آوند
🔘 سلسله مباحث زمینهها و ملزومات جبههسازی 📼 صوتنوشت جلسات حجتالاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپن
📍 سلسله مباحث زمینهها و ملزومات جبههسازی
📼 صوتنوشت(خلاصه) جلسات حجت السلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپناه
⏱ شب ششم تا یازدهم محرم سال 1399 - هیئت روضهالزهراء دزفول
جلسه چهارم | انتظار فرج و رابطهی آن با جبههسازی
🔺 امشب میخواهم به یکی از این زمینهها و بسترها اشاره کنم که عبارت است از بصیرت. بصیرت در آیات قرآن و روایات اهلبیت بیان شده است و کاملاً میشود از این ایات و روایات استفاده کرد و با عقل و عقلانیت هم میشود این نتیجه را گرفت که اگر در نیروهای انقلابی نیروهای ولایی و نیروهایی که دغدغهی رشد و پیشرفت جامعه اسلامی را دارند اگر اهل بصیرت باشند میتوانند جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی شکل بدهند. اگر آنها این بصیرت را نداشته باشند گرفتار تفرقه خواهند شد.
🔺 بصیرت حق شناسی است؛ بصیرت مثل قطب نما است. آدم وقتی در کشتی است و آن را میراند یا یک وسیلهای دارد که در بیابان میرود قطب نما جهت را به او نشان میدهد کدام مسیر برود کدام مسیر نرود. قطب نمای آدم در بیابان غبارآلود عالم امروز بصیرت است. اگر آدم در این بیابان غبارآلود و متحیر و سرگردان بتواند مسیر را درست انتخاب کند باید اهل بصیرت باشد. بصیرت یک نیرویی در انسان است. بصیرت آگاهی است اما فقط آگاهی نیست.
🔺 انسان با بصیرت انسانی است که نه تنها معرفت دارد که حق و باطل چیست بلکه این معرفت را در قلب خودش ایجاد کرده است نه فقط در عقل خود. بعضی آدمها معرفت و شناخت را در عقل خودش دارند مثل پزشکی که میدانند سیگار کشیدن بد است یا میدانند مثلاً غذای چرب ضرر دارد؛ علمش را دارند خیلی خوب هم میدانند و اگر از آنها بخواهید کامل برای شما توضیح میدهند همه اینها را میدانند که چه آسیبی به بدن میرسد میدانند چه ضرری به بدن میرسد. این مسائل را درس میدهد و کتاب آن را هم مینویسد اما این آدم عمل نمیکند یعنی عقل او قانع است ولی قلب خودش را هنوز نساخته است و این باور هنوز پدید نیامده و البته همهی آن هم دست خود آدم نیست یک بخشی را باید از خدا بخواهد به خدا بگوید من تلاش خودم را کردهام. اما چه کنیم که این بصیرت حاصل شود؟ فرمودند: «إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا» تقوا داشته باشید خدا به شما فرقان میدهد، حق را از باطل میتوانید تشخیص بدهید. انسانی که علم دارد و قدرت استدلال با عقل را پیدا کرده است زمانی که تقوا پیدا کند قلب او روشن میشود و وقتی قلبش روشن شد بصیرت پیدا میکند. فرمولش این است؛ معرفت، تقوا مساوی با بصیرت است. وقتی انسان بصیرت پیدا کرد آخرت گرا میشود، فتنه شناس میشود، پایدار میشود، استقامت در دین پیدا میکند، از عبرتها درس میگیرد و همه اینها دستاوردهای بصیرت است.
🔺 انسان با بصیرت فتنه شناس است؛ برخی آدمها هستند که دقیقاً در وقت فتنه نمیدانند که چه کنند. نمیتوانند حق را از باطل تشخیص دهند و در همان زمان متحیرند. بعضی از آدمها در فتنه عصر امیرالمؤمنین ماندند. هرچه حضرت میفرمودند که اینها فتنه است و من چشم فتنه را کور کردم اما کسی گوش نمیداد. قصه خوارج، نهروان، جنگ جمل یا حتی صفین فتنه بود. بعضی آدمها بعد از قصه حکمیت از سپاه امیرالمؤمنین جدا شدند و رفتند به سپاه معاویه ملحق شدند. فتنه آدمها را زیرورو میکند. فتنههای روزگار شمرها و عمر سعدها را زمین زد. سلیمان بن صرد خزاعیها را زمین زد. حالا توبه کردند و جزء توابین شدند ولی زمین خوردند. انسان با بصیرت این فتنهها را میفهمد؛ حال برخی زودتر و برخی دیرتر.
🔺 بصیرت خیلی نکته ظریفی است. امام صادق (ع) میفرماید: «شيعيان ما، با چهار چشم میبینند: دو چشم در سر و دو چشم در دل. بدانيد كه همه مردم، چهار چشم دارند؛ امّا خداوند چشمهای دل شما شیعیان را بينا و چشمهای دل آنها (مخالفانتان) را نابينا ساخته است؛» یعنی معلوم میشود که شیعه که قوامش به ولایت مداری است باعث بصیرت در آنها شده است و هرچقدر این پیوند با ولایت بیشتر باشد بصیرت بیشتر میشود. اگر ولایت مداری ضعیف شود بصیرت هم آسیب میبیند.
[ادامه دارد...]
#قطب_نما
#جبهه_سازی
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #معرفی_کتاب 💠 به اضافه مردم ده اصل اساسی برای کار فرهنگی نویسنده: روح الله رشیدی 🔺 *نویسنده:* در
🔰 معرفی کتاب | به اضافه مردم
💠 اصل هفتم: اصل فرصتمحوری
🔺 هیچ عقل سلیمی نمیتواند بگوید شناخت تهدیدها بد است. آنچه بد است و باید از آن دوری جست «تهدید محوری» است و نه «تهدید شناسی». تهدید محوری یعنی اینکه همهی حرکات و تدابیر و طراحیهای ما بر اساس تهدیدها و نداشتهها و موانع شکل بگیرد. یعنی دست به سیاه و سفید نزنیم مگر اینکه دشمنِ ما کاری بکند. در این صورت، کارِ ما فقط واکنش است؛ تازه اگر ارادهای در ما باقی مانده باشد.
#بهاضافهمردم
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand_98
🆔 instagram.app/join/avand_98
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 مجموعه سخنان آیت الله حائری شیرازی دربارهی زنجیره تواصی
***با همدیگر، گروه تواصی تشکیل دهید*
🔺 با همدیگر گروهی تشکیل بدهید و اسم گروهتان را بگذارید گروه تواصی . بگویید بیایید ما با هم برادر بشویم. هر وقت من در صبر، کم میآورم، تو کمی به من قرض بده. هر وقت من در بصیرت کم آوردم، کمی بصیرت در جیبم بریز. به من بصیرت بده.
🔺 من هم هر وقت تو کم بیاوری هرچه بلد هستم به تو میگویم. یعنی ما به همدیگر، توصیه به حق و توصیه به صبر میکنیم. دیگران هم به شما ملحق بشوند. بعد برای بچههایتان هم گروه تواصی درست کنید.
🔺 سورۀ «والعصر»، شناسنامهی هیئت است. هیئت، کارخانۀ «سورۀ والعصر» است. این چهار کار را باید روی اعضای خودش بکند. «ایمان»، «عمل صالح»، «توصیه به حق» و «توصیه به صبر». «ایمان» و «عمل صالح»، حالات انفرادی و تک تکی شما است. عیبی هم ندارد. به تنهایی ایمان داشتهباشید و عمل صالح انجام دهید. اما هنوز در خسران هستید!!
🔺 یک کار دیگر لازم است. با هم ترکیب شوید. یک مجموعه درست کنید. «گروه تواصی» درست کنید. به همدیگر توصیه به حق و صبر کنید. یعنی ایمان و عمل صالح لازم است، اما کافی نیست. اگر با هم متحد شدید، آن موقع دیگر در خسران و زیان نیستید. اهل نجات هستید.
پس برای اهل نجات شدن، آدم باید عضو یک کاروان باشد. هیچ کس نمی تواند بدون عضویت در یک گروه صالح، اهل نجات شود.
🔺 پس اینکه شما هیئتی بشوید، مستحب نبود؛ واجب بود که بیایید! هرکه هیئتی نیست به او بگویید: کو گروه تواصی تو؟ عضو کدام گروه تواصی هستی؟ اگر گفت، هیچ چیز، بگویید پس طبق سورۀ والعصر، شما در زیانکاری هستید.
#آیت_الله_حائری_شیرازی
#زنجیره_تواصی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📌 طرح | سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیهالسّلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
🔅 حسین (علیه السلام) پاسدار اسلام است.
🔺 [امام حسین (علیه السلام) برای انجام یک واجب، قیام کرد. این واجب در طول تاریخ متوجه به مسلمانهاست، به یکایک مسلمانها. این واجب عبارت است از اینکه هر وقت دیدند نظامِ جامعهی اسلامی دچار یک فساد بنیانی شدهاست و بیم آن هست که بهکلی احکام اسلام تغییر پیدا بکند، هر مسلمانی باید قیام کند. البته در شرایط مناسب، آنوقتیکه بداند این قیام اثر خواهد بخشید. جزو شرایط، زندهماندن نیست، کشتهشدن نیست، اذیت و آزار ندیدن نیست. لذا امام حسین (علیه السلام) قیام کرد و عملا این واجب را انجام داد تا درسی باشد برای همه.]
+کتاب انسان 250 ساله، ص.196 ؛ 1374/3/19
🔺 [حسینبن علی (علیه السلام) کاری کرد که وجدان همه بیدار شد. لذا شما میبینید بعد از شهادت امام حسین (علیه السلام) قیامهای اسلامی یکی پس از دیگری بهوجود آمد. البته سرکوب شد؛ اما مهم این نیست که حرکتی از طرف دشمن سرکوب شود. البته تلخ است؛ اما تلختر از آن، این است که یک جامعه به جایی برسد که در مقابل دشمن، حالِ عکسالعمل نشاندادن پیدا نکند. این، خطرِ بزرگ است.
اینکه «الْمَوْعُودِ بِشَهادَتِهِ قَبْلَ اسْتِهْلالِهِ»؛ اینکه از قبل از ولادت آن بزرگوار «بَکَتهُ السَّماءُ وَ مَن فیها وَ الاَرضُ وَ مَن عَلَیها»؛ حسینبن علی (علیه السلام) را در این عزای بزرگ مورد توجه قرار دادند و عزای او را گرامی داشتند و به تعبیر این دعا یا زیارت، بر او گریه کردند، به این خاطر است. لذا شما امروز وقتی نگاه میکنید، اسلام را زنده شدهی حسین بن علی (علیه السلام) میدانیدو او را پاسدار اسلام میدانید. ]
+کتاب انسان 250 ساله، ص.197 ؛ 1371/11/06
#انسان_250_ساله
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📌 سلسله مباحث جهانیسازی
🔘 گفتاری از استاد حسن رحیمپور ازغدی
1️⃣ شماره اول | چیستی و اهمیت جهانیسازی
🔺 «جهانیسازی» بهمثابه یک پروژه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی در ابعاد متعددی تعقیب و تئوریزه میگردد. با این احتساب باید گفت ما با ادبیات جدیدی در توجیه امپریالیزم قدیمی مواجهایم و مفهوم «جهانیگری» در خدمت تئوریسازی استعماری قرارگرفته است.
🔺 من در باب تفکیک «پروسه جهانیشدن» از «پروژه جهانیسازی» اطاله کلام نمیکنم و معلوم است که بحث من در حوزه دوّم قرار میگیرد. این مفهوم نزدیک به یک دهه است که وارد بورس مباحث روز شده و جدا از مبحث جامعهشناختی در باب «جهانیشدن»، بهعنوان فرایندی که در شرف وقوع دانسته شده میباشد.
🔺 نمیخواهم نظریات کارکردی یا نظریات مارکسیستی را در تبیین این پدیده به بحث بگذارم ولی توجه داشته باشیم که اصطلاحاتی چون جهانیسازی یا جهانیشدن و... سابقه طرح کمتر از نیمقرن (سالهای 1960 به بعد) دارند و مدت کوتاهی (از دهه 1990 به بعد) است که جزء موضوعات روز شده، بهنحویکه تا حدود ده سال قبل (1994)، حداکثر 34 جلد کتاب با عنوان گلوبالیزیشن (globalization) در کنگره - بزرگترین کتابخانه غرب - موجود بودهاست.
🔺 ولی اینک برنامهریزیهای تجاری برای بازاریابی در سطح جهان و گسترش سلطهی سیاسی و فرهنگی نظام سرمایهداری و تسلط میلیتاریستی برجهان، همگی تحت عنوان «جهانیسازی» پوشش داده میشود.
[ادامه دارد...]
#شناخت_صحنه
@shenakhte_sahne
#جهانی_سازی
#جبهه_مقابل_ما
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (علیهالسّلام) و روز جانباز بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز ولادت حضرت زینالعابدین (علیهالسّلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
#تعالی_تشکیلات
#آوند
------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | سال «تولید؛ پشتیبانیها، مانعزداییها» بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
#سال_تولید_پشتیبانیها_مانعزداییها
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔅طرح | «مردم، راه گشایش امور»
📎 [منطبق بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در تاریخ 1400/01/01]
در همهی اموری که مردم توانستند وارد بشوند، در آن کار گشایش به وجود آمده
🔺 یک نکتهی دیگری که در باب اقتصاد کشور خوب است عرض بکنیم، این است که رفع مشکلات احتیاج به همراهی مردم دارد؛ همدلی مردم. هر کاری که مردم وارد شدند قطعاً گشایش در آن به وجود میآید، تا حالا هم این جور بوده؛ در همهی اموری که مردم توانستند وارد بشوند، در آن کار گشایش به وجود آمده. من میخواهم عرض بکنم در مسئلهی سرمایهگذاری و سرمایهگذاری برای تولید، خود مردم میتوانند نقش ایفا کنند؛ چه آنهایی که سرمایه دارند و این سرمایه را در راه مثلاً بعضی از داد و ستدها و سوداگریهای بیمورد مصرف میکنند میتوانند اینها را در راه تولید مصرف کنند، چه کسانی که میخواهند کمک کنند به دیگران؛ مثل این کمک مؤمنانهای که برای قضیّهی کرونا انجام گرفت که همهی مردم وارد شدند، در قضیّهی تولید [هم] میتوانند کسانی که توانایی دارند، برای یک نفر، دو نفر، ده نفر اشتغال ایجاد کنند و کمک کنند به اشتغال آنها.
🔺 البتّه این [کار]، سازماندهیِ مردمی لازم دارد؛ خیلیها هستند میخواهند کمک کنند، نمیدانند چه جور باید کمک کنند. خیریّههای مردمی، نهادهای انقلابی، امنای مساجدی که در این زمینه فعّالند مثل بعضی جاهای دیگر، بایستی اینها را برنامهریزی کنند تا هر کسی بداند که با یک سرمایهی کم چطور میشود به تولید کشور کمک کرد؛ یعنی همه خیال نکنند که بایستی میلیاردی سرمایه داشتهباشند تا بتوانند در تولید وارد بشوند؛ نه، با سرمایههای کم هم گاهی میتوان به تولید کشور کمک کرد. گاهی یک خانوادهی روستایی را مثلاً فرض کنید با چند رأس دام میشود زنده کرد، احیا کرد، خودکفا کرد؛ یک خانوادهی شهری را مثلاً فرض کنید با یک دستگاه بافندگی یا خیّاطی یا امثال اینها میتوان اصلاً خودکفا کرد؛ از این کارها فراوان میتوان کرد که هم کمک به مردم و مبارزهی با فقر است و هم کمک به تولید است.
#مردم
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📌 از تواصی به حق غفلت نکنید
🔺 باید جوانهای تحصیل کرده از این هیاهوی اجانب خود را نبازند، و سرگرم بساط عیش و نوشی که به دستور استعمار برای آنها و عقبنگهداشتن آنها فراهم شدهاست نگردند.
🔺 باید اشخاص بیدار، تولید مثل کنند و هر چه بیشتر همفکر و همقدم پیدا کنند و صفوف خود را فشرده کنند، و در ناملایمات پایدار و جدی و قوىالاراده باشند، و از تواصی به حق و تواصی به صبر که دستوریاست الهی، غفلت نکنند.
🗓 {امام خمینی (ره) در نامه به آقای محمدرضا حکیمی | 28 آبان 1348}
#زنجیره_تواصی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز ولادت جوانهی خورشید کربلا حضرت علی اکبر (علیهالسلام) و روز جوان بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
#تعالی_تشکیلات
#آوند
------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید | امید و اعتماد من به جوان امروز از جوان نسل اول انقلاب بیشتر است
➕ [جوان نسل سوم از جوان نسل اول امیدبخشتر است؛ در صورتی که بتواند ایمانش را حفظ کند.
جوان نسل اول کسانی بودند که از روی احساسات و هیجانات خوب، یک نظام کهن را سرنگون کرد و اسلام را بالا آورد، اما غالبا از روی احساسات بود؛ کسانی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند، بعد از مدتی از آمریکاییها عذرخواهی کردند؛ این ناشی از کمعمق بودن آن انگیزه است، زیرا متکی به یک زیرساخت محکم نبود.
اما جوان امروزی که به دنبال وظیفه خود میرود، میفهمد که چه عملی را انجام دهد، یک نمونهی آن (شهید) حججی است؛ ... لذا من اعتمادم و امیدم به جوان نسل امروز بیشتر از جوان آن روز است.]
📍 رهبر معظم انقلاب اسلامی
#جوانان
#حرکت_عمومی
#گام_دوم_انقلاب_اسلامی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔘 سلسله مباحث زمینهها و ملزومات جبههسازی
📼 صوتنوشت جلسات حجتالاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپناه
🗓 شب ششم تا یازدهم محرم سال 1399 - هیئت روضهالزهراء دزفول
جلسه پنجم | انتظار فرج و رابطهی آن با جبههسازی
#جبهه_سازی
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
خلاصه مطلب در پست بعدی ⏬
آوند
🔘 سلسله مباحث زمینهها و ملزومات جبههسازی 📼 صوتنوشت جلسات حجتالاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپن
📍 سلسله مباحث زمینهها و ملزومات جبههسازی
📼 صوتنوشت(خلاصه) جلسات حجت السلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپناه
⏱ محرم سال 1399 - هیئت روضهالزهراء دزفول
جلسه پنجم | انتظار فرج و رابطهی آن با جبههسازی
🔺 در [جلسات] گذشته گفته شد که شرط تمدن سازی، جبهه سازی است. تا نیروهای ارزشی، انقلابی، ولایی و دغدغهمند تبدیل به جبهه نشوند، امکان ندارد تمدن نوین اسلامی در این زمان شکل بگیرد. [اما اکنون] زمانه، زمانه خاصی است. حتماً باید جبهه شکل بگیرد و جبهه سازی شرط تمدن سازی است. برای تحقق جبهه هم شرایط و بسترهایی نیاز است. اخوت و محبت بین اعضای جبهه، عقلانیت و تدبیر داشتن؛ مثلاً کسانی که مسئولیت فرهنگی، سیاسی یا اقتصادی دارند حتماً باید تدبیر کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند. هیچ مسئولی نباید بگوید من که یک سال یا دو سال در این سمت هستم برای سه یا چهار سال برنامهریزی میکنم. بلکه باید برای بیست سال آینده برنامهریزی کند. کسی که امام جمعه یک شهر است، ممکن است یک دو و حتی سه دوره بیشتر نباشد اما باید برای بیست سال آن شهر برنامه ریزی کند. عقلانیت و تدبیر شرط جبهه سازی است.
🔺 یکی دیگر از زمینهها و بسترهای جبهه سازی برای ما شیعیان و مسلمانان انتظار فرج است. انتظار فرج دو قسم است؛ یک انتظار سازنده است و یک *انتظار ویرانگر* است. یک عده افرادی هستند که میگویند ما منتظریم که حضرت بیاید ولی دست روی دست میگذاریم و هرکسی خواست گناه و معصیت کند. مگر ما میتوانیم عدالت را تحقق ببخشیم؟ اینکه یک عده در پی حکومت اسلامی و عدل هستند، زحمت بیخود میکشند. باید صبر کنیم تا امام زمان خودشان بیاید و مسائل را حل کند. این سخن، سخن نادرست و ادعای غلطی است. با فرهنگ اسلامی و شیعی ما نمیسازد، با امر به معروف و نهی از منکر نمیسازد. این حرف، حرف درستی است که ما اگر حکومت اسلامی را هم تحقق ببخشیم و به تعبیر رهبری دولت اسلامی و جامعه و تمدن اسلامی هم شکل بگیرد، باز هم عدل مهدوی تحقق پیدا نخواهد کرد تا زمانی که حضرت ولی عصر باشند. اما بالاخره باید بسترسازی و آماده سازی شود، باید جامعه جامعهی آمادهای باشد. اگر جامعه آماده باشد، زمینه ظهور فراهم میشود. اگر جامعه عدالتخواه باشد، جامعه عدل مهدوی تحقق پیدا میکند. جامعه عدالتخواه جامعهای است که در آن تمدن و جبهه سازی شکل بگیرد.
🔺 لذا انتظار سازنده یعنی انسانهای منتظرِ ظهورِ جهادگرِ امیدوارِ ولایتمدار در مسیر عدالت؛ معنای انتظار سازنده منتظران این است. منتظرانی انتظار سازنده دارند که جهادی، جهادگر، ولایتمدار و امیدوار باشند و در مسیر عدالت گام بردارند. انتظار سازنده اینگونه است و در مقابل آن انتظار ویرانگر است و انسانهایی که اهل سکوت، رکود، خمودی و کسالت هستند در این دسته جای میگیرند. مثلاً انسانهایی که میگویند هر اتفاقی افتاد بیفتد، ما چه کار داریم. جامعه به گناه و فساد کشیده شود، ما کاری نداریم. این انتظارِ ویرانگر است.
🔺 دنیا گوش شنوا دارد. ما در دنیا حاکمان سیاسی دشمنی داریم که در پی جنگ تمدنها هستند. تئوری جنگ تمدنها که هانتینگتون مطرح کردهاست درست است. با سیاسیون دنیا، آمریکا و صهیونیستها جنگ تمدنها داریم؛ مثلاً با ترامپ جنگ تمدنها داریم. اما با نخبگان دنیا گفتوگوی تمدنها داریم. این تئوری که گفتوگوی تمدنها است را قبل از انقلاب اسلامی ایران آقای روژه گارودی مطرح کرد و کاملاً تئوری درستی است. با نخبگان دنیا حتی نخبگان آمریکایی باید حرف بزنیم. باید تفکر اسلامی و شیعه را به آنها منتقل کنیم و اثر گذار است. اما با سیاسیون دنیا گفتوگو بی نتیجه است. حال ممکن است ادای گفتوگو درآوریم ولی آنها دنبال گفتوگو نیستند. اسمش را گفتوگو و مذاکره میگذارند ولی دنبال این هستند که قدرت خودشان را حاکم کنند. اما نخبگان دنیا اینطور نیستند چون ما غیر از مسیحیها با نخبگان دانشگاهی دنیا حتی آمریکاییها هم گفتوگوهای زیادی داشتیم. علاقهمند هستند و گوش میدهند. تشنه شنیدن معارف و حقایق اهل بیت خصوصاً امیرالمؤمنین هستند. من واقعاً معجزه علی را در کلام امیرالمؤمنین در این جلسات دیدم. یکی از بحثهایی که برای آنها جالب است همین بحث مهدویت است که نظر شیعه و اسلام درباره موعودگرایی و مهدویت چیست؟
🔺 اینگونه است که در مسئله انتظار فرج باید خیلی دقت کرد. انتظار فرج هم یک امر بینشی و هم یک امر منشی است، هم به لحاظ معرفتی باید شناختمان نسبت به مهدویت زیاد شود و مرتب آگاهی و اطلاعاتمان نسبت به مهدویت بیشتر و بیشتر شود و هم قلب و جان و دل خودمان را به امام زمان وصل کنیم.
[ادامه دارد...]
#جبهه_سازی
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.i
🗺 #اینفوگرافی
📌 جامعه مهدوی
[چهار خصوصیت جامعه امام زمان (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) منطبق بر دعای شریف ندبه]
➕ استخراج شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی | کتاب انسان 250 ساله
🔺 نابودی ریشههای ظلم
🔺 بالا رفتن سطح اندیشه
🔺 استخراج نیروهای طبیعت
🔺 محوریّت اخلاق و فضیلت
#انسان_250_ساله
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand98
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | سالروز ولادت یگانه منجی عالم، حضرت مهدی موعود (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
🔅 هیچوقت ملّتها، امّتها مأیوس نباید بشوند از گشایش
🔺 [ملت ایران آن روزی که قیام کرد، امید پیدا کرد که قیام کرد. امروز که آن امید برآورده شده است، از آن قیام، آن نتیجهی بزرگ را گرفتهاست، امروز هم به آینده امیدوار است؛ با امید، با نشاط حرکت میکند. این نور امید است که جوانها را به انگیزه و حرکت و نشاط وادار میکند. از دلمردگی و افسردگی جلوگیری میکند. روح پویایی را در جامعه زنده میکند. انتظار فرج این است؛ بنابراین، هم منتظر فرج نهایی باید بود، هم منتظر فرج در همهی مراحل زندگی فردی و اجتماعی باید بود. اجازه ندهید یأس بر دل شما حاکم بشود، انتظار فرج داشتهباشید و بدانید که این فرج محقق خواهدشد؛ مشروط بر اینکه شما انتظارتان، واقعی باشد، عمل باشد، تلاش باشد، انگیزه باشد، حرکت باشد.]
+کتاب انسان 250 ساله، ص.393 ؛ 1384/06/29
#انسان_250_ساله
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
◀️ یادداشت | شیعه آخرالزّمانی
🔺 چه رازی است در همراهی «ان الذین امنوا» با «و عملوا الصالحات»؟
و چه رازی است در همراهی «محبت» با «مودت»؟
و چه رازی است میان «ایمان به حجت» و «نمایش اضطرار به حجت»؟
مگر میشود ایمان داشت و آن را به تجلی ننشست؟ مگر میشود محبت داشت و آن را بروز نداد؟ مگر میشود به امام حجت، روحی لتبسمه و له الفداه، ایمان داد و اضطرار خود را نشان نداد؟
شیعه، فریادگر است. شیعیان، دِیر نشینان دیروز و امروز نیستند که در بیابانی بمانند و خود را از شهر و مردمانش تبعید کنند.
🔺 اذان، فریاد است، همچنان که مراسم اِحیای جمعی مردمان در نیمهشبهای قدر، اظهار است، همچنان که طواف، نمایش جذبه حاجی به مغناطیس کعبه است.
هر کس که به موعودِ موجود ایمان دارد، مجاز به اخفا نیست. جامعه تشنه عدل، جامعه زنده، هوشمند و جسور است.
🔺 انقلاب، این نقش را مضاعف کرد. حالا دیگر مجالی برای دلمشغولیهای فردی نیست. حالا منتظِر، فرامرزیست و بهدوراز باورمندی به مرزهای جغرافیایی و زمانی، به رسالت بزرگ جامعه میاندیشد،
ببین دعای امام رضا علیهالسلام را که از آن دور زمان، دل به جمعه دیدار بسته است:
اللهم طهر منهم بلادک
واشف منهم عبادک
و اعز به المومنین
و احی به دارس المرسلین
🔺 و این فراز رازناک:
اللهم اسلک بنا علی یدیه منهاج الهدی
خداوندا! ما را به دو دست آن بزرگوار به راه هدایت راهنمون کن.
و سلمان هراتیِ زمانه ما در اوج درد نوشت:
هنوز بسیارند
پرندگانی که آشیانه ندارند
آیا تو فردا برمیگردی؟
🔺 علاقهی ما به ظهور، تنها علاقه به ظهور امام موعود ِ موجودِ حیِّ حاکمِ ناظرِ حاضر نیست. ما با پذیرش این درد، با همه پیامبران الهی، اوصیای، اولیا و حق مداران عالم همدرد میشویم. ظهور، اوج دردمندی عالم و بلوغ باورمندی مردمان به مقام «اولوا العزمی» است.
و چه دردناک است که ما هنوز حاجتمندیم، نه مشتاقان «اولو العزمی»
من به خورشیدِ نگاه تو پناهنده شدم
آی، انبوهتر از جنگلِ ابر
تو مرا خواهی برد؟
🔺 شیعه ِ آخرالزمان، باید روبهقبلهی «اولوا العزمی» نماز گذارد. حالا همهی باطل، در برابر همهی حق ایستاده است. نکند روزی برایمان بخوانند:
رفت آن چشم که دلواپس فرداها نیست!
دلِ خونِ اسیرِ جاذبه را
مثل گیلاسها به دار زدیم
اشک هامان چکید چون باران
ابرها را کمی کنار زدیم
تا که خورشید گل کند، یک صبح
تیرگی را شبانه بار زدیم
عهد بستیم، گر چه نادیده
از فراقِ امید، زار زدیم
دست بر زانوی سپیده زدیم
قرعه بر مشیِ ذوالفقار زدیم
صبرها را دوباره هِی کردیم
حمله بر خصم، بیگدار زدیم
از حقیقت نمانده بود اثر
این چکامه به استعار زدیم
تا که دلدار، دل ربایی کرد
سندش را به نام یار زدیم
🔺 و مرحوم آیتالله شاهآبادی، رحمهالله علیه در معرفت ۱۸۱ نوشتند:
عشق به آثار هم از آثار همین عشق به ذات است که:
من عَشَقَ شیئا عَشَق اثاره، هر کس به چیزی عشق ورزد، به آثار آنهم عشق میورزد.
به تکتک چراغهای نیمه شعبانی و پرچمهای کوی و برزن عشق میورزیم. به تکتک آدمهایی که نامشان مهدی است. به همه شهیدانی که با پیشانیبند «مع امام منصور» رفتند و ... در رکاب حضرت، ماندند. به همه مهدیههای شهرهایمان، به همه ندبه خوانهایمان.
#موعود
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand98
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #معرفی_کتاب 💠 به اضافه مردم ده اصل اساسی برای کار فرهنگی نویسنده: روح الله رشیدی 🔺 *نویسنده:* در
🔰 معرفی کتاب | به اضافه مردم
💠 اصل هفتم: فرصتمحوری
📍 صفحه 95 و 96
🔘 ممانعت از تبدیل فرصت به تهدید
🔺 این هم خیلی جالب است. خیلی وقتها اگر از یک فرصت، استفاده نکنیم، همان فرصت تبدیل به تهدید میشود. چگونه؟ مثلا فرض کنید در نزدیکی مسجد شما یک فضای سبز وجود دارد. اگر شما طرحی برای استفادهی مطلوب از آن محیط نداشتهباشید، بعد از مدتی همان فضای سبز تبدیل به پاتوق آدمهایی میشود که کارشان مزاحمت برای خانوادهها یا ایجاد ناامنی در محله است. آن فضای سبز، فرصت و امتیازی برای کار فرهنگی ماست. اما ما اصلا به آن فکر نمیکنیم. نتیجهاش هم این میشود که باید کلی انرژی و وقت بگذاریم برای ایمنسازی و پاکسازی آنجا!
🔺 در مورد آدمها هم همینطور است. فرض کنید در همسایگی مسجد ما، هنرمندی زندگی میکند که کارش تئاتر است. او دوست دارد کار کند. آدم سالمی هم هست. چند بار هم به واسطههای مختلف به ما رسانده که او تئاتر بلد است و میتواند برای پایگاه ما، گروه تئاتری راه بیاندازد. اما ما نه او را میشناسیم و نه به کارش اعتنا میکنیم. بعدا میشنویم که او رفته، مثلا تئاتری کار کرده که به نظر ما مناسب نبوده و موجب تخریب فرهنگ جامعه است! بالاخره کسی که هنری دارد، دوست دارد هنرش را عرضه کند. اگر ما از او بهره نبریم، او معطّل ما نخواهد ماند.
🔺 [...] اگر تهدید محور باشیم، همهاش دنبال این خواهیم بود که بچهها را از اینترنت بترسانیم و خودمان هم کاری به کار اینترنت نداشتهباشیم. همهاش به بچهها خواهیم گفت که *«نبین و نشنو»!* بدون استفادهماندنِ فرصت بزرگی به نام اینترنت توسط ما، یعنی تبدیل شدنش به تهدید و عامل تخریب. در این شرایط، چند نفر را هم مأمور خواهیمکرد تا مدام به بچهها تذکّر دهند گوشیها را بگذارید توی جیبتان! یا مجبور خواهیمشد توی گوشی بچهها سرک بکشیم تا خدای ناکرده، استفادهی نامناسبی نداشتهباشند! این یعنی تبدیل شدن فرصت به تهدید.
#بهاضافهمردم
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
🔅 پیام جمهوری اسلامی برای انسانیّت است
🔺 [امروز با جمهوری اسلامی چه دارند میکنند؟ جمهوری اسلامی مگر چه میگوید؟ مگر چه میخواهد؟ این همه تبلیغات، این همه کارشکنی، این همه توطئه علیه جمهوری اسلامی برای چیست؟ جمهوری اسلامی نه درصدد کشورگشائی است، نه درصدد ضربه زدن و آسیب زدن به ملتها و به آحاد مردم است؛ داعیهی سعادت معنوی انسان را دارد؛ پیامی دارد برای انسانیت. این را میدانند، به همین خاطر این همه سختگیری و فشار وارد میآورند.]
+رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ 1388/11/13
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir