May 11
❤💙💚💛💜💛💚💙❤
اللهُمَّ ارْزُقْنِی عَقْلا کَامِلا وَ لُبّا رَاجِحا وَ عِزّا بَاقِیا وَ قَلْبا زَکِیّا وَ عَمَلا کَثِیرا وَ أَدَبا بَارِعا وَ اجْعَلْ ذَلِکَ کُلَّهُ لِی وَ لا تَجْعَلْهُ عَلَیَّ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ
💥💥💥⭐🌟⭐🌟💥💥💥
خدایا نصیبم کن عقلى کامل، و خردى ممتاز، و عزّتى پایدار، و دلى پاک، و عملى بسیار، و ادبى برتر، و همه را به سود من قرار ده نه به زیان من، به مهربانىات اى مهربانترین مهربانان
May 11
#بخوانیم
#متن_کوتاه
⁉️ آیا #حكومت كنونى ما #دينى است يا نيست؟
⬅️ حكومت دينى كامل، حكومت #معصوم( ع ) است و اوست كه مى تواند #عدالت مطلق را در حوزه فردى و جمعى، مادى و معنوى، اجرا كند؛ اما در دوران غيبت ( معصوم ع)، هم بايد به عدالت بينديشيم، ولو قادر به عدالت مطلق نباشيم و صرفا قادر به مراتبى از عدالت نسبى باشيم؛ اما به عدالت نسبى هر چه بيشتر و به مدلهاى بشرى هرچه دينى تر و كاملتر بايستى انديشيد وعمل كرد.
⬅️ اگر کسی پرسید #حكومت كنونى ما #دينى است يا نيست؟ آيا تابع دكترين #مبعث هست يا نيست؟ جواب این است که اين دولت و حكومت، از جهاتى، دينى است و از جهاتى، دينى نيست. پس هست ونيست. دينى است و نيست؛ دينى است به اين معنا كه مبنا و غايات و اهداف #نظام، مبتنى بر #دين و معطوف به اهداف دينى است و حاكميت و مردم به دنبال تحقّق هرچه بيشتر قوانين، ارزشها و عدالت دينى هستند. اما دينى نيست به اين معنا كه البته نقاط ضعف و خلأهاى بزرگى همچنان در نظام، در حاكميت و در جامعه وجود دارد و هنوز دره هايى بين ما و اين آرمان ها وجود دارد. بنابراين، دينى بودن حكومت، از دينى بودن جامعه، جدا نيست. جامعه دينى بدون حكومت دينى؛ و نيز حكومت دينى بدون جامعه دينى، نه مفهوم دارند و نه قابل تحقّق هستند. اما دينى بودن حكومت يا جامعه، هم واقعيت است هم آرمان. يعنى مراتبى از آن واقعيت دارد و خوشبختانه مراتب بالاترى از آن، همواره جزو آرمانهاى ماست؛
🔹بنابراين نه #يأس و #تسليم، نه غرور و توقف در راه هرچه دينى تر كردن حكومت و جامعه در منطق ما نبايد راه داشته باشد والا در نيمه راه متوقف مى شويم و عقبگرد مى كنيم و همين پيشرفتها و پيروزيهايى هم كه در دينى كردن جامعه و حكومت تا به حال به دست آورده ايم - كه در دنياى امروز استثنا و یك پيروزى بزرگ است - همان هم ممكن است ضايع بشود و از دست برود.
🔸گزیده ای از کتاب #محمد پیامبری برای همیشه استاد #ازغدی
🔻🔻❕🔻❗️🔻❕🔻🔻
@azghadi
#بخوانیم
⁉️ اگر #اسلام، نسخه رشد و شفاست، پس اينبدبختي هايى كه ما #مسلمان ها گرفتار آن هستيم از چيست؟ چه توجيهىدارد؟
🔷اسلام قرنهاست كه هست و افراد و جوامع بسيارى البته به درجات بالايى از كمالات و سعادت دنيوى و اخروى تحت تعليم آموزه هاى مبعثرسيده اند، اما اكثريت جوامع مسلمان، چرا هنوز على رغم آن كه اين نسخهدر اختيارشان بوده، جوامع عقب مانده، تحت ستم و متفرق و پراكنده اند؟
◀️ شمااز اين واقعيت نمى توانيد نتيجه بگيريد كه اسلام جواب نداده است؛ چون ازشما خواهند پرسيد كه آيا مسلمانان به اين نسخه هاى اسلام و پيامبر(ص)عمل كردند و جواب نداد؟ شما اگر بهترين نسخه را تا بكنيد و در جيببغلتان بگذاريد، نه يك هزاره، بلكه اگر هزاره ها بگذرد، آن جامعه و آنفرد، يك گام هم به جلو برنخواهد داشت. نمى توانيد نسخه را در جيببگذاريد و بگوييد كه نسخه جواب نداد و بيمار شفا نيافت! افراد و جوامع بههمان اندازه كه به اين نسخه عمل كردند، به سعادت دنيا و آخرت رسيده اند.
اگر دين، كروكى راه تكامل انسان است، تكامل انسان را آگاهانه واختيارى و منوط به داشتن برخى عقايد و اخلاقيات و برخى رفتارها مى داند. بنابراين تعريف دين در منطق بعثت، اين است و دين عبارت است از عقايدو اخلاقيات و احكامى كه راه تكامل انسان را ترسيم مى كنند. تعريفحكومت دينى هم بر اين اساس روشن مى شود. حكومت دينى، حكومتىاست كه با كمك عقل، علم، تجربه و تلاش و برنامه ريزى و با مشاوره ومشاركت مردم «شاوِرهم فِي الْاَمرِ » در نشر و گسترش اين عقايد واخلاق و در احيا و اجراى اين احكام (و در رأس آنها، قسط و #عدالتاجتماعى) در حد امكان در هر دوره اى بكوشد و اگر گفتند كه اسلام شناسانعدالت خواه بايد در رأس جامعه و نظام اسلامى باشند، علّت اين است كهاحياى اين مفاهيم و ارزشها و اجراى آن قوانين، بدون قدرت وحكومتصالح در مواردى نشدنى است و در مواردى هم به سختى شدنى است.
🔶 گزیده ای از کتاب محمد پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@azghadi