eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
49.9هزار عکس
39.2هزار ویدیو
849 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 مسئولیت شناسی 🔹چند سال قبل، وقتی سیل و زازله می آمد، یا برف و کولاک، جاده ها و اتوبان ها را می بست، سطح بحث این بود که شهردار، استاندار و وزیر و رئیس کجاست؟ در سفر آلمان است، یا سفر تفریحی کیش و قشم، که حاضر نیست سفر را متوقف کند؟! چند روز طول می کشید تا برخی از آنها به محل حادثه و بحران برسند. ♦️اما در سیل اخیر، از معاون اول رئیس جمهور تا وزیر کشور، استانداران، فرمانداران و شهرداران، اغلب ضمن بسیج امکانات، به یاری آسیب دیدگان شتافتند و خود در میدان حاضر شدند. موارد مشابه این رویکرد درست را هنگام وقوع چند مورد زلزله، از مدیران شاهد بوده ایم. دم همه این مدیران وظیفه شناس گرم! 🔹حالا سطح بحث فرق کرده است؛ اگر دیروز بحث بر سر این بود که چرا فلان مدیر، چند روز طول می کشد تا به محل حادثه برود و از نزدیک، بحران را مدیریت کند، حالا عده ای مو را از ماست می کشند و حضور مدیران مسئولیت شناس در میدان را نیت خوانی می کنند! ♦️عده ای خرده گیری کرده اند که "چرا فلان شهردار یا نماینده مجلس، هنگام حضور در منطقه سیل زده، چکمه پایش نیست؟ یا چرا از آنها، در حالی که پاچه شلوار شان گِلی است، عکس گرفته شده و لابد می خواستند کار نمایشی انجام دهند"(!) 🔹این که مسئولان، هنگام حادثه، روز باشد یا شب، مسئولیت شناس باشند و از نزدیک، امداد رسانی را مدیریت کنند، وظیفه آنهاست نه امری مستحب. بنابراین خرده گیری و نیت خوانی درباره رفتار آنها بی جاست. چرا که هم کشف انگیزه دشوار است، و هم آنها به حداقل وظیفه خود عمل کرده اند و منتی بر سر کسی ندارند. ♦️البته که خدمت به خلق برای رضای خدا، با ظاهر سازی، زمین تا آسمان فرق دارد. اما پیشرفت بسیار مهمی حاصل شده که مدیران بر خلاف گذشته، احساس می کنند وظیفه ای متوجه آنهاست و از این مسئولیت، شانه خالی نمی کنند. این فرهنگ باید تعمیق شود تا هیچ مدیری نتواند از نوکری مردم شانه خالی کند. 👤محمد ایمانی 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
📆۷ مرداد ماه سال ۱۳۸۴ ش 🗓درگذشت عارف مبارز بصیر 🏴آیةالله شیخ محمدتقی بهلول 💠رهبرانقلاب ‼️روحانی صالح و مجاهد و پرهیزگار حجت الاسلام آقای حاج شیخ محمدتقی بهلول که عمر طولانی و پرماجرای خود را با مجاهدت گذرانید، یکی از شگفتیهای روزگار ما بود. ۷۰سال پیش در ماجرای خونین مسجد گوهرشاد، زبان گویای ستمدیدگان و حق طلبان شد و آماج کینه حکومت سرکوبگر پهلوی گشت. ۲۵سال مظلومانه در اسارت حکومت ظالم دیگری انواع رنجها را تحمل کرد و نیز سالها در مصر و عراق ندای مظلومیت ملت ایران را از رسانه‌ها به گوش مسلمانان رسانید. سالها پس از آن در ایران بی‌هیچ توقعی به هدایت دینی مردم پرداخت. در سالهای دفاع مقدس همه جا دلهای جوان و نورانی رزمندگان را از فیض بیان رسای خود نشاط بخشید، ۹۰سال از یک قرن عمر خود را به خدمت به مردم و عبادت خداوند گذرانید. زهد و وارستگی او، لباس و غذای ساده او، تلاش بی‌وقفه‌ی پیکر نحیف او، ذهن روشن و فعال او، حافظه‌ی بی‌نظیر او، دهان همیشه صائم او، شجاعت و فصاحت و ویژگیهای اخلاقی برجسته او، از این مؤمنِ صادق، انسانی استثنائی ساخته بود! ۸۴/۵/۱۰ @Jahade_tabeini
📆۸ مرداد ماه سال ۱۳۸۶ ش 🗓رحلت مسئول طراز انقلابی 🏳آیةالله شیخ علی مشکینی/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️ایشان از پیشگامان نهضت اسلامی و در دوران جمهوری اسلامی در شمار مجاهدان واقعی و معلم پرهیزگار بودند. رفتارشان بیش از بیان شیرینشان، دعوت‌کننده به ایمان و پارسائی بود. جایگاه رفیع او در نظام جمهوری اسلامی و ریاست مجلس خبرگان رهبری از آغاز تشکیل این مجلس هرگز در تواضع و فروتنی او یا در زندگی زاهدانه و دامن پاک او کمترین خدشه‌ئی وارد نکرد. او جامع علم و عمل، و جهاد و زُهد، و تشخیص و سلوک صائب و مستقیم و بدون انحراف بود! ۸۶/۵/۸ 💠موضع‌انقلابی‌آقای‌مشکینی 🏳درپی بازداشت فرزندشان: ‼️از قرار مسموع فرزندانم توسط ماموران کمیته پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شدند. برای من شنیدن این خبر به عنوان طلیعه عدالت در حکومت اسلامی، مسرت‌بخش است و از زحمات پاسداران انقلاب که به سپاس از نعمت انقلاب و حفظ ره‌آورد آن انجام میدهد، تشکر میکنم.فرزندانم بررسی و در صورت ثبوت جرم طبق مقررات اسلامی به کیفرشان برسند. چنانکه پیامبر فرموده فواید اجرای حد برای جامعه اسلامی بیش از باریدن ۴۰روز باران رحمت الهی است! ۵۸/۲/۴ @Jahade_tabeini
📆۷ مرداد ماه سال ۱۳۶۰ش 🗓ترور روحانی بصیر انقلابی 🏴شاگردرهبری، نماينده انقلابی 🏴حجة‌الاسلام‌‌شهیدرضاکامیاب 🏴توسط سازمان نحس منافقین 💠رهبرانقلاب ‼️از جمله شاگردان طلبه و فرزانه من، شهید کامیاب بود، البته رابطه من با طلبه‌ها و شاگردهایم بیش از رابطه استاد و شاگردی بود، رابطه ما یک رابطه عمیق و عاطفی بود! کتاب خون دلی که لعل شد ص۲۷۹ ‼️شهید کامیاب یکی از بهترین طلاب مشهد در علاقه مندی به انقلاب و تعهد نسبت به امام و این خط مبارزه بودند و میتوان ایشانرا در تعهد به مبارزه و اهداف انقلاب جزء بهترین روحانیون سراسر کشور نامید. واقعا یکی از عوامل ورود هیجان همه گیر مبارزه در کرمان پیش از پیروزی انقلاب شخص شهید کامیاب بود، ایشان یکی از عناصر تعیین کننده در وضع تبلیغات اسلامی و انقلابی در خراسان بود و شهادت ایشان واقعا از این جهت یک صدمه ای بود که ما این را فراموش نباید بکنیم! منبع سایت هابیلیان @Jahade_tabeini
📆۸ مرداد ماه سال ۱۳۸۶ ش 🗓رحلت مجتهد مجاهد بصیر 🏳رئیس مجلس خبرگان رهبری 🏳آیةالله شیخ علی مشکینی/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️روحانی عالیقدر فقیه مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله آقای حاج میرزا علی مشکینی اعلی الله مقامه از شخصیتهای نادری بود که در سراسر عمر بابرکت و در مراحل گوناگون زندگی نورانی خویش منشأ برکات فراوان برای حوزه‌ی علمیه و مردم مؤمن و اسوه‌ی اخلاقی و عملی برای شاگردان و ارادتمندان خود بود! ۸۶/۵/۸ ‼️آقاى مشکینى رحمت الله علیه در زمان حیاتشان من این را اعتقاد داشتم، الان هم بر همان اعتقاد هستم که یک آدم بى‌بدیل بود؛ یعنى ما حقّاً و انصافاً، هیچکس دیگر را با این جامعیّت در خصوصیّات مختلف، در بین بزرگان روحانى‌مان نداریم. انصافاً یک مرد بى‌بدیل و بى‌نظیرى بود. من این جمله را مکرّر نقل کرده‌ام که خود مرحوم آقاى حائرى برایم نقل میکردند که سال ۴۲ مرحوم آقاى گلپایگانى فرموده بودند که من ۴۰سال به گردن این حوزه حق دارم، من هم گفتم حاج میرزا على مشکینى هم ۲۰سال به گردن این حوزه حق دارد. این مال سال ۴۲ است؛ یعنى اهمّیّت شخصیّت آقاى مشکینى را آدم این‌جورى میتواند بفهمد! ۹۱/۱/۲۸ @Jahade_tabeini
📆۸ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ش 🗓حکم اعدام شیخ فضل الله 🏴توسط شیخ ابراهیم زنجانی 🏴درپی مخالفت شیخ فضل‌الله 🏴با تقنین‌مشروطه‌ضداسلامی/۲ 💠امام خمینی ‼️در دوران مشروطه یک عده‌ای که نمیخواستند که در این کشور اسلام قوه داشته باشد، و آنها دنبال این بودند که اینجا را آن وقت به طرف اروپا بکشند لذا جوسازی کردند به طوری که مثل مرحوم آقا شیخ فضل الله که آن وقت یک آدم شاخصی در ایران بود و مورد قبول بود همچو جوسازی کردند که در میدان علنی، ایشان را به دار زدند و پای آن هم کف زدند. و این یک نقشه‌ای بود برای اینکه اسلام را منعزل کنند و کردند. و از آن به بعد دیگر نتوانست مشروطه، یک مشروطه‌ای باشد که علمای نجف میخواستند. حتی قضیۀ مرحوم آقا شیخ فضل الله را در نجف هم یک جور بدی منعکس کردند، که آنجا هم صدایی از آن درنیامد. این جوی که ساختند در ایران و در سایر جاها، این جو اسباب این شد که آقا شیخ فضل الله را با دست بعضی از روحانیون خود ایران محکوم کردند و بعد او را آوردند در وسط میدان و به دار کشیدند و پای آن هم ایستادند کف زدند و شکست دادند اسلام را و این بخاطر غفلت علما و غفلت مردم حاصل شد! ۶۲/۹/۲۶ @Jahade_tabeini
📆۸ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ ش 🗓حکم اعدام شیخ فضل الله 🏴توسط شیخ ابراهیم زنجانی 🏴درپی مخالفت شیخ فضل‌الله 🏴با تقنین‌مشروطه‌ضداسلامی/۱ 💠امام خمینی ‼️اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد. «اَلْعِلْمُ هُوَ الْحِجابُ الاَْکْبَرْ» هرچه انباشته‌تر بشود علم، حتی توحید که بالاترین علم است، انباشته بشود در مغز انسان و قلب انسان، انسان را اگر مُهذَّب نباشد، از خدای تبارک و تعالی دورتر می‌کند. باید کوشش بشود در این حوزه‌های علمیه، چه حال و چه بعدها کوشش بشود که اینها را مهذَّب کنند. در کنار علم فقه و فلسفه و امثال اینها، حوزه‌های اخلاقی، حوزه‌های تهذیب باشد، و حوزه‌های سلوک «الی اللّه‌ تعالی». شما میدانید که مرحوم شیخ فضل الله نوری را کی محاکمه کرد؟ یک معمّم زنجانی؛ یک ملاّی زنجانی محاکمه کرد و حکم قتل را او صادر کرد؛ وقتی معمّم، ملاّ؛ مهذّب نباشد، فسادش از همه کس بیشتر است. در بعض روایات هست که در جهنم، اهل جهنم از تَعفُّن بعض روحانیین در عذاب هستند، و دنیا هم از تعفُّن بعضی از اینها در عذاب است! ۵۹/۹/۲۷ @Jahade_tabeini
📆۹ مرداد ماه سال ۱۳۸۵ش 🗓رحلت فقیه مجاهد انقلابی 🏳امام جمعه تاکستان قزوین 🏳عارف کتوم، مطیع رهبری 🏳آیت الله سید حسن شالی 💠رهبرانقلاب ‼️رحلت عالم جلیل و خدمتگذار مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین آقای سید حسن موسوی شالی رحمه الله علیه را به همه ارادتمندان ایشان و به خصوص به فرزندان مکرم و خانواده گرامی و به مردم مومن منطقه شال و استان قزوین صمیمانه تسلیت عرض می کنم. این سید بزرگوار چه در سال‌های نمایندگی در مجلس خبرگان و چه در دوران جنگ تحمیلی، منشاء خدمات با ارزشی بود و امید است مشمول لطف و رحمت حق تعالی و مغفرت واسعه پروردگار قرار گیرد. ۸۵/۵/۱۰ @Jahade_tabeini
🗓روز بزرگداشت محتشم کاشانی 💠رهبرانقلاب ‼️شعرای بزرگ ما در مدح و عزای ائمه شعر گفته‌اند. این دوازده بند محتشم، از لحاظ هنر شعری، جزو شعرهای درجه یک است. محتشم، دیگر هم شعر به این خوبی ندارد. من دیوان محتشم و غزلیاتش را دیده‌ام؛ این دوازده بند چیز فوق‌العاده‌یی است؛ از لحاظ شعری، حد اعلای شعر است. ۷۰/۱۲/۱۳ ‼️گاهی يك‌ شاعر، يك‌ بيت‌ شعر ميگويد كه‌ از چند ساعت‌ حرف‌ زدن‌ يك‌ سخنور توانا گوياتر است‌. يك‌ بيت‌ يا يك‌ مصرع‌ شعر، در ذهنها ميماند و مردم‌ آن‌ را ميفهمند و تكرار ميكنند و نتيجتا ماندگار ميشود. گاهی می‌بينيد كه‌ برای حفظ يك‌ بنای اعتقادی يا عاطفی، آن‌ قدر كه‌ يك‌ شعر اهميت‌ دارد، چندين‌ كتاب‌ اهميت‌ ندارد. همين‌ دوازده‌ بند معروف‌ "محتشم‌" كه‌ جزو اشعار قديمی مرثيه‌ و مصيبت‌ است‌، با اين‌ كه‌ مطالبی كه‌ در اين‌ كتاب‌ و در اين‌ دوازده‌ بند هست‌، چيزی نيست‌ كه‌ امثال‌ او، شبيه‌ اين‌ مطالب‌ را در كتابهای خود نياورده‌ باشند؛ در عين‌ حال‌، اشعار او تأثير خاصی دارد. غالبا هم‌ چيزهای ذوقی است‌. "گر چشم‌ روزگار بر او فاش‌ ميگريست‌ خون‌ ميگذشت‌ از سر ايوان‌ كربلا" آن‌ چنان‌ حادثه كربلا را برای مخاطب‌ تصوير ميكند كه‌ اين‌ مفاهيم‌ با همه بار اعتقادی و عاطفی و انسانی و سياسی و فكری، در اعماق‌ جان‌ مستمع‌ نفوذ ميكند. اهميت‌ اين‌ اشعار، چنين‌ است‌. "باز اين‌ چه‌ شورش‌ است‌ كه‌ در خلق‌ عالم‌ است‌ باز اين‌ چه‌ نوحه‌ و چه‌ عزا و چه‌ ماتم‌ است‌" اصلا با يك‌ هنر و ذوق‌ و ارايه سخن‌ و به‌ شكل‌ خاص، دل‌ را متوجه‌ ميكند. اهميت‌ شعر، اين‌ است‌. ۶۸/۱۰/۲۸ 📸دستخط رهبری @Jahade_tabeini
🗓روز بزرگداشت شیخ اشراق 💠امام خمینی ‼️آقای گرباچف، اشتیاق به زندگی ابدی درنهاد هرانسانی نشانۀ وجود جهان جاوید و مصون از مرگ است. اگر جنابعالی مایل باشید در این زمینه‌ها تحقیق کنید، میتوانید دستور دهید که صاحبان اینگونه علوم علاوه بر کتب فلاسفۀ غرب، به نوشته‌های فارابی و بوعلی سینا رحمة‌ الله علیهما در حکمت مشاء مراجعه کنند، تا روشن شود که قانون علیت و معلولیت که هرگونه شناختی بر آن استوار است، معقول است نه محسوس؛ و ادراک معانی کلی و نیز قوانین کلی که هر گونه استدلال بر آن تکیه دارد، معقول است نه محسوس و نیز به کتب سهروردی رحمة الله علیه در حکمت اشراق مراجعه نموده و برای جنابعالی شرح کنند که جسم و هر موجود مادی دیگر به نور صِرف که منزه از حس میباشد نیازمند است! ۶۷/۱۰/۱۱ 💠رهبرانقلاب ‼️شما در تاریخ، برجستگان علمی و فرهنگی در فلسفه، فقه و ریاضی دارید که از این سرزمین برخاسته‌اند و یکی از معروفترین آنها شیخ اشراق شهاب‌الدین، سهروردی است که به عنوان یک فیلسوف و متفکّر برجسته اسلامی، نام درخشانش در همه دایرة المعارفهای دنیا ثبت شده است! ۸۲/۷/۲۱ @Jahade_tabeini
امام صادق(علیه السلام) : هرکس در ایام عزای جد ما حسین (علیه السلام) بر سر در خانه ی خود پرچم مشکی🏴 نصب نماید🏴 مادرم حضرت زهرا(سلا م الله علیه) هر روز او و اهل خانه را دعا میکند
CQACAgQAAx0CSmRjDAACTeBi4jrBtxZ0qwnW64vGE-y7FhD6AgACwwcAAo0NsVNzvdy3ZhK7gikE.mp3
4.71M
🏴استودیویی احساسی از بچگی شادی فروختم غم خریدم با پول تو جیبی هام برات پرچم خریدم
صدایِ کربلا ۱.mp3
10.82M
۱ 🏴 ▪️مسیرِ حرکت امام تا رسیدن به ماجرای کربلا، یک مسیر جغرافیایی با اتفاقاتی در بستر تاریخ نیست! - تمام حوادث کربلا، از ابتدای تشکیل نطفه‌ی آن تا امروز که هنوز در تاریخ زنده و منشاء اثر است، در درونِ شخصِ شما درحال تکرار است! ▪️آیا شما این تکرار را می‌بینید، و قادر به ادراکش هستید؟ - آیا ماجرای کربلا در انتخابها، ارتباطها، افکار و رفتار شما، منشاء اثر هست؟ 🎧صدای کربلا را همه نمی‌شنوند!
🔴فوری/ فتنه صدر 🔸گروه‌هایی که ادعا می‌کنند وابسته به جنبش صدر هستند به تعدادی از مقرهای جنبش حکمت ملی در بغداد حمله کرده و مقر شبکه ماهواره‌ای الفرات در بصره، جنوب عراق را بستند. همچنین صابرین نقل کرده است که مقر حکمت ملی درمنطقه‌ الحسینیه بغداد توسط همین افراد بسته شده است.
♨️لیست برخی از سخنران و مداحان جلسات انجمن حجتیه و روحانیون هتاک به نظام 🔻در طول سالهای فعالیتم در زمینه انجمن حجتیه، بارها از من سئوالاتی پیرامون سخنرانان و مداحان شده بود. بالاخره تصمیم گرفتم تا لیست اسامی برخی از آنان را منتشر نمایم. این لیست شامل سه دسته از افراد میشود: الف) عضو انجمن: کسانی که عضو رسمی تشکیلات هستند. ب) شبه انجمنی : کسانی که تفکراتی شبیه به انجمن دارند. ج) طرفدار انجمن: کسانی که ممکن است حتی معتقد به انقلاب و نظام باشند، اما به دلیل ضعف در بصیرت، نگاه مثبتی به این گروه دارند. اسامی مورد نظر، به ترتیب حروف الفبا بدین شرح است: سخنرانان، آقایان و خانمها: ۱حسن افتخارزاده ۲خانم افتخارزاده ۳حیدر برکت ۴جلال برنجیان ۵عبدالحسین بندانی نیشابوری ۶محمد بنی هاشمی ۷مهدی تهرانی ۸حسین حسینی ۹حمید خویی ۱۰محسن سبط الشیخ ۱۱محمد حسین سبط الشیخ ۱۲علیرضا شجاعی ۱۳صادق فائق ۱۴حسین فریدونی ۱۵نادر فضلی ۱۶هادی قندهاری ۱۷خانم محمدیان ۱۸حامدرضا معاونیان ۱۹امیرحسین مناقبی ۲۰خانم نظام ۲۱علیرضا هزار ۲۲حسن قاسمی 🔻مداحان و نغمه سرایان آقایان ۱امیر اسماعیلی ۲مسعود اسماعیلی ۳حمیدرضا شجاعی ۴مهدی صدقی ۵محسن فرهمند ۶هادی گرسویی ۷حمید مقصودی ۸علی اصغر نیلچی ⚠️ امیدوارم برخی از حضرات هر چه زودتر پای خود را از هیئات و جلسات مرتبط با انجمن بیرون بکشند، چرا که برگ دوم این لیست منتشر خواهد شد ⚡️در آینده ای نه چندان دور و به تدریج، لیست نویسندگان، مدارس، مربیان، موسسات، کانونها، شرکتها و... نیز تقدیم میشود 🔻منبع https://eitaa.com/hojjatiye/403 🔻لیستی از روحانیون هتاک به نظام جمهوری اسلامی ایران 🔻1⃣نگاهی به انحرافات سروش محلاتی https://eitaa.com/khabarehowzeh/62 🔻2⃣نگاهی به سوابق محمدعلی ایازی 🔻شناخت محمدعلی ایازی https://eitaa.com/khabarehowzeh/7188 🔻برچسب به کل روحانیت https://eitaa.com/khabarehowzeh/9625 🔻برچسب به جمهوری اسلامی https://eitaa.com/khabarehowzeh/9624 🔻3⃣۶۰ روحانی که پای فتنه ۸۸ را امضا کردند https://eitaa.com/khabarehowzeh/108 4⃣ 🔻صراحت افسر سیا در حمایت از صادق شیرازی https://eitaa.com/khabarehowzeh/17242 🔻کشتن محمدرضا شیرازی توسط پسر سید صادق شیرازی و انداختن تقصیر گردن جمهوری اسلامی https://eitaa.com/khabarehowzeh/28579 🔻خرابکاری در محرم توسط شیرازیها https://eitaa.com/khabarehowzeh/27947 🔻افشاگری شاکر الابرهیمی علیه سیدصادق شیرازی https://eitaa.com/khabarehowzeh/27884 🔻روحانی نمای هتاک مرید صادق شیرازی https://eitaa.com/khabarehowzeh/27865 ♨️رپرتاژ شیرازیها برای روحانی قلابی https://eitaa.com/khabarehowzeh/26752 ♨️افشاگری یک فریب خورده علیه شیرازیها https://eitaa.com/khabarehowzeh/16958 ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
اثبات گشت ارشاد از قرآن ! آیا حجاب اجباری (غیر از وجوب حجاب ) از قرآن قابل اثبات است؟
🚩🏴 چند تن از شهدای کربلا را میتونید نام ببرید و میشناسید؟ 🤔 بچه باید همه شهدای کربلا و مرام شونو بشناسه روشنگری هر شب یک شهید را معرفی میکند با هشتگ شهید امشب: اولین شهید -------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 (ره): ما ملت گریه سیاسی هستیم ما ملتی هستیم که با همین اشک‌ها سیل جریان می‌دهیم و خرد میکنیم سدهایی را که مقابل اسلام ایستاده است. ┄┅═══✼✨✼═══┅┄
سوال : انجمن حجتيه چه كساني هستند و عقايدشان داراي چه اشكالاتي است؟ توضيح بفرماييد. پاسخ در زمان پهلوي بالاخص پهلوي دوم بهائيت رشد بسيار داشت و فرصتي پيدا كرد تا جمعيت خود را سه برابر كند و در دستگاه دولتي و شاه نفوذ فراوان بكند. رييس راديو تلويزيون وقت دكتر شاهقلي، وزير بهداري، وزير آموزش و پرورش و... هويدا نخست وزير و بسياري ديگر بهايي بودند و به سفارش اربابان و شاه در همة امور دخالت داشتند. در ميان ملت، روحانيت و مذهبيون كشور به مقابله با بهائيت پرداختند از جمله آقاي فلسفي (خطيب معروف) با اجازه حضرت آيت الله بروجردي عليه بهائيت شروع به سخنراني ميكند و حتي از راديو پخش ميشود (سخنراني ايشان چنان تأثير ميگذارد كه تيمسار باتمانقليچ رييس ستاد ارتش كلنگي را بر روي شانه اش گذاشت و به سوي مركز بهائيت در تهران حركت كرد و آن جا را تصرف و سپس تخريب كرد). علماء نيز از جمله امام خميني(ره)، پس از فوت آيت الله بروجردي به صورت فعال از سال 1340 شمسي با مشاركت فعال در اعتراض عليه لايحه انجمن ولايتي و ايالتي در صحنه حضور پيدا كرد و در مواقع مختلف براي آگاهي دادن مردم عليه بهائيان اقدام نمودند، از ديگر معترضين بهائيت در كشور، مرحوم شيخ محمود (ذاكر زاده) تولايي معروف به شيخ محمود حلبي بود. او از اعضاي فعال انجمن تبليغات اسلامي مشهد بود و مأموريت يافت دربارة فرقه بهائيت تحقيق كند. ايشان در سال 1335 اقدام به تشكيل انجمن خيريه حجتيه مهدويه كرد[1] و برخي دو علت براي تأسيس آن عنوان كرده اند: 1. دوست و همكار حلبي به نام سيد عباس علوي كه همراه او مأمور براي تحقيق در مورد بهائيت شده بود، جذب بهائيت شده و از مبلغان آنان گشت؛ 2. مرحوم حلبي در سال 32 مدعي بود كه امام زمان ـ عليه السّلام ـ به او امر فرمودند كه گروهي را براي مبارزه با بهائيت تشكيل بدهد. هدف از تشكيل انجمن : اصلي ترين و عمده ترين هدف، فعاليتهاي فرهنگي براي پيشگيري از تبليغ و ترويج بهائيت و منزوي نمودن بهائيان در جامعه و دعوت به دين مبين اسلام بود. كارگردانان انجمن : 1. شيخ محمود ذاكر زادة تولايي معروف به شيخ محمود حلبي . 2. سيد رضا آل رسول . 3. سيد محمد حسين عصار . 4. سيد حسين سجادي . 5. غلام حسين حاج محمد تقي تاجر. عمده ترين نيروهاي انجمن معلمان و افراد باسواد بودند به علت حساسيت رژيم شاه، روحانيون كمي در اين انجمن حضور داشتند و يا اين كه چون مرحوم حلبي مخالف سرسخت فلسفه بود اعضاي انجمن را از غير روحاني انتخاب ميكرد.   انجمن از بعد تشكيلات : تمام دوره هاي آموزشي خود را كه شامل 4 دوره مقدماتي و يك دوره نهايي ميشد بر مبناي بهائيت برنامه ريزي كرده بود:  1. تاريخچه تشكيل بهائيه و بابيه؛ 2. قائميه و رد اشكالات در مورد حضرت مهدي (عج)؛ 3. خاتميت و رد اشكالات در مورد خاتميت دين اسلام؛ 4. ردّيه بر اصول 12 گانه بهائيه و به اصطلاح خودشان منشور بهائيت. در پايان هم دوره اي ويژه مدرسين بود. افكار و عقايد انجمن : 1. توجه به تبصره 2 از ماده دوم كه در سال 1335 تدوين و تصويب شد به هيچ وجه انجمن در امور سياسي مداخله نخواهد داشت چون كه دخالت در سياست زيبنده پيشوايان ديني نيست. 2. مرحوم حلبي تأكيد ميكرد كه دشمن اصلي اسلام بهائيت است. و امروز تكليف شرعي و ديني همه ما آن است كه با بهائيت مبارزه كنيم.[2] 3. قبل از امام زمان (عج) هر پرچمي كه بلند شود در ضلالت است و به شكست مي انجامد بايد منتظر بود تا خود حضرت بيايند. 4. تشكيل حكومت خالص در زمان امام مهدي (عج) است: استناد به روايت امام صادق ـ عليه السّلام ـ كه ميفرمايد: "ما خرج و لا يخرج منا اهل البيت الي قيام قائمنا احد ليدفع ظلما او ينعش حقا الا اصطلمة البلية و كان قيامه زيادة في مكر و هنا و شيعتنا".[3] 5. بايد گناه و ستم و معصيت به اوج خود برسد تا زمينه قيام آن حضرت فراهم شود و حضرت بيايند. 6. جهاد در دوران غيبت معنا ندارد، گفتار مرحوم حلبي: شيعه ميگويد در عصر غيبت امام زمان (عج) جهاد نيست چون كه حاكم اسلامي بايد معصوم باشد و مصداق پيدا نكرده است.[4] 7. تقيه را در مقابل مبارزه قرار ميدادند و معتقد بودند كه مبارزه هدر دادن نيروهاست.[5] 8. در عصر غيبت تمام مسئوليت ­­­­­­­­­­­­­­­­­ها و وظايف يك انسان مسلمان، انتظار است و نديدن امام معصوم از بزرگترين مصيبت هاست . 9. بهايي ها وجود امام زمان (عج) را منكرند، انجمني ها آثار وجودي حضرت را نفي ميكنند.[6] 10. يكي ديگر از برخوردها و روشهاي انجمن كه پس از پيروزي انقلاب و حتي هم اكنون به آن دامن ميزنند بحث اختلاف شيعه و سني است.[7] 11. فلسفه را نوعي بدعت و ورود فلسفه يونان را به اسلام از طرح هاي استعماري ميدانند.[8] 12. هر گونه مبارزه با استعمار و استبداد نه تنها سودي ندارد بلكه مايه نيرومندي وپيش
رفت بهائي ها خواهد شد و پيوسته اين انديشه را پراكنده مي ساختند كه مبارزه با زورمندان و قدرت هاي جهاني ويژه حضرت مهدي (عج) است[9] و قرآن با صريحا­ اعلام ميدارد كه خود را به دست خويش هلاك نكنيد. و لا تلقوا بايديكم الي التهلكه. 13. خود را از علما و فقها، اسلام شناس تر، آگاه تر، عالم تر و دلسوزتر براي اسلام ميدانستند.[10] 14. رهبر و ولي و حاكم جامعه فقط بايد معصوم باشد، عدالت تنها كافي نيست، عصمت هم ميخواهد.[11] 15. اصول سه گانه: 1. خودداري از تعرض به شاه؛ 2. خودداري از تعرض به آمريكا و اسراييل؛ 3. خودداري از تعرض به مسايل سياسي. روش برخورد شاه با انجمن : حكومت از آنها حمايت ميكرد زيرا از يك سو كاري به سياست نداشتند و خطري براي رژيم به حساب نمي آمدند و از طرفي نيز مي توانستند بستري براي مبارزه با رشد كمونيسم باشند.[12] مرحوم حلبي ميگفت شاه از همه سلاطين قبلي با عفت تر است[13] و در سال 1357 كه مردم فوج فوج در خون خويش غوطه ور بودند انگشتري را كه روي سطح آن نوشته بود يدالله فوق ايديهم براي سلامت شاه ارسال كرد.[14] امام و انجمن حجتيه : امام خميني(ره) در خواست اجازه مصرف سهم امام را در انجمن در 28 ديماه 1349 برابر شعبان 1390 ميدهند ولي در سال 1351 اين اجازه را لغو ميكند. و پس از انقلاب ، آيت الله خزعلي كه براي تهيه گزارش و تكميل اطلاعات خودشان درباره انجمن به امام مراجعه كرد و امام ايشان را براي نظارت جهت تهيه گزارش بر اين گروه تعيين كردند تا انجمن را زير نظر گرفته وگزارش فعاليت هاي آن را به امام تقديم نمايد. انجمن نيز اقدام به چاپ و تكثير سخنرانيهاي آيت الله خزعلي در تأييد خود نموده و كوشيد وانمود كند كه امام و نماينده ايشان هوادار انجمن است و امام اين نظارت را در 12 رمضان 60 شمسي لغو ميكند و به آقاي خزعلي ميفرمايند شما ديگر در رابطه با آنها ارتباطي نداشته باشيد.[15] و امّا جواب از عقايد انجمن حجتيه : 1. عدم مداخله در امور سياسي: دخالت نكردن در سياست به اين معنا بود كه در مقابل شاه و رژيم او ساكت باشد در حالي كه امام تقيه را حرام كرده بودند. 2. بزرگ نمايي بهائيت واينکه تكليف فقط مبارزه با بهائيت است. علت قوت و پرورش بهائيت، شاه و رژيم اسراييل و آمريكا بود اگر شاه از بين ميرفت بهائيت هم از بين ميرفت، پس بايد مبارزه با شاه مي شد تا با رفتن علت، معلول هم از بين برود. 3. قبل از امام زمان (عج) هر پرچمي بلند شود در ضلالت است و به شكست مي انجامد . مراد پرچمي است كه به نام امام مهدي و با ادعاي مهدويت برپا گردد نه هر پرچمي كه براي برطرف كردن ظلم و جور برپا شود. 4. بايد گناه و ستم و معصيت زياد بشود تا امام زمان (عج) بيايد . امام در پيام خودشان فرمودند يك دسته ديگر هم كه تزشان اين است كه بگذاريد معصيت زياد شود تا حضرت صاحب بيايد حضرت صاحب مگر براي چه چيزي ميآيد، حضرت صاحب ميآيد معصيت را بردارد ما معصيت كنيم كه او بيايد اين اعوجاجات را برداريد، ...براي خاطر خدا اگر مسلمان هستيد و براي كشورتان اگر ملي هستيد، اين دسته بندها را برداريد. در اين موجي كه الان اين ملت را به پيش مي برد خودتان را وارد كنيد و برخلاف اين موج حركت نكنيد كه دست و پاي تان خواهد شكست (پيام امام در 26 تيرماه 1362). 5. جهاد در دوران غيبت معنا ندارد . اولاً كه قيام ها در زمان شاه، دفاع از اسلام بوده است و ثانياً دليل آنها بر عدم جهاد اين بود كه مي گفتند رهبر معصوم نبوده و مصداق حاكم اسلامي وجود ندارد. در جواب بايد گفته شود كه خود امامان هم نايب داشتند و وكالت در امور را به بعضي از امنا و فقها سپرده بودند و در دوران غيبت امام معصوم امور را به فقها سپرده است. 6. تقيه را در مقابل مبارزه قرار دادن و گفتن اين كه مبارزه، هدر دادن نيروهاست . امام راحل ميفرمايد: و الله گنهكار است كسي كه ساكت بنشيند.[16] 7. تمام مسئوليت و وظيفه يك انسان انتظار است و نديدن امام بزرگترين گناه است . تمام وظيفه يك انسان عمل به تكليف است و تكليف در هر زمان فرق ميكند و امام زمان (عج) از ما انجام وظيفه را ميخواهد و ديدن آن حضرت تكليف نيست. 8. جدايي دين از سياست . امام راحل فرمود : ديانت ما عين سياست ماست، دين بدون سياست كه معنا ندارد يعني فقط از ما يك نماز و روزه را خواسته اند ؟ شيوه امامان معصوم هم دخالت در امور اجتماعي (بوده ) و (هم ) رهبري جامعه را به عهده داشتند اين سياست است . پس ائمه ـ عليهم السّلام ـ هم دين و سياست را با هم عمل ميكردند و در سال 1362، 26 تيرماه امام راحل در پيامي كه يك دسته ديگر هم تزشان اين است كه بگذاريد كه معصيت زياد بشود تا حضرت صاحب بيايد حضرت صاحب مگر براي چه خبري مي آيد، حضرت صاحب ميآيد كه معصيت را بردارد ما معصيت كنيم كه او بيايد اين اعوجاجات را برداريد اين دسته بنديها را به خاطر خدا اگر مسلميد و براي كشورتان اگر ملي هستيد برداريد در اين موج كه الآن اين ملت به پيش مي برد خود
تان را وارد كنيد و برخلاف اين موج حركت نكنيد كه دست و پاي تان خواهد شكست. و پس از اين بود كه با پيام مرحوم حلبي جلسات انجمن حجتيه تعطيل اعلام شد. در ضمن بايد گفت كه انجمن كه قبل از انقلاب طبل جدايي دين از سياست را مي زد پس از انقلاب رو به پُست هاي كليدي آورد كه مورد مخالفت شديد روشنفكران قرار گرفت و پس از انقلاب بسياري از اسناد را در مركز ساواك كه به ضرر خودشان بود از بين بردند. ما بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه خط و تز و فكر انجمن خراب بود و عده اي از آقايان به خاطر اعتقاد به وجود امام زمان(عج) شايد چند روزي هم با آنها همكاري مي كردند ولي بعد از اين كه مخالفت انجمن و امام را ديدند از انجمن جدا شدند. اين خلاصه و گوشه اي از فعاليت انجمن حجتيه بود در صورت علاقه بيشتر لطفا به كتب و منابع زير رجوع كنيد: 1. در شناخت حزب قاعدين، عماد الدين باقي. 2. نهضت امام خميني، سيد حميد روحاني، ج 3. 3. چشم به راه مهدي، نوشته گروهي از محققين. 4. در جستجوي قائم، مجيدپور طباطبايي. 5. مجله پگاه، شماره هاي 71، 72 و 73، آبان 1381. 6. روزنامه اعتماد، 6 آبان 1381.   پي نوشت ها: [1] . روزنامه جمهوري اسلامي ايران، 9 آبان 1381 ولي آقاي طاهر احمد زاده در نشريه چشم انداز... صفحه اول، ش دوم، 1378 سال تأسيس انجمن را 1336 به بعد ميگويد. [2] . روحاني، سيد حميد، كتاب نهضت امام خميني، ج 3، ص 134. [3] . در شناخت حزب قاعدين، ص 40، روزنامه اعتماد، ص 3، سال 1381، 6 آبان. [4] . پگاه، ش 71، 4 آبان 1381. [5] . در شناخت حزب قاعدين، ص 44. [6] . كيهان، 26 / 10 / 68. [7] . روزنامه اعتماد، ص 3، سال 1381، 6 آبان. [8] . روزنامه اعتماد، ص 3، سال 1381، 6 آبان. [9] . نهضت امام خميني، همان، ص 134. [10] . همان، ص 137. [11] . شناخت حزب قاعدين، ص 118. [12] . روزنامه اعتماد، دوشنبه 6 آبان، 1381، ش صفحه 3 ضميمه. [13] . شناخت حزب قاعدين، ص 239. [14] . همان، ص 239. [15] . در شناخت حزب قاعدين، ص 236. [16] . در شناخت حزب قاعدين، ص 46.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | جهاد تبیین در هیئت‌ها، برای احیای مکتب اهل‌بیت(ع) 👈 مفهوم اَحیوا اَمرَنا 🏴