eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
876 عکس
327 ویدیو
91 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
پروردگارا!🙏 تو خود گواهی که به غیر از فکر تو، خط و قانون تو، چیز دیگری در سر نمی پرورانیم. شهید علی صادقی🌹 ✅@avand98
🌿تپشِ نبضِ آوندها را تنها کسانی درک می کنند که با راز ریشه ها آشنایند. آنها الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ را در همه عرصه ها باور دارند. آوندها از جاذبه رهیده اند. رسالتشان از ریشه آغاز و تا سرشاخه های شعور و شهود تداوم می یابد. در هیاهوی شهر! آوندهایی لبریز از سکوت و شور... سکوت و شوری به پشتوانه اخفایی رازناک برای اظهاری پرشکوه. از این رو ما آوند را برگزیدیم. @avand98
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... @avand98
🌿طلیعه سخن معبرها به خودی خود گشودنی نیست. نسل نخست انقلاب ، در کناره راه قبس هایی از آتش نهادند و راه های فراوانی را برایمان نشانه گذاری کردند. و اکنون نسل تازه نفس به چشم انتظاری علمدار پایان داده، راه های رفته را پاس داشته و راه های تازه تر را نشانه گذاری خواهند کرد. اکنون گام دوم انقلاب است و باید پایاب ها ، پوتین اشتیاق بپوشند. و می دانیم که خود راه بگویدت که چون باید رفت. و می دانیم که راه رو گر صد هنر دارد، توکل بایدش. می خواهیم همدلانه و هم اندیشانه همراه شویم، اما باور داریم نه یک راه، بلکه راه های فراوانی را کشف خواهیم کرد. این درس ما از رود است. حالا زمان ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا است و پیوسته أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ و مجدد ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ... 📍خرمشهرها در پیش است برای زمینه سازی ظهور آقایمان حضرت خاتم الاوصیا عجل الله تعالی فرجه #آوند #تعالی_تشکیلات ✅@avand98
#دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات ✅@avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥استاد عباسی خطاب به دبیرخانه دستواره: 🔺این حرکتی که برای گفتمان سازیِ شروع کردید، یکی از خلاءهای اصلی جبهه انقلاب است. @avand98
🌿 اهداف دبیرخانه دستواره @avand98
🌿حجت الاسلام ولدان خطاب به دبیرخانه دستواره: 🔺چیستی این کار شما به آیه شریفه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا» برمی گردد. #حجت_الاسلام_ولدان #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات ✅@avand98
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿امام خامنه ای(حفظه الله تعالی):📢 💢 این طرف هم باید جبهه تشکیل بشود... 💢 از افراد و حتی مجموعه ها به تنهایی کار بر نمی آید؛ باید یک کار وسیع جبهه ای انجام بگیرد. 💢 این کار هم جز با حضور مردم امکان ندارد. 🗓۱۳۹۲/۰۲/۰۲ 🎙 پست ویژه #امام_خامنه_ای #فرمان_جبهه_سازی #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #پادکست ✅ @avand98
🚨انتشار صوت از سوی رهبر معظم انقلاب(دامت برکاته)؛ ✅ برای اولین بار👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 شهید بهشتی(رحمة الله): 📢 🔺اگر قرار باشد مردم ما متشکل نشوند، سازماندهی نداشته باشند، سامان نداشته باشند، هدایت شبکه ای شکل یافته نداشته باشند، چطور میشود اینها را به کار گرفت؟ #شهید_بهشتی #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #پادکست ✅@avand98
🚨سخنان کمتر شنیده شده از شهید والامقام حضرت 👆👆👆
🗣 📌 شیوه نهادسازی و مدیریت تشکیلاتی امام موسی صدر(رحمه الله) 🌿 «در آخرین نوشته امام موسی صدر که یک هفته پیش از سفر لیبی در نشریه لوموند فرانسه منتشر شد، بر این نکته اشاره شده است که انقلاب اسلامی ندای پیامبران بود... ایشان به این نتیجه می رسد که دین آن چیزی نیست که تاکنون فهم شده است. قرآن کریم می فرماید: غایت دین چیزی به غیر از حیات بخشی به انسان و نجات وی از نابسامانی ها نیست. دین در ذات خودش یک امر اجتماعی است. امام موسی صدر معتقد است مسیر انبیای الهی هدایت انسان بوده است و در این مسیر، اصالت اجتماعی را مورد توجه قرار می دهند و معتقد بودند که سیاست را باید خود مردم اصلاح کنند. بنده خودم معتقدم که رسالت اجتماعی مقدم بر رسالت سیاسی است. از منظر امام موسی صدر باید مردم را آماده و بیدار کنیم تا خود آنها پای به عرصه اصلاح و سیاست بگذارند . خودِ امام موسی صدر تمرکزشان بر نهادسازی اجتماعی بود؛ ایشان قائل بر این بودند که روحانیت باید نقش مربی را در جامعه ایفا بکند و جامعه کنشگری بکند . روحانیت و فقهای ما هم در طول تاریخ به دلیل توجه به اصالت اجتماعی در حفظ کیان ما مؤثر واقع شده اند، اما امروزه دولت از مراجع محترم تقلید می خواهد که مردم را وادار به انصراف از یارانه کند و این نشان دهنده ی دوری ما از اصالت اجتماعی است. امام صدر در این راستا یکی از نخستین کارهایی که در لبنان انجام می دهند این است که با استفاده از بسیج اجتماعی و مدلسازیِ زیبای اجتماعی مشکل تکدی گری را بر طرف کند. 🎯 حال ما چگونه برای رفع چنین مسائلی می اندیشیم؟!» 👤 مجتبی احمدی؛ فعال فرهنگی اجتماعی 🗓۹۷/۰۷/۲۹ نشست بررسی شیوه ی نهادسازی و مدیریت تشکیلاتی امام موسی صدر دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی @avand98
📜 🌿 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعًا سوره مبارکه نساء، آیه شریفه ۷۱ ترجمه: اى كسانى كه ايمان آورده ايد آمادگى خود را (در برابر دشمن ) حفظ كنيد و در دسته هاى متعدد يا به صورت دسته واحد (طبق شرايط موجود) به سوى دشمن حركت نمائيد. 📌 حذر به معنى بيدارى و آماده باش و مراقبت در برابر خطر است. معنی وسیعی دارد، تا آنجا که مفسران در معنای آن علاوه بر لزوم آمادگی در مرزهای جغرافیایی، از آمادگی در برابر مرزهای اعتقادی نیز سخن به میان آورده اند. 📌كلمه نفر به معناى كوچ كردن به سوى هدفى است كه مورد نظر باشد. 📌مراد از ثبات، سريه ها و به اصطلاح امروز گردان، هنگ ها و گروه های پارتیزانی است که دشمن را گیج و تمرکز فکری او را سلب می کند و مراد از جميع، لشگر است. 📌در آيه فوق قرآن خطاب به عموم مسلمانان كرده و دو دستور مهم ، براى حفظ موجوديت اجتماعشان به آنها مى دهد. 📌اصل عدم غافلگیری یکی از مفاهیم مهم در آیه شریفه میباشد. 📌یکی از نکات مهم در این آیه ضرورت تشخیص میدان نبرد و بکارگیری نیروها مطابق با شرایط موجود است. خداوند دراین آیه دستور مى دهد كه براى مقابله با دشمن از روشها و تاكتيكهاى مختلف استفاده كنيد و در دسته هاى متعدد يا به صورت اجتماع، براى دفع دشمن حركت كنيد. می فرماید: آنجا كه لازم است در دسته هاى مختلف و پراكنده حركت كنيد از اين طريق وارد شويد و آنجا كه ايجاب مى كند همگى به صورت يك ارتش بهم پيوسته به ميدان دشمن بشتابيد، اجتماع را فراموش نكنيد. نبايد در استفاده كردن از روشهاى مختلف مبارزه جمود به خرج داد، بلكه بايد با توجه به مقتضيات زمان و مكان و چگونگى موقعيت دشمن اقدام نمود، آنجا كه وضع دشمن طورى است كه بايد در دسته جات مختلف به سوى او بروند از اين روش استفاده كنند و هر كدام برنامه مخصوص به خود در مقابله با او داشته باشند و آنجا كه ايجاب مى كند همه با برنامه واحد، تهاجم را شروع كنند، در يك صف بايستند. مسئله مهم پيشبرد اهداف واقعى است، خواه موقعيت ايجاب كند كه همه از يك روش استفاده كنند و يا از روشهاى گوناگون. از اينجا روشن مى شود اينكه بعضى از افراد اصرار دارند كه مسلمانان در مبارزات اجتماعى خود همه روش واحدى را انتخاب كنند و هيچگونه تفاوتى در تاكتيكها نداشته باشند علاوه بر اينكه با منطق و تجربه، سازگار نيست با روح تعليمات اسلام نيز موافق نمى باشد. 📌اين آيه دستور جامع و همه جانبه اى به تمام مسلمانان، در همه قرون و اعصار مى دهد كه براى حفظ امنيت خود و دفاع از مرزهاى خويش، دائما مراقب باشند و يكنوع آماده باش مادى و معنوى به طور دائم بر اجتماع آنها حكومت كند. براى دفاع از خويشتن نيز هرگونه آمادگى از نظر روانى و معنوى و از نظر بسيج منابع فرهنگى، اقتصادى و انسانى و همچنين استفاده از كاملترين نوع سلاح زمان و طرز بكار گرفتن آن را فراهم سازند. 📌مسلما اگر مسلمانان همين يك آيه را در زندگى خود پياده كرده بودند در طول تاريخ پر ماجراى خويش هرگز گرفتار شكست و ناكامى نمى شدند. ادامه👇👇👇
ادامه 👆👆👆 📌آيات مذکور سخن از اطاعت خدا و رسول و اولى الامر داشت تا در اين آيات غرض از آن اطاعت را كه صبر در مقابل جهاد در راه خدا است بيان كند و معلوم است كه تحريك مؤمنين بسوى جهاد جز اين كه مردم مطيع خدا و رسول و اولى الامر باشند، به نتيجه نمى رسد مخصوصا در ايامى كه اين آيات نازل مى شده مؤمنين در محنتى شديد قرار داشتند، چون نزول اين آيات در ربع دوم از مدت اقامت رسول خدا(صلى اللّه عليه و آله ) در مدينه بوده، كه دشمنان دين از هر طرف هجوم آوردند، تا نور خدا را خاموش سازند، و بنيان دين را كه در حال بالا رفتن بود براندازند، رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) از يك طرف با مشركين مكه و طاغوت هاى قريش مى جنگيد، و از سوى ديگر سريه (لشكر كوچك )ها به اطراف شبه جزيره عربستان گسيل مى داشت و از سوى ديگر سرگرم استوار ساختن پايه هاى دين در بين مؤمنين بود، و از سوى ديگر در داخل با جمعيت منافقين كه مردمى نيرومند و پولدار و صاحب نفوذ بودند رو به رو بود، جمعيتى كه در روز جنگ احد معلوم شد عددشان از نصف مسلمانان خيلى كمتر نبوده (در سابق كه روايات جنگ احد را نقل كرديم گذشت، كه رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) در روز جنگ احد با هزار نفر سرباز از شهر بيرون رفت و از اين عده سيصد نفر با عبداللّه بن ابى برگشتند، و هفتصد نفر با رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) ماندند). و اين منافقين دائما چوب لاى چرخ اسلام مى گذاشتند و امور را عليه رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) واژگونه مى كردند و همواره در انتظار بلايى براى آن جناب بودند و مؤمنين را كه بعضى از آنان بيمار دل بودند و از منافقين شنوايى داشتند از عمل به دستورات آن جناب مانع مى شدند و از سوى ديگر اطراف شهر مدينه و پيرامون و مسلمانان آن جا، قبايلى از يهود بودند كه دائما براى مؤمنين دردسر ايجاد مى كردند و با آنان مى جنگيدند و اتفاقا عرب مدينه از عهد قديم به چشم احترام به آنها نگاه مى كردند. و امر آنان را _ و يا بگو تمدن و شيوه زندگى آنان را - عظيم مى شمردند، و يهود سخنان باطل و ضد دين در ذهن مسلمانان القا مى كردند و احاديث گمراه كننده اى كه باعث بطلان اراده صادق آنان بود تلقين مى نمودند، و به اين وسيله تصميم جدى آنان را سست مى كردند، و همين يهوديان و منافقين، مشركين را عليه مسلمانان تشجيع مى كردند، و در مقاومت عليه مسلمين دلخوش ‍ مى ساختند و در بقا و ادامه بر كفر و جمود خود تشويق نموده، و وادارشان مى كردند تا بيشتر به آزار مسلمانانى كه در مكه بودند بپردازند. 📚منابع: تفسیر نمونه تفسیر المیزان تفسیر نور @avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجت الاسلام پناهیان: ❗️امام حسین(علیه السلام) میدانی برای چه شهید شد؟ ⚠️برای اینکه دوستانش تشکیلاتی نبودند! @avand98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهدی قمریان؛ فعال فرهنگی اجتماعی استان همدان: ❗️«ما باید یک سازمان رزم (آرایش رزمی) جدید بر اساس مدل جنگ های ترکیبی تعریف کنیم» @avand98
🗣 حجت السلام دعایی؛ فعال فرهنگی اجتماعی: ❗️محدودیت هایی که یک مؤسسه یا فرد دارد، نمی تواند در راستای مأموریت های کلان فرهنگی کشور، یک درک صحیح و منسجمی را تجربه کند. اما وقتی که یک مؤسسه یا یک فعال فرهنگی، ذیل یک جبهه‌ی منسجم فرهنگی قرار می گیرد،افق دید و سعه نگاهشان هم ارتقا پیدا می کند. #حجت_الاسلام_دعایی #دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات #عکس_نوشت ✅ @avand98
🗒 تعریف شبکه 🌿 شبکه حرکتی(ساکن و ایستا نیست) است جاری(حیات دارد) و پویا (منفعل نیست،کنش گر است)، داوطلبانه(مبتنی بر خواست،دغدغه و جوشش فهم درونی)، متشکل از اشخاص(حقیقی،حقوقی) به منظور دست یابی به اهداف و آرمان مشخص(وجود نقشه راه و مسئله مشترک،عدم سردرگمی و به هم ریختگی)به وسیله هم افزایی و تعامل (طراحی و ترسیم خطوط و بستر های ارتباطی) برای تبادل اطلاعات و تعریف فعالیت های مشترک. روابط در این ساختار بصورت افقی و اقناعی(تصمیم خرد جمعی به جای حاکمیت متمرکز) و در فضای حقیقی و مجازی(بعنوان نقش های مکمل یکدیگر )تعریف می گردد. 📒 منبع: 📍 جزوه شبکه سازی راهبرد تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی؛ به همت ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی استان خراسان رضوی @avand98
🗣 روح‌الله ایزدخواه؛ فعال فرهنگی اجتماعی: 🌿 برخی ویژگی هایی که در تعریف یک شبکه می تواند وجود داشته باشد به شرح زیر است: 🔹 دغدغه مشترک: مجموعه هایی که دغدغه های مشترک دارند و با هم برای تحقق اهدافی مشخص همکاری نمایند. 🔹 انعطاف پذیری: هر گروه و هسته در شبکه به تنهایی موجودیت، هویت و اثر دارد و دارای فعالیت های جدا از فعالیت های جمعی در شبکه است. 🔹 یادگیری: هم افزایی از طریق یادگیری متقابل و نوآوری جمعی ویژگی مهمی برای شبکه ها است که می تواند به آنها مزیت رقابتی در برابر سازمان ها و مؤسسات بزرگ بدهد. این امر می تواند از طریق مدیریت دانش و انتقال تجربه بین اعضای شبکه اتفاق بیفتد. 🔹 توجه به فرصت ها و تهدیدهای مشترک: غلبه بر مشکلات مشترک و استفاده از فرصت های مشترک از جمله مزایای شبکه سازی است. لذا مجموعه هایی که فاقد فرصت یا تهدید مشترک باشند، از مزایای مدل شبکه ای بهره چندانی نخواهند برد. @avand98
💥جنگ شبکه محور 🔹 جنگ شبکه محور مفهوم و دکترین جدیدی از جنگ و مبارزه است که توسط وزارت دفاع آمریکا مطرح شده است. این مفهوم رویکرد جدیدی از جنگ و مبارزه مبتنی بر شبکه محوری به جای بسترمحوری میباشد. منطق جنگ شبکه محور از این قرار است که یک شبکه استوار از نیروهای نظامی که به صورت پراکنده در مناطق جغرافیایی مختلف قرار دارند، با به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود، سهم فزاینده ای در پیشبرد جنگ خواهند داشت. به اشتراک گذاری اطلاعات با این رویکرد، هوشیاری را افزایش داده و باعث میشود که هر گروه، تمام مسائلی را که گروه دیگر می بیند، به خوبی درک کند. به علاوه، اشتراک گذاری اطلاعات، انطباق شخصی با شرایط همکاری های مجازی و عملیات انعطاف پذیر دیگر را ممکن می سازد. ارزشی که نظامیان و ارتش به دنبال آن است عبارتند از: کاهش ریسک های رزمی، افزایش کارایی نظامی و کاهش هزینه عملیات ها. با اینکه هنوز بحث و نظرهایی در مورد زمان و نحوه منفعت رسانی این نوع جنگ وجود دارد، کشورهای متعددی مانند استرالیا و کانادا از ایده اولیه جنگ شبکه محور استفاده کرده اند. 📒 منبع: کتاب مغز جهانی ترجمه دکتر میر سامان پیشوائی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران @avand98