eitaa logo
گفتارهای محمدرضا بابایی
195 دنبال‌کننده
90 عکس
53 ویدیو
3 فایل
اینجا به بیان تفکرات و دغدغه ها خواهم پرداخت: #مهدویت #رسانه #تربیت #خانواده #برنامه_سخنرانی برای ارتباط در خدمتم: @Mohammad_reza_babaie
مشاهده در ایتا
دانلود
مرحوم آیت اللّه خویی گفته بودند که ما یک مجلس زنانه داشتیم آن وقتها در اصفهان خیلی بود که هفت هشت تا زن دور هم جمع می شدند یک روضه خوان هم می آمد و یک روضه برایشان می خواند. گفت این مجلس زنانه مزاحم من بود چون خانه ما کوچک بود و عصرها همه وقت من را می گرفت مزاحم بود ما این جلسه را تعطیلش کردیم. طولی نکشید چشمهای من درد گرفت و به اندازه ای دردش شدید شده بود که مرا از کار انداخت یک شب خانم (زن آقای خویی) خواب دیده بود که از طرف امام حسین آمدند گفتند که بنا بود این شوهر تو کور شود به خاطر همان جلسه ای که تعطیل کرد اما چونکه از بزرگان است از مروجین دین است آقا امام زمان از حسین(ع) اجازه گرفتند که تو را شفا بدهد شفایت هم به همین است الان که از خواب بیدار شدی یک مقدار از تربت بریز توی آب بروید این آب را به پشت چشم شوهرت بمالید. چشمش خوب می شود که زن آقای خویی از خواب بیدار شده بود و مرحوم آقای خویی خوابش نمی برد از چشم درد «نزدیک بود کور شود» دیگر پا شده بود تربت را ریخته بود توی آب و آب را ریخته بود به چشم آقای خویی، همان وقت آقای خویی خوب شده بود تربت حسین و جلسه امام حسین علیه السلام. مرقد آیه الله العظمی سید ابوالقاسم خویی مرجع معظم شیعیان در حرم امیرالمومنین علیه السلام قرار دارد. @babaie_ir
صبحی با طعم مباحثه طلبگی. بعد از نماز صبح در گوشه ای از حرم امیرالمومنین علی علیه السلام در حال پرسه و لذت از این همه عظمت بودم که چشمم افتاد به یک گوشه ای که برخی ها آنجا خوابیده بودند و چند تا طلبه صبحشان را با مباحثات شیرین طلبگی در محضر مولای متقیان پاگشا کرده بودند که برکتی در علمشان اتفاق افتد، مرسوم است در کنار مشاهده مشرفه از قم، مشهد،نجف و سایر مکان های مذهبی طلاب به گفتگوهای علمی می پردازند که به آن مباحثه می گویند، این روش تثبیت علوم در ذهن امروزه توسط برخی کشورهای پیشرفته به مدلی برای دانش آموزان تبدیل شده است. پ.ن: طلبگی یعنی عاشقی. @babaie_ir
اینجا بیت کسی بود که زمان خود را تغییر داد. سال 43 آیت‌الله خمینی (ره) در ادامه جریان تبعید از کشور، از ترکیه به نجف آمدند و مورد استقبال علما و طلاب قرار گرفتند. امام (ره) ابتدا فقط در مدرسه آیت‌الله بروجردی نماز جماعت می‌خواندند اما بعد از مدتی، طلبه‌ها درخواست کردند جلسات درس را هم شروع کنند. این طور بود که ایشان در مسجد شیخ انصاری که به مسجد «تُرک‌ها» معروف بود، تدریس را با جلسات بیع مکاسب شروع کردند. امام مدّت چندین سالی که در نجف بودند هر شب رأس ساعت 3به حرم مطّهر امیرالمؤمنین (ع)تشریف می بردند (5)و این برنامه ئ ایشان در تمامی مدتّی که در نجف بودند ترک نشد مگر ایام زیارتی امام حسین (ع)یا گاهی اوقات که در نجف حکومت نظامی برقرار می شد و رفت و آمد در خیابانها ممنوع بود،برنامه ئ زیارت ایشان ساعت 3 شب به هم نمی خورد و ایشان در ساعت 3 شب به پشت بام می رفتند و از آنجا دعا و زیارتنامه می خواندند.نکته جالب توجّه ای که لازم به ذکر است این است که نظم امام در رفت و آمد آنقدر دقیق بود که حتّی مأمورین اطراف حرم را تحت تأثیر قرار داده بود و آنها از این نظم و دقیق بودن امام تعجب می کردند زیرا می دیدند که ایشان هر شب رأس یک ساعت معینّی به حرم می آیند وبعد از درست نیم ساعت از حرم بیرون می روند. روح الله،واقعاً روح الله است! مرحوم آیه الله شاه آبادی (استاد امام)درباره نظم و حضور امام در جلسات درس گفته بود:«روح الله ،واقعاً روح است نشد یک روز ببینم که ایشان بعد از بسم الله در درس حاضر باشد ،همیشه پیش از آنکه بسم الله درس را بگویم ،حاضر بوده است.» @babaie_ir
السلام علیک یا کمیل بن زیاد. برخی روایات که کمیل از امام علی علیه السلام نقل نموده است به خوبی نشان از جایگاه رفیع معنوی او و قرب او به آن حضرت دارد. به عنوان نمونه او خود نقل می‌کند: با علی علیه السلام در مسجد کوفه بودم. نماز عشاء را به جای می‌آوردیم که حضرت دست مرا گرفت و از مسجد خارج شدیم. او راه را در پیش گرفت تا این که به بیرون شهر رسیدیم. در این مدت، حضرتش هیچ سخنی با من نگفت. چون به بیابان رسیدیم، حضرت نفسی تازه کرد و فرمود: ای کمیل! این قلب‌ها ظروفی هستند و بهترینشان با ظرفیت‌ترین آن‌هاست. آن چه را می‌گویم به خاطر بسپار! مردم بر سه قسمند: عالِمٌ رَبَّانی وَ مُتَعَلِّمٌ عَلی سَبیلِ نَجاةٍ وَ هَمَجٌ رَعاعٌ...؛ دانشمندانِ هدایت یافته از جانب خداوند، فراگیرندگان دانش که راه نجات را در پیش گرفته‌اند و افراد نادانی که به هر سو متمایل و هر بانگی را پیروی می‌نمایند. آن‌ها، هم جهت بادند و هرگز به فروغ علم، نورانی نگشته و به ملجأ مورد اعتمادی نیز پناه نبرده‌اند. یا کمیل! العلمُ خیرٌ مِنَ المال...؛ ای کمیل! علم از مال بهتر است؛ چرا که دانش، تو را حفظ می‌کند؛ اما تو نگهبان ثروت هستی. مال با پرداخت، کاسته می‌گردد؛ ولی علم با انفاق، افزون می شود... @babaie_ir
این چند پست رو در لابی هتل نوشتم، زیارتتون قبول انشاءالله سرفرصت باقی پست ها رو خدمتتون می فرستم . اعیاد مبارک 😊😍 مخلص شما
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔰میدان انسان‌سازی ♦️ صلوات که از مهم ترین اعمال این ماه است و مورد تأکید معمار کبیر انقلاب، رسالتش ارتقاء امام شناسی من و تو است، امامی که بخاطر عدم معرفت ما پس پرده غیبت رنج می برد؛ هر روز بخوانیم و گامی جلوتر رویم تا در نیمه شعبان، ظرفیت پذیرش ولی عصر(عج الله ...)را یافته باشیم. درختی پر ثمر(شَجَرةُ النُبُوَة)، همهٔ خاندان وحی (مَوضِعُ الرِسالَة) کارگزاران آفرینش نزد آن ها در رفت و آمدند (مُختَلِفُ المَلائِکَة) علم می خواهی،همین جاست (مَعدِنُ العِلم) ♦️خسته ای؟ بیچاره ای؟ مشکلات زمانه طاقتت را ربوده اند؟ پناهگاه محکم و نجات بخش تو این‌هایند (الکَهفُ الحَصِین) بریده ای و مضطر شده ای؟ نجات بخشت این‌هایند(غِیاثِ المُضطَرِّ المُستَکِین) از اندیشه‌ها، گرایش ها، هیجانات و رفتارهای تند و کند فرار کن به دامن امام(مَلْجَأِ الهَارِبِین) اگر به دنبال نگه داشتنی، این ها بهترین نگه دارنده اند(عِصمَةُ المُعتَصِمِین) ♻️ هر روز لختی درنگ کن، به خودت فکر کن، پیشی گرفته ای یا عقب مانده ای؟ (المُتَقَدِّم ...المُتأَخِّر...) فاین تذهبون؟ لحظه لحظه خود را در ملازمت با امامت نگه دار. (و اللَّازِم...) تا شعبان هم مثل رجب المرجب رخت سفر نبسته، هر روز بخوان تا دلت آباد به اطاعت از خدا و ولی اش شود (وَاعْمُر قَلبِی بِطَاعَتِک) ♦️و آنگاه است که وارد خواهی شد همان ماهی که در آن خوابت عبادت، نفست تسبیح و قرآن خواندنت چندین برابر برایت پیشرفت خواهد داشت، البته این اوصاف کسی است که امام خود را بشناسد، آری نماز بی ولایت آب بازی است و قرآن بی ولایت کاغذ بازی؛ چه بسا این سه ماه نتیجه اش همان بندگی و تفسیر آن یعنی لازم و لاحق امامت باشی. 🖌 محمدرضا بابایی @HOWZAVIAN
عزیزان نویسندگان حوزوی لطف کرده و یادداشت بنده رو منتشر کردند، از لطفتان سپاسگزارم و قدردان حمایت هاتون هستم. انشاءالله در آینده بیشتر خواهم نوشت 🌹
✍ اگر اسمت در دیوان عزاداران امام حسین باشد، کافی نیست! در میان تعلیماتی که ما از پیش خودمان به خودمان می‌دهیم، عمل را تحقیر می‌کنیم. مثلًا می‌گوییم انتسابت را به علی بن ابی‏طالب درست کن، «یا علی» بگو، اسمت شیعه باشد و در دیوان عزاداران حسینی ثبت بشود، همین کافی است. جزو حزب باش. خیال کردیم- العَیاذ بالله- حسین بن علی علیه السلام یک آدم حزب‏ باز است و می‌گوید: هرکس که کارت عضویت در اینجا صادر کرد همان کافی است و مصونیت پیدا می‌کند! اساساً فلسفه شهادت حسین بن علی علیه السلام این بود که می‌خواست اسلام را در مرحله عمل زنده کند. اشْهَدُ انَّک قَدْ اقَمْتَ الصَّلوةَ وَ اتَیتَ الزَّکوةَ وَ امَرْتَ بِالْمَعْروفِ وَ نَهَیتَ عَنِ الْمُنْکرِ وَ جاهَدْتَ فِی اللهِ حَقَّ جِهادِهِ‏ . یعنی تو کشته شدی که اسلام را در عمل زنده کنی. ولی ما می‌گوییم: نه، او کشته شد برای اینکه عمل را در اسلام بمیراند، انتساب و وابستگی ظاهری را درست کند! 📌 استاد مطهری، احیای تفکر اسلامی، ص38-37 @babaie_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا