eitaa logo
موسسه اتم؛ تشکیلات توحیدی
288 دنبال‌کننده
204 عکس
44 ویدیو
39 فایل
🌐|هسته ای سخت برای ما شدن اتم «چطور یک شبکه بسازیم» ا/اعتلا بخشی گفتمان و حرکت های تشکیلاتی ت/توانمندسازی عناصر تشکلی و تربیت مدیر اسلامی تراز م/مهارت افزایی در کار تشکیلاتی •ارتباط با ما: @atomedia
مشاهده در ایتا
دانلود
49.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | مرصوص 🔺ویژه برنامه های جذب در تشکل های دانشجویی 👥در گفتگو با عادل دلاوری و محمد مهدی شرفی «پرده سوم از قسمت اول» لینک ویدیو در آپارات: https://aparat.com/v/LD8ds @atom_kb
♦️ / جریان سازی (۱) 🔗 «به هیچ وجه به تلاش های موضعی اکتفا نکنید.» 👇فایل با کیفیت 📎 https://s6.uupload.ir/files/جریان_سازی_4dz.jpg 🌐 @atom_kb
27.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | مرصوص 🔺سیر جذب در تشکل های دانشجویی 👥در گفتگو با عادل دلاوری و محمد مهدی شرفی «پرده چهارم(آخر) از قسمت اول» لینک ویدیو در آپارات: https://aparat.com/v/unvfb @atom_kb
♦️ / جریان سازی (۲) 🔗 «جریان، باید بتواند افراد جامعه را در خودش فرو ببرد.» 👇فایل با کیفیت 📎 https://s6.uupload.ir/files/جریان_سازی_2_vbcz.jpg 🌐 @atom_kb
📖 | کوتاه نوشت٫ چرا یک جریان شویم؟! 📖 وظیفه تشکل های دانشجویی ایجاد موج و گفتمان است ✏️ شهید بهشتی می فرماید: خودت را بدست حوادث و جریان ها نسپار، چون خدا تو را آفریده است تا بوجود آورنده جریان باشی نه تسلیم شونده در برابر جریان ها. یکی از اساسی ترین وظایف تشکل های دانشجویی در اجرای برنامه های خود جریان سازی است؛ جریانی بودن به این معناست که دانشجو باید ترویج دهنده باشد. وقتی قرار است کاری انجام دهیم (چه در فضای دانشگاهی برای دانشجویان و چه در فضای جامعه برای مردم) باید ابتدا اهمیت آن موضوع را تبیین کنیم تا با ایجاد دغدغه، ارزشمند بودن کار را برای مخاطب نشان دهیم و به نحوی یک دل مشغولی و درگیری ذهنی برای جامعه هدف ایجاد شود. این کار توسط چه کسانی انجام خواهد شد؟ توسط قشر نخبه و تحصیل کرده که فضای علمی پایه ریزی شده دارد و بدون هیچ نگاه سیاسی و حزبی و صرفاً بدنبال برطرف کردن مشکلات مردم است باید انجام شود؛ بعد از آن با ایجاد یک فضای رسانه ای و تبلیغاتی، اهمیت این کار برای مخاطب بالا ببریم تا دغدغه آنها نسبت به آن موضوع ضریب بگیرد. این کار در ذهن آنها موضوع را بعنوان یک باور تبدیل می کند و امکان پذیرش را فراهم می سازد. پس اساس کار تشکیلاتی باید بر مبنای جریان سازی باشد، چون اساسا وظیفه ی تشکل های دانشجویی‌ ایجاد موج و گفتمان است. مثلا در بحث مطالبه گری اول معضل و مشکل شناسایی می شود بعد با توجه به نشست هایی که با متخصصان و کارشناسان، راهکار های برطرف کردن آن مشکل هم توسط بچه های تشکل های دانشجویی پیدا می شود و آن را در اختیار مسولان مربوطه قرار می دهند؛ اگر مسئولان مربوطه کوتاهی کردند یا بعضی افراد با سنگ اندازی مانع برطرف شدن مشکل شدند، با ایجاد جریان مردمی،  مردم خودشان برای برطرف شدن مشکل تلاش می کنند. یا مثلاً در بحث اردو های جهادی اساس کار این است که ما باید روحیه ی کار جهادی را در خود و مردم آن روستا بسازیم؛ این باعث می شود بعد از رفتن ما از آن منطقه، اگر برای یکی از اهالی منطقه‌ مشکلی پیش آمد، مردم روستا با همکاری هم مشکلاتشان را حل کنند؛ و از طرفی خود اعضای گروه جهادی ما که بعضا هر کدام در نقطه ای نقش آفرین خواهندشد روحیه کار گروهی بدون ادعا را تمرین می کنند. این یعنی شما یک تشکل جریانی هستید. 👤 نویسنده: رضا اردشیری 🔹ویراستاری: مجتبی طاهری @atom_kb
♦️ / جریان سازی (۳) 🔗 «جریان.... آنچه هست روشن کردن راه از بیراهه است.» 👇فایل با کیفیت 📎 https://s6.uupload.ir/files/جریان_سازی_3_22wx.jpg 🌐 @atom_kb
🔺 📍قسمت اول - جذب در تشکل های دانشجویی 👥در گفتگو با عادل دلاوری(ادوار تشکل های دانشجویی دانشگاه یاسوج) محمد مهدی شرفی(ادوار تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج) فیلم کامل گفتگو در آپارات: https://aparat.com/v/ZN30i 🌐 @atom_kb
32.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ / جریان سازی 🔗 «ایجاد یک حرکت عمومی در جامعه.» 🔗 «نقش جوان مومن متعهد در این حرکت» 🔗 «حلقه های میانی» 🔗 «نقش تشکل های دانشجویی» 🌐 @atom_kb
| جریان ها و حرکت های اجتماعی @atom_k
📖 جریان‌ها و حرکت‌های اجتماعی زمانی شکل می‌گیرد؛ که در آن وجه اشتراکی برای تمامی قشرها وجود داشته باشد. ✏️ امروز تشکل‌های دانشجویی باید با احیای تفکر اسلام سیاسی، به دنبال سه آرمان باشند؛ اول) ایجاد، پرورش و گسترش آرمان اعتماد به نفس، دوم) اعتقاد قلبی و عملی به «ما می‌توانیم» و سوم) ایمان و اعتقاد به مبارزه با سلطه و استکبار در سطح جهان. «از دانشگاه همیشه و در همه‌جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد؛ اول جریان علم و تحقیق، دوم جریان آرمان گرایی‌ها و آرمان‌ خواهی‌ها و هدف‌گزاریهای سیاسی و اجتماعی.» (بیانات رهبر انقلاب دردیدار با اساتید و دانشجویان، ۲۴ آذر ۸۷) جریان‌ها و حرکت‌های اجتماعی زمانی شکل می‌گیرد؛ که در آن وجه اشتراکی برای تمامی قشرها وجود داشته باشد. تشکل‌های انقلابی با نشانه گرفتن اعتقاد و باورهای درونی و فطری عامه، می‌تواند موجب حرکت جامعه به‌سوی "ارزش‌ها" شود؛ مانند حماسه‌ی دفاع مقدس، جریان‌های غدیری و اربعینی و... . از طرفی با توجه به تحریف و انحراف قرار گرفتن باورها در این برهه از زمان، با "تبیین و روشنگری" و توجه به قدرت حقیقت، می‌توان باورها را دگرباره ترمیم و بازسازی نمود. به‌گونه‌ای که بارها دیده‌ایم؛ خون شهید چگونه همواره در بستر جامعه جریان یافته و موجی از طهارت و بصیرت را در قلوب و اذهان انسان‌ها ایجاد کرده است. تشکل‌های انقلابی-اسلامی به‌‌ویژه تشکل‌های دانشجویی، با مبنا قرار دادن؛سلاحِ تقوا و اندیشه‌ورزی، علمِ همراه با فکری سالم و سازنده، با پرهیز از انفعال و ناامیدی، می‌توانند امید را تولید و در بخشهای مختلف جامعه منتشر کنند. جریان‌های تشکلی که موجب همراهی جمعی از جوانان، خاصه دانشجویان باشد؛ از طریق جریان‌سازی و با ایجاد گفتمان‌سازی در تمامی‌ عرصه‌ها، از جمله عرصه‌های سیاسی-فرهنگی-علمی و اقتصادی به شکل مطالبه‌عمومی و فراگیر در جامعه، زمینه رشد و تعالی جامعه انقلاب اسلامی را فراهم کنند. به فرموده امام علی(علیه‌السلام) بیشترین نسلی که در جریان ظهور اثر می‌گذارند، «نسل جوان» هستند. «أصحابُ المَهدِيِّ شَبابٌ لا كُهولٌ فيهِم إلاّ مِثلَ كُحلِ العَينِ وَالمِلحِ فِي الزّادِ وَأقَلُّ الزّادِ المِلحُ.»«ياران مهدى(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) جوان‌اند و كهن‌سالان، در ميان آنان، اندك‌اند، مانند سرمه در چشم و نمك در زاد و توشه، كه كمترين قسمت توشه، نمك است.» (الغيبة للطوسي : ص ۴۷۶ ح ۵۰۱ .). بشارت ظهور بقیه الله اعظم با درخشش جوانان مومن همراه است. در جهت حرکت سریع‌تر در مسیر نظم نوین جهانی، بیشترین مسئولیت بر عهده‌ی موثرترین اقشار یعنی دانشجویان و دانشگاهیان به‌عنوان موتور پیشران جریان‌های اجتماعی است. که با حضور آگاهانه و متعهدانه در جبهه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کشور و دنیای اسلام را در تشکیل نظم جدید جهانی هدایت کند و هویت، استقلال و اقتدار ملی جمهوری اسلامی را به جهانیان اثبات کنند. 👤 نویسنده: هئیت تحریریه کمیته محتوا @atom_k
📖 در هم تنیدگی شبکه سازی تشکیلاتی و‌ شکل گیری جریان های موجود در جامعه ✏️ جریان های موجود در یک جامعه و چگونگی خلق، راهبری و هدایت آنها می تواند مهم ترین و یا از اصلی ترین مولفه های تعیین کننده در ثبات و پایایی یک جامعه باشد؛ جامعه ای که می خواهد به هدفی در بلند مدت دست پیدا کند. 🔻جریان در هر زمینه ای باشد؛ سیاسی، فرهنگی، علمی و فناورانه، تربیتی و اجتماعی و ... برای محقق شدن الزامات و نیازمندی هایی در دورن خود دارد. هرچند که همه اینها از هم تاثیرپذیر هستند. 🔻 وجود شبکه ای متشکل، منسجم، ایده پرداز، هدفمند و فهم کننده هدف در ضمیر عناصر خود در پایه ریزی یک جریان بسیار مهم است. 🔻شبکه تشکلی ‌‌‌و جریان های موجود در یک جامعه جدای از هم نیستند. نبود یکی، دیگری را متاثر میکند و جریانی قوی تر و موثرتر است که شبکه ای منسجم تر و پویا تر در اختیار داشته باشد و از سویی شبکه ای قوی تر و فراگیرتر است که در جریانی پایاتر و با هدفی بلندتر جای بگیرد و یا ایجاد کننده چنین جریانی شود. 🔻شبکه تشکلی می تواند ایجاد جریان کند و جریان می تواند موجب به حرکت در آوردن یک شبکه شود. البته جریانی محرک است که از یک پایه مکتبی روشن و مستحکمِ منطقی سمت و جهت بگیرند. اینکه مکتب چه نقطه نهایی برای جامعه ترسیم می کند، در چه ابعادی می خواهد به جامعه تزریق شود و انسان های این جامعه را تربیت کند تا به هدف برسند، مسئله اصلی شکل گیری جریان ها و شبکه های تشکلی است. ♦️نمیشود یک حرکت را صرف داد زدن و صدای بلند داشتن در یک اجتماع، جریان دانست و به آن پیوست یا موجب تقویت آن شد. حرکت احساسی و کوتاه مدت و اغوا کننده هم برای شبکه های موجود در جامعه سم است و هم برای عموم جامعه، لذا یکی از جریان سازی ها ممانعت از شکل گیری جریان های منحرف است. 🔻حرکت شبکه تشکلی به سمت انسجام بخشیدن، رشد یافتن و تربیت شدن، سازماندهی کردن و نظم یافتن، مسئولیت سپردن و متعهد شدن موضوع مهمی است که نمیتوان نقش آن را در جریان و جریان سازی نادیده گرفت. ♦️دورهمی های سطحی را نباید شبکه سازی نامید، وقتی که مانایی در آنها وجود ندارد و مربوط به یک بازه از بازه های کوتاه دوران زیست عنصرهای آن شبکه است؛ مهم ترین مسئله در شبکه سازی تربیت و رشد است که عناصر به اقتضا این میزان تربیت مهره چینی شوند و جای میگیرند در به ثمر نشستن اهداف تشکیلات. 🔻شناخت ابزار و روش های بهره مندی از آنها، نیاز کلیدی شبکه تشکلی منسجم برای ایجاد و ادامه جریان است. این ابزار هرچه فراگیرتر و نوشونده تر باشد اثر جریان عمیق تر خواهد شد، ابزاری همچون رسانه ها، یا ابزارهای جمع زننده جمع های فراگیر و عاطفی همچون اردوها و یا ابزارهای خلق کننده ارتباط های چهره به چهره و طرفینی همچون منبرها و تریبون ها و ... از این قبیل هستند. 🔻شناخت ظرفیت های خود، طرف مقابل و محیطی که قرار است در آن شبکه سازی و جریان سازی شکل بگیرد موضوع با اهمیت دیگری است، همین که شبکه تشکلی بداند در کجا قرار دارد و اطراف او چه میگذرد. زبان رویارویی با مخاطب و جامعه اگر فراگیر و سهل نباشد قطعا نخواهد توانست در عمق جامعه نفوذ کند و نمیتواند شبکه تشکلی را با اقبال عمومی همراه کند. نمیشود از درد مردم جامعه گفت اما مردم خود متوجه آن دغدغه نشوند. 🔻در جریان سازی فن ارتباط با مردم و از مردم بودن و در دل انها نفوذ داشتن را نباید در مقابل پیاده سازی مکتب و ارزش های حاکم بر جریان مدنظر خود دانست، زمینه های پذیرش را باید هنرمندانه فراهم کرد. 🔻تعریف فرایند و مراحل طی کردن مسیر ایجاد جریان یکی از مسئله های مهم پیش روی شبکه تشکلی است که می خواهد جریان موجود در جامعه را راهبری کند. 👤 نویسنده: هئیت تحریریه کمیته محتوا @atom_k
📑 🔹نشریه آموزشی، معرفتی و تشکیلاتی اتم - شماره دهم ، بهمن۱۴٠۲ 🔹در این شماره از نشریه میخوانید: -  رهبر تشکیلات، جمع زننده نقشه راه تشکل (به قلم خواهر کرمی،ادوار تشکلی دانشگاه آزاد گچساران) - عبرت تاریخی " انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی(ره) " - به توان آیه ها " سستی و ضعف از موانع برنامه ریزی و مدیریت زمان، آیه ۱۹سوره توبه  " -  شهید عباس دانشگر - درک های اشتباه؛ سوظن های نابه جا! - معرفی کتاب " اسلام و نیازهای زمان " - درس اخلاقی از نهج البلاغه - گزیده ای از مصاحبه با برادر یوسف یوسف زاده(مسئول اسبق تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج) 📥 دریافت ماهنامه 👇🏼 🔗 https://uupload.ir/view/نشریه_اتم_-_شماره_10__ndie.pdf/ 🌐 @atom_kb
537_32416417697029.pdf
6.7M
🔹نشریه آموزشی، معرفتی و تشکیلاتی اتم - شماره دهم ، بهمن۱۴٠۲ 🔻 طراحی بوم تشکیلاتی_عملیاتی 🔻 طراحی و اجرای دوره های تشکیلاتی 🔻 تولید محتوای تشکیلاتی 🌐 @atom_kb
امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه ها و مرفهین بی درد شروع شده است. حضرت روح الله ۲۹/تیر/۶۷ 🌐 @atom_kb
💡تشکیلات توحیدی اتم       «چطور یک شبکه بسازیم» اعتلا بخشی حرکت تشکیلاتی       تـوانمند سازی نیروهای تصمیم ساز       مرکز قدرت، کشف و تربیت رهبر تشکیلاتی ‌  🔻 مجموعه تولیدات محتوایی اتم در ماهی که گذاشت با محوریت ( اصول جریان سازی و کنشگری با استفاده از شبکه تشکلی) : 🔸آغاز به کار تلویزیون اینترنتی اتم تحت عنوان «مرصوص/ بستر نشر گفتمان تشکیلاتی» پایه ای برای تقویت بنیه کار تشکیلاتی و ایجاد کننده کنش در این بدنه https://eitaa.com/atom_kb/303 🔹ماهنامه تشکیلاتی اتم/ شماره نهم «با محوریت جریان سازی و تشکیلات» https://eitaa.com/atom_kb/305 🔹بیانی از جنس گفتکوی تشکلی/ شرحی از چرایی و چگونگی کنشگری تشکلی و الزامات آن پیرامون مسائل روز(با محوریت حرکت تروریستی کرمان) https://eitaa.com/atom_kb/308 🔸سلسله گفتگوهای تلویزیون اینترنتی مرصوص پیرامون جذب تشکیلاتی https://eitaa.com/atom_kb/310 🔹چیستی و چرایی جذب در تشکل های دانشجویی (پرده اول از قسمت اول مرصوص) https://eitaa.com/atom_kb/311 🔸نحوه جذب در تشکل های دانشجویی (پرده دوم از قسمت اول مرصوص) https://eitaa.com/atom_kb/314 🔹ویژه برنامه های جذب در تشکل های دانشجویی(پرده سوم از قسمت اول مرصوص) https://eitaa.com/atom_kb/315 🔸سیر جذب در تشکل های دانشجویی (پرده چهارم از قسمت اول مرصوص) https://eitaa.com/atom_kb/317 🔹یادداشت کوتاه/ از حرمت نقطه ای تا جریان اجتماعی به قلم محمد نجفی نژاد https://eitaa.com/atom_kb/313 🔸عکس نوشته جریان سازی شماره ۱ https://eitaa.com/atom_kb/316 🔹عکس نوشته جریان سازی شماره ۲ https://eitaa.com/atom_kb/318 🔸عکس نوشته جریان سازی شماره ۳ https://eitaa.com/atom_kb/320 🔹یادداشت کوتاه/ چرا یک جریان شویم ؟!؛ به قلم رضا اردشیری https://eitaa.com/atom_kb/319 🔸یادداشت کوتاه/ جریان ها و حرکت های اجتماعی؛ جریان ها چه موقع شکل می گیرند؟! نقش تشکل های دانشجویی؟! https://eitaa.com/atom_kb/325 🔹یادداشت کوتاه/ جریان سازی ؛ درهم تنیدگی شبکه سازی تشکیلاتی و شکل گیری جریان های موجود در جامعه ؛به قلم وحید حیدری https://eitaa.com/atom_kb/327 👇 با ما همراه شوید 🌐 @atom_kb
50.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
/ مدیریت زمان و ضرورت اولویت بندی در کار تشکیلاتی 🎙مدرس: امیر فرزانه/ادوار تشکلی انجمن مستقل و مدرس مهارت زندگی 🎥 تهیه و تدوین : کمیته رسانه_ خواهر فاطمه رحمانی 🔹برشی از مبحث کار شده در دوره تشکیلاتی مجموعه اتم 🔹لینک فایل با کیفیت و دانلود مستقیم 🖇 https://aparat.com/v/o8D1g در  این ماه با هم مرور خواهیم کرد؛ ♦️رهبری در تشکیلات به عنوان مقام جمع زننده ♦️حاکم شدن روح برنامه ریزی و مدیریت زمان در نگاه ارکان تشکل 🔗 با هدف جمع زنندگی میان سه حرکت کنشگری تشکلی دانشجویی:      🔻اردوهای راهیان نور      🔻اردوهای جهادی      🔻انتخابات و جریان سازی 🌐 @atom_kb
مصاف با حلقه‌ها؛ مدل اتمی تشکیلات! 🔗 باید توجه داشت برای حفظ وجهه تشکیلات و همچنین تداوم فعالیت و ارتباط با اقشار و تفکرات متفاوت، باید سعی کرد برای همگی برنامه داشت، اما همچنان اولویت با حلقه‌های نزدیک است . ✏️به قلم/محمدمهدی شرفی 🌐 @atom_kb
مصاف با حلقه‌ها؛ مدل اتمی تشکیلات! 🔻باید مخاطبین را گروه‌بندی کرد و به صورت حلقه یا مدارهای متحدالمرکز که تشکل در مرکز و هسته آن ایستاده فرض نمود. 🔻نزدیک‌ترین حلقه، نزدیک‌ترین تفکر را به تشکل دارد و دورترین حلقه، دورترین تفکر و هر فرد همانند یک الکترون ممکن است در یکی از این مدارها قرار گیرد. 🔹برای رسیدن به دورترین حلقه ابتدا باید از نزدیک‌ترین حلقه‌ها عبور کرد؛ بنابراین جذب و اثرگذاری روی تفکرات نزدیک‌تر اولویت بیشتری دارد چرا که تشکل، مقبولیت بیشتری نزدشان داشته و امکان این که آن طیف مخاطب با صرف انرژی کمتر جذب شود، بیشتر خواهد شد. 🔻شاید سخت باشد یک نفر را از حلقه پنجم مستقیما به حلقه اول رساند، اما باید سعی کرد کسی که در حلقه پنجم قرار دارد را به حلقه چهارم و کسی که در حلقه سوم قرار دارد را به حلقه دوم رساند و این رویه حفظ شود تا همگی به حلقه اول اضافه شوند. 🔗 باید توجه داشت برای حفظ وجهه تشکیلات و همچنین تداوم فعالیت و ارتباط با اقشار و تفکرات متفاوت، باید سعی کرد برای همگی برنامه داشت، اما همچنان اولویت با حلقه‌های نزدیک است چرا که اگر تمرکز روی حلقه‌های دورتر باشد، حلقه‌های نزدیک هم دورتر خواهند شد. ✏️به قلم/محمدمهدی شرفی 🌐 @atom_kb
  تشکل خواص و خواص تشکلی ❌ نه هر تشکلی؟! 🔻 تشکلی که نقشه راه دارد و از روی نقشه، فکر می کند، تشخیص می دهد و اقدام می کند و تصمیم گیری هدفمند دارد. 🔻وقتی یک تشکل با این تفاسیر حرکت کند همه جبهه بندی ها را می شناسند، هم خودی و هم دشمن را درک میکند، شیوه ها را می شناسند، پس سنجیده عمل میکند و به دنبال یک هدف و نقطه پایان است... از بیانات امام خامنه(مدظله) در جمع فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش ✏️ به قلم/وحید حیدری 👇 متن کامل 🌐 @atom_kb
🎙صحبت های امام خامنه ای در  جمع فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش از آن جنس صحبت هایی بود که باید واکنش تشکل های دانشجویی را برمی انگیخت. شروع مطلب این باشد؛ نقش تشکل  خواص  و خواص تشکلی در این مسئله چه بوده است؟! دیدار ی که در آن صحبت از انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت متمایز، منسجم و شبکه ای زیر پرچم رهبری توحیدی شد و ویژگی هایی  که دارد. حضرت اقا اینگونه مطرح کردند: انقلاب اسلامی در درون خودش یک چیزهایی دارد که جاذبه دارد و این جاذبه رویش ها را جذب می کند؛ ولو اگر ریزش هم داشته باشیم، این رویش ها جای آن ریزش ها را میگیرند. اولین سوال در  فضای آسیب شناسی  آن است که  تشکل های  که خود را انقلابی و یا زاییده این نگاه انقلابی می دانند، در بطن خود به چه میزان این ویژگی ها را  محقق  کرده اند؟! ریزش ها و رویش ها در کار تشکیلاتی چگونه اند؟! آیا  این امد و رفت های تشکلی و بعضا بی ثباتی ها را میتوان  از مصادیق ریزش دانست؟! و  آیا این تشکل ها توانسته اند مفهوم رویش را به تناسب رسالت  خود یعنی گفتمان سازی و تربیت نیروی تراز  محقق کنند؟! جاذبه های یک تشکل دانشجویی در فضای دانشگاهی و اجتماعی خود، چه چیزی است  تا بتواند حلقه های نزدیک را به طوری منسجم و به هم فشرده شده شکل دهد و سازماندهی نماید و عام جامعه را جذب و راهبری کند؟! در ادامه ایشان ویژگی هایی را برای این جاذب بودن انقلاب برمی شمارند؛ وسعت و گستره در هدف، وسعت در شیوهای دست یابی به هدف ، و گستره خواسته ها؛ آنچیزی که مشخص است مقام معظم رهبری محدود شدن و کتوله شدن در تعریف اهداف، میدان و کار صرفا برای انجام شدن کار را نفی می کنند؛ سکون و انفعال، تکرار ی بودن و عادی انگاری ، انسان زمانه نبودن  و نداشتن ابتکار عمل  را مطلوب نمی دانند،بلکه به دنبال جوشش و شتاب مضاعف توامان به همراه ساختن جامعه هستند. بهتر است بگوییم  شرط جاذب بودن در این نگاه دیدن تمام ابعاد زیست یک انسان مطرح می شود. ایشان مبارزه با ظلم  و ایستادگی  در مقابل زورگویی های قلدرهای درجه یک جهان، محراب عبادت و مسجد جمکران و شب های احیا و پیاده روی اربعین و اعتکاف ماه رجب؛  مبارزه با نفس ، توجه  به خدا و معونیت، توجه  به دنیای فردای کشور را در یک قاب کامل می پسندند. اما در  تشکلی دانشجویی  این سنجه ها چگونه دیده شده است و چه ابزار و قالب هایی برای پیاده شدن ان وجود دارد؟ حلقه مفقوده ای  در تشکل های دانشجویی،مرتبط کردن این ابعاد زیستی عنصرهای تشکلی و جامعه هدف آنها است. مگر می شود از کنار ظلم ها (مثلا مسئله فلسطین و یا بی عدالتی های درونی) و یا حتی هنجارهای اجتماعی بدون عکس العمل عبور کرد و نگاه تحول خواه برای خود نداشت؟ اما چرا ما رفته ایم سمت تاکید بر تشکل ها و خاص تشکل های دانشجویی؟ امام خامنه ای در ادامه این جاذب بودن و زمینه تحقق رویش ها را منوط به شتاب دهنده هایی می دانند که از کند شدن سرعت انقلاب جلوگیری میکنند. شتاب دهنده؟! خواص؟! مجموعه انسان هایی که در کار خود، با فکر و  با شناخت و با تشخیص عمل می کنند و تابع جو نیستند. صحبت از مجموعه و اجتماع است و متشکل شدن و در هم آمیختن، اصل بر تامل، فهمیدن و اگاهی است که زمینه ساز  ایمان و یقین پیدا کردن به هدف و راهی است که قصد طی آن را داریم. مسئله  وجود این اجتماع ها در میان گروه های مختلف  انقلاب است و یکی از این گروه ها، فعالان دانشجویی هستند و شاید بتوان به تشکل های دانشجویی در این میان اشاره جدی کرد. وقتی می گوییم تشکل های خواص دانشجویی،یعنی آن مجموعه های منسجم و متشکل از انسان های رشد یافته که هم پیش رونده هستند و هم پیش برنده و وقتی از خواص تشکلی می گوییم یعنی یک حلقه مرکزی تر ، آنهایی که تشکل های خواص را راهبری و شتاب می دهند. اما نه هر تشکلی و جمعی؛تشکلی که نقشه راه دارد و از روی نقشه، فکر می کند، تشخیص می دهد و اقدام می کند و تصمیم گیری هدفمند دارد. وقتی یک تشکل با این تفاسیر حرکت کند همه جبهه بندی ها را می شناسند، هم خودی و هم دشمن را درک میکند، شیوه ها را می شناسند، پس سنجیده عمل میکند و به دنبال یک هدف و نقطه پایان است و نه تمام شدن کار و رها شدن از بند دردسرها. همه این ها زمینه ساز نقش آفرینی این خواص است و در راس ان تشکل های دانشجویی؛ نقش آفرینی به یک معنا انجام وظایف به نحوی موثر است. با زبانی فصیح، منطقی، موثر بر دیگران سخن گفتن،و در مواقع لازم در میدان بودن، جبهه واحد ساختن و راهبری کردن ان به سمن نقطه ای مشخص یعنی هدف بلند، تردید ها و شک ها را با تبیین از میان بردن و دلسرد نشدن از اهم این وظایف است. انتخابات  یکی از این میدان های نقش آفرینی است که باید جبهه بندی ها در آن تبیین کرد و راهیان نور  یکی از قالب و شیوهایی است که می شود تمام ابعاد زیستی یک انسان را در آن دید،ارتباطی موثر را پدید آورد و زمینه ساز  این نقش آفرینی شود.
دین, انسان, برنامه ریزی, تلاشگری 🔹 نگاه دین، نگاه اسلام، نگاه قرآنی به انسان این است که: انسان باید تلاش کند؛ تلاشِ با نظم، با برنامه‌ ریزی و بی وقفه، تا بتواند به نتائج برسد. ۱۳۸۷/۰۷/۰۷ «بیانات در دیدار دانشجویان» 🌐 @atom_kb
  مخاطب شناسی ضرورتی برای تقویت توان راهبریِ رهبر تشکیلات 🔍 شناخت، حیاتی‌ترین و پیچیده‌ترین کارها در مجموعه دانشجویی است که روح تشکیلات بشمار می‌رود و همه دسته بندی‌ها و گام‌هایی که از فرایند جذب تا تربیت تشکیلاتی صورت می‌پذیرد، همگی نشأت گرفته از همان شناخت و مواجهه رهبران با پیشینه و ویژگی‌های کشف شده از افراد است. ✏️ به قلم/امیرحسین نظافت 🌐 @atom_kb
🔻✏️مخاطب شناسی ضرورتی برای تقویت توان راهبریِ رهبر تشکیلات مخاطب را بشناسید. اگر چنانچه ما موادّ و شیوه‌ی جذبمان متناسب با وضعیّت مخاطب نباشد، ناموفّق خواهیم بود.(امام خامنه ای؛ ۱۴۰۲/۰۴/۲۱) این دو چیز را با حداكثر اهتمام، مورد توجه قرار دهید؛ یكی گزینش مخاطب و دیگری گزینش محتوای ارائه شده به اوست.(امام خامنه ای؛ ۱۳۷۷/۰۲/۰۲) مخاطب شناسی مقدمه و بستر اجرای فرآیند مدیریت و تربیت تشکیلاتی است. شناخت، ضرورتی است که ثمرات آن در بلند مدت هویدا خواهد شد. حال این مهم، حیاتی‌ترین و پیچیده‌ترین کارها در مجموعه دانشجویی است که روح تشکیلات بشمار می‌رود و همه دسته بندی‌ها و گام‌هایی که از فرایند جذب تا تربیت تشکیلاتی صورت می‌پذیرد، همگی نشأت گرفته از همان شناخت و مواجهه رهبران با پیشینه و ویژگی‌های کشف شده از افراد است. برای شناخت بهتر دانشجویان از دو جهت دسته بندی صورت میگیرد: ابتدا از منظر راهبرد شناسی؛ دانشجویانی که قدرت جمع زنندگی در امورات شخصی و اجتماعی، همچنین قدرت تصمیم گیری منطقی، شجاعت، خلاقیت، حل هوشمندانه مشکلات و ویژگی‌های متعدد دیگر از این دست را در مواجهه با مشکلات در ابعاد وسیع از خود به نمایش می‌گذارند که سبب همراه شدن افرادی زیادی با آنان میگردد. این دسته را می‌توان مدیران توانمند نامید و به افراد راهبر تعبیر نمود. دسته دوم افراد غیر راهبر یا دنباله رو نامیده می‌شوند؛ که از دایره محدودتری در سطح عملکرد و اثرگزاری نسبت به افراد راهبر در امورات تصمیم گیری‌ها برخوردارند. افراد راهبر یا دنباله رو می‌توان از منظر باور شناسی جز هرکدام از دسته های زیر قرار گیرند: همسوی تنوری: افرادی که از لحاظ باور و عقاید به اندیشه‌های تشکل ما نزدیک بوده و سابقه حضور در مجموعه‌های مذهبی قبل از دانشگاه را در کارنامه دارند و همچنان که راغب به عضویت در جمع ما هستند؛ از همان ابتدا، آمادگی پخته شدن بی چون و چرا در تنور تشکیلات می‌باشند. همسوی تزئینی: اشخاصی نیز در بین دانشجویان هستند که تا حدودی شباهت فکری به قشر اول را از خود به نمایش می‌گذارند، اما از دغدغه و کارنامه فعالیتی کمتری برخوردار هستند و صرفا عقاید محدود دینی و انقلابی دارند که منجر به کنش زیادی از آنان نمیگردد. باور سوم؛ خنثای خنثی، مخالف بی غرض: این دسته افراد معمولا بی تفاوت به فضای حاکم بر دانشگاه یا کشور هستند یا اولویت ذهنی آنها بسیار سطحی‌است و اعتراض‌های عامیانه‌ این دسته، نشأت گرفته از باور چهارمی است که در برخی از دانشجویان به ندرت یافت میشود و دنباله رو و پیرو رسانه و معاندین آگاه هستند. باور چهارم؛ معاند آگاه: دسته آخر انگشت شماری از دانشجویان هستند که مخالف و شرارت علنی داشته و مبنای این قبیل کنش آن‌ها بدون پشتوانه منطقی ابراز میگردد، زیرا تحت تاثیر شدید تهاجم فکری دشمن قرار گرفته اند. از طرفی توجه به این مطلب ضروری است که رهبر انقلاب، مجموعه‌های دلسوز را صراحتا از جذب این افراد به مجموعه تشکلی برحذر داشته‌اند و تعبیر جلوگیری از نفوذ را برای ایشان به کار برده‌اند.