eitaa logo
آینه‌داران
150 دنبال‌کننده
367 عکس
89 ویدیو
15 فایل
کانال رسمی واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی 🤲اللَّهُمَّ ارْزُقْنا حُبَّك‏❤️ سوالات، انتقادات و پیشنهادات @mohoba83 صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/aynehdaran1?igshid=NGVhN2U2NjQ0Yg==
مشاهده در ایتا
دانلود
🤲 خدایا ما را عجول قرار بده! البته این مدلی☝️ 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
تو خوب مطلقی و طاقت قیاسم نیست قیاس شیوۀ جان خداشناسم نیست به هرچه می‌نگرم جلوۀ وجود خداست قسم که غیر خدا هیچ در لباسم نیست بگو به رکعت چندم رسیده‌است نماز؟ که با خیال تو مشغولم و حواسم نیست چنین که مذهب عشّاق را شناخته‌ام شراب می‌خورم و از کسی هراسم نیست من از محبت دنیا دل آنچنان کندم که هرچه ناز کند شوق التماسم نیست ✍️ سجاد سامانی 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
❤️همه عمر برندارم سر از این خمار مستی «که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی» 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
نور خدا ۲۱.mp3
9.4M
🎧نور خدا (بخش بیست و یکم) ⚫ احلی من العسل... 🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی (دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی) 📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
نور خدا ۲۲.mp3
7.36M
🎧نور خدا (بخش بیست و دوم) ⚫ روضه درست از همین جاست که سوزناک می شود؛ علی اکبر، بیش از آن چیزی که باید شبیه به رسول خداست... 🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی (دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی) 📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
نور خدا ۲۳.mp3
8.5M
🎧نور خدا (بخش بیست و سوم) ⚫ قلم اینجا رسید و سربشکست. چگونه می توان گفت از ساقی قافله عشق، و کدام زبان را یارای رثای علمدار عاشقی است؟ چه کس عباس را می شناسد؟ و تو چه می توانی درباره اش بگویی، الا آنکه او را به عبودیت و اطاعت بشناسی و بگذری... 🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی (دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی) 📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
⁉️اگه اینا کافرن پس چرا انقد وضعشون خوبه؟ پاسخ:👆 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
هدایت شده از کانال مهدی ابراهیمی
🏴 گر بیایی دهمت جان شمع رابایداز این خانه به دربردن وکشتن تا که همسایه نداند که تو در خانه‌ی مایی کشتن شمع چه حاجت بُوَد از بیم رقیبان نور رخسار تو گوید که تو در خانه‌ی مایی گر بیایی دهمت جان ور نیایی کشدم غم من که بایست بمیرم، چه بیایی، چه نیایی 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | ویراستی 🏴 🌹🏴 🏴🌹🏴
نور خدا ۲۴.mp3
11.21M
🎧نور خدا (بخش بیست و چهارم) ⚫ حسین «علیه السلام»، هر چه به لحظه موعود نزدیک تر می شود، قلبش بیشتر برای وصال می تپد، جانش آرام تر می شود، صورتش خندان تر... 🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی (دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی) 📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
نور خدا ۲۵.mp3
3.07M
🎧نور خدا (بخش بیست و پنجم) ⚫ همانا خداوند بلند مرتبه برای حسین علیه السلام در عوض شهادتش قرار داد امامت را در فرزندان امام و شفا را در خاک مدفنش و اجابت دعا را به زیر گنبدش، و اینکه زائر حسین از زمانی که به سوی حسین می‌آید تا باز می‌گردد از عمرش حساب نشود... 🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی (دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی) 📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
هدایت شده از نورمجرّد
💌 | شجاعت امام حسن علیه‌السلام 📌 الْحِلْمُ الْحَسَنِيَّةُ وَ الشَّجَاعَةُ الْحُسَيْنِيَّةُ تحقيقاً بر حسب بروز و ظهور آنهاست، و گرنه چه موارد بسيارى از حلم حضرت سيدالشهداء عليه‌السّلام وارد شده است كه عقل را حيران مى‏ كند؛ و آن شجاعت‌هاى حضرت امام حسن مجتبى عليه‌السّلام در جنگ جمل و صفّين به طورى بود كه حضرت اميرالمؤمنين عليه‌السّلام او را از حمله‌هاى شديد منع مى‏‌كرد، و دريغ مى‏‌خورد از آنكه فرزند فاطمه را بكشند، و معاويه تمام اهتمامش بر آن است كه: زمين را از نسل ابناء فاطمه تهى كند. 📚 کتاب شریف «امام شناسی» ج۱۵، ص۲۸۷ 🆔 Nooremojarrad_com
🔰 انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی با همکاری کانون اخلاق و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی به مناسبت «روز بزرگداشت سینا » برگزار می کند: 🔹️نشست مجازی با عنوان: امکان عقلی و وقوعی نبوت در انسان از منظر ابن سینا 📌با حضور: اقای دکتر مرتضی پویان 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۶ ⏰ ساعت : ۱۰ 🔺️شرکت برای عموم آزاد است 🌐لینک ورود به نشست در بستر اسکای روم به عنوان مهمان:👇 https://online.mazaheb.ac.ir/ch/philosophy ✅ انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی 🆔️ @philosophymazaheb 🆔https://t.me/philosophy_mazaheb ✅کانون اخلاق و عرفان 🆔@akhlaghvaerfaneslami ایتا 🆔https://t.me/akhlaghvaerfaneslami تلگرام
هدایت شده از بی نهایت
convert-56181290.mp3
2.24M
🎙 جاماندگان اربعین! اینجوری توحیدی نگاه کنین ____ رفقای اربعینی! لحظه به لحظه سفرتون به یاد رفیقای جامونده باشین...❤️ ♾ @binahayat_ir
🏴 ۹ صفر، سالگرد ارتحال حضرت علامه آیة الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی قدّس سرّه 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
هدایت شده از رادیو توحید
بُراده‌ها - قسمت دوم.mp3
19.04M
🎙بُراده‌ها، قسمت دوم 🌿 اُم‌رافع یکی از اسرای کربلاست. پیرزنی که از جوانی خادم خاندان پیامبر بوده و تولد و شهادت همه فرزندان حضرت زهرا علیهاالسلام رو شاهد بوده. او راوی دومین قسمت بُراده‌هاست... 🔰 بُراده‌ها را در کست باکس دنبال کنید. 📻 کاری از رادیو توحید @radio_towhid 📱 اینستاگرام | تلگرام | ایتا | بله | آپارات
نور خدا ۲۶.mp3
9.08M
🎧نور خدا (بخش بیست و ششم) ⚫ يَا بنَ شَبيبٍ ، إن كُنتَ باكِيا لِشَيءٍ فَابكِ لِلحُسَينِ... 🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی (دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی) 📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
نور خدا ۲۷.mp3
10.02M
🎧نور خدا (بخش بیست و هفتم) ⚫ هرکس امام حسین علیه السلام را زیارت کند از روی اشتیاقی که به او دارد، خدا برایش هزار حج مقبول و هزار عمره مبرورة و اجر هزار شهید از شهدا بدر و اجر هزار روزه دار و ثواب هزار صدقه قبول شده و ثواب هزار بنده آزاد کردن که مراد از آن رضای خدا باشد می‌نویسد... 🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی (دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی) 📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
نور خدا ۲۸.mp3
4.27M
🎧نور خدا (بخش بیست و هشتم) ⚫ سیّد علی! امروز کعبه دیوانگان عالم، حرم حضرت ابالفضل العباس است... 🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی (دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی) 📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
نور خدا ۲۹.mp3
4.05M
🎧نور خدا (بخش پایانی) ⚫ دلبری یک شب رسول، بهای آدم شدنش بود. حفظ حرمت مجلس آقا، رسول را پیرغلام خیمه های عزاداری کرد... 🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی (دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی) 📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
📜 به صحرای عشق بيا... ▪️به صحراى عشق بيا؛ اين شب است و نور غمرنگ ماه؛ بيا و حالا ديگر خطرى نيست؛ شمشيرها را غلاف كرده‌اند و شمشيردارها رفته‌اند و يا آسوده‌اند! ▪️نمى‌خواهد سرت را بدزدى، ديگر تيرى نيست؛ ديگر حرمله تيرى در تركش ندارد، سينه‌ى حسين و حلقوم على‌اصغر، تمامى تيرها را تحويل گرفته‌اند. ▪️نمى‌خواهد بترسى، معركه تمام شده و سرحسين را برده‌اند، به كوفه فرستاده‌اند، نزديك بيا.بلند شو، خبرى نيست، خطرى نيست، گوش‌هايت را نزديك بياور، نزديكتر. از دهان باز اين زخم‌هاى سرخ، از حنجره‌ى استخوانى اين ستون‌هاى شكسته و اين آسمان‌هاى بلند، چه مى‌شنوى‌؟ ▪️اين پيرمرد را ببين، اگر چه سر ندارد، ولى از خطوط انگشت‌هايش، از پوست چروكيده‌اش، مى‌توانى بشناسيش. اين حبيب است! اينكه حنجره‌اش هنوز بوى عطر قرآن مى‌دهد. اين برير است. اين نعش سياه، كه خون سفيدش مثل عطر ياس بر روى دست‌هاى نسيم، تا تمامى نهانگاه‌هاى شش‌ها را پر مى‌كند، اين جوْن، غلام ابوذر است! ▪️اين كودك كه هنوز با گردن خميده دارد به زخم شمشيرى كه برعمويش مى‌نشيند، نگاه مى‌كند، عبداللّه برادر قاسم است فرزند امام مجتبى است! ▪️اينها؛ اينها كه باتير و نيزه به زمين دوخته شده‌اند، ياران حسين هستند، مى‌ترسيدند كه با صداى حسين استخوان‌هاشان، راه بيفتد و نعش‌هاشان سربردارد، همه را با سُم اسب و باتيغ و تير به زمين بسته‌اند! ▪️آيا مى‌توانى دورتر بيايى، بيا با او كه در كنار شريعه، بى دست نشسته، آرى بى‌دست نشسته، نشستن را كه مى‌فهمى، او بى‌دست و بى‌سر نشسته، ابوالفضل است. از آن وقت كه حسين، دست مهربانش را از زير سر او برداشته و چشمش را پاك كرده، دارد حسين را نگاه مى‌كند. حتى وقتى كه سرش را جدا كردند، دارد با گردن افراخته‌اش حسين را مى‌پايد. ▪️باور نمى‌كنى‌؟ ببين همه‌ى اينها دارند با زخم‌هاشان يكديگر را مرهم مى‌زنند. اين مصحف پاره پاره را مى‌شناسى، اين على اكبر است.حسين نتوانست پاره پاره‌هايش را بردارد. صحاف آوردند، با بوريا آوردند، تا از اين ورق‌هاى پاره پاره، قرآنى مجلّد بسازد. مجلّد نه با جلد زركوب، كه با جلد قرمز خون، با رنگ ارغوانى خون، نمى‌دانم با رنگ عشق‌؟ با رنگ محمد؟ با رنگ على‌؟ با رنگ فاطمه‌؟ با رنگ خدا؟ با صبغة اللّه‌؟ راستى كه با بى‌رنگى و بى‌رنگى. بازهم مى‌توانى ببينى‌؟! ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۲۰ #⃣ ▫️@einsad
🤔 أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ 🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی 🔰@akhlaghvaerfaneslami
رویداد تخصصی حجاب از نگاه علم "نگرشی چند‌ رشته ای" 🔴برگزارکننده: آکادمی اخلاق‌پژوهی روشمند، انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی و دفتر هم‌اندیشی استادان دانشگاه با همکاری انجمن ها و مراکز علمی و فرهنگی ☑️ مزایا: بهره‌مندی از ایده‌های ۱۳۰ استاد داخلی و خارجی/ اعطای گواهینامه معتبر دانشگاهی 📅زمان: ۲۸ شهریور تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ 👈 آی‌دی ثبت نام: @Ethics_academy (پیام‌رسان ايتا، بله و تلگرام) 🌐اطلاعات نشست ها: http://eitaa.com/ethicssbu 📌جزئیات رويداد: https://eitaa.com/ethicssbu/1035 🚨لطفا در به اشتراک‌گذاری این رویداد علمی فرهنگی،‌ سهیم باشید.
جزئیات رویداد تخصصی «حجاب از نگاه علم».pdf
1.83M
✅ جزئیات رویداد تخصصی حجاب از نگاه علم "نگرشی چند‌ رشته ای" (اطلاعات اساتید، عناوین و زمان نشست ها) 🔴برگزارکننده: انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری مراکز علمی و فرهنگی ✔️ با حضور ۱۳۰ استاد داخلی و خارجی 📅زمان: ۲۸ شهریور تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ 👈آی‌دی ثبت نام: @Ethics_academy (پیام‌رسان ايتا، بله و تلگرام) 🌐کانال اطلاعات نشست ها: http://eitaa.com/ethicssbu
🕋 سالروز رحلت جانسوز پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله علیه و آله و سلم)، شهادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) و امام رضا(علیه‌السلام) بر عموم مسلمانان تسلیت باد. ▪️پیامبر اکرم(ص):  اى مردم! به جماعت(يكپارچگى) روى آريد و از پراكندگى بپرهيزيد که دست خدا با جماعت است. ▪️امام حسن مجتبی(ع): تقوا و پرهیزكارى سرآغاز هر توبه اى، و سرّ هر حكمتى، و شرف و بزرگى هر عملى است، و هر كه از با تقوایان كامیاب گشته به وسیله تقوا كامیاب شده است. ▪️امام رضا(ع): ایمان چهار ركن است : توكل بر خدا ، رضا به قضای خدا ، تسلیم به امر خدا ، واگذاشتن كار به خدا.  ☑️ روابط عمومی دانشگاه 🆔 @mazahebnews
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 امام حسن، احیاءکننده نهضت اسلام روایت دیده نشده‌ای از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره دوران مبارزات امام حسن مجتبی - بخش اول 🔹‌ دوران امام مجتبی(علیه‌الصّلاةوالسّلام) و حادثه‌ی صلح آن بزرگوار با معاویه، یا آن چیزی که به نام صلح نامیده شد، حادثه‌ی سرنوشت‌ساز و بی‌نظیری در کل روند انقلاب اسلامىِ صدر اول بود. دیگر ما نظیر این حادثه را نداشتیم. توضیح کوتاهی راجع به این جمله عرض کنم و بعد وارد اصل مطلب بشوم. انقلاب اسلام، یعنی تفکر اسلام و امانتی که خدای متعال به نام اسلام برای مردم فرستاد، در دوره‌ی اول، یک نهضت و یک حرکت بود و در قالب یک مبارزه و یک نهضت عظیم انقلابی، خودش را نشان داد و آن در هنگامی بود که رسول خدا(صلّیاللَّه‌علیه‌واله‌وسلّم)، این فکر را در مکه اعلام کردند و دشمنان تفکر توحید و اسلام، در مقابل آن صف‌آرایی نمودند؛ برای این‌که نگذارند این فکر پیش برود. پیامبر، با نیرو گرفتن از عناصر مؤمن، این نهضت را سازماندهی کرد و یک مبارزه‌ی بسیار هوشمندانه و قوی و پیشرو را در مکه به وجود آورد. این نهضت و مبارزه، سیزده سال طول کشید. این، دوره‌ی اول بود. 🔹 بعد از سیزده سال، با تعلیمات پیامبر، با شعارهایی که داد، با سازماندهییی که کرد، با فداکارییی که شد، با مجموع عواملی که وجود داشت، این تفکر، یک حکومت و یک نظام شد و به یک نظام سیاسی و نظام زندگی یک امت تبدیل گردید و آن هنگامی بود که رسول خدا(ص) به مدینه تشریف آوردند و آن‌جا را پایگاه خودشان قرار دادند و حکومت اسلامی را در آن‌جا گستراندند و اسلام از شکل یک نهضت، به شکل یک حکومت تبدیل شد. این، دوره‌ی دوم بود. 🔹 این روند، در ده سالی که نبىّ‌اکرم(ص) حیات داشتند و بعد از ایشان، در دوران خلفای چهارگانه و سپس تا زمان امام مجتبی(علیه‌الصّلاةوالسّلام) و خلافت آن بزرگوار - که تقریباً شش ماه طول کشید - ادامه پیدا کرد و اسلام به شکل حکومت، ظاهر شد. همه چیز، شکل یک نظام اجتماعی را هم داشت؛ یعنی حکومت و ارتش و کار سیاسی و کار فرهنگی و کار قضایی و تنظیم روابط اقتصادی مردم را هم داشت و قابل بود که گسترش پیدا کند و اگر به همان شکل پیش میرفت، تمام روی زمین را هم میگرفت؛ یعنی اسلام نشان داد که این قابلیت را هم دارد. 🔹 در دوران امام حسن(ع)، جریان مخالفی آن‌چنان رشد کرد که توانست به صورت یک مانع ظاهر بشود. البته این جریان مخالف، در زمان امام مجتبی(ع) به وجود نیامده بود؛ سالها قبل به وجود آمده بود. اگر کسی بخواهد قدری دور از ملاحظات اعتقادی و صرفاً متکی به شواهد تاریخی حرف بزند، شاید بتواند ادعا کند که این جریان، حتّی در دوران اسلام به وجود نیامده بود؛ بلکه ادامه‌یی بود از آنچه که در دوران نهضت پیامبر - یعنی دوران مکه - وجود داشت. 🔹 بعد از آن‌که خلافت در زمان عثمان - که از بنیامیه بود - به دست این قوم رسید، ابوسفیان - که در آن‌وقت، نابینا هم شده بود - با دوستانش دور هم نشسته بودند. پرسید: چه کسانی در جلسه هستند؟ پاسخ شنید که فلانی و فلانی و فلانی. وقتی که خاطر جمع شد همه خودی هستند و آدم بیگانه‌یی در جلسه نیست، به آنها خطاب کرد و گفت: «تلقّفنّها تلقّف الکرة». یعنی مثل توپ، حکومت را به هم پاس بدهید و نگذارید از دست شما خارج بشود! این قضیه را تواریخ سنی و شیعه نقل کرده‌اند. اینها مسایل اعتقادی نیست و ما اصلاً از دیدگاه اعتقادی بحث نمیکنیم؛ یعنی من خوش ندارم که مسایل را از آن دیدگاه بررسی کنم؛ بلکه فقط جنبه‌ی تاریخی آن را مطرح میکنم. البته ابوسفیان در آن‌وقت، مسلمان بود و اسلام آورده بود؛ منتها اسلامِ بعد از فتح یا مشرف به فتح. اسلامِ دوران غربت و ضعف نبود، اسلامِ بعد از قدرتِ اسلام بود. این جریان، در زمان امام حسن مجتبی(علیه‌الصّلاةوالسّلام) به اوج قدرت خودش رسید و همان جریانی بود که به شکل معاویةبن‌ابیسفیان، در مقابل امام حسن مجتبی(ع) ظاهر شد. این جریان، معارضه را شروع کرد؛ راه را بر حکومت اسلامی - یعنی اسلام به شکل حکومت - برید و قطع کرد و مشکلاتی فراهم نمود؛ تا آن‌جایی که عملاً مانع از پیشروی آن جریان حکومت اسلامی شد. |ادامه در بخش دو| 💻 Farsi.Khamenei.ir