🔴این چهارمین جنگ بزرگ علیه حجاب است
🔻اولین جنگ را رضاشاه با دیکتاتوری علیه حجاب شروع کرد که با زور به دنبال حذف حجاب بود اما عاقبت خود تبعید و متواری شد.
🔻دومین جنگ را محمدرضا پهلوی و فرح به صورت مهندسی فرهنگی و براندازی نرم برعلیه حجاب زنان ایران انجام دادند که انقلات اسلامی به پیروزی رسید و خودشان از کشور تبعید شدند
🔻جنگسوم همان تحمیل بیحجابی به انقلاب اسلامی توسط تودهایها و بقایای پهلوی بود که این هم به تدبیر امام به نتیجه نرسید و قانون حجاب در کشور اجرا شد
🔻و زن زندگی آزادی آخرین جنگ بزرگ علیه حجاب در ایران است که با فرزانگی رهبر انقلاب و مطالبهگری و صحنه گردانی مردم انقلابی با دستاوردهای بزرگ مردم ایران شکست بزرگی خورد.
البته لازم به ذکر است از زمان پیدایش بهائیت مبارزه با حجاب در خفا و آشکار به عنوان پروژه دائمی این جریان دین ستیز قرار دارد.
#بهائیت
#حجاب
💀@bahaiyat💀
❇️آشنایی با برخی از بابیان و بهائیانِ نادم و مستبصر (۳)
نیز باید از ملاحسن بجستانی نام برد که از ارکان بابیت و به اصطلاح از «حروف حی» بود(۱) و نهایتاً از باب برگشت.(۲) آواره در الکواکب الدریه راجع به وی می نویسد: «ملاحسن بجستانی… در امر باب ارتیات یافت، در حالی که از حروف حیّ بیان(۳) بود» .همچنین بایستی از ملاجواد برغانی قزوینی(خویشاوند نزدیک قره العین، و عامل آشنایی و ارتباط با شیخیه)، ملا عبدالعلی هراتی و میرزا ابراهیم شیرازی یاد کرد که از مریدان نخستین و برجسته ی باب بودند ولی بعد که به بی مایگی باب و بی بنیادی ادعایش پی بردند از وی برگشتند و برغانی حتی رساله ای بر ضد باب نگاشت که با واکنش تند قره العین روبه رو شد.(۴)نبیل زرندی، مورخ مشهور بهائی، به عدول این سه تن از بابیت تصریح دارد و البته ادعا می کند که این امر، ناشی از حسادت آنان نسبت به ملاحسین بشرویه ای (باب الباب) بوده است!(۵) در حالی که باید گفت، خود بشرویه ای نیز – طبق قرائن و شواهد موجود- باب را صرفاً به عنوان باب بقیه الله(عجل الله تعالی فرجه) شمرده و با داعیه هایی چون «نسخ اسلام» میانه ای نداشت، و اگر از بحران خونین جنگ و گریز با قوای دولتی (در قلعه ی طبرسی) جان سالم به در می برد و دعاوی تازه ی علی محمد باب (قائمیت و رسالت و…) را می شنید، هم چون دوستانش (عبدالخالق و هراتی) از باب و بابیت می برید.اهتمام و محافظت بشرویه ای (در قلعه ی شیخ طبرسی) بر رعایت احکام و مقررات اسلامی و ترویج آموزه های آن، یورشهای نظامی او و یارانش به قوای دولتی با شعار «یا صاحب الزمان»، و از همه مهم تر، اظهار مخالفت جدی و قاطعش با اعلام الغاء اسلام توسط قره العین و حسینعلی بهاء در دشت بدشت(۶) و تصریح به این که: «اگر من در بدشت بودم اصحاب آن جا را با شمشیر کیفر می نمودم» (۷)، از جمله ی این قرائن و شواهدند.به نکته مهم و در خور ملاحظه در این زمینه توجه می دهیم: آن گونه که فوقاً گذشت، ایمان عبدالخالق یزدی به شخص باب، ناشی از تبلیغات ملاحسین بشرویه ای بود و عبدالخالق زمانی که از ادعای تازه باب مبنی بر «قائمیت» مطلع شد، باب را شدیداً طرد کرد. از انضمام این دو مطلب مسلم تاریخی، به روشنی بر می آید که بشرویه ای، نزد عبدالخالق، تنها از «بابیت» علی محمد شیرازی، و این که او «باب» و دروازه ی علم ائمه اطهار و حضرت بقیه الله(عجل الله تعالی فرجه) است، سخن گفته بود و نه چیزی بیشتر. زیرا، در غیر این صورت، اگر عبدالخالق می فهمید علی محمد دعاوی بالاتری دارد، از همان آغاز از او کناره می گرفت. (چنان که در آثار اولیه ی باب نظیر تفسیر سوره ی یوسف نیز کراراً می بینیم که رهبر بابیان، صریحاً از حضرت محمد بن الحسن العسکری به عنوان آخرین امام معصوم یاد کرده و خود را تنها به عنوان فردی بسته و پیوسته به ایشان، و فدایی راه او، قلمداد می کند(۸)). نکات فوق، منضم به قرائنی چون مخالفت بشرویه ای با سناریو الغاء اسلام توسط جمعی از سران بابیه در بدشت، این گمانه را قویاً دامن می زند که خود بشرویه ای نیز (که از جانب علی محمد، عنوان «باب الباب» گرفته بود) علی محمد شیرازی را فردی فراتر از «باب» و نایب خاص امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) نمی انگاشت و در واقع، آن همه جانبازیهای دلیرانه ی وی و یارانش در برابر قوای دولتی در قلعه ی شیخ طبرسی مازندران (که بابیان و بهائیان، بدان افتخار کرده و برای «مظلوم نمایی» و مهم تر از آن، برای اثبات «حقانیت! دین تراشیها» ی خود از آن، بهره ی وافر می برند) نه در راه مسلک بابیت (به معنای آیینی «جدا از اسلام و در تقابل با آن» ) بلکه در راه امام زمان معهود شیعیان (حضرت حجه ابن الحسن العسکری) صورت گرفته و علی محمد شیرازی در این میان، تنها به عنوان «نایب خاص» آن حضرت مطرح بوده و نه چیزی بیشتر.
📗(۱)مطالع الانوار، تلخیص تاریخ نبیل زرندی،۶۶
📗(۲)ظهور الحق، ۱۶۹-۱۷۰
📗 (۳)الکواکب الدریه، ۳۶۲
📗(۴)حضرت طاهره، نصرت الله محمد حسینی، ص۳۹۹ به بعد؛ ظهور الحق، ج۳، ص۴۸۴ به بعد.
📗(۵)مطالع الانوار، ص۱۳۶ -۱۳۸
📗(۶) الکواکب الدریه، عبدالحسین آواره، ۱۲۹ و ۱۳۰
📗(۷)ظهور الحق، اسدالله مازندرانی، ۱۰۹-۱۱۰
📗(۸)برای عبارات باب در این زمینه ر.ک: اسرارالآثار، اسدالله مازندرانی، ۳۶۸-۳۷۰ و نیز بحث ممتع مرحوم سید محمد باقر نجفی در کتاب بهائیان، ص ۱۶۳ و ۱۸۵ به بعد.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
52.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕸بهائیت از دو زاویه (۶)
ادامه دارد....
#بهائیت_از_دو_زاویه
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️پیامبر صلی الله علیه وآله خطاب به دخترشان حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:
روز قیامت، جبرییل میگوید:
ای فاطمه، حاجتت را از خدا بخواه!
و تو میگویی:
خدایا، شیعیانم!
خدا میفرماید: آنها را بخشیدم!
تو میگویی:
خدایا، شیعیان فرزندانم!
خدا میفرماید: آنها را هم بخشیدم!
تو میگویی:
خدایا، پیروان شیعیانم!
خدا میفرماید:
برو، هرکس به تو پناه بیاورد با تو در بهشت خواهد بود.
فَعِنْدَ ذَلِكِ يَوَدُّ الْخَلَائِقُ أَنَّهُمْ كَانُوا فَاطِمِيِّينَ
آنجاست که تمام خلق آرزو دارند که ایکاش از فاطمیون (دوستداران فاطمه سلاماللهعلیها) بودند.
📚 تفسير فرات الكوفي
🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩
🖤شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
🔹آیت الله العظمی جوادی آملی:
«حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بانوی یگانه اسلام در دوران کوتاه زندگی پربرکت خویش نقش آفرینی منحصر به فردی را در دفاع از حریم ولایت و اثبات حقانیت امیر مؤمنان و اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم ایفا نمود.»
📗کتاب فاطمه سلام الله علیها اسوه بشر ص۱۶۱
👤دفتر آیت الله #جوادی_آملی
#ایام_فاطمیه
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
«عظمت خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها»
#فاطمیه
👤 دفتر آیت الله العظمی #جوادی_آملی
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام سایت ....بسیار دقیق در مورد مبارزه با بهاییت فعالیت دارد در کانال شما چرا از این سایت نامی نیست.علت خاصی داره؟ممنونم
✍سایت سایت مورد اشاره شما سایت خوبی است گاهی هم برخی از مطالب این سایت و سایر کانالها و گروههای فعال در کانال ما مورد استفاده قرار میگیرد اما در حال حاضر تبلیغ سایتها و گروهها در حیطه مسئولیت ما نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 حقی که با توطئه ضایع شد!
👤حجت الاسلام والمسلمین #حسینی_قمی
#حضرت_زهرا سلام الله علیها
#ایام_فاطمیه
💀@bahaiyat💀
📙انگلیس و بهائیت
لرد کرزن،سیاستمداز مشهور انگلیسی،در (ایران و مسئله ایران)تصریح می کند:
صبح ازل که در قبرس سکنئ داشت مقرری خاص از حکومت انگلستان دریافت مینممود».
📚بهائیت و انگلیس،موسئ نجفی
#انگلیس_استعمارگر
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
❇️آشنایی با برخی از بابیان و بهائیانِ نادم و مستبصر(۴)
بازگشت نخبگان بهائی از بهائیت شاخه ی دیگر بابیت، یعنی بهائیت، نیز همواره در تاریخ خویش (به ویژه پس از مرگ رهبران) با ریزشهای بزرگ همراه بوده است. در این زمینه، به دو نکته باید توجه داشت:
الف) حرف و حدیث هایی که درباره ی برخی از عناصر سرشناس و نامدار فرقه ی بهائی مبنی بر ندامت آنان در اواخر عمر از بهائیت وجود دارد، کسانی هم چون: میرزا ابوالفضل گلپایگانی (برجسته ترین نویسنده و مبلغ بهائی) و میرزا حسن ادیب طالقانی (یکی از ایادی مهم عباس افندی در ایران عصر قاجار)، میرزا نعیم سدهی اصفهانی (شاعر مشهور بهائی)، میرزا علی اکبر رفسنجانی، میرزا محرم و حاج عبدالکریم تهرانی مقیم مصر و پسرش محمد حسن (همگی از فعالان و مبلغان فرقه)، و نیز سید یحیی (برادر منیره خانم، زن عباس افندی) که گفته می شود پس از مرگ عباس افندی از آن مسلک عدول کرد.(۲)
ب) بحران بزرگی که پس از مرگ عباس افندی (۱۳۴۰ق) در بهائیت رخ داد و شمار قابل توجهی از نویسندگان و مبلغان برجسته ی بهائی (که از پیشوای بهائیت و تشکیلات وابسته به آن، لوح های متعدد تقدیر داشتند) نظیر عبدالحسین آواره «آیتی بعدی»، میرزا حسن نیکو، میرزا صالح اقتصاد مراغه ای، سید شهاب فارانی(۲)، خانم قدس ایران، و حتی کاتب مخصوص و محرم سر عباس افندی(فضل الله صبحی مهتدی) از این فره تبرا جستند و بر ضد آن، به نگارش مقالات و کتب دست زدند، (۳) که آثار خواندنی و ارزشمندشان با نام های کشف الحیل، فلسفه ی نیکو، خاطرات صبحی، ایقاظ یا بیداری در کشف خیانات دینی و وطنی بهائیان(۴)، بارقه ی حقیقت(۵) و… در اختیار علاقه مندان به تحقیق و پژوهش پیرامون فرق ضاله قرار دارد.
📗(۱)فلسفه ی نیکو ۱۲۲/۱؛ مفتاح باب الابواب، میرزا مهدی خان زغیم الدوله، ترجمه ی حسن فرید گلپایگانی، صص ۲۲۹ و ۳۰۰-۳۰۱
📗(۲) یا بهتر بگوییم: سید هدایت الله شهاب قدسی / فردوسی، درباره ی او و نامه ی کوبنده اش بر ضد فرقه به حسن نیکو ر.ک: فلسفه ی نیکو، ۲۱۵-۲۲۲
📗(۳) ظهورالحق، بخش نهم، ص۸۲ این کتاب نوشته ی میرزا صالح اقتصاد، مبلغ و منشی محفل بهائیان مراغه است که پس از بازگشت از بهائیت، در افشای مظالم آن فرقه نوشته و نخست بار در سال ۱۳۰۷ش، در تهران توسط کتابخانه ی اقبال به طبع رسیده است.
📗(۴)این کتاب اثر خامه ی خانم قدس ایران است که دختر میرزا عبدالکریم خیاط (از اطرافیان بهاء در عکا) و همسر سابق یاور رحمت الله خان علایی بود و از پدر و مادر و همسر خود برید و اسلام آورد و کتاب بارقه ی حقیقت را بر ضد فرقه نوشت.
📗(۵)کشف الحیل،ص۷۵
#بهائیت
#مستبصرین
💀@bahaiyat💀
▪️ذات سرمدی بی نقص▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى كَانَ وَ لاَ شَيْءَ غَيْرُهُ نُوراً لاَ ظَلاَمَ فِيهِ وَ صَادِقاً لاَ كَذِبَ فِيهِ وَ عَالِماً لاَ جَهْلَ فِيهِ وَ حَيّاً لاَ مَوْتَ فِيهِ وَ كَذَلِكَ هُوَ اَلْيَوْمَ وَ كَذَلِكَ لاَ يَزَالُ أَبَداً .
📄 امام باقر عليه السّلام فرمودند:
به راستى كه خداوند بود و چيزى جز او نبود، نورى بود كه تاريكى در آن نبود، راستی بود كه دروغى در آن نبود، عالمی بود كه جهلى در آن راه نداشت و زندهاى بود كه مرگى در آن نبود و او امروز همينگونه است و براى هميشه تا ابد چنين خواهد بود.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۴۰
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
📙برخورد ایت الله بروجردی با بهائیت
▪️در سال هائی که فرقه ضاله بهائیت فعالیت های خود را در بروجرد به خصوص در ادارات دولتی تشدید کرده بودند،معظم الله مجدانه به مقابله پرداختند.
▪️سعی ایشان در ابتدای امر براین بود تا از راه های قانونی جلو فعالیت های آنها را که روز به روز بیشتر می شد...سد کنند
ولی زمانی که بی توجهی ومسامحه مرکز را در این مورد مشاهده نمودند،خود مستقلاً دست به کار شده و به عنوان اعتراض به این امر،از شهر خارج شدند.
📚مفاخر اسلام.
👤علی دوانی .
📝ص۱۱۲.
👤آیت الله#بروجردی
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
❇️آشنایی با برخی از بابیان و بهائیانِ نادم و مستبصر(۵)
برگشت اعضای فرقه از بهائیت یا از رهبران موجود آن، در حدی بوده که عبدالحسین آواره در الکواکب الدریه، یکی از بهانه های خود برای پرهیز از «شرح خدمات و ترجمه ی حالات» بهائیان را در این می داند که: «تاریخ حیات هر کسی را نتوان ثبت تاریخ کرد الا بعد از پیمودن تمام دوره ی آن. چه که آتیه ی آن مجهول است، و بنابراین اصل ثابت، نگارنده غالباً یا ذکری از احیا نکرده و یا طرداً للباب بعضی را نام برده و به اختصار برگزار نموده» است(۱)! و این نشان می دهد که ظاهراً اصل در بهائیت، ثبات قدم نبوده است! و جالب آن که خود او نیز یکی از همان افرادی است که از بهائیت عدول کرده است!روند تنّبه و تبرّی نخبگان بهائی از این مسلک، در زمان پهلوی دوم نیز ادامه یافت و در دهه ی ۴۰ و ۵۰ به وفور شاهد تبری شمار زیادی از وابستگان به فرقه از باب و بهاء بودیم که اخبار مربوط به آن مستمراً در مطبوعات انعکاس می یافت و در بین آن ها چهره هایی به چشم می خورد که از مبلغان یا کارگزاران برجسته ی محفل بهائیت در ایران محسوب می شدند، نظیر غلامعباس گودرزی مشهور به ادیب مسعودی، امان الله شفا، مسیح الله رحمانی، حسن بهرامی (بهرامی زاده) و…(۲)البته، افراد فوق، کسانی بودند که مخالفت خود با بهائیت را آشکار ساخته و آسیب ها و خطرات احتمالی این امر را (که می توانست از ناحیه ی تشکیلات فرقه متوجه آنان گردد) به جان خریده بودند. اما پیدا است که همگان چنین نبودند و بی تردید شمار کسانی که از بهائیت برگشته اما (به دلایل و ملاحظات گوناگون، نظیر ترس از واکنش خصمانه ی تشکیلات فرقه و بایکوت شدن از سوی دوستان و نزدیکان بهائی خود به دستور محفل بهائی) بازگشت خود به اسلام را علنی نمی ساختند بسیار بیشتر از امثال آیتی و نیکو و صبحی بود.ذیلاً به عنوان نمونه، به معرفی یکی از مهم ترین نخبگان بهائی نادم (میرزا ابوالفضل کلپایگانی) و نیز چند نخبه ی مستبصر بهائی، می پردازیم:
ابوالفضل گلپایگانیابوالفضل گلپایگانی، نویسنده و مبلغ مشهور و طراز اول بهائی است که منابع بهائی از وی با اوصافی چون: «بزرگ ترین مبلغ دانشمند و فاضل ارجمند در امر بهائی» (۳) و «افضل الفضلاء المتبحرین و اکرم العلماء المتأخرین، صدر الهیّین حضرت ابوالفضائل آقا میرزا ابوالفضل گلپایگانی نورالله مضجعه» یاد می کنند(۴) و او را «یکی از حواریون ۱۹گانه» ی حسینعلی بهاء(۵) و نیز «از خواص محارم و حامیان» عباس افندی می شمارند که در زمان فرد اخیر «مقامی بس رفیع و منیع یافت» (۶) و بارها مورد تعریف و تمجید رهبر بهائیان قرار گرفت.(۷)آثار میرزا ابوالفضل هم چون کتاب فرائد (بر ضدّ کتاب شیخ الاسلام قفقاط) و کشف الغطاء (در رد نقطه الکاف، از تواریخ کهن بابیه، و تصحیح و تعلیق ادوارد براون) در زمره مشهورترین و مهم ترین کتب بهائیت قرار دارد و جز این باید به مأموریتهای مهم تبلیغی او در روسیه و امریکا و دیگر نقاط اشاره کرد که به فرمان عباس افندی صورت گرفته است.(۸)ابوالفضل گلپایگانی، با این پایگاه و جایگاه مهم در بین فرقه، از کسانی است که شهرت دارد در اواخر عمر، از این مسلک نادم و رویگردان شده است.
📗(۱) الکواکب الدریه، ۱۸۵/۲-۱۸۷
📗(۲)امان الله شفا در برگشت از مسلک بهائیت، کتاب خواندنی نامه ای از سن پالو (دارالکتب الاسلامیه، تهران ۱۳۵۰) را نوشت و مسیح الله رحمانی نیز کتاب راه راست را در بطلان اساس بهائیت و افشای ماهیت سران و فعالان این مسلک نوشت که اخیراً در ضمن کتاب پیش به سوی بهشت، نوشته ی حاج شیخ غلامرضا اسدی مقدم (انتشارات انفال، قم۱۳۸۵) چاپ و منتشر شده است.
📗(۳)الکوالکب الدریه، ۴۴۳/۱
📗(۴)تاریخ سمندر و ملحقات، کاظم سمندر، ص ۱۹۶
📗(۵) بهاءالله شمس حقیقت، حسن موقر بالیوزی، ترجمه ی مینو ثابت، ص۱۶، اظهارات شوقی.۳۰٫ ظهور الحق، ج۸، قسمت ۲، ص۱۱۲۳ 📗(۶)ر.ک: خاطرات حبیب، حبیب مؤید، ۲۷۵/۲٫ نیز
📗(۷) ر.ک: بدایع الآثار، محمود زرقانی، ۱۰۷/۲ و ۱۶۹/۱؛ ظهور الحق، ج۸، قسمت ۲، صص ۱۱۲۴-۱۱۲۵و ۱۱۲۸
📗(۸)در مقاله ی «پیوند بهائیت و امپراتوری روس تزاری»، فصل: «سران برجسته ی بهائیت، خادمان روس تزاری (همکاری عناصر شاخص بهائی با تشکیلات “سیاسی و اقتصادی” روسیه در ایران)» ، به تفصیل از موقعیت مهم گلپایگانی در بین فرقه، و تکاپوهای او، سخن رفته است
#بهائیت
#مستبصرین
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
برای من سواله که چرا تمام کسانی که در بدو امر ایجاد این فرقه حضور داشته اند ، همگی از علما و روحانیون شناخته شده بودند ، چرا؟
✍️اولاً ) چنین چیزی از اساس دروغ است چه کسی گفته است تمام کسانی که در بدو امر ایجاد این فرقه حضور داشته اند ، همگی از علما و روحانیون شناخته شده بودند؟؟؟
کسانی که در بدو امر به باب گرویدند گروه 18 نفره ای از شاگردان بی نام و نشان سیدکاظم رشتی بودند که مهم ترین فرد آنها "ملاحسین بشرویه ای" بود که هیچ دلیلی بر وجاهت علمی وی وجود ندارد
یک فرد عالم چگونه شناخته میشود :
1. از اساتید خود "اجازه اجتهاد" دارد
2. کتب و آثاری از خود برجای گذاشته که از مطالعه آنها پی به دانش فرد می بریم
3. شاگردانی داشته که از وی به عنوان استاد خود نام برده اند
ثانیاً ) بر فرض محال که علما و روحانیون به باب یا بها پیوسته باشند تا برای خود فرد یقین ایجاد نشود هرگونه متابعت و پیروی ممنوع است وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ترجمه : و گويند: پروردگار ما، ما از مهتران و بزرگان خويش پيروى كرديم؛ و آنها ما را از راه [حق] دور كردند ( سوره احزاب آیه 67)
استاد#روزبهانی
🔴 ادعای جدید بهائیت علیه جمهوری اسلامی در موضوع خودداری از ثبت ازدواج
🔻 کیان ثابتی، فعال رسانهای بهایی، ۱۹ آذر با انتشار مقالهای در ایرانوایر مدعی شد که جمهوری اسلامی در اقدامی جدید علیه بهائیان از ثبت ازدواج آنها خودداری میکند.
🔻 ادعای فوق بر مبنای اشکال به وجود آمده در سیستم ثبت آنلاین ازدواج رخ داده است و ربطی به ممانعت ثبت ازدواج بهائیان ندارد.
🔻 نکته جالب آن است که در نوشته کیان ثابتی به همکاری جمهوری اسلامی برای رفع مشکلات قانونی در ثبت ازدواج و ثبت تولد و دیگر نیازهای اداری با بهائیان اعتراف شده است.
#بهائیت
#ازدواج
#کیان_ثابتی
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حضور برخط نسرین ستوده در نشست اپوزیسیون در آلمان
🔻 سایت بهائیان در آئینه مطبوعات در ۲۱ آذر به نقل از ایرانوایر از برگزاری نشست اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران در ماینز آلمان در روز جهانی حقوق بشر در ۱۹ آذر خبر داد.
🔻 در این نشست نسرین ستوده که مهمان برخط آن از تهران بوده است، موضوع نقض حقوق بهاییان را مطرح کرده و مدعی میشود نقض حقوق بهائیان صلح و امنیت را به خطر میاندازد.
🔻 نسرین ستوده با بیان مطالب دروغ درباره حمله مأموران به منازل بهاییان و توهین و تحقیر و دزدی اموال و اسناد آنها توسط مأموران ضمن آنکه تلاش کرد مخاطب را نسبت به این موضوع حساس کند. با تکرار اتهامات درباره مرگ آرمیتا گراوند و ادعای ارتباط آن با موضوع حجاب سعی کرد قوانین اسلامی کشور را ناقض حقوق بشر عنوان کند.
🔻 عنوان انتخاب شده برای خبر فوق از سوی ایرانوایر با هدف بزرگنمایی موضوع بهاییت در ایران صورت گرفته است.
#بهائیت
#نسرین_ستوده
💀@bahaiyat💀