eitaa logo
هر صبح یک آیه
839 دنبال‌کننده
603 عکس
127 ویدیو
12 فایل
هر روز صبح یک آیه و تفسیر و صوت همان آیه را بخوانیم و بشنویم... ارتباط با مدیر کانال در ایتا: @shahed لینک کانال در پیام رسان #سروش #گپ #ایتا #روبیکا و #بله: @ayehsobh
مشاهده در ایتا
دانلود
008057.mp3
86.1K
آیه ۵۶ سوره مبارکه انفال استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇ پس از آن مى گوید: اینها همان کسانى بودند که با آنها عهد و پیمان بستى که لااقل بى طرفى را رعایت کنند و در صدد آزار مسلمانان و کمک به دشمنان اسلام نباشند، ولى آنها هر بار پیمان خود را مى شکستند (الَّذینَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فی کُلِّ مَرَّة). نه از خدا شرم مى کردند و نه از مخالفت فرمان او پرهیز داشتند و نه از زیر پا گذاردن اصول انسانى پروا مى نمودند (وَ هُمْ لایَتَّقُونَ). 🌼🌼🌼 تعبیر به یَنْقُضُونَ و لایَتَّقُونَ که فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد; و همچنین تعبیر به فی کُلِّ مَرَّة دلیل بر این مى باشد که آنها کراراً پیمان خود را با پیامبر(صلى الله علیه وآله) شکستند. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۵۶، سوره مبارکه انفال) @ayehsobh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#⃣ اثرگذاری هشتگ، توهم یا واقعیت؟ متأسفانه اخیراً بازهم دعوت به طوفان توییتری برای شب عاشورا شده و استدلال دعوت کنندگان برای تأثیرگذاری مثبت این حرکت، آن است که در طوفان توییتری نیمه شعبان یک میلیارد بازدید از هشتگهای انتخابی آقایانِ توییتری صورت گرفته است! حال بماند توییتری که مجموعاً ۳۳۰ میلیون کاربر دارد؛ چگونه یک میلیارد بازدید داشته؟؟؟!!! 🤔مشخص نیست این افراد،عمداً می خواهند برای دشمن، کاربر و نیرو فراهم کنند یا واقعاً انقدر با و و سیطره دشمن در شبکه اجتماعی توییتر بیگانه هستند که جوانان و نوجوانان را تشویق و ترغیب به این طوفان های الکی دل خوش کن، می کنند؟! ❗️آیا هر هشتگی شود؛ الزاماً موافقان آن مسئله باعث ترندشدنش شده اند که نتیجه اثرگذاری را از آن بگیریم؟ (به عنوان مثال، کلیپی که از هشتگ «نه به اعدام» در ایتا تهیه شده👆؛ اثبات می‌کند هرچند هشتگ نه به اعدام هست؛ اما منتشر کنندگان، کاملاً موافق اعدام هستند.) با این حال، اگر ادعای مطرح شده در مورد طوفان توییتری نیمه شعبان را بپذیریم؛ با توجه به نتیجه عملی و فیزیکی که در جهان شاهد آن هستیم؛متوجه خواهیم شد این هشتگ گذاری ها کمترین اثری در معرفی امام زمان عج نداشته وگرنه بعد از بازدید یک میلیارد نفر! لااقل ۵۰۰ میلیون نفر الان باید زمینه ساز ظهور شده باشند!!! به نظر می‌رسد خوب است آقایان توییتری از و وابستگی به زمین دشمن دست بردارند و با دید باز بنگرند درس عزت،اقتدار و ایستادگی در مقابل ظلم می دهد نه درس ذلت و فرورفتن بیشتر در دامان دشمن... ؟ ✍ زهراسادات امیری
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌺بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم🌺 «فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِي الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِم مَّنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ» اگر آنها را در (میدان) جنگ بیابى، آنچنان به آنها حمله کن که گروهى که پشت سر آنها هستند، پراکنده شوند. شاید متذکّر گردند (و عبرت گیرند)! (سوره مبارکه انفال/ آیه ۵۷) @ayehsobh
008057.mp3
86.1K
آیه ۵۷ سوره مبارکه انفال استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇ در آیه بعد طرز برخورد با این گروه پیمان شکن، بى ایمان و لجوج را چنین بیان مى کند: اگر آنها را در میدان جنگ بیابى، اسلحه به دست گیرند و در برابر تو بایستند آن چنان آنها را در هم بکوب که جمعیت هائى که در پشت سر آنها قرار دارند عبرت گیرند، پراکنده شوند و عرض اندام نکنند (فَإِمّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِی الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ). «تَثْقَفَنَّهُمْ» از ماده ثَقْف (بر وزن سقف) به معنى درک کردن چیزى از روى دقت و با سرعت است، اشاره به این که باید از موضع گیرى هاى آنها به سرعت و با دقت آگاه شوى و پیش از آن که تو را در یک جنگ غافلگیرانه گرفتار کنند، مانند صاعقه بر سر آنها فرود آئى! 🌼🌼🌼 شَرِّد از ماده تَشرید به معنى پراکنده ساختن توأم با اضطراب است، یعنى آن چنان به آنها حمله کن که گروه هاى دیگر از دشمنان و پیمان شکنان متفرق گردند و فکر حمله را از سر بیرون کنند. این دستور به خاطر آن است که دشمنان دیگر و حتى دشمنان آینده، عبرت گیرند، و از دست زدن به جنگ خوددارى کنند. و همچنین آنها که با مسلمانان پیمانى دارند و یا در آینده پیمانى خواهند بست از نقض پیمان خوددارى کنند و شاید همگى متذکر شوند (لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ). (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۵۷، سوره مبارکه انفال) @ayehsobh
🕋روز جهانی مسجد🕌 ۳۱ مردادماه سالروز آتش زدن مسجد الأقصی توسط صهیونیست ها به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، روز جهانی مسجد نام گذاری شده است. @rahrovanraheqoran
برگزار می‌کند: جلسات در به مناسبت فرارسیدن ماه با عنوان (با تکیه بر کتاب حماسه حسینی شهید مطهری) : معنی تحریف‏: بحث اول درباره معنی تحریف که تحریف یعنی چه؟ تحریف که از ماده «حرف» در زبان عربی است، یعنی متمایل کردن یک چیز از آن مسیر اصلی و وضع اصلی که داشته است یا باید داشته باشد. به عبارت دیگر، تحریف نوعی تغییر و تبدیل است؛ ولی تحریف مشتمل بر چیزی است که کلمه «تغییر» و «تبدیل» نیست. شما اگر کاری بکنید که یک جمله‌ای، یک نامه‌ای، یک شعری، یک عبارتی آن مقصودی را که باید بفهماند نفهماند، یک مقصود دیگری را بفهماند، اینجا می‌گویند شما این عبارت را تحریف کرده‌اید. مثلاً شما گاهی یک مطلبی را به یک نفر می‌گویید، بعد آن شخص سخن شما را در جای دیگری نقل می‌کند. بعد کسی به شما می‌گوید که فلانی از قول تو چنین چیزی نقل کرد؛ شما می‌بینید آنچه که شما گفته‌اید با آنچه که او نقل کرده خیلی متفاوت است، او در سخنهای شما کم و زیاد کرده است؛ قسمتی از گفته‏‌های شما را که مفید مقصود شما بوده حذف کرده است و یک قسمتهایی از خودش بر آنها افزوده است و در نتیجه سخن شما مسخ شده و چیز دیگری از آب درآمده است. آنوقت شما می‌گویید: خیر، من گفته‌ام، اما این آدم حرف مرا تحریف کرده است. مخصوصاً اگر کسی در سندهای رسمی قلم ببرد، دست ببرد، می‌گویند که تحریف کرده است. ⭕️ انواع تحریف‏: تحریف انواعی دارد و از همه مهمتر این است که تحریف یا لفظی است و یا معنوی. (ادامه دارد...) 📚 منبع: حماسه حسینی، ج ۱، ۵۶. @rahrovanraheqoran
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌺بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم🌺 «وَ إِمَّا تَخَافَنَّ مِن قَوْمٍ خِيَانَةً فَانبِذْ إِلَيْهِمْ عَلَىٰ سَوَاءٍ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْخَائِنِينَ» و هرگاه (با ظهور نشانه هایى) از خیانت گروهى بیم داشته باشى بطور عادلانه پیمان با آنها را لغو کن؛ زیرا خداوند خائنان را دوست نمى دارد. (سوره مبارکه انفال/ آیه ۵۸) @ayehsobh
008058.mp3
137.3K
آیه ۵۸ سوره مبارکه انفال استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇ در آیه بعد مى افزاید: و اگر آنها در برابر تو در میدان حاضر نشدند ولى قرائن و نشانه هائى از آنها ظاهر شده است که در صدد پیمان شکنى هستند و بیم آن مى رود که دست به خیانت بزنند و پیمان خود را بدون اعلام قبلى یک جانبه نقض کنند، تو پیشدستى کن، و به آنها اعلام نما که پیمانشان لغو شده است (وَ إِمّا تَخافَنَّ مِنْ قَوْم خِیانَةً فَانْبِذْ إِلَیْهِمْ عَلى سَواء). مبادا بدون اعلام الغاء پیمانشان به آنها حمله کنى; زیرا خداوند خائنان و کسانى که در پیمان خویش، راه خیانت در پیش مى گیرند دوست نمى دارد (إِنَّ اللّهَ لایُحِبُّالْخائِنینَ). گر چه در آیه فوق به پیامبر اجازه داده شده که در زمینه ترس از خیانت و پیمان شکنى دشمن، پیمان آنها را لغو کند ولى روشن است این ترس بدون دلیل نخواهد بود، حتماً در زمینه اى است که آنها مرتکب اعمالى مى شوند که نشان مى دهد در فکر پیمان شکنى و زد و بند با دشمن و حمله غافلگیرانه هستند، این مقدار از قرائن و علائم اجازه مى دهد که پیامبر(صلى الله علیه وآله) پیمان آنها را لغو شده اعلام کند. 🌼🌼🌼 جمله فَانْبِذْ إِلَیْهِمْ از ماده نَبْذ به معنى افکندن و یا به معنى اعلام کردن است; یعنى: پیمان آنها را بسوى آنها بیفکن و الغا کن و لغو آن را اعلام نما! تعبیر به عَلى سَواء یا به این معنى است: همان گونه که آنها پیمان خویش را عملاً لغو کرده اند تو هم از طرف خودت آن را لغو کن، این یک حکم عادلانه و متساوى است. و یا این که به معنى اعلام کردن به یک روش واضح، بى پیرایه و خالى از هر گونه خدعه و نیرنگ است. به هر حال آیه فوق در عین این که به مسلمانان هشدار مى دهد سعى کنند مورد حمله پیمان شکنان قرار نگیرند رعایت اصول انسانى را در حفظ تعهدات و یا الغاى پیمان ها به آنها گوشزد مى نماید. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۵۸، سوره مبارکه انفال) @ayehsobh
00. Title.mp3
545.3K
فرازی از خطبه آتشین امام جمعه اسبق مبارکه (ره) در ارتباط با و /سال ۱۳۹۲ @rahrovanraheqoran
برگزار می‌کند: جلسات در به مناسبت فرارسیدن ماه با عنوان (با تکیه بر کتاب حماسه حسینی شهید مطهری) : 🔴 عوامل تحریف‏: [در واقعه تاریخی کربلا تحریفاتی صورت‏[ گرفته است، چه از نوع لفظی و چه از نوع تحریف معنوی، و همین تحریفها سبب شده است که این سند بزرگ تاریخی و این منبع بزرگ تربیتی برای ما بی‏ اثر و یا کم اثر بشود و احیاناً در مواقعی اثر معکوس ببخشد. عموم ما این وظیفه را داریم که این سند مقدس را از این تحریف‌ها که آن را آلوده کرده است، پاک و منزه کنیم. 🛑 عوامل تحریف: 1. اغراض دشمنان‏ عامل‌های تحریف بر دو قسم است: یک نوع از عامل‌هاست که عامل‌های عمومی است، یعنی به طورکلی در تواریخ دنیا این عوامل وجود دارد و تواریخ را دچار تحریف می‌کند، اختصاص به حادثه ندارد. مثلًا همیشه اغراض دشمنان، خود یک عاملی است برای اینکه حادثه‌ای را دچار کند. دشمن برای اینکه به هدف و غرض خودش برسد، تغییر و تبدیل‌هایی در متن تاریخ می‌دهد و یا توجیه و تفسیرهای ناروایی از تاریخ می‌کند... دشمن نتوانست در حادثه تحریفی ایجاد کند. در حادثه کربلا با کمال تأسف هرچه تحریف شده است، از ناحیه دوستان است... (ادامه دارد...) 📚 منبع: حماسه حسینی، ج ۱، صفحات ۷۳ و ۷۴. @rahrovanraheqoran
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌺بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم🌺 «وَ لَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَبَقُوا ۚ إِنَّهُمْ لَا يُعْجِزُونَ» کسانى که کافر شدند گمان نکنند (با این اعمال) پیش برده اند، آنها هرگز نمى توانند از قلمرو و کیفر ما بیرون روند! (سوره مبارکه انفال/ آیه ۵۹) @ayehsobh
008059.mp3
65.7K
آیه ۵۹ سوره مبارکه انفال استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇ در آخرین آیه مورد بحث، به این گروه پیمان شکن هشدار مى دهد و مى گوید: مبادا آنها که راه کفر پیش گرفته اند تصور کنند با اعمال خیانت آمیز خود پیروز شده اند و از قلمرو قدرت و کیفر ما بیرون رفته اند (وَ لایَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا سَبَقُوا). آنها هرگز ما را عاجز نخواهند کرد و از محیط قدرت ما بیرون نخواهند رفت (إِنَّهُمْ لایُعْجِزُونَ). (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۵۹، سوره مبارکه انفال) @ayehsobh
جو بایدن هم به مناسبت فرا رسیدن ماه ‎ پیام داد... ❗️این را داشته باشید که وقتی فردا تعدادی مدعی شدند هشتگ در توییتر ترند شده؛ نمونه ش اینها بوده ذوق الکی نکنند که دشمن را در زمین خودش شکست دادیم. مسلماً هیچ عاقلی اجازه نخواهد داد برده اش علیه او حرف و قلمی بزند؛ مگر اینکه منفعتی برای ارباب داشته باشد... درس عاشورا در حرف و عمل است. ؟ ✍ زهراسادات امیری @rahrovanraheqoran
: 🌐 ما هم اهمیت را و اینکه بخشی از زندگی مردم شده است؛ قبول داریم اما بحث ما در مورد فضای مجازی این است که این عرصه از خارج و می‌شود و ما نمی‌توانیم مردم را بی پناه رها کنیم. 🌐 تأکید مکرر بر و تشکیل شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و شرکت رؤسای سه قوه در آن به همین علت است اما متأسفانه اهتمام لازم به این موضوع نمی شود. (۲شهریور ۱۳۹۹) 💠 رهبر انقلاب در صحبت‌های امروز خود به دو مسئله مهم در زمینه فضای مجازی اشاره داشتند که در بالا ذکر شد. شاید اکنون این سخن فصل الخطاب شده باشد که آشکارا و صریح فرمودند: «این عرصه، از خارج مدیریت و هدایت می‌شود.» پس باید متوجه شد خلاف آنچه عده ای نظرداشتند؛ آنچه مدیریت و هدایت آن از خارج است را نمی توان با یکی دانست که مدیریت جنگ تحمیلی به دست فرماندهان کشور خودمان بود و نه مانند حضور در اینستاگرام و توییتر و تلگرام و واتساپ ذلیل و مطیع فرمان و هدایت دشمن!!! سفارش دیگر و تأکید مکرر ایشان بر لزوم و اهمیت بود که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است و نه تنها مسئولین سه قوه کم کاری کرده اند؛ که از نیروهای هم حرکتی مؤثر در زمینه و در زمینه این توصیه مؤکد رهبری ندیده ایم... ؟ ✍ زهراسادات امیری @rahrovanraheqoran
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌺بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم🌺 «وَ أَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ» براى مقابله با آنها [= دشمنان] هر چه در توان دارید از نیرو و از اسبهاى ورزیده آماده سازید، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن (شناخته شده) خویش را بترسانید! و دشمنان دیگرى غیر از اینها، که شما آنها را (به علت نفاقشان) نمى شناسید و خدا آنها را مى شناسد. و هر چه در راه خدا (و تقویت اسلام) انفاق کنید، بى کم و کاست به شما بازگردانده مى شود، و به شما ستم نخواهد شد. (سوره مبارکه انفال/ آیه ۶۰) @ayehsobh
008060.mp3
288.9K
آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇ افزایش قدرت جنگى و هدف آن به تناسب دستورات گذشته در زمینه جهاد اسلامى، در آیه مورد بحث، به یک اصل حیاتى که در هر عصر و زمان باید مورد توجه مسلمانان باشد، اشاره مى کند، و آن لزوم آمادگى رزمى کافى در برابر دشمنان است. نخست مى فرماید: و در برابر دشمنان هر قدر توانائى دارید از نیرو و قدرت آماده سازید! (وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة). یعنى: در انتظار نمانید تا دشمن به شما حمله کند و آنگاه آماده مقابله شوید، بلکه از پیش باید به حد کافى آمادگى در برابر هجوم هاى احتمالى دشمن داشته باشید. آنگاه اضافه مى کند و همچنین به اندازه کافى اسب هاى ورزیده براى میدان جهاد فراهم سازید (وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ). 🌼🌼🌼 رباط به معنى بستن و پیوند دادن است، و بیشتر به معنى بستن حیوان در نقطه اى براى نگهدارى و محافظت به کار رفته، سپس به همین تناسب به معنى محافظت و مراقبت به طور کلى آمده است. و مُرابَطَه به معنى محافظت مرزها و همچنین به معنى مراقبت از هر چیز دیگر مى آید، و به محل بستن و نگاهدارى حیوانات رِباط گفته مى شود و به همین تناسب کاروانسرا را عرب رِباط مى گوید. پس از آن به هدف از این افزایش قدرت جنگى اشاره کرده، مى فرماید: هدف این است، با فراهم ساختن این ابزار، دشمنان خدا و دشمنان خودتان را بترسانید (تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللّهِ وَ عَدُوَّکُمْ). و مى افزاید: همچنین گروه دیگرى غیر از اینها که شما آنها را نمى شناسید ولى خدا آنها را مى شناسد (وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لاتَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ). این گروه نیز باید از شما حساب ببرند و بترسند. و از آنجا که فراهم ساختن این وسائل به هزینه و بودجه کافى نیاز دارد، عموم مسلمانان را در این راه فرا مى خواند و مى فرماید: و آنچه در راه خدا انفاق کنید به شما پس داده خواهد شد و هیچ ستمى بر شما وارد نمى گردد (وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْء فی سَبیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لاتُظْلَمُونَ). بر اساس آنچه خواندیم، هدف از فرمان افزایش توان نظامى، ایجاد ترس در دل دشمن، دشمنان خدا، دشمنان مسلمانان، شناخته ها و ناشناخته ها و پرداخت هزینه تهیه سلاح است. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۶۰، سوره مبارکه انفال) @ayehsobh
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌺بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم🌺 «وَ إِن جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ» و اگر تمایل به صلح نشان دهند، تو نیز از در صلح درآى و بر خدا توکّل کن، که او شنوا و داناست. (سوره مبارکه انفال/ آیه ۶۱) @ayehsobh
008061.mp3
90.2K
آیه ۶۱ سوره مبارکه انفال استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇ آمادگى براى صلح با این که آیه گذشته به قدر کافى هدف جهاد اسلامى را مشخص مى ساخت؛ ولى این آیه که پیرامون صلح با دشمن بحث مى کند این حقیقت را روشن تر مى سازد. مى فرماید: اگر آنها تمایل به صلح نشان دادند تو نیز دست آنها را عقب نزن و تمایل نشان دِه (وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَها). 🌼🌼🌼 این احتمال نیز در تفسیر جمله بالا وجود دارد که اگر آنها به سوى صلح پر و بال بگشایند تو هم به سوى آن پر و بال بگشاى; زیرا جَنَحُوا از ماده جُنُوح به معنى تمایل آمده و به پر و بال پرندگان نیز جناح گفته مى شود; زیرا هر یک از بال هاى آنها به یک طرف متمایل است. بنابراین، در تفسیر آیه، هم از ریشه لغت مى توان استفاده کرد و هم از مفهوم ثانوى آن. و از آنجا که به هنگام امضاى پیمان صلح غالباً افراد گرفتار تردیدها و دو دلى ها مى شوند به پیامبر دستور مى دهد، در قبول پیشنهاد صلح تردیدى به خود راه مده، و چنانچه شرائط آن منطقى، عاقلانه و عادلانه باشد آن را بپذیر و بر خدا توکل کن; زیرا خداوند هم گفتگوهاى شما را مى شنود و هم از نیات شما آگاه است (وَ تَوَکَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ). (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۶۱، سوره مبارکه انفال) @ayehsobh
برگزار می‌کند: جلسات در به مناسبت فرارسیدن ماه با عنوان (با تکیه بر کتاب حماسه حسینی شهید مطهری) : عزاداری حسین بن علی ع واقعاً فلسفه دارد، واقعاً فلسفه صحیح دارد. هرچه ما در این راه کوشش کنیم، به شرط اینکه این کار را تشخیص بدهیم؛ بجاست. اما متأسفانه عده‌ای این را نشناختند، خیال کردند بدون اینکه مردم را به مکتب حسین علیه السلام آشنا کنیم، به فلسفه قیام حسینی آشنا کنیم، عارف به مقامات حسینی کنیم، همین قدر که مردمی آمدند و نشستند و یک گریه‏‌ای را نفهمیده و ندانسته کردند،دیگر کفاره گناهان است!!!! ⭕️ استفاده از وسیله نامقدس برای هدف مقدس‏ عده‌ای آمدند گفتند گریه بر ثوابش آنقدر زیاد است که از هر وسیله‌ای برای این کار می‌شود استفاده کرد. یک حرفی را امروزی‌ها در آورده‌اند- در مکتب ماکیاول و امثال او- که می‌گویند هدف وسیله را توجیه می‌کند؛ هدفت خوب باشد وسیله‌‏ات هرچه شد، شد. اینها هم گفتند: ما اینجا یک هدف مقدس و منزه داریم و آن گریستن بر امام حسین علیه السلام است. حالا این گریستن روی چه فلسفه‌ای است، کاری به آن ندارند؛ باید گریست.به چه وسیله بگریانیم؟ به هر وسیله که شد.هدف که مقدس است، وسیله هرچه شد، شد. اگر یک تعزیه‌‏های اهانت‌‏آورهم بسازیم درست است یا درست نیست؟ گفتند همین قدر که اشک جاری می‌شود، هر کاری کردید کردید. شیپور بزنیم،معصیت کاری کنیم، به بدن مرد لباس زن بپوشانیم،عروسی قاسم درست کنیم، جعل و تحریف کنیم... (ادامه دارد...) 📚 منبع: حماسه حسینی، ج ۱، صفحه ۷۹. @rahrova