eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
886 عکس
333 ویدیو
91 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 *جهاد بهشتی* 🔰 نقش شهید بهشتی در تشکیل جهاد سازندگی 🌀 ، عضو وقت شورای مرکزی جهاد سازندگی 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
🔰 *سندروم شماره دو* 🔰 ♦️ *سندروم ساخت اقیانوس های به عمق یک متر* نمی دانم جزو درس های کلاس چندم بود که ریشه ها دو دسته اند. برخی ریشه ها ، ریشه های افشان اند. در سطح خاک پخش می شوند و بین ریشه اصلی و ریشه های فرعی تفاوتی وجود ندارد. و برخی، ریشه های راست است. این ریشه ها به اعماق فرو می روند و ریشه اصلی ضخیم تر از ریشه های فرعی است. ریشه های افشان در همین دور و برشان به هر آبی رسیدند، جا خوش می کنند. همین آب های سطحی برایشان کافی است و ریشه های راست و یا قائم جستجوگرند. قرآن هدف آنها را " ماء غدق " می داند : و ان لو استقاموا علی الطریقة لاسقیناهم ماء غدقا. و اینکه اگر آنها [= جنّ و انس‌] در راه (ایمان) استقامت ورزند، با آب فراوان سیرابشان می‌کنیم (1) امام انقلاب ، مدظله العالی در بازخوانی حرکت انقلاب، از امامی می گوید که هیچگاه دل به ریشه های افشان نبست و به افق های کم راضی نشد : بسیاری از انقلابی‌های دنیا وقتی كه از دوران جوانی خارج میشوند و به پیری میرسند، دچار تردید میشوند، دچار محافظه‌كاری میشوند؛ حتّی گاهی حرفهای اصلی خودشان را هم پس میگیرند. بیانیه‌های امام در سالهای آخر عمر، حتّی از سخنان سال ۴۲ ایشان گاهی انقلابی‌تر بود، تندتر بود، قوی‌تر بود؛ پیر میشد، اما دل او جوان بود، روح او زنده بود؛ این همان استقامتی است كه در قرآن كریم میفرماید: «و ان لو استقاموا علی الطّریقة لاسقیناهم ماء غدقا»(2) خداوند مژده می دهد : ما باران رحمت خود را بر آنها فرو مى باريم، و منابع و چشمه هاى آب حياتبخش را در اختيارشان مى گذاريم، و آنجا كه آب فراوان است همه چيز فراوان است، و به اين ترتيب آنها را مشمول انواع نعمتها قرار مى دهيم. «غدق » (بر وزن شفق ) به معنى آب فراوان است .(3) *بعضی از ما بر این باورند که یک اقیانوسیم، به عمق یک متر.* تنوع کارهایمان و به زبان ساده تر دل مشغولی هایمان ما را دلخوش کرده است. اگر بخواهیم راحت تر ببینیم ، عمده کارهایمان عمق ندارد. البته در سندروم دیگری با دقت به این فرضیه خواهیم پرداخت. خیلی زود دوست داریم به آمار برسیم . یک گزارش رنگی با چند نمودار خطی و یا دایره ای حالمان را جا می آورد آنوقت وقتی در خلوت، خودمان را می بینیم، کارگر بی اندیشه ایم آنوقت برایمان تازیانه ای نرم می زند ادبیات، که: اي برادر تو همه اندیشه ای مابقی خود استخوان و ریشه ای گر گل است اندیشه ی تو گلشنی ور بود خاری تو هیمه گلخنی 🔸آدم هایی که ریشه راست و یا قائم دارند، دیر ثمرند! ایده هایشان زود بروز و ظهور پیدا نمی کند. این که مهم نیست. آب های سطحی این آدم ها را سیراب نمی کنند. آنها یک راست می روند به سمت سفره های زیر زمینی معنا! آنها برای هر اقدام ساعت ها می اندیشند، می نویسند، مشورت می کنند. و شاید بگویی: با این همه وظایفی که بر دوشمان است؟ *جان من ! رسالت ها فرا زمان است . مثل قله همواره باید دیده شود و وظایف، مبتنی بر زمان اند.* حالا مثل کوه نوردها باش. برای رفتن به قله به یک کوله کوچک اکتفا نمی کنی؟ آنوقت شما در زمزه جبهه سازانی هستید که کارتان کارستان است. یا کاری نمی کنید و یا کاری که انجام می دهید کولاک است. بیا این آیه را برای ریشه های بینش مان بخوانیم، تا قد بکشد تا آن دور دست ها. سفره های ناپیدای معناها! وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ (4) جبهه ساز ؛ نماد "لیتفقوا فی الدین" است. جبهه ساز اول یک فقیه معناجو است و بعد یک فعال اجتماعی. جان همه جبهه سازهای رهیده از جاذبه، بیاییم و از اولین دوربرگردان برگردیم. خیلی ها دوست دارند ما در کارزدگی بمانیم و اندیشه مان عقیم شود. چه دشمنان آن سوی آب، چه دشمنان وطنی و چه دوستان هم افق. بیا دوباره بازخوانی کنیم این فراز از بیانیه گام دوم را : شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار می‌آورد؛ این، بی‌گمان محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی حکومتها توفیق چندانی نخواهد یافت. اخلاق و معنویّت، البتّه با دستور و فرمان به دست نمی‌آید، پس حکومتها نمیتوانند آن را با قدرت قاهره ایجاد کنند، امّا اوّلاً خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً زمینه‌ را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراین‌باره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوه‌ی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمی‌ها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند. ریشه ها را باید تا فراسوی معانی کوچاند آن طرف دریایی است منبع نور و شعور ریشه ها باید کوچ کردن آموخت .
*منابع*👇👇 1)سوره جن - 2)16چهاردهم خرداد نود و دو -3 تفسير نمونه جلد ۲۵ ، صفحه ۱۲۲- 4) سوره توبه ۲ 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
🔰 درس عاشورا، درس فداکاری و دینداری و شجاعت و مواسات و درس قیام لله و درس محبت و عشق است. یکی از درس‌های عاشورا، همین انقلاب عظیم و کبیری است که شما ملت ایران پشت سر حسین زمان و فرزند ابی‌عبدالله‌الحسین علیه‌السلام انجام دادید. خود این، یکی از درس‌های عاشورا بود. *امام خامنه ای (حفظه الله)* ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
کاری که در زمان امام حسین علیه‌السلام انجام گرفت، نسخه کوچکش هم در زمان امام ما انجام گرفت، منتها آن‌جا به نتیجه شهادت رسید این‌جا به نتیجه حکومت. این همان است فرقی نمی‌کند؛ هدف امام حسین با هدف امام بزرگوار ما یکی بود. 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
🔺 *دوره آموزشی سیاست‌پژوهی مدرسه حکمرانی تمدن* 1️⃣ *ترم اول: اصول و مبانی سیاستگذاری* با حضور: *مهندس رستم قاسمی* - وزیر اسبق نفت و فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا (بررسی تجربه در میدان عمل حوزه سیاستگذاری در شرایط تحریم) *دکتر مازیار عطاری* - مدیر عامل بنیاد توسعه فردا (تمدن اسلامی و جایگاه سیاستگذاری در آن ) *دکتر مجید مختاریان پور* - هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (فرآیند و چرخه سیاستگذاری) *دکتر محمدمجید فولادگر* - مدیر پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی (فعالیت اندیشگاهی، نقش آن و تفاوت با کار دانشگاهی) *دکتر حامد اقبالی* - معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی (روش تحقیق سیاست‌پژوهی مساله محور) *جناب آقای مهدی رعنایی* - کارشناس حوزه سیاستگذاری و اقتصاد (اصول و ملاحظات سیاستگذاری) *دکتر احسان پرنیان* - کارشناس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی (روایت تجربی موفق سیاست پژوهی(طرح سوت زنی)) 🕒 *مهلت ثبت نام: 16 شهریور ماه* 💵 *مبلغ دوره: 40 هزار تومان* ⏰ *زمان: روزهای پنج شنبه 20 و 27 شهریورماه* 📌 *ثبت نام: مراجعه به سایت tamaddon-gs.ir* 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬اینستاگرام: 🆔 @avand_98
📒معرفی کتاب مبانی مدیریت عاشورایی 🔺 بخش هایی از مقدمه کتاب : عاشورا چشمه همیشه جاری است که فرد، جامعه و تاریخ را سیراب ساخته و میسازد؛ مکتب استوار برحقایقی است که ساختن و ساخته شدن را می آموزد؛ اقیانوس ژرفی است که گوهرهای بی بدیل دارد. هرچند تاکنون پرده هایی از سیمای تابناک این حقیقت همیشه جاوید کنار زده شده و هرروز می شود، بشریت برای دست یافتن به مسیر سلوک، به تحقیق و پژوهش در این واقعه ، محتاج است. تحلیلگر سطوح عاشورا با لایه هایی مواجه است که برای درک هرلايه و دستیابی به لایه های عمیق تر نیاز به توجه و بررسی بیشتری است. اینکه عاشورا تجلی همه زحمات انبیا و اولیاست و نیز مقدمه ای برای ظهور مهدی موعود است، موضوعی است که باعث شده عاشورا یک حلقه اتصال بین کوششهای انبیا و اولیای قبل و بعد از خود باشد و این نشان از کمال و اهمیت این حرکت دارد. حرکتی که طلایه دار و جریان ساز آن اباعبدالله الحسین ع است؛ کسی که انگشت اشاره همه انبیا و اولیا و در رأس آن اهل کسا خاصه رسول گرامی اسلام به اوست. *بهترین شیوه مدیریتی را ائمه اطهار به منصه ظهور گذاشتند که نظم، انضباط، تحت امر ولایت بودن و عمل به قرآن از ارکان چنین مدیریتی است؛* بنابراین اگر مدیران آن جامعه اسلامی نیز خود را ملزم به رعایت این نکات بدانند، به طورقطع جامعه به سوی مدینه فاضله مدنظر اهل بیت حرکت خواهد کرد. 🔰 لینک خرید اینترنتی کتاب https://bookroom.ir/book/27146/%D9%85%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C 🆔 @avand98
📔 برشی از کتاب *مبانی مدیریت عاشورایی* 🔰 *تشکیلات سوز* 🔹 *راز تصفیه دقیق در معادله نیروی انسانی امام حسین "علیه السلام"* درنگی در فرایند جذب عاشورایی امام حسین در مسیر کربلا و خلوص اصحاب داد: در قاموس فرهنگ تشکیلاتی از دو دسته انسان در بدنه تشکیلات نامی به میان می آید: ۱.تشکیلات ساز ۲. تشکیلات باز در این میان دسته سومی نیز قابل طرح است: تشکیلات سوز! در این مجال نمایی از بحث طرح خواهد شد که فروعات و شاخه های آن قابل پیگیری و پژوهش است ... 🔸تشکیلات سوزکیست؟ مهم ترین عامل برای از هم گسیختگی و هرج و مرج سازمانی، حضور افراد تشکیلات سوز در بدنه اصلی نیروهاست. تشکیلات سوز سبب از بین رفتن انسجام تیمی به خصوص در فعالیت هایی که نیاز به تداوم، استمرار و استقامت دارند می شود؛ حتی حضور فیزیکی این نوع (افراد) در گروه، فروپاشی تشکیلات را باعث خواهد شد. امام در مسیر کربلا با دقت هرچه تمام تر دست به این "خالص سازی" می زند. این حرکت در سه موج قابل تحلیل است: ١. خواندن: در طول مسیر مکه تا کربلا ۲. راندن: در شب عاشورا ۳. خواندن (مجدد): در ظهر عاشورا تشکیلات سوز چه می کند؟ اثر افراد تشکیلات سوز در یک کلام و انسجام زدایی است و حتی حضور این افراد و گفت وگوهای این دسته باعث تشطط و دل سردی دسته باعث تشملط و دل سردی نیروها می شود. زیباترین شاهد این مدعا بیان حضرت علی در خطبه ۲۹ نهج البلاغه ای "کلامکم یوهی الصم الصلاب ": سخنان(لاف و گزاف) تان سنگ های سخت را نرم میگرداند... راهکار مقابله با این نوع جریان: فرایند خالص سازی راهکاری برای به ثبات رساندن یک مجموعه است. این تعداد کم به تعبیر قرآن حتی بر گروه های باهیبت و پرطمطراق غلبه خواهند داشت:" کم من فئه قليله غلبث فئه کثیره بإذن الله والله مع الصابرين " در این صورت هرچه فرایند خالص سازی در نیروهای یک سازمان قوی تر باشد، اطمینان از عدم ریزشهای ناگهانی نیز بیشتر خواهد شد. راز اطمینان امام از اصحاب دو چیز بود: 1. آزمایش نیرو ۲. تصفیه نیرو این خلاصه کلامی بود که امام حسین در شب عاشورا به خواهرش فرمود: زینب کبری عرض کرد: برادر جان ! آیا نیات اصحاب خود را آزمودهای؟ نگرانم که وقت درگیری و برخورد نیزه ها تنهایت گذارند! امام گریست و فرمود: هان! به خدا سوگند، ایشان را از خود راندم و آزمودم، در آنان جز دلاوران و ارزشمندانی پایدار که به کشته شدن در رکاب من همانند کودک به شیر مادر مأنوس اند، حضور ندارند!» *ادامه_دارد..* 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
✂️📔 برشی از کتاب مبانی مدیریتی عاشورایی 🔰 تشکیلات سوز "قسمت دوم" اما والله لقد نهرتهم و بلوتهم و لیس فیهم الأشوس الأقعص یستأنسون بالمنیة دونی استئناس الطفل بلبن أمّة؛ برای مواجهه و مقابله با مشکلات بیرونی، تصفیه درونی نیروها بسیار ضروری است.یک نیروی ناخالص می تواند سبب تشطط کلیه نیروها در مواقع بحرانی شود.گزارش زیر موید دیگری از همین اتفاق در شب عاشوراست که از باب نمونه آورده می شود؛ چون امام ع در کربلا فرود آمد، نزدیک ترین اصحاب که بیش از همه با امام ، مخصوصا در مواقع خطر، همراه بود، هلال بن نافع بود، زیرا او مردی دوراندیش و بینا در سیاست بود. امام شب عاشورا [نابه هنگام] از خیمه ها بیرون آمده و دور شد. هلال نگران شده شمشیر خود را برداشت و با شتاب رفت تا خود را به امام رساند. دید او در مراقبت از خیمه ها اعماق دشت و بلندی ها و جاهای مشکوکی را که مشرف برخیمه هاست، وارسی می کند. امام ع به پشت سر خود متوجه شد (در تاریکی و او را دید. پرسید: کیستی؟ هلال؟! عرض کرد: آری، فدای تو! از اینکه در شب به سمت لشکرگاه این ستمگر بیرون آمدی، نگران شدم. فرمود: ای هلال! آمدم تا این پستی و بلندی ها را وارسی کنم. نکند فردا که آنان و ما درگیر می شویم، کمین گاهی برای هجوم آنان به خیام ما باشد. سپس برگشت و در حالی که (بازوی چپ او را گرفته بود، می فرمود: همان است! همان است! به خدا سوگند، وعده ای است که تخلف بردار نیست! سپس فرمود: هلال ! چرا هم اینک از میان این دو کوه نمی روی که خود را برهانی؟! هلال روی قدم های امام ع افتاد و عرض کرد: در آن صورت مادر هلال در سوگش بنشیند. سرورم! شمشیرم با هزار شمشیر و اسبم با هزار اسب برابر است. به آن خدایی که همراهی تو را بر من منت نهاد، از تو جدا نشوم تا این که هردو از کارزار باز مانند و خود کشته شوم.» امام در این معادله حتی از غلام قدیمی خود نیز نگذشت؟ سپس جون، غلام سیاه ابوذر غفاری، خدمت امام ع آمد. امام ع به او فرمود: من بیعت را از تو برداشتم و آزاد گذاشتم؛ زیرا تو به امید عافیت و آسایش تا این جا به همراه ما آمده ای و در راه ما خود را به ناراحتی و مصیبت مبتلانگردان!» ثم تقدم جون مولی ابی ذر الغفاري و كان عبدا أسود فقال له الحسين : أنت في إذن منی فانما تبعتنا طلبا للعافيه فلا تبتل بطريقنا. 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
📔 معرفی کتاب تشکیلات انقلابی بستری برای رویش امت واحده 🔺 در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: "تشکیلات انقلابی پیشرو و پیش برنده برای جبهه حق کار می کند، حق را شناخته است برای حق حرکت می کند و با جبهه باطل همواره در حال مقابله و مبارزه می باشد و با پایداری و استقامت در راه حق در مقابل دنیا و مظاهر فریبنده آن دچار عافیت طلبی و رفاه زدگی نمی شود و در برابر زرق و برق و دلفریبی آن تسلیم نمی شود و منافع دنیوی و گروهی را بر منافع الهی ترجیح نمی دهد.   🔸 واضح و مبرهن است، اگر یک تشکیلات انقلابی همواره تحلیل درستی از وضعیت گذشته، حال و آینده جامعه، دنیا و موقعیت خود در هستی در اختیار داشته باشد می تواند علاوه بر پیشرو بودن به عنوان یک تشکیلات پیش برنده، گروه ها و تشکل های وسیعی را با خود همراه نماید و جبهه متحد متشکل و بلکه جریان رونده و مولد طرفدار حق را ساماندهی و راهبری نماید و به عنوان یک تشکیلات الگو و طراز انقلاب اسلامی برای سایر تشکل های طرفدار جبهه حق، در همه ابعاد فکر، سخن، اتخاذ مواضع، حرکت و مبارزه، یک مرجع حرکت ساز، جهت دهنده و راهبر باشد. 🔰 خرید اینترنتی کتاب تشکیلات انقلابی https://bookroom.ir/book/52579/%D8%AA%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D9%87 💬پیام‌رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98
📔 برشی از کتاب تشکیلات انقلابی 🔰 انظباط و جدیت در تشکیلات انضباط و جدیت در تشکیلات نظم و جدیت در تشکیلات از اصول مهم است. امام موسی صدر در این باره می فرمایند: «اگر بخواهیم فرزند این دنیا باشیم، اگر بخواهیم زنده باشیم، اگر بخواهیم فعالیت و تلاشمان به ثمر برسد، و اگر دوست دار خلودیم، باید منظم کار کنیم. بلبشو و بی نظمی، جز فنا در این دنیا، نتیجه ای ندارد. زیرا دنیایی است که همه چیزش منظم است. ما هم اگر منظم باشیم، به ثمر می رسیم. و اگر بخواهیم به ثمر برسیم و از عمرمان نتیجه بگیریم، باید منظم باشیم. این اصل به ما یاد می دهد که در همه چیزمان ، در زندگی داخلی مان، در زندگی مالی مان ، در وضع درس خواندن مان، در وضع جواب نامه نوشتن های مان، در معاشرت با دوستان مان، در روش تحصیلی و روحانی مان، در روش تبلیغاتی مان و در هر چیزی که در اداره آن سهیم هستیم، باید منظم باشیم. اگر منظم نباشیم، نابود و بی اثر خواهیم شد؛ درست مانند کسی که در شهری با هوای استوایی و گرم بخواهد لباس پشمی به تن کند و برای گرما آماده نباشد، با کسی که در زمستان بخواهد لباسی نازک بپوشد، یا کسی که برخلاف جریان آب بخواهد شنا کند چنین آدمی البته نمی تواند موفق شود. دنیا براساس حق و عدل و انضباط و نظم استوار است. اگر کسی نبی - بخواهد بی نظمی کند، در این دنیا به نتیجه نمی رسد. و هیچ تردیدی در آن نیست. در این دنیای سازمانی، اگر ما باز بخواهیم تک روی کنیم، به نظر من، نهایت سادگی است. ما اگر نه امروز عمل دسته جمعی نداشته باشیم کلاهمان پس معرکه است. که هست ! برای اینکه همه چیز * منظم و تشکیلاتی و سازمانی است. شما جایی نشان دهید که تنها پیش بروند، بی سازمان راه بروند، ان بی تشکیلات پیش بروند، پاتک روی کنند. نمی توانید پیدا کنید. . الأمور المنتظم فيها الخلاف.. . . . . . . کارهای منظم و منظبط به سبب مخالفت و خلافکاری تباه می شود. بنابراین لازمه گردش درست کارها انضباط و جدیت در امور است و مدیریت رسول خدا عن مدیریتی ابکاری که منضبط و جدی بود. هیچ تشکل و جامعه ای بدون انضباط و جدیت به مقصد خود نمی رسد. مراد از بالست انضباط و جدیت ، سامان پذیری، آراستگی، نظم و ترتیب و سعی و کوشش در کارها و پرهیزاز هرگونه سستی و بی سامانی در امور است. یک تشکل و جامعه منضبط و جدی از هماهنگی کامل برخوردار نبحت با است. خداوند اهل ایمان را از هرگونه ناهماهنگی و پیش افتادن نسبت به خدا و رسولش پرهیز میدهد و آنان را به پیروی کامل در این جهت فرا می خواند تا مجموعه سامان یابد و منضبط شود. مسئولیت پیروان در برابر رهبران ایجاب می کند که هماهنگی کامل با آنان را حفظ کنند و در را هیچ کاری و هیچ سخن و برنامه ای بر آنان پیشی نگیرند و از نابسامان شدن امور و بی نظمی بپرهیزند البته این سخن بدان معنا نیست که اگر پیشنهاد یا مشورت یا نصیحت و انتقادی دارند، از اظهار بپرهیزند و آن را در اختیار رهبران و مدیران نگذارند، بلکه منظور نفی پیشی گرفتن از ایشان و تصمیم اعلام گرفتن و انجام دادن بدون هماهنگی و پیش از تصویب آنان است. 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🔰🔰🔰 طریق 🔰🔰🔰 🔸رسانه در عملیات های فرهنگی اجتماعی محله محور 🔵تجربه نوردی 📝 تجربه دوم 🗣️ رضا ینگجه فعال رسانه اي استان همدان 🕔زمان: پنجشنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۸ 🟢 مروری بر الگو های موفق ، در تشکیل قرارگاه های رسانه ای و هم افزایی با نهادهای هنری-رسانه ای برای تقویت عملیات های جبهه فرهنگی انقلاب از طریق لینک زیر وارد شوید: http://gharar.sshb.ir/b/zg9-upp-d7y 🔳 منتظر ارائه تجربیات موفق مجامع استانی در مدل و الگوی نقش سپاری و مردم سازی رسانه های محلی در عملیات های فرهنگی اجتماعی هستیم 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تیزر برنامه کهکشان اندیشه... به زودی... 🗣 گفتگوی تحلیلی و توصیفی پیرامون متن و حواشی 🔰 *با حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی ستاد شیراز* ⬇️⬇️⬇️ https://www.instagram.com/t v/CFDAz8dBGzw/?igshid=1xc42qxc2lnih 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: اگر تلاشهای امام سجاد (ع) نبود، شهادت امام حسین (ع) ضایع شده بود و آثار آن نمی‌ماند. شهادت امام سجاد "علیه السلام" تسلیت باد . 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🔺 جمع بندی ویژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔰نهاد، نهاده جبهه ساز 🔴 آوند ، در دومین گام تضارب افکار و تعامل اندیشه ها و پس از مردم نگاری ، به" نهاد "به عنوان حلقه واسطه جریان رایج کشور و حاکمیت در تراز انقلاب اسلامی پرداخت. بر خود فرض می دانیم که از همه نویسندگان و محققان عزیز در ایجاد این آوردگاه فکری تقدیر نماییم .آوند بر این باور است که اهالی جبهه انقلاب ، بدور از جایگاه ستادی و یا اجرایی شان کنش گران فکری این جبهه اند در میان آثار رسیده ، نهاد دارای ویژگی های زیر است: 🔸 یک: سازمانی نوین و طرح شده توسط معمار انقلاب اسلامی 🔹 دو: سازمانی ارگانیک با تکیه بر سازگاری مهندسی و مدیریت آن با فرهنگ و ارزش های جامعه 🔸 سه: ذات نهاد ، نشانگر تمایل جدی و عزم در ایجاد تغییر است. 🔹 چهار: نهاد،ساختاری پویا برای کنترل اجتماعی مبتنی بر نیازهای تازه است 🔸 پنج: نهاد، با تکیه بر ساخت اجتماعی ، برای مردم نقش های خلاق می آفریند. 🔹 شش: نهاد سازی ،فی نفسه با تکیه بر فرهنگ ممکن است. 🔸 هفت: حرکت و جریان سازی در مقابل نهاد، به دلیل صلابت، استواری و مقبولیت عمومی مشکل خواهد بود. 🔹 هشت: رستنگاه نهاد ، طبیعت جامعه است و نه دستوری 🔸 نه: اساسا در گردنه های تاریخی تغییر ، مردم خویش را در برپایی نهاها می یابند. به عبارت دیگر نهاد ، ظرف حضور پرشکوه ، اختیارمند و هدفمند مردمی است. 🔹 ده: ایجاد نهاد ،به معنی تغییر بنیادین کنش هاش بینشی حاکمیتی است. به عبارت دیگر نهادسازی برای تغییراتی کوچک (مانند تغییر در کنش ها) مطلوب نیست. 🔸 یازده: نهادسازی ، باورداشت کرامت انسانی در پناه حاکمیت خداوند و عبودیت در مقابل او است. با این تعریف،نهاد،معبد است. 🔹 دوازده: نهاد،انفجار اجتماعی بر خلاف مشی های فکری و کارکردی گذشته است. 🔸 سیزده: ایجاد نهاد،موازی سازمان های موجود می تواند و باید اصلاحگر آنان باشد. 🔹 چهارده: نهاد، اگر صرفا بازوی اجرایی حاکمیت باشد و نقش پر رنگ و موثر مردم در ایجاد و تداوم آن نادیده انگاشته شود، تنها یک سازمان است. 🔸 پانزده: ایجاد نهاد، یک تصمیم نخبگانی، جسورانه و اعتمادساز است. 🔹 شانزده: "نهاد ،مشارکت جدی مردم در کنش های حاکمیتی را ایجاد، تثبیت و تداوم می بخشد. 📩 ادامه دارد ... 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🔺 جمع بندی ویژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔴 **نهاد ، نهاده ی جبهه ساز* * - قسمت دوم 🔰** فلسفه وجودی نهاد: *‌* 🔹یک: شناخت مقتضیات زمان 🔸دو: شناخت جوهره آرمانی انقلاب اسلامی 🔹 سه: اهتمام ویژه به رسالت انقلاب اسلامی 🔸چهار: قدرت پاسخگویی به نیازهای محیط پیرامون 🔹پنج: انحلال ناپذیری 🔸شش: قدرت نوسازی ، بازسازی و مهندسی مجدد 🔹هفت: ریل گذاری برای رسیدن جامعه به هدف های غایی انقلاب اسلامی 🔸هشت: امکان طراحی سبک زندگی متناسب با ضوابط و اصول انقلاب اسلامی 🔹نه: امکان رشد و تحول فرهنگی و ساختاری جامعه را فراهم می کند. 🔸ده:نهاد باید از مقبولیت عام مردمی _ و نه قشر و گرایشی خاص - برخوردار باشد. 🔹۱۱: نهاد ، قدرت نوزایی ، گسترش ، زایش و تغییر رسالت و شکل دارد. 🔸دوازده: اساس نهادسازی ، اختیار و ضرورت است. بخش نخست به معنی اراده مبتنی بر خواست است و بخش دوم به معنی ایجاد حرکت های بزرگ و جمعی 🔹سیزده: اساس نهاد سازی ، برای عبور از مرحله رفع نیاز و حضور در میدان هدف های آرمانی است. به عبارت دیگر صرفا تامین نیازهای انقلاب کافی نیست ، بلکه بستر سازی اجتماعی برای ارتقای مبانی بینشی مردم مد نظر است. 🔸چهارده: رسالت بزرگ نهاد ، همگونی ارزش ها و مطلوب های غایی ، هنجارها و نشانه های راه است. 🔹پانزده: برند و نمایه نهاد نهضت مردمی است و نه مدیران انتصابی ، همانگونه که در سال های نخست همه مدیران مخلص نهادهای انقلاب ذوب در مردم بودند. 🔸شانزده: ساختاری همه فن حریف ، منعطف و سیال است 🔹هفده: نهاد،حافظ دست آوردهای موجود و زمینه ساز به دست آوردن دست آوردهای بزرگ تر است. ادامه دارد... 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
جمع بندی ویژگی نهادی بودن جبهه و شبکه نهاد ، نهاده جبهه ساز - قسمت سوم نهاد ساز باید ویژگی های زیر را دارا باشد: 🔹 یک: دارا بودن مبانی علمی ، تئوری ، فقاهتی و استنباطی ( همانگونه که امام راحل چنین بودند ) 🔸 دو: متعهد 🔹 سه: با هویت 🔸 چهار: هدفمند 🔹 پنج: برآیند آرمان جمعی 🔸 شش: مردم شناس 🔹 هفت: افق پژوه 🔸 هشت: توانایی تطبیق 🔹 نه: بارور شده با ارزش های جامعه 🔸 ده: ذوب در مردم و همراه با آنان و عدم ایجاد طبقه جدید و متمایز چنین انسانی با ایجاد نهضت های فکری و عملکردی ، توان بالقوه مردم را بالفعل می کند و نهضت ارتقای باور و تکنیک زیست را ایجاد نمایند. 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
جمع بندی ویژگی نهادی بودن جبهه و شبکه نهاد ، نهاده جبهه ساز - قسمت چهارم در این آثار ارزشمند نشان داده شد که: 🔹 یک: نهاد سازی برای تغییر ریل جریان های فکری یک ضرورت است 🔸دو:ناکارآمدی سازمان های موجود و عدم سرعت کافی در ایجاد تحولات فکری بستر ساز ایجاد نهاد است. 🔹سه:صرفا ایجاد نهاد در کنار حفظ همه قواعد و مقررات بروکراتیک و غیر انقلابی کافی نیست. 🔸چهار:عدم تربیت نیروهای در تراز نهاد انقلاب ، ارزش کاربردی آن را تبدیل به ضد ارزش می کند. 🔹پنج:باید ارزش ها ، هنجارها ، اعتقادات سازمان یافته و افق های تازه در نهاد متصور باشد. 🔸شش:ذات نهاد ، وابستگی ، پیوستگی ، همراهی و هم افقی اجتماعی است . 🔹هفت:با رفع کارکرد نهاد ، فصل حذف تدریجی آن فرا می رسد و تلاش برای برپایی و ماندگاری آن بیهوده است. 🔸هشت: انگاره موقتی بودن نهادهای انقلاب ، با خوانشِ گسترش اهداف انقلاب اسلامی ناسازگار است و باید با بهره گیری از ره آوردهای آن سازملان های بروکراتیک را اصلاح نمود. 🔹 نه:نهاد ، باور ساز است و نمی گذارد مردم در باورهای متروک گذشته بمانند.عقاید ارزشی و هنجار جدید و ارتقا یافته ، سبک زندگی مردم را تغییر می دهد. 🔸ده:نهاد ،فی نفسه برای مردم مشتاق تغییر ، مهارت افزا است. 🔹یازده:ایجاد نهاد برای تثبیت و تمرکز قدرت ، یک فریب بزرک و رایج اجتماعی است. 🔸دوازده:ایجاد تحول و نوسازی و بازسازی در نهادهای انقلاب اسلامی ، یک ضرورت است. 🔹سیزده:نهاد سازی ، کادرسازی مبتنی بر گام های بزرگ انقلاب اسلامی است. 🔸چهارده: نهاد ، یک موجود زنده و پویا است و همواره باید اهداف پلکانی برای آن متصور شد. 🔹پانزده:نهاد سازی ،دولت سازی نیست. 🔸شانزده:هر چه زیر ساخت ایجاد نهاد غیر رسمی و مشارکت جو باشد، مطلوب تر است. ادامه دارد ... 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🔺 جمع بندی وِیژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔻 نهاد ، نهاده جبهه ساز - قسمت پنجم (آخر) در نهایت نبض حیات یک نهاد اینگونه است: 🔸 یک:موثر در بینش و کنش مردم 🔹 دو:جایگاه اسنادی در جامعه و بویژه در بحران های درونی و بیرونی اجتماعی 🔸 سه:ثبات در طول زمان 🔹 چهار: حفظ کارکردها 🔸 پنج:کادرساز 🔹 شش: بینش ساز 🔸 هفت:مهندسی مطلوب زمان برای مدیریت تغییرات با توجه به شتاب انقلاب اسلامی 🔹 هشت:پدیده سازی ، و نه صرفا پدیده نگاری 🔸 نه:امکان ابداع در حکمرانی سیال و غیر قابل پیش بینی ( با توجه به دشمن شناسی و دشمن پژوهی ) 🔹 ده:استوار سازی بینشی مردم با تکیه بر ارزش های دینی ، سنتی و حاکمیتی و ایجاد گروه و یا گروه های شاهد و چه زیبا است این بیان مبارک مقام معظم رهبری که: هیچ کس سپاه را خلق نکرد ،سپاه مثل یک چشمه جوشید. چند پرسش برای تامل بیشتر: آیا نهادهای موجود توان برپا داشتن پرچم بیانیه گام دوم انقلاب را دارند؟ آیا سازمان و گروه سازی های سفارشی ما ، نهاد سازی با همه معیارهای بالاست؟ آیا مردم ، به عنوان صاحبان اصلی انقلاب همچنان توان نهادسازی خودجوش را دارند؟ آیا در بحران های اجتماعی مجال دیده شدن نهادهای مردمی را می دهیم؟ آیا ذائقه جبهه سازان انقلاب به فراگیری جذب همه و یا عمده اقشار مختلف مردمی است؟ جبهه انقلاب اسلامی برای شناخت و تربیت زیر زمینی نخبگان توانمند مردمی به منظور ایجاد نهضت های فکری و عملکردی در قالب نهادهای مردمی سازگار با رسالت انقلاب چه برنامه ای دارد؟ اگر نهاد را نماد جوشش مردمی بدانیم ، در دهه اخیر کدام نهاد را به معنی واقعی نهاد می دانیم؟ موانع جدی نهادسازی ، با شرایطی که در بالا آمد ، چیست؟ با توجه به نکات اشاره شده درباره ننبض حیات نهادها ، کدام نهادهای موجود نیاز به احیا دارند؟ حال این جملات از مقام معظم رهبری را با دقت مرور کنید: "یک نکته‌ی بسیار مهمّ دیگری دارد و آن، این است که خدمت شما، حرکت شما و کار شما کمک میکند به رونمایی از الگویی که اسلام برای جامعه‌سازی و برای مدیریّت جامعه دارد نشان میدهد؛ این خیلی مهم است." " اسلام الگوی مستقلّ خودش را دارد. الگوی اسلامی برای نظام‌سازی و جامعه‌سازی به طور خلاصه یک الگویی است مرکّب از ایمان و علم و عدل؛ این سه عنصر اصلی است. ایمان به معنای ایمان توحیدیِ خالص که این ایمان توحیدیِ خالص، هم در ساخت شخصیّت انسانها تأثیر میگذارد، هم در ساخت جامعه و قواره‌ی عمومی جامعه اثر میگذارد، و هم در عمل شخصی امتداد دارد، هم در شکل اجتماعی. علم با گستره‌ی بی‌انتهای [آن] -هم علم الهی، هم علم طبیعی به آن [معنا] که غربی‌ها هنرشان را در آن نشان دادند، [یعنی] تسخیر طبیعت و تسلّط بر طبیعت و مانند اینها- جزو چیزهایی است که در اسلام ممدوح است. بعد انسان عروج میکند از این مرحله به مراحل بالاتر؛ علم به هویّت انسان، علم به عالَم ملکوت و علوم الهیِ برتر از این حرفها. این علم شامل همه‌ی این مسائل است. عدل هم به معنای وسیع عدل؛ هم عدالت اقتصادی، هم عدالت قضائی، هم عدالت اجتماعی، [یعنی] عدالت به معنای واقعی کلمه. این، آن چیزی است که امام به ما یاد داده. ما البتّه در هر سه بخش عقبیم. تحرّک ما تحرّک مناسب و شایسته‌ای نبوده. دوستان جبهه انقلاب ! این بار زمین مانده بر دوش کدام نهاد موجود و یا نهاد ایجادی است؟ عزتتان زیاد . فکرتان بالنده 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
-1202577664_-212641.pdf
1.66M
جمع بندی ویژگی نهادی بودن جبهه و شبکه (متن کامل) 🔘 نهاد ، نهاده جبهه ساز 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔰 مقام معظم رهبری بروز استعداد ها و نحوه حضور شگفت آور مردمی در مدل سازی ابتکاری، بی سابقه و نوین دفاع مقدس 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مدلسازی جدید برای حضور مردم در دفاع مقدّس و بُروز استعدادها در دفاع مقدّس برای حضور مردمی یک مدل‌سازی جدیدی انجام گرفت. نحوه‌ی حضور مردمی یک نحوه‌ی شگفت‌آوری است اوّلاً همه‌ی آحاد ملّت ایران، آنهایی که مایل بودند در این عرصه شرکت کنند، هر که بود، هر چه بود، توانست در یک *شبکه‌ی زنده، کارآمد، داوطلبانه و پُرشور* جای خودش را پیدا کند. کارگر کارخانه، شاعر و سرودخوان، راننده و صاحب‌کار و ریخته‌گر، کشاورز روستایی، کارمند اداری و انواع و اقسام گروه‌های مردمی میتوانستند در این شبکه‌ی عظیم مردمی حضور پیدا کنند؛ این یک مدل جدید بود. این در دنیا هیچ سابقه‌‌ای ندارد؛ هیچ جا ما [نمونه‌اش را] نخوانده‌ایم و نشنیده‌ایم. [درباره‌ی] جنگهای فراوان، کتابهایشان، فیلم‌هایشان درآمده، ما هم خیلی از این قبیل چیزها را خوانده‌ایم، مطالعه کرده‌ایم [امّا] نمونه‌ی چنین بسیج مردمی عظیمی اصلاً وجود ندارد. این مدل جدید بود؛ مدل‌‌‌‌سازی جدید که همه میتوانستند همکاری کنند، همه میتوانستند هم‌افزایی کنند همه [کمک]میدادند. 📆 رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در مورخه ۳۱ شهریور ماه ۹۹ 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
🔰 پایِ حرکت ، کوله ای می خواهد برای تداوم کوله ی راه ، مهارت هایی است که انگیزه را دوچندان می کند؛ و شوق را افزون، و هدف را نزدیک، کوله راه ، الزامِ ماست؛ و هر کس کوله باری مستقل دارد. 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
کوله راه.pdf
1.27M
🔰 کوله‌راهقسمت اول: شناسه ملکوتی 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 جنگ به وسیله‌ی مردم اداره شد. 🔘 هم ارتش و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم نیروهای گوناگون، متکی به مردم بودند؛ به ایمان مردم، به عشق مردم، به صفای مردم. از خط مقدم تا همه‌ی صفوف عملیاتی، تا پشت جبهه و پشتیبانی، مردم با صفا و صداقتی مثال‌زدنی و فراموش‌نشدنی، برای فداکاری آمادگی داشتند. 📆 بیانات در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه‌ ۱۳۹۰/۰۷/۲۰ 💬پیام‌رسان‌بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 https://Eitaa.com/avand98 💬پیام‌رسان جبهه: 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 💬پیام‌رسان اینستاگرام: 🆔 http://instagram.app/join/avand98