eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
870 عکس
324 ویدیو
90 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥استاد عباسی خطاب به دبیرخانه دستواره: 🔺این حرکتی که برای گفتمان سازیِ شروع کردید، یکی از خلاءهای اصلی جبهه انقلاب است. @avand98
🌿 اهداف دبیرخانه دستواره @avand98
🌿حجت الاسلام ولدان خطاب به دبیرخانه دستواره: 🔺چیستی این کار شما به آیه شریفه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا» برمی گردد. #حجت_الاسلام_ولدان #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات ✅@avand98
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿امام خامنه ای(حفظه الله تعالی):📢 💢 این طرف هم باید جبهه تشکیل بشود... 💢 از افراد و حتی مجموعه ها به تنهایی کار بر نمی آید؛ باید یک کار وسیع جبهه ای انجام بگیرد. 💢 این کار هم جز با حضور مردم امکان ندارد. 🗓۱۳۹۲/۰۲/۰۲ 🎙 پست ویژه #امام_خامنه_ای #فرمان_جبهه_سازی #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #پادکست ✅ @avand98
🚨انتشار صوت از سوی رهبر معظم انقلاب(دامت برکاته)؛ ✅ برای اولین بار👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 شهید بهشتی(رحمة الله): 📢 🔺اگر قرار باشد مردم ما متشکل نشوند، سازماندهی نداشته باشند، سامان نداشته باشند، هدایت شبکه ای شکل یافته نداشته باشند، چطور میشود اینها را به کار گرفت؟ #شهید_بهشتی #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #پادکست ✅@avand98
🚨سخنان کمتر شنیده شده از شهید والامقام حضرت 👆👆👆
🗣 📌 شیوه نهادسازی و مدیریت تشکیلاتی امام موسی صدر(رحمه الله) 🌿 «در آخرین نوشته امام موسی صدر که یک هفته پیش از سفر لیبی در نشریه لوموند فرانسه منتشر شد، بر این نکته اشاره شده است که انقلاب اسلامی ندای پیامبران بود... ایشان به این نتیجه می رسد که دین آن چیزی نیست که تاکنون فهم شده است. قرآن کریم می فرماید: غایت دین چیزی به غیر از حیات بخشی به انسان و نجات وی از نابسامانی ها نیست. دین در ذات خودش یک امر اجتماعی است. امام موسی صدر معتقد است مسیر انبیای الهی هدایت انسان بوده است و در این مسیر، اصالت اجتماعی را مورد توجه قرار می دهند و معتقد بودند که سیاست را باید خود مردم اصلاح کنند. بنده خودم معتقدم که رسالت اجتماعی مقدم بر رسالت سیاسی است. از منظر امام موسی صدر باید مردم را آماده و بیدار کنیم تا خود آنها پای به عرصه اصلاح و سیاست بگذارند . خودِ امام موسی صدر تمرکزشان بر نهادسازی اجتماعی بود؛ ایشان قائل بر این بودند که روحانیت باید نقش مربی را در جامعه ایفا بکند و جامعه کنشگری بکند . روحانیت و فقهای ما هم در طول تاریخ به دلیل توجه به اصالت اجتماعی در حفظ کیان ما مؤثر واقع شده اند، اما امروزه دولت از مراجع محترم تقلید می خواهد که مردم را وادار به انصراف از یارانه کند و این نشان دهنده ی دوری ما از اصالت اجتماعی است. امام صدر در این راستا یکی از نخستین کارهایی که در لبنان انجام می دهند این است که با استفاده از بسیج اجتماعی و مدلسازیِ زیبای اجتماعی مشکل تکدی گری را بر طرف کند. 🎯 حال ما چگونه برای رفع چنین مسائلی می اندیشیم؟!» 👤 مجتبی احمدی؛ فعال فرهنگی اجتماعی 🗓۹۷/۰۷/۲۹ نشست بررسی شیوه ی نهادسازی و مدیریت تشکیلاتی امام موسی صدر دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی @avand98
📜 🌿 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعًا سوره مبارکه نساء، آیه شریفه ۷۱ ترجمه: اى كسانى كه ايمان آورده ايد آمادگى خود را (در برابر دشمن ) حفظ كنيد و در دسته هاى متعدد يا به صورت دسته واحد (طبق شرايط موجود) به سوى دشمن حركت نمائيد. 📌 حذر به معنى بيدارى و آماده باش و مراقبت در برابر خطر است. معنی وسیعی دارد، تا آنجا که مفسران در معنای آن علاوه بر لزوم آمادگی در مرزهای جغرافیایی، از آمادگی در برابر مرزهای اعتقادی نیز سخن به میان آورده اند. 📌كلمه نفر به معناى كوچ كردن به سوى هدفى است كه مورد نظر باشد. 📌مراد از ثبات، سريه ها و به اصطلاح امروز گردان، هنگ ها و گروه های پارتیزانی است که دشمن را گیج و تمرکز فکری او را سلب می کند و مراد از جميع، لشگر است. 📌در آيه فوق قرآن خطاب به عموم مسلمانان كرده و دو دستور مهم ، براى حفظ موجوديت اجتماعشان به آنها مى دهد. 📌اصل عدم غافلگیری یکی از مفاهیم مهم در آیه شریفه میباشد. 📌یکی از نکات مهم در این آیه ضرورت تشخیص میدان نبرد و بکارگیری نیروها مطابق با شرایط موجود است. خداوند دراین آیه دستور مى دهد كه براى مقابله با دشمن از روشها و تاكتيكهاى مختلف استفاده كنيد و در دسته هاى متعدد يا به صورت اجتماع، براى دفع دشمن حركت كنيد. می فرماید: آنجا كه لازم است در دسته هاى مختلف و پراكنده حركت كنيد از اين طريق وارد شويد و آنجا كه ايجاب مى كند همگى به صورت يك ارتش بهم پيوسته به ميدان دشمن بشتابيد، اجتماع را فراموش نكنيد. نبايد در استفاده كردن از روشهاى مختلف مبارزه جمود به خرج داد، بلكه بايد با توجه به مقتضيات زمان و مكان و چگونگى موقعيت دشمن اقدام نمود، آنجا كه وضع دشمن طورى است كه بايد در دسته جات مختلف به سوى او بروند از اين روش استفاده كنند و هر كدام برنامه مخصوص به خود در مقابله با او داشته باشند و آنجا كه ايجاب مى كند همه با برنامه واحد، تهاجم را شروع كنند، در يك صف بايستند. مسئله مهم پيشبرد اهداف واقعى است، خواه موقعيت ايجاب كند كه همه از يك روش استفاده كنند و يا از روشهاى گوناگون. از اينجا روشن مى شود اينكه بعضى از افراد اصرار دارند كه مسلمانان در مبارزات اجتماعى خود همه روش واحدى را انتخاب كنند و هيچگونه تفاوتى در تاكتيكها نداشته باشند علاوه بر اينكه با منطق و تجربه، سازگار نيست با روح تعليمات اسلام نيز موافق نمى باشد. 📌اين آيه دستور جامع و همه جانبه اى به تمام مسلمانان، در همه قرون و اعصار مى دهد كه براى حفظ امنيت خود و دفاع از مرزهاى خويش، دائما مراقب باشند و يكنوع آماده باش مادى و معنوى به طور دائم بر اجتماع آنها حكومت كند. براى دفاع از خويشتن نيز هرگونه آمادگى از نظر روانى و معنوى و از نظر بسيج منابع فرهنگى، اقتصادى و انسانى و همچنين استفاده از كاملترين نوع سلاح زمان و طرز بكار گرفتن آن را فراهم سازند. 📌مسلما اگر مسلمانان همين يك آيه را در زندگى خود پياده كرده بودند در طول تاريخ پر ماجراى خويش هرگز گرفتار شكست و ناكامى نمى شدند. ادامه👇👇👇
ادامه 👆👆👆 📌آيات مذکور سخن از اطاعت خدا و رسول و اولى الامر داشت تا در اين آيات غرض از آن اطاعت را كه صبر در مقابل جهاد در راه خدا است بيان كند و معلوم است كه تحريك مؤمنين بسوى جهاد جز اين كه مردم مطيع خدا و رسول و اولى الامر باشند، به نتيجه نمى رسد مخصوصا در ايامى كه اين آيات نازل مى شده مؤمنين در محنتى شديد قرار داشتند، چون نزول اين آيات در ربع دوم از مدت اقامت رسول خدا(صلى اللّه عليه و آله ) در مدينه بوده، كه دشمنان دين از هر طرف هجوم آوردند، تا نور خدا را خاموش سازند، و بنيان دين را كه در حال بالا رفتن بود براندازند، رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) از يك طرف با مشركين مكه و طاغوت هاى قريش مى جنگيد، و از سوى ديگر سريه (لشكر كوچك )ها به اطراف شبه جزيره عربستان گسيل مى داشت و از سوى ديگر سرگرم استوار ساختن پايه هاى دين در بين مؤمنين بود، و از سوى ديگر در داخل با جمعيت منافقين كه مردمى نيرومند و پولدار و صاحب نفوذ بودند رو به رو بود، جمعيتى كه در روز جنگ احد معلوم شد عددشان از نصف مسلمانان خيلى كمتر نبوده (در سابق كه روايات جنگ احد را نقل كرديم گذشت، كه رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) در روز جنگ احد با هزار نفر سرباز از شهر بيرون رفت و از اين عده سيصد نفر با عبداللّه بن ابى برگشتند، و هفتصد نفر با رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) ماندند). و اين منافقين دائما چوب لاى چرخ اسلام مى گذاشتند و امور را عليه رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) واژگونه مى كردند و همواره در انتظار بلايى براى آن جناب بودند و مؤمنين را كه بعضى از آنان بيمار دل بودند و از منافقين شنوايى داشتند از عمل به دستورات آن جناب مانع مى شدند و از سوى ديگر اطراف شهر مدينه و پيرامون و مسلمانان آن جا، قبايلى از يهود بودند كه دائما براى مؤمنين دردسر ايجاد مى كردند و با آنان مى جنگيدند و اتفاقا عرب مدينه از عهد قديم به چشم احترام به آنها نگاه مى كردند. و امر آنان را _ و يا بگو تمدن و شيوه زندگى آنان را - عظيم مى شمردند، و يهود سخنان باطل و ضد دين در ذهن مسلمانان القا مى كردند و احاديث گمراه كننده اى كه باعث بطلان اراده صادق آنان بود تلقين مى نمودند، و به اين وسيله تصميم جدى آنان را سست مى كردند، و همين يهوديان و منافقين، مشركين را عليه مسلمانان تشجيع مى كردند، و در مقاومت عليه مسلمين دلخوش ‍ مى ساختند و در بقا و ادامه بر كفر و جمود خود تشويق نموده، و وادارشان مى كردند تا بيشتر به آزار مسلمانانى كه در مكه بودند بپردازند. 📚منابع: تفسیر نمونه تفسیر المیزان تفسیر نور @avand98