eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
328 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
523 ویدیو
14 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱آیه های زندگی🌱
📌کفویت اقتصادی ♦️برخی معتقدند که دو طرف باید در مسائل اقتصادی نیز همتای یکدیگر باشند. ❌مثلاً اگر
2⃣ نگاه خانواده‌ها به مسائل اقتصادی ✅گاهی خود دختر یا پسر، انسان‌ها را با پول محک نمی‌زند؛ امّا خانواده‌‌اش این چنین‌اند. 📛به همین جهت، برخوردشان با داماد یا عروسی که از نظر اقتصادی پایین‌تر است، محترمانه نیست. ⚠️در این جا هم برای بسیاری از پسران و دخترانی که وارد چنین خانواده‌هایی شده‌اند، مشکلات جدّی پیش می‌آید. ✳️البتّه ما نمی‌گوییم که اگر طرف مقابل، نگاه اقتصادی سالمی داشت و خانواده‌اش نگاه درستی به مسائل اقتصادی نداشتند، با او ازدواج نکنید. ❌ این تصمیم، بستگی به خود شما دارد. وظیفۀ ما آن است که بگوییم خانواده‌هایی که شخصیت انسان‌ها را با پول محک می‌زنند، با انسان‌های کم بضاعت تحقیرآمیز برخورد می‌کنند. ✔️ شاید خوبی‌های طرف مقابل، به قدری باشد که شما حتّی با وجود چنین خانواده‌ای، احساس کنید که ازدواج با او عاقلانه است. ⬅️ ادامه دارد .... 📚نیمه دیگرم، کتاب اول،ص۱۶۴ @ayeha313
🔴پاسخ به «اگر امام حسین(ع) علم غیب داشت چرا با رفتن به کربلا خودکشی کرد؟!» ⛔️متن شبهه⛔️ "چرا امام حسین (ع) وقتی میدونست میره در کربلا و به شهادت میرسه ، رفت و شهید شد !؟ مگر حفظ جان واجب نیست ؟ مگر خود کشی حرام نیست ؟ " ✅پاسخ شبهه 1. هیچ علمی مانع مرگ نیست! قضا و قدر خداوند هم اگر حتمی شود، عوض شدنی نیست؛ علم امامان به زمان و مکان شهادتشان فقط علم به یک واقعه حتمی است. 2. امامان وظیفه نداشتند در تمام موارد طبق علم لدنی عمل کنند و تکالیف دینی ائمه هم مثل سایر افراد بشر همواره طبق علومی بود که از راه‌های عادی حاصل می شد. 3. علم غیب امام دو گونه است، علم به موارد حتمی و موارد غیر حتمی، که تنها در موارد غیر حتمی امام تکلیف و اختیار دارد تا با تغییر زمینه ها برای حفظ جان خود بکوشد. 4. پس ائمه (ع) در امر شهادتشان یا اراده به استفاده از علم غیب نکرده اند، یا با عواملی مانند خباثت و تصمیم قطعی خلفا، موضوع حتمی بوده و تکلیفی برای امام باقی نمی مانده است. @ayeha313
علامت اصلی لنگیدن است ، اکثریت بیماران از ترکیبی از علایم درد و بیحسی و مورمور شدن و سنگینی و کرختی پاها بعد از مدت کوتاهی از راه رفتن یا ایستادن شاکی هستند ، و بتدریج طول مسافتی که راه میروند یا مدت زمانی که میتوانند بایستند کوتاه و کوتاهتر میشود و مجبور میشوند بنشینند ، و به جلو خم شوند ، چون در حالت خم شده به جلو اندکی کانال نخاعی باز میشود و احساس راحتی موقتی دست میدهد و بهنگامیکه کمر خود را صاف میکنندیا کمر را به عقب میدهند چون کانال نخاع بطور فیزیکی تنگ میشود ، علایم بدتر میشود ، این بیماران در صورت عدم جراحی ، بتدریج عضلاتشان تحلیل میرود و ابتدا وابسته به عصا و بعد واکر و در نهایت زمینگیر میشوند و علایم ادراری و هم پیدا میکنند ...جراحی آزاد سازی کانال نخاعی به این افراد کمک میکند که پیشرفت تحلیل عضلانی را متوقف کنند و با بازتوانی و فیزیوتراپی علایم خود را کمتر کنند ، ولی هرچه بیمار دیرتر مراجعه نماید ، شانس و درصد بهبودی بیشتر کاهش میابد. .       @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#آشنایی_با_یاران_امام_حسین_علیه_السلام 💢 یکی دیگر از آن ۷۲ نفر 🔰#رقیه_بنت_الحسین 💢رُقَیّه دختر حسین
💢یکی دیگر از آن ۷۲ نفر زهیر بن سلیم ✅شهدای حمله اول زمانیکه كه كوفه تصمیم به جنگ با امام علیه ‏السلام گرفتند، او از جمله كسانى بود كه عاشورا به خدمت امام آمد و به اصحاب آن حضرت پیوست و همانند مشتاقان جنگید تا این كه در شهید شد و بعد از رسیدن به فیض شهادت به فیض دیگرى نیز نائل آمد و آن این كه در زیارات ناحیه مقدسه سلام بر او آمده است. در زیارت منسوب به ناحیه مقدسه، خاطره ایثار «زهیر» با سلام بر او ارج نهاده شده است: السَّلامُ عَلی زُهَیْرِ بن سُلَیْمِ الأَزدِیِّ. ✅زهير از سران سپاه بوده است، خود و خانواده اش از ياران علي (ع) بوده اند. ✅برادر او، مخنف بن سلیم از سرداران در حکومت امام علی بود. آن زمان که نعمان بن بشیر با دو هزار نفر از غارتگراناموی به  عین التمر حمله کردند و خبر به امیرالمؤمنین رسید، آن حضرت مخنف را همراه یکی دیگر از مأموران برای کمک به آنجا فرستاد. ✅زهیر شب عاشورا در آخرین لحظات به امام‌حسین پیوست، اما از کسانی بود که در حمله اول سپاه دشمن به رسید. 📚 ابصار العین، ص 109. @ayeha313
💢عزاداری شیعیان در منازل و حسینیه ها ✅آیا شیعیان برای این کار خود، از منابع خودشان روایتی از اهل بیت دارند؟ یا بدعت علمای دوره است؟ ✅اول امام باقر(ع) در زمینه برپایى عزا در برای امام حسین می‌فرماید: «باید بر حسین(ع) عزادارى و گریه کنید و به اهل خانه خود دستور دهید که بر او بگریند . با اظهار گریه و ناله بر حسین(ع) مراسم عزادارى بر پا کنید و یکدیگر را با گریه و تعزیت در سوگ حسین (ع) ملاقات کنید». ✅دوم یکی از یاران امام صادق(ع) نقل می کند که در محضر امام بودیم، از حسین یاد کردیم و بر قاتلانش لعن نمودیم، امام گریست، ما نیز گریه کردیم، سپس حضرت گفت: «حسین(ع) فرمود:‌ من کشته اشکم! هیچ مؤمنی به یاد من نمی‌افتد مگر اینکه اشک می ریزد. 📚کامل الزیارات ، ص 175. 📚بحار الانوار، ج 44، ص 279. @ayeha313
♦اینکه امام حسین(ع) می فرمایند: من کشته اشکم، یعنی چه؟ تفسیر این جمله چیست؟ انَا قتيل العَبَرة و السّلام على قتيل العبرات مربوط به اهميت و نقش اشك ريختن بر امام‏حسين(ع) است و در جاهاى مختلفى ذكر گشته كه از آن جمله مى‏توان به زيارت اربعين امام‏ حسين(ع) اشاره كرد. ظاهرا جمله بعدی "لا یذکرنی مؤمن الا استعبر" تفسیر جمله "انا قتیل العبرات" است و امام آن لقب را معنا کرده است. پس "من کشته اشکم"، یعنی من کشته شده مظلومی هستم که هر کس به یاد من بیفتد، بی اختیار بر من می ­گرید. مظلومیت من به این اندازه تأثّر برانگیز است. علامه مجلسی در معنای این جمله (من کشته اشکم ) می ­فرماید: هیچ مومنی به یاد من نمی افتد مگر این که گریه می کند یا بغض گلوی وی را می­ گیرد. منابع:  امالی، شیخ صدوق، ص 118؛ منتهی الامال، محدث قمی، ص 538  بحارالانوار، ج 11، ص 356.  ساحت دین را از خرافات و باورهای غلط پاک نمود. @ayeha313
به مناسبت ۱۱ مرداد؛ سالروز شهادت مظلومانه، دلیرانه و پُرافتخار «شیخ فضل‌الله نوری» در قضیه‌ی مشروطه، چه چیز سبب «شکست اسلام» شد؟ حضرت امام خمینی: 🔘 «اين جوّى كه ساختند در ايران و در ساير جاها [نجف]، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل الله را با دست 👈بعضى از روحانيونِ👉 خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و 👈شكست دادند اسلام را👉 در آن وقت. و 👈مردم👉 غفلت داشتند از اين عمل، حتى 👈علما👉 هم غفلت داشتند». 📖 صحیفه‌ی نور، ج ۱۸، ص ۲۴۸ @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 الهی ✨ای صاحب همه جهان 🌸ای مهربانترین ، ای عظیم ✨ای همه زیبایی و نور 🌸برای هرلحظه از زندگی‌ام، ✨که با عطر حضور تو، 🌸برکت یافته است سپاسگزارم.. 🌸 بسم الله الرحمن الرحیم ✨برای شروع دیگر و بهتر 🌸 الــهـــی بــه امــیــد تـــو @ayeha313
💠امیرالمؤمنین (ع) : تَسابَّ اثنانِ إلاّ غَلَبَ ألأَمُهُما. 💎 امام علی (ع) : هيچ دو نفرى يكديگر را ناسزا نگفتند مگر آن كه پست ترينشان چيره گشت. 📖منبع : غررالحكم حدیث ۹۶۰۲ ➖ پُست شماره ۲۲۷ @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#آشنایی_با_یاران_امام_حسین 💢یکی دیگر از آن ۷۲ نفر زهیر بن سلیم ✅شهدای حمله اول زمانیکه كه #سپاه
✅یکی دیگر از آن ۷۲ نفر 🌴 عبدالله بن حسن از فرزندان امام حسن مجتبی علیه السلام است که در واقعه کربلا به شهادت رسید. 🐪 🌴🍂نسب عبدالله فرزند امام حسن(ع) است برخی مادر او را دختر سلیل بن عبدالله – برادر جریر بن عبدالله بجلی – دانسته‌اند 🌴🍂دربارۀ تاریخ ولادت عبدالله بن حسن(ع) اطلاعی در دست نیست؛ اما نوشته‌اند که او به هنگام شهادت به سن بلوغ نرسیده بود. 🥀شهادت 🌷هنگامی که سپاه کوفه امام حسین(ع) را محاصره کرد، عبدالله به سوی عموی خود حرکت کرد، ⛺🐪امام حسین(ع) از حضرت زینب خواست که مانع او شود اما زینب نتوانست جلوی عبدالله را بگیرد: عبدالله گفت به خدا قسم از عمویم جدا نمی‌شوم و شتابان خود را به امام رساند.  🌴🍂ابجر بن کعب با شمشیری به سمت امام حسین حمله‌ور شد، عبدالله به او گفت وای بر تو‌ ای ناپاک زاده، می‌خواهی عموی مرا بکشی؟ ابجر با شمشیر ضربه‌ای زد، عبدالله دست خود را جلو آورد، ضربه بر دست او فرود آمد و دستش به پوست آویخته شد 🌴🥀واکنش امام امام حسین(ع) او را در آغوش گرفت و فرمود‌: ای فرزند برادر صبر پیشه کن و این واقعه را برای خودت خیر بدان زیرا خداوند تو را به پدران صالحت ملحق می‌سازد. ⚫️قاتل منابع گفته‌اند که ابجر بن کعب دست وی را قطع کرد و حرمله بن کاهل اسدی با تیر او را به شهادت رساند.  در زیارت ناحیه مقدسه غیر معروفه ، حرمله بن کاهل اسدی به عنوان قاتل و پرتاب‌کننده تیر به سوی او معرفی و لعن شده است. ⚫️عزاداری درعرف عزاداری ماه محرم شیعیان ایران، شب پنجم محرم به شب عبدالله بن حسن معروف است. 📚منابع 💢ابن مشهدی 💢ابوالفرج اصفهانی، 💢طبری، 💢شیخ مفید @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
2⃣ نگاه خانواده‌ها به مسائل اقتصادی ✅گاهی خود دختر یا پسر، انسان‌ها را با پول محک نمی‌زند؛ امّا خ
3⃣ سنجش توقّع ❌بسیاری از انسان‌های پول‌دار، شخصیت دیگران را به جیبشان گره نمی‌زنند؛ امّا توقّعاتشان به اندازۀ جیب خودشان است، نه جیب طرف مقابل. 🔴 مثلاً دختری از خانواده‌ای ثروتمند با پسری از خانواده‌ای کم‌بضاعت ازدواج می‌کند؛ بدون این‌که بخواهد او را به خاطر کم‌بضاعتی سرزنش کند؛ امّا وقتی می‌خواهد به خرید عروسی برود یا مهمانی عروسی بدهد، از پسر می‌خواهد به اندازۀ جیب خانوادۀ عروس خرج کند. 📛گاهی هم دختر، این توقّعات را ندارد؛ امّا خانواده‌اش از او چنین می‌خواهند. در این جا هم پسر تحت فشار قرار می‌گیرد. ⚠️باز هم ما نمی‌گوییم با این خانواده وصلت نکنید؛ ولی به این نکته توجّه داشته باشید و حدّ اقل در مذاکرات خواستگاری، این مسئله را با دختر و خانواده‌اش حل کنید. ⬅️ ادامه دارد .... 📚نیمه دیگرم، کتاب اول،ص ۱۶۵ @ayeha313
💢بررسی تاریخچه قمه زنی قبل از صفویه، چیزی به نام قمه زنی در مذهب تشیع وجود نداشت این عمل غیرعقلانی را به اهل بیت نچسبانید @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
💢بررسی تاریخچه قمه زنی قبل از صفویه، چیزی به نام قمه زنی در مذهب تشیع وجود نداشت این عمل غیرعقلانی
💢بررسی تاریخچه قمه زنی قبل از صفویه، چیزی به نام قمه زنی در مذهب تشیع وجود نداشت این عمل غیرعقلانی را به اهل بیت نچسبانید 👇👇 در مورد منشأ اصلی و اولی قمه زنی، اقوال مختلفی وجود دارد؛ اما آنچه که بیشتر از همه مستند و قابل اثبات است، این است که تیغ زنی و قمه زنی رسومی عاریتی اند که از جانب ترک های آذربایجان به فارس ها و اعراب منتقل شده اند. ابراهیم الحیدری، جامعه شناس، محقق و نویسنده ی عراقی الاصل کتاب تراژدی کربلا نیز براین عقیده است که مراسم هایی از قبیل قمه زنی، قبل از قرن نوزدهم در عراق مرسوم نبوده و به تدریج از اواخر این قرن در آن کشور رواج یافته است. بنابراین مراسم قمه زنی و … از خارج عراق به آن کشور وارد شده و ریشه ی عربی ندارد. عرب های عراق تا آغاز قرن بیستم در این گونه مراسم ها شرکت نمی کردند؛ این اعمال در ابتدا در میان ترک های عراق، فرق وکردهای غرب ایران مرسوم بود. گزارشی از مقامات بریتانیایی درباره مراسم عاشورای 1919م. در نجف نیز حاکی است که گروهی صد نفره از شیعیان ترک در آن سال به قمه زنی پرداخته بودند.  ✅ ورود قمه زنی به ایران در زمان صفویان و جریان فداییان پیتر دلاواله، سیاح ایتالیایی، از عزاداری شیعیان در اصفهان عصر صفوی سال 1037 قمری چنین گزارش می دهد: تشریفات و مراسم عزاداری عاشورا به این قرار است که همه غمگین و مغموم به نظر می رسند و لباس عزاداری به رنگ سیاه – یعنی رنگی که در مواقع دیگر هیچ وقت مورد استعمال قرار نمی گیرد- بر تن می کنند. هیچ کس سر و ریش خود را نمی تراشد و به حمام نمی رود. به علاوه نه تنها از ارتکاب هر گناه پرهیز می کنند، بلکه خود را از هرگونه تفریح و خوشی محروم می سازد. جمعی در میدان ها و کوچه های مختلف و جلوی خانه های مردم، برهنه و عریان در حالی که فقط با پارچه ی سیاه یا کیسه ی تیره رنگی ستر عورت کرده و سر تا پای خود را با ماده ای سیاه و براق … رنگ زده اند، حرکت می کنند… به همراه این افراد، عده ای برهنه نیز راه می روند که تمام بدن خود را به رنگ قرمز در آورده اند؛ تا نشانی از خون هایی که به زمین ریخته و اعمال زشتی که در آن روز [عاشورا] نسبت به حسین انجام گرفته است، باشد. همه با هم، آهنگ های غم انگیز در وصف حسین و مصائب وارد بر او می خوانند و دو قطعه چوب یا استخوانی را که در دست دارند، به هم می کوبند و از آن صدای حزن انگیزی به وجود می آورند و به علاوه حرکتی به سر و تن خود می دهند که علامتی از اندوه بی پایان آن ها است و بیشتر به رقص شباهت دارد … 📚عبدالله مستوفی، شرح زندگانی من با تاریخ اجتماعی و اداری ایران جلد3 ابراهیم الحیدری، تراژدی کربلا، ترجمه ی علی معموری، ص 475. سفرنامه پیتردلاواله، ترجمه شجاع الدین شفا @ayeha313
✅ توصیه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به والدین در مورد ازدواج جوانان: 🔸 به پدران و مادران توصیه می کنم که با فرزندان خود همراهی کنید. 🔸روی سلیقه های شخصی خودتان، موجب تأخیر این برنامه سرنوشت ساز نشوید. 🔸مسئول تأخیر ازدواج فرزندان، که گاه موجب محرومیّت آنها می شود، نشوید. 🔸تشریفات زائد را کنار بگذارید و مهریه ها را مناسب قرار دهید و همه با توکّل و اعتماد به خداوند متعال اقدام نمایید که ان شاء‌الله تعالی جامعه ای با نشاط، شاداب و مطابق دستورات اسلامی داشته باشیم. @ayeha313
❌ پاسخ_به_شبهات وضعیت امامزاده داوود پس از سیل ؛ حضرت ابراهیم به آنها گفت چگونه بت می‌پرستید و از آنها یاری میخواهید در حالیکه آنها قادر به محافظت از خود نیستند ✅ پاسخ از اینکه شبهه افکن به آیه قرآن استناد کرده معلوم می‌شود قرآن را قبول دارد. پس به ایشان گفته می‌شود طبق منطق و استدلال شما از خدا هم نباید کمک خواست چون خانه خدا (کعبه) نیز در طول زمان و در اثر حوادثی همچون سیل تخریب شده است!! اما جمله حضرت ابراهیم درباره بت‌های سنگی است که واقعاً هیچ سود و زیانی ندارند. اما اعتقاد ما مسلمانان (و دیگر ادیان) این است که انسان‌ها پس از مرگ هم زنده هستند و اولیای خدا به خاطر آبرویی که در نزد خدا دارند، می‌توانند شفاعت کنند. البته بار‌ها گفته شده که توسل، دعا و شفاعت خواستن از اولیای خدا به معنای بر هم زدن نظام آفرینش و قوانین آن نیست. وقوع یک معجزه و کرامت نیز، استثنا است نه قانون روزمره و لذا نمیتوان در هر حادثه‌ای منتظر آن بود وگرنه امام حسین ها به مسلخ شهادت نمی‌رفتند. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بارالها 🙏 شفاعت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را روزی همه ما مقدر فرما 🙏 و دل آن حضرت را از ما خشنود بفرما 🙏 و مارا از پیروان راستین آن حضرت قرار ده🙏 الهی آمین 🙏صبحتون بخیر @ayeha313
💠امام علی (ع): 🔹با صدقه و صله رحم، گناهان خود را پاک کنید و خود را محبوب پروردگارتان گردانید. 📚 تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 395 ،ح 9152 @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#آشنایی_با_یاران_امام_حسین_علیه_السلام ✅یکی دیگر از آن ۷۲ نفر #عبدالله_بن_حسن_علیه_السلام 🌴 عبدا
💢یکی از آن ۷۲ نفر ✅سوار بن ابى حمیر  او نیز قبل از جنگ به امام و یارانش ملحق شد، و در حمله اول مجروح گردید. او را كوفه اسیر كرده و نزد عمربن سعد بردند، عمربن سعد خواست او را به قتل برساند، خویشان او كه در سپاه كوفه بودند از ابن سعد خواستند كه او را آزاد نماید، و چون او مجروح شده بود پس از شش ماه به رسید. برخی دیگر نیز گفته ‌اند استدعای قبیله سوّار موجب آزادی وی نشد و او تا پایان عمر در زندان کوفه باقی بود.  زیارت ناحیه مقدسه امام علیه السلام گزارش مربوط به  وی را تأیید می‌ کند. در آن زیارت به عنوان اسیر سلام داده شده است: «السلام علی الجریح المأسُور سَوّارِ بْنِ أبی حِمْیَرِ الْفَهْمی الهَمْدانی 📚 ابن طاووس، علی بن موسی، الاقبال بالاعمال الحسنه، ج۳، ص۸۰ 📚مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۴۵، ص۷۳. @ayeha313
♦ آيا در واقعه عاشورا سرهاي همه 72 تن را بريدند يا نه؟ چرا اقوال در این زمینه متفاوت است؟ 📌پاسخ: طبق روايات تاريخي در منابع شيعه واهل سنت، عمر بن سعد در روز عاشورا سر مبارك حضرت سيد الشهدا عليه السلام را از بدن مطهر جدا كرد و به دست خولي و حميد بن مسلم به سوي عبيد الله بن زياد فرستاد. مرحوم سيد بن طاووس مي‌نويسد: «پس از آن، عمر بن سعد سر حسين عليه السلام را در آن روز، كه همان روز عاشوراست، همراه خولي بن يزيد اصبحي و حميد بن مسلم ازدي به سوي عبيد الله بن زياد فرستاد.» 🔷بلاذري از علماي تاريخ اهل سنت نيز مي‌نويسد: «عمر بن سعد سر حسين عليه السلام را در روز عاشورا، همراه خولي بن يزيد اصبحي از قبيله‌ي حمير و حميد بن مسلم ازدي به نزد ابن زياد فرستاد. آنها شبانه به كوفه رسيد ديدند درب قصر بسته بود، خولي سر امام را به منزلش آورد و آن را زير اجاق در منزلش نهاد. همسرش به نام نوار دختر مالك حضرمي به او گفت: چه خبر آورده اي؟ خولي گفت: چيزي آورده ام كه تا هميشه بي‌نياز مي‌شوي، اين سر حسين است كه در خانه‌اي تو است. همسرش گفت: واي بر تو، مردم طلا و نقره مياورند؛  اما تو سر فرزند دختر رسول خدا را آورده اي؟ به خدا سوگند ديگر سر من و تو را در يك بستر هيچ چيزي به هم نمي‌رساند.» نكته دوم: بريدن سرهاي بقيه اصحاب در روز يازدهم در اين كه سرهاي مبارك بقيه شهداي كربلا چه زماني از بدن ها جدا شدند، اقوال مختلف است و در اين باره دو گزارش نقل شده است. بلاذري تصريح دارد كه در روز يازدهم سرهاي شهدا بريده شد و پس از اين كه عمر بن سعد و همراهانش اهل بيت عليهم السلام را به سوي كوفه حركت دادند، سرها را نيز روي نيزه ها زدند و با خود بردند. نقل ديگر اين است كه سرهاي شهدا در روز عاشورا از بدنهاي مطهر جدا شد و در همان روز توسط سه نفر به سوي كوفه فرستاده شد. نكته سوم: 72 يا 78 سر بريده شد در باره اين مطلب كه سپاه عمر بن سعد، سرهاي چند تن از شهداي كربلا را بريده اند، و تعداد سرهاي بريده شده چه قدر بوده، اختلاف است.  طبق برخي گزارشها، 78 سر از بدنهاي مطهر شهداي كربلا و اصحاب امام حسين عليه السلام بريده شده است.  ✔نتیجه گیری: اولا: سر مطهر امام حسين عليه السلام در روز عاشورا نزد ابن زياد فرستاده شد و همه‌ي مورخان اين مطلب را قطعي مي‌دانند. ثانيا: در اين كه سرهاي بقيه‌ي شهداي كربلا را چه زماني به كوفه فرستادند، دو قول نقل شده است. طبق يك نقل، در روز عاشورا و بنا به نقل ديگر، روز يازدهم عمر بن سعد سرهاي مطهر را همراه اهل بيت با خود بردند. ثالثا: در تعداد سرهاي بريده شده نيز اختلاف است ولي تعداد هفتاد و دو سر، قطعي است. 🔷🔷منابع: السيد ابن طاووس، الحسيني، علي بن موسي _متوفاي 664 ق_ ، اللهوف في قتلى الطفوف، ص 85  البلاذري، أحمد بن يحيي بن جابر _متوفاى279 ق_، أنساب الأشراف، ج 1، ص 424 @ayeha313
⚫️مصیبت شش ماهه را کامل نگویید! یکی از مصیبتهای بسیار عظیم سیدالشهدا علیه السلام،شهادت علی اصغر علیه السلام بوده... 🔆در محضر آیت الله فاطمی نیا: ✅آهای مردم!مصائبی که به اهل بیت وارد شده را ما باید به مردم بگوییم، اما به شرطی هیچ کس هیچ مصیبتی را نشنیده بود ما دل را به دریا می زدیم همه مصیبت ها را بی پرده می گفتیم،ولی معمولا مردم مصیبت ها را می دانند. ⛔️بنا بر این مصیبت بی پرده خواندن درست نیست... 🌿هنگام مصیبت خواندن یک قدری پرده پوشی داشته باشید. همه چیز را نگویید. 🔰من استادی داشتم، می گفت بعضی روضه ها را در تمام عمرم فقط یک بار خوانده ام آن هم در روز عاشورا! 🔴نمی گویم مصیبت نگو اما یک قدری پرده برداری کن. مصیبت شش ماهه را کامل نگویید! 💥مواظب باشید! ▪️یک وقتی در نجف یک روضه خونی بوده، می گویند این روضه حضرت علی اکبر سلام الله علیه را خیلی تند خوانده بود، 💥بعد یکی از بزرگان با خبر شده بود که وجود نازنین حضرت زهراء سلام الله علیها ناراحت هستند و فرموده بودن: بگو انقدر دل ما را نسوزان! ☀️ باید توجه داشت که اهل بیت علیهم السلام به همه جا اشراف دارند و درضمن بسیار با محبت هستند و خواندن مصیبتهای مکشوف و بی پرده موجب رنجش و غمگینی آنها میشود. پس به این مسئله توجه کنید. 📙از بیانات استاد اخلاق،آیت الله فاطمی نیا @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴السلام علیک یا باب الحوائج ﮐَﻤﺎﻥ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﮐﻪ ﻃﻔﻞ ﺻﻐﯿﺮ ﺭﺍ ﺑﺰﻧﺪ  ﺍﻣﯿﺪ ﻭ ﺩﺍﺭ ﻭ ﻧﺪﺍﺭ ﺍﻣﯿﺮ ﺭﺍ ﺑﺰﻧﺪ😔 اولین جمعه محرم، بیاد حضرت علی اصغر(ع) ان شاءالله با دستهای کوچکش گره های بزرگ ما رو باز کنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا