eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
327 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
526 ویدیو
14 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخی بر یک شبهه پیرامون کتاب شریف نهج‌البلاغه ❓متن سؤال: 👇👇👇 بین زمان حیات علی‌بن‌ابیطالب و تدوین کتاب حدود سه و نیم قرن، فاصله است، چگونه ممکن است با این همه فاصله تمامی آن کلمات صحیح باشد و کم و زیاد نشده باشد؟ ✅پاسخ: 👇👇👇 هر چند بین زمان حیات امام علی (علیه‌السّلام) و زمان تدوین نهج‌البلاغه توسط سید رضی سه قرن و نیم فاصله است، امّا این امر نمی‌تواند خدشه‌ای بر صحیح و مستند بودن این سخنان به امام علی ـ علیه‌السّلام ـ وارد کند. زیرا سید رضی با استفاده از مجموعه‌های ارزشمندی که از قرن اول هجری تا قرن چهارم گردآوری شده بود، مجموعه جاودانه و بی‌مانند نهج‌البلاغه را تدوین کرد و الا خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار امام علی(علیه السّلام) پیش از آن که سید رضی چشم به جهان باز کند و نهج البلاغه را جمع‌آوری نماید، ‌به طور متفرق در منابع فراوانی ثبت و ضبط شده بود، منابعی که شخصیت‌های عالم و مورد وثوق آنها را گرد آورده بودند. طبق تحقیقات انجام شده معلوم شدکه ۸۷ خطبه و ۵۰ نامه و ۱۴۴ حکمت در منابع معتبر اهل سنت پیش از سیدرضی، ۳۷خطبه و ۷ نامه و ۴۶ حکمت در منابع شیعی پیش از رضی، ۵ خطبه و ۴ نامه و ۱۰۰ حکمت از منابع شیعی پس از سیدرضی ولی مستقل از کار او، و ۳ خطبه، ۱ نامه، و ۴۰ حکمت در منابع سنی هم عصر و پس از سیدرضی، نقل شده است. علاوه بر مطالب فوق اگر کسی در نهج‌البلاغه نیک بیاندیشد، آن را دارای یک اسلوب ویژه، و از حیث فصاحت و بلاغت در اوج، خواهد دید و به یقینی در می‌یابد که تمامی این سخنان از یک شخص صادر شده است و از آنجایی که به تواتر و به صورت یقین انتساب برخی از سخنان آن به امام علی ـ علیه‌السّلام ـ روشن است، معلوم می‌گردد که کل نهج‌البلاغه سخنان نورانی و حقیقت نمای امیرالمؤمنین علی ـ علیه‌السّلام ـ است. از سوی دیگر چون مرحوم سیدرضی در صدد جمع‌آوری سخنان بلیغ بوده، بخش‌های بعضی از خطبه‌ها را حذف کرده است و بعضی‌ها را نیاورده است لذا برخی از نویسندگان به تکمیل آن پرداختند و به صورت «مستدرک نهج البلاغه» تدوین گشت، علاوه آن که همه خطبه‌ها و نامه‌ها را با سند ذکر کرده‌اند، و یقین به صدور هر سخن باید بررسی سندی شود @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱آیه های زندگی🌱
💢قبل از انقلاب بنیان‌گذاران این سازمان، محمد حنیف‌نژاد، سعید محسن و علی‌اصغر بدیع‌زادگان که از فعالا
💢شکل‌گیری نام و آرم سازمان نام سازمانی گروه، در دورانی «سازمان آزادی‌بخش ایران» خوانده می‌شد و سپس «سازمان مجاهدین خلق» نام گرفت. البته هیچ‌یک از دو نام «آزادی‌بخش ایران» و «مجاهدین خلق» تا آن‌جا که بررسی‌ها نشان می‌دهد، از سوی بنیان‌گذاران و کادر مرکزی سازمان برگزیده نشده‌است. لیکن در مورد این که نام و آرم سازمان از سوی چه کسانی پیشنهاد، تصویب و در چه تاریخی روی آن توافق شد، سکوت شده‌است. تا قبل از شهریور ۱۳۵۰ که بیش از هفتاد تن از بنیان‌گذاران، کادر مرکزی و شماری از اعضای هواداران و سمپات سازمان از سوی رژیم شاه بازداشت شدند، هنوز سازمان دارای نام و آرمی نبوده‌است. حنیف‌نژاد پس از بازداشت در بازجویی‌های خود صریحاً اعلام کرده‌است که: ... گروه ما اسم نداشت، می‌گفتیم «سازمان» سعید محسن نیز در این زمینه در بازجویی‌های خود یادآور شده‌است: ما برای سازمان خود اسمی نگذاشته بودیم و چون احتیاجی به معرفی پیدا نکرده بودیم، لذا ضرورت اسم‌گذاری معلوم نشده بود. در کلّیهٔ نوشته‌ها و مابین تمام افراد فقط لغت «سازمان» در اثر تکرار مصطلح شده بود، در مدارک خارجی ما هم به هیچ وجه نامی جز سازمان مطرح نگردیده‌است. علی میهن‌دوست نیز در بازجویی‌های خود اظهار داشته‌است که:[۵۴] ... سازمان ما نام مشخصی نداشت. «سازمان آزادی‌بخش ایران» نام سازمان ما نیست. ما هنوز دارای استراتژی مشخصی نبودیم. @ayeha313
⭕️ چرا در نماز به جای «الله اکبر»، «الله رحمان» نمی‌گوییم؟ اگر می‌گفتیم «ای خدای مهربان»، دلها بیشتر به نماز جذب نمی‌شد؟ چرا ما سر نماز به جای «الله اکبر»، «الله رحمان» یا «الله ارحم» نمی‌گوییم؟ مگر در دعاها نداریم: «يَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَه؛ ای کسی که رحمت او از غضب او پیشی گرفته است.» آیا بهتر نبود به جای «الله اکبر» و به جای «خدای بزرگ و باعظمت»، بگوییم: «ای خدای مهربان»؟ آیا این‌طوری، دلها بیشتر به نماز جذب نمی‌شد؟ چرا تا می‌آییم سر نماز از کبریائی خدا حرف می‌زنیم؟ در دعای کمیل وقتی ذاکرین اهل‌بیت(ع) مناجات می‌خوانند، مدام از مهربانی خدا برای ما سخن می‌گویند، ما هم گریه می‌کنیم. خُب، چرا ما در نماز هم چنین ترفندی به کار نبریم و به جای «الله اکبر» نگوییم «الله رحمان»، بعدش هم حسابی گریه کنیم؟! مثلاً به جای «الله اکبر»، بگوییم: «خدایا! عزیز دلم، تو چقدر مهربانی!» چه عیبی دارد این‌طوری با خدا عشق‌بازی کنیم؟! آخر با کبریائی و عظمت خدا که نمی‌شود عشق‌بازی کرد، نمی‌شود با آن اشک ریخت! چرا این‌قدر می‌گوییم الله اکبر؟ چرا نماز مملوّ از عظمت الهی است؟ چرا ما همیشه در مقابل کبریائی خدا سر به خاک می‌گذاریم؟ چرا در هر رکعتی از نماز، حتماً باید رکوع و سجده را به‌جا آوریم؟ برای اینکه نماز می‌خواهد مثل پادگان به ما یک چیزی را یاد بدهد و آن عظمت و ابهت خداوند است. وقتی فرمانده‌ای نیاز دارد عظمتش در دل سرباز بنشیند، نمی‌گوید «آقای سرباز! من برایت یک ماشین می‌خرم، در عوض تو هم حرف مرا گوش خوب بده!» فرمانده نمی‌آید برای چند ماه دورۀ آموزشی‌ای که سرباز به پادگان می‌رود، مدام نخود و کشمش در جیب سرباز بریزد و به او بگوید «عزیز دلم، امروز هم یک چیز خوشمزه دیگر برای تو خریده‌ام، عوضش تو هم دستور مرا گوش کن. اگر هم احیاناً جنگی پیش آمد، یک‌موقع فرار نکنی‌ها! عزیزم قبول است؟! نمی‌خواهد موهایت را از ته بزنی، من خودم موهایت را به مُدل دل‌خواهت اصلاح می‌کنم، ژل هم به موهایت می‌زنم! اما در عوض اینکه من اینجا تو را تحویل می‌گیرم، تو هم در میدان جنگ مرا تحویل بگیر!» بعضی‌ها می‌گویند: «خدایا، مشکل مرا حل کن، تا بنشینم برای تو نماز بخوانم!» کار اینها مثل کسی است که به سربازی برود و به فرمانده پادگان بگوید: «تو اول بیا حسابی مرا تحویل بگیر و کارهای مرا انجام بده، تا من پس‌فردا برای تو بجنگم!» اگر فرمانده بخواهد این‌طوری با سرباز رفتار کند، ابهت و عظمت فرمانده در دل این سرباز نمی‌نشیند. اثرش این خواهد بود که پس فردا در لحظات حساس و خطرناک جنگ، دستور فرمانده را اجرا نمی‌کند. فرمانده به او می‌گوید: «برو جلو»، می‌گوید: «صبر کن ببینم، چرا بروم جلو؟» امّا از قدیم معروف بوده که «ارتش چرا ندارد.» بحث ما این نیست که این کارها در ارتش، درست است یا نه، و اگر لازم است حد و مرز آن چقدر است، اما در نیروهای نظامی دستور فرمانده بسیار حساس و مهم است. در نیروهای نظامی، ساختار باید استحکام داشته باشد. لذا دیسیپلین نظامی و آداب ویژه‌ای دارند که همه باید از این آداب تبعیت کنند. درِ خانۀ خدا هم باید شبیه همین اتفاق بیفتد تا عظمت و ابهت پروردگار عالم در دل ما جای بگیرد. و اما اینکه چرا باید عظمت خدا در دل ما جا بگیرد، زیرا ۱. قدرت اجرای دستورات خدا-که به نفع خودمان است- را پیدا کنیم ۲. بتوانیم عاشق خدا شویم. منبع: بخشی از کتاب "چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟" اثر علیرضا پناهیان @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ نیایش صبحگاهی ❄️ ❄️ خدایـا🙏 🎄در اولین روز سال نو میلادی ✨ بهترین ها و زیباترینها 🎄را برای دوستان و عزیزانم ✨از درگاهت خواهـانـم ❄️خدایـا🙏 🎄قلبشـان را ✨خوشحال‌ و سرشار از 🎄آرامش و خوشبختی‌ بفرما ❄️آمیـــن🙏 @ayeha313
●آقا امیرالمؤمنین(علیه‌السلام): فقر و نداری در ، مانند در غُربت‌بودن است. @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
##مجردانه 🚫چه افرادی برای ازدواج مناسب نیستند ؟ #افراد_نامناسب_برای_ازدواج #قسمت_چهارم ۴.💢افر
🚫چه افرادی برای ازدواج مناسب نیستند؟ 🍂۵. افرادی که دارای اختلال جنسی هستند: ✏افرادی که دارای اختلالات جنسی مانند آزارخواهی جنسی(مازوخیسم)، آزارگری جنسی (سادیسم) اعتیاد جنسی تماشاگری (چشم‌چرانی)، هرزه گرایی از طریق موبایل و کامپیوتر و...هستند، حتما  قبل از اقدام به ازدواج باید برای تشخیص و درمان با مشاورین متخصص در ارتباط باشند. 🔹️پس از تشخیص اختلال و پس از مصاحبه بالینی بسته به شرایط فرد، دارو درمانی و روان درمانی آغاز می‌شود. @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
💢برای آنانی که عاشق حقوق حیوانات اند: . در اوج سردی زمستان و بارش برف سنگین، از ماموریت سوریه تماس میگیرد با پادگان آموزشی که حواستان باشد هوای سرد حیوانات از بالای کوه به سمت دامنه می آیند آن انتهای پادگان نزدیک به کوه برایشان غذا بگذارید تلف نشوند . برای آنانی که دینشان انسانیت است: . زنان ایزدی را که داعش به اسارت برد وقتی در عراق به اربیل حمله بردند آن گاه که مسیحیان در محاصره بودند وقتی داعش سر از اهل سنت می برید نگاه به ملیت، جنسیت یا دین ملاک نبود او از همه انسانها دفاع کرد . برای آنانی که اولویت و حُب‌شان فقط وطن است: . هشت سال مقابل صدام ایستاد، جانباز شد، میتوانست ادامه زندگی را در بازنشستگی با ده ها عنوان پرافتخار نظامی بگذراند اما وقتی هدف پایانی داعش از خون ریزی فتح تهران و خراسان بود اجازه نداد جنگ به مرز ایران نزدیک شود. دشمن را در نطفه، همان خانه خودش خفه کرد . برای شیعیانی که ملاکشان فقط قمه و عزاداری است: . وقتی داعش چند خیابان به حرم حضرت زینب(س) فاصله داشت، وقتی سامرا در حال سقوط بود بدون درنگ نیروهایش را به حرم رساند تا عمه سادات دوباره ی تاریخ به اسارات نرود. روضه ها و حفظ حریم را مدیون اوییم. . همه ی ما مدیون اوییم از قهرمان ملی، دینی و انسانی خود دفاع کنید. اجازه ندهیم با رنگ و لعاب تحریف‌گران مجازی و شبکه های سعودی عظمت جانفشانی او زیر سوال برود . @ayeha313
❌پاسخ به شبهات شما که مدعی هستید اسلام دین تمام قرن‌هاست و در عین حال کاملترین دین هم هست، آیا اسلام برای تورم که مشکل امروز بسیاری از جوامع است، برنامه‌ای دارد؟ ✅ پاسخ بله. در موضوع تورم که یکی از بیماری های مزمن اقتصادی است، بکار بستن و پیاده کردن دقیق دستورالعمل‌های اسلام در زمینه‌های اقتصادی می‌تواند هر جامعه ای را از تورم نجات دهد. به عنوان مثال، امروزه کارشناسان اقتصادی برخی از جدی‌ترین راهکارهای کنترل تورم را چند چیز می‌دانند: «تجمیع نشدن و عدم انباشت سرمایه و پول نقد و نیز، هدایت ثروت به سمت تولید»، «توزیع صحیح درآمد و ثروت»، «پایین بودن نرخ تسهیلات بانکی» و… . حال با دقت در نظام اقتصادی اسلام، می‌بینیم که تاکیدات دینی، دقیقا همین مسائل را برای جلوگیری از برخی مشکلات اقتصادی مثل تورم، نشانه رفته است. مثلا: • در جهت «عدم تجمیع و انباشت سرمایه» و «اهمیت کار و تولید»، روایات متعددی از سوی بزرگان اسلام وارد شده که تاکید به استحباب کار و تلاش و به کار اندازی سرمایه می‌نماید. علاوه بر آن در آیاتی مانند آیه 2 سوره همزه و 34 توبه، به مذمت «خوابِ سرمایه» پرداخته شده است. به عنوان مثال به این آیه توجه بفرمایید: «و آن‌ها را كه طلا و نقره ـ و سرمایه ـ را گنجينه مى‏سازند، و در راه خدا انفاق نمى‏كنند، به مجازات دردناك بشارت ده». (توبه/34) قطعا از مهمترین مصادیق «انفاق در راه خدا»، قرض الحسنه، مضاربه و به جریان انداختن سرمایه در مسیر صحیح است. • اسلام برای «توزیع صحیح ثروت» هم، نسخه «تعاون» و «پرداخت زکات» را پیشنهاد می‌نماید. • برای «پایین بودن نرخ تسهیلات بانکی» بهترین نسخه از سوی اسلام، «تحریم ربا» و «ارائه نسخه قرض الحسنه» است. با دقت در همین نکات و مسائل است که می‌گوییم، اگر دستورالعمل‌های اسلام در نظام اقتصادی بکار گرفته شود، نه تنها جامعه با رکود و تورم روبرو نمی‌شود، بلکه شاهد رشد و شکوفایی شاخص‌های اقتصادی و بهینه سازی کیفیت زندگی مردم خواهیم بود. باتوجه به اینکه اسلام تنها به بیان کلیات پرداخته و این ما هستیم که باید به فکر و تلاش در چهارچوب قوانین اسلامی راه حل مشکلات را پیدا کنیم، این وظیفه‌ی حکومت اسلامی (اعم از دولت و مجلس) است تا برای تحقق نکات پیش‌گفته به عنوان منویات اسلامی، قانونگذاری و برنامه ریزی کند و زمینه را برای تشکیل اقتصاد سالم فراهم سازد. 🔹 پی‌نوشت همانطور که قبلاً در مقاله ای گفته‌ام، اسلامی شدن علوم، به این معناست که بر اساس کلیات چهارچوب های شرعی، فروع و مسائل جدید بررسی شود (علینا القاء الاصول، و علیکم التفریع). بنابراین اسلامی کردن علوم نه به این معناست که جزئیات هر مسئله ای در قرآن و احادیث آمده و نه آنطور که برخی گمان کرده و منکر علوم اسلامی هستند. مرکز پاسخگویی به شبهات (با اصلاح و اضافات) @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا