eitaa logo
هر صبح یک آیه
850 دنبال‌کننده
606 عکس
127 ویدیو
12 فایل
هر روز صبح یک آیه و تفسیر و صوت همان آیه را بخوانیم و بشنویم... ارتباط با مدیر کانال در ایتا: @shahed لینک کانال در پیام رسان #سروش #گپ #ایتا #روبیکا و #بله: @ayehsobh
مشاهده در ایتا
دانلود
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 «فَكَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ إِن كُنَّا عَنْ عِبَادَتِكُمْ لَغَافِلِينَ» همین بس که خدا میان ما و شما گواه باشد، که به یقین ما از عبادت شما بى خبر بودیم. (سوره مبارکه یونس/ آیه ۲۹) @ayehsobh
❇ تفســــــیر پس از آن، براى تأکید بیشتر مى گویند: همین بس که خدا گواه میان ما و شما است، که ما به هیچ وجه از عبادت شما آگاه نبودیم (فَکَفى بِاللّهِ شَهیداً بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ إِنْ کُنّا عَنْ عِبادَتِکُمْ لَغافِلینَ).) در این که منظور از بت ها و شرکاء در آیه فوق چه معبودهائى است، و این که چگونه آنها چنین سخن مى گویند، در میان مفسران گفتگو است: بعضى احتمال داده اند منظور، معبودهاى انسانى و شیطانى، و یا از فرشتگان است، که داراى عقل و شعور و ادراکند. ولى با این حال خبر ندارند که گروهى آنها را پرستش مى کنند; به خاطر این که یا در غیاب آنها چنین عبادتى صورت گرفته، و یا پس از مرگ آنها (مانند انسان هائى که پس از مرگشان مورد پرستش قرار گرفته اند). بنابراین، سخن گفتن آنها کاملاً طبیعى خواهد بود، و این آیه، نظیر آیه ۴٠ سوره سبأ مى باشد که مى گوید: آن روز که خداوند همه را جمع و محشور مى کند، سپس به فرشتگان مى گوید: آیا این گروه شما را عبادت مى کردند؟! احتمال دیگرى که بسیارى از مفسران ذکر کرده اند این است که در آن روز، خداوند حیات و شعور در بت ها مى آفریند، آن چنان که بتوانند حقایق را بازگو کنند، و جمله بالا از زبان بت ها که آنها خدا را به شهادت مى طلبند که از عبادت عابدان خود غافل بودند، بیشتر تناسب با همین معنى دارد; چرا که بت هاى سنگى و چوبى، اصلاً چیزى نمى فهمند. 🌼🌼🌼 این مسأله، در عصر و زمان ما مسأله پیچیده اى نیست، جائى که یک نوار بى زبان، تمام حرکات و گفته هاى ما را روى خود ضبط، و به هنگام لزوم بازگو مى کند و نشان مى دهد، تعجبى ندارد که بت ها نیز، واقعیات اعمال عبادت کنندگان خود را منعکس نمایند! (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۲۹ سوره مبارکه یونس) @ayehsobh.
4_6028096014227867395.mp3
4.9M
🎧فـایل صوتی دعای ندبه 📖 🎤استاد فرهمند @rahrovanraheqoran
emam-khamenei-mah-rajab.mp3
3.06M
🎧 توصیه‌ های اخلاقی به جوانان جهت استفاده از 🔺از رجب بهره ببرید ... 💠 این انسان های نورانی که دیده اید، کسانی هستند که از جوانی شروع کرده اند. @shohadagomnamk
باسلام لابد این پیام برای شما هم ارسال شده یا در گروههای مختلف، دیده اید. متأسفانه چند روز یک‌بار به مناسبت‌های مختلف این پیام منتشر می‌شود و در آخر آن تأکید می‌شود فقط امروز یا فقط امشب!!! ‼️ توجه داشته باشیم این‌ها از همان دست پیام‌هایی است که با ظاهری مذهبی، مذهب و اعتقاد را نشانه گرفته است. 🔴 حواسمان باشد هر پیامی را بدون تفکر و سریع، منتشر نکنیم. إن شاءالله همه از برکات بهره‌مند گردیم. التماس دعا🤲 @shohadagomnamk
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 «هُنَالِكَ تَبْلُو كُلُّ نَفْسٍ مَّا أَسْلَفَتْ ۚ وَرُدُّوا إِلَى اللَّهِ مَوْلَاهُمُ الْحَقِّ ۖ وَضَلَّ عَنْهُم مَّا كَانُوا يَفْتَرُونَ» در آن جا، هر کس عملى را که قبلاً انجام داده است، مى آزماید. و همگى به سوى خداوند یگانه که مولا و سرپرست حقیقى آنهاست بازگردانده مى شوند. و چیزهایى را که بدروغ همتاى خدا قرارداده بودند، از نظرشان گم و نابود مى شوند. (سوره مبارکه یونس/ آیه ۳۰) @ayehsobh
❇ تفســــــیر به هر حال، در آن روز و در آن مکان و در آن حال ـ همان گونه که قرآن در آیه مورد بحث مى گوید ـ : هر کس اعمال خویش را که قبلاً انجام داده است مى آزماید، و نتیجه، بلکه خود آن را مى بیند (هُنالِکَ تَبْلُوا کُلُّ نَفْس ما أَسْلَفَتْ). چه عبادت کنندگان، و چه معبودهاى گمراهى که مردم را به عبادت خویش دعوت کردند، چه مشرکان، و چه مؤمنان از هر گروه و از هر قبیل. و در آن روز، همگى به سوى اللّه که مولا و سرپرست حقیقى آنان است باز مى گردند (وَ رُدُّوا إِلَى اللّهِ مَوْلاهُمُ الْحَقِّ). و دادگاه محشر نشان مى دهد که تنها حکومت به فرمان او است. و سرانجام تمام بت ها و معبودهاى ساختگى، که به دروغ آنها را شریک خدا قرار داده بودند، گم، محو و نابود مى شوند (وَ ضَلَّ عَنْهُمْ ما کانُوا یَفْتَرُونَ). چرا که آنجا، عرصه ظهور و بروز تمام اسرار مکتوم بندگان است، و هیچ حقیقتى نمى ماند مگر این که خود را آشکار مى سازد. اصولاً در آنجا موقف ها و مقاماتى است که، نه نیاز به سؤال دارد، و نه جدال و گفتگو، بلکه تنها وضع حال، حکایت از همه چیز مى کند و نیازى به مقال نیست! (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۳۰ سوره مبارکه یونس) @ayehsobh
010030.mp3
100.5K
آیه ۳۰ سوره مبارکه یونس استاد پرهیزگار @ayehsobh
هدایت شده از خدمات پرداخت ایتا
«‏پیام رسان ایتا» در مایکت: https://myket.ir/app/ir.eitaa.messenger ایتا در مایکت بروز شد😍😍😍😍 قابلیت های جدید👇👇👇 ارائه کانال رسانه محور ‏نمایش کانال‌های رسانه محور در تب مجزا ‏نمایش پست‌های کانال در حالت کاوش (تمام صفحه) ‏قابلیت پخش خودکار ویدئوها در نمای کاوش ‏امکان ویرایش رسانه ‏امکان تنظیم ورود دو مرحله ای ‏امکان مخفی کردن زمان آخرین بازدید ‏ارتقای قابلیت‌های جستجوی پیشرفته ابری ‏امکان جستجو در کل پیام‌های شخصی ‏افزایش تعداد نتایج ارائه شده در جستجوی شناسه‌ها یا عناوین کانال‌ها ‏نمایش تعداد خوانده‌نشده‌ها بر اساس تعداد گفتگو بجای تعداد پیام ‏بهبود سرعت همگام‌سازی در اولین اجرا ‏رفع مشکل الصاق متن به رسانه در اندروید 10 ‏امکان افزودن به علاقمندی‌ها از داخل گفتگو ‏پشتیبانی از قالب‌بندی متن در نسخه‌های قدیمی اندروید ‏بهبود شیوه گزارش تخلفات ‏رفع باگ‌ها و ایرادات گزارش شده
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 «قُلْ مَن يَرْزُقُكُم مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أَمَّن يَمْلِكُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَمَن يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَيُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَمَن يُدَبِّرُ الْأَمْرَ ۚ فَسَيَقُولُونَ اللَّهُ ۚ فَقُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ» بگو: «چه کسى شما را از آسمان و زمین روزى مى دهد؟ یا چه کسى مالک (و خالق) گوش و چشمهاست؟و چه کسى زنده را از مرده، و مرده را از زنده بیرون مى آورد؟ و چه کسى امور (جهان) را تدبیر مى کند؟» بزودى (در پاسخ) مى گویند: «خدا»،بگو: «پس چرا تقوا پیشه نمى کنید (و راه شرک مى پویید)؟! (سوره مبارکه یونس/ آیه ۳۱) @ayehsobh
010031.mp3
196.7K
آیه ۳۱ سوره مبارکه یونس استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر چه کسى شما را روزى مى دهد؟ در این آیات، سخن از نشانه هاى وجود پروردگار، و شایستگى او براى عبودیت به میان آمده و بحث هاى آیات گذشته را در این زمینه تعقیب مى کند. نخست مى فرماید: به مشرکان و بت پرستانى که در بیراهه سرگردانند بگو: چه کسى شما را از آسمان و زمین روزى مى دهد؟ (قُلْ مَنْ یَرْزُقُکُمْ مِنَ السَّماءِ وَ الأَرْضِ). رزق به معنى عطا و بخشش مستمر است و از آنجا که بخشنده تمام مواهب در حقیقت خدا است، رازق و رزّاق به معنى حقیقى، تنها بر او اطلاق مى شود. و اگر این کلمه در غیر مورد او به کار رود، بدون شک جنبه مجازى دارد، همانند آیه ۲۳۳ سوره بقره که در زمینه زنان شیرده مى گوید: وَ عَلَى الْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَ کِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ: پدران موظفند زنانى که فرزندانشان را شیر مى دهند، به طور شایسته روزى دهند و لباس بپوشانند . این نکته نیز لازم به یادآورى است که بیشتر روزى هاى انسان از آسمان است. باران حیات بخش از آسمان مى بارد. و هوا که مورد نیاز همه موجودات زنده است نیز بر فراز زمین قرار گرفته. و از همه مهم تر، نور آفتاب که بدون آن هیچ موجود زنده و هیچ گونه حرکت و جنبشى در سرتاسر زمین وجود نخواهد داشت، از آسمان است، و حتى حیوانات اعماق دریاها از پرتو نور آفتاب زنده اند; زیرا مى دانیم: غذاى بسیارى از آنها، گیاهان بسیار کوچکى است که در لابلاى امواج، در سطح اقیانوس، در برابر تابش نور آفتاب رشد و نموّ مى کند، و قسمت دیگرى از آن حیوانات، از گوشت دیگر حیوانات دریا، که به وسیله آن گیاهان تغذیه شده اند استفاده مى کنند. ولى زمین، تنها به وسیله مواد غذائى خود، ریشه گیاهان را تغذیه مى کند، و شاید به همین دلیل است که در آیه فوق، نخست سخن از ارزاق آسمان، و سپس ارزاق زمین به میان آمده است (به تفاوت درجه اهمیت). آنگاه به دو قسمت از مهم ترین حواس انسان، که بدون آن دو، کسب علم و دانش براى بشر امکان پذیر نیست اشاره کرده مى فرماید: بگو چه کسى است که مالک و خالق گوش و چشم و قدرت دهنده این دو حسّ آدمى است؟ (أَمَّنْ یَمْلِکُ السَّمْعَ وَ الأَبْصارَ). 🌼🌼🌼 در واقع در این آیه، نخست به نعمت هاى مادّى و بعد به مواهب و روزى هاى معنوى، که بدون آنها نعمت هاى مادّى فاقد هدف و محتوا است اشاره شده. کلمه سمع مفرد به معنى گوش و ابصار جمع بصر به معنى بینائى و چشم است. پس از آن، از دو پدیده مرگ و حیات، که عجیب ترین پدیده هاى عالم آفرینش است سخن به میان آورده، مى گوید: و چه کسى زنده را از مرده، و مرده را از زنده خارج مى کند؟ (وَ مَنْ یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَ یُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ). این همان موضوعى است که تا کنون عقل دانشمندان و علماى علوم طبیعى، و زیست شناسان در آن حیران مانده، که چگونه موجود زنده از موجود بى جان به وجود آمده است؟ آیا چنین چیزى که تلاش و کوشش مداوم دانشمندان تا کنون در آن به جائى نرسیده است، مى تواند یک امر ساده، و وابسته به تصادف، حوادث رهبرى نشده، و بدون برنامه و هدف طبیعت بوده باشد؟ بدون شک پدیده پیچیده و ظریف و اسرارآمیز حیات، نیازمند به علم و قدرت فوق العاده، و عقل کلّى است. او نه تنها در آغاز، موجود زنده را از موجودات بى جان زمین آفریده است، بلکه علاوه بر این، سنت او بر این قرار گرفته که: حیات نیز جاودانى نباشد، و به همین جهت مرگ را در دل حیات آفریده، تا از این طریق، میدان را براى دگرگونى ها و تکامل باز گذارد. در تفسیر آیه فوق، این احتمال نیز داده شده که آیه علاوه بر مرگ و حیات مادّى، مرگ و حیات معنوى را نیز شامل مى شود; زیرا انسان هاى هوشمند و پاک دامن و با ایمان را مى بینیم: از پدر و مادرى آلوده، بى ایمان و گمراه متولد مى شوند، عکس آن نیز مشاهده شده است که بر خلاف قانون وراثت، انسان هاى بى ارزش و مرده، از پدر و مادر ارزشمندى به وجود آمده اند. البته، مانعى ندارد که آیه فوق، اشاره به هر دو قسمت باشد; زیرا هر دو از عجائب آفرینش، و از پدیده هاى اعجاب انگیز جهانند، و روشنگر این حقیقت اند که: علاوه بر عوامل طبیعى، دست قدرت آفریدگار عالم و حکیمى در کار است. بعد از آن اضافه مى کند: و چه کسى است که امور این جهان را تدبیر مى کند؟ (وَ مَنْ یُدَبِّرُ الأَمْرَ). در حقیقت نخست، سخن از آفرینش مواهب، سپس سخن از حافظ و نگهبان و مدبّر آنها است. قرآن این سؤالات سه گانه را مطرح مى کند و بلافاصله مى گوید: آنها به زودى در پاسخ خواهند گفت: اللّه (فَسَیَقُولُونَ اللّهُ). از این جمله، به خوبى استفاده مى شود که حتى مشرکان و بت پرستان عصر جاهلیت، خالق، رازق، حیات بخش و مدبّر امور جهان هستى را خدا مى دانستند، و این حقیقت را هم از طریق عقل، و هم از راه فطرت در یافته بودند که این نظام حساب شده جهان، نمى تواند مولود بى نظمى و یا مخلوق بت ها باشد. و در آخر آیه به پیامبر(صلى الله علیه
وآله)دستور مى دهد: به آنها بگو: آیا با این حال تقوا را پیشه نمى کنید؟ (فَقُلْ أَ فَلا تَتَّقُونَ). تنها کسى شایسته عبادت و پرستش است که آفرینش و تدبیر جهان به دست او است، اگر عبادت به خاطر شایستگى و عظمت ذات معبود باشد، این شایستگى و عظمت تنها در خدا است، و اگر براى این باشد که مى تواند سرچشمه سود و زیان گردد، این نیز مخصوص خدا است. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۳۱ سوره مبارکه یونس) @ayehsobh.
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 «فَذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمُ الْحَقُّ ۖ فَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلَالُ ۖ فَأَنَّىٰ تُصْرَفُونَ» این گونه است خداوند، پروردگارِ حقّ شما (داراى همه این صفات)! با این حال، بعد از حق، چه چیزى جز گمراهى وجود دارد؟! پس چرا (از پرستش او) روى گردان مى شوید؟!» (سوره مبارکه یونس/ آیه ۳۲) @ayehsobh
010032.mp3
78K
آیه ۳۲ سوره مبارکه یونس استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر پس از آن که نمونه هائى از آثار عظمت و تدبیر خداوند را در آسمان و زمین بیان کرد، وجدان و عقل مخالفان را به داورى طلبید و آنها به آن معترف گردیدند، در آیه بعد، با لحنى قاطع مى فرماید: این است اللّه، پروردگار بر حق شما! (فَذلِکُمُ اللّهُ رَبُّکُمُ الْحَقُّ). نه بت ها، و نه سایر موجوداتى را که شریک خداوند در عبودیت قرار داده اید، و در برابر آنها سجده و تعظیم مى کنید! آنها چگونه مى توانند شایسته عبودیت باشند، در حالى که نه فقط نمى توانند در آفرینش و تدبیر جهان شرکت کنند، که خودشان سر تا پا نیاز و احتیاجند. سپس چنین نتیجه گیرى مى کند: اکنون که حق را به روشنى شناختید، آیا بعد از حق، چیزى جز ضلال و گمراهى وجود دارد؟ (فَما ذا بَعْدَ الْحَقِّ إِلاَّ الضَّلالُ). با این حال چگونه از عبادت و پرستش خدا روى مى گردانید (فَأَنّى تُصْرَفُونَ). با این که مى دانید معبود حقّى جز او نیست؟! 🌼🌼🌼 این آیه، در حقیقت یک راه منطقى روشن را براى شناخت باطل و ترک آن پیشنهاد مى کند، و آن، اینکه: نخست باید از طریق وجدان و عقل براى شناخت حق گام برداشت، هنگامى که حق شناخته شد، هر چه غیر آن و مخالف آن است باطل و گمراهى است، و باید کنار گذاشته شود. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۳۲ سوره مبارکه یونس) @ayehsobh.
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 «كَذَٰلِكَ حَقَّتْ كَلِمَتُ رَبِّكَ عَلَى الَّذِينَ فَسَقُوا أَنَّهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ» اینچنین فرمان پروردگارت بر فاسقان مسلّم شده که آنها (پس از این همه لجاجت و گناه)، ایمان نخواهند آورد. (سوره مبارکه یونس/ آیه ۳۳) @ayehsobh
010033.mp3
63.6K
آیه ۳۳ سوره مبارکه یونس استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر آیه، براى بیان این نکته که چرا آنها با وضوح مطلب و روشنائى حق، به دنبال آن نمى روند، مى گوید: این‌گونه فرمانِ خدا درباره این افراد، که از روى علم و عمد و بر خلاف عقل و وجدان سر از اطاعت پیچیده اند، صادر شده: که آنها ایمان نیاورند (کَذلِکَ حَقَّتْ کَلِمَةُ رَبِّکَ عَلَى الَّذینَ فَسَقُوا أَنَّهُمْ لایُؤْمِنُونَ).) در واقع، این خاصیت اعمال نا درست و مستمر آنها است، که قلبشان را چنان تاریک، و روحشان را چنان آلوده مى کند که، با وضوح و روشنى حق، آن را نمى بینند و به بیراهه مى روند. 🌼🌼🌼 بنابراین، آیه فوق، هیچ گونه دلالت بر مسأله جبر ندارد، بلکه اشاره به آثار اعمال خود انسان مى باشد، ولى شک نیست که این اعمال، چنان خاصیتى را به فرمان خدا دارد. درست مثل این است که به کسى بگوئیم: صد بار به تو گفتیم: گِرد مواد مخدر و مشروبات الکلى مگرد! اکنون که گوش ندادى و شدیداً معتاد شدى، محکوم به این هستى که مدت ها در بدبختى بمانى. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۳۳ سوره مبارکه یونس) @ayehsobh.
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 «قُلْ هَلْ مِن شُرَكَائِكُم مَّن يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ ۚ قُلِ اللَّهُ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ ۖ فَأَنَّىٰ تُؤْفَكُونَ» بگو: «آیا هیچ یک از معبودهاى شما، آفرینش را آغاز مى کند و سپس باز مى گرداند؟!» بگو: «تنها خدا آفرینش را آغاز کرده، سپس باز مى گرداند.با این حال، چرا (از حق) روى گردان مى شوید؟!» (سوره مبارکه یونس/ آیه ۳۴) @ayehsobh
010034.mp3
114.8K
آیه ۳۴ سوره مبارکه یونس استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر از نشانه هاى حق و باطل این آیات نیز، همچنان استدلالات مربوط به مبدأ و معاد را تعقیب مى کند. در این آیه، به پیامبر(صلى الله علیه وآله)دستور مى دهد: به آنها بگو: آیا هیچ یک از این معبودهائى که شما شریک خدا قرار داده اید، مى تواند آفرینش را ایجاد کند، و سپس باز گرداند؟ (قُلْ هَلْ مِنْ شُرَکائِکُمْ مَنْ یَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ یُعیدُهُ). آنگاه اضافه مى کند: بگو: خداوند آفرینش را آغاز کرده و سپس باز مى گرداند (قُلِ اللّهُ یَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ یُعیدُهُ). با این حال چرا از حق روى مى گردانید، و در بیراهه سرگردان مى شوید؟ (فَأَنّى تُؤْفَکُونَ). 🌼🌼🌼 در اینجا دو سؤال پیش مى آید: نخست این که مشرکان عرب، غالباً اعتقاد به معاد، مخصوصاً به شکلى که قرآن مى گوید نداشتند، با این حال چگونه قرآن از آنها اعتراف مى خواهد؟ دیگر این که در آیه قبل، سخن از اعتراف مشرکان بود، ولى در اینجا به پیامبر(صلى الله علیه وآله)دستور مى دهد که تو اعتراف به این واقعیت کن!; این تفاوت تعبیر براى چیست؟ با توجه به یک نکته، جواب هر دو سؤال روشن مى شود، و آن این که گر چه مشرکان به معاد (معاد جسمانى)، عقیده نداشتند، ولى همین اندازه که معتقد بودند آغاز آفرینش از خدا است، براى پذیرش معاد کافى است; چرا که هر کس آغاز را انجام داده قادر به اعاده آن نیز هست. بنابراین، اعتقاد به مبدأ با کمى دقت، معاد را اثبات مى کند. و از اینجا روشن مى شود: چرا به جاى مشرکان، پیامبر(صلى الله علیه وآله) اعتراف به این واقعیت مى کند; زیرا، گر چه ایمان به معاد از لوازم ایمان به مبدأ است، اما چون آنها توجه به این ملازمه نداشتند، طرز تعبیر عوض شده و دستور داده شده پیامبر(صلى الله علیه وآله)به جاى آنها اعتراف کند. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۳۴ سوره مبارکه یونس) @ayehsobh.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13991129_40559_128k.mp3
11.97M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی، در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز. ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ 💻 @Khamenei_ir
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 «قُلْ هَلْ مِن شُرَكَائِكُم مَّن يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ ۚ قُلِ اللَّهُ يَهْدِي لِلْحَقِّ ۗ أَفَمَن يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَن يُتَّبَعَ أَمَّن لَّا يَهِدِّي إِلَّا أَن يُهْدَىٰ ۖ فَمَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ» بگو: «آیا هیچ یک از معبودهاى شما، به سوى حق هدایت مى کند؟!» بگو: «تنها خدا به حق هدایت مى کند. آیا کسى که هدایت به سوى حق مى کندبراى پیروى شایسته تر است، یا آن کس که هدایت نمى شود مگر هدایتش کنند؟! شما را چه مى شود، چگونه داورى مى کنید؟!» (سوره مبارکه یونس/ آیه ۳۵) @ayehsobh