بافتار
مجموعهای از قطعههای موسیقایی به مناسبت رویدادهای ملی، بهویژه همزمان با انتخاباتها و مراسم را
|موسیقی متن فیلم سینمایی «ترن»|
ترن (عنوانبندی آغازین) | بیپتونز / Spotify / Youtube Music / SoundCloud
ترن (عنوانبندی پایانی) | بیپتونز / Spotify / Youtube Music / SoundCloud
بافتار
مجموعهای از قطعههای موسیقایی به مناسبت رویدادهای ملی، بهویژه همزمان با انتخاباتها و مراسم را
آوای ایران.mp3
5.31M
🎼 ترانۀ «آوای ایران»
(براساس نغمۀ موسیقی عنوانبندیهای آغازین و پایانی فیلم سینمایی «ترن»)
آهنگساز: مجید انتظامی
ترانهسرا: ساعد باقری
خوانندگان: حمیدرضا حامی و گروه همسرایان
🔹 علیه وادادگی
گزیدهدیالوگهایی درباره «سازشکاری»
در «دیدن این فیلم جرم است»، سکانسی هست که امیر با چند مقام رسمی بر سر یک میز نشستهاند و دارند درباره آزادی تبعه انگلیسی مذاکره میکنند. تبعه انگلیسی، به همسر امیر تعرض کرده و بچه او را، پیش از آنکه به دنیا بیاید، کشته است.
امیر شاید عصبانی و بههمریخته باشد، که هست، اما متوهم نیست. او تنها کسی است که سر آن میز، دارد بر اساس واقعیات صحبت میکند. «مشروب خورده، بدمستی کرده، حالا هم باید تاوانش رو بده». آدمهای دور آن میز اما حرف امیر را نمیفهمند. یکیشان میخواهد محاکمه را به تاخیر بیندازد، «بهخاطر منافع ملی». دیگری از «فشار شدید دیپلماتیک» مینالد. و آن یکی هم ماجرای شخصی امیر را یک «مسئله ملی» جا میزند تا او را مجبور به کوتاه آمدن کند.
امیر درنهایت تسلیم میشود: «اگه با گذشتن من از حقم این ممکلت گلوبلبل میشه، قبول. گذشتم». اما او از حقِ ملیاش نمیگذرد: «اگه فکر تامین منافع کشورین، بذارین همه بفهمن هر کی وارد این خاک بشه و قدمش رو کج بذاره، یا با پشت ورقلمبیده میره بیرون یا با صورت سرخ». او از مقامات رسمی میخواهد تا یک مجازات رسمی، یک سیلی رسمی به مردِ انگلیسی بزنند. مقامات اما حتی قائل به چنین مجازات کوچکی هم نیستند. از نظر آنها، تبعه انگلیس بودن خودش مصونیت است. مصونیتی بالاتر و برتر از هر مجازاتی.
در این فرسته، دیالوگهایی از پنج فیلم سینمایی را برگزیدهایم که درباره مذاکره و سازشکاری هستند.
🔺رسانه بافتار
🆔https://eitaa.com/joinchat/4285857982C557b3c5b35
🔹سکانسهای عاشورایی سریال «مختارنامه»
وقایع روز عاشورا در «مختارنامه» بهصورت داستانی مستقل وجود ندارد بلکه در دل خط اصلی قصه، بهیاد آورده میشود. فلاشبک (گذشتهنما) به عنوان یک تمهید روایی برای حاضر کردن گذشته در لحظه اکنون، به کمک داوود میرباقری میآید تا همگام با روایت قیام مختار، بارقههایی از روز عاشورا را به ما نشان دهد.
گاهی این اشقیا هستند که جنایتهای خود را بهیاد میآورند و سترگی جسارتی که روا داشتهاند، بر اندامشان لرزه میاندازد. میرباقری با انتخاب زاویه دیدِ اشقیا، نقش آنان در وقایع روز عاشورا را به ما یادآوری میکند تا مبادا در انبوهِ حوادثِ داستان، گناهکاری آنان را فراموش کنیم. در طرف مقابل، دَلهَم است که بهعنوان نماینده اولیا از وقایع روز عاشورا پرده برمیدارد. دَلهَم، همسر زهیر بن قین است. همان زنی که مختار ثقفی، در سفر به مکه به او برخورد میکند. دَلهَم، ماجرای حضرت زهیر و سرگذشت وهبِ نصرانی را برای مختار تعریف میکند تا او را برای خونخواهی امام حسین (ع) آماده کند. سرگذشت این دو شهید، یکی از بهیادماندنیترین قصههای فرعی مختارنامه هستند.
در این شبهای سیاهپوش که سوگوار حضرت اباعبدالله (ع) هستیم، نه بریده از سکانسهای عاشورایی «مختارنامه» را مرور میکنیم. بریدههایی که روایتی تصویری از روضههایِ محرم برای ما خلق میکنند.
پینوشت: تصویر طرح جلد ازسوی مسعود پاکدل، ثبت شده است.
🔺رسانه بافتار
🆔https://eitaa.com/joinchat/4285857982C557b3c5b35
🔹 اشعار عاشورایی اعتراضی
🔺رسانه بافتار
🆔https://eitaa.com/joinchat/4285857982C557b3c5b35