▪️قدریه که هستند؟▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜قَالَ رَسولُ اللّهِ صَلّی اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ:
لُعِنَتِ اَلْقَدَرِيَّةُ عَلَى لِسَانِ سَبْعِينَ نَبِيّاً قِيلَ وَ مَنِ اَلْقَدَرِيَّةُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ فَقَالَ قَوْمٌ يَزْعُمُونَ أَنَّ اَللَّهَ سُبْحَانَهُ قَدَّرَ عَلَيْهِمُ اَلْمَعَاصِيَ وَ عَذَّبَهُمْ عَلَيْهَا.
📄 رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند:
قدریه بر زبان هفتاد پیامبر نفرین شده اند. گفته شد: یارسول الله قدریه که هستند؟ فرمودند: گروهی هستند که گمان می کنند خداوند متعال معصیتها را بر ایشان مقدر کرده و بر همان معصیت ها عذابشان می کند.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 الطرائف ج ۲، ص ۳۴۴
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت دشمن خونی امیر کبیر است
هرجایی که تحقیر امیر کبیر هست، رنگ و بویِ حمایتِ بهائیت میپیچید
🔺۳ روز مانده به سالروز تیرباران محمدعلی باب توسط شهید امیرکبیر [۲۸ شعبان] ساسی مانکن به دستور کارفرمای صهیونیست خود «جاناتان مهریان» موزیک ویدئویی با گریم امیرکبیر و شاه شهید را منتشر کرده است...
#بهائیت
#امیرکبیر
🚫@bahaiyat🚫
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى
🔹الف) شناخت قائم(۶)
أوّلهم عليّ سيّد العابدين وزين أوليائي الماضين، وابنه شبه جدّه المحمود محمّد الباقر لعلمي، والمعدن لحكمتي، سيهلك المرتابون في جعفر، الرادّ عليه كالرّاد عليّ، حقّ القول منّي لأكرمنّ مثوى جعفر ولأسرّنّه فى أشياعه وأنصاره، انْتحبتْ بعد موسى فتنة عمياء حندس، لأنّ خيط فرضي لاينقطع وحجتي لا تخفي، وأنّ أوليائي يسقون بالكأس الأوفى
من جحد منهم واحداً فقد جحد نعمتي، ومن غيّر الآية من كتابي فقد افترى عليّ، ويل للمفترين الجاحدين عند انقضاء موسى عبدي وحبيبي وخيرتي عليّ وليّي وناصري، و من أضع عليه أعباء النبوّة وامتحنه الإضلاع بها، تقتله عفريت مستكبر، يدفن في المدينة التي بناها العبد الصالح إلى جنب شرّ خلقي، حق القول منّى لأسرّنّه بمحمد ابنه وخليفته من بعده و وارث علمه، فهو معدن علمي و موضع سرّي وحجتي على خلقي، لايؤمن عبد به إلّاجعلت الجنة مثواه، وشفّعته فى سبعين من أهل بيته، كلّهم قد استوجبوا النّار، وأختم بالسّعادة لابنه عليّ وليّي وناصري والشاهد في خلقي وأميني على وحيي أخرج منه الداعي إلى سبيلي والخازن لعلمي،
الحسن، وأكمل ذلك بابنه محمد رحمة للعالمين، عليه بهاء موسى وكمال عيسى وصبر أيّوب، فتذل أوليائي في زمانه، و تتهادى رؤسهم كما تتهادى رؤس الترك والديلم فيقتلون ويحرّقون ويكونون خائفين ومرعوبين وجلين، وتصبغ الأرض من دمائهم، ويفشو الويل والرّنة في نسائهم، أولئك أوليائي حقّاً، بهم أدفع كلّ فتنة عمياء حندس، وبهم أكشف الزّلازل، وأدفع الآصار والأغلال، أولئك عليهم صلوات من ربّهم ورحمة وأولئك هم المهتدون».
«از ابى بصير، از حضرت صادق عليه السلام روايت شده است كه: پدرم امام محمد باقر عليه السلام به جابربن عبداللَّه انصارى فرمود: مرا به تو حاجتى است، هر وقت بر تو سنگين نباشد با تو خلوت كنم، و از تو بپرسم، جابر گفت: هر وقت ميل دارى، پس روزى با جابر خلوت كرد، و فرمود: مرا خبر ده از لوحى كه در دست مادرم فاطمه عليها السلام ديدى، و آنچه او به تو خبر داد، كه در آن لوح نوشته، پس جابر گفت: خدا را گواه مى گيرم كه من داخل شدم به خانه فاطمه، زمانى كه پيغمبر زنده بود، پس او را براى تولد حسين عليه السلام شاد باش گفتم، پس در دستش لوح سبزى ديدم كه گمان كردم از زمرد است و در آن نوشته سفيد رنگى ديدم مانند رنگ آفتاب، گفتم: پدر و مادرم به قربانت اى دختر پيغمبر، اين لوح چيست؟ گفت: اين لوح را خدا به پيغمبرش هديه فرستاده، كه در آن نام پدرم و شوهرم و دو فرزندم و اوصيائى كه از اولاد من هستند مى باشد، پس به من عطا فرمود پدرم كه مرا به آن مژده دهد، پس از او خواستم كه به من دهد كه در آن نگاه كنم، پس به من داد و از اين مرحمت فراوان خرسند شدم، پس عرض كردم: آيا اجازه مى دهى كه نسخه اى از آن بنويسم؟ فرمود: بنويس، پس گرفتم نسخه آن را و اكنون نزد من است. پدرم فرمود: اى جابر آيا مى شود به من نشان دهى؟ عرض كرد: آرى، پس پدرم با او به منزلش رفت. جابر صحيفه اى از پوست بيرون آورد. پدرم فرمود: تو نگاه كن تا من بخوانم، در نسخه خودش نگاه مى كرد، پدرم از بر مى خواند، يك حرف كم و زياد نبود، جابر گفت: خدا گواه است همين طور در لوح نوشته ديدم».
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۹۵-۱۹۶
#بهائیت
#شناخت_قائم
🚫@bahaiyat🚫
🎤 مصاحبه | سیاست مرموز و منفعتطلبانه بهائیت در امور سیاسی ایران
بهرهبرداری برخی کاندیداها از این فرقه ضاله
همزیستی و تعامل با پیروان سایر ادیان و فرق یکی از اصول زیست اجتماعی است که در معارف اسلامی، آیات قرآن و روایات معصومین تذکرات جدی درباره آن داده شده است. اما رویکرد علمای اسلام در دو قرن اخیر نسبت به کسانی که خودشان را پیروان دینی مجعول به نام «بهائیت» مینامند به شدت تند و تیز است و به هیچوجه سازشی بین اسلام و تشیع با بهائیت نبوده و نیست. به بهانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و با موضوع دخالت بهائیت در امور سیاسی و انتخاباتهای جمهوری اسلامی، با حجتالاسلام دکتر علیرضا روزبهانی، محقق و پژوهشگر در حوزه فرق و ادیان و همچنین مدیر اندیشکده فرقهپژوهی معراج در این رابطه گفتوگویی داشتیم که در ادامه آن را میخوانید.
مطالعه متن کامل 👉
#بهائیت
#روزبهانی
🚫@bahaiyat🚫
🛎🛎🛎🛎🛎🛎🛎🛎🛎🛎
امکان برقراری تماس صوتی و تصویری در نسخه جدید ایتا👇👇👇👇👇👇👇
✅
این برنامه هماکنون از طریق فروشگاههای اندرویدی مایکت ، کافه بازار و نیز وبسایت رسمی ایتا قابل دریافت است🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سه روز آخر ماه شعبان را از دست ندهیم!
#ماه_شعبان
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸اجرای عدالت واقعی، مرد آسمانی میخواهد
🟢 سخن شورانگیز استاد #مطهری درباره عدالت جهانی امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
#ماه_شعبان
🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس
چه، در ميان اين فرقه به ندرت پيرو عرب زباني پيدا مي شود كه از اين متن عربي بتواند استفاده كند و آنان كه زبان عربي را نيكو آموخته باشند از درك معني و لفظ عبارات، آن لذتي را كه از يك اثر ادبي و مذهبي و اخلاقي معروف عربي مي برند انتظار نخواهند داشت. چنان كه مي دانيم ۹۷ درصد كساني كه در آسيا و امريكا و افريقا به اين اسم و رسم شناخته شده اند، فارسي زبان مادري ايشان است و به زبان اقدس، كه عربي خاصي است، كوچك ترين آشنايي ندارند. در اين صورت انتشار ترجمه ي فارسي آن، به طور مسلم بر چاپ متن عربي خيلي ترجيح دارد، عجب است كه در طي صد سال متوالي، هرگز حضرات درصدد ترجمه ي اين كتاب مهم خود به زبان ديگري، اعم از فارسي و انگليسي و اردو و تركي و غيره، برنيامده اند و تاكنون اگر احيانا به زبان ديگري ترجمه شده باشد، از طرف مسيحيان روسي و امريكايي بوده، چنان كه تومانيسكي، خاورشناس روس، در ۱۸۹۹ ميلادي ترجمه اي از اقدس به روسي كرد و در ۱۹۶۱ اين دفتر به وسيله ي الدرو ميلر، از داعيان پروتستاني امريكايي، كه سال ها در ايران زيسته بودند، به زبان انگليسي ترجمه و چاپ و انتشار يافت، در صورتي كه هنوز يك فرد يا هيأت بهايي در شرق و غرب دست به چنين اقدامي نزده است، اين مسامحه و دفع الوقت در ترجمه و تفسير و چاپ متن اقدس به تدريج توليد چنين بدگماني كرده كه اين فرقه بدين كتاب اساسي خود توجهي ندارد، در صورتي كه جز آن هم مبنايي براي تشخيص وظايف و تكاليف شرعي خود نمي توانند سراغ كنند. اقدس از حيث حجم مطلب تخمينا به اندازه ي يك نهم كتاب خداست كه جمع كلمات قرآن كريم بنا به محاسبه اي ۰۰۰ / ۶۶ كلمه مي باشد و هفت هزار كلمه ي عربي براي ترجمه يا چاپ تازه چندان توليد زحمت و صرف وقت نمي كند.
📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۲۰-۲۱
#کتاب_اقدس
#بهائیت_کذاب
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺بسم الله الرحمن الرحیم
🌺سلام به روز و روشنی
🍃سلام به آهنگ خوش زندگی
🌺سلام به مهر و صفای دلهای بی ریا
🍃سلام بر دوست و آشنا
🌺صبحتان بی نظیر
🍃تنتان سالم
🌺روحتان در نشاط
🍃و نگاه خدا همراهتان
🚫@bahaiyat🚫
▪️تقدیر معاصی▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜قَالَ رَسولُ اللّهِ صَلّی اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ:
يَكُونُ فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ قَوْمٌ يَعْمَلُونَ اَلْمَعَاصِيَ وَ يَقُولُونَ إِنَّ اَللَّهَ قَدْ قَدَّرَهَا عَلَيْهِمْ اَلرَّادُّ عَلَيْهِمْ كَشَاهِرِ سَيْفِهِ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ.
📄 رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند:
در آخر الزمان گروهی هستند که معصیت می کنند و می گویند همانا خداوند این گناهان را بر ایشان مقدر کرده هر کس ایشان را رد کند همانند کسی است که در راه خدا شمشیر کشیده است.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 الطرائف ج ۲، ص ۳۴۴
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢حمایت فرقه ضاله بهائیت از یوگــــــــــــــــــــــــــا
🔹این اقدام فرقه ضاله بهائیت را میتوان در راستای یارگیری برای پویش مجازی داستان ما یکیست این فرقه گمراه دانست.
🔸در این پویش تلاش شده است تمامی مخالفین فرقهای جمهوری اسلامی در زیر چتر بهائیت گردآوری شده تا بتوان توان همه آنان را علیه حکومت اسلامی ایران یکی کرد
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
💠 اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضىٰ مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِيَ مِنْهُ
🎥 ما را دارن میبرند!
سخنان استاد حاجآقا#مجتبی_تهرانی رضواناللهعلیه دربارۀ فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی ماه شعبان
#ماه_رمضان
🚫@bahaiyat🚫
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى
🔹الف) شناخت قائم(۷)
بسم اللَّه الرحمن الرحيم
«اين كتابى است از خداى عزيز حكيم، براى محمد پيغمبر خدا و نور و سفير و حجاب و دليل او، فرود آورد آن را روح الامين از نزد پروردگار عالميان اى محمد، بزرگ بدان نامهايم را، و سپاس گو نعمت هايم را، و انكار نكن بخشش هايم را، من خدائيم كه جز من خدائى نيست، هر كس كه اميد به غير فضل من داشته باشد، يا از غير عدل من بترسد، او را عذابى كنم كه هيچ كس را نكرده باشم، پس مرا پرستش كن و به من توكل دار، من نفرستادم پيغمبرى را مگر اينكه پس از كمال روزگار، و گذشتن مدتش، وصيى براى او قرار دادم و من ترا بر همه پيغمبران برترى دادم و على وصى ترا بر اولياى آنها، و تو را گرامى داشتم به دو فرزند زاده ات حسن و حسين، پس قرار دادم حسن را معدن علم خودم بعد از پدرش، و حسين را خزينه دار وحى خود گردانيدم و او را گرامى داشتم به شهادت و زندگيش را با سعادت به آخر رسانيدم، پس او افضل از همه شهدا و بلند مرتبه است. قرار دادم كلمه نامه خودم را با او، حجّت بالغه من به سوى تو نزد او است. به عترت او ثواب و عقاب به نيكوكار و بدكار دهم، اول از عترت او على سيد عابدين است و زينت اولياى گذشته من است و فرزند او شبيه جدش پيغمبر محمد شكافنده علم من است. و معدن حكمتم، هلاك شوند آنان كه درباره جعفر به شك افتند، به آخر رسانيدم، پس او افضل از همه شهدا و بلند مرتبه است. قرار دادم كلمه نامه خودم را با او، حجّت بالغه من به سوى تو نزد او است. به عترت او ثواب و عقاب به نيكوكار و بدكار دهم، اول از عترت او على سيد عابدين است و زينت اولياى گذشته من است و فرزند او شبيه جدش پيغمبر محمد شكافنده علم من است. و معدن حكمتم، هلاك شوند آنان كه درباره جعفر به شك افتند، آنكه او را رد كرد مرا رد كرده است.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۱۹۷
#بهائیت
#شناخت_قائم
🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس
پس اين بي توجهي را بايد معلول علت اساسي ديگري دانست كه براي امثال اغيار درست آشكارا نيست. وقتي به اين متن قديمي اقدس دسترسي حاصل شد كه چهار سال پس از تاريخ تدوين اصل و چهارده سال پيش از تاريخ نخستين انتشارش تحرير يافته و همه قرائن نسخه شناسي از خط و كاغذ و اسلوب تحرير، اصالت و قدمت نسخه چاپ استاندارد بمبئي غنيمت شمرد و آن ها را با يكديگر از آغاز تا انجام سنجيد. در ضمن تطبيق به ندرت صفحه اي از نسخه ي چاپي را با متن خطي قديم (94) مطابق يافت، بلكه موارد اختلاف در 64 صفحه به بيش از دويست مورد مي رسيد كه در صفحه ي 57 و 60 حتي چند سطر متوالي از نسخه ي چاپي حذف شده بود. نسخه ي خط 1294 چنين به پايان مي رسد: «هذا سبب الاتحاد لو انتم تعلمون و العله الكبري للاتفاق و التمدن لو انتم تشعرون. انا جعلنا الامرين علامتين لبلوغ العالم و هوالاس الاعظم نزلناه في الواح اخري، و الثاني نزل في هذا اللوح البديع. ختمتها في يوم چهارشنبه 7 شهر صفر المظفر سنه 1294». در صورتي كه نسخه ي چاپ بمبئي بدين سان پايان مي پذيرد: «... و الثاني نزل في هذا اللوح البديع. قد حرم عليكم شرب الافيون انا نهيناكم عن ذلك نهيا عظيما في الكتاب و الذي شرب انه ليس مني، اتقوا الله يا اولي الالباب». بدين ترتيب، معلوم مي شود حرمت شرب افيون يا به عبارت ديگر كشيدن ترياك بدين صراحت سال ها بعد از تدوين كتاب اقدس و در حين اقدام به طبع، بر آن افزوده شده است. پس از تطبيق نسخه ي چاپي با نسخه خطي، موارد اختلاف را در كنار صفحه ها بر حاشيه ها يادداشت كرد و به بررسي آن ها پرداخت و دريافت آنچه كه در نسخه ي چاپي غالبا تغيير يافته همانا كلماتي بوده كه از نظر قواعد زبان عربي به نظر ناشران مجاز كتاب، درست نيامده و بنا به اجازه اي كه از طرف بها در دست داشتند به اصلاح و تبديل آن ها پرداخته اند.
📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۲۱-۲۲
#کتاب_اقدس
#بهائیت_کذاب
🚫@bahaiyat🚫
آيت الله سيد اسماعيل صدر كه از شاگردان برجسته ميرزا محمدحسن شیرازی است مى گويد :
مردى با ظاهر آراسته در سامرّا با من ملاقات كرد و ادعا نمود كه از اصفهان آمده و اكنون بشدت محتاج كمك مى باشد و به عنوان تأييد صلاحيت خود چند نامه از علماى اصفهان همراه داشت و از من خواست به ميرزاى شيرازى در حق وى سفارش كنم ، من پذيرفتم و در حرم هنگام زيارت خدمت ميرزا رسيده و به نقل جريان مرد اصفهانى شروع نمودم ، ميرزا قبل از توضيحات من گفت : بله ، ايشان را ديده ام و نامه هايى كه ادعا مى كند از علماى اصفهان است ملاحظه كرده ام .
در همين هنگام آن مرد به طرف ما آمد و دست ميرزا را بوسيد ، من عرض كردم: صحبت من درباره همين آقا بود ، ميرزا گويى توضيح مرا نشنيده و اين مرد را نديده است حاضر نشد به او كمك كند ، و آن مرد اصفهانى با كمال يأس از ما جدا شد .
من در شگفت ماندم كه چگونه گاهى ميرزاى شيرازى با وسايل مختلف مى كوشد نياز نيازمندى را برآورد ، و اين بيچاره را اينگونه مأيوس كرد . بعدها فهميدم كه وى از فرقه گمراه و فاسد و دست پرورده انگليس يعنى بابيه بوده ، و اينگونه ميرزاى شيرازى با ضمير روشن خويش ، وى را شناخت .
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
▪️دین من و اجداد من▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜عَنْ حَمْزَةَ بْنِ حُمْرَانَ قَالَ:
قُلْتُ لَهُ إِنَّا نَقُولُ إِنَّ اَللَّهَ لَمْ يُكَلِّفِ اَلْعِبَادَ إِلاَّ مَا آتَاهُمْ وَ كُلُّ شَيْءٍ لاَ يُطِيقُونَهُ فَهُوَ عَنْهُمْ مَوْضُوعٌ وَ لاَ يَكُونُ إِلاَّ مَا شَاءَ اَللَّهُ وَ قَضَى وَ قَدَّرَ وَ أَرَادَ فَقَالَ وَ اَللَّهِ إِنَّ هَذَا لَدِينِي وَ دِينُ آبَائِي .
📄 حمزه بن حمران گوید:
به امام صادق علیه السلام عرض کردم: ما می گوییم خداوند متعال به همان مقدار که به بندگانش داده، به ایشان تکلیف می کند و هر آنچه که طاقتش را ندارند از ایشان برداشته شده است. چیزی نمی شود مگر آنکه خداوند مشیت کند و قضا و قدر و اراده او تعلق گیرد.
امام علیه السلام فرمودند: قسم به خدا این همان دین من و پدران من است.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 محاسن ج ۱، ص ۲۹۶
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
وَالَّذِینَ کَفَرُوا وَکَذَّبُوا بِآیَاتِنَا أُولئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ »
« و کسانى که کافر شدند، و آیات ما را دروغ پنداشتند اهل دوزخند; و همیشه در آن خواهند بود. »
📔 بقره ۳۹
درتفسیر برهان ذیل این آیه آمده است که مقصود از آیات در این آیه دلایل صدق پیامبر نسبت به گفته هایی است که در مورد پیشینیان فرموده اند و نسبت به فضائلی است که نسبت به مولی امیر المومنین و امامان از فرزندان ایشان بیان کرده اند .
📚 تفسیر برهان ج ۱ ص ۹۰
#امامان مععصوم علیهمالسلام
🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس
اين اصلاحات، گاهي املايي بوده مانند عفي در سطر ۷ از صفحه ي ۵ نسخه خطي كه به عفاي چاپي اصلاح شده و يا آنكه از نظر نحوي، تصور اشكالي مي شده مانند ان يبلغ رشدهم خطي كه ان يبلغوا رشدهم در نسخه ي چاپي شده است. اين نوع تغيير كلمات، قسمت اعظم اختلاف را در برمي گيرد و كم كردن چند سطر در صفحه هاي ۵۷ و ۶۰ گويي به رعايت بلاغت لازم شده ولي افزايش حكم ترياك در پايان نسخه ي چاپي شايد بنا بر ضرورتي مربوط به موقع چاپ صورت گرفته باشد و آن موضوع دخالت فقهاي شيعه ي ايران در كار كشيدن تنباكو و توتون و تأثير فوق العاده اي كه فتواي حرمت دود در ايران بخشيده بود سران اين فرقه را هم به بذل همتي وادار ساخته است. به هر صورت چنان كه در نسخه ي هو صاحب الحب و الوفاق في بيان... كه در ۱۳۱۵ هجري هنگام در بمبئي به چاپ رسيده ميرزا محمدعلي غصن اكبر و ميرزا آقاجان خادم اجازه ي تجديد نظر در نوشته هاي بهاء الله و از جمله اقدس داشته اند و بر اين اساس، آنچه را كه در اقدس از آرايش و افزايش و كاهش لفظ عبارت روا ديده اند به كار برده اند و در نتيجه ميان اقدس خطي و چاپي اختلاف صورت فوق العاده به وجود آورده اند. پيش از آنكه نسخه ي اقدس چاپ بغداد انتشار يابد، مردم عرب زبان عراق و سوريه و فلسطين و مصر به ندرت از وجود چنين كتابي در دست حضرات آگاهي داشتند و دورانديشي عقلاي فرقه در دور نگاهداشتن كتاب اقدس از چشم قوم عرب، شايد تنها مربوط به مخالفت وجود چنين كتابي با صورت ظاهر ادعاي آنان نبوده كه فرقه اي از صوفيه شمرده مي شدند، بلكه براي عدم استحضار فضلا و ادباي عرب بر اسلوب تحرير چنين كتابي بوده كه لااقل در هر صفحه آن از لحاظ عربي نويسي به طور متوسط سه چهار مورد قابل اعتراض به نظر مي رسيد. پيش از بروز اختلاف ميان فرزندان بهاء، چنين معمول شده بود كه اقدس را با وصيت نامه ي بهاء يا كتاب عهد ]ي[ و مجموعه سؤال و جوابي درباره ي احكام غير منصوص با هم بنويسند، در يك مجموعه كه نسخه اي از آن به خط زين المقربين در سال ۱۳۱۰ به اختيار انور و دود (مهاجر بهائي زاده و برگشته از حيفا و عكا) بود كه از آن در كتاب رديه ي خود جمله ها و كليشه هاي متعدد نقل كرده است و نوشته كه نسخه ي ديگري از همين مجموعه را يكي از خويشاوندان او به موزه ي بريتانيا داده است. بعدها كه موضوع كتاب عهدي منتفي شد و اغصان آن شجره مورد سب و طعن بهائيان قرار گرفتند، گويي در ميان آن رساله سؤال و جواب فارسي با متن عربي اقدس جنسيتي ديده نمي شد كه هر دو را از پهلوي اقدس عربي جدا كردند. مسلم است هر بهائي و بهائي زاده طرفدار عباس افندي و شوقي افندي كه ميرزا محمدعلي غصن اكبر و ميرزا آقاجان خادم را ناقض و دشمن و سزاوار سب و لعن مي داند، حاضر نيست كتابي را كه اين دو تن هنگام چاپ به اصلاح آن همت گماشته اند و حتي الامكان از نقاط قابل اعتراض آن كاسته اند به چشم رضا و رغبت بنگرد و يا آنكه به تجديد چاپ و انتشار آن همت گمارد. چه، اين اقدس، در حقيقت، اقدس غصن اكبري است نه غصن اعظمي. از طرف ديگر، صرف نظر كردن از اصلاحات و تغييرات مسطور و مطبوع و بازگشت به صور خطي نامطبوع، بار ديگر سراسر متن اقدس را در معرض انتقاد ناقدان خودي و بيگانه قرار مي دهد و به اشكالات املايي و صرفي و نحوي و بياني آن ناگزير از اشاره خواهند بود. پس همان بهتر كه اين كتاب پرماجرا را مانند هشتاد سال گذشته ناديده بگيرند و از آن مانند مجردات نامقيد و غير قابل مشاهده سخن بگويند.»
📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۲۲-۲۵
#کتاب_اقدس
#بهائیت_کذاب
🚫@bahaiyat🚫