eitaa logo
اطراف|م.ص.صاد
117 دنبال‌کننده
123 عکس
97 ویدیو
8 فایل
اطراف , گاه نوشت‌ ادمین @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
روش_های_نوین_حدیث_پژوهی_با_تکیه_بر_مساله_لایه_شناسی_جلسه_دوم.mp3
18.86M
🔹 عنوان: روشهای نوین حدیث پژوهی با تکیه بر مسألۀ لایه شناسی 🔹 سخنران: دکتر احمد پاکتچی 🔹 جلسه دوم: ١٣ اسفند ١٣٩۴ 🌀 مکان: دانشکدۀ الهیات دانشگاه فردوسی 🆔 @OstadPakatchi
روش_های_نوین_حدیث_پژوهی_با_تکیه_بر_مساله_لایه_شناسی_جلسه_سوم.mp3
20.28M
🔹 عنوان: روشهای نوین حدیث پژوهی با تکیه بر مسألۀ لایه شناسی 🔹 سخنران: دکتر احمد پاکتچی 🔹 جلسه سوم: ١٣ اسفند ١٣٩۴ 🌀 مکان: دانشکدۀ الهیات دانشگاه فردوسی 🆔 @OstadPakatchi
هدایت شده از حمیدرضا غریب رضا
جبهه خودت را مشخص کن... کدام طرف ایستادی؟
عليه السلام جُعِلَتِ الْخَبائِثُ كُلُّها فى بَيْتٍ، وَ جُعِلَ مِفْتاحُها الْكِذْبُ. اخلاق امری فرعی و زینت رفتاری نیست. مثلا اخلاق امری زیبا‌ بخش به فعل و رفتار سیاسی یا اقتصادی یا اجتماعی و غیره انسان نیست. اخلاق جان مایه و بن مایه رفتار انسان است. ماهیت و حقیقت افعال و رفتار انسان همان بعد اخلاقی رفتار است. گاه ممکن است ظاهر یک رفتار خوب و پسندیده باشد اما حقیقت آن ریا، جلوه‌گری، خودپسندی، غرور، جوگیری، رضایت خلق و امثال آن باشد. مهجوریت اخلاق بازگشت مستقیمی به شناخت فعل و رفتار اخلاقی دارد. مادامی‌ که اخلاق زینت و زیبایی بخش رفتار باشد نه جان مایه، ما از اخلاق فاصله‌ای بزرگ داریم. م.ص.صادقی| ۱ مهر۱۴۰۲ https://eitaa.com/atraf_man
جان تازه‌ای بود بر ادراک ما از دفاع مقدس، لمس لحظات و درونیات رزمندگان و . رزمندگان و سربازان اسلام نه به عنوان کلیشه‌های تکراری بلکه به معنای تحقق سربازی کردن برای آرمان‌ها و ارزش‌های درونی شده. رزمنده و سرباز اسلام حس دارد، می‌ترسد، عاطفه دارد، دلتنگ می‌شود اما همه اینها و بیش‌تر از اینها را یک به یک می‌جنگد و کناری می‌گذارد و دل به خستگیِ تن می‌دهد اما جانش را آزادتر می‌یابد. عاشورایی که موقعیت مهدی برای ما رقم میزند اشک و لبخند را هم‌زمان می‌آفریند و این یعنی ما به موقعیت مهدی در عاشوراهای هر لحظه‌اش نزدیک شده‌ایم. در فیلم و سریال‌های دفاع مقدسی کمتر به این لحظات نزدیک شده‌ایم. آنها که سعی بر این مقصد هم داشته‌اند عمدتا دل گره خورده سرباز اسلام به پشت خط و خانواده را تصویر کرده‌اند اما از بیان آنچه در خط می‌گذرد عاجزند. اگر از فیلم‌های بد و بسیار بد دفاع مقدسی چند سال گذشته بگذریم، چنین حال و هوایی را در فیلم‌های دهه هفتاد تجربه کرده بودیم. فیلم برداری و قصه پردازی دو چیزی است که من معمولا به عنوان مخاطب آماتور بیشتر میفهمم. حقیقت آنکه پای فیلم از این دو عنصر لذت میبرم. پر واضح است که برای این مجموعه زحمات زیادی کشیده شده است و جزئیات بسیاری اندیشیده شده به تصویر کشیده شده است. از همه بازیگران گمنامی که خوش درخشیدند و ما را به شهدایمان نزدیک کردند ممنونم. دست‌مریزاد جناب م.ص.صادقی| ۳مهر ۱۴۰۲ https://eitaa.com/atraf_man
ک ـ‏‏ از امور بسیار با اهمیت و سرنوشت ساز مسئلۀ مراکز تعلیم و تربیت از‏‎ ‎‏کودکستانها تا دانشگاهها است که به واسطۀ اهمیت فوق العاده اش تکرار نموده و‏‎ ‎‏با اشاره می گذرم. باید ملت غارت شده بدانند که در نیم قرن اخیر آنچه به ایران‏‎ ‎‏و اسلام ضربۀ مهلک زده است قسمت عمده اش از دانشگاهها بوده است. اگر‏‎ ‎‏دانشگاهها و مراکز تعلیم و تربیتِ دیگر با برنامه های اسلامی و ملی در راه منافع‏‎ ‎‏کشور به تعلیم و تهذیب و تربیت کودکان و نوجوانان و جوانان جریان داشتند،‏‎ ‎‏هرگز میهن ما در حلقوم انگلستان و پس از آن امریکا و شوروی فرو نمی رفت و‏‎ ‎‏هرگز قراردادهای خانه خراب کن بر ملت محروم غارتزده تحمیل نمی شد پای مستشاران خارجی به ایران باز نمی شد و هرگز ذخائر ایران و طلای‏‎ ‎‏سیاه این ملت رنجدیده در جیب قدرتهای شیطانی ریخته نمی شد و هرگز‏‎ ‎‏دودمان پهلوی و وابسته های به آن اموال ملت را نمی توانستند به غارت ببرند و‏‎ ‎‏در خارج و داخل پارکها و ویلاها بر روی اجساد مظلومان بنا کنند و بانکهای‏‎ ‎‏خارج را از دسترنج این مظلومان پر کنند و صرف عیاشی و هرزگی خود و‏‎ ‎‏بستگان خود نمایند. اگر مجلس و دولت و قوۀ قضاییه و سایر ارگانها از‏‎ ‎‏دانشگاههای اسلامی و ملی سرچشمه می گرفت ملت ما امروز گرفتار مشکلات‏‎ ‎‏خانه برانداز نبود. و اگر شخصیتهای پاکدامن با گرایش اسلامی و ملی به معنای‏‎ ‎‏صحیحش، نه آنچه امروز در مقابل اسلام عرض اندام می کند، از دانشگاهها به‏‎ ‎‏مراکز قوای سه گانه راه می یافت، امروز ما غیر امروز، و میهن ما غیر این میهن، و‏‎ ‎‏محرومان ما از قید محرومیت رها، و بساط ظلم و ستمشاهی و مراکز فحشا و‏‎ ‎‏اعتیاد و عشرتکده ها که هر یک برای تباه نمودن نسل جوان فعال ارزنده کافی‏‎ ‎‏بود، در هم پیچیده و این ارث کشور بر باد ده و انسان برانداز به ملت نرسیده‏‎ ‎‏بود. و دانشگاهها اگر اسلامی ـ انسانی ـ ملی بود، می توانست صدها و هزارها‏‎ ‎‏مدرس به جامعه تحویل دهد؛ لکن چه غم انگیز و اسفبار است که دانشگاهها و‏‎ ‎‏دبیرستانها به دست کسانی اداره می شد و عزیزان ما به دست کسانی تعلیم و‏‎ ‎‏تربیت می دیدند که جز اقلیت مظلوم محرومی همه از غربزدگان و شرقزدگان با‏‎ ‎‏برنامه و نقشۀ دیکته شده در دانشگاهها کرسی داشتند؛ و ناچار جوانان عزیز و‏‎ ‎‏مظلوم ما در دامن این گرگان وابسته به ابرقدرتها بزرگ شده و به کرسیهای‏‎ ‎‏قانونگذاری و حکومت و قضاوت تکیه می کردند، و بر وفق دستور آنان، یعنی‏‎ ‎‏رژیم ستمگر پهلوی عمل می‌کردند. اکنون بحمداللّه تعالی دانشگاه از چنگال جنایتکاران خارج شده. و بر ملت و‏‎ ‎‏دولت جمهوری اسلامی است در همۀ اعصار، که نگذارند عناصر فاسد دارای‏‎ ‎‏مکتبهای انحرافی یا گرایش به غرب و شرق در دانشسراها و دانشگاهها و سایر‏ ‎‏مراکز تعلیم و تربیت نفوذ کنند و از قدم اول جلوگیری نمایند تا مشکلی پیش‏‎ ‎‏نیاید و اختیار از دست نرود. و وصیت اینجانب به جوانان عزیز دانشسراها و دبیرستانها و دانشگاهها آن‏‎ ‎‏است که خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قیام نمایند تا استقلال و آزادی‏‎ ‎‏خود و کشور و ملت خودشان مصون باشد. ------------------------------------------------- آنچه در بیان امام ره نسبت به نهاد دانش واجد مرکزیت و محوریت است، برون‌داد سامان اجتماعی علم است. علم برای ما چه می آفریند؟ از منظر امام علم در سه صورت می‌تواند به سامان مطلوب جامعه و مدیریت دولت منجر شود، آنجا که علم یا اسلامی یا انسانی و یا ملی پی‌جویی شود و کارکرد علم از ایدئولوژی غربی و شرقی فارغ شود. بحثی که شهید صدر در باب تفکیک مذهب از علم دارد نیز می‌تواند به کشف مراد امام ما را نزدیک‌تر کند. صدر معتقد است مذهب و بنیان‌ها و ارزش‌های علم غربی در تخالف و تضاد با مبانی اسلامی است و علم غربی نیز چون ناظر به واقعیت‌ها زمینه و زمانه جهان غرب از فرهنگ و تاریخ و جغرافیاست باز نمی‌تواند برای جهان مسلمان راه‌گشا باشد. امام اشاره می‌کنند که وضعیت استعماری و طبقاتی و ناعادلانه جامعه برون داد علمی است که به تدبیر مدیریت و دولت نشسته است. تا نهاد علم لااقل به یکی از رویکردهای اسلامی، انسانی و ملی مجهز نشود نمی‌تواند خود را از چنبره منافع غرب و پدران ایدئولوژیک آن رها کند. م.ص.صادقی| ۷ مهر ۱۴۰۲ https://eitaa.com/atraf_man
🔰 صلوات بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا حَمَلَ وَحْيَكَ وَ بَلَّغَ رِسَالاَتِكَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا أَحَلَّ حَلاَلَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ عَلَّمَ كِتَابَكَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا أَقَامَ الصَّلاَهَ وَ آتَي الزَّكَاهَ وَ دَعَا إِلَي دِينِكَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا صَدَّقَ بِوَعْدِكَ وَ أَشْفَقَ مِنْ وَعِيدِكَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا غَفَرْتَ بِهِ الذُّنُوبَ وَ سَتَرْتَ بِهِ الْعُيُوبَ وَ فَرَّجْتَ بِهِ الْكُرُوبَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا دَفَعْتَ بِهِ الشَّقَاءَ وَ كَشَفْتَ بِهِ الْغَمَّاءَ وَ أَجَبْتَ بِهِ الدُّعَاءَ وَ نَجَّيْتَ بِهِ مِنَ الْبَلاَءِ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا رَحِمْتَ بِهِ الْعِبَادَ وَ أَحْيَيْتَ بِهِ الْبِلاَدَ وَ قَصَمْتَ بِهِ الْجَبَابِرَهَ وَ أَهْلَكْتَ بِهِ الْفَرَاعِنَهَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا أَضْعَفْتَ بِهِ الأَْمْوَالَ وَ أَحْرَزْتَ بِهِ مِنَ الأَْهْوَالِ وَ كَسَرْتَ بِهِ الأَْصْنَامَ وَ رَحِمْتَ بِهِ الأَْنَامَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا بَعَثْتَهُ بِخَيْرِ الأَْدْيَانِ وَ أَعْزَزْتَ بِهِ الإِْيمَانَ وَ تَبَّرْتَ بِهِ الأَْوْثَانَ وَ عَظَّمْتَ بِهِ الْبَيْتَ الْحَرَامَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّاهِرِينَ الأَْخْيَارِ وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً.» https://eitaa.com/atraf_man
إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰٓئِكَتَهُۥ يُصَلُّونَ عَلَى ٱلنَّبِيِّۚ يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَيۡهِ وَسَلِّمُواْ تَسۡلِيمًا استاد معظم آیت الله حفظه الله معتقد است که عبارت "سلموا تسلیما" به معنای سلام کردن نیست بلکه مقصود آیه تسلیم بودن نسبت به نبی مکرم ص است. و سلام و تحیت در فقرات قبل اشاره شده است. تحلیل دیگر ایشان این است که در پایان صلوات لفظ "و سلم" نیز صحیح نیست و در لسان ائمه ع نیامده است. و آنها که میخواسته‌اند لفظ "و آله" را حذف کنند و سلم را جایگزین کرده‌اند. https://eitaa.com/atraf_man
هدایت شده از نظم مقاومت|م.ص‌.صاد
۹ بند اساسی از بیانات ۱. امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) درباره‌ی پیغمبر میفرماید: طَبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّهِ قَد اَحکَمَ مَراهِمَهُ وَ اَحمىٰ مَواسِمَه؛ (نهج‌البلاغه، خطبه‌ی ۱۰۸). این پزشکِ ماهر حاذق، هم مرهمها را فراهم کرده ــ آن دارویی که روی زخم میگذارند که زخم بهبود پیدا کند ــ هم وسیله‌ی داغ کردن را؛ که در گذشته وقتی یک زخمی به وسیله‌ی مرهم خوب نمیشد، آن را داغ میکردند خوب میشد. هر دو را دارد: هم مرهم را، هم وسیله‌ی داغ کردن را؛ اینها را در قرآن به بشریّت عرضه کرده ۲. «یا اَیُّهَا الَّذینَ ءامَنُوا استَجیبوا لِلّٰهِ وَ لِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم‌»؛ حیات را پیغمبر به شما میدهد. این حیات، آن حیات نیست؛ این حیاتی است که هم سعادت دنیا را تأمین میکند، هم دل شما را آباد میکند، هم روح شما را روشن میکند، هم زندگی شما را زندگی شیرینی قرار میدهد، هم ادامه دارد. این حیات تمام‌شدنی نیست، آسیب‌پذیر نیست، ابدی است. این حیاتی که اسلام و دین و پیامبر به بشریّت میبخشد، اهمّیّتش هزاران برابر بیشتر از آن حیاتی است که فرض کنید ما را از زیر آوار بیرون کشیدند یا از غرق نجاتمان دادند. حقّ پیغمبر بر گردن بشریّت اینها است. این، حقّ پیغمبر است. ما در مقابل پیغمبر مدیونیم ۳. اگر میخواهیم حقّ پیامبر را، این حقّ عظیم پیغمبر را جبران کنیم، راهش این است: جاهِدوا فِی اللَهِ حَقَّ جِهادِه؛ جهاد کامل. معنای جهاد صرفاً شمشیر و آرپی‌جی و مانند اینها نیست؛ جهاد در همه‌ی میدانها: جهاد در میدان علم،‌ جهاد در میدان سیاست، جهاد در میدان معرفت،‌ جهاد در میدان اخلاق، که ما خیلی به آن احتیاج داریم. ۴. اشاره‌ی من در این قضیّه، اصلاً به آن انسان نادان و جاهلی که این کار را میکند نیست؛ او برای اینکه مقاصد عناصر پشت صحنه را تأمین بکند، خودش را محکوم میکند به شدیدترین مجازاتها، به اعدام؛ من کاری به او ندارم؛ بحث سر آن عناصر پشت صحنه است؛ آنهایی که طرّاحان این‌جور جنایتها و این‌جور کارهای نفرت‌انگیز هستند. اینها خیال میکنند با این‌جور حرکات میتوانند قرآن را تضعیف کنند؛ اشتباه میکنند ۵. دشمنان اتّحاد مسلمین آن کسانی هستند که اگر کشورهای اسلامی و دولتهای اسلامی با هم متحّد بشوند، آنها ضرر می‌بینند، نمیتوانند دست‌اندازی کنند، دست‌درازی کنند، غارتگری کنند، مشکل پیدا میکنند؛ اگر کشورهای همین منطقه با هم متّحد باشند، کدام قدرت بین‌المللی است که دیگر نمیتواند زورگویی بکند، نمیتواند دزدی بکند، نمیتواند در امور داخلی و خارجی کشورها دخالت بکند؟ آن قدرت کیست؟ آمریکا؛ معلوم است دیگر. ۶. اگر کشورهایی مثل ایران، مثل عراق، مثل سوریه، مثل لبنان، مثل کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس، مثل عربستان، مثل مصر، مثل اردن، یک خطّ‌ مشی واحدی را در مسائل اساسی و کلّی خودشان اتّخاذ کنند، قدرتهای زورگو نمیتوانند در امور داخلی اینها یا در سیاست خارجی اینها دخالت کنند ... مطمئنّاً هیچ کشوری مایل نیست که یک قدرت خارجی در مسائل او، در سیاست او، در خطّ‌ مشی او امر و نهی کند و دخالت کند؛ معلوم است، امّا ناچار تن میدهند. چرا؟ چون تنهایند. اگر چنانچه دست در دست یکدیگر باشند، دولتها پشت به پشت یکدیگر بدهند، با هم باشند و همراه باشند، میتوانند در مقابل دخالت و فضولی و دست‌درازی قدرتهایی مثل آمریکا ممانعت کنند، مانع ایجاد کنند؛ میشود. ۷. بعون‌الله این «قُل‌ موتوا بِغَیظِکُم‌» در مورد رژیم صهیونیستی در حال تحقّق است. خب پس مسئله‌ی وحدت اینجا هم تأثیر مهم میگذارد. ۸. فلسطین امروز، مسئله‌ی اوّل دنیای اسلام است. البتّه چند دهه‌ است، مال خصوص امروز نیست؛ چند ده سال است که مسئله‌ی فلسطین، به معنای واقعی کلمه، مسئله‌ی اوّل دنیای اسلام است. ۹. نظر قطعی جمهوری اسلامی این است که دولتهایی که قمار عادّی‌سازی [روابط] با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق و شیوه‌ی کار قرار میدهند، دارند اشتباه میکنند، ضرر خواهند کرد؛ باخت منتظر اینها است. ۱۱ مهر ۱۴۰۲ مصادف با ۱۷ ربیع الاول https://eitaa.com/mssadeghi_ir
هدایت شده از فرقه نیوز
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱 🔸بیست و دو سه سال پیش بود که برای حضور در یک جلسه گفتگوی ادیان به کلیسای کاتدرال شیلی دعوت شدم. طلبه جوانی بودم و پیش خودم گفتم من چه حرف مهمی می‌توانم در این تریبون بزنم به جز آنچه از معصوم به ما رسیده؟ و شروع کردم به خواندن دعایی منسوب به امام زمان علیه‌السلام که دعا برای اقشار مختلف از مضامین آن است. 🔸بعد از خواندن دعا و پایین آمدن، یکی از کشیش‌هایی که در جلسه مسئولیتی داشت از من خواست این متن را به او برسانم. این کار را کردم و توضیحی هم دادم. بعد از مدتی از من دعوت کردند تا به عنوان نماینده مسلمانان در روز استقلال شیلی و در حضور رییس جمهور این کشور سخنرانی کنم. 🔸از آن روز به بعد، سخنرانی عالم شیعه در مراسم رسمی روز استقلال شیلی از برنامه‌های ثابت این جلسه شد و امسال نیز برادر عزیزم استاد شیخ فیصل مرهل مهمان مراسم دولت شیلی بودند و همان دعای امام عصر روحی فداه را خواندند. 💬 سهیل اسعد @ferghenews_com
10.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم رب الشهدا به نام به نام به نام به نام یا لیتنا کنا معکم به یاد آور وعده سیدالقائد را که گفت رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید ... آنها برای رفتن عجله دارند ... به یاد آور کلام سیدمقاومت که گفت بزودی در قدس نماز خواهیم خواند ... به یاد آور شهید حاج قاسم را که گفت در آینده جنگ‌ها و فتح‌هایی خواهد بود که شهدا آرزوی درک‌ آن را خواهند داشت ... به یاد آور وعده الهی را انا من المجرمین لمنتقمون ... و لینصرن الله من ینصره ... ان حزب الله هم الغالبون و ... یاد حاج قاسم و حاج عماد و سیدبدرالدین و ... خالی. روز تاریخی فتح الفتوح م.ص.صادقی| یوم الله ۱۵ مهر ۱۴۰۲ https://eitaa.com/atraf_man