eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
28.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بهائیان و دشمنی با اندیشه اسلامــــــــــــــــــــی 🔹عرفان ثابتی در برنامه چشم‌انداز ۳۰ آبان که با عنوان: «دارالاسلام و دارالکفر، مسلمانان افراطی ایران و دشمنی با هر حکومت سکولار» پخش شد ضمن توهین به اسلام و اندیشه اسلامی آشکارا بیان کرد که مشکل ما تنها با جمهوری اسلامی نیست، بلکه با اندیشه اسلامی است که باید از بین برود. 🔸وی با تمجید از بابیت و بهائیت به‌ عنوان آئینی خیرخواه، پیشرو و انسان‌گرا از غرب به علت عدم حمایت واقعی از بابیت و بهائیت انتقاد کرده و نتیجه عدم برخورد با اندیشه اسلامی از سوی غرب را رشد اسلام‌گرائی در جهان عنوان کرد. 🔺عرفان ثابتی ضمن توهین به اسلام، مسئولان جمهوری اسلامی را منتصب به جریان انجمن حجتیه دانست. 🔻این سخنگو و تئوریسین تشکیلات بهائی اعتراف می‌کند که مشکل بهائیت با ایران تنها حکومت اسلامی نیست؛ بلکه اندیشه اسلامی است و باید بعد از گذر از جمهوری اسلامی (به خیال خام خود) آن را از بین برد. 📌اعترافات نماینده بهائیت به دشمنی با اصل و اندیشه اسلامی باید موردتوجه کسانی قرار گیرد که سنگ این فرقه را به سینه زده و با بهانه‌های چون حق شهروندی، حقوق اجتماعی و... از بهائیان دفاع می‌کنند. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️در چیزی، بر چیزی و از چیزی▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: مَنْ زَعَمَ أَنَّ اَللَّهَ فِي شَيْءٍ أَوْ مِنْ شَيْءٍ أَوْ عَلَى شَيْءٍ فَقَدْ أَشْرَكَ لَوْ كَانَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى شَيْءٍ لَكَانَ مَحْمُولاً وَ لَوْ كَانَ فِي شَيْءٍ لَكَانَ مَحْصُوراً وَ لَوْ كَانَ مِنْ شَيْءٍ لَكَانَ مُحْدَثاً. 📄 امام صادق عليه السّلام فرمودند: هركس مى‌پندارد كه خداوند در چيزى، يا از چيزى، يا بر چيزى است، به حقيقت شرک ورزيده است. اگر خداى متعال بر چيزى باشد البتّه محمول خواهد بود و اگر در چيزى باشد البتّه محصور خواهد بود و اگر از چيزى باشد البتّه محدث (پديدآورده‌شده) خواهد بود. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۷۸ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸آیت الله شهید سید محمد تقی فقیه احمدآبادی(رحمه‌الله علیه) 🔹آیت‌الله شهید حاج سید محمد‌تقی فقیه احمدآبادی(رحمه‌الله علیه) صاحب کتاب گران‌سنگ «مکیال‌المکارم» و جد بزرگوار آیت‌الله سید محمدباقر ابطحی(رحمه‌الله علیه) از علمای شاخص اصفهان بوده که در سال ۱۳۴۸ قمری و در ۴۷ سالگی به توطئه یکی از سران فرقه ضالّه بهائیت و یهودیان در اصفهان با سمّ به شهادت رسید. 🔹ایشان به سال ۱۳۰۱ قمری در اصفهان متولد و در بیت تقوا و اجتهاد رشد و نمو نمود. سید محمد‌تقی به‌تبعیت از اجداد پاکش، خود را در مسیر علم‌اندوزی قرار داد و مقدمات تا اجتهاد را در محضر علمای فاخر و عالی مقام اصفهان طی نمود. شاگردی او در محضر آخوند کاشی شمیم سیر و سلوک و مقامات معنوی را در ایشان تقویت می نماید. در میان اساتید ایشان نام آیت‌الله سید ابوالقاسم دهکردی که اجازه اجتهاد و روایت از او گرفته، شیخ عبدالکریم جزی که اجازه روایت از او گرفته، سید میرزا اسدالله، سیدمحمود حسینی گلشادی اصفهانی در ادبیات عرب و حاج آقا منیرالدین بروجردی اصفهانی و حاج میرزا بدیع درب امامی می‌درخشد. 🔹آیت‌الله شهید، در دوران عمر کوتاه، اما پربرکتش حدود هفده جلد کتاب و رساله نوشته که از میان آنها چهار اثر پیرامون حضرت بقیةالله(عجل الله تعالی فرجه) وغیبت و انتظار می‌باشد. آورده‌اند که ایشان در ده‌سالگی شرحی بر نصاب الصبیان و در پانزده سالگی کتاب «ایضاح الشبهات» و در بیست و پنج سالگی کتاب «ابواب الجنات فی آداب الجمعات» را نوشت. «مکیال المکارم» فاخرترین اثر قلمی آیت‌الله احمد‌آبادی است که در موضوع حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) و وظایف منتظران و دعا برای آن وجود شریف به نگارش در آید. 🔹درباره کیفیت شهادت این عالم وارسته آمده است: سید شهید در ماه رمضان المبارک ۱۳۴۸ ق. به علت کسالت، در بیمارستان انگلیسی‌ها بستری شدند و در آن‌جا تحت عمل جراحی قرار گرفتند شب ۲۵ ماه مبارک، متصدی بیمارستان که از سران فرقه بهاییت بود و «سرالله خان» نام داشت، همه بستگان و اطرافیان آن مرحوم را از اتاق بیرون کرده و سمی را که در استکان داشته به ایشان می‌خوراند، اطرافیان و دامادهایشان در آن لحظة آخر از (پشت در اتاق) می‌شنوند که آن سید بزرگوار پیوسته صدا می‌زده: حبیبی یا حسین! از داماد ایشان «مرحوم حضرت آیت‌الله سید مرتضی موحد ابطحی» منقول است که «سید شهید در حالی که در بیمارستان بستری بودند، می‌فرمودند: «بناست حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السّلام) تشریف بیاورند.» 📗 ربانی خلخالی ، علی، شهدای روحانیت در یکصد سال اخیر، ج۲، ص۶۴-۵۷. ص۱۸۱_۱۸۳ 🌹آیت الله شهید سید رحمه‌الله علیه 💀@bahaiyat💀
🔸سخنان شوقی که حاکی از ارتباطات راهبردی با رژیم اشغالگراسرائیل دارد : شوقی افندی در پیام نوروزی خود در سال ۱۳۳۰ شمسی، با ابراز رضایت از تأسیس اسرائیل، تشکیل رژیم اسرائیل را مطابق با وعده‌ی الهی معرفی نموده است: ‌«مصداق وعده‌ی الهی به ابنای خلیل و وارث کلیم، ظاهر و باهر و دولت اسرائیل در أرض اقدس، مستقر، و به استقلال و اصالت آیین بهائی مُقر (: معترفند) و به ثبت عقدنامه‌ی بهائی و معافیت کافه‌ی موقوفات بهائی در عکا و جبل کرمل و لوازم ضروریه‌ی بنای مرقد باب از رسوم، یعنی عوارض و مالیات دولت و اقرار به رسمیت ایام تعطیلی بهائیان موفق و مؤید شده است». ‌📗توقیعات مبارکه، ج ۴، صص ۲۹۰_۲۹۱ 💀@bahaiyat💀
✊ امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) گریبان ستمگران عالم را میگیرد و کاخهای ستم را ویران میکند 🔻رهبرانقلاب: کسانی که خیال میکنند اسلام باید برود و در گوشه‌ای بنشیند و مردان اسلام و دین فقط زبان نصیحت را به کار گیرند، اینها دانسته یا ندانسته همان چیزی را میگویند که مراکز قدرت جهانی آن را میخواهند و آرزو میکنند. مراکز قدرت استکباری از این‌که رهبران اسلامی در گوشه‌ای از دنیا بنشینند و گاهی پیامی بدهند و یک کلمه حرفی بزنند - همچنان که رهبران مسیحی در هر قضیه‌ای پیامی میدهند، نصیحتی میکنند و جمله‌ای میگویند - هیچ ترسی ندارند؛ میدانند این خطری برای آنها نیست. 🔹از این‌که ملتهای مسلمان بیدار شوند و تشکیل حکومت دهند؛ از این‌که ایمان اسلامىِ آحاد مردم در قالب یک نظام و یک دولت و یک حکومت تجسّم پیدا کند، واهمه دارند و میترسند. 🔹نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران و دولت جمهوری اسلامی بزرگترین قدم را در این راه برداشت و به برکت مجاهدت جوانان و مردان و زنان مؤمن و فداکار این ملت، اسلام در دنیا به عنوان یک قدرت ظاهر شد. 🔹هرچه این قدرت بتواند خود را مستقرتر و پایدارتر کند، نظم ظالمانه و شیطانىِ دنیا بیشتر تهدید میشود. 🔹بعضی‌ها بی‌توجّه، از جدایی دین و سیاست حرف میزنند؛ یعنی دین را به گوشه‌های خلوت برانند و انسان دیندار، فقط به نصیحت اکتفا کند! در این‌جا نصیحت نمیتواند کاری بکند. آنچه میتواند قدرتها را مهار و تهدید کند و در برابر ظلم و فساد مقاومت نماید و ریشه آن را بَرکند یا آن را متزلزل سازد، قدرت الهی و اسلامی است؛ قدرت سیاسی ای است که در اختیار احکام اسلامی باشد. 🔺امام زمان ارواحنافداه با اقتدار و قدرت و تکیه بر توانایی‌ای که ایمان والای خودِ او و ایمان پیروان و دوستانش، او را مجهّز به آن قدرت کرده است، گریبان ستمگران عالم را میگیرد و کاخهای ستم را ویران میکند. ۸۱/۰۷/۳۰ 👤مقام معظم مدظله العالی عجل الله تعالی فرجه 💀@bahaiyat💀
جلسه سوم-2.mp3
32M
🎧 صوت | نشست تخصصی «بهائیت؛ خیانت، خرافه و خشونت» 🔎جلسه سوم شخصیت شناسی رهبران اصلی بهائیت (باب، بهاء، عبدالبهاء، شوقی افندی) 🎙حجت الاسلام 💠گروه نقد بهائیت موسسه راهبردی حق پژوهی مشهد 💀@bahaiyat💀
🕸آموزه های باب(۳) 🔹قیامت، معاد، بهشت و دوزخ به باور باب، آثار وی برای اولین بار حقایق نهفته و باطنی مفاهیم اسلامی و آیات قرانی را آشکار می‌کند، حقایقی که به عقیده او با باور رایج میان مسلمانان تفاوت بسیار دارد. مفهوم قیامت و معاد از نظر باب نه پایان تاریخ بلکه پایان یک مرحله از تکامل بشر یعنی پایان دوران یک دین و آغاز ظهور دین بعدی است. پس قیامت مسیحیت با ظهور پیامبر اسلام به وقوع پیوست و قیامت اسلام در سال ۱۲۶۰ هجری قمری با ظهور باب اتفاق افتاد. بهشت و دوزخ نیز از دیدگاه باب نه محلی برای شکنجه ابدی برخی مردم یا محلی برای تمتّع جسمی و جنسی برخی دیگر است بلکه معانی روحانی دارد. بهشت شناخت و رضای خدا از طریق ایمان به فرستاده خداوند و عمل به ارزش‌های نوین او برای شکوفایی کمالات روحانی است و دوزخ محرومیت از این تکامل. 🔹اسلام باب با احترام از اسلام یاد می‌کند ولی بر اساس اصل تکامل و تداوم ادیان، باب دوره اسلام را هزار سال می‌داند که با ظهور او در سال ۱۲۶۰ هجری قمری، یعنی هزار سال بعد از درگذشت حسن عسکری، به پایان رسیده‌است. شماری از نوشته‌های باب به صورت تفسیر سوره‌های قرانی نوشته شده‌است و معانی باطنی و عرفانی آن آیات را آشکار می‌سازد. در زمان اقامت باب در اصفهان، منوچهر خان معتمد الدوله حاکم مقتدر آنجا، که پیشینه مسیحی داشت و قلباً به پیامبر اسلام ایمان نداشت، در حضور علماء از باب خواهش نمود که در اثبات نبوت پیامبر اسلام رساله ای بنویسد. باب بلافاصله و بدون درنگ رساله مفصلی در همان جمع بنگاشت. نام این نوشته رساله اثبات نبوت خاصه است. این اثر چنان منوچهر خان را متأثر نمود که نه تنها به پیامبر اسلام بلکه به باب نیز ایمان یافت و در جرگه پیروان او درآمد. 📗ترابیان فردوسی، محمد (۱۳۸۳). حالات و مقالات استاد شهاب فردوسی (به پارسی). ایران: صحیفه خرد. ص. ۴۱۱ 📗یکسال در میان ایرانیان، ادوارد براون، ترجمه ذبیح‌الله منصوری، صفحه ۷۸–۷۶ 💀@bahaiyat💀
🕸ادعای خدایی علی‌محمد باب! مدعی دروغینی همچون علی‌محمد شیرازی، که تنها با خوردن یک سیلی تمام ادعاهای خود را منکر شد، کارش به جایی رسید که دست آخر خود را ذات الهی نامید. ادعایی که خدای تعالی در کتاب آسمانی قرآن، آن را از جانب پیامبران الهی، رد فرموده است و حتی ادعای تجلّی هم نمی‌تواند توجیه قابل قبولی برای آن از جانب مدعی دروغین بابیت باشد. 💀@bahaiyat💀