eitaa logo
آوای ملکوت
182 دنبال‌کننده
992 عکس
704 ویدیو
98 فایل
گزیده های ناب از آیات و روایات و سخنان بزرگان در سیر و سلوک الی الله و بصیرت و جهاد انقلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️جایگاه امام حسین(ع) نزد عمر سعد... 🔻عمر سعد و حربن یزید ریاحی دو تن از بزرگان سپاه ابن زیاد بودند که از جنگ با امام حسین(ع) احتراز داشتند و خود را در دوراهی بهشت و جهنم میدیدند، عمرسعد نتوانست دل از حکومت ری بِکند و طریق جهنم را انتخاب کرد. اما حربن یزید ریاحی، آزادگی و سعادت دو جهان و شهادت در رکاب امام حسین(ع) را برگزید. 📍شهیدآوینی: قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آنچه فرموده اند: كل یوم عاشورا و كل ارضٍ كربلا... این سخنی است كه پشت شیطان را می لرزاند و یاران حق را به فیضان دائم رحمت او امیدوار می سازد. ... و تو ، ای آن كه در سال شصت و یكم هجری هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده ای و اكنون ، در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه بشریت ، پای به سیاره زمین نهاده ای ، نومید مشو ، كه تو را نیز عاشورایی است و كربلایی كه تشنه خون توست و انتظار می كشد تا تو زنجیر خاك از پای اراده ات بگشایی و از خود و دلبستگی هایش هجرت كنی و به كهف حَصینِ لازمان و لامكان ملحق شوی و فراتر از زمان و مكان ، خود را به قافله سال شصت و یكم هجری برسانی و در ركاب امام عشق به شهادت رسی...  ای دل! تو چه می كنی؟ می مانی یا می روی؟ داد از آن اختیار كه تو را از حسین جدا كند... ✅ @avayemalakut
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 مگر خدا عمر حضرت حجت (عج) رو تا زمان ظهور تضمین نکرده، برای چی توصیه شده در روز عاشورا برای سلامتی امام زمان صدقه بگذاریم؟ 🎙پای منبر استاد عالی ✅ @avayemalakut
🔻منطق سرخ حسین و منطق بی‌رنگ ما: ارادت دینی، اراده‌ی انقلابی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روزگار عجیبی‌ست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصت‌ویک هجری متوقف کرده‌اند و برای امام شهید، حسین -علیه‌السلام- ناله سر می‌دهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهی‌شان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمی‌رود؛ چنان‌که اشک‌های کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشسته‌اند و به گذشته می‌نگرند و اکنون‌شان، شبیه میلیون‌ها نظاره‌گر سال شصت‌ویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامه‌ی کربلا، خاموش و بی‌طرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمی‌دانند. دلداده‌ی عزای حسین هستند و نه خط حسین. می‌گریند، اما فریاد برنمی‌آورند. تشنه‌ی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنه‌ی خون‌شان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبسته‌اند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین می‌شمارند. از کربلا، یک داستان غم‌انگیز ساخته‌اند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنون‌شان و انتخاب‌های اکنون‌شان را به آن عرضه نمی‌کنند. در این روایت، کربلا نمی‌تواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود می‌ماند و از درس و عبرت تاریخی، تهی‌ست. براین‌اساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمی‌خیزد که هزینه‌دادن برای آن، معنا پیدا کند. ۲. و کاش فقط نظاره‌گر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومی‌رفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، هم‌دردی می‌کنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابی‌گری می‌نشانند و جبهه‌ی سازش و تسلیم و انقیاد را برمی‌گزینند. از راه‌ رفته، بازمی‌گردند و تجربه‌ی گره‌گشای مقاومت را کنار می‌نهند. مقاومت را باطل و بی‌فرجام می‌شمارند و بی‌اعتنا به خط حسین، به سوی قبله‌ی مذاکره و التماس و ذلت، سجده‌ می‌کنند. وعده‌ی همراهی می‌دهند اما اندکی بیش، دوام نمی‌آورند و به جبهه‌ی مقابل می‌گریزند. برای غربت حسین، بر سینه می‌کوبند، اما برای تداوم راه حسین، قدم برنمی‌دارند. منطق حسین را دفن کرده و قیام خونینش را به یک خاطره‌‌ی محزون فروکاهیده‌اند که بازخوانی سالیانه‌اش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را می‌بینند و می‌یابند، اما جانب لذت و منفعت و تعصب را می‌گیرند. هم‌اشک و هم‌درد حسین هستند، نه هم‌راه و هم‌منطق او. حقیقت را تنها نهاده‌اند و سر در لاک زندگی شخصی فروبرده‌اند. جز به خود نمی‌اندیشند و نصیبی از بی‌تعلقی نبرده‌اند. حسین را برای محرم و هیأت می‌خواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح می‌دهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را می‌ستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمی‌گزینند و حتی از احتمال جنگ می‌هراسند. آداب تقیه می‌دانند و با مبارزه بیگانه‌اند. برای حسین، قیام را می‌پسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوسته‌ها و ظواهر، متوقف مانده‌اند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکنده‌اند. هم‌عهد با عافیت هستند و تن به بلا نمی‌سپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت. ۳. چه کنیم با این تعارض‌ها و تهافت‌ها؟! چه کنیم با این تذبذب‌ها و تلاطم‌ها؟! چه کنیم با این فهم تاریخی‌شده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادت‌های منهای اراده‌ی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معامله‌گری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان می‌دهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دین‌فروشی می‌کنند. از دین خویش می‌فرسایند برای طلب دنیا. دنیای‌شان تا آنجا دینی‌ست که هزینه ندارد. دین‌داری‌شان، بی‌هزینه و عافیت‌طلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشوده‌اند و کیسه دوخته‌اند، اما حسین نیزه‌نشین را می‌ستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیک‌تر باشد را افراطی و‌ تندرو می‌خوانند؛ چنان‌که در زمانه‌‌ی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه. و حسین، چه زیبا و‌ موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بنده‌ی دنيايند و دين، لقلقه‌ی زبان آنهاست، و هر جا منافع‌شان به‌وسيله‌ی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مى‌چرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دين‌داران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزنده‌ی او به جامعه‌ای است که دین را در سایه‌ی دنیا می‌طلبد و هر آن‌گاه که زمینه‌ی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری می‌افکند و دنیا را بر صدر می‌نشاند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Hossein Taheri _ Riyan (320).mp3
10.56M
ریان ابن شبیب! می اومد بوی سیب از تو صحرا
Amir Kermanshahi - Cheghadr Shologheh.mp3
4.05M
چقدر شلوغه قتلگاه نمی‌رسه صدات😭
🩸السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ، وَعَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، وَعَلَىٰ أَوْلادِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلَىٰ أَصْحابِ الْحُسَيْنِ 🏴 أَعْظَمَ اللّٰهُ أُجُورَنا بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ عليه السلام، وَجَعَلَنا وَإِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الْإِمامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلاٰمُ ✅ @avayemalakut
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین 🔻عاشورا، جدیدترین اثر استاد روح‌الامینی ✅ @avayemalakut
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️بعضیا نمازشون بو دنیا میده... بعضیا کاسبی‌شون بو خدا میده 🍃 درس اخلاق استاد عالی ✅ @avayemalakut
♨️ ✅ سریال تلوزیونی قصه های «هیس هیچی نیس» در فضایی فانتزی تولید شده است که روایتی طنز و متفاوت از تاریخ جهان را ارائه می‌کند؛ این مجموعه از قسمت‌های مختلفی از جمله دادگاه، استعدادیابی، سرآشپز، تاریخ کاغذی و … تشکیل شده که آیتم سرآشپز ترکیبی از کار رئال و عروسکی است.   ✅ در این سریال، از جمعی از بازیگران تئاتری بهره گرفته شده است که شامل ۱۵ بازیگر اصلی و ۲۰ بازیگر فرعی می‌شوند و در عین حال این بازیگران حدود ۷۰ نقش و شخصیت را در این مجموعه ایفا می‌کنند. ✅ این مجموعه اثری اقتباسی از کتاب ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» مهدی میرکیایی است که مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.  ✅ این مجموعه شنبه، یکشنبه و دوشنبه حوالی ساعت ۱۸ از شبکه دو سیما و چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۲۱ از شبکه امید روانه آنتن می‌شود. کارگردان: حسین حقانی تهیه کننده: حمیدرضا عطارد محصول: مرکز تولیدات نوجوان سوره ✅ @avayemalakut
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ آیت الله مرتضی تهرانی: ♦️یمن محل حضور امام زمان (عج) است و بیشترین سرداران سپاه حضرت ایرانیان هستند. ✅ @avayemalakut
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
🌹شهیــد اسماعیــل هنیـه: دنیا همینگونه است، خداوند می‌میراند و زنده می‌کند؛ می‌خندانـــــد و می‌گریـــانـــــد؛ اما امت اسلامی ان‌شالله جاودان خواهد بود. 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
ویرانه های غزه : پایان تاریخ در غرب - طلوع موعودگرایی مقدس از شرق 🔰دکتر موسی نجفی : ✅یکی از اساتید برجسته فلسفه غرب در درس غرب شناسی می گفتند: 🔴 غرب یک سکه دو رو است یک طرف آن دمکراسی خواهی و آزادی طلبی است و یک روی دیگر آن "منفعت طلبی" و " سود افزایی" است ؛ اما نکته مهم اینجاست در صورت انتخاب بین یکی از این دو ، بدون تردید غرب دومی را بر اولی ترجیح داده و دمکراسی را به پای منافعش قربانی می کند ۰ 🔵 در مسئله کشتار و یا به تعبیر دیگر حمام خون در غزه فلسطین نکته مذکور به وضوح به اثبات می رسد ؛ اما این بار یک متمم هم می توان به اصل گفته شده افزود و آن این است که این بار به علت ماهیت و ابعاد جنایات انجام شده ، غرب حتی منفعت چندانی هم نخواهد داشت چرا که در این وضعیت تقریبا تمامی ارزشهای تمدن غرب و اخلاقیات مبتنی بر آن متزلزل گشته است و در این به اصطلاح "منازعه و یا جنگ تمدنها" ، یا به تعبیر هانتیگتون این "گسل فرهنگی "غرب است که آسیب دیده و برای همین است که گفتیم بزرگترین منفعت غرب که همان نماد سازی و الگو برداری از عظمت و "خود برتری باوری" است به چالش جدی فرو افتاده است و این بار اگر پایانی برای تاریخ بشر باشد این پایان تاریخ غرب است که "موعود گرایی مقدس" را از شرق نوید می دهد۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
✊ وَ إِنَّهُ لَجَهادٌ، نَصْرٌ أَو إِسْتِشْهادٌ... هنيئاً لك يا هنية 🔺جبهه حق، ابراهیم می‌دهد، اسماعیل می‌دهد، اما اراده خداوند بر امامت مستضعفان قرار گرفته... وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ... إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ...
🚩 إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ❖ شهید مطهری«ره» • نه، هیچ‌وقت خون شهید هدر نمی‏‌رود، خون شهید به زمین نمی‌ریزد. خون شهید هر قطره‏‌اش تبدیل به صدها قطره و هزارها قطره، بلکه به دریایی از خون می‏ گردد و در پیکر اجتماع وارد می‌‏شود. 📚قیام و انقلاب مهدی(ع) ص۸۷ @avayemalakut
⭕️ ومکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون ✍ اصغرزمانی 🔻ترور اسماعیل هنیه یک هدف نظامی برای اسرائیل بود و اسرائیل بارها او را مورد سوء قصد قرار داده بود و بالاخره این ترور در آینده به وقوع میپوست و مجاهد کبیر اسماعیل هنیه به فوز شهادت می رسید، ولی در قاموس تدبیر الهی خون قهرمانان مقاومت باید خروشی ایجاد کند و کاخ ظلم را ویران و اساس آن را منهدم کند. 🔻اسماعیل هنیه که در جایگاه بزرگ رهبری مقاومت فلسطین قرار داشت نباید خونش هدر برود و یا خونبهای او اندک و ناچیز باشد، بلکه خونبهای این شهید عزیز باید ضربه اساسی به کیان رژیم صهیونیستی و نابودی هرچه زودتر این غده سرطانی باشد و این امر تنها در صورتی رخ میدهد که او قلب تپنده جبهه مقاومت یعنی ایران اسلامی به رهبری قائد بزرگ سید علی خامنه ای(مدظله العالی) باشد. @avayemalakut
⭕️ درسی از کلان نگری سیاسی آیت الله بهجت و عبور از مرزبندی شیعه و سنی در جهت مقابله با کفر و استکبار 🔻خدا می‌داند چقدر از علمای شیعه در عراق و نجف برای جنگ و مقابله با انگلیس وارد جبهه شدند؛ حتی مثل مرحوم شیخ شریعت و آیت‌الله [سید محسن] حکیم وارد جنگ شدند. علما حاضر بودند دولت عثمانیِ سنّی و اسلامِ اسمی و ظاهری آنها باقی بماند؛ و آن را بر کفر (بریتانیا) ترجیح می‌دادند. 🔻ولی افسوس که بعضی از بلاد اسلامی نظیر اندلس و طرابلس، به سه قسمت: اسلام و مسیحیت و کفر، تبدیل شده است. همچنین حکومت قفقاز که شهرهایی از آن جزو شهرهای ایران بود و در زمان فتح‌‌علی شاه از ایران جدا شد، اینک (پیش از فروپاشی شوروی سابق) قطعاً تحت دولت کفر و کمونیستی است.  📚در محضر بهجت، ج۳، ص۱۳۰ @avayemalakut
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️در نام رقیه، فاطمه پنهان است ▪️از این دو یکی جان و یکی جانان است ▪️در روی کبود این دو پیداست خدا ▪️آیینه بزرگ و کوچکش یکسان است 🏴 شهادت مظلومانه بنت الحسین علیه‌السلام، حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها تسلیت باد! 📌کانال معرفتی آوای ملکوت ✅ @avayemalakut
در شلوغی های دنیا ما به دنبال توایم در شلوغی های محشر تو بیا دنبال ما... @avayemalakut
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در مسیر طریق العلما این پیرمرد واقعا از جنس نور بود....