فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 الفضل ما شهدت به الاعداء
بعد از حمله موشکی ایران
این کلیپ رو یکی از پیج های خارجی زیرنویس کرد و برای مخاطباش پست کرده ...
🌐 www.ghalbehayat.ir
#عزت
🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اهل معنا
عجب اهل معنائی رو از دست دادیم
کلیپ کوتاه از شهید ابراهیم عقیل
🌐 www.ghalbehayat.ir
#اهل_معنا
🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰استراحت درلحظه
خلاقیت در آموزش ، یک استعدادِ به ظهور رسیده است ، این مربی برای نشان دادنِ چگونگی کارکردِ اسکلت اسب ، تمام استخوانها را سرجایش طراحی کرده
شناخت در هر موضوعی هر چه بیشتر و ابعادی تر باشد ، خلاقیت در آموزش دادن بیشتر و بهتر میشود
برای تربیتِ انسان هم ما نیاز به مربیانی داریم که تمامِ وجودِ انسان را بصورت ابعادی شناخته اند و توانسته اند با خلاقیت این انسانِ پیچیده را به بیانی روشن برای دیگران تفهیم کنند و به نمایش بگذارند
به شکلی که مخاطبین بتوانند با کمترین فشار ذهنی ، با لایه های پنهانِ درونشان آشنا شوند
در این کانال شما به شکل های مختلف با ابعادِ جسم و ذهن و روان و روح خود آشنا می شوید 🏝
#استراحت_درلحظه
#استاد
#شناخت
🏝@azkhodam
▫️ ادامه ی
🔘 « قصه بلوهر و یوذاسف »
⏪ ( صفحه ۳۲ )
💠 در ذکر تمثیلاتی که مشتمل است
بر توضیح عیب های بسیار از دنیا
📚 نقل از کتاب عین الحیات
علامه مجلسی رحمت الله علیه
⬅️ یوذاسف گفت که:
بیان فرما حسنات و سیئات را
بلوهر گفت که:
حسنات
صدق و راستی نیت و گفتار و کردار است
و
سیئات
بدی نیت و بدی گفتار و کردار است
یوذاسف گفت که:
نیکی و صدق نیت کدام است؟
بلوهر گفت که:
اعتدال و میانهروی در قصد و همت است
یوذاسف گفت که:
چیست بدی گفتار؟
گفت: دروغ گفتن
یوذاسف گفت که:
چیست بدی کردار؟
گفت:
معصیت پروردگار نمودن
یوذاسف گفت که:
بفرما که چگونه حاصل میشود
میانهروی در قصد و همت؟
گفت:
به این که پیوسته متذکر زوال و
فنای دنیا باشی و همت گماری
بر ترک اموری که موجب
غضب الهی و وبال
اخروی می گردد
یوذاسف گفت که:
سخاوت کدام است؟
گفت که:
سخاوت و جوانمردی
صرف کردن مال است در راه رضای الهی
یوذاسف گفت که:
چه چیز است موجب عزیز بودن؟
گفت که:
تقوا و پرهیزکاری از آنچه
خدا از آن نهی فرموده است
یوذاسف گفت که:
کدام است بخل؟
گفت که:
منع کردن حقوق از اهلش
و گرفتن اموال از غیر محلش
پرسید که:
حرص کدام است؟
گفت که:
میل کردن به سوی دنیا
و نظر انداختن به چیزهایی
که باعث فساد می شود و عقاب
الهی بر آنها مترتب می شود
پرسید که:
راستی کدام است؟
گفت که:
آن است که خود را فریب ندهی
و با خود دروغ نگویی
پرسید که:
حماقت کدام است؟
گفت که:
آن است که دل به دنیای فانی بدهی
و آخرت که دایم و باقی است ترک نمایی
پرسید که:
دروغ چیست؟
گفت:
آن که آدمی با خود دروغ گوید
و خود را به آن فریب دهد
و پیوسته به هواها و شهوات
نفس خود مشعوف و خوشحال باشد
و امور دین خود را به تاخیر اندازد به طول امل
پرسید که:
کدام یک از مردم کامل ترند
در صلاح و شایستگی؟
گفت:
آن کس که عقلش کامل تر است
و نظر در عواقب امور بیشتر می کند
و دشمنان خود را بهتر می شناسد
و خود را از شر ایشان بیشتر
محافظت می نماید
پرسید که:
آن عاقبت که گفتی در آن
نظر می باید کرد چیست؟
و آن دشمنان که گفتی از ایشان
حذر می باید کرد کیستند؟
گفت:
عاقبت آخرت است
و آن دشمنان
حرص و غضب و حسد و حمیت
و شهوت و ریا و لجاجت در باطل است
پرسید که:
کدام یک از این دشمنان که شمردی
قوی تر است و احتراز آن دشوارتر است؟
گفت:
در
حرص
خشنودی نمی باشد
و موجب شدت غضب می گردد
و در
غضب
جور غالب است
و شکر اندک و موجب
عداوت و دشمنی بسیار می گردد
و
حسد
مورث فساد دین و بدگمانی
به خداوند خود می گردد
و
حمیت
باعث لجاجت عظیم
و گناهان شنیع میشود
و
کینه
سبب طول عداوت
و قطع رحم و شفقت و
شدت قهر و سطوت می باشد
و
ریا
از همه مکری بدتر است و
بسیار مخفی می باشد و
از همه دروغ ها بدتر است
و
لجاجت
زود آدمی را در خصومت عاجز
می کند و حجت را قطع می نماید
پرسید که:
کدام یک از مکرهای شیطان
در هلاک کردن مردم تمام تر
و تاثیرش بیشتر است؟
گفت:
آن که به سبب شهوات نفسانی
بر مردم مشتبه و مخفی گرداند
نیک و بد را، و ثواب و عقاب را
و عواقب امور ناشایست را
پرسید که:
حق تعالی چه قوت به آدمی
کرامت فرموده است که به آن
تواند غالب شد بر این صفات ذمیمه
و اعمال قبیحه و خواهشهای هلاک کننده؟
گفت:
آن قوت
عقل و علم است
و عمل کردن به هر دو
و
صبر کردن نفس بر ترک خواهشهای خود
و
امید داشتن به ثوابهایی که
در شرع وارد شده است
و
بسیار یاد کردن فنای دنیا و نزدیکی مرگ
و
پیوسته در حذر بودن که
به سبب امور فانی دنیا امور
باقی آخرت از این کس فوت نشود
و
عبرت گرفتن از عاقبت های بدی
که بر امور گذشته ی دنیا مترتب گردیده
و
خود را بر آداب و سنن اهل عقل داشتن
و
نفس را از عادت های بد بازداشتن
و به عادت های نیک و خلقهای
حسن عادت فرمودن
و
طول امل را از خود دور کردن
و
صبر بر شداید نمودن
و
به قدر کفاف از روزی قانع شدن
و
به قضاهای الهی راضی بودن
و
تفکر در شدت عقوبات آخرت نمودن
و
تسلی دادن خود بر چیزهایی
که در دنیا از آدمی فوت می شود
و
ترک ارتکاب اموری
که به اتمام نمی رسد
و
بینا شدن به اموری که
بازگشت او به آنهاست از امور آخرت
و
راه سعادت را بر راه
ضلالت اختیار نمودن
و
به یقین دانستن که بر کار خیر و شر
ثواب و عقاب هست
و
دانستن حقوق الهی و خلق
و
نیکخواه مردم بودن
و
نفس را از متابعت هواها
و شهوتها نگاه داشتن
و
کارها را از روی فکر و تدبیر کردن
که اگر فسادی بر آن مترتب شود چون
تفکر و تدبر نموده معذور باشد
اینهاست
قوّت ها و لشکرهایی که به
اینها بر آن دشمنان غالب میتوان شد
#قصه_بلوهر_و_یوذاسف ۳۲
💠 @azkhodam
⚪️ ادامه دارد ⚪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹استاد حائری شیرازی🔹
🔸قدر قُم را بدانید؛ هیچجای عالَم مثل اینجا نیست!🔸
اینجا صاحب دارد. این خانم (حضرت معصومه س) که اینجا هستند، پرتوی الهی هستند.
هیچجای عالَم مثل اینجا نیست. شما در بهترین نقطۀ نورانیِ عالَم آمدهاید. قدر خودتان را بدانید، قدر قُمِتان را بدانید، قدر سروریتان را بدانید، قدر امنیتی که خدا بر اینجا قرار داده را بدانید.
و من هم این را به شما عرض میکنم که در آینده، قم پایتختی خواهد بود مثل نیویورک، نه مثل لندن و پاریس. نه، بالاتر از آنها. اینجا پایتخت معنوی کلّ عالَم خواهد شد. شما آمدهاید به پایتخت ظهور. بعد آن موقع معنای این روایت را خواهید دید: «فَيَفيضُ العِلمُ مِنهُ إلى سائرِ البلادِ في المَشرِقِ و المَغرِبِ»: علم از قم به سایر نقاط جهان میرود.
🌐 www.ghalbehayat.ir
#قم
🏝@azkhodam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
May 11