eitaa logo
💞روزهای خدایی💞
71 دنبال‌کننده
41 عکس
6 ویدیو
1 فایل
در این کانال به توفیق الهی برخی از #ایام‌اللّه زندگی #شهروندی، #طلبگی، #تبلیغی و #معلّمی و #مترجمی و #ویراستاری ثبت می‌شود. 🔸 #سرگذشت‌ها روی #سرنوشت‌ها تأثیر می‌گذارد.🔸 ارتباط👇 @mirzameysam افراد فراری از شبکه‌های مجازی وطنی 👇 https://t.me/ayyamoll
مشاهده در ایتا
دانلود
۞﷽۞ با سلام! چند روز پیش در بحبوحۀ بحث‌های در جمعی از دوستان، یکی از رفقا که نقدهایی را دربارۀ انتخابات و ... مطرح می‌کرد، آخرش گفت این حرفا حرف‌هایی هست که در میان قشری از جامعه زده میشه و من چون در میان مردم هستم! و در جمع‌های نخبگانی رفت‌وآمد و تبلیغ و تدریس دارم اونا را مطرح کردم، هرچند به برخی از این حرف‌ها اعتقاد ندارم و به قول معروف: «النقّال کالبقّال»! نکته‌ای قرآنی به ذهنم آمد و به این رفیق شفیق و فرهیخته‌مون عرض کردم. حضرت موسای کلیم وقتی با ۷۰ نفر از گلچین‌شده‌های امّت خود، بنی‌اسرائیل، (که یکی از آن ۷۰ نخبه، بود) به کوه طور رفتند، به خداوند عرضه داشت که: «ربّ أرني أنظر إلیك»: خدایا خودت را به ما نشان بده تا تو را ببینیم! ندا آمد که من را نمی‌توانی ببینی، امّا به کوه نگاه کن اگر بعد از تجلّی من بر آن، کوه مقاومت داشت و سر جایش استوار ماند، تو هم گنجایش آن را داری که من را ببینی! وقتی خدا بر کوه تجلّی کرد، کوه از هم پاشید و حضرت موسی بیهوش شد و اون ۷۰ نفر هم به فنا رفتند! یکی از حرف‌هایی که حضرت موسی(علی نبیّنا و آله و علیه السلام) بعد از به هوش آمدن زد این بود که خدایا آیا ما را به خاطر کار برخی از افراد معلوم‌الحال جامعه‌ام هلاک کردی؟!‌ اینجا برخی مفسّران گفته‌اند که مقصود اون گوساله‌پرستی قوم ایشان بوده و این میقات پس از آن انجام شده! و حضرت چند میقات داشته‌اند. برخی دیگر می‌گویند که حرف حضرت موسای کلیم به خداوند متعال که خودت را به ما نشان بده، حرف خود حضرت نبوده و اصلاً‌با اعتقادات یک پیامبر سازگار نیست، بلکه حضرت موسی تقاضای اون ۷۰ منتحب را به خداوند عرضه داشت و ادامۀ ماجرا. به رفیقمون گفتم: حضرت موسایی که حرف خلاف ضابطه و خلاف منطق دینی آن گروه منتخب و به قول خودمان نخبگانی را به خداوند عرضه داشت، با اینکه قوم بنی‌اسرائیل بارها و بارها خداوند را در قضایای پر فراز نشیب خود از مصر تا بیت‌المقدس دیده بودند، و صرفاً از روی لجبازی و ادای نخبگانی و به قول خودمان روشنفکری در آوردن چوب لای چرخ پیامبری همچون موسای کلیم می‌کردند، اینها مستحقّ چنان هلاکتی شدند و البتّه، بعدا با شفاعت و دعا و التماس حضرت موسی به درگاه خداوند متعال، زنده شدند! حالا رفیق، بله مشکلات هست و نابسامانی‌ها در کشورمان هست که باید حتماً‌ چاره شوند و بدنۀ مردمی نظام بیش از پیش تقویت شود، امّا اون طرف ماجرا هم،‌ کارهای فراوان و عنایات فراوان و تأییدات فراوان الهی نیز، در برهه‌های مختلف به این نظام اسلامی ما شده که انکارناپذیر هست، اگر ما راه بی‌انصافی را بپیماییم و بخواهیم برخی حرف‌ها را بر زبان بیاوریم و ریشه‌هایی را بزنیم، بدانیم که بی‌پاسخ از سوی خداوند متعال نمی‌مونه و اگر مقدّر باشه خداوند متعال تجلّی‌ای پیدا کند، اوضاع کسانی که بی‌ضابطه و لج‌کارانه و ... به جنگ نظام می‌روند خیلی داغون میشه و حتّی موسای کلیمی هم که حرف اونا را به پیشگاه الهی انتقال می‌دهد، می‌کند!😔😱 : روایتی از امام عصر(عج) وارد شده که فرمود وقتی که وضعیّت نخبگان و منتخبان جامعۀ حضرت موسی این می‌شود وای به حال منتخبان آدم‌های عادی و غیر معصوم!!! البتّه، ناگفته پیداست که پیامبران و امامان با ظرفیّت‌های موجود جامعۀ خودشان کارها را به پیش می‌برند و بنا نیست که علم خویش را در انتخاب خود دخالت دهند یا افرادی از ملکوت را برای انجام کارها بیاورند. @ayyamollah
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🇮🇷 ﷽ 📝 این است مردم‌سالاری پیشرفته دینی در ایران 🍃🌹🍃 🔻در جمهوری‌اسلامی، برادرخانم رهبر ایران (آقای خجسته)، کاندیدای مجلس می‌شود ولی نمی‌آورد. 🔹رئیس سابق قوه‌قضاییه و ریاست مهم‌ترین مجمع نظام، کاندید خبرگان (مازندران) می‌شود ولی با سرانگشت خود او را کنار میزنند. 🔸در تهران فرزند شهید مطهری و در کرمان برادر شهید باهنر، توسط از گردونهٔ رقابت حذف می‌شوند. 🔹در خوزستان، پای ۱۲ نماینده از هجده نماینده خود را از مجلس قطع می‌کنند و نیروهای جدید جایشان می‌گذارند. 🔸در گیلان، به معاون رئیس‌جمهور سابق (آقای نوبخت) که رئیس‌سابق مجلس (آقای لاریجانی) برای تبلیغش ویدیو منتشر کرده، رای نمی‌دهند و او را راهی خانه‌اش در تهران می‌کنند. 🔹 انگشت توی استامپ می‌زنند و نماینده متخلفی که انگشت بر چهره سرباز نواخته‌بود (آقای عنابستانی) را کنار می‌گذارند. 👈 اینجا ، قدرتمندترین مهره‌های سیاسی کشور را طی کمتر از ۲۴ ساعت رای‌گیری، حذف و نیروهای تازه‌نفس مورد نظر خود را برجای میگذارند. 🔸اینجا از بستگان رهبری گرفته تا فرزندان شهدا و حتی بعضی علما را از فیلتر رأی خود رد می‌کنند. 👈 بگذار هرچه می‌خواهند بگویند ... من قطعاً پای جمهوری‌اسلامی ای که در آن انگشت سرنوشت حکمرانان را تعیین می‌کند، ایستاده‌ام. 🔺و آن را یقینا بر هر نظام دیکتاتوری از پادشاهی بریتانیا گرفته تا پادشاهان عربستان و امارات تا سلطنت ربع ترجیح می‌دهم. =========🇮🇷========= @ayyamollah
سلام علیکم! طاعات و عبادات شما عزیزان در این ماه میهمانی خداوند متعال که بارش رحمت و مغفرت الهی است، قبول باشه و ان‌شاءالله در لحظات سحر و افطار برای همگان دعا کنیم، خصوصاً برای پیروزی مردمان مظلوم و مقتدر غزّه و فلسطین. الحمدللّه توفیق الهی یار شده و این ماه در یکی از مساجد شهرمان مشغول انجام وظیفۀ تبلیغی شده‌ام. دعا بفرمایید که وجودم برای مخاطبانم در این مسجد که مزیّن به نام عزیزی است که «اذن دخول حرم امام رضا(علیه السلام) با اوست! مفید باشم و بتوانم در برابر وقت ارزشمندشان، ره‌آوردهای دینی مناسب و مفید و مؤثّری برای آنان داشته باشم. من از آن دسته طلبه‌هایی هستم که وقتی برای تبلیغ به مسجدی مشرّف می‌شوم، دربارۀ جزئیّات رویدادهای آن مسجد بی‌تفاوت نیستم. معتقدم که طلبه باید در همۀ شئونات مسجد حضور جدّی و مؤثّر و با حسّاسیّت داشته باشد. در این مسجد که تأسیس سال 1360 ش هست، دیدم که مردم مثل برخی دیگر از مساجد ایران و حتّی برخی مساجد قم، هنگام شنیدن «أشهد أن علیا وليّ الله» در اذان و اقامه، بلند و جانانه و هماهنگی می‌فرستند! از مردم پرسیدم که چرا به هنگام بردن نام حضرت صلوات می‌فرستید؟! چه کسی به شما گفته صلوات بفرستید؟ یه نفر گفت که ایشون! پیرمردی بود. یکی گفت بالاخره امیرالمومنین هست و دیگه. گفتم البتّه، در برخی مساجد قم هم صلوات می‌فرستند، ولی کار مطابق روایات نیست! گفتم شاید یه عدّه‌ای بگویند که چون پیامبر و حضرت امیر به منزلۀ یک روح در دو جسم هستند و به قول معروف، حضرت امیر جان پیامبر بر اساس جریان است. امّا صلوات فقط مخصوص شنیدن نام مبارک پیامبر است که باید بلند هم فرستاده شود تا را از بین ببرد. گفتم که هنگام شنیدن این فراز از اذان و اقامه بفرمایید که: «صلوات اللّه و سلامه علیه». یه شب بعد از نماز مغرب و عشا که در حال رفتن به سمت ماشین بودم، دیدم یکی از جوانان مسجد اومد و گفت حاج آقا! عرضی داشتم. گفتم بفرما. گفت امشب بعد از شنیدن نام امیرالمومنین در اقامۀ شما صلوات فرستادم و یکی از اطرافیان گفت که حاج آقا گفته صلوات نفرستید! چرا حاج آقا؟ چه جوری بعد از شنیدن نام رهبری صلوات می‌فرستیم ولی نام امیرالمومنین ارزش صلوات فرستادن نداره؟؟؟؟ گفتم عزیزم قضایا را با هم قاطی نکنیم. اون حرفی که بنده زده‌ام برای جلوگیری از باب شدن یک رویّۀ خطرناک است که اگر ادامه یابد کم‌کم به موارد دیگر هم می‌رسد؛ همان‌گونه که در برهه‌ای عدّه‌ای در اذان عبارت «أشهد أن فاطمة عصمة الله الکبری ...» را افزوده بودند! گفتم که نمی‌خواهم نیّت‌خوانی و پیش‌گویی کنم، امّا این رویّۀ صلوات فرستادن برای نام حضرت علی در کشور، شاید جریان خاصّی در پشتش باشند. الله اعلم. بابت جریان صلوات فرستادن بعد از نام رهبر انقلاب یا سه بار صلوات پس از نام حضرت امام(ره) اون قضیّه‌اش و است که جنبۀ مبارزاتی و تعظیم شعائر دارد. در صحبت‌های رهبر معظّم انقلاب دربارۀ پیش از انقلاب هست که فرموده بودند گاهی یک راننده بصیرت داشت و می‌فهمید این سه بار صلوات پس از نام امام چیه و یه طلبه و روحانی نمی‌فهمید! @ayyamollah
این سه صلوات، مبارزه است! در دوران پیش از پیروزی انقلاب، بنده در ایرانشهر تبعید بودم. در یکی از شهرهای هم‌جوار، چند نفر آشنا داشتیم که ‌یکی از آن‌ها راننده بود، یکی شغل آزاد داشت و بالاخره، اهل فرهنگ و معرفت، به معنای خاص کلمه نبودند. به حسب ‌ظاهر، به آنها عامی اطلاق می‌شد. با این حال جزو خواص بودند. آن‌ها مرتّب برای دیدن ما به ایرانشهر می‌آمدند و از ‌قضایای مذاکرات خود با روحانی شهرشان می‌گفتند. روحانی شهرشان هم آدم خوبی بود؛ منتها جزو عوام بود. ملاحظه می‌کنید! راننده‌ی کمپرسی جزو ، ولی روحانی و پیش‌نماز محترم جزو ! مثلاً آن روحانی می‌گفت: ‌‌«چرا وقتی اسم پیغمبر می‌آید یک صلوات می‌فرستید، ولی اسم «آقا» که می‌آید، سه صلوات می‌فرستید؟!» ‌نمی‌فهمید. راننده به او جواب می‌داد: روزی که دیگر مبارزه‌ای نداشته باشیم؛ اسلام بر همه جا فائق شود؛ انقلاب ‌پیروز شود؛ ما نه تنها سه صلوات، که یک صلوات هم نمی‌فرستیم! امروز این سه صلوات، مبارزه است! راننده ‌می‌فهمید، روحانی نمی‌فهمید! این را مثال زدم تا بدانید خواص که می‌گوییم، معنایش صاحب لباسِ خاصی نیست. ممکن است مرد باشد، ممکن ‌است زن باشد. ممکن است تحصیل‌کرده باشد، ممکن است تحصیل‌نکرده باشد. ممکن است ثروتمند باشد، ممکن ‌است فقیر باشد. ممکن است انسانی باشد که در دستگاه‌های دولتی خدمت می‌کند، ممکن است جزو مخالفین ‌دستگاههای دولتیِ طاغوت باشد. بیانات در جمع فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله (صلّی الله علیه و آله) -1375/3/20 https://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=4881 @ayyamollah
«یا مقلّب القلوب و الأبصار» سلام علیکم! طاعات و عباداتتان قبول درگاه ایزد منّان باشد! تلاش خواهم کرد که به توفیق و مدد الهی، با توجّه به تقارن زیبای بهار طبیعت و بهار دل‌ها و بهار قرآن و آغاز سال شمسی با روزهای آغازین سال اهل سیر و سلوک الی اللّه، ماه مبارک رمضان، مطالب منبر و جلسۀ جزءخوانی قرآن کریم و نکات تفسیری و تذکّرات گاه و بی‌گاه در میان برنامه‌ها را با محوریّت «تغییر دل‌ها و نگاه‌ها» به واقعیّت‌ها از نگاه قرآن کریم و اهل‌بیت(علیهم السلام) داشته باشم. دیروز موضوع منبرم، تغییر نگاه افراد و درون آن‌ها به «استغفار» و نماد آن یعنی «أستغفر الله ربّی و أتوب إلیه» بود با فرمایشی از حضرت امیر(سلام الله علیه). @ayyamollah
«یا مقلّب القلوب و الأبصار» «باید چاره کرد تا ! حضرت امیر(علیه السلام) به شخصی که را مذمّت می‌کرد، نکاتی را متذکّر شدند تا نگاهش به دنیا را عوض کند و بفهمد که او نباید بر علیه دنیا اعلام جُرم کند، بلکه دنیا بر علیه او اعلام جرم می‌کند که به او تهمت بسته، و دنیا را فریبنده دانسته. حضرت می‌فرماید کی دنیا تو را فریب داده؟! تو فریب خورده‌ای و دنیا تو را فریب نداده! مگر قبور پدر و مادر و اجدادت را ندیدی؟ مگر ندیدی که دنیا ابدی نبودن خودش را به تو نشان داده و اگر تو عبرت نگرفته‌ای و دقّت نکرده‌ای تقصیر دنیا نیست! این، بخش نخست فرمایش حضرت به صورت فشرده و مختصر است. @ayyamollah
حکمت ۱۳۱ نهج البلاغه ـ توبيخ نكوهش كننده دنيا وَ قَدْ سَمِعَ رَجُلًا يَذُمُّ الدُّنْيَا: أَيُّهَا الذَّامُّ لِلدُّنْيَا الْمُغْتَرُّ بِغُرُورِهَا الْمَخْدُوعُ بِأَبَاطِيلِهَا أَ تَغْتَرُّ بِالدُّنْيَا ثُمَّ تَذُمُّهَا أَنْتَ الْمُتَجَرِّمُ عَلَيْهَا أَمْ هِيَ الْمُتَجَرِّمَةُ عَلَيْكَ مَتَى اسْتَهْوَتْكَ أَمْ مَتَى غَرَّتْكَ أَ بِمَصَارِعِ آبَائِكَ مِنَ الْبِلَى أَمْ بِمَضَاجِعِ أُمَّهَاتِكَ تَحْتَ الثَّرَى كَمْ عَلَّلْتَ بِكَفَّيْكَ وَ كَمْ مَرَّضْتَ بِيَدَيْكَ تَبْتَغِي لَهُمُ الشِّفَاءَ وَ تَسْتَوْصِفُ لَهُمُ الْأَطِبَّاءَ غَدَاةَ لَا يُغْنِي عَنْهُمْ دَوَاؤُكَ وَ لَا يُجْدِي عَلَيْهِمْ بُكَاؤُكَ لَمْ يَنْفَعْ أَحَدَهُمْ إِشْفَاقُكَ وَ لَمْ تُسْعَفْ فِيهِ بِطَلِبَتِكَ وَ لَمْ تَدْفَعْ عَنْهُ بِقُوَّتِكَ وَ قَدْ مَثَّلَتْ لَكَ بِهِ الدُّنْيَا نَفْسَكَ وَ بِمَصْرَعِهِ مَصْرَعَكَ اى نكوهش كننده دنيا، كه خود به غرور دنيا مغرورى و با باطل هاى آن فريب خوردى خود فريفته دنيايى و آن را نكوهش مى كنى آيا تو در دنيا جرمى مرتكب شده اى يا دنيا به تو جرم كرده است كى دنيا تو را سرگردان كرد و در چه زمانى تو را فريب داد آيا با گورهاى پدرانت كه پوسيده اند (تو را فريب داد) يا آرامگاه مادرانت كه در زير خاك آرميده اند آيا با دو دست خويش بيماران را درمان كرده اى و آنان را پرستارى كرده و در بسترشان خوابانده اى درخواست شفاى آنان را كرده، و از طبيبان داروى آنها را تقاضا كرده اى در آن صبحگاهان كه داروى تو به حال آنان سودى نداشت، و گريه تو فايده اى نكرد، و ترس تو آنان را سودى نرساند، و آنچه مى خواستى به دست نياوردى، و با نيروى خود نتوانستى مرگ را از آنان دور كنى. دنيا براى تو حال آنان را مثال زد، و با گورهايشان، گور، خودت را به رخ تو كشيد. @ayyamollah
دوم إِنَّ الدُّنْيَا دَارُ صِدْقٍ لِمَنْ صَدَقَهَا وَ دَارُ عَافِيَةٍ لِمَنْ فَهِمَ عَنْهَا وَ دَارُ غِنًى لِمَنْ تَزَوَّدَ مِنْهَا وَ دَارُ مَوْعِظَةٍ لِمَنِ اتَّعَظَ بِهَا مَسْجِدُ أَحِبَّاءِ اللَّهِ وَ مُصَلَّى مَلَائِكَةِ اللَّهِ وَ مَهْبِطُ وَحْيِ اللَّهِ وَ مَتْجَرُ أَوْلِيَاءِ اللَّهِ اكْتَسَبُوا فِيهَا الرَّحْمَةَ وَ رَبِحُوا فِيهَا الْجَنَّةَ در بخش دوم از فرمایش خود حضرت امیر به یک روی دیگر از سکّۀ دنیا که معمول انسان‌ها از آن غافل‌اند و نگاهشان به آن نیست و معمولاً غرق در مظاهر فریبنده هستند و نگاه و آن را کمتر دقّت می‌کنند. حضرت می‌فرماید: دنیا با هر کسی که با صداقت و راستی با آن برخورد کند، او نیز صادق است. اگر خوب دنیا را بشناسی در آن عافیت و سلامت داری. دنیا برای آنان که اهل توشه‌گیری هستند، خیلی سرمایه‌ها برای اندوختن دارد. دنیا عبرت‌های زیادی دارد؛ هرچند به فرمودۀ خود حضرت امیر، عبرت‌گیرندگان کم هستند! بعد حضرت پرده‌ای دیگر از روی این حقیقت دنیا بر می‌دارد و من البتّه ترتیبش را رعایت نمی‌کنم و اوّل به سراغ این فرازش می‌روم که: «دنیا محلّ تجارت‌خانۀ اولیای الهی است.» اولیای الهی در دنیا تجارت می‌کنند. خودشان را از دنیا می‌خرند و آزاد می‌کنند. بر خلاف آنان که خودشان را به دنیا می‌فروشند و بردۀ آن می‌شود. یکی از تجارت‌های اولیای الهی و در رتبۀ بالای آن به فرمایش قرآن، با جان است. شهادت در راه خدا. آنان جان خود را به خدا می‌فروشند و خداوند در برابر آن بهشت را و مقام رضوان الهی را به آنان می‌دهد. شهید با عقاید خودش زندگی می‌کند. در آیۀ ۱۱۱ از سورۀ مبارک توبه خداوند متعال جریان این تجارت را با جزئیّات توضیح داده است: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى‏ مِنَ الْمُؤْمِنينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَ يُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجيلِ وَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفى‏ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذي بايَعْتُمْ بِهِ وَ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ» خدا از مؤمنان جانها و مالهايشان را خريده به اين (بهاء) كه بهشت از آن آنها باشد (در عوض) در راه خدا كارزار كنند، بكشند و كشته شوند، اين وعده حقى است بر او كه در تورات و انجيل و قرآن ذكر فرموده، و كيست كه به پيمان خويش از خدا وفادارتر باشد؟ به معامله پر سود خويش كه انجام داده‌‏ايد شادمان باشيد، كه اين كاميابى بزرگ است‏. ادامه دارد ... 😍 @ayyamollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
إِلٰهِی عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ، وَأَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکیٰ، وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَرِیباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ، یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیانِی فَإِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانِی فَإِنَّکُما ناصِرانِ یَا مَوْلانا یَا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ.