eitaa logo
آوای ملکوت
171 دنبال‌کننده
1هزار عکس
708 ویدیو
99 فایل
گزیده های ناب از آیات و روایات و سخنان بزرگان در سیر و سلوک الی الله و بصیرت و جهاد انقلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
کرونا و فروریختن انگاره های یکصدساله روشنفکران غربزده.mp3
16.02M
📛 کرونا و فرریختن انگاره های یکصد ساله روشنفکری غرب زده 🔹 فایل صوتی سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد حسین شریفی ، عضو هیات علمی و استاد تمام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در بیان مباحث معرفتی مرتبط به کرونا # نقد روشنفکران 🔺https://eitaa.com/meshkatnoor
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری 🎥 بوی ظهور 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صراط مستقیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞| ذکری 🔸خاطره آیت الله تحریری از آیت الله العظمی بهجت درباره یک ذکر ویژه 👈 ذکری مناسب این ایام و روزها 🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صراط مستقیم
🔰آیت الله تحریری: آیت الله سعادت پرور مسئله پذیرش را اصل برای ارتباط سلوکی با خودش می دانست. اگر کسی مخالفت داشت، می‌فرمود «حالا با من ارتباط نداشته باشد، من نمی پذیرمش به عنوان شاگرد.» 🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369
هدایت شده از روزنه
💥اختصاصی/پست ویژه اعلامیه حضرت (۵۸/۱/۷) در دعوت از مردم انقلابی ایران برای رأی به @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔳حضرت آیت‌الله خوئی: رأی اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید، را انتخاب نمایند. 🔶حاشیه چهار دهه این حقایق را کردند تا بودن خود را توجیه کنند. @rozaneebefarda
هدایت شده از عارفانه
❖ در این حکایت مستند از کتاب «الکلام یجرّ الکلام»، شخصی به وسیله هدایت‌ امام زمان(عج)، به تحصیل «علوم معقول» و «کتاب شفا» نزد آقا محمدباقر اصطهباناتی می‌پردازد؛ حتما بخوانید تا سُستی مخالفت های شدید برخی با فلسفه و عرفان را دریابید. 🆔@Arefane
هدایت شده از عارفانه
🔆خدای علامه یا خدای سروش(پاسخی به هجمه اخیر دکتر سروش به آیت الله سید علی قاضی و علامه طباطبایی) ✅در ضمن مصاحبه ای جناب آقای سروش قصه ای را که مرحوم آقاسیدمحمدحسین تهرانی به نقل از مرحوم علامه از استاد علامه آقای قاضی که شاهد مستقیم قضیه بوده نقل می کند، که در آن دختری شاهد سؤالات عالم قبر از مادرش بوده و چون مادرش اهل ولایت و امامت نبوده دچار عذاب می شود و دختر از دیدن این عذاب موهایش سفید می گردد و به حقانیت شیعه پی برده، ایشان و خانواده ایشان شیعه می شوند. ✅ جناب سروش پس از نقل این قصه عباراتی جالب می آورند که محل تأمل است.ایشان می گوید: ▪️ «میخواهم اینجا بگویم که من واقعاً به الهیات آقای طباطبایی، آقای تهرانی، آقای قاضی شک جدّی کردم. من نمی فهمم اینها چه خدایی را می پرستیدند. به عقلشان نیز تردید جدی کردم که چنین حادثه سراپا خرافی را باور کردند. من نمی دانم که خدایی که اینها می پرستیدند چه خدایی است که منتظر است خانمی را که در زندگیش لابد مسلمان معتقد متشرعی بوده و دشمن اهل بیت هم نبوده و علی را خلیفه پیامبر می دانسته، فقط مثل شیعیان قائل به امامت علی نبوده در گوشه قبر گیر بیاورند و آنگونه بمباران و گرزباران بکنند و هیچ عمل صالح دیگر او را به حساب نیاورند. با خود می گفتم که پس آقای طباطبایی با آن همه فلسفه دانی یا سیدعلی قاضی، استاد ایشان که اهل عرفان بود، اهل عبادت بود، از او کرامات عجیب نقل می کنند، هم الهیات سست و قبیلگی و انسان واری داشته اند. امیدوارم اینگونه الهیات تنقیح شود و حوزه قم راهی به جلو بگشاید. ببینید که تعلقات فرقه ای با فیلسوف چه می کند چه جای نافیلسوفان.» 🔆در اظهارات فوق نکاتی بود که لازم دیدم تأملی چند بر آن داشته باشم: ✅ در این که انگیزه جناب ایشان از این سخنان چیست و احیاناً رضایت چه کسانی را طالبند چندان برای بنده مهم نیست و از آن می گذرم و بنا را بر این می گذارم که انگیزه خیر داشته و در صدد اصلاح الهیات نابسامان-از منظر ایشان- عالمان شیعه بوده اند. ✅ همچنین از تعبیرات بی ادبانه نسبت به کسانی مانندعلامه طباطبایی و سیدعلی قاضی که به اقرار خود ایشان از بزرگان اندیشه و معنویت و عرفان بوده اند و تشکیک در عقل ایشان نیز می گذرم. هرچند خود این تعابیر منزلت و مکانت گوینده را به نحو شیوایی ابراز می دارد و وزن عقل گوینده مشکِّک را نیز برملا می سازد. و سخن را معطوف می کنم بر محتوای سخن که ناظر به الهیات و عقاید دینی شیعیان بلکه مسلمانان است. ✅ اگر واقعاً ایشان نمی دانند که خدای افرادی مانند علامه چه خصوصیات و صفاتی دارد، بنده برای ایشان توصیف می کنم: 🔹خدای علامه و نیز ما شیعیان، خدایی است بی نیاز و کامل مطلق، که از هرگونه نقصی مبرا است و تمام افعال او از جمله نظام خلقت مبتنی بر حکمت مطلق است و از هرگونه بیهودگی و نقصِ قابل رفع مبرّاست. او دارای رحمت مطلقه عام و خاص است و هر کس را که طالب کمال باشد به کمال لایق خویش چه در دنیا چه در آخرت می رساند. و توصیفات بسیار دیگر که ایشان را توصیه می کنم در کنار غور در منابع غربی، قدری منابع حکمت اسلامی را نیز البته بادقت و تعمق نه سرسری مطالعه بفرمایند و اگر سؤال و ابهامی داشتند از اهل تخصص در این زمینه بپرسند تا اینچنین درعالم «نمیفهمم» به تعبیر خودشان نمانند. ✅ اما اگر می دانند و این تعبیرشان کنایه از اشکال به علامه و آقای قاضی است، باید خدمتشان عرض کنم که توصیفشان از خدای علامه قطعاً خلاف واقع بوده و اِسناد این عقاید به ایشان کذب و افترایی بیش نیست و از جناب ایشان که ادعای فرهیختگی و اخلاق دارند اینگونه نپخته و نامحققانه سخن گفتن پذیرفتنی نیست؛ چون بنابر فرض اطلاع، قطعاً ایشان در آثار علامه خصوصاً در تفسیر المیزان ملاحظه فرموده اند که خدای تعالی عقاب بلابیان نمی کند و کسی را که به لحاظ فکری مستضعف باشد و حق بدو نرسیده باشد هیچگاه دچار عذاب نمی سازد. و اگر آقای سروش، چند صفحه دیگر از همان کتابی که قصه را نقل می کنند تورق می فرمودند شواهد خلاف ادعای خویش را در آن می یافتند. ✅اما اگر مراد ایشان از این بیانات انکار عالم برزخ یا سؤال و جواب عالم برزخ است و مسئله امامت را از سؤالات برزخ نمی داند یا قبول یا عدم قبول امامت را موثر در سعادت و شقاوت انسانها نمی داند، خب در این صورت باید مراجعه بفرمایند به آثار تفصیلی علمای امامیه در باب معاد که با آیات قرآنی وجود عالم برزخ را اثبات کرده اند و با روایات متعدد وجود سؤال عالم برزخ را اثبات نموده اند همچنین رجوع بفرمایند به باب امامت که با براهین قاطع اثبات نموده اند که امامت جزو اصول اعتقادی بوده و کسی که آگاهانه منکر آن باشد در واقع ربوبیت الهی را منکر شده است که از منظر قرآن کفر است.
✅ البته ممکن هم هست که با توجه به مبانی معرفتی ایشان، اساساً ایشان منکر حجیت آیات قرآن(به جهت بشری بودن آن) و به طریق اولی روایات اهل بیت علیهم السلام باشند که در این صورت اختلاف بسیار اساسی تر بوده و دعوای ایشان از الهیات به معرفت شناسی منتقل می شود که آن نیز در جای خود پاسخ داده شده است. به ایشان توصیه می شود پس از طرح نظریات خود به نقدهای فراوانی که بر آن نظریات وارد شده نیز توجهی مبذول بفرمایند. (رک: نقدهایی که بر نظریه قبض و بسط تئوریک شریعت و بسط تجربه نبوی و ... که از سوی علما و فضلای حوزه علمیه قم وارد شده است. پس معلوم می شود حوزه قم در تنقیح الهیات و رد علمی نظریات امثال آن بزرگوار همیشه ساعی بوده است.) ✅ از جناب ایشان سؤالی دارم: فرض بفرمایید کسی بنابر ادله قانع کننده معتقد به امری شود مثلاً معتقد شود که خدای تعالی سنتی دارد و بر اساس حکمت خویش با ظالمان برخورد می کند، آیا چنین کسی را به سبب این اعتقاد میتوان متهم به قبیله گرایی کرد و الهیات او را سست و انسان وار تلقی نمود؟!! ✅بنده آنگاه تعجبم بیشتر شد که چگونه از داستان نقل شده ایشان فهمید و متوجه شد فرد عذاب شده، مسلمان متعبد و متشرعی بوده است و بر اساس این شناخت بر الهیات شیعه می تازد و آن را قبیله گرا معرفی می کند. لابد جناب ایشان با فرشتگان عالم برزخ ارتباط ویژه ای دارند که این اخبار را در اختیارش می گذارند. ✅ و تعجب دیگر اینکه چگونه ایشان از معذب بودن فرد مذکور نتیجه گرفتند که خدای شیعیان به دیگر اعمال آن بنده خطاکار هیچ اعتنایی نداشته است! نکند ایشان معتقد به قاعده همه یا هیچند! که باید عرض کنیم در الهیات شیعه که علامه طباطبایی زبان گویای آن در این عصر است به کرّات و مرّات آمده است که هیچ عمل صالحی از انسان صالح تضییع نمی شود، اگر آن را پیش از ورود به عالم برزخ نابود نساخته باشد. لکن عالم برزخ جایگاه رسیدگی به تمام اعمال نیست و فقط طبق روایات یک سری سؤالات کلی و عمدتاً اعتقادی پرسیده می شود. ✅و نکته دیگر اینکه اگر کسی در سیره علمی و عملی علامه طباطبایی و امثال ایشان قدری تأمل کند اقرار خواهد کرد که ایشان جزو بی تعلق ترین و آزاده ترین انسانهایی بوده اند که تاریخ علم به خود دیده است. لکن نسبت به حق و حقیقت تعلق خاطر مطلق داشتند و آنچه را از طریق قرآن یا برهان یا وجدان حق می یافتند دل می دادند و موافقت یا مخالفت شرق و غرب با آن را اعتنایی نمی کردند!! ✅و نکته آخر چند جمله خطاب به ایشان: جناب آقای سروش بنده آثار متعدد حضرتعالی را مکرراً مطالعه کرده ام و در الهیات حضرتتان شک کردم. بنده متحیرم خدای مزعوم حضرتعالی چگونه خدایی است. خدایی که قادر نباشد مراد خویش را سالم و خالص به دست بشر برساند واقعاً خداست! آیا الهیات کسی که خدا را همچو ما انسانها می پندارد و معتقد است او بر اساس عواطف رفتار می کند و انکار عامدانه حجت الهی را به هیچ می انگارد و مجازاتی تعیین نمی کند و در نظام آفرینش او صالح و غیرصالح به یکسان انگاشته می شود، بیشتر سزاوار توصیف به انسانوارگی نیست؟! اساساً جناب سروش، بنابر مبانی معرفتی حضرتتان خدای حضرتعالی با امور موهوم چگونه قابل تشخیص و امتیاز است؟! کاش حضرتتان قدری در الهیاتتان تنقیحی روا بدارید شاید راهی رو به جلو گشوده شود! گاه انسان تعجب می کند چگونه تعلقات غربگرایانه متفلسف را قبیله گرا می کند تا چه رسد به نامتفلسفان! 📝 حجت الاسلام دکتر بهنام ملک زاده 🔴 @meshkatnoor
هدایت شده از ندای سعادت
🌱 محبوبا! دلم را كه گنجينه محبّت و عشق خود قرار داده‏ اى، به دست خواطر و كثرات و مظاهر عالم طبيعت‏- كه در ظاهر دلربايند- مسپار، زيرا از مشاهده ملكوتشان باز مى دارند كه: 📖 «إِنَّا جَعَلْنا ما عَلَى الْأَرْضِ زِينَةً لَها، لِنَبْلُوَهُمْ أَيُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا، وَ إِنَّا لَجاعِلُونَ ما عَلَيْها صَعِيداً جُرُزاً»: (همانا ما [تمام‏] آنچه را كه بر روى زمين است زينت و آرايش آن قرار داده‏ايم، تا آنان را بيازماييم كه كداميك نيكو كردارترند. و براستى كه ما [تمام‏] آنچه را كه بر روى آن قرار دارد، هموار و بى‏ گياه خواهيم نمود. 📚 برگرفته از کتاب جمال آفتاب 🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat