eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
902 عکس
339 ویدیو
92 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 دهه کرامت، یادسپار رسالت‌ها(۳) 🔺در نوشتار قبل درباره جایگاه دهه کرامت در یادسپاری رسالت‌های فراخ و گاه فراموش شده پرداختیم. تاریخ نگاره‌ها، پدیده‌ای برای بازبینی دیروز و طراحی و تصور افق‌های فرارو هستند. همچنان که انقلاب با نگاهی به "عاشورا" درس‌نامه مبارزه را در تراز نگاه امام انقلاب خواند و بر آن استوار ماند. 🔰 اینک ادامه نوشتار: 🔸شش: و بی شک پشتوانه تصمیمات بزرگ و با صلابت، تأمل، تدبر، تفکر و اجتهاد است. بن مایه‌ها نشان می‌دهد که عمق تصمیمات چگونه است. این باور امام انقلاب است: "مهمترين‌ نياز نسل‌ جوان‌ كشور عمق‌ بخشيدن‌ به‌ ايمان‌، بصيرت‌ و معرفت‌ خود است‌."هشتم اسفند ۱۳۸۰ 🔸هفت: این سوغاتی از کتاب ادب فنای مقربان است: "هنگامي كه جهاد، مهاجرت، تحمل اذيت و مانند آن «في الله» باشد، گويا هريك از اين‌ها مظروف و «الله» ظرفشان است و همان گونه كه مظروف به وسيله ظرف نگهداري و حفظ مي‌شود، شكل ظرف و صفات آن را مي‌گيرد و...، جهاد، هجرت، تحمل اذيت و... نيز شكل و صفات خدايي به خود مي‌گيرند، به وسيله او نگه داشته مي‌شوند، كمال سنخيت و هماهنگي را با آن پيدا مي‌كنند و... . اين شدت انتساب، نوعي علّيت و غرض را همراه دارد؛ يعني مظروف شدن اين امور ناشي از علاقه و رابطه‌اي است كه ميان فاعل آن‌ها و «الله» وجود دارد و عشق و ارادت به او علّتِ غايي جهاد، هجرت، تحمل اذيت و مانند آن است، چنان كه غرض مجاهد، مهاجر و... تنها خداست. بدين ترتيب طلب رضاي خدا سراسر وجود آن‌ها را فراگرفته است، آن گونه كه ظرف، مظروف خود را دربرمي گيرد." 🔺در دوران حضور و ظهور انقلاب اسلامی جهاد وظیفه همه است و "حق جهاده" وظیفه یاران پا به رکاب جبهه انقلاب. باید حق جهاد را آنگونه که امامین انقلاب ترسیم کرده‌اند، ادا کرد. به راستی ما هنوز در افق "جهاد" ایم یا "حق جهاده"؟ 🔸هشت: باز هم از منظر نویسنده فقیه کتاب "ادب فنای مقربان" برایتان دریچه‌ای دیگر می گشاییم: "نگاه تشريفي به جهاد: تشريفي دانستن جهاد (نه تكليفي شمردن آن) تأثير بسزايي در اتصاف جهاد به حق دارد، زيرا عاشق مجاهدت آن را به نيكوترين وجه مي شناسد و به ثمر مي رساند؛ بر خلاف كسي كه خائف از كيفر جهنّم يا راغب پاداش بهشت يا آزمند غنيمت جنگي و مانند آن است، چون كاري كه از اشتياق وافر ساخته است از غير آن برنمي آيد، از اين رو حضرت اميرمؤمنان (عليه‌السلام) با تأسف و تأثر از هجران چنين مجاهدان واله و مبارزان متألّهي كه اشتياقشان به جهاد با دشمنان دين همانند اشتياق شتران ماده به فرزندانشان است، شِكوه مي كند: أين القوم الذين دُعوا إلي الإسلام فقبلوه و قرءوا القرآن فأحكموه و هِيجُوا إلي الجهاد فَوَلهوا وَلَه اللقاح إلي أولادها؟" ❗️دوباره همین جملات را مرور کنید. آفت‌های تکلیفی دانستن جهاد چیست؟ و حسن تشریفی دانستن آن چه؟ باور داریم که اهالی جبهه انقلاب به محضر انقلاب مشرف می‌شوند! و این حضور از تکلیف و تکلف فراتر است. 🔰 ادامه دارد... 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
🔰 ویژگی‌های نهادهای انقلاب اسلامی 🔺۱. نهاد انقلابی ماهیت انقلابی دارد، نهاد انقلابی زاییده انقلاب اسلامی است، هدف‌های نهاد چیزی جز هدف‌های انقلاب اسلامی نیست. 🔺۲. نهاد انقلابی ماهیت مکتبی دارد چون نهاد انقلابی برخاسته از متن انقلاب اسلامی است و اسلامیت تمامی وجود انقلاب ایران را پوشانده‌ است. 🔺۳. نهاد انقلابی ماهیت مردمی دارد انقلاب اسلامی انقلابی است که بیشترین مشارکت مردمی را در به ثمر نشاندن آن به‌همراه داشته است. 🔺۴. در نهاد انقلابی اعضا منتظر مراجعه‌کننده و ارجاع کار از طرف آن‌ها نیستند بلکه خود به دنبال کار در رابطه با رفع نیازها می‌گردند آن‌ها خود مولد کارند و تشکیلات نه‌تنها این چنین اجازه‌ای را به آن‌ها می‌دهد بلکه آن‌ها را در این امر نیز تشویق می‌کند. 🔺۵. در نهاد انقلابی سلسله‌مراتب بر اصل اسلامیت و شایستگی‌های فردی در رابطه با مسئولیت واگذار شده و مدیر می‌باشد که از یک حالت انتخابی انتصابی برخوردار است. زمینه رشد و ارتقا برای هر فردی فراهم است و این ارتقا مستلزم گذشت زمان مشخصی نیست. 🔺۶. در نهاد انقلابی مقررات و تشریفات اداری به حداقل می‌رسد و حتی اگر در این حداقل تامین نشده باشد به علت انعطاف‌پذیری تشکیلات تحقق امر فوق سهل خواهد بود و کارها حداکثر با یک یا دو واسطه از ابتدا تا انتها انجام می‌گیرد. 🔺۷. در نهاد انقلابی ارتباط و برخورد چه بین اعضا و چه بین اعضا و مردم یک برخورد ارزشی و عاطفی است که در جهت رشد و معرفی هرچه بیشتر انقلاب اسلامی است. 🔺۸. نهاد انقلابی اعضاء خود را چنان پرورش می‌دهد که همواره آماده مقابله با فرداهای دشوار و پیش‌بینی نشده باشند، از عوامل غیر تخصصی نهراسند که اصولاً در نهاد انقلابی تخصص به آن صورتی در سازمان‌های اداری مطرح است وجود ندارد. 🖋 نگارنده: حسین رحیمی 📚 منبع: دانشگاه انقلاب، شهریور ۱۳۶۱، شماره ۱۵ 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
💠 دهه کرامت، یادسپار رسالت‌ها(۴) ❗️بیایید این بار هشدارهای نهفته در بیانیه گام دوم یار خراسانی‌مان را مرور کنیم: 🔸الف: در میان ملّتهایی که به پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند.... 🔸ب: هرگز نمیتوان مردمی را تصوّر کرد که از این چشم اندازهای مبارک دل زده شوند... 🔸ج: بی شک فاصله‌ی میان بایدها و واقعیّتها، همواره وجدانهای آرمان خواه را عذاب داده و میدهد، امّا این، فاصله‌ای طی شدنی است. 🔸د: برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. 🔸ه: انقلاب... عنصر اراده‌ی ملّی را که جان مایه‌ی پیشرفت همه جانبه و حقیقی است در کانون مدیریّت کشور وارد کرد؛ آنگاه جوانان را میدان دار اصلی حوادث و وارد عرصه‌ی مدیریّت کرد. 🔸و: اگر بی توجّهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل ساله نمی‌بود -که متأسّفانه بود و خسارت بار هم بود- بی شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی‌داشت. 🔸ز: خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌ام و برحذر میدارم. 🌐بر این باوریم که دهه کرامت می تواند و باید یادسپار کلید واژه‌های مهم و اساسی باشد. رسالت ساکن بزرگراه انقلاب، رسالتی بزرگ در این یادواره‌ها دارد: مردمان آمده‌اند تا تماشای مرا بردارند آه اطراف ما، آن چشم کجاست؟ ودرختی که بیاسایم من! باغ را دریابید باغ را می‌باید با بهاری در ذات 🌺 عزتتان زیاد 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
💠 از "باب الجواد" تا "باب الظهور" 🌿دهه کرامت به ایستگاه پایانی رسید و دل دادگان به حریم رضوی، خود را به باب الجواد رسانیده و "فتحت باب فهمی بلذیذ مناجاتهم" را از عمق جان تقدیم می‌کنند. 🔹در این رخصت اندیشه‌ورزی، به یکی از دعاهای به یادگار مانده از وجود مبارک حضرت شمس الشموس، امام علی ابن موسی الرضا (علیه‌السلام) می‌پردازیم. دعایی که به نام "دعا برای امام عصر" در مفاتیح موجود است. 🔺امام علی ابن موسی الرضا (علیه‌السلام) در این دعا، نظام‌نامه ساختار فکری و عملی دوران ظهور و وظایف منتظران در دوران انتظار را تبیین می‌فرمایند. امید آنکه این پرداخت اندک، شما را به تفقه و تعمق بیشتر در این دعای رازناک وا دارد. 🌀یک: سبک زندگی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مجاهدانه است: الحجاج المجاهد. 🌀دو: اهتمام به فهم و شناخت و همراهی فکری و عملی با آن وجود مبارک، گرامیداشت وجود نفیس رسول خدا (صلوات الله علیه) واهل بیت ایشان (علیهم‌السلام) به عنوان "اَعلام دین" است: واحفظ فیه رسولک و اباوَه ائمتک و دعایم دینک. 🌀سه: با ظهور مبارک حضرت بقیةالله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وحدت معنوی امت‌ها تحقق می‌یابد: اللهم اشعب به الصدع وارتق به الفتق. 🌀چهار: امام، زینت زمین و پذیرش امامت ایشان زینت فکری مومنان خواهد بود: و زین بطول بقائه الارض. 🌀پنج: پاکی و سلامت (آرامش و آسایش) ثمره نخست ظهور موفور السرور است: اللهم طهر به بلادک و اشف منهم عبادک. 🌀شش: حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) منظر و دید جدید به امت اسلامی عرضه می‌کنند: حتی تعید دینک به و علی یدیه جدیدا، غضا محضا صحیحا. 🌀هفت: حاکمیت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراگیر است و هیچ سرزمینی از آن مستثنا نمی‌شود: تجمع له ملک المملکات کلها، قزیبها و بعیدها 🔰و اکنون باید بدان پرداخت که رسالت ما چیست: 🔸یک: باید نیرو بیافزاییم تا روز ظهور توفیق همراهی داشته باشیم: و قوّنا علی طاعته 🔸دو: باید به ثبات باور، فهم و اندیشه به عنوان یک الزام همراهی و معیت بیاندیشیم: ثبتنا علی مشایعته 🔸سه: باید بینش خویش را از همه شبهه ها، تردیدها، خودنمایی ها و شهرت‌طلبی ها شست: اللهم واجعل ذلک لنا خالصا من کل شک و شبهه و ریاء و سمعه 🔸چهار: باید برای دین پیروزی آفرین بود: واجعلنا ممن تنتصر به لدینک 🔸پنج: باید توفیق سربازی امام حی‌مان را از دست ندهیم: و لا تستبدل بنا غیرنا فان استبدال بنا غیرنا علیکم یسیر و هو علینا کثیر ❇️در این مختصر کوشیده شد تا از زبان حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه‌السلام)، امام حی حاضر ناظرمان (روحی له الفدا) را از دل بخوانیم و از منظر مبارک امام ثامن ضامن به پیشواز دوران مبارک ظهور برویم. و بگذارید در این شادمانگی، آخرین زیارت امیر دلها را یاد کنیم. ✨وقتی خاتم سلیمانی انقلاب برای آخرین زیارت به بارگاه حضرت شمس‌الشموس (علیه‌السلام) مشرف شد. این بار گام‌هایش قانون جاذبه را شکست.... و آغوشی باز شد به فراخی آسمان و امیر دلها را تا درون مضجع شریف کشاند... و آنچه در این هم آغوشی گذشت، اشک بود که ترجمان رازهای نهانی شد. بی شک امیر دلها، از سرداران زمینه‌ساز ظهور بود: به سلیمان جهان از طرف مور سلام 🔆و بگذارید با زبان لطیف شعر حکایت آخرین زیارت مُلکی شهید قاسم سلیمانی را روایت کنیم: ای همه دانه‌ها که پشت فرصت سبز ایستاده‌اید می دانم تنتان بوی آفتاب می‌دهد و نقش دست پیری بر شانه های شما می‌درخشد و بیا تا با روح پرکشیده شهیدمان، به زیارت امام مهربانی‌ها برویم: باید غبار صحن تو را توتیا کنند "آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند" هوهوی باد نیست که پیچیده در رواق خیل ملائک اند، "رضا یا رضا" کنند بازار عاشقان تو از بس شلوغ شد ما شاعرت شدیم که ما را سَوا کنند "هرگز نمیرد آنکه دلش" جَلدِ مشهد است حتی اگر که بال و پرش را جدا کنند هر کس به مشهد آمد و حاجت گرفت و رفت او را به درد کرب و بلا مبتلا کنند دردی عظیم و سخت که آن درد را فقط با یک نگاه گوشه ی چشمت دوا کنند از آن حریمِ قُدسی ات، آقای مهربان "آیا شود که گوشه ی چشمی به ما کنند" 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
♨️ اگر می‌توانید "وبینار" رایگان این هفته را شرکت کنید. 🌐لینک ثبت‌نام: https://evnd.co/Q0NtY 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
20200705180624.pdf
959.7K
📌 مقاله تحلیل شیوه‌ها و ابعاد نهادسازی در روند ساخته‌شدن دولت پس از انقلاب از منظر نهادگرایی تاریخی 🖋 نگارنده: سید سعید میرترابی ⁉️مهمترین پرسش مقاله حاضر این است که با وجود فروپاشی تمام عیار ساختارهای قدرت رژیم پهلوی در جریان انقلاب و با عنایت به نبود یک سازمان حزبی فراگیر و کارآمد، نخبگان انقلابی در ایران چگونه موفق شدند پایه های نظم سیاسی جدید را در سالهای نخست پس از انقلاب مستقر سازند؟ 🔺فرضیه‌ای که در پاسخ به این پرسش مورد آزمون قرار گرفته این است که "نخبگان انقلابی ایران در سه سال نخست پس از پیروزی انقلاب (به عنوان لحظه سازنده)، در مواجهه با بحرانهای پیش رو و مقتضیات ایجاد نظم سیاسی نوین، به نهادسازی از پایین متوسل شدند که نتیجه آن ایجاد نهادهای توانمند درحمایت از رژیم سیاسی جدید و استقرار و تثبیت نظم سیاسی نوین بوده است." 📍در این راستا بر اهمیت نهادسازی و شرایط اجتماعی و سیاسی که نهادهای جدید دولت طی آن ساخته می‌شوند تأکید می‌گردد و ویژگیهای نهادسازی از پایین، تشریح می‌شود. در ادامه خاستگاه اجتماعی مهمترین نخبگان دولت ساز در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب مورد بررسی قرار میگیرد و در نهایت توضیح داده میشود که نهادسازی از پایین به تولید چه نهادهایی منجر شد و چگونه به تثبیت نظام سیاسی و استقرار سریع نظم سیاسی جدید یاری رساند. 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
📝 گزیده مقاله تحلیل شیوه‌ها و ابعاد نهادسازی در روند ساخته‌شدن دولت پس از انقلاب از منظر نهادگرایی تاریخی 🔰 رویکرد نظری مقاله: 🔺 الف-بررسی مفاهیم: 🔸 دولت‌سازی: دولت‌سازی را می‌توان روندی دانست که در آن توانایی حکومت در زمینه اعمال اجبار به همراه قدرت سیاسی، سازمانی وثمربخشی اقتصادی آن افزایش پیدا می کند (میرترابی، ۱۳۸۷: ۵۰). دولت‌سازی به معنای تقویت تواناییهای دولت در چهار حوزه ۱.برپایی نظم و سامان سیاسی مدرن، ۲. ایجاد بوروکراسی مدرن برای سیاستگذاری، ۳. نهادسازی یا ایجاد و تقویت نهادهای مدرن مرتبط با دولت به همراه نهادهای پشتیبان رژیم و ایدئولوژی سیاسی موجود و ۴. سرانجام توسعه‌گرایی یا تلاش دولت در مسیر توسعۀ حوزه‌های مختلف زندگی اجتماعی است. بنابراین میتوان دولت‌سازی را بر پایه عناصر سازنده آن به عنوان روندی پیچیده در نظر گرفت که طی آن توانایی دولت در این چهار حوزه تقویت و یا دچار تغییر می‌شود. (برنل ورندال، ۱۳۸۷: ۸۶-۱۸۴). در این مقاله با عنایت به شرایط زمانی مورد بحث که سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب را مدنظر قرار میدهد، شاخص دولت‌سازی و ارزیابی میزان توفیق آن عمدتا در دو حوزه نهادسازی حامی رژیم سیاسی جدید و برقراری نظم سیاسی و تثبیت آن مورد توجه قرارگرفته است. 🔸 نخبگان انقلابی: مقصود از نخبگان انقلابی در این مقاله، مجموعه رهبرانی هستند که با قرار گرفتن در راس جنبش انقلابی و سپس نهادهای تازه تأسیس نظام انقلابی همچون شورای انقلاب،مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در طراحی نهادهای جدید دولت نقش‌آفرینی کردند. همانگونه که در ادامه نشان داده می‌شود این نخبگان هم به لحاظ پایگاه اجتماعی و هم از نظر فکری عموما به نیروهای سنتی جامعه تعلق داشتند. 🔸 نهاد: نهادها در رویکرد نهادگرایی مجموعه‌ای از اصول، هنجارها، ارزشها و قواعد یا الگوهای رفتاری پایدار، ارزشمند و تکرار شونده‌اند که در دو قالب سازمان و رفتار یا شیوه‌های عمل پدیدار می‌شوند (هانتینگتون، ۱۳۷۵: ۲۳). رهیافت نهادگرا سه ویژگی را برای نهادها در نظر می‌گیرد که عبارتند از: ۱. ویژگی ساختاری جامعه یا سیاست (این ساختار ممکن است رسمی باشد مانند یک مجلس، یک کارگزار بوروکراسی عمومی، یک چارچوب قانونی یا ممکن است غیررسمی باشد مانند شبکه‌ای از سازمانهای متقابل یا مجموعه‌ای از هنجارها و الگوهای مشترك)، ۲. وجود میزانی از ثبات در طول زمان و ۳. اینکه یک نهاد باید بر رفتار افراد اثر بگذارد (گای پیترز، ۱۳۸۶: ۳۴). 🔸 نهادسازی: همانگونه که پیش از این اشاره شد نهادسازی یکی از مهمترین حوزه‌های دولت‌سازی است که طی آن نهادهای مدرن مرتبط با دولت و همچنین نهادهای پشتیبان رژیم و ایدئولوژی سیاسی موجود ایجاد و یا تقویت می‌شوند (برنل ورندال،۱۳۸۷: ۱۸۵). بر اساس فرضیه تحقیق، در این مقاله از نظر کارکردی دو دسته از نهادها یعنی نهادهای پشتیبان نظم سیاسی جدید (مثل نهاد کمیته‌های انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) ونهادهای حامی رژیم سیاسی انقلابی (مثل نهاد ولایت فقیه و شورای انقلاب) مد نظر قرار گرفته‌اند. البته باید در نظر داشت که در عمل کارکرد این نهادها در جلب پشتیبانی از رژیم سیاسی ونظم سیاسی نوپدید درهم می‌آمیزد. 🔸 نهادسازی از پایین: مقصود از نهادسازی از پایین این است که تصمیمهای نهادساز نخبگان تحت تأثیر ارزشها وسنتهای جاافتاده در لایه‌های درونی جامعه و نه ارزشها و ایدئولوژی‌های بیرونی صورت می‌پذیرد. مطالعات بسیاری نشان داده است که نهادهای دولت مدرن عموما توسط طیفی از نخبگان حکومتی و روشنفکران در کشورهای درحال توسعه از الگوهای اروپایی و بدون در نظر گرفتن تعدیل‌های لازم کپی‌برداری شده است (نک. اونیل، ۱۳۸۵؛ برنل ورندال، ۱۳۸۷). با این حال نخبگان در نهادسازی از پایین، تلاش میکنند ساختارهای سازمانی و رویه‌های رفتاری منطبق با ارزشهای درونی جامعه و کارآمد در برخورد با مشکلات موجود را شناسایی و به کار گیرند. مقوله طراحی نهادهای جدید دولت عموماً در حوزه تصمیمات نخبگان است (Migdal,1988 Waldner, 1999) با این همه این ایده قابل طرح است که درزمان بروز انقلاب‌های اجتماعی، نخبگانی که طیف وسیعی از اقشار جامعه را پشت سر خود دارند به حوزه حساس ساخت دولت وارد می‌شوند و تصمیمات این نخبگان معمولاً بر پایه ارزش‌های مندرج در ایدئولوژی انقلاب که حمایت اکثریت را به خود جلب کرده صورت می‌‌پذیرد. در نتیجه در این زمان مشارکت فعالی از بطن جامعه در ساخت نهادهای جدید صورت می‌پذیرد که میتوان آن را با عنوان نهادسازی از پایین توصیف کرد. 👇 ادامه 👇
👆 ادامه 👆 🔸 رژیم سیاسی: رژیم سیاسی به معنای هنجارها وقواعد بنیادینی است که در چارچوب آن اهداف کلان سیاست شامل اینکه قدرت باید در کجا واقع شود و چگونه مورد استفاده قرار گیرد، مشخص میگردد. بخش مهمی از رژیم سیاسی در هر کشور در قوانین مکتوب و عمدتا قانون اساسی و بخشی دیگر در رویه‌های جا افتاده عمل سیاسی جلوه‌گر می‌شود. (اونیل، ۱۳۸۵: ۳۲-۳۳) 🔸 نظم سیاسی: در بحث درباره دولت‌سازی، نخستین هدف ساخت دولت برقراری نظم سیاسی است که قرار است بر پایه آن ثبات سیاسی و بسیج منابع در راستای اجرای موفقیت‌آمیز تصمیم‌ها، خط مشی‌ها و مداخلات دولت صورت پذیرد (اسمیت، ۱۳۸۵: ۱۸۴) بنابراین می‌توان ایجاد و استقرار ثبات سیاسی و توانمندی در بسیج منابع را از شاخص‌های توفیق دولت‌سازی به حساب آورد. 🔰 ادامه دارد... 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
📝 گزیده مقاله تحلیل شیوه‌ها و ابعاد نهادسازی در روند ساخته‌شدن دولت پس از انقلاب از منظر نهادگرایی تاریخی 🔺 ب: رویکرد نظری: 🔹 نهادگرایی تاریخی به دنبال آن است که نشان دهد چگونه نهادها ظهور می‌کنند، تکامل می‌یابند و ثبات یا تغییر دارند. ویژگی دیگر روش نهادگرایی تاریخی از نظر تلن، بافت‌گرا بودن است. بدین معنا که در مورد ترجیحات، علایق و انتخاب‌های افراد و نخبگان، به بافت‌های نهادی توجه ویژه‌ای میشود. در واقع یکی از ادعاهای نهادگرایی تاریخی این بوده که نهادها بیشتر از مجرای خط مشی سیاسی و ساختار نزاع سیاسی ساخته می‌شوند اما تعریف منافع و اهداف، در بافت‌های نهادی صورت می‌پذیرد و جدا از آنها نیست. (Thelen ,1999 :374) 📌مطالعات نهادگرایی تاریخی بر پایه دو مفهوم اساسی قرار گرفته است. نخستین آن مفهوم «تغییر متکی به خط سیر» است. به گفته اسکاچ پل و پیرسون، زمانی که بازیگران سیاسی، با پذیرش مخاطرات مربوط، در مسیری مشخص حرکت میکنند، احتمالا درخواهند یافت که پا پس گذاشتن از خط سیر برگزیده شده بسیار دشوار خواهد شد. در این حال مسیرهای انتخاب نشده یا راه‌حل‌های جایگزینی که زمانی پذیرش آن‌ها کاملا امکان پذیر بود، به شیوه‌ای برگشت ناپذیر از دست خواهند رفت. (Skocpol and Pierson2002:695) 🌀چکیده‌وار میتوان گفت آن نهادهایی که رهبران دولت در خلال دوران اولیه دولت‌سازی با آزادی عمل فراوان ایجاد میکنند؛ در مراحل بعد گزینه‌های آنها را در برخورد با بحران‌های سیاسی و اقتصادی تعیین خواهند کرد. در اینجا، خط سیر تحول نهادها، بر توانایی رژیم در ایستادگی در برابر بحران ها اثر خواهد گذاشت (25,2007::Smith) 💢زمانی که تصمیمها، شکلی نهادین پیدا کنند، نقش عامل انسانی تغییر پیدا می‌کند. نهادها به موازات قوام‌یابی و توسعۀ خود در طول زمان، گزینه‌های پیشروی رهبران سازندۀ خود را تغییر می‌دهند. در اینجا منطق بحث ما، از مفهوم تغییر متکی به خط سیر بهره می‌گیرد. بر این پایه میتوان گفت میراث نهادین مرتبط با دورۀ اولیه توسعه، چارچوب‌های عمل و توانایی رهبران را در خلال بحران‌های اقتصادی و سیاسی بعدی تعیین می‌کند. بنابراین ما در تحلیل خود از بحث‌های ایستا دربارۀ ساختار و کارگزار [انسانی] فراتر میرویم تا مفهومی پویا و وابسته به زمان از توسعۀ نهادها ارائه کنیم. (Smith,2007:25) دومین مفهوم «لحظه سازنده» است. لحظه سازنده بر پایه رویکرد فوق، مقطع زمانی ویژه‌ای است که در آن تصمیمها و انتخابهای بازیگران عرصه سیاست جنبه‌ای نهادین به خود می‌گیرند و بازگشت از آن‌ها به شکلی فزاینده دشوار می‌گردد. (اسمیت، ۱۳۸۹: ۹۵-۹۷) آنچه که یک لحظه سازنده را از دیگر دوره‌ها جدا می‌کند این است که در این بزنگاه، گزینه‌هایی انتخاب می‌شوند که «کشورها (یا واحدها) را در سیری از تغییر و تحول پیش می‌برند و پیامدهایی مشخص را دنبال می‌کنند. این خط سیر را به آسانی نمیتوان در هم شکست یا وارونه ساخت» (Mahoney, 2001:7) 🔺بر پایه این مفهوم میتوان یک مقطع زمانی حسّاس در دوره پس از انقلاب را در نظر گرفت که طی آن نخبگان انقلابی، تصمیم‌هایی سرنوشت ساز درباره شیوه ساخت نهادهای سیاست و دولت اتخاذ میکنند. درباره انقلاب ایران، این دوره را میتوان در فاصله دی ماه ۱۳۵۷ تا خرداد ۱۳۶۰ در نظر گرفت. ▪️از سوی دیگر انقلاب به عنوان یک پدیده فراگیر سیاسی واجتماعی، با بروز نظمی تازه در زندگی اجتماعی همراه است و ساختارها و نهادهایی جدید را در حوزه قدرت و دولت برقرار می‌سازد که از آن میتوان به الگویی تازه در دولت‌سازی پس از انقلاب یاد کرد. ♨️ در حقیقت، دولت‌سازی به معنای ایجاد نهادهای تازه و تقویت نهادهای موجود آن است و انقلاب‌های اجتماعی با کمک به تأسیس نهادهای جدید در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی، توانایی بالای خود در دولت‌سازی را به اثبات رسانده‌اند. (هانتینگتون، ۱۳۷۵ ؛ اسکال پل، ۱۳۷۶ ؛لفت ویچ، ۱۳۸۷). 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
-117760254_-212449.pdf
1.96M
📖 🔘 کتابی برای مسئولین تشکل‌های فرهنگی 🔹"مرد تشکیلات" عنوان کتابی است که در سال ۱۳۹۶ در سالروز شهادت امام صادق(ع) توسط موسسه آموزشی پژوهشی صراط انقلاب منتشر شد. 🔸این کتاب بر اساس گفتارهایی از حجت‌الاسلام گردآوری شده است. 🔹در کتاب مرد تشکیلات، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون حیات سیاسی و سیره تشکیلاتی رییس مکتب شیعه حضرت امام صادق علیه‌السلام تبیین شده است. 🔸مطالعه این کتاب به فعالان فرهنگی و مسئولین تشکل‌های انقلابی توصیه می‌شود. https://ble.ir/roshd97 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
زمینه های ایجاد کمیته (1).pdf
452.5K
📝 زمینه و بسترهای فکری، ساختاری و کارگزاری ایجاد سازمان کمیته‌های انقلاب اسلامی ایران 🔺هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی زمینه‌ها و بسترهای فکری، ساختاری و کارگزاری سازمان کمیته‌های انقلاب اسلامی است. 💢یکی از سازمان‌های مهمی که پس از پیروزی انقلاب پدید می‌آید سازمان شبه‌نظامی و شبه پلیسی متشکل از انقلابیون و توده مردم است. 📍کمیته‌های انقلابی از اولین سازمان‌هایی بود که به ضرورت برای حل مسائل نظامی و امنیتی و تأمین امنیت آسایش و رفاه مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد. 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
📝 گزیده مقاله زمینه و بسترهای فکری، ساختاری و کارگزاری ایجاد سازمان کمیته‌های انقلاب اسلامی ایران 🔺هر انقلابی، خود موجد فکرهای نو، طرحهای (ایده‌های) تازه، فرهنگ انقلابی و نهادها و سازمان های جدید و انقلابی است. آنچه انقلاب را غنا میبخشد و در تحقق آرمان‌هایش استوار و کوشا به صحنه عمل وارد میکند، همین مجموعه فکرها، نهادها و سازمان‌ها هستند؛ هرچه حضور این مجموعه در میدان انقلاب، قویتر و بیشتر باشد، انقلاب با قدرت بیشتر و مطمئن از راهی که درپیش گرفته، به سوی ساختن آینده‌ای مطلوب خواهد تاخت؛ اگر انقلابی بتواند تمامی تشکیلات حکومتی خود را مبتنی بر همین فکرها، نهادها و سازمان‌ها بنا کند، انحراف از مسیر اصلی، غیرممکن می‌شود و هرچه بیشتر به تشکیلات رژیم سرنگون شده اتکا داشته باشد، احتمال انحراف، بیشتر خواهد بود. (رحیمی، ۱۳۶۱ : ۵۹). 🔸 ایدئولوژی تشکیل سازمان کمیته‌های انقلاب اسلامی در راستای ایدئولوژی انقلاب اسلامی بود. 🗣 یوسف ترابی از نیروهای فعال کمیته‌های انقلاب اسلامی درباره ایدئولوژی تشکیل سازمان کمیته‌های انقلاب، معتقد است، ایدئولوژی مکتب تشیع و اسلام ناب محمدی (صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله) که همان ایدئولوژی انقلاب اسلامی است، ایدئولوژی تشکیل کمیته‌ها بود. (یوسف ترابی، مصاحبه درخصوص کمیته های انقلاب اسلامی، توسط محقق ۱۳۹۹/۳/۳) 🖋 نگارندگان: زیبا عابدی، عباس کشاورز شکری 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
📣 دومین همزیستی برای حل مسائل اجتماعی با محوريت مسائل مناطق آسیب دیده شهری 🔴 این پیش رويداد بصورت برگزار ميگردد. ✅ مزایای شرکت در پیش رويداد : 1⃣ تخفیف برای ثبت نام در رویداد نهایی 2⃣ دریافت شرکت در پیش رویداد 🗓 چهارشنبه ، ۱۱ تیر ۹۹ ⏰ ساعت ۱۸ تا ۲۰ 🔵 لینک ثبت نام : https://evnd.co/azR2I (پس از ثبت نام لینک شرکت در برای شما ارسال می گردد.) @policypitch_ir 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
200941312_2125001_-1808573188657207213.pdf
545.3K
📝 مقاله تجربه مدیریت نهادهای انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان‌های نوین، الگویی برای مهندسی فرهنگی سازمان‌ها 🔸نهادهای انقلاب اسلامی، سازمان‌های نوینی به شمار می‌آید که با فرمان معمار انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) طراحی و تشکیل شد. فلسفه وجودی این سازمان‌ها را باید از دل ویژگی‌ها و مقتضیات زمان و از جوهر و آرمان‌ها و رسالت انقلاب اسلامی دریافت. 💢نهاد، سازمانی ارگانیک است که مهندسی و مدیریت آن با فرهنگ و ارزش‌های جامعه سازگار است. این‌گونه سازمان‌ها می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای محیط پیرامونی خود باشد و انحلال پذیر نباشد. 🔺بخش زیادی از سازمان‌های رسمی امروز کشور به رغم تحولاتی که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آن‌ها ایجاد شده، هنوز از ویژگی‌های بوروکراتیک کاملاً فاصله نگرفته است و آسیب‌های پیروی از الگوی توسعه مکانیکی سازمان را تحمل می‌کند. 🌀برای این‌که این دسته از سازمان‌ها دارای مدیریت اثربخش شود و بتواند نیازهای جامعه را پاسخ دهد، لازم است در طراحی و مهندسی آن‌ها، رویکرد نهادی اعمال شود و در آن‌ها نوسازی، بازسازی و مهندسی مجدد صورت پذیرد. 〽️تجربه مهندسی و مدیریت نهادهای انقلاب اسلامی می‌توانند راهنمای خوبی برای این تحول در سازمان‌های رسمی و کلاسیک موجود کشور باشد. 🖋نگارنده: دکتر مهدی ناظمی اردکانی؛ استادیار دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام) 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
💠 در کدام افق؟ 🏴 شهادت امام جواد (علیه‌السلام) رخصتی است برای یک تلنگر! ▪️گاه در نگاه ما امام معصوم (علیه‌السلام) با آن بلندایی که در زیارت جامعه کبیره توصیف شده است، صرفا "باب الحوائج" است و گاه ما به پشتوانه رسالتی بزرگ که در خویش احساس می کنیم، "باب العزم" . 🔺عزم در نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی (رحمت‌الله‌علیه) اینگونه است: عزم همان تصميم قاطع براى انجام كار نيك است -به خلاف اراده که شروع در انجام کار است- لذا عزم و تصميم هميشه مقارن با خود عمل نيست. گاهى قبل از رسيدن وقت عمل انسان براى انجام آن تصميم می‌گيرد. مثلا با خود می‌گويد: «اگر خدا مالى به من دهد تمام يا قسمتى از آن را صدقه خواهم داد يا اگر با دشمنى برخورد كنم در راه خدا با او مبارزه مى‏كنم و باكى ندارم اگر چه كشته شوم.» اين تصميم گاهى مخلوط به نوعى ضعف و ترديد است كه با صدق در تصميم متضاد میباشد. مرحله بعد عمل مطابق با تصميم است، نفس انسان در تصميم‏‌گيرى دست و دل باز است، چون وعده دادن مشقتى ندارد ولى هنگامى كه وقت عمل می‌رسد و انسان می‌تواند به تصميم خود عمل كند، اميال و شهوات به هيجان می‌آيند و ممکن است گاهی تصميم فراموش می‌شود. 🔹عزم، زیر ساخت اندیشه کارهای بزرگ است. به عبارت دیگر عزم بذری است که در اندرون اندیشه ما کاشته شده و در بیرون به شکل یک عمل تجلی می‌کنند. 📍حال این متن را با تأمل بخوان: ابراهیم (علیه‌السلام) از ذكر بت پرستان و معبود ايشان اعراض كرد و مدح مولى آغاز كرد و در وصف او جلّ جلاله اطناب كرد، گفت: فَإِنَّهُمْ عَدُوٌّ لِي إِلَّا رَبَّ الْعالَمِينَ، الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ. نشان محبّت آنست كه محبّ چون در وصف محبوب آيد دل از ديگران واپردازد، همه ذكر محبوب كند، همه ثناى محبوب گويد، از ذكر و ثناء و شكر او سير نشود و خاموشى نتواند، چنان كه خليل (ع) چون در ذكر و مدح اللَّه آمد، بنگر كه چون در ذكر و ثناء فراوان آويخت و دعا و خواهش بسيار كرد. بسا فرقا كه ميان دو قوم است يكى ارباب حوائج ديگر اصحاب حقايق ارباب حوائج جهد كنند و طاعت آرند و اوراد شمرند وانگه حاجتهاى خود بر پى آن عرضه كند و دل در پاداش بسته و الحاح در دعا و حاجت خواست كرده. و فى الخبر: ان اللَّه عز و جل يحب الملحين فى الدعاء. اين مقام ارباب شريعت است، و موسى (ع) برين مقام بود آن گه كه ميگفت رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَ يَسِّرْ لِي أَمْرِي الى آخر الاية. و برتر ازين مقام اصحاب حقايق است كه از ذكر و ثناء محبوب و اجابت خواست نه پردازند. گهى زبان در ثناء آويخته گهى دل در مشاهده آميخته و سرّ بمواصلت رسيده در خود فانى گشته و بحقّ باقى شده، اينست حال خليل آن گه كه ميگفت: الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ، اى يهدينى منّى اليه فانى محو فى وجودى لا اهتدى فى نفسى الى معبودى. 🔰اکنون این آیه را بنیوش: فَاصْبِرْ کَمَا صَبَرَ أُوْلُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ حتی صبر، به عنوان یک ابراز عملی عزم، گونه‌ای دارد که شایسته صاحبان عزم است. ❇️رهبر فرزانه انقلاب «عزم راسخ» و «کوشش بی‌وقفه» را دو عامل مهم برای تمدید حیات انقلاب و رسالت اهالی جبهه انقلاب می‌دانند. 🏴 سالروز شهادت جوادالائمه، حضرت امام محمدتقی (علیه‌السلام) تسلیت‌باد. 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
▪️هوالشاهد 🏴شامگاه آخرین یکشنبه ماه ذی‌‌القعده و در آستانه شهادت حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام)، روح مجاهد خستگی‌ناپذیر جبهه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی؛ حاج مهدی حبیب‌پور در جوار رحمت حق آرام گرفت. 🔺او که به گواهی همه‌ی هم‌رزمانش، در مسیر پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها شبانه‌روز در حال مجاهدت بود؛ گاه در مقام تبلیغ فرهنگ اهل‌بیت در قالب ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، گاه در مقام کارآفرینی برای محرومین، گاه در جایگاه یک خَیّر دلسوز و حامی ایتام و افراد بی‌بضاعت و گاه در مقام مولد محصولات و پوشاک ایرانی اسلامی، شجره‌های پر ثمر و با برکتی کاشت و با این همه حرکت، آرام و قرار نداشت. 🔹افتخار خادمی خیریه‌ جهادی حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام) و ارادت او به این خاندان ان‌شاءالله در این ایام، اسباب حسن عاقبت را برای این بسیجی مکتب حضرت روح‌الله و فدایی حضرت سیدعلی فراهم خواهد کرد. 🤲خداوند به خانواده داغدار این عزیز و همه‌ی دوستان و هم‌رزمانش در جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی صبر و اجر عنایت و روح پاک او را با حضرت ثارالله محشور فرماید. 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
🔺 💠 بروشور معرفی آوند 🔹صفحه ۱ از ۲ 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
🔺 💠 بروشور معرفی آوند 🔹صفحه ۲ از ۲ 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
📖تفکر سیستمی برای تغییر اجتماعی؛ راهنمای کاربردی برای حل مسائل پیچیده، جلوگیری از عواقب ناخواسته و دستیابی به نتایج پایدار 🖋 تالیف دیوید پیتر استرو 🖊ترجمه دکتر علی اصغرسعدآبادی و ندا آرامی پور تابستان 1399 📝 این کتاب به طرز به کارگیری تفکر سیستمی خواننده کمک شایانی خواهد کرد. به کارگیری تفکر سیستمی به عنوان روش زندگی و راهنمایی برای یافتن اهرم ها و ارتقای توانایی مراجعه به چشم انداز از محورهای این کتاب است. 📝 هدایت ها در سه بخش اصلی و فصول مختلف طراحی شده است. در بخش اول تفکر سیستمی در بستر اجتماعی ارائه شده و چرایی، چالش ها، عناصر و خطوط اصلی را در قالب داستان و بصورت شفاف ارائه می کند. 📝 فرایند چهارمرحله ای تغییر با تشریح زمینه سازی، درک واقعیت، حمایت از نتایج تجزیه و تحلیل سیستم، مسئولیت پذیری افراد و تبیین و مقایسه هدف و وضع موجود محتوای بخش دوم اثر بوده تا در فصل دهم نقاط اهرمی و بنیادی تغییر معرفی می شود. 📝 در بخش انتهایی ،آینده بر مبنای تفکر سیستمی ترسیم خواهد شد و گذر از مسیر تفکر سیستمی در برنامه های راهبردی، ارزیابی و تبدیل شدن به یک متفکر سیستمی سرفصل های اصلی اثر را شکل می دهد. 📝علاقه مندان می توانند جهت مطالعه صفحات آغازین و یا خرید این کتاب به لینک زیر مراجعه نمایند. https://b2n.ir/682792 اخبار دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🆔 @mgtisunews 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand9
🏮به مناسبت سالگرد صدور پيام مقام معظم رهبری (مد) به گروه‌های جهادی، بسيج اساتيد دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار مي‌کند 💢 گفتگوی انتقادی پيرامون آسيب‌شناسي حرکت‌های جهادی و ارائه راهکارهای توسعه اشتغال‌زايي و توانمندسازی مناطق محروم ⏰ زمان: چهارشنبه 8 مرداد 1399؛ ساعت 15 تا 17 🎬 برنامه به صورت زنده از آدرس اینترنتی زیر پخش خواهد شد: 🔗 http://ocwvc.unreal.iust.ac.ir/riudtj6fpwse 👈 نرم‌افزارهای ضروری برای بستر وبينار مجازی (ادوب کانکت) از پيوند زير قابل دريافت است. 🔗 http://vc.iust.ac.ir/software/software.html 📚 متن پيام مقام معظم رهبری به گروه‌های جهادی 🔗 https://www.leader.ir/fa/content/23357/www.leader.ir 🔴 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
*پویش رسالت اندیشی نهضت جهادی * 📍دعوت فراگیر به بازخوانی وتأملی پیرامون پیام ۹ بندی امام خامنه ای خطاب به اعضای گروه های جهانی و بسیج سازندگی در تاریخ 11 / 5 / 1398 ✅ محور های ارائه " آثار ، نظرات و تحلیل ها " 🔰مفاد پيام ۹ بندی رهبر معظم انقلاب به گروه های جهادی 🔰نقش گروههای جهادی در گام دولت سازی 🔰آسیب شناسی گروه های جهادی در حال حاضر و آینده 🔰خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت 🔰نسبت گروه های جهادی با حلقه های میانی مدنظر رهبر انقلاب مطروح در بیابان 1 / 3 / 1398 ) *در قالب* : 🎥 ** 🔊 ** 📖 ** *مهلت ارسال آثار : 8 مرداد 1399* 🛍 *به همراه نقد آثار برگزیده* 📩 ارسال آثار از طریق : 💬پیام رسان تلگرام : @jebhemedia_admin 💬پیام رسان اینستاگرام :@jebhemedia 💬پیام رسان ایتا: @jebhemedia_admin ☎️ تلفن : ۰۱۱-۳۳۴۱۲۷۲۳ — ۰۹۱۹۶۸۹۰۰۵۲ ** 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
24.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*پویش نهضت رسالت اندیشی جهادی* 💠 کاری از جبهه فرهنگی مردمی استان مازندران. 🎥 ** 🔰 امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی : بگذارید ما یک *مجموعه عظیمی از نسل انقلاب اسلامی* رو در کشور ما شاهد باشیم که از لحاظ سطح فهم *مسائل مدیریتی و خدمت‌رسانی و ایجاد عدالت و قیام به قسط* ... به جایی رسیده که ذهن‌های معمولی بشر نرسیده و باید از آن الگو بگیرند. ** 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
🔰دشمنی، امروز با ملّت ایران زیاد است. وقتی دشمنی زیاد شد، از این طرف همکاری باید زیاد بشود، تلاش باید زیاد بشود. وقتی دشمنی حمله میکند، انسان بایستی نیروهای خودش را متمرکز کند و مجتمع کند و کار کند؛ امروز این جوری است -حالا بعد شرح خواهم داد- دشمنها در صددند ملّت ایران را اذیّت کنند. همچنان که بنی‌اسرائیل حضرت موسیٰ را اذیّت میکردند، این دشمنانِ ما هم که بعضی‌شان جزو بنی‌اسرائیلند، میخواهند ملّت ما را که تابع پیغمبر و حضرت موسیٰ و حضرت عیسیٰ و بقیّه‌‌ی پیغمبران است اذیّت کنند. وقتی‌ میخواهند اذیّت کنند، ما باید همه‌ی نیروهایمان را جمع کنیم، متمرکز کنیم، تلاش کنیم و کار کنیم؛ مثل دوران دفاع مقدّس. ۱۳۹۹/۰۵/۱۰ بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
24.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*پویش نهضت رسالت اندیشی جهادی* 💠حجت السلام حسن مرادی مسئول موسسه تبلیغی بلاغ مبین 🎥 ** 🔰 چهل و دو نفر از رفقای جهادی رسیدیم خدمت حضرت آقا من نفر سومی بود که قرار بود صحبت کنم واقعاً دل تو دلم نبود خواستم جلوی حضرت آقا صحبت بکنم و اون نتایج اون جرقه ای که ایشون تو دل ما روشن کرد و بر جهادی را عرض بکنم بسرعت نوبت من شد شروع کردم گفتم آقا جان ... 🔺در ادامه مشاهده کنید ... 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
🗣 احسان رزمجو ، فعال فرهنگی اجتماعی استان مرکزی : 🔰 6 دلیل و زمینه منجر به ایجاد و گسترش اقیانوس های به عمق یک متر می شود: 1. احساس بی نیازی و نداشتن اراده لازم برای خودسازی 2. وجود سطحی نگری و تنگ نظری 3. عدم اولویت بندی در کارها و وجود پراکنده کاری 4. درگیری افراطی در مسئولیت های اجرایی و عدم وقتگذاری برای دانش افزایی فردی و جمعی 5. بیگانگی و یا دوری از فرهنگ کتابخوانی 6. اسیر شدن در فضای مجازی ۲ 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98