eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.7هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
972 ویدیو
33 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ انا لله و انا الیه راجعون ◾️ با قلبی آکنده از افسوس و محنت خبر ارتحال بزرگ مرد ربانی و شیدای آستان مقدس امام زمان سلام الله علیه ، شاگرد برجسته مرحوم علامه و مرحوم علامه و یار دیرین امام و رهبری ، ( حضرت آیت الله حاج ) رضوان الله علیهم اجمعین را اولا به ساحت مقدس حضرت حجت سلام الله علیه و ثانیا به جمیع مشتاقان حضرتش تسلیت و تعزیت عرض می کنیم . عمری پر بار که تماما به دعوت و ترغیب مردم در توجه به امام زمان سلام الله علیه و دعای بر فرج ایشان گذشت.... اللهم ارحمه و ارحمنا و احشره مع احبائه و ساداته و اولیائه . والسلام علیه یوم ولد و یوم مات و یوم یبعث حیا 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فکر کن آقا اومده و دیگه هیچ بچه ای تو دنیا از صدای بمب ها نمیترسه💣 یه روز میای میگیری حق مظلومو🥺 حق اشک بچه های معصومو💧 تو هر قاره و کشور ازت میگم🌎 بعد عزیزم حسین فقط میگم:📣 ندیدم شیرین تر از این عهدی🤝 عزیزم مهدی عزیزم مهدی❤️ 📆وعده ما پنجشنبه 3 اسفند ماه ⏰ساعت 17 مسجد جمکران عجل الله تعالی فرجه الشریف 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢قدرت دعا فصل مشترک معنویت بدون دین و بهائیـــــــــــــــــــــت 🔹سرویس خبری تشکیلات بهائی (BWNS) ۱۹ بهمن با انتشار مطلبی با عنوان: «در گفتگو: پادکست قدرت دعا برای شکل‌ دادن به جوامع را بررسی می‌کند» گزارشی از بازدید برخی نمایندگان تشکیلات بهائی از سرویس خبر را منتشر کرد. 🔺در این گزارش نمایندگان بهائی بر تأثیر برگزاری جلسات فرقه‌ای در پوشش دعا میان خانواده‌ها و در محله‌های مختلفی که بهائیان زندگی می‌کنند تأکید کردند و آن را عاملی جهت پیشرفت جوامع بهائی در کشورهای مختلف دانستند. 🔻موضوعی که در این خبر تلاش شده مهم جلوه داده شود اهمیت مسئله دعا و معنویت و تأثیر آن بر خانواده‌ها نزد نمایندگان فرقه ضاله بهائیت است. ♦️بی شک فرقه ضاله بهائیت همانند معنویت‌های بدون دین، ساختاری کاملاً سازمانی و تهی از معنویت و مسائل عرفان حقیقی دارد و اصل در آن پیروی بی‌ چون‌ و چرا از سران فعلی فرقه است. 📍اما مطرح‌ کردن چنین مسائلی تنها برای ویترین‌ سازی و شبیه‌ سازی این فرقه گمراه سیاسی تشکیلاتی به ادیان آسمانی و فریب افکار عمومی است. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺پیامبر اکرم صلوات الله علیه وآله وسلم: خداوند جوانی را دوست می دارد که جوانی خود را در طاعت خدا به سر کند. 📗میزان الحکمة، ج۵،ص۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📓کتاب اقدس در مقالات «كتابي بي نام با نامي تازه» و «تاريخ قديم و جديد» به خامه ي محيط طباطبايي، كيفيت نام گذاري تاريخ منتشر شده توسط ادوارد براون - با همكاري شيخ محمدخان قزويني - به نقطه الكاف، و فضاي تاريخي تدوين تواريخ بابيت بررسي شده است. براون پيش از آن به دنبال تاريخ قديمي بود كه تاريخ جديد از آن اقتباس شده بود. از اين رو، با ديدن دو نسخه در ميراث كنت گوبينو، كه «نقطه الكاف» به عنوان يك بخش از آن خوانده شده بود، به انتشار تاريخ ياد شده دست زد. نكات زير، برخي از مواردي است كه استاد محيط طباطبايي به آن ها توجه كرده است: ۱ - نسخه ي مورد استفاده ي ادوارد براون، نه داراي اسم مؤلف است و نه داراي عنوان كتاب، و تاريخ تحرير و تاريخ انتقال آن به پاريس. اما شباهت حوادث تاريخ قديم و جديد، باعث باعث شده است آن نسخه را نسخه ي تاريخ قديم و نويسنده ي آن را حاجي ميرزا جاني (معروف به نقطه ي كافي، مؤلف رساله ي نقطه الكاف) بداند، در حالي كه طرفين ازلي و بهائي، يعني مدعيان جانشيني باب، در موقع انتشار آن، اين نسبت را با اطمينان تلقي نمي كرده اند. ۲ - رساله اي كه براون، عنوان رساله را از آن اقتباس كرده و در ۱۲۷۹. ق تحرير يافته، نوشته اي تاريخي نبوده، بلكه رساله اي كلامي است و كاتب به علتي نامعلوم يا به اشتباه آن را به تاريخ قديم بابيه متصل كرده است. در ضمن، تاريخ تأليف اين رساله ۱۲۶۴ يا ۱۲۶۷. ق مي باشد، در حالي كه مقدمه ي تاريخ قديم در ۱۲۷۰. ق تأليف يافته است. 📗کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۷-۸ 🚫@bahaiyat🚫
‍ ✅مقام حضرت علی اکبر علیه السلام 🔻آیت الله کشمیری مي ‏فرمودند: مرحوم آقای حداد يك روز ناهار منزل ما بودند سفره پهن شد و غذا را كشيدند، هنوز مشغول به غذا نشده بوديم كه صحبت از ولايت و مقام حضرت علي اكبر عليه السلام شد و مرحوم‏ حداد شروع كردند در این زمینه صحبت كردند؛ به قدري صحبت‏ ها بلند، بالا و جذاب بود كه همه ما از غذا خوردن غافل شديم. ‌ 🔹به نقل از استاد شیخ جعفر 🌺میلاد حضرت علیه السلام 🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس ۳- نه تنها از حاجي ميرزا جاني كاشاني در بعضي از حوادث، در اين كتاب به عنوان «ناقل يا منقول عنه» ياد شده، اساسا او دو سال جلوتر از تأليف تاريخ قديم در گذشته است و نويسنده ي اين تاريخ، احتمالا محمدرضا نام اصفهاني مي باشد كه در بغداد بوده است و حاجي ميرزا جاني، كه براون تاريخ قديم را به او نسبت داده، نامي است كه نخستين بار ميرزا ابوالفضل گلپايگاني، آن را در رساله ي اسكندريه ذكر كرده است. به ادعاي گلپايگاني منشي مانكجي كه از طرف او مأمور نوشتن تاريخ بابيه شده بود، نزد او آمد و از او درخواست همكاري نمود. او نيز وي را به تاريخ حاجي ميرزا جاني كاشاني حوالت داد. ۴ - استاد محيط طباطبايي معتقد است همه ي نسخه هاي تاريخ قديم - كه در هيچ موردي با نام مؤلف همراه نبوده - بر خلاف تصور ادوارد براون، هرگز از ميان نرفته و محيط طباطبايي خود، دست كم از شش نسخه ي آن خبر داشته و سه نسخه را با نسخه ي گوبينو مقايسه كرده است. او يادآور شده است كه غير از نسخه ي گوبينوي كتابخانه ي پاريس، دو نسخه ي ديگري كه او ديده، رساله ي اعتقاديه ي نقطه الكاف را در ابتدا ندارند و شاهدي ديگر بر نام مؤلف و نام كتاب تاريخ قديم در آن ها نيست؛ چنان كه نسخه ي مانكجي در بمبئي نيز فقط نام ميرزا حسين طهراني را بر خود دارد. محيط طباطبايي در مقاله ي «از تحقيق و تتبع تا تصديق و تبليغ فرق بسيار است» يكي ديگر از منابع تاريخي بابيان به نام تاريخ نبيل زرندي را بررسي كرده است. پيش از بررسي ديدگاه او و براي درك بهتر از جايگاه تاريخي اين نوشته، در ذيل در خصوص سير تاريخي كتاب هاي تاريخي شاخه هاي بابي توضيح داده شده است. انتشار كتاب موسوم به نقطه الكاف توسط ادوارد براون، ناخرسندي بهائيان را به دنبال داشت و آن ها اين كار را اقدامي به سود رقيبان ازلي خويش تلقي كردند. از اين رو، به دستور عبدالبهاء، ميرزا ابوالفضل گلپايگاني در پاسخ به آن، به تأليف تاريخ مستقلي به نام كشف الغطا دست زد كه به علت مرگ او ناتمام ماند و مهدي گلپايگاني آن را تمام كرد و آن را در عشق آباد از ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۴. ق، منتشر كردند و البته به دليل تغيير جو سياسي خاورميانه پس از فروپاشي امپراتور تزاري (حامي پيشين بهائيت)، و حاكميت بريتانيا بر فلسطين، و هراس از تقابل با پروفسور انگليسي، نسخه هاي كشف الغطاء را به سرعت جمع نمودند و سوزاندند. چنان كه پس از آن، تحرير نسخه ي محمد قايني نبيل (اهل عالين) در ۱۳۰۰. ق، به سود بهاء تمام شد. عجيب آنكه، بعد از او فقط محمد تقي همداني در احقاق الحق از آن نقل قول كرده است و البته مانند براون او را نمي شناخت. سه سال بعد، عباس افندي با تصرفاتي، آن را به سود پدرش و به عنوان جانشيني براي تاريخ قديم و جديد تحرير كرد و در ۱۳۰۷. ق به براون در عكا هديه داد. 📗کتاب اقدس، محيط طباطبايي، ص۹ 🚫@bahaiyat🚫
بهائیت دارای یک نمودار سازمانی است که رأس آن به تشکیلات موسوم به بیت‌العدل می‌رسد. بیت‌العدل در حقیقت شورای رهبری سازمان بهائیت است که اعضای آن ۹ نفر هستند. بیت‌العدل بالاترین مقام تصمیم‌گیری است که شعبه‌های خود را در کشورهای مختلف از جمله ایران دایر کرده است. این نهاد با داشتن یک ساختمان مرکزی بزرگ و با دفتر و اداره‌های متعدد در حیفای اسراییل، به اداره بهائیت در کشورهای گوناگون می‌پردازد. بیت‌العدل به طور مستقیم با بالاترین مرکز رهبری تشکیلات بهایی در کشورهای مختلف در ارتباط است و دستورهای خود را به آنها ابلاغ می‌کند. بهاییان به این مرکز بالادستی خود در هر کشور «محفل ملی» می‌گویند. این محفل هم شورایی ۹ نفره از بهاییان ارشد آن کشور است که به مدیریت محافل استان‌ها و شهرستان‌ها مشغول هستند. به عبارت دیگر، سازمان بهائیت متناسب با تقسیمات کشوری جوامع میزبان، البته به‌شرط داشتن جمعیت در آن شهر و استان، به ساختار خود شکل می‌دهد، اما طبق تعهدات سازمانی، همه محافل مرکزی یا به زبان بهاییان «محفل ملی» مکلفند تلاش کنند در تمام استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرها، محفل استانی و شهرستانی و... تأسیس کنند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️جبر، کفر است و تفویض، شرک▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: مَنْ زَعَمَ أَنَّ اَللَّهَ يَفْعَلُ أَفْعَالَنَا ثُمَّ يُعَذِّبُنَا عَلَيْهَا فَقَدْ قَالَ بِالْجَبْرِ وَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ اَللَّهَ فَوَّضَ أَمْرَ اَلْخَلْقِ وَ اَلرِّزْقِ إِلَى حُجَجِهِ فَقَدْ قَالَ بِالتَّفْوِيضِ وَ اَلْقَائِلُ بِالْجَبْرِ كَافِرٌ وَ اَلْقَائِلُ بِالتَّفْوِيضِ مُشْرِكٌ. 📄 امام رضا عليه السّلام فرمودند: كسى كه گمان كند خداوند كارهاى ما را انجام مى‌دهد و سپس به خاطر آنها ما را عذاب مى‌كند، قائل به جبر شده است و كسى كه گمان كند خداوند مسألۀ خلق و رزق و روزى دادن به مخلوقات را به ائمّه عليهم السّلام واگذار نموده، قائل به تفويض شده است و قائل به جبر كافر است و قائل به تفويض مشرک. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۱، ص ۱۲۴ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸ج) فعالیت های مذهبی «بهاییان وی را مرکز میثاق نامیده اند، ولی او خود را عبدالبهاء نامید و بر اهمیت این نام تأکید می کرد. بهاءالله بر اساس کتاب عهدی (وصیت نامه)، عباس افندی را نخستین جانشین بعد از مرگ خود قرار داده و او را (غصن اعظم) نامیده و فرزند دیگرش محمدعلی افندی را با عنوان (غصن اکبر) بعد از عباس افندی جانشین قرار داده است». (۱) وی وصیت نامه جانشینی پس از خود را به طور رسمی چنین نگاشت: ... ای اهل عالم! شما را وصیت می نمایم به آنچه سبب ارتفاع مقامات شما است؛ به تقوی الله تمسک نمایید و به ذیل معروف تشبث کنید. به راستی می گویم لسان از برای ذکر خیر است، او را به گفتار زشت میالایید. عفا الله عما سلف. (۲) بهاءالله در وصیت نامه خود، از دل نبستن به دنیا سخن ها گفته و درباره توجه به امرالله سفارش هایی به فرزندان و مریدان کرده است و در بخشی از آن با اشاره به این آیه از قرآن که: «عفی الله عما سلف؛ خدا آنچه پیش از این روی داد می بخشد.» گویا می خواسته به کسانی که هنوز دعواهای بهایی و ازلی را به یاد داشتند، اعلام کند این مسئله را فراموش کنند و مراقب باشند دوباره پیش نیاید. ولی بهاءالله با این وصیت نامه نیز نتوانست عشق به ریاست را از دل فرزندانش بزداید و باز هم اختلاف بر سر قدرت میان فرزندانش رخ نمود. با مرگ بهاءالله، غصن اکبر و غصن اعظم، بی درنگ همان اختلاف های گذشته میان بها و ازل را آغاز کردند. (۳)میرزا آقاجان کاشانی،(۴) نخستین ایمان آورنده به بهاءالله و نگارنده او و چند تن از نزدیکان و فرزندان میرزا حسین علی، با نوشتن چندین نامه و کتاب هایی به فارسی و عربی و فرستادن پیام برای بهاییان، در مقام انکار جانشینی مقام عبدالبهاء برآمدند و وی را خارج از دین بهاء خواندند.(۵) سرانجام عباس افندی با استفاده از فرصتی که قرار گرفتن بر مسند ریاست در اختیارش نهاد، توانست بر برادر کوچک تر خود چیره شود و او را از میدان رقابت بیرون کند. (۶) 📗۱- نک: کتابُ عَهْدِی، مجموعه الواح بهاءاللّه، چاپ مصر، ص۳۹۹. 📗۲- میرزا حسین علی نوری بهاءالله، کتاب عهدی، ص۴۱۰. 📗۳- نک: عبدالبهاء، مکاتیب، به اهتمام: فرج الله ذکی الکردی، مصر، ۱۳۴۰ ه- .ق، ۱۹۲۱م. ، ج۱، صص ۴۴۲و ۴۴۳؛ شوقی افندی، توقیعات مبارکه، آپریل ۱۹۴۵ - ۱۹۵۲م.، صص ۱۳۸، ۱۳۹، ۱۴۶ و ۱۴۸. 📗۴- میرزا آقاجان کاشی کاتب مخصوص میرزا حسینعلی و کسی است که به دستور بهاء برای چاپ کتاب های بهاءالله همراه با میرزامحمدعلی به هند رفت. 📗۵- مفتاح باب الابواب، ص ۳۱۵. 📗۶- گویا این قوم حیات خود را در طرد و لعن یکدیگر یافته که هیچ گاه این غائله از میانشان رخت برنبست. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۷۰-۷۱ 🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس عبدالحسين آواره(آيتي بعدي) نيز در خلأ حاصل از سوختن كشف الغطاء در ۱۹۱۷. م، كواكب الدريه را از۱۹۱۸ تا ۱۹۲۱. م نوشت، اما بازگشت او از بهائيت، آن كتاب را از اعتبار ساقط كرد. پس از آن آواره خود را آيتي نام نهاد. بعد از مدتي با تلاش شوقي افندي، كتابي انگليسي با عنوان «امواج نور» يا «دوان بريكرز» به عنوان تاريخ نبيل زرندي (ملامحمد نبيل زرندي شاعر مداح ميرزا حسينعلي بها) در ۱۹۲۷ يا ۱۹۳۲. م منتشر شد. عبدالبها مقدمه ي سياح جعلي را حذف كرد و كتاب را مقاله ي سياح ناميد. اين كتاب بعدا به عربي و با عنوان مطالع الانوار منتشر گشت و از عربي نيز به فارسي برگردانده و به عنوان تلخيص تاريخ نبيل منتشر شد. اين كتاب، كه در هيچ كدام از نوشته هاي پيشين نامي از آن نرفته بود، مورد ترديد بسياري قرار گرفت. جالب آن است كه اين كتاب كه هيچ سابقه ي ذهني از آن وجود نداشت، بنا به اشاره اي در آن، در سال ۱۳۰۵. ق يعني دو سال پيش از سفر ادوارد براون به عكا تأليف شد و روشن نيست چرا به او هديه داده نشد. محيط طباطبايي با گزارش اين سير تاريخي در پاسخ به منتقدي به نام دكتر عليمراد داودي - استاد فلسفه ي دانشكده ي ادبيات تهران كه گويا گرايش هاي بهايي دارد - او را در اينكه مطالع الانوار را نگاشته ي شوقي افندي مي داند، با خود هم رأي خوانده و اين شاهد تاريخي را آورده است كه چرا تاريخ نويسان قديمي به جاي استناد به محتويات آن تاريخ، به منقولات شفاهي ديگران تكيه كرده اند؛ كتابي كه مي توانست پاسخ مناسبي در برابر نسخه ي تاريخ قديم منتشر شده توسط ادوارد براون باشد. چنان كه اشاره نكردن عبدالبهاء به اين كتاب در تذكره الوفا را شاهدي بر صحت نظر خود مبني بر جعل كتاب ياد شده توسط شوقي افندي دانسته است. 📗کتاب اقدس، محيط طباطبايي، ص۱۰ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️شیطنت جدید فرقه ضاله بهائیت 🔹کانال تلگرامی فرقه ضاله بهائیت ۱ اسفند فیلمی تقطیع شده از بیانات حضرت آیت‌ الله وحید خراسانی منتشر کرد. 🔸آیت الله وحید در این فیلم با بیان مطالبی که در منابع فعلی مسیحیت نسبت به تولد حضرت عیسی علیه‌ السلام آمده شاهدی بر تحریف منابع مسیحیت ذکر کرده است. ♦️اما در این فیلم بریده شده؛ چنین القا می‌شود که ایشان حضرت عیسی علیه‌ السلام را نعوذ بالله ولد زنا نامیده است. 🔺این فیلم تقطیع شده قدیمی بوده و توسط جریان‌های ضد اسلامی تهیه و منتشر شده است. 🔻باز نشر فیلم مذکور از سوی منبع تشکیلات بهائی با هدف ایجاد دشمنی و اختلاف میان پیروان مسیحیت و اسلام در ایران صورت گرفته است. 👤 آیت الله 🚫@bahaiyat🚫
⭕️عدم نظارت مسئولیــــــــــــــن 🔹رسمیت بخشی به فرقه ضاله بهائیت توسط بلاگ مربوط به دی‌جی‌کالا به عنوان یک دین. 🔸با عدم پیگرد و نظارت دقیق مسئولین مربوطه شاهد ادامه این روند در دیگر سکوهای مجازی خواهیم بود. 🚫@bahaiyat🚫
🔴تلاش بهائیت برای ایجاد اغتشاش 🔹مؤسسه توانا، که تعدادی از بهائیان مانند نازیلا قانع بعنوان استاد در آن فعالیت می‌کنند، با انتشار مطالبی به آموزش هنجارشکنان اجتماعی به‌ صورت مجازی با هدف ایجاد آشوب در کشور پرداخته است. تعدادی از بهائیان نیز با باز نشر این مطالب به دنبال تحریک مردم به اغتشاش هستند. ♦️مطالب منتشر شده شامل: 👈 دروغگوئی درباره وجود اعتراضات و اعتصابات گسترده در کشور 👈 معرفی فیلترشکن‌های متعدد جهت دسترسی افراد به محیط‌های تحریک‌آمیز در فضای مجازی 👈 معرفی محیط‌هائی جهت آموزش 👈 معرفی روش‌هائی جهت جلوگیری از شناسائی‌شدن توسط نهادهای امنیتی 👈 ارائه آموزش‌هائی جهت شرکت در تجمعات 👈 آموزش‌هائی جهت زمان دستگیرشدن و حفظ اطلاعات 🔺به نظر می‌رسد بهائیت به دنبال ایجاد فضائی متشنج در کشور در زمان انتخابات بوده و تلاش دارد از این شیوه به همراه ایجاد حس ناامیدی و یاس در مردم از حضور افراد در انتخابات جلوگیری کند. 🚫@bahaiyat🚫
تلاش بهائیت برای نگه داشتن فریب‌ خوردگان در خیابــــــــــــــان 🔹فرقه ضاله بهائی تسلیمی ۲۸ بهمن مطلبی را با عنوان: «ماندن مقاومت است» منتشر کرد. 🔸رسانه بهائی در نوشتار مذکور ابتدا عبارت «هر کی ناراحته از ایران بره» را بعنوان خواسته جمهوری اسلامی از مخالفان خود آورده و سپس به داستان‌ سرائی درباره دستگیری و شکنجه و ظلم نظام ایران در مورد مخالفان خود می‌پردازد. ♦️این یادداشت در ادامه، مخالفان را به ماندن در ایران به همراه انجام اعمال خلاف قانون و هنجارشکنانه دعوت می‌کند و آن را نوعی از مقاومت معرفی می‌کند. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا