام معصوم علیه السلام مجاز است یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال، می توان گفت که همچنان که اکثریت فقها قائل به عدم جواز هستند، شهید مدرس در زمان غیبت، اعتقاد به جهاد ابتدایی ندارد، اما به معتقد است و می گوید که «هر کس به ما حمله کند، در هر لباسی که باشد، چه با کلاه شاپو چه با عمامه! فرقی نمی کند، هر کسی که به سرزمین ما تجاوز کند، او را با تیر خواهیم زد و این فعل و عمل را همانند نماز یک فعل واجبی برای مسلمانان کشور اسلامی می شمرد . » 🌐🔻در زمینه شهید مدرس در یکی از نطق های خود در مجلس شورای ملی، وقتی اوضاع جهان و در آن میان وضعیت ایران عصر خود را بیان و تشریح می کند، در باب روابط با دول بیگانه اینچنین می گوید: « منشا سیاست ما دیانت ماست . ما با تمام دنیا ، مادامی که متعرض ما نشده اند . هر کس متعرض ما بشود، متعرض او خواهیم شد . 👈 همین مذاکره را با مرحوم صدراعظم شهید عثمانی کردم گفتم: اگر کسی بدون اجازه ما وارد سر حد ایران شود و قدرت داشته باشیم، او را با تیر می زنیم، خواه کلاهی باشد، خواه باشد، خواه شاپو سر داشته باشد . . . ما عین سیاست ماست و ما عین دیانت ما، ما با همه دوستیم و همین طور دستور داده شده است . » 🌐البته برای مدرس فرقی نمی کند که بیگانه شرقی باشد یا غربی . آنچه برای او در روابط خارجی مهم است، تحصیل و مسلمین است . مدرس باز بودن درهای کشور و یا به تعبیر خودش، به همه جا در داشتن را بر مبنای موازنه عدمی یعنی فلسفه سیاسی خود می داند و اعتقاد دارد که روابط حسنه با تمام دول جهان باید بدون هیچ گونه سلطه و دخالت در امور یکدیگر وجود داشته باشد . او می گوید:« با تمام دول جهان باید داشته باشیم، بدون اینکه قوی بخواهند بر ما سلطه سیاسی یا اقتصادی و یا هر گونه سلطه دیگری داشته باشند . » 💫ادامه دارد 💻نقل از سايت باقرالعلوم
آیت الله 🔰به جانتان بدهید 🔘در نهج البلاغه از امیرمؤمنان(عَلَیْهِ السَّلام) می‌بینیم که حضرت فرمود: بکوشید به خودتان هم چیزی بدهید، فرمود از آسایشها و استراحتهایتان بکاهید، «فَجُودُوا بِهَا عَلَی أَنْفُسِکُم»،از دستتان، از پایتان، از بدنتان کمک بگیرید، جواد و بخشنده باشید، یک چیزی هم به جانتان بدهید؛ یعنی از استراحت بدنتان بکاهید، از آسایش دست و پایتان بکاهید، از آرامش بدنتان بکاهید، یک مقدار از بدنتان بگیرید، به جانتان بدهید. 🔘این نماز شبی که می‌خوانید، برای آن است که یک مقدار از بدن کاستید به جانتان دادید، فرمود جواد باشید، از بدن بگیرید به روح بدهید، نه از روح بگیرید به بدن بدهید که بشود بخل، فرمود: «فَجُودُوا بِها عَلَی أَنْفُسِکُمْ»، نگویید بخوابم تا چه زمانی به این فکر نباشید که نماز قضا نشود، آن برای کسانی است که اسلام بدوی دارند، اگر کسی اهل سیر است که نمی‌کوشد نزدیک طلوع آفتاب برخیزد که فرمود مقداری هم شب برخیزید، مقداری هم کمتر غذا بخورید، مقداری هم مواظب دهانتان باشید، مقداری هم به فکر این باشید، کمتر بخندید، کمتر بخندانید، از بدن بکاهید به جانتان بدهید، «فَجُودُوا بِها عَلَی أَنْفُسِکُمْ»، این انفاقی است از تن به روح، نه اینکه از کیسه انسان مصرف کند، همیشه از جان به بدن بدهد، این بدن را آدم هرچه فربه بکند، دشمنی او بدتر است، این ‌هم انفاق به حال خود آدم است. 🌴🌴🌴
104. 🔅🔅🔅 ⏪29- مَثَل سراب و ظلمات (وَالَّذِینَ کَفَرُوَّاْ اءَعْمَلُهُمْ کَسَرَابِ بِقِیعَةٍ یَحْسَبُهُ الظَّمَْانُ مَآءً حَتَّیَّ إِذَا جَآءَهُ لَمْ یَجِدْهُ شَیْا وَوَجَدَ اللَّهَ عِندَهُ فَوَفَّلهُ حِسَابَهُ وَاللَّهُ سَرِیعُ الْحِسَابِ اءَوْ کَظُلُمَتٍ فِی بَحْرٍ لُّجِّیٍّ یَغْشهُ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِی مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِی سَحَابٌ(314) ظُلُمَتُ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ إِذَ آ اءَخْرَجَ یَدَهُ لَمْ یَکَدْ یَرلَهَا وَمَن لَّمْ یَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ) . (نور / 39 40.) ((و کسانی که کافر شدند ، اعمالشان همچون سرابی است در یک کویر ، که انسان تشنه آن را از دور آب می پندارد ، اما هنگامی که به سراغ آن می آید ، چیزی نمی یابد ! و خدا را نزد آن می یابد ! که حساب او را به طور کامل می دهد و خداوند سریع الحساب است ! یا همچون ظلماتی است در یک دریای عمیق و پهناور که موج آن را پوشانیده ، و بر فراز آن موج دیگری ، و بر فراز آن ابری تاریک است ؛ ظلمتهایی است یکی بر فراز دیگری آنگونه که هر گاه دست خود را خارج کند ، ممکن نیست آن را ببیند ! و کسی که خدا نوری برایش قرار نداده ، نوری برای او نیست )) . 🔅🔅🔅 🔹بعضی از مفسران گفته اند : این ظلمتهای سه گانه ای که افراد بی ایمان در آن غوطه ورند ، عبارتند از : ((ظلمت اعتقاد غلط)) ، ((ظلمت گفتار نادرست )) و ((ظلمت کردار بد)) ؛ و به تعبیر دیگر ، اعمال افراد بی ایمان هم از نظر زیر بنا و عقیدتی تاریک است و هم از نظر رفتار و اخلاق ظاهری . 🔹بعضی دیگر گفته اند : از آنجا که عامل اصلی شناخت سه چیز است : ((قلب )) ، ((چشم )) و ((گوش )) و چون کفّار این سه را از دست داده اند ، در ظلمتها غوطه ورند . 🔹بعضی دیگر گفته اند : این ظلمتهای سه گانه عبارت از مراحل جهل آنهاست : نخست اینکه نمی دانند ، دوّم این که نمی دانند که نمی دانند ، سوّم این که با این حال ، فکر می کنند می دانند که همان جهل مرکّب است چنانکه فخر رازی دراین باره می گوید : آن کس که بداند و بداند که بداند اسب شرف از گنبد گیتی بجهاند و آن کس که بداند و نداند که بداند بیدارش کنید زود که بس خفته نماند و آن کس که نداند و بداند که نداند آخر خرک لنگ به منزل برساند و آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکّب ابد الدهر بماند اینک به عراق اندر ، شهریست معظّم کآن را همدان خوانی و او هیچ نداند به هر صورت وجه شباهت در این تشبیه ((ظلمانی و در ضلالت بودن )) است ، یعنی ((ظلمت اندر ظلمت )) درست به عکس مؤ منان که زندگی و افکارشان ((نورٌ علی نُورٍ)) است ، وجود کافران و افکار و اعمال و اخلاقشان (ظُلُمَتُ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ) است ؛ مؤ منان از تیرگی دور آمدند لاجرم نورٌ علی نور آمدند کافر تاریک دل را فکر تست حال و کارش ظلمت اندر ظلمت است 🔹در حدیث آمده است که از پیامبر اسلام صلی اللّه علیه و آله و سلّم پرسیدند : ((امّت تو در روز قیامت از صراط چگونه خواهند گذشت ؟ فرمود : امّت من به واسطه نور علی علیه السّلام از صراط عبور می کند و علی به وسیله نور من و من به نور خدا می گذرم . پس نور امّت من از علی است و نور علی از من و نور من از خدا و هرکس به ما تولّی نکند (یعنی ولایت ما را نپذیرد) او را نور نباشد . آنگاه رسول خداصلی اللّه علیه و آله و سلّم این آیه را تلاوت فرمود : (وَمَن لَّمْ یَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ) )) . ادامه دارد... 🌴🌴🌴 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد
تبيين عدم امکان فرار انسان از قهر الهي ؛ اما جريان اينكه ديگران خيال نكنند كه از قدرت ما فاصله گرفتند, چون ﴿إِنَّ ربك لَبِالْمرصاد﴾ اينها در هر زمان و زميني باشند تحت قهر خداي سبحان اند فرار از قضا و قدر ممكن نيست، نه اينكه ممكن باشد ولي ديگري او را تعقيب كند و بگيرد. اين بيان نوراني حضرت امير(سلام االله عليه) به ما مي فهماند كه فرار از قضاي الهي اصلاً محال است. يك وقت است مي گوييم فلان شخص خيلي قوي است نمي شود از دست او فرار كرد اين ممكن است انسان چند قدم فرار بكند بعد او بگيرد اما درباره خداي سبحان فرض ندارد براي اينكه آن بيان نوراني حضرت امير اين است كه «جوارِحكُم جنوده« اين اعضا و جوارح شما, سربازان الهي اند خب اگر تمام اعضا و جوارح ما سرباز خداي سبحان باشند آن وقت ما با سرباز خدا كه نمي توانيم فرار كنيم گاهي خدا با همين سربازها ما را ميگيرد ـ معاذ الله ـ يك وقت انسان حرفي مي زند مسلوب الحيثيه ميشود, جايي را امضا ميكند مسلوب الحيثيه مي شود اگر خدا كسي را خواست بگيرد با دست او مي گيرد از جاي ديگر كه لشكركسي نمي كند با زبان او مي گيرد با پاي او ميگيرد جايي كه نبايد برود ميرود حرفي كه نبايد بزند مي زند چيزي را كه نبايد ببيند مي بيند انسان چطور فرض بكند با سرباز خدا مي خواهد فرار بكند خب خود همين سرباز آدم را ميگيرد بنابراين فرار از قضا و قدر و قدرت الهي فرض ندارد نه اينكه انسان شكست مي خورد.
♨ رسالت جنبش دانشجويي *شانزدهم آذر سرآغاز تثبيت حرکت جنبش دانشجويي در ريل انقلابي‌گري و مبارزه با استبداد است. درست در فرداي پيروزي کودتاي انگليسي- آمريکايي ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که فصل حاکميت مطلق استبداد و سرکوب انقلابيون و آزادي‌خواهان سر رسيده بود، اين دانشگاه و جنبش دانشجويي بود که اولین پرچم مبارزه با استبداد را در دست گرفت. جنبش دانشجويي امروز ميراث‌دار جنبش دانشجويي ديروز است؛ همان‌ها که در برابر استبداد سينه سپر کردند و پيشگامان مبارزه بودند! امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامي رسالت سنگيني بر دوش جنبش دانشجويي است. 👈 نکات تحلیلی 1⃣ مقوله روشنگري و میدان‌داری در جهاد تبيين يکي از مهم‌ترین وظايفي است که از جريان دانشجويي پيشرو انتظار مي‌رود. امروز در عرصه جنگ نرم دشمن و با توجه به گسترش و عمومي شدن رسانه‌ها و فضاي مجازي، فرصت مناسبي براي هجمه به همه باورهاي انقلابي فراهم آمده است که مقابله با آن جهادي عظيم و همه‌جانبه طلب مي‌کند که دانشجويان به‌مثابه افسران جوان جنگ نرم، در خط اول اين صف‌آرايي و مبارزه قرار دارند. 2⃣ يکي از وظايف مهمي که در مسير تقويت و فراگير نمودن ارزش‌هاي انقلابي و روحيه انقلابي بر عهده دانشجويان است، مسئله گفتمان‌سازي است؛ دانشجويان وظيفه دارند تا آرمان‌ها و شعارهاي انقلاب اسلامي و به‌طور ويژه ابعاد مفهوم انقلابي‌گري و مؤلفه‌های آن را در جامعه بسط و گسترش دهند و اين انتظاري است که امروز از جنبش دانشجويي مي‌رود. 3⃣ حضور در عرصه‌هاي مختلف و اعلام مواضع انقلابي يکي از مهم‌ترین انتظاراتي است که از تشکل‌هايي دانشجويي وجود دارد. امروز حوادث مختلفي در عرصه‌هاي گوناگون سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مي‌افتد که اعلام نظري برخاسته از آرمان‌ها و فارغ از تعلقات سياسي – جناحي، بسيار راهگشا خواهد بود. 4⃣ فسادستيزي را مي‌توان يکي ديگر از رسالت‌هاي تاريخي جنبش دانشجوي دانست. دانشجويان همواره در طول تاريخ انقلاب اسلامي پرچم‌دار عدالت‌خواهي بودند و با مظاهر اشرافيت و فساد مقابله کرده‌اند. تداوم اين وضعيت و پيشگامي در اين عرصه يکي از مطالباتي است که بارها توسط امام جامعه اسلامي مورد تأکید قرار گرفته است. 5⃣ مقوله بنيادين ديگري که بدون شک جزو وظايف ذاتي دانشجويان و جنبش دانشجويي است، مسئله "توليد علم" و "جنبش نرم‌افزاری" است. امروز مسئله پيشرفت و الگوي اسلامي- ايراني يکي از مهم‌ترین مسائل جمهوري اسلامي است که ارائه چنين طرحي جامع و همه‌جانبه مبتني بر آموزه‌هاي اسلامي نيازمند جهاد فکري- علمي در حوزه‌هاي مختلف دانش است که دانشجويان در اين ميدان نيز وظيفه کليدي بر عهده دارند. ✍ مهدی سعیدی ✅ بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷
⭕️ جزئیات طرح امریکا برای مذاکرات ✍🏻 روزنامه ایران نوشت: 🔻یک روز قبل از آغاز دور جدید مذاکرات، خبرگزاری رویترز در خبری به ابعاد ایده «توافق موقت» با ایران در دور جدید پرداخت 🔻مهم‌ترین تعهدات مطرح‌شده برای ایران شامل توقف غنی‌سازی با درصد بالا و تعهد به اجرای تمام اقدامات شفاف‌ساز (بازرسی‌ها و نظارت‌ها) می‌شود 🔻هدف آمریکا از طرح توافق موقت پاک کردن گذشته منفی امریکا، بدون پرداخت کوچک‌ترین هزینه و «اجتماعی شدن مذاکره» و همچنین شرطی‌سازی اقتصاد کشور است 🔻در حال حاضر امریکا نگران تغییر ریل اقتصادی در ایران و حرکت تدریجی آن به سمت اقتصاد مقاومتی و افزایش تاب‌آوری نسبت به تحریم‌هاست 🔻توافق موقت ایده‌ای طراحی‌شده با اهداف مشخصی بوده که نمی‌تواند اهداف ایران را تأمین کند. ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷
♨ نرم شدن مواضع امارات در قبال ایران *«طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات دیروز (۱۵ آذرماه) به تهران آمد و با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس‌جمهور کشورمان دیدار کرد. با توجه به آنکه کشور امارات در سال‌های اخیر دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا و عربستان در منطقه بوده است، سؤالات زیادی در خصوص اهداف این سفر مطرح است. 👈 گزاره‌های خبری 1⃣ انور قرقاش «مشاور سیاسی رئیس امارات متحده عربی» با انتشار توییتی اعلام کرد: «سفر شیخ طحنون بن زاید به تهران در راستای تلاش‌های امارات متحده عربی با هدف تقویت پل‌های ارتباطی و همکاری در منطقه و حفظ منافع ملی انجام شده است». 2⃣ سیمون هندرسون (مدیر برنامه سیاست خلیج‌فارس و انرژی در موسسه واشنگتن) در واکنش به سفر این مقام اماراتی به ایران گفته است: «ایران خود را مرکز خاورمیانه می‌داند. آن‌ها خود را کشور مسلط بر خاورمیانه می‌دانند. ایرانی‌ها خود را ازنظر جمعیت بزرگ‌تر می‌بینند و ازنظر ذخایر نفت و گاز نیز ایران بزرگ‌تر است. ایران ازنظر طبیعی و موقعیتی نیز کشور مسلط بر خلیج‌فارس است. آن‌ها می‌خواهند کشورهای دیگر نیز از این موضوع آگاه باشند و به ایران پایبند باشند. امارات در خلیج‌فارس در حاشیه است». 3⃣ عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی‌الیوم نیز در مقاله جدید خود می‌نویسد: «سفر طحنون بن زاید به ایران ازاین‌جهت حائز اهمیت است که بیانگر نرم شدن مواضع امارات در قبال ایران است. در سال‌های اخیر سیاست خارجی و منطقه‌ای کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس (به‌استثنای قطر)، مبتنی بر تشدید محاصره ایران و ایجاد ناآرامی و آشوب داخلی در این کشور بوده است. زمانی که این کشورها به اهداف خود نرسیدند، سیاست مذکور خود را حتی به شکل موقت کنار گذاشته‌اند و به‌دنبال بهبود روابط با ایران هستند». 👈 گزاره تحلیلی *سفر مشاور امنیت ملی امارات به تهران را می‌توان از دو جنبه موردبررسی قرار داد؛ ⬅️ اول آنکه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا به‌عنوان یک ابرقدرت در حال افول و رژیم صهیونیستی به‌عنوان کشور در حال سقوط توان دفاع از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را ندارد. خروج آمریکا از افغانستان و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ سیف‌القدس در نوار غزه در کنار افزایش قدرت محور مقاومت در منطقه سبب شده تا کشورهایی همچون امارات در فکر کاهش تقابل خود با محور مقاومت باشند. ⬅️ دومین نکته آنکه ازآنجایی‌که دولت سیزدهم سیاست خارجی خود را بر مبنای حفظ و توسعه روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای جنوب خلیج‌فارس تعریف کرده است، فضای تعامل بیشتری بین ایران و امارات به‌وجود آمده است. ⬅️ گفت‌وگوهای تلفنی بین حسین امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان، وزرای خارجه ایران و امارات و سفر اخیر معاون سیاسی وزیر خارجه به ابوظبی، مسیر بازتعریف روابط دو کشور را هموارتر ساخته است. ⬅️ از سوی دیگر اظهارات دوستانه انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات که گفته بود تنش با ایران به سود هیچ‌یک از کشورهای منطقه نیست، نشان می‌دهد که امارات به‌خوبی به نقش تأثیرگذار ایران در حفظ ثبات منطقه پی برده است. ✍ فرهاد کوچک زاده ✅ بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷
📰 نشریه اخبار و تحلیل‌های سه شنبه ۱۶ آذر ✨رسالت جنبش دانشجويي ✨نرم شدن مواضع امارات در قبال ایران ✨سخنگوی وزارت خارجه: اجازه نمی‌دهیم با وقت ما در وين بازی شود ✨غرضی: مشکل گرانی داخلی ناشی از رانت‌خواری است نه تحریم‌ها! ✨مهم‌ترین شرکت‌های دولتی زیان‌ده و سود ده؛ ۳۶۰ شرکت تقریباً خنثی هستند! ✨فهرست تحریم‌هایی که باید ۱+۴ و آمریکا بردارند! ✨راه سخت بایدن برای اعمال فشار بیشتر بر ایران 🔗ادامه مطلب در لینک زیر👇 https://basirat.ir/fa/news/334921 ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
📂 بسته رصد فضای مجازی در هفته دوم آذرماه 👁‍🗨 امروز دشمنان از لحاظ فضای مجازی، دارند برنامه‌ریزی می کنند برای اینکه از این طریق به کشور ضربه بزنند... از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همه‌ی بخش های مختلف...مقام معظم رهبری (۹۸/۰۲/۱۱) 🔗 دانلود فایل از طریق لینک زیر👇 https://basirat.ir/files/fa/news/1400/9/16/105231_403.pdf ✅‌‌ بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷