eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اعتبار بخشی به بهائیــــــــــــــــــــــــان 🔹در۴ آذر، خانم دیان علائی نماینده جامعه بهائیت در سازمان ملل و عضو شورای خبرگان اتحاد بین‌المللی آزادی مذهبی یا اعتقادی (IRFBA)، با بازنشر پستی از نازیلا قانع، گزارشگر ویژه سازمان ملل در آزادی مذهب یا عقیده و عضو فرقه بهائیت که در صفحه شخصی وی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده بود از وی تشکر کرد. 🔸پست نازیلا قانع در باره حق آزادی اندیشه و تجلیل از تلاش گزارشگران سازمان ملل متحد در این موضوع بود. 🔺تشکر نماینده تشکیلات بهائی از نازیلا قانع در حقیقت تجلیل از وی به‌ خاطر حفظ منافع بهائیت در نهاد حقوق بشر سازمان ملل و به جهت اعتبار بخشی به تلاش‌های وی در تأمین اهداف جهانی فرقه بوده است. 🔹شایان ذکر است، فعالیت نازیلا قانع به‌ عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل از سال گذشته آغاز شد و در این مدت وی با استفاده از ظرفیت‌های این سمت کلیدی توانست خواسته‌های تشکیلات را برآورده کند. 🔸از جمله اقدامات نازیلا قانع علیه ایران را می‌توان حمایت از تشکیل کمیته حقیقت‌ یاب علیه ایران در سازمان ملل و همچنین دخالت در معرفی اعضای سه‌ نفره این کمیته بر شمرد. 🔻همچنین یکی از وظائف خانم قانع بهائی در این سمت، حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی تحت عنوان فریبنده مبارزه با ضد سامی‌گری بوده است. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ وقتی مجرم، دست پیش میگیرد! 🔺 تهمت زدن به دیگران، یکی از شگردهای نخ نمای فرار از پاسخگویی و انکار است؛ و این رویه ای است که تشکیلات بهائیت سالهاست به کمک حامیان رسانه ای خود، و شبکه های معاند فارسی زبان دنبال می کند. فرقه بهائیت، بعنوان ابزارضداجتماعی مهم و موثر کشورهای غربی، روند ایجاد فساد و تخلف در ایران را پیش می برد و ثروت و سرمایه ناشی از تخلف و انحصار را به جیب تشکیلات خود می ریزد. 🔶 در این میان، مشکلات متعدد، کمبودها و تحریم های حقوق بشری است که نصیب مردم ایران می شود؛ و عده ای نیز سنگ اعضای این سازمان سیاسی ضدایرانی را به سینه می زنند. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️وجه الله▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام فِی قَوْلِهِ کُلُّ شَیْ ءٍ هالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ قَالَ: فَیَفْنَی کُلُّ شَیْ ءٍ وَ یَبْقَی الْوَجْهُ اللَّهُ أَعْظَمُ مِنْ أَنْ یُوصَفَ لَا وَ لَکِنَّ مَعْنَاهُ کُلُّ شَیْ ءٍ هَالِکٌ إِلَّا دِینَهُ وَ نَحْنُ الْوَجْهُ الَّذِی یُؤْتَی اللَّهُ مِنْهُ 📄 امام باقر علیه السّلام درباره آیه «کُلُّ شَیْ ءٍ هالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ» فرمودند: همه چیز از بین می‌رود و فقط وجه پروردگار باقی می‌ماند. خدا منزه است از اینکه به داشتن صورت توصیف شود ولی معنای آن این است: هر چیزی از بین رفتنی است به جز دین خدا و ما وجه خداییم که از آن به سوی خدا می‌آیند. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 بصائر الدرجات ج ۱، ص ۶۵ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[ درس نامه شناخت بهائیت ] 📙معرفی کتاب👇 کتاب درس نامه شناخت بهائیت با هدف ارائه یک اثر تحقیقی برای علاقمندان به موضوع بهائیت نگاشته شده است از آنجا که نویسنده کتاب، مشتاق ترویج فرهنگ تولید آثار پژوهشی با استانداردهای علمی است، در انتهای کتاب، فصل جدایی برای معرفی مهم‌ترین منابع دست اول بهائیان اختصاص داده شده تا طلاب، مبلغان و دانشجویان علاقمند به پژوهش در این حوزه با آشنایی و اشراف بیشتری وارد عمل شوند و به نقل از منابع دست دوم اکتفا ننمایند. گزیده✂️کتاب عمده ترین تفاوت های شیخیه و سایر شیعیان امامیه، در اصول فقه و بعضی مسائل کلامی- فلسفی مثل کیفیت معاد و معراج و فضائل امامان و بزرگان شیعه است. دیدگاه ایشان در مورد اخذ احکام از منابع شرعی یعنی اصول فقه، تلفیقی از دو نظریه اصولی و اخباری تصور می شود؛ چرا که شیخیه: اولاً، به خلاف اخباریان قائل به لزوم عمل به علم و مدعی حصول آن هستند. 💀@bahaiyat💀
❇️آیت الله بهجت: 🍃یکی از کرامات امیرالمومنین و اهل بیت این است که دروغ مخالفین آنها و نیز دروغ موافقان مخالفان آنها به زودی آشکار و کذب ادعای آنها ثابت و معلوم می شود. 🔷شخصی گفت: شوقی افندی(از رهبران بهائیت) به مهمانخانه آمد، به او گفتم: آیا امتیازی بر این طایفه دارید؟ 🔶گفت: معجزه می خواهید؟ گفتم: خیر، امتیازی که برتری شما را نشان بدهد. گفت در مدرسه که بودیم من در رقص اول بودم. 📚در محضر بهجت/ج۳/ص۷۰ 💀@bahaiyat💀
🔹مرحوم آیت الله حائری شیرازی یهود برای استحاله‌ی اسلامِ اهل سنت، وهابیّتِ تکفیری را جعل نمود، و برای استحاله‌ی تشیّع، بهائیت را تأسیس کرد. وهابیّت، افراط در سنت گرایی است، و بهائیت، افراط در تجدّدخواهی و سنت‌شکنی است. حکم نجاست کافر برای پیشگیری از نفوذ کافر در اسلام و مسلمانان است. می‌بینیم مسیحیّت در یهود حل شد، چون حکم به اجتناب از آنها را نداشت. اما اسلام به وسیلۀ حکم نجاستِ کافر، مصونیّت یافت. اینکه علماء بزرگ نسبت به مراوده فرزند یک شخصیّت با افراد شناخته شدۀ جریان کذایی (بهائیّت) موضع‌گیری می‌کنند؛ دلیلش استشمام عادی‌سازی روابط با ایشان است، و عادی سازی در جهت عکس مسئله نجاست کفار است. تاریخ: ۱۳۹۵/۰۲/۲۹ 👤 آیت الله 💀@bahaiyat💀
⭕️ دورویی بهائیت در قبال جشن کریسمس❗️ ♨️ پیشوایان فرقه‌ی بهائیت، بارها مخالفت خود را با برپایی جشن کریسمس، اعلام کرده‌اند. ♨️ عبدالبهاء، از این جشن با عناوینی نظیر اوهام و خرافات یاد کرده و صراحتاً برگزار کنندگان آن را، افرادی بی‌درایت و بی‌شعور می‌خواند: «فی‌الحقیقه نفوسی که در آن یوم جشن به شادمانی پرداختند و از شجر (درخت کریسمس)، که طبق رسوم و عادات قدیمه تزیین شده بود، لذّت بردند اهل اوهام و خرافاتند. قسم به جلال ربّ اگر این نفوس در زمان حضرت مسیح بودند، از حضرتش اعراض می‌کردند و تبسّمش را مشاهده نمی‌کردند و سیمای جمیلش را نمی‌دیدند؛ امّا الیوم، بدون درایت و شعور، در برکۀ اوهام خود مستغرقند».[۱] ♨️ شوقی افندی نیز به تبعیت از عبدالبهاء گفته است: «بهائیان باید جشن گرفتن ایّام مقدّسه مسیحی از قبیل کریسمس را متوقّف سازند. همین اصل در خصوص بهائیانی که اصل و نسب کلیمی و مسلمان و غیره دارند نیز صادق است. امّا لزومی ندارد که در حال حاضر محافل روحانی این اصل را تنفیذ نمایند؛ بلکه هر یک از آحاد احبّاء باید وجداناً عملی ساختن آن را شروع نماید. والّا، ناس ابداً آگاه نخواهند شد که ما مؤمنین به دیانتی جدید هستیم، بلکه بر این تصوّر باقی خواهند ماند که ما نفوسی هستیم که در آن واحد دو یا سه اعتقاد داریم».[۲] ✍ اما در پاسخ به رویکرد پیشوایان و سرکردگان بهائی در خصوص جشن کریسمس، لازم است تا نکاتی را ذکر کنیم: 1⃣ اولاً: اگر به راستی (از نظر عبدالبهاء)، برگزار کنندگان جشن کریسمس افرادی بیشعور و بی‌درایت هستند و اساساً این جشن خرافاتی بیش نیست؛ پس چگونه شوقی افندی اجازه نمی‌دهد تا تشکیلات بهائیت، بیانیه‌ی صریحی در خصوص جشن کریسمس صادر کند⁉️ آیا این نشان از دورویی پیشوایان بهائی ندارد (که از یک‌سو به مسیحیان توهین می‌کنند و از طرفی سعی دارند تا حمایت آنان را از دست ندهند)⁉️ 2⃣ ثانیاً: شوقی افندی خطاب به بهائیان می‌گوید که می‌بایست جشن گرفتن ایّام مقدس مسیحی را متوقف کنید؛ حال سؤال اینست: مگر بهائیان دستور عبدالبهاء را زیر پای نهاده بودند که شوقی افندی، اصرار بر «توقف» جشن‌ها دارد⁉️ 3⃣ ثالثاً: از همه عجیب‌تر این‌که از یک‌سو سرکردگان بهائیت، خود را به آب و آتش می‌زنند تا بهائیان را از برگزاری جشن‌های کریسمس بازدارند؛ در حالی که در مقرّ بیت العدل خود در حیفا ی اسرائیل، به مناسبت کریسمس، جشن می‌گیرند و رقص‌های گروهی برگزار می‌کنند و درخت کریسمس نصب می‌کنند❗️ دقیقاً همان اموری که بهائیان را از آن منع می‌کنند❗️ اینجاست که خطاب به بیت العدل باید گفت: «کل (کچل) اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی» 📚[۱]. ترجمه‌ی، Tablets of Abdu’l-Baha، (به نقل از کانال‌های تبلیغی بهائیت)، ج ۲، ص ۲۹۵. 📝[۲]. ترجمه‌ی مکتوب مورّخ ۱۵ اوت ۱۹۵۷ م، از طرف ولیّ امرالله به یکی از احبّاء، دارالإنشاء. 💀@bahaiyat💀
🔴 شکنجه های وحشتناک و عجیب ساواک از زبان هادی غفاری! 📎تطهیر چهره هویدا !!! 🔸حجت الاسلام هادی غفاری: 🔹باید به سال ۵۵-۵۶ باز گردید و جنایت‌های هویدا را ببینید.هویدا در تمامی جنایت‌های ساواک دست داشته است. شما معنای جنایت را نمی‌توانید بفهمید مگر اینکه به آن دچار شده باشید. این شعر یادتان باشد، «به دریا رفته می‌داند مصیبت‌های طوفان را.» 🔹آب در ۱۰۰ درجه به نقطه جوش می‌رسد و دمای سیگار ۴۰۰ درجه سانتی گراد است. بدن من پر از جای سیگار است، هنوز سیاهی برخورد سیگار بر بدنم پاک نشده است. وقتی سیگار روی بدن من روشن می‌کردند و صدایی بدتر از حیوان از من خارج می‌شد. 🔹آقایانی که امروز از عملکرد رژیم گذشته دفاع می‌کنند به پنکه بسته نشده اند تا ۱۰-۱۵ روز ادرارشان دست خودشان نباشد. ۶ ماه شما را حمام نبرند تا بدنتان بوی عفونت و نجاست بگیرد. روزی هر چقدر ناله کردم که اسهال گرفته ام و نمی‌توانم خودم را نگه دارم اجازه ندادند به دستشویی بروم در کاسه‌ای مدفوع و ادرار کردم. نیم ساعت بعد در همان کاسه غذا خوردم...! 🔹هویدا مسئول مستقیم تمام شکنجه‌ها بود. خواهر من را لخت کردند و مرا تهدید کنند که اعتراف نکنی با خواهرت چنان می‌کنیم. سوزاندن پا‌ها با اتوی داغ را ندیدند و نمی‌دانند چیست! 🔹از پدرم می‌خواستند که من را با شلاق بزند. بعد همان شلاق را به من می‌دادند و می‌گفتند پدرت را بزن. وقتی من امتناع می‌کردم آن چنان مرا کتک می‌زنند که پدرم به من می‌گفت: «بزن پسر خودت را راحت کن!» 🔹سال ۵۴ به زور به من سم خوراندند و بلافاصله آزادم کردند. یکی، دو ساعت نگه ام داشتند بعد در خیابان رهایم کردند گوشه خیابان نشستم و خون استفراغ کردم. الان معده من یک سوم معده انسان معمولی است. 🔹 آقایان یادشان نیست، چون ندیدند و تجربه نکردند و متاسفانه هویدا را تطهیر می کنند 🔹 !!! 👤حجت الاسلام 💀@bahaiyat💀
جلسه چهارم-2.mp3
29.29M
🎧 نشست تخصصی «بهائیت؛ خیانت، خرافه و خشونت» 🔎جلسه چهارم کتاب‌شناسی، منابع مطالعاتی و شیوه‌های مطالعات تاریخ بهائیت 🎙حجت الاسلام 💠گروه نقد بهائیت موسسه راهبردی حق پژوهی مشهد 💀@bahaiyat💀
🕸آموزه های باب(۴) 🔸بهبود وضعیت زنان اکثر روایتهای معاصر از جنبش بابی بر این نکته اتفاق نظر دارند که یکی از اصلی‌ترین تأثیرات اجتماعی این جنبش بهبود وضعیت زنان بوده‌است. باب جدای از دفاع از حقوق زنان در آثار خود، در عمل هم با حمایت‌های گسترده از طاهره قرةالعین، برجسته‌ترین پیرو زن خود و یکی از شخصیت‌های اصلی آئین بابی، برای بهبود وضعیت زنان تلاش می‌کرد. فعالیتهای ساختارشکنانه طاهره در کشف حجاب، پیشبرد دعاوی باب، و گسست آئین بابی از اسلام که بعضاً با اعتراض و شکایت بعضی از بابیان همراه بود همیشه مورد تأیید و ستایش باب قرار می‌گرفت. کمی پس از گردهمایی بدشت که طاهره در آن نقشی محوری ایفا نمود باب در نوشته‌ای از مقام او تجلیل نمود و او را به تنهایی با مجموع هفده نفر دیگر از حروف حی برابر شمارد. حروف حّی، که طاهره یکی از ایشان بود، اولین هیجده نفری بودند که به باب ایمان آوردند و به همین جهت آنان در تاریخ بابی دارای بالاترین مقام روحانی هستند. احکام آئین بابی به‌طور کلی بر برابری جنسیتی تأکید دارد. باب به‌طور خاص در چندین مورد محدودیت‌ها و فشارهای قوانین اسلامی بر روی زنان را بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، او طلاق را با وضع تأخیری دوازده‌ماهه دشوار می‌سازد، محدودیت‌های شدیدِ حاکم بر روابط اجتماعی زنان را کاهش می‌دهد و به مردان دستور می‌دهد که باعث آزار زنان نشوند و با نهایت محبت با زنان رفتار کنند. در بعضی موارد، حتی باب زنان را بر مردان ترجیح می‌دهد. به عنوان مثال، او مجازاتی برای کسی که موجبات اندوه دیگری را فراهم کند تعیین می‌کند؛ این مجازات برای افرادی که سبب حزن زنان شوند دو برابر است. دریکی از آثار اوّلیهٔ خود باب «احسن سبیل محّبت» را قاعده و شاخص رفتار با زنان توصیف نموده و می‌نویسد آزار زنان حّتی به اندازهٔ یک چشم برهم زدن نیز تعدّی از فرمان خداست. 📗 Vahman, Farīdūn (2020). The Bab and the Babi community of Iran (1 ed.). Sūʼid: Nashr-i Bārān. p. 107 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️ید الله▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ قَيْسٍ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: سَمِعْتُهُ يَقُولُ: «بَلْ يَدٰاهُ مَبْسُوطَتٰانِ» فَقُلْتُ لَهُ: يَدَانِ؟ هَكَذَا وَ أَشَرْتُ بِيَدِي إِلَى يَدِهِ فَقَالَ: لاَ لَوْ كَانَ هَكَذَا لَكَانَ مَخْلُوقاً. 📄 عبد اللّه بن قيس گويد:از امام رضا عليه السّلام شنيدم كه مى‌فرمود: «بلكه دستهاى او گشوده است».به دستهاى او اشاره كردم و گفتم: او این‌چنین دو دست دارد؟ فرمود:نه اگر چنين بود، مخلوق بود. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۶۸ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 | متن پیام: سلام قبلا یه کلیپی از حضرت حجت الاسلام سید باقرفلوی تهرانی دیدم که ایشون میفرمایند تنگشتر شرف الشمس به دلیل اینکه روز ۱۹ فروردین حکاکی میشه متعلق به باور بهائیان هست! آیا این مطلب واقعیت دارد یاخیر؟ بنده حدود ۲۰سال است که از انگشتر شرف الشمس استفاده میکنم ✍️نگین شرف الشمس هیچ ربطی به بهائیت نداشته و این مطلب صحیح نیست. استاد
dar jostojoye haghighat.pdf
5.63M
📚 | در جستجوی حقیقت / کاوشی در فرقه ضاله بهائیت ❗️آنچه باید از بهائیت بدانید... ✏️ حجت‌الاسلام دکتر علی 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: سلام علیکم یه سوال فقهی دارم چندسال قبل تو شیراز رفتیم یه دست مبل بخریم؛ اون کارگاهی که تقریبا متناسب ترین مبل با توجه به وضعیت ما داشت متعلق به یک جوان بهایی بود؛... ✍️سلام علیکم لطفا با دفتر مرجع تقلیدتان تماس بگیرید 🔻شماره تماس مراجع برای دریافت سوالات شرعی https://eitaa.com/moogharrabon/692
🍀بخشی از سرگذشت مرحوم مغفور عبدالحسین آیتی ملقب به آواره ، نویسنده کتاب کشف الحیل در رد فرقه بهائیت 👤مرحوم 💀@bahaiyat💀
🕸آموزه های باب(۵) 🔹کرامت انسانی باب انسانها را موجودات شریفی می‌داند که دارای ظرفیت ذاتی برای اندیشیدن هستند و از این رو، موظف به تحری مستقل حقیقت می‌باشند. این بدان معناست که هیچ انسانی نباید برای بررسی حقایق معنوی به دیگران وابسته باشد. دو جلوه عمده این عقیده در آثار باب، حذف مرجعیت روحانیت و جایگزینی برهان معجزه به جای کلام وحی است. باب، نهاد روحانیت را حذف و ارتقاء بر منبر را تحریم می‌کند. بالانشینی روحانیون بر منبر و همچنین نشستن مردم در پایین منبر را توهین به کرامت انسان‌ها می‌داند و آن را نهی می‌کند. وی همچنین نماز جماعت را که مستلزم پیروی از پیشوای روحانی است، حرام اعلام می‌کند. از نظر باب، عبادت خدا نیازی به وساطت انسان ندارد و هر کس می‌تواند باید با قلبی پاک در خلوت خود به دعا بپردازند. حتی زمانی که باب نماز جماعت برای میت را مستثنی می‌کند، تأکید می‌کند که هیچ‌کس نباید جلوتر از دیگران بایستد. همه باید در ردیف‌های مساوی به احترام متوفی بایستند. باب همچنین تأکید می‌کند که برای شناسایی پیامبر باید همگان خود دست به تحقیق بزنند و نه آنکه از یک روحانی یا کس دیگر استفتاء یا کسب نظر کنند. باب بیان می‌دارد که سبب اصلی آزار همهٔ پیامبران در زمان ظهورشان این بود که مردم به‌جای جستجوی مستقّلانهٔ حقیقت به کسانی گوش می‌دادند که دانش خود آنان نیز دانشی اقتباسی و یادگرفته از دیگران بوده‌است و نه آنکه از خود پیامبر و کلام او آموخته باشند. به عبارت دیگر ضرورت اندیشیدن فرد فرد آدمیان در بارهٔ همه چیز از جمله در مورد دین با حضور دستگاهی به نام روحانیون و منبرگرایان در تضاّد است. از مهمّترین باورهای باب اینست که معجزه یعنی درهم شکستن قوانین طبیعت به هیچوجه ربطی به وظیفهٔ پیامبر و دین، یعنی تربیت اخلاقی و روحانی انسان ندارد و در نتیجه دلیل حقانیت یک پیامبر نیست. باب دستاویزی به معجزه را با پیشرفت فرهنگ و جامعه در جهت خردگرایی و تجربه گرایی ورشد علم درتضاّد می‌یابد و می‌خواهد که هم عرصهٔ دین را از خرافات ومنطِق جادو-محور پاک نماید وهم آنکه آدمیان را به سوی احترام به قوانین طبیعت و کاربرد خرد سوق دهد. از نظر باب دلیل و گواه حضور خدا در هستی، قوانین طبیعت و نظام پرشکوه هستی است و نه حوادث عجیب و غریبی که طرد آن نظام باشد. از طرف دیگر از دیدگاه باب معجزه با عدالت خدا نیز در تضاّد است. معجزه حّتی اگر حقیقت داشته باشد فقط برای کسانی‌که در همان لحظه شاهد آن بوده‌اند معتبر است. باب تنها و تنها یک عامل را دلیل و میزان راستی یک پیامبر می‌شمارد و آن کلام پیامبراست که با خّلاقّیت خویش گویای اقتضاء زمان است و فرهنگ و ارزشها و معانی نوینی را برای مردم به بار آورده و آنان را درجهت شکوفایی کمالات انسانی یاری می‌رساند. 📗The Bab and the Babi community of Iran. Farīdūn Vahman (1 ed.). Sūʼid. 2020. pp. 101–102 💀@bahaiyat💀
پیوستگی بهائیت با اسرائیــــــــــــــــــــــل 🔹با تاسیس رژیم غاصب اسرائیل در زمان ریاست شوقی بر این فرقه ضاله، بهائیان‌ ادامه حیات خویش را وابسته به آن می دیدند 🔸روحیه ماکسول بیوه شوقی ربانی می گوید: «ما به اینجا (اسرائیل) تعلق داریم اگر قرار باشد قائل به امتیاز هم شویم‌ من ترجیح می دهم جوانترینِ ادیان در یکی از تازه ترین کشورهای جهان نشو و نما نماید و در حقیقت باید گفت آینده ما چون حلقات زنجیر به هم پیوسته است». 📗مجله اخبار امری دی۱۳۴۰صفحه۶۰۱ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ایرانیا دارن قدم های آخرو برمی‌دارن! 🎙استاد 🎙 حجت‌الاسلام عجل الله تعالی فرجه 💀@bahaiyat💀