فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 ویژگیهای پهپادهای ایرانی
🔹در آینده شاهد پهپاد دارای سامانهی راداری هواپایه خواهیم بود که پوشش هوایی 24 ساعته را برای ما فراهم کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکره گرهگشا در دل شب
مرحوم استاد فاطمینیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شرح دعای افتتاح
🔸 حجت الاسلام کفیل
▫️کلیپ شماره ۴
🔘 ویژه #ماه_مبارک_رمضان
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تفسیر آیات مهدوی
🔸 حجت الاسلام اباذری
▫️کلیپ شماره ۴
🔘 ویژه ماه مبارک #رمضان
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔸 #اخلاقِ_توحیدی
خداےِدرونوبرون
قسمت هشتم
❣بندهمن!
▫️إِنَّأَعْظَمَالطَّاعَاتِتَوْحِيدِی
برترینِطاعات،توحیدِمناست.
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#ماه_رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 اعجاز روزه
☸ اعتراف دانشمندان علوم اعصاب آمریکا
🔹آیتالله امینی یکی از شخصیتهای مهم ولی کم سر و صدای تاریخ انقلاب سال ۹۹ در سن نود و چهار پنج سالگی فوت کرد.
🔹او یکی از حاضرین و راویان جلسه مهم شامگاه شش فروردین شصت و هشت است. یعنی دیدار آقایان خامنهای و هاشمی، آیتالله امینی و آیتالله مشکینی با امام با هدف منصرف کردن ایشان از دستور خواندن نامه عزل آقای منتظری در اخبار.
🔹ایشان در کتاب خاطراتش این جلسه را اینگونه نقل میکند: حدود ساعت 9.30 بود كه خدمت امام مشرف شدیم. درابتدا آقای هاشمی سخن را آغاز كرد، با لحن ملتمسانه ای گفت: ما همیشه به هنگام بروز مشكلات و معضلات خدمت شما شرفیاب میشدیم و در حل آن از جنابعالی كمك میگرفتیم، اكنون در رابطه با نامه ای كه برای آقای منتظری نوشته اید و امكان دارد برای نظام مشكلاتی به وجود بیاورد، شرفیاب شده ایم. تقاضای ما این است كه در پخش آن عجله نكنید، شاید در آینده راه حل بهتری پیدا شود. در تشكیل مجلس خبرگان هم تعجیل نفرمایید، اجازه بدهد اطراف و جوانب كار را خوب بررسی كنیم و خدمت شما عرضه بداریم آنگاه هرچه بفرماییدعمل میكنیم.
🔹بعد از آن آقای خامنه ای سپس آقای مشكینی درباره همین مطلب سخنانی را عرضه داشتند. امام كه آثار اندوه بر چهره ربانی اش آشكار بود فرمود: من در اطراف و جوانب این كار خوب فكر كردهام و تصمیم گرفتهام. دیگر حرف ندارد. من از اول با انتخاب ایشان مخالف بودم؛ ولی نخواستم در كار خبرگان دخالت كنم. من گفته بودم نامه را در اخبار بخوانند ولی در این باره كوتاهی شد. اگر اصرار كنید میگویم همین حالا بخوانند. من گفتهام عكس او را از ادارات پایین بیاورند. تشكیل مجلس خبرگان هم ضرورتی ندارد من خودم او را خلع میكنم. چون اگر خبرگان او را خلع كنند معنایش این است كه انتخاب سابق آنها كار درستی بوده در صورتی كه من از اول مخالف این كار بودم.
🔹آنگاه به آقایان خامنه ای و هاشمی فرمودند: شما هم لازم نیست نامه را برای ایشان به قم ببرید، آن را به وسیله شخص دیگری میفرستم. شماهم دیگر برای دیدار ایشان به قم رفت و آمد نكنید.
🔹در همین جلسه آقای هاشمی از امام در خواست كرد لحن نامه طوری باشد كه به جنبه حوزوی آقای منتظری لطمه ای وارد نشود. امام در جواب سخنان تندی فرمودند كه با توجه به برخی مصالح و ملاحظات از ذكر آنها معذورم."
❗️پ. ن یک: در بخشی از متن مکتوبی که آقای مشکینی هم از شرح این جلسه نوشتهاند آمده است" اگر کسی در آن حال سخنان ایشان را درباره آقای منتظری می شنید نه فقط یقین می کرد که نامه، نامه ایشان است بلکه یقین می کرد که ایشان در نوشتن نامه ارفاق نموده و رعایت برخی از مصالح را کرده است.
‼️روحالله حسینیان در سخنرانی سال هفتاد و یک خود درباره سخنان قاطع امام در این دیدار میگوید: "حضرت امام در آن جلسه جملهای را به آقایان فرمودند من این را با شاهد عادلی كه آنجا بود نقل میكنم، شما میتوانید از این افراد سؤال كنید. امام(ره) فرمودند: البته اینكه من نامه را پس بگیرم ، نه اینكه پشیمان شدم و نه اینكه اصرار شما مرا وادار كرد كه من این نامه را پس بگیرم، فقط ترسیدم كه با پخش این نامه ، خون مردم به جوش آید و بریزند آقای منتظری را بكشند كه آقای منتظری یك شیخ فضلالله نوری برای انقلاب بشود. من از این ترسیدم و آقای منتظری هم خودش فاسد است و هم شاگردی كه تربیت كند فاسد تربیت میكند این عین جملات مبارك حضرت امام(ره) هست.
‼️در کتاب "از جدایی تا رویارویی" که نمایندگی ولی فقیه در سپاه پس از سخنرانی سیزده رجب آیتالله منتظری منتشر کرد نیز آمده است "البته اينكه من نامه 6/1/68 را پس گرفتم، نه اينكه پشيمان شدم و نه اينكه اصرار شما مرا وادار كرد كه اين نامه را پس بگيرم، فقط ترسيدم كه با پخش اين نامه، خون مردم به جوش بيايد و بريزند و آقاي منتظري را بكشند.
❗️پ. ن دو: آیتالله امینی همین خاطره را در مصاحبه تفصیلی خود با نشریه پاسدار اسلام آذر نود و شش تعریف کرده است. https://b2n.ir/129118
✍ امین فرج اللهی
🔶ایرج طهماسب از جمله سلبریتیهای باشرفی بود که ایام اغتشاشات لگدی نزد و با اکثریت مردم همراه شد و با اقلیتی که اغتشاش کردن و حامی اغتشاشات بودن همراهی نکرد
🔷الان زامبیها به پیجش حمله کردن که چرا ساکت بودی و با مردم همراه نشدی
🔶به اقای طهماسب بگید، به این ۷ هزار کامنتی که دارن بهت فحش میدن که اگه تکراری هاش و کامنتهای چت رو حذف کنی ۳هزار نفرم نیستن توجه نکن، مردم واقعی اون صد هزار نفری هستن که لایکت کردن، این تازه اینستاگرامه که فضای مسمومه و زامبیها اونجا فعالن، فضای واقعی کف جامعه و خارج اینستاگرام خیلی این اختلاف بیشتر میشه. و مردم واقعی درصدش خیلی خیلی بیشتره. با این کامنتها ناراحت و ناامید نشو.🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر واقعیت داشته باشد، خیلی کلاه سرمان رفته
🔺️بیانات آیتالله مصباح یزدی قدس سره حسینیه امام خمینی(بیت رهبری، قم) ۱۶ تير, ۱۳۹۳
#درس_اخلاق
اگر واقعیت داشته باشد، خیلی کلاه سرمان رفته
🔸️گاهی آنچنان شخص در محبوبش فانی می شود و تمام توجه اش معطوف به او می شود که اصلا به چیز دیگری توجه هم ندارد، حتی توجه به خودش هم ندارد. این حالتی است که بعضی اهل معنی از آن تعبیر به «فنا» می کنند؛ [البته] چیزی از بین نمی رود، معدوم نمی شود، [بلکه] حالتی پیدا می کند که اصلا توجهی به چیز دیگری [جز محبوبش] ندارد.
🔸️یعنی اگر عمق دلش را درست بشکافی، باز هم او طالب لذت خودش هست، ولی نه به خودش و نه به لذت خودش توجهی ندارد. چنین چیزهایی(حالات روحی) هم می گویند [در عالم] وجود دارد [البته] بر عهده آنهایی که می گویند، ما که هنوز در قدم اولش ماندیم، [اما] اگر [این حالات عرفانی و این مقامات واقعیت داشته] باشد و اگر ما هم بتوانیم بهره ای از آن ها ببریم و نبریم، خیلی کلاه سرمان رفته.
🔺️حسینیه امام خمینی(بیت رهبری، قم) رمضان الکریم،۱۳۹۳
#درس_اخلاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ماجرای عین صاد و عاقبت دو جوان موتوری!
🌱 یک دقیقه با قرآن در #بهار_قرآن
💠 مجموعه دیدنی #سی_جزء_سی_داستان به روایت حجتالاسلام راجی
🔹#جزء_چهام
🔹#داستان_چهارم
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
🔰رژیم ضهیونیستی تهدید به حمله نظامی کرده!
...فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِيراً
«سوره اسرا آیه ۷»
...پس همين كه وعدهى (فسادگرى) دوّم فرا رسد (جنگجويان نيرومند و مؤمن را براى قلع وقمع شما مىفرستيم) تا سيماى (نظامى وعزّت دنيوى) شما را زشت نمايند و (براى گرفتن قدرت) به مسجدالاقصى وارد شوند، همان گونه كه بار نخست وارد شدند و تا آنچه را زير سلطه درآوردهاند، به سختى ويران كنند.
✍#بازیاد_رجبعلی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تفسیر ۳ | توکل به خدا
🔘 «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ»
(آیه ۱۳۹ سوره مبارکه آلعمران)
۱۳۹۶/۰۳/۰۳
#سوره_بقره
#سی_روز_سی_تفسیر
#رهبر_معظم_انقلاب
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
✨دعای روز چهارم ماه رمضان✨
🔹اللَّهُمَّ قَوِّنِی فِیهِ عَلَی إِقَامَهِ أَمْرِک وَ أَذِقْنِی فِیهِ حَلاَوَهَ ذِکرِک وَ أَوْزِعْنِی فِیهِ لِأَدَاءِ شُکرِک بِکرَمِک وَ احْفَظْنِی فِیهِ بِحِفْظِک وَ سِتْرِک یا أَبْصَرَ النَّاظِرِین
🔸خدایا مرا در این روز برای اقامه و انجام فرمانت قوت بخش و حلاوت و شیرینی ذکرت را به من بچشان و برای ادای شکر خود به کرمت مهیا ساز و در این روز به حفظ و پرده پوشی مرا از گناه محفوظ دار ای بصیرترین بینایان عالم.
⭕️غیرت دینی
🔹 #غیرت_دینی این است که مسلمان دین خود را پاس بدارد، از گناه خود و دیگران بدش بیاید، با گناهکاران دوستی نکند، اهانت به دین و بزرگان دینی را برنتابد و با بدعت گزاران بستیزد. از نشانههای غیرت دینی و از آثار آن «امر به معروف» و «نهی از منکر» است که از مهم ترین ارکان دین میباشد.
📕 #نردبان_سعادت (تلخیص و تحریر کتاب معراج السعادة)، ص ۱۶۹
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#غیرت_دینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️تحول و دگرگونی
🔹من در گذشته چند بار در سخنرانی های عمومی راجع به #تحوّل در جامعه، در نظام، در کشور صحبت کردهام؛ امروز یک مقدار با خصوصیّات بیشتری در این زمینه صحبت میکنم... اوّلین مطلبی که باید عرض بکنم در این باب، تبیین مراد ما از «تحوّل» است. تحوّل یعنی چه؟ #تحوّل یعنی #دگرگونی. میخواهیم چه چیزی دگرگون بشود و تغییر پیدا کند؟ مهمترین مسئله این است. #دشمنان نظام اسلامی هم میگویند دگرگونی، آنها هم دنبال دگرگونی هستند، [امّا] دگرگونی مورد نظر آنها درست نقطهی مقابل آن چیزی است که مورد نظر ما است. آنها این دگرگونی را مطرح میکنند و متأسّفانه در داخل هم بعضیها به تبع آنها یا به تقلید آنها همان حرف را با تعبیرات دیگری بیان میکنند: مثلاً تغییر قانون اساسی یا تغییر ساختار نظام اسلامی؛ این همان حرف بیگانهها است، همان حرف دشمنها است، منتها عنصر داخلی گاهی از روی غفلت، از روی بیتوجّهی، گاهی هم با انگیزههای های دیگر، آن حرف را تکرار میکند.
🔹آنچه #دشمن دنبالش است و اسمش را دگرگونی میگذارد، عبارت است از تغییر هویّت جمهوری اسلامی. دشمنان ایران اسلامی #استکبار و #صهیونیسم هستند؛ اینها با هویّت جمهوری اسلامی مخالفند؛ اگر میگویند تغییر، تحوّل، تغییر ساختار، انقلاب و امثال اینها، مقصودشان این است که هویّت جمهوری اسلامی تغییر پیدا بکند. هدف آنها حذف همهی چیزهایی است که مردم را به یاد انقلاب و به یاد اسلام میاندازد؛ #اسلام_ناب و #اسلام_انقلابی. آنها با تکرار نام امام مخالفند، با مطرح شدن تعالیم امام مخالفند، با «مسئلهی ولایت فقیه» مخالفند، با بیستودوّم بهمن مخالفند، با روز قدس مخالفند، با انتخابات در جمهوری اسلامی و حضور پُرشور مردم مخالفند، با هر چیزی که نشانهای از اسلام انقلابی و جمهوری اسلامی در آن پُررنگ است مخالفند؛ نظرشان تغییر این چیزها است. اگر اسم تغییر ساختار میآورند، اسم تحوّل میآورند، مقصودشان این است که اینها را که اتّفاقاً اینها همه نقاط قوّت کشور ما است، نقاط قوّت جمهوری اسلامی است، میخواهند حذف کنند.
🔹به طور خلاصه، #هدف_دشمن تبدیل مردمسالاریِ اسلامی به یک حکومت باب میل استکبار است. آنها در ایران دنبال این هستند که یک حکومتی اینجا سر کار بیاید که باب میل استکبار باشد: یا یک حکومت فردی که یک فرد مطیعِ آنها بر سر کار باشد، یا یک حکومت بظاهر دموکراسی غربی که [در واقع] دموکراسی دروغ و فریب است، سر کار بیاید، منتها زیر نگین آنها، در مشت آنها که بر طبق میل آنها حرکت بکند و تحت فرمان آنها باشد؛ خواستار این هستند. استکبار در ایران خواستار یک حکومتی است که بتواند او را تهدید کند یا تطمیع کند و با تهدید و تطمیع بتواند خواستههای خودش را انجام بدهد، کشور را غارت کند، تسلّط سیاسی یا اقتصادی پیدا کند؛ دنبال این هستند. تغییری که دشمن [از آن] اسم میآورد، تحوّلی که #دشمنان جمهوری اسلامی مطرح میکنند، اینجور تغییری است.
بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️شما در ماه رمضان مهمان خدا هستید
🔹ضیافتهای خدا با ضیافتهای مردم این است فرقش که وقتی شما را یک اشخاصی دعوت بکنند به یک مهمانی، وقتی بروید در آن مهمانی به حسب فراخور حال، یک چیزهایی برای خوردنی و یک چیزهایی برای تفریح و این چیزهاست. ضیافت خدا در #ماه_رمضان یک شعبهاش روزه است، آن ضیافت خداست؛ یک شعبهاش روزه است و یک امر مهمش که مائده غیبی و آسمانی است، #قرآن است. شما دعوت شدهاید به مهمانی خدا و شما در ماه رمضان مهمان خدا هستید.
بیانات حضرت امام ۵۹/۴/۲۱
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️موانع فهم قرآن (بخش دوم و پایانی)
خدای سبحان درباره منكران قرآن خطاب به رسول اکرم (ص) میفرمايد «وَ إِذا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ الَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجاباً مَسْتُوراً؛ [اسراء، ۴۵] وقتی كه تو قرآن را قرائت میکنی، ما بين تو و بين كسانی كه ايمان به آخرت ندارند، حجاب و پرده پنهان و مستوری قرار میدهیم». اكنون اين پرسش مطرح میشود كه چگونه ممكن است هنگام قرائت قرآن، كه نور محض است، حجاب و تاريكی رخ بدهد؟ اين حجاب چگونه حجابی است و برای چه ايجاد میشود؟
💠حجاب دل، گناه و خودبينی
🔹گناه، حجاب است و تار و پودهای پرده حجاب، خودبينی است كه هيچ حجابی بدتر از آن نيست. امام موسی کاظم (ع) چنين فرمود: «لَيسَ بَينَهُ و بَينَ خَلقِهِ حِجابٌ غَيرَ خَلقِهِ، احتَجَبَ بِغَيرِ حِجابٍ مَحجوبٍ، و استَتَرَ بِغَيرِ سِترٍ مَستورٍ؛ [۱] ميان او و آفريدگانش حجابى جز خود آنان وجود ندارد؛ او در پرده است، بى آن كه پرده اى در كار باشد و مستور است بى آن كه پوششى در ميان باشد». اگر حجابی در ميان است، همان «خودبينی» خلق است و اگر پردهای آويخته باشد، همان غرور مخلوق است. «ميان عاشق و معشوق هيچ حايل نيست ؛ تو خود حجاب خودی حافظ از ميان برخيز».
🔹انسان هر اندازه كه در تار و پود «خودبينی» واقع شود، از «خدابينی» محروم است و با انبيای الهی نيز شهود و حضوری ندارد، و از ره آورد آنان و از سخنان وحی به اندازه خودبينی خود محروم خواهد بود. اگر انسان سخن رسول الله (ص) را نمیشنود و قرآن را نمیفهمد، بايد بداند كه در «حجاب گناه» است و ميزان نفهميدنش به مقدار حجابش بستگی دارد. هر چه بيشتر در دنيا و گناهان خود غوطهور باشد، به همان اندازه از فهم قرآن در حجاب است، و هر اندازه از شهوت حيوانی لذّت میبرد، از لذّت قرآنی محروم ميشود؛ زيرا فرمود: «فَلَمَّا زاغُوا أَزاغَ اللهُ قُلُوبَهُمْ؛[صف، ۵] هنگامی كه آنها از حق منحرف شدند». «ثُمَّ انْصَرَفُوا صَرَفَ اللهُ قُلُوبَهُمْ؛ [توبه، ۱۲۷] سپس [مخفيانه از حضور پيامبر] بازمىگردند. خدا دلهايشان را [از حق] برگرداند، زيرا آنان گروهى هستند كه نمىفهمند.».
🔹بنابراين، قرآن در حجاب نيست و پردهای ندارد، ابهامی ندارد كه ديگران آياتش را نفهمند، بلكه «كافران» و «دنياطلبانند» كه در حجاب خودبينی گرفتارند و به همين جهت نمیتوانند بيرون از خود را بفهمند، و هر چه را كه با خودبينی و دنياطلبی و لذّت گرايی آنان نسازد، نمیتوانند آن را بفهمند. خدای سبحان درباره محرومان از انديشيدن در قرآن میفرمايد: «أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلى قُلُوبٍ أَقْفالُها؛ [محمد(ص)، ۲۴] آیا آنها در قرآن تدبّر نمیکنند، یا بر دلهایشان قفل نهاده شده است؟!». معلوم ميشود دل هم قفل دارد، و اگر دلی قفل شد، همانند چشمی كه بسته باشد، نه توانايی ديدن نور را دارد و نه میتواند در پرتو آن نور چيزهای ديگر را ببيند. #قرآن_كريم برای فهم آيات خود، قلب باز و سينهای گشاده را لازم میداند: «فَمَنْ يُرِدِ اللهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ؛ [انعام، ۱۲۵] آن كس را كه خدا بخواهد هدايت كند، سينهاش را برای (پذيرش) اسلام، گشاده میسازد»،
🔹زيرا در متن قرآن پيچيدگی و ابهام نيست، اگر مشكلی هست، قلب انسانهاست كه قفل و مانع دارد. خدای سبحان به رسول خود میفرمايد: به اينان بگو اگر چه من از جنبه نبوّت قرآن را دريافت كردهام، ولی در تلاوت و تفهيم كردن آن، از راه بحث و استدلال و تعقل و برهان و بينّه با شما سخن میگويم و اگر شما فطرت خود را دفن نكرده باشيد و در گناهان غوطه ور نشده باشيد، میتوانيد با ايمان و عمل صالح، آيات الهی را به روشنی دريابيد. «قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحى إِلَيَّ أَنَّما إِلهُكُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ كانَ يَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا يُشْرِكْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً؛[کهف، ۱۱۰] بگو: من فقط بشری هستم مثل شما؛ (امتيازم اين است كه) به من وحی میشود كه خدای شما، خدای يگانه است؛ پس هر كه به لقای پروردگارش اميد دارد، بايد كاری شايسته انجام دهد، و هيچ كس را در عبادت پروردگارش شريك نكند».
پی نوشتها
[۱] توحيد صدوق، ص ۱۷۹
📕قرآن در قرآن (آیت الله جوادی آملی)
منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم
#قرآن
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چه انگیزه هایی انسان را به راستگويی وا میدارد؟
🔸 #راستگویی همانند فضايل اخلاقى ديگر، ريشه در اعماق جان انسان دارد. عواملی سبب تقویت این فضیلت در انسان می شود، از جمله:
🔹الف: اعتماد به نفس و نداشتن عقده حقارت، انسان را به راستگويى دعوت مى كند.
🔹ب: شجاعت، و شهامت ذاتى و اكتسابى سبب مى شود كه انسان واقعیتها را بگويد.
🔹ج: پاك بودن حساب و نداشتن نقطه ضعف، سبب گرايش انسان به راستى می شود، در حالى كه افراد آلوده براى پوشانيدن عيوب خود، به سراغ دروغ مى روند.
🔹د: از همه مهمتر ايمان به خدا و روز جزا و برخوردارى از #تقواى_الهى عامل اصلى صدق و راستى است. به همين دليل امام علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید: «اَلاْيمانُ اَنْ تُؤْثِرَ الصِّدْقَ حَيثُ يَضُرُّكَ عَلَى الْكِذْبِ حَيْثُ يَنْفَعُكَ؛ نشانه ايمان آن است كه #راستگويى را در آنجا كه به تو زيان مى رساند به دروغ در آنجا كه سود دارد مقدم دارى». [۱]
پینوشت؛
[۱] نهج البلاغة، (للصبحی صالح)، هجرت، قم، چ اول، ص ۵۵۶، قصار [۴۶۷] ۴۵۸
📕اخلاق در قرآن، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، مدرسه الامام على بن أبيطالب (ع)، قم، چ اول، ج ۳، ص ۲۱۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#راستگویی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️تحوّل و دگرگونی
🔹آنچه بنده از کلمهی #تحوّل به عنوان تحوّل اراده میکنم، عبارت است از تغییر بخش ها و نقاط معیوب؛ چه در نظام اسلامی، چه در جامعهی ایرانی. ما نقاط معیوب داریم، بخش های ضعیف داریم، ضعف هایی داریم؛ این ضعف ها را باید شناسایی کنیم، این نقاط را باید مشخّص کنیم و با ارادهی قاطع ـ که حالا خواهم گفت که کار آسانی هم نیست ـ ضعف ها را برطرف کنیم و تبدیل به قوّت کنیم... البتّه این کار دشوار و سنگینی است و احتیاج دارد به «اعتماد به نفس ملّی».
🔹اگر یک ملّتی به استعداد های خود اعتماد دارد، به توانایی های خود اعتماد دارد، قادر به اقدامات تحوّلی است؛ ملّتی که اعتماد به نفس دارد، میتواند اقدامات تحوّلی را بخوبی به سرانجام برساند؛ مسئولان این ملّت هم جرأت میکنند که دم از تحوّل بزنند و اقدام به تحوّل بکنند. خب، ملّت ما بحمدالله از اعتماد به نفس برخوردار است؛ ملّت ما، ملّتی است دارای عزّت نفس، دارای اعتماد به نفس، استقلال خواه، شجاع که حالا نمونههایش را همهی شماها دیدهاید... ملّت ما در عرصههای مختلف نشان داده که به خودش اعتماد دارد، به توانایی های خودش اعتماد دارد.
بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم | حلبی دکور حجتیّه!
مؤسس انجمن حجتیّه میگفت تا جایی که توانستم افراد انجمن را از تأثیرپذیری از افکار تخریبی خمینی بازداشتم!
💬حجّتالاسلام سیّد حمید روحانی
پژوهشگر حوزه تاریخ
به کانال حق پژوهی، مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق و ادیان بپیوندید
04.Tahdir-Motaz.Aghaei-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.04.mp3
4.32M
تحدیر (تندخوانی)
📗جزء چهارم قرآن کریم
🎙با صدای استاد معتز آقایی
#ماه_رمضان
4.mp3
1.69M
🔰 شرح و تفسیر #ادعیه_روزانه ماه رمضان
💠 دعای روز چهارم
🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه
👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در #ماه_رمضان
#ماه_رمضان
#شرح_دعای_ابوحمزه ۲
🔰 با نگاهی اجمالی به دعای ابوحمزه، چند بخش کلی را در موضوعات آن ملاحظه میکنیم:
🔸۱. در قالب *جملاتی بسیار کوتاه، معارف خاصی* نسبت به خدای سبحان ذکر شده است؛
🔸۲. بخشی از دعا به حمد و ثنای حضرت حق اختصاص دارد، *حمد به جهت نعمتهای فراوانی که در زندگی ما جاری است و ما معمولاً از آنها غافلیم.*
🔸۳. به *مجموعهای از عنایات و الطاف دائمی حضرت حق * به بندگانش اشاره شده است.
🔸۴. دعای ابوحمزه *به داعی نگرشی خاص میدهد و به او میآموزد که در نهایت تضرع به اوج امید برسد،* دعا کننده خود را امیدواری معرفی میکند که در اجابت حق هیچ تردیدی ندارد، او در خود هیچ قابلیتی برای دریافت فیوضات الهی نمییابد و میداند در پرونده اعمالش هیچ موردی برای جلب رحمت حق ندارد، در حقیقت *تمام امید او به الطاف خداوند است نه به داراییها و توانمندیهای خود.*
🔸۵. *داعی اقرار میکند حتی زبانش که وسیله دعا کردن اوست، قابلیت گفتگو با خدای سبحان را ندارد:*
🔆 *«أَدْعُوک یا سَیدِى بِلِسانٍ قَدْ أَخْرَسَهُ ذَنْبُهُ»*
🔆 «آقای من تو را با زبانی میخوانم که از شدت گناه گنگ شده است.»