eitaa logo
مدرسه آزادفکری
498 دنبال‌کننده
168 عکس
63 ویدیو
8 فایل
کانال "مدرسه آزادفکری" ⭕️ برای ثبت نام در #درس_گفتگوها به سایت مدرسه مراجعه کنید: www.azadfekrischool.ir ⭕️ارتباط با ما: @mop1414 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">azadfekrischool@gmail.com ⭕️صفحه اینستاگرام و توئیتر: @Azadfekrischool
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻حجت الاسلام قنبریان، استاد دیگری هستند که در «درس‌گفتگوی » با ایشان گفتگو کردیم. آقای قنبریان از دفاع می‌کنند، اما با نظر افرادی مانند آیت الله مومن یا آیت الله مصباح نیز (که قائل به مدخلیت نداشتن نظر مردم در مشروعیت حکمرانی هستند) مخالف‌اند و اعتقاد دارند که خداوند حقی را برای فقیه و حقی را برای مردم قرار داده که هر دو باید با یکدیگر جمع شوند و این همان «دموکراسی دینی» است. 👈با ورود به سایت مدرسه آزادفکری و خرید اشتراک کل سایت، می‌توانید به تمام درس‌گفتگوها (بیش از ۳۰۰ ساعت) دسترسی کامل پیدا کنید. 🌐 AzadFekriSchool.ir 🆔 @AzadFekriSchool
🔻معرفی اساتیدِ درس‌گفتگویِ «حق تعیین سرنوشت» 👈🏻با اشتراک در سایت مدرسه آزادفکری می‌توانید با ۳۰ درصد تخفیف به تمام درس‌گفتگوها (بیش از ۳۰۰ ساعت) دسترسی کامل پیدا کنید. 🌐 AzadFekriSchool.ir 🆔 @AzadFekriSchool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی سنت گرایان سعی می‌کنند دموکراسی خواهان رو دچار چالش کنند و از ناشدنی دموکراسی در بسیاری از امور میگن. ما هم از آقای یوسفی اشکوری در درس‌گفتگوی این مساله رو پرسیدیم و این گفتگوی طولانی یکی از چالشی ترین ضبط های مدرسه بود. 👈با ورود به سایت مدرسه آزادفکری و خرید اشتراک کل سایت، می‌توانید به تمام درس‌گفتگوها (بیش از ۳۰۰ ساعت) دسترسی کامل پیدا کنید. 🌐 AzadFekriSchool.ir 🆔 @AzadFekriSchool
🔻درس‌گفتگوهایی درباره زنان 📣 ۳۰ درصد تخفیف ویژه برای اشتراک کل درس‌گفتگوهای مدرسه آزادفکری! با اشتراک در سایت مدرسه، علاوه بر درس‌گفتگوی «حق تعیین سرنوشت» به درس‌گفتگوهای مرتبط با آن نیز دسترسی پیدا کنید. 🔸بیش از ۳۰۰ ساعت ارائه، گفتگو و اساتید مطرح علوم انسانی و حوزوی و فعالان سیاسی و اجتماعی 👈ثبت نام در سایت مدرسه آزادفکری 🌐 AzadFekriSchool.ir 🆔 @AzadFekriSchool
📝هر زمان عاشورا؟ هر مکان کربلا؟ 🔻آیا حرکت (ع) را باید تحت عنوان یک قاعده تحلیل کرد یا واقعه عاشورا را باید یک استثنا دانست؟ 🔹علی با الهام از را تئوریزه می‎‌کرد. اما ، شریعتی را به تحریف تاریخ متهم می‌کند و علاوه بر نقد شریعتی، را نیز مورد انتقاد قرار می‌دهد و فتوای ایشان را بر «لزوم نهی از منکر در امور سرنوشت ساز و لو آنکه منجر به ضرر شود»، شاذ و در عین حال تاثیرگذار در روند انقلاب 57 عنوان می‌کند. 🔸البته برخی از فقهایی که با ولایت فقیه در عرصه حکمرانی همراهی نداشتند، حرکت امام حسین و برخی دیگر از وقایع تاریخی را با ضوابط فقهی تحلیل می‌کنند و بحث امام خمینی و نیز نشان می‌دهد که اشکال بیشتر بر سر تشخیص درست شرائط متمرکز است. 👈🏻آنچه در این تصاویر می‌بینید مروری اجمالی بر این نظریات است و می‌توانید متن کامل این یادداشت را در صفحه اینستاگرام مدرسه آزادفکری مطالعه کنید. 📣با اشتراک در سایت مدرسه آزادفکری، به تمام درس‌گفتگوها (بیش از ۳۰۰ ساعت) دسترسی کامل پیدا کنید. 🌐 AzadFekriSchool.ir 🆔 @AzadFekriSchool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥، از حقیقت تا تناقض! 🔹مروری بر نظریات برخی کارشناسان مسائل دینی و علوم اجتماعی در رویداد پیرامون « _فقیه و »، «رابطه و » و «مساله و در » 📣با اشتراک در سایت مدرسه آزادفکری، به تمام درس‌گفتگوها (بیش از ۳۰۰ ساعت) دسترسی کامل پیدا کنید. 🌐 AzadFekriSchool.ir 🆔 @AzadFekriSchool
مدرسه آزادفکری
🎥#مردم_سالاری_دینی، از حقیقت تا تناقض! 🔹مروری بر نظریات برخی کارشناسان مسائل دینی و علوم اجتماعی در
📝مردم سالاری دینی، از حقیقت تا تناقض! 🔻مروری بر نظریات برخی کارشناسان مسائل دینی و علوم اجتماعی در رویداد 🔹: وقتی در نهضت ، جمله‌یِ « همه افراد در » به عبارتِ «برابری همه افراد در برابر قانون دولتی» تبدیل شد، همان جا مشروطه شکست خورد. با ترکیب مخالفم! چون اگر قرار است حاکم باشد، چرا حرف از مردم سالاری بزنیم؟ در این صورت ، اختیار، و اساساً بی معناست. 🔸: مسائلی از قبیلِ «»، «» و... مربوط به دوران حاضر است و در ۱۴۰۰ سال پیش نبوده، اما روح این مطالب و بها دادن به مردم در طول تاریخ، قابل اثبات است. برخی روایات بیانگر این است که علی رغم تاکید بر شایستگی‌های ، حکومت را حق مردم دانسته و امام علی را به تبعیت از خواست مردم امر کرده. 🔹: اسلام نه مانند است که در آن خواست ، حکومت را ایجاد یا سلب کند، و نه مانند نظام‌های است که هیچ نقشی برای مردم قائل نباشد. ، مشروعیت را به نصب الهی می‌داند، اما تا زمانی که مردم همراهی نکنند، تکویناً چنین امکانی نخواهد بود و روایاتی که در زمینه سازی مردم وجود دارند، چیزی فراتر از این نیست. 🔸: حق تعیین سرنوشت به عنوان یک اصل اساسی در سنت دینی ما پیشینه دارد. روایت «الناس مسلطون علی اموالهم و انفسهم» (مردم بر جان و مال خویش سلطنت دارند) را نباید صرفاً مربوط به امور اقتصادی دانست و به همین جهت آیت الله در مباحث ولایت و حکمرانی مکرر از این قاعده استفاده می‌کند. البته اگر را صرفاً به نصب الهی دانستیم، با حق تعیین سرنوشت در تعارض خواهد بود، اما اگر آن را منوط به مردم (نظریه نخب) بدانیم، تعارضی وجود نخواهد داشت. 🔹: دو رویکرد در وجود دارد. یک رویکرد این است که وقتی می‌خواهد حکمرانی مطلوب را تعریف کند، میگوید بستگی دارد چه شخصی عهده دار امر حکمرانی است. تئوریِ افلاطون و تمامی افرادی که درباره مساله ولایت فقیه صحبت کردند، با این رویکرد بوده. اما رویکرد فلسفه سیاسی جدید، «چگونه حکومت کردن» است نه اینکه فقط چه کسی عهده دار است. به همین دلیل ما نیازمند تقریر تازه ای از مساله ولایت فقیه هستیم. مردم سالاری دینی هم مربوط به چگونگیِ حکمرانی است. 🔸: حق تعیین سرنوشت از است و آن را برای قائل می‌شود، اما با ولایت فقیه به عنوان حقی از سوی خدا، تعارضی ندارد. اگر مردم آزادانه، فقیه را انتخاب و با او کردند، ایده‌ی محقق شده ولی اگر مردم افراد فاقد صلاحیت را انتخاب کنند، یا بدون اراده و انتخاب مردم، حاکم شود، مخالف ایده مردم سالاری دینی خواهد بود. 📣با اشتراک در سایت مدرسه آزادفکری، به تمام درس‌گفتگوها (بیش از ۳۰۰ ساعت) دسترسی کامل پیدا کنید. 🌐 AzadFekriSchool.ir 🆔 @AzadFekriSchool
📣دسترسی به آرشیو کامل مدرسه آزادفکری با خرید 🔻۳۰۰ ساعت درس‌گفتگو با حضور بیش از ۸۰ مدرس 🔹عناوین برخی از درس‌گفتگوها: «حکومت فقیه یا حکومت مردم؟»، «در جستجوی موفقیت» «قانون حجاب»، «بحران جنسی»، «اسلام و فمنیسم»، «بحران دانشگاه»، «آزادی در سایه شورای نگهبان»، «امنیت و آزادی»، «ازدواج سفید» و... 🔸اساتید: سیاوش شهشهانی، هادی صادقی، عبدالعلی بازرگان، سروش محلاتی، یوسفی اشکوری، محسن قنبریان، نیره توحیدی، فریبا علاسوند، مسعود نیلی، عمادالدین باقی، الهه کولایی، بیژن عبدالکریمی، فنایی، سروش دباغ، حسین سوزنچی و... ثبت نام در سایت مدرسه آزادفکری 🌐 AzadFekriSchool.ir 🆔 @AzadFekriSchool