آوند
📔 #بریده_کتاب | شماره اول
💠 مبانی مدیریت عاشورایی
🔻 روششناسی و رویکردها
➕ مدیریت بر مبنای هدف
🔺 در نهضت عاشورا باید دو نوع «مدیریت و رهبری» را به طور متماین مورد بررسی قرار داد:
- مدیریت و رهبری امام حسین (ع) از شروع تا مرحله شهادت.
- تداوم مدیریت و رهبری پس از شهادت امام (ع) که توسط حضرت زینب انجام گرفته است.
در اینجا بخش اول یعنی مدیریت و رهبری امام حسین (ع) از آغاز تا مرحله شهادت مورد بررسی قرار میگیرد و بیان میشود که رویکرد مدیریت امام حسین (ع) در این مرحله براساس مدیریت بر مبنای هدف بوده است.
🔺 در این مرحله، مدیریت و رهبری بر مبنای هدف و نتیجه است. مدیریت، برمبنای هدف و نتیجه، يك روش منطقی و سیستماتيك برای انجام امور بوده و براساس اصول و فنهایی استوار است که از آنها استفاده مینمایند، در این مدیریت، مدیر باید توجه خود را قبل از فعالیتها به نتایج معطوف دارد، در ضمن، قبل از آنکه يك جريان مکانیکی باشد، يك فرآيند انسانی است. پس این نوع مدیریت، دو رکن اساسی دارد:
الف) با توجه به اهداف، نتایج مورد بررسی قرار میگیرد.
ب) فرآیند انسانی آن، که اثربخشی آن را افزایش میدهد.
🔺 در واقعه کربلا، ابتدا باید هدف قيام را در نظر بگیریم و سپس این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که آیا امام (ع) با توجه به هدف، نتایج را با آن منطبق دانسته و نسبت به آنها آگاهی داشته است یا نه؟
🔺 1. هدف قيام. در ارزیابی از هدف قیام، اكثر اندیشمندان و صاحب نظران با تحلیلهایی که کردهاند، اتفاق نظر دارند که هدف از قیام امام حسین (ع) قیام ملی و یا قیامی مانند عبدالله بن زبیر نبوده، بلکه به منظور اصلاح و احیا در زشتترین صورتها و حفظ دین اسلام است که انجام آن يك تكليف بود، زیرا رهبری جامعه اسلامی از مسیری که در سیرهی پیامبر اسلام (ص) و قرآن آمده بود، منحرف گشته و جامعه اسلامی منحرف گشته و بدعتها پدیدار شده بود؛
🔺 2. آگاهی نسبت به نتایج: امام حسین (ع) نسبت به نتیجه قیام، اطمینان داشتند و آگاه بودند که نتیجه آن، شهادت است. صرف نظر از علم امامت و خبرهای با واسطه یا بدون واسطه از پیامبر اکرم (ص) و اینکه اساسأ مسئله شهادت حضرت سیدالشهدا در خانواده بنی هاشم به خصوص خانواده امیرالمؤمنین (ع) مشهور بوده، امام نسبت به شهادت خویش و مشکلات مبارزه، آگاهی کامل داشتهاست.
[ادامه دارد...]
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_______
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_______
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 یادداشت | کار گروهی؛ بهترین تمرین برای مسئولیتپذیری
◀️ برداشتی از سخنان حجتالاسلام پناهیان پیرامون رابطه بین مسئولیتپذیری و استقلال با ولایتمداری
🔺 مسئولیتپذیری، انواع و مراتبی دارد، از جمله: مسئولیتپذیریِ شخصی، خانوادگی، گروهی، فامیلی، شغلی، ملی و...
🔺 دربارۀ روش تمرین مسئولیتپذیری میگویند: کار گروهی کردن بهترین تمرین برای مسئولیتپذیری است که متاسفانه کارِ گروهی معمولاً در بین ما خیلی کم و ضعیف است.
🔺 بهترین جا و بهترین زمانِ تشکیل گروه، در دوران مدرسه است. در مدرسه باید بچهها با هم گروه تشکیل بدهند و کار بکنند. اینکه معلم با تکتک دانشآموزان بهطور انفرادی ارتباط داشته باشد غلط است.
🔺 معلم باید بچهها را گروهبندی کند؛ برای تمرین مسئولیتِ عضویت در گروه، گفتگو در گروه، توافقکردن با دیگران، مقابل همدیگر کوتاهآمدن، بههمدیگر کمککردن، تلاش برای برندهشدنِ گروه در بازیهای گروهی مثل طناببازی، فوتبال و...
🔺 شما جوانها برای مسئولیتپذیری در کار گروهی میتوانید «بسیج» را محلّ فعالیت خود قرار بدهید و میتوانید به ائمۀ جماعاتی مراجعه کنید که فعالیتهای گروهی را در محلهها سازماندهی میکنند. سازمان تبلیغات هم اخیراً طرحی را تحت عنوان «امام محله» دارد پیاده میکند.
🔺 در زبان فارسی «امام جماعت» را غلط ترجمه کردهایم و گفتهایم «پیشنماز»؛ یعنی شما نماز جماعت را بخوان و برو و کاری به بقیۀ چیزها نداشته باش! درحالیکه امام جماعت یعنی «امام گروه» و کسی که گروهی از مؤمنین را سازماندهی میکند.
🗓 {1400/05/26}
@panahian_ir
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔔 مدرسه راهبری علم و عمل برگزار میکند:
نشست راهبردی با موضوع
مسجد و حکمرانی محلّی
جایگاه مسجد در حکمرانی محلّهمحور
🔹 با حضور:
🔸 حجتالاسلام والمسلمین میرمحمدیان | مدیر عامل بنیاد هدایت
🔸 دکترسید جلالالدین فرجی | استاد دانشگاه علامه طباطبایی
⏰ زمان : سهشنبه 2 شهریور 1400؛ ساعت 14 الی 16
📍 لینک حضور در جلسه مجازی:
🌐 https://b2n.ir/g60667
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبهی نرمافزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دستاندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی
(شماره بیستوهشتم)
چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب میکند؟
✔️ شاه شخصاً دکتر مجتهدی را احضار میکند و او را بین دوکار مخیر میکند. درحالیکه هم شاه و هم خود او میدانستند کار دوم را انتخاب خواهد کرد: یعنی ساخت دانشگاهی بزرگ از لحاظ علمی وصنعتی در تهران.
✔️ دکتر مجتهدی انتخابش برای این ماموریت را عجیب میشمارد:
«[شاه] تا این حرف را زد من تعجب کردم، چون هیچ ارتباطی با دربار نداشتم،...چه کسی مرا معرفی کرده؟ کی گفته؟ یا خودش به این فکر افتاده؟»
✔️ شاه برای مدت نامحدود تولیت عالیه دانشگاه میشود، و طبق فرمانی مجتهدی را به عنوان نایب التولیت عظمی دانشگاه منصوب میکند.
✔️ اساسنامه توسط دکتر مجتهدی و دکتر ادیب تدوین میشود. در ماده ۲۲ اساسنامه تاسیس دانشگاه صنعتی آریامهر(شریف) پس از اینکه شاه تاسیس آن را مشخصاً به طرح «جامعه صنعتی آینده ایران» مربوط میسازد، و انحصار هیئت امنای آن را در اختیار دربار و نزدیکان خود قرار میدهد آمده است:
✔️ «برنامه تعلیماتی هر یک از دانشکدهها طبق برنامه یکی از دانشکدههای مشابه بزرگ دنیا تنظیم خواهد شد و پس از تصویب شورای دانشگاه به اطلاع شورای مرکزی دانشگاه ها خواهد رسید و به موقع به اجرا گذارده خواهد شد.»
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🗺 #اینفوگرافی | مدیرِ قویِ انقلابی
🔺 ۲۰ ویژگی مدیر شایسته براساس بیانات رهبر انقلاب
#انعکاس
#دولت_جوان_انقلابی
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔅 طرح | جلوه هایی از مردمی بودن
📎 [منطبق بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۶]
◀️رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در نخستین دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم با اشاره به عنوان دولت آقای رئیسی، جلوه هایی را از مقوله گسترده «مردمی بودن» بیان کردند:
🔺 یک جلوه همین رفتن میان مردم و شنیدن بیواسطه از مردم است. این حرکت بسیار خوب و مستحسنی که دیروز جناب آقای رئیسی انجام دادند که رفتند خوزستان در میان مردم، با مردم، از آنها شنیدند، با آنها حرف زدند، این یک جلوهی از مردمی بودن است که بسیار کار خوبی است.
🔺 یک جلوهی دیگر، مسئلهی اتّخاذ سبک زندگی مردمی است؛ بیتکلّف بودن در ممشیٰ و منش، دوری کردن از منشهای اشرافیگری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن و مانند اینها؛ این هم یک جلوهی دیگری است از مردمی بودن که از این منشهای اشرافیگری که معمول است در دنیا، و همهی دولتها و مسئولیّتها و مسئولین مبتلا هستند به این جور نگاه به مردم، به این جور روش زندگی، باید اجتناب کرد.
🔺 حرف زدن با مردم و مشکلات را و راهحلها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوههای مردمی بودن است. مسائلتان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مشکلی وجود دارد، راهحلّی [هم] وجود دارد. البتّه سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بیتوجّهی میکنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع میزنند که موجب ناامیدی مردم میشود؛ نه، هر مشکلی راهحلی هم دارد.
🔺 با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی.
🔺 در یک جاهایی یک خطایی اتّفاق میافتد -خب همهی ماها اشتباه میکنیم دیگر؛ خطا در کار ماها کم نیست- از مردم عذرخواهی کنید؛ صریحاً [بگویید] این اشتباه شده، از مردم عذرخواهی کنید.
🔺 گزارش خدمات خودتان را هم به مردم بدهید؛ گزارش صادقانه، بدون مبالغه، بدون بزرگنمایی؛ صادقانه [بگویید] این کارها را انجام دادهاید.مردمی بودن اینها است؛ اینها جهات مختلف مردمی بودن است.
#مردمی_بودن
#حکمرانی_مردمی
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیستوهشتم) چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب میکند؟ ✔️ شاه شخصاً دکت
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی
(شماره بیستونهم)
چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب میکند؟
✔️ بنابراین مجتهدی با چندین دانشگاه خارجی ارتباط میگیرد.دانشگاههای آمریکا طبق الگویی که در دانشگاه پهلوی بنا کرده بودند پول مطالبه میکنند درحالیکه انگلستان آلمان و فرانسه که احتمالا دنبال جایپایی برای خود در ایران بودند نهتنها پولی مطالبه نمیکنند بلکه قول مساعدت مالی میدهند، لذا مجتهدی با آمریکاییها قرارداد نمیبندد و با امپریالکالج لندن، زوریخ آلمان و سوربن فرانسه قرارداد میبندد.
✔️ آنچه از ظاهر خاطرات مجتهدی برمیآید این است که او سرسخت بوده و اهل مماشات نبوده؛ بعلاوه با آنکه ۳۴سال رئیس کالج آمریکاییها بود و از میسیونرها تمجید میکرد، اما از فرانسه (که مدل قبلی آموزشی کشور بود) و دیگر کشورها پرهیز نداشت. اقدام آخرش نیز در مورد قراردادها، حجت را بر آمریکا تمام کرد که ریاست این دانشگاهِ پیشگام باید تغییر کند.
✔️ مجتهدی که خود را فاقد آگاهی سیاسی میدانست و نیز هنوز نمیدانست چگونه برای ریاست این دانشگاه انتخاب شده بود، ماجرای برکناریاش را نیز با حیرت شرح میدهد که ده بیست نفری از سفارت آمریکا آمدند و از دانشگاه و دبیرستان البرز بازدید کردند. چند روز بعد دکترغفاری از واشنگتن تلفن کرد که تو عوض شدی! گفتم چطور؟ گفت بجای تو رضا تعیین شده.(رضا را که حتی به عنوان دبیر هم استخدام نکرده بودند؛ یک موقعی کارمند ژنرال موتور بود؛ بعد هم اسمش را گذاشت پروفسور! حالا از آمریکا میآید.)
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
🔅طرح | در آن روزگاری که ملت ایران همه در خواب بودند...
📎 [به مناسبت ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری - روز مبارزه با استعمار انگلیس]
#شناخت_صحنه
@shenakhte_sahne
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #بریده_کتاب
💠 مسجدِ رهبر
🔻 تاریخ شفاهی مسجد کرامت
➕ دینداری صرفأ با عبادات فردی محقق نمیشود
🔺 در مسجد کرامت، تشکیلات تنها به این شکل نبود که دعای ندبه بخوانند یا مثلا تاسوعا و عاشورا بیایند سینه بزنند و شُلهای بخورند و خداحافظ. واقعأ مثل تشکیلات شیروخورشید یا هلال احمر [فعلی] برخورد میکردند. کمکهای مردمی در انبارهای پدرم در میدانبار جمع میشد و از آنجا به گناباد میرفت. ما با آقای خامنهای میرفتیم، با یک لندرور به روستاها سرمیزدیم. شعارما "روحانیت در خدمت انسانها" بود.»
🔺 غنیان و همفکرانش پس از انشعاب از انجمن پیروان قرآن، به مجموعهای از فعالیتهای اجتماعی و سیاسی دست زدند. انگیزه آنان از این فعالیتها مبتنی بر این تفکر بود که دینداری صرفأ با عبادات فردی محقق نمیشود، بلکه مستلزم احساس مسئولیت به دیگران و جامعه نیز هست. تأسیس دبیرستان علوی و درمانگاه آیتالله بروجردی و خيريۀ امام حسن عسکری(علیهالسلام)، برخی از این نمونههاست. چنین فعالیتهایی علاوه بر اینکه دارای ابعاد اجتماعی و عامالمنفعه بودند، نوعی تبلیغ سیاسی نیز به شمار میرفتند. این تلاشها عموما با نقشآفرینی بنا و مسجد کرامت که پایگاه و محل هماهنگی بود، شکل میگرفت. بخشی از فعالیتهای منشعبان از انجمن، قبل از آشنایی جدّی غنیان با کرامت آغاز شد. این فعالیتها در سالهای بعد، با حفظ ارتباط با بنا و مسجد کرامت استمرار و گسترش مییابند و غنای برنامههای خود را حفظ میکنند؛ به همین علت نیز ذیل فعالیتهای این پایگاه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. به بیان دیگر، بنا و مسجد کرامت، به عنوان مکانی برای تداوم ارتباط افراد جداشده از انجمن عمل میکرد.
📍 فصل سوم:
- مجموعۀ کرامت در عرصۀ فعالیتهای اجتماعی سیاسی
📌 صفحات 333 الی 398
[ادامه دارد...]
#مسجد_رهبر
#مسجد_محوری
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_______
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.app/join/avand98
_______
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز شهادت حضرت رقیّه (سلاماللهعلیها) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
🔘 امام حسین (علیهالسلام) با ایثار کامل، اسلام را حفظ کرد
[حضرت (علیه السّلام) این را بیان کردند. یعنی من وظیفهام این است، کاری که دارم انجام میدهم، بایستی ابراز مخالفت کنم، باید در جادهی مخالفت و ایستادگی قدم بگذارم، سرنوشت هرچه شد، بشود؛ اگر سرنوشت پیروزی بود، چه بهتر؛ اگر شهادت بود، باز هم چه بهتر. یعنی اینجوری امام حسین (علیه السّلام) حرکت کردند.
این شد ایثار کامل و اسلام را هم حفظ کرد. همین حرکت، اسلام را حفظ کرد. همین حرکت موجب شد که ارزشها در جامعه پایدار بشوند، بمانند. اگر این خطر را نمیپذیرفت، حرکت نمیکرد، اقدام نمیکرد، خونش ریخته نمیشد، آن فجایع عظیم برای حرم پیغمبر، دختر امیرالمؤمنین و فرزندان خاندان پیغمبر پیش نمیآمد، این واقعه در تاریخ نمیماند. این حادثهای که میتوانست جلوی آن انحراف عظیم را بگیرد، باید به همان عظمت آن انحراف در ذهن جامعه و تاریخ، شوک ایجاد میکرد و کرد. این فداکاری امام حسین است. (1390/4/13)]
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | نشست ویژه مجامع استانی
🔺 تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🔅 با حضور سردار محمدعلی جعفری
🗓 22 شهریور ماه 1400 - تهران، مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه)
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔅 #عکس_نوشت| عملکرد سازمانی دشمنان
📆 [سلسله جلسات جریان شناسی و دشمن شناسی | سال ۱۳۹۲]
📎 پیوست: پادکست صوتی جلسه
#دشمن_شناسی
#حجت_الاسلام_منصوریان_دامغانی
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔔 دانشگاه جامع امام حسین (علیهالسلام) برگزار میکند:
🔸 سومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی
🔸 مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی جریان حلقههای میانی تمدنساز
🔹 محورها و زیرمحورها:
- محور اول: جریان حلقههای میانی؛ مولفهها، ابعاد و شاخصهها؛
- محور دوم: تشکیلات، رهبری و راهکارهای عملیاتی؛
- محور سوم: حلقههای میانی؛ تربیت دینی و آموزش؛
- محور چهارم: شهید سلیمانی؛ الگوی خودسازی و اخلاقمداری در تعامل با جامعهعمومی؛
- محور پنجم: جریان حلقههای میانی؛ آسیبها و راهحل برونرفت از آن؛
- محور ششم: جریان حلقههای میانی و فتح خرمشهرهای آینده (نقاط عطف در محورهای ۷گانه بیانیه گامدوم)؛
- محور هفتم: حکمرانی فضای مجازی در گامدوم انقلاب اسلامی؛
📍 آدرس دبیرخانه: تهران، اتوبان شهید بابایی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)
☎️ تلفن و فکس: 02174188690
🌐 نشانی اینترنتی: hgaam2.ihu.ac.ir
🔺 دریافت چکیده مقاله: 31 شهریور 1400
🔺 دریافت اصل مقالات: 15 آبان 1400
⏰ زمان همایش: 23 بهمن 1400
#جریان_های_حلقه_های_میانی
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔔 مجمع تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی برگزار میکند:
🔸 کارگاه (وبینار) مدیریت تشکیلات
🔸 ویژه هستههای جوان کانونهای هماندیشی
🔸 کارشناس: دکتر محمد چکشیان (معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)
🔹 موضوعات:
- ضرورت کار تشکیلاتی
- تعریف و مفهوم تشکیلات
- تعریف و مفهوم کاربردی مدیریت
- وظایف و کارکردهای مدیریت
- اصول و اخلاق تشکیلاتی
📌 لینک ورود به وبینار در فضای مجازی (ورود به عنوان مهمان):
🌐 b2n.ir/majmaenghelab
⏰ زمان: چهارشنبه 31 شهریور 1400، ساعت 16
@safir_channel
#مجمع_تخصصی_گفتمان_انقلاب_اسلامی
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیستونهم) چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب میکند؟ ✔️ بنابراین مجتهد
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی
(شماره سیام)
عقبمانده
✔️ منابع قدرت در جهانامروز تغییر یافته و طالبانقدرت با درک آن پیوسته کوشیدهاند تمام منابع قدرت جدید را تصاحب کنند که همان تصاحب فکرها،اندیشهها و ایدههاست که از آن با عنوان «استعمار علمی» یاد میشود.
✔️ چرا استعمار علمی؟-علم را سلطان نامیدهاند چون ثروتآفرین و قدرتآفرین است؛آنکه به سرچشمه علم مسلط شود دیگران را وابستگی به اوست،شاید برای همین است که زکات علم را نشر،آفت علم را تکبر و آفت علما را حب ریاست دانستهاند؛حال بپرسیم: آیا کسانی که در قرنهای اخیر جریانهای علمی بشری را تصاحب کردهاند،آن را با دیگران به اشتراک گذارده یا ازآن بهعنوان منبعقدرت و ابزاری جهت سلطهگریسیاسی،اقتصادیوفرهنگی و ایجادمانع دربرابر جوشش سایر جریانهای علمی استفاده کردهاند؟
✔️ دراین سیقسمت دیدیم که چگونه سنت علمیبومیایران در قرناخیر تحتاثر و نفوذ دو سنت جدید آموزشعالی که متاثر از ارزشهای غربی بوجود آمده بود بهحاشیه رفت وچگونه از دل این تحولات،سنت مدارسآمریکایی متولد شده و تا مرحله بلوغ یعنی تاسیس دانشگاه رسید.
✔️ دانشگاه را نهادی بدانیم که غرب برای متمرکز کردن منابع خود روی نیازهایش ازآن استفاده میکند و این امر نهتنها در ایران کهدر همهکشورهای منطقه به شکل شدیدتری در حال ترویج و گسترش است تا اندیشهاسلامی را به عنوان علم رایج منطقه استحاله و برای علمخود مرجعیت ایجاد کند.در فصلبعد بهاین موضوع میپردازیم.انشاءالله
🔻[آخرین قسمت از فصل اول]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
آوند
طرح | ایام سوگواری اربعین حسینی بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
🔺 بحرطویل سروده برادر یوسف رحیمی
برای حالوهوای این روزهای
سوختگانفراق و جاماندگان سفرآسمانی اربعین:
چه سِرّیست؟
چه رازیست؟
چه ناز و چه نیازیست؟
غم هجر
عجب قصۀ پر سوز و گدازیست
ببینید که این دهر
عجب شعبدهبازیست
که در روز و شب هر دل آشفته
فرودی و فرازیست
یکی با من دلسوخته
از صبر غریبانۀ ایوب سخن گفت
یکی پیرهن صبر به تن داشت و
از غربت و دلتنگی یعقوب به من گفت
یکی بر لب او نام اویس آمد و
از رایحۀ روشنی از سمت قَرَن گفت
یکی محو علامات ظهور و...
سخن از شام و یمن گفت
یکی از غم آوارگی و داغ وطن گفت
ولی هر چه که گفتند
فقط تازه شده داغ من و
این دل مشتاق من و
این دل جا ماندهام از قافلۀ عشق
چه شد آه دل از قافله جا ماند؟
از آن سیل خروشان
چه شد این قطرۀ دلتنگ جدا ماند؟
دلم تشنۀ یک جرعه از آن آب بقا ماند
چرا ماند؟
کجا ماند؟
اسیرانه ز پرواز رها ماند
در این برزخ تردید چرا ماند؟
چه دلگیر شده لحظه به لحظه همۀ عمر برایم
چه شد سعیِ صفایم؟
چه شد هرولههایم؟
بلند است به فریاد صدایم
که من تشنۀ یک بوسه بر آن خاک
بر آن حسرت افلاک
بر آن تربتِ پاکِ حرم کربوبلایم
یکی با جگر سوخته از آتش هجران
به من گفت بیا سر بگذاریم به صحرا و بیابان
بگو راه کدام است؟
یکی با دل آشفته و با حسرت بسیار
به من گفت دلم تشنۀ دیدار
دلم تشنۀ دیدار امام است
یکی گفت بیا عاشق مهجور
از این فاصلۀ دور
فقط مرهم زخم دل مجروح
سلام است
یکی گفت بیایید
که موجیم
که آسودگی ما عدم ماست
که این حسرت جانکاه
که این غربت ناگاه
برای من و تو فیض مدام است
بیایید که این شوق مضاعف
قعودی است که ماقبل قیام است
یکی گفت خدایا چه کنم چاره؟
که این داغ عظیم است
یکی گفت بیا ای دل جا مانده
خدای من و تو نیز کریم است
بیا، بال سفر بال نسیم است
بیا، بال و پری هست
امید سفری هست
که پرواز در این راه
اگر چه شده دشوار
ولی باز
اگر عاشق و دلباخته باشی
اگر از عطش و داغ دلت
از نم اشکت
پر پرواز و سفر ساخته باشی
شود روزی تو لحظۀ دیدار
شود رزق تو اینبار
طواف حرم یار
طواف حرم سیدالاحرار
همان صحن خدایی
همان پنجرۀ صبح رهایی
بیا همسفرِ عشق
بیا دل بسپاریم به جاده
بیا پای پیاده
اگر شعله آهِ دل سوزان خود افروخته باشیم
امید است که توفیق، رفیق دل ما باشد و
این مرتبه ما همسفر جابر دلسوخته باشیم
بیا زائر دلسوخته باشیم
بیا، عشق در این جاده چراغ است
«چراغی که فروزندۀ شبهای فراق است»
بیا دل بسپاریم به این راه
به این سیر الیالله
که یکروز از این جاده به سرمنزل عشاق رسیدند
همانها که دل از خویش بریدند
همانها که به جز دوست ندیدند
همانها که شنیدند در این راه
صدای دل خود را
بیا دل بسپاریم به این راه
به این زمزمههایی که به ناگاه
به گوش دلمان میرسد از دور
بیا گوش کن این زمزمه را
زمزم جاریست
پر از عطر بهاریست
صدای سخن جابر انصاری اگر نیست
صدای سخن کیست؟
که در حال سلام است
به سالار شهیدان و به یاران شهیدش
ببین دشت لبالب شده از عطر نویدش
شده زنده دل هر کسی از گفت و شنیدش:
«عطیه!
عجب عطر نجیبی
عجب رایحۀ روحفریبی
عجب نفحۀ سیبی...
رسیدیم به سرمنزل عشاق
رسیدم به خاک حرم عشق
به آن قبلۀ آفاق
بیا دل بسپاریم به جاری فرات و
بشوییم دل از غربت راه و بشتابیم
به پابوسی خورشید نجات و
شفیع عرصات و
قتبل العبرات و
بمیریم به پایش
بگردیم فدایش
که باشیم یکی از شُهدایش
که ما نیز در این مقتل عشاق
دگر همقدم مسلم و جونیم
دگر همنفس حرّ و حبیبیم
که ما نیز شهید غم مولای غریبیم
شهید حرم کربوبلایی»::
به او همسفرش گفت:
«اگر چه که پر از شوق و امیدیم
ولی دیر رسیدیم
در این معرکه تیغی نکشیدیم
در این واقعه داغی نچشیدیم
نه رزمی نه نبردی
نه بر چهره نشستهست غبار غم و دردی
مگر میشود آخر
که ما همدم این قافله باشیم؟»
ولی جابر دلسوخته ناگاه
به او داد جوابی
که چنان تشنهلبی را برسانند
به سرچشمۀ آبی
به او گفت:
«شنیدم
که فرمود: حبیبم،
رسول دوسرا حضرت خاتم
اگر از عمل خیر گروهی
دل تو شده مسرور
همان اَجر
برای تو هم ای عاشق صادق
شده منظور
تو دلدادۀ هر قوم که باشی
شوی روز حساب از پی آن قافله محشور
تو هم همدم آن طایفه در روز جزایی»::
عجب حُسن ختامی
عجب لطف تمامی
عجب فیض مدامی
چه زیبا سخن و نیک کلامی
عجب فوز عظیمی!
چه مولای کریمی!
بیا ای دل بیتاب
که از کعبۀ احباب
رسیدهست شمیمی
که از سوی جنان باز وزیدهست نسیمی
تو ای دل چه نشستی!
اگر چون صدف
#یوسف_رحیمی
#جامعه_ایمانی_مشعر
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #بریده_کتاب
💠 مسجدِ رهبر
🔻 تاریخ شفاهی مسجد کرامت
➕ مسجد کرامت در عرصۀ مبارزۀ سیاسی
🔺 بخش اول: قبل از عمومی شدن اعتراضات
قبل از عمومی شدن اعتراضات و از فرارسیدن ماههای پایانی سال ۱۳۵۶ و عمومی شدن اعتراضات، فعالیتهای سیاسی، هوشیاری زیادی میطلبید. در این دوران، فعالان عرصه سیاسی از یک سو باید به دنبال پاسخی برای نیازهای حال و آینده مبارزه می بودند. از سوی دیگر، با رعایت جانب احتیاط، تا حد امکان به ساواک بهانه دستگیری و مزاحمت نمیدادند. به همین دلیل، اهداف سیاسی در قالبهایی دنبال میشدند که حساسیت کمتری برانگیزند، اما دارای آثاری بلندمدت باشند. مهمترین راهبرد مسجد کرامت در عرصه مبارزه سیاسی، زدودن باورهای غلط از مفاهیم اسلامی و آگاه کردن توده مردم بود. این راهبرد در قالبهایی نظیر سخنرانیهای عمومی انجام میشد.
🔸 بستر ارتباطات رسمی و غیررسمی مبارزان:
جهتگیری محتوایی برنامههای مسجد کرامت، این محل را به پاتوق متدینانی تبدیل کرده بود که انگیزه مبارزه با رژیم را داشتند. مسجد کرامت زمینهساز و بستر ارتباط مبارزان با یکدیگر بود. حجت الاسلام اسدی، از شاگردان آقای خامنهای، درباره بهرهگیری از نماز جماعت مسجد کرامت در اطلاعرسانی جلسات مخفی چنین میگوید: «جلسه هفتگی که البته مخفیانه بود، هردفعه خانه یک کسی بود. سر نماز به همدیگر میگفتند که مثلا این هفته جلسه کجاست. اینها ده الی پانزده نفر بودند. بعد از انقلاب اینها پراکنده شدند، اما آن زمان جلسه محرمانه و مخفی داشتند که خود همان دهپانزده تا طلبه بودند که با ایشان(آقای خامنهای) ارتباط داشتند.»
🔺 بخش دوم: بحبوحه انقلاب
نام نهضت امام خمینی از زمان شروع شکلگیری، با مساجد پیوند خوردهبود. با آغاز سال ۱۳۵۷ و اوجگرفتن اعتراضات علیه حکومت پهلوی، تاثیر و جایگاه مساجد در میان مردم عیانتر شد.
🔸 پایگاه ارتباطی و مدیریتی:
با اتمام تبعید و بازگشت آقای خامنهای به مشهد در مهرسال ۱۳۵۷، مسجد کرامت مرکز جلسات سیاسی و برنامهریزی حرکتهای مبارزاتی شد. مهدی حکیمی، اعضای حاضر در این جلسات را آقایان: غنیان، سررشتهدار، رحیم پور، امیرپور، طبسی، خامنهای، شهیدهاشمی نژاد و بعضاٌ شهید کامیاب معرفی میکند. محمدتقی غنیان نیز به حضور فعال اقشار مختلف نظیر بازاریها اشاره میکند. موضوع این جلسات، بررسی اتفاقات روزه صحبت از سخنان امام خمینی، دادن اعلامیه و تعیین برنامۀ مشخص مبارزاتی نظیر تعطیلی مغازهها بود. این جلسات به صورت مداوم در طبقات فوقانی مسجد کرامت برگزار میشد. اتحاد و استقرار سه روحانی شاخص مبارز، یعنی آقایان خامنهای، طبسی و هاشمینژاد، در تثبیت جایگاه رهبری مسجد مؤثر بود.
📍 فصل چهارم:
- مسجد کرامت در عرصۀ مبارزۀ سیاسی
📌 صفحات 397 الی 445
[پایان]
#مسجد_رهبر
#مسجد_محوری
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_______
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.app/join/avand98
_______
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
🔅 طرح | جهادِ تبیین
📎 [منطبق بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در تاریخ 1400/07/05]
#جهاد_تبیین
#گفتمان_سازی
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره سیام) عقبمانده ✔️ منابع قدرت در جهانامروز تغییر یافته و طالبان
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی
➕ ضمیمه شماره سیام؛ بخشاول
🔺 رابطه هزار ساله علم و دین در ایران
✔️ در کشور ما هزار سال علم و دین در کنار یکدیگر بودند. علمای بزرگ تاریخ ما -پزشکان بزرگ، منجّمین بزرگ، ریاضیدانهای بزرگ؛ آن کسانی که امروز نامشان و اکتشافاتشان هنوز در دنیا مطرح است- جزو علماءبالله بودند؛ جزو صاحبان دین و متفکّران دینی هم بودند. ابنسینایی که هنوز کتاب طبّ او در دنیا بهعنوان یک کتاب زندهی علمی مطرح است، ابنسینایی که در این هزار سال در شئون مختلف بهعنوان یک چهرهی برجستهی تاریخ بشر در همهی صحنههای علمی دنیا مطرح بوده و هنوز هم مطرح است و در تاریخچهی علم در عالم، بعضی چیزها به نام او ثبت شده است، یک عالم دینی هم هست؛ همینطور محمّدبنزکریّای رازی، همینطور ابوریحان بیرونی، همینطور دیگر علما و دانشمندان و متفکّرین و مکتشفین و مخترعین دنیای اسلام؛ این وضع کشور ما و دنیای اسلام ما بود. تا وقتی دین حاکم بود، تا وقتی صحنهی زندگی مردم از دین و نفوذ معنوی دین بکلّی خالی نشده بود، وضع اینجور بود.(۱)
🔻[ادامه دارد...]
📌(۱) آیتالله خامنهای - ۱۳۶۸/۰۹/۲۹
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir