eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
19.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
798 ویدیو
31 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭این غم زیاده... ⚫️به یاد مادرانی که برسر قبر کودکانشان لالایی می خوانند وقتی کودک کش های غزه هوس خون کودکان ایران را می کنند😞😢 💀@bahaiyat💀
🔴واکنش بهائیت به حادثه تروریستی کرمــــــــــــــــــــــان 🔹به دنبال حادثه تروریستی ۱۳ دی در کرمان و شهادت و زخمی‌شدن تعداد زیادی از هم‌وطنان تشکیلات فرفه ضاله بهائیت واکنش هدفمندی را نسبت به این واقعه دردناک داشت. 🔸چند روز پیش از سالگرد شهادت سردار سلیمانی، تئوریسین و سخنگوی بهائی مطالبی توهین‌آمیز نسبت به ایشان و سپاه منتشر کرد و برخی افراد بهائی عباراتی زشت را در مورد سردار دلها به کار بردند. 🔺در سالروز شهادت حاج‌ قاسم سلیمانی و بروز حادثه تلخ و دردناک تروریستی در کرمان، منابع فرقا گمراه بهائیت عکس‌العمل‌های متفاوتی در باره آن داشتند. 🔹منابع رسمی بهائیت و رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و سران، مبلغان و سخنگویان این فرقه گمراه که در هر موضوع کوچکی در ایران اظهار نظر می‌کردند درباره این حادثه تروریستی سکوت کردند. ♦️افراد نفوذی بهائی در نهاد حقوق بشر سازمان ملل مانند رها بحرینی و نازیلا قانع نیز در باره این حادثه وحشتناک سکوت مطلق کردند. 🔸برخی گروه‌ها و افراد بهائی که غالباً ایرانی هستند درباره این حمله تروریستی مطالبی را در فضای مجازی منتشر کردند که حاوی نکات زیر است: 📌نسبت‌ دادن حادثه به خود جمهوری اسلامی 📍توهین به رهبری و نهادهای انقلابی 🔺طرح مسائل تحریک‌آمیز مانند چرا از فرزندان شهید سلیمانی یا سپاه کسی آسیب‌ ندیده است 🔻نسبت‌دادن حادثه به گروه‌های اسلامی 🔹زیر سؤال‌ بردن نیروهای امنیتی 🔸نسبت‌ دادن واکنش تند به نهادهای امنیتی علیه گروه‌های معاند بعد از حادثه کرمان ♦️چنین واکنشی از سوی تشکیلات فرقه ضاله بهائیت هدفمند بوده و چون گذشته امنیت ملی و روانی جامعه را هدف گرفته است. 🔹رسانه‌هائی همچون من و تو، بی‌بی‌سی، ایران اینترنشنال که یا متعلق به بهائیت بوده یا افرادی بهائی بعنوان کارمند، کارشناس یا... در آنها اعمال‌ نفوذ دارند با پخش برنامه‌هائی به‌ صورت مستقیم یا غیر مستقیم به تمسخر مردم ایران پرداخته، نتوانستند شادی خود را از درد و مصیبت مردم ایران مخفی کنند. 🔺کسانی که عامدانه یا لجبازانه یا احمقانه با طرح مسائلی همچون حقوق شهروندی از بهائیت دفاع می‌کنند اینک واکنش بهائیان را در حادثه کرمان ملاحظه کرده از عمق کینه آنها نسبت به ایران، مردم و اسلام مطلع شوند. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥به پایان سلام کنید 💥این جنگ را شما شروع می کنید اما پایانش را ما ترسیم می کنیم 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اظهارات شفاف مجری شبکه بهایی من‌و‌تو درباره هدف اصلی شون 💥 خواهان روزی هستم که کلماتی مثل ناموس و غیرت مفهوم خودشان را از دست بدهند! بهائیت هرگز حامی زنان به خصوص زنان ایران نبوده و نیست زن، زندگی، آزادی مگر زنانی که در کرمان شهید شدند زن نبودن و حق زندگی و آزادی در انتخاب حرکت به سمت مکتب حاج قاسم سلیمانی نداشتند؟مفهوم زن، زندگی، آزادی در نظر بهائیت عدم توجه به ناموس و غیرت است. اندکی تفکر 💀@bahaiyat💀
🔻پیامدهای سقوط دولت اسرائیل بر تشکیلات بهائیت ✅«بهائیت و اسرائیل، حلقه‌های یک زنجیرند»، 🔸این جمله: «روحیه ماکسول» عضو شورای سرپرستی بهائیت (۱۹۵۷_۱۹۶۳) است. این گفته همسر سومین رهبر یهائیت ، حاکی از گره زدن سرنوشت تشکیلات بهائیت با دولت اسرائیل بود. چه با کشتن زنان و کودکان غزه و چه در ایران با کشتن زنان و کودکان ایران و چه با کشتن هر مسلمانی در هر کجای کره خاکی زمین... 🍃این روزها رژیم اشغالگر در شرایط بدی است و هشدار فروپاشی حتی از زبان صهیونیست‌های درون اسرائیل هم شنیده می شود. 🍃 دور نیست روزشمار پایان تشکیلات بهائیت نیز از درون این فرقه به صدا در آید. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️کن فیکون▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: لَمَّا صَعِدَ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلَى اَلطُّورِ فَنَادَى رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ قَالَ يَا رَبِّ أَرِنِي خَزَائِنَكَ فَقَالَ يَا مُوسَى إِنَّمَا خَزَائِنِي إِذَا أَرَدْتُ شَيْئاً أَنْ أَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ. 📄امام صادق عليه السّلام فرمودند: هنگامى كه موسى عليه السّلام به سوى كوه طور صعود كرد به پروردگار خود عرض كرد: اى پروردگار من! گنجينه‌هاى خود را به من بنمايان! فرمود: اى موسى! گنجينه‌هاى من اين است كه هرگاه چيزى را اراده كنم به آن مى‌گويم: موجود شو! پس موجود مى‌شود. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 توحيد صدوق ج ۱، ص ۱۳۳ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸زندگی نامه سید علی محمد باب سید علی محمد شیرازی، شخصیت اصلی در ماجرای بابیت و آغازگر داستانی است که هر سطرش رنج نامه ای برای ایران و اسلام است. وی در سال ۱۲۳۵ ه- .ق در شیراز به دنیا آمد. در کودکی پدر را از دست داد و از آن پس، مادر و دایی اش، سید علی سرپرستی او را بر عهده گرفتند. با رسیدن به سن مکتب، او را به مکتب خانه قهوه اولیاء فرستادند که امروزه بیت العباس نامیده می شود. معلم مکتب خانه، شیخ محمد عابد به او خواندن، نوشتن و سیاه مشق آموخت. سید علی محمد، شاگرد درس خوانی نبود و بارها در مکتب خانه تنبیه شد، به گونه ای که خاطره آن کتک ها تا پایان عمر، او را می آزرد. شیخ عابد، از مریدان و دوستداران شیخ احمد احسائی و سید کاظم رشتی(۱) بود و از همان دوران، سید علی محمد را با نام رهبران شیخیه آشنا کرد. سید علی محمد در پانزده سالگی همراه عمویش برای تجارت راهی بوشهر شد و پنج سال در این شهر ماند. 📗۱- مطالع الانوار، ص ۶۰. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص ۲۶ 💀@bahaiyat💀
🕸بابيت، مهدويت الف: اتكاء به شيخيه «حاج ميرزا جانى كاشانى» (١) ، در كتاب: «نقطة الكاف» (٢) نقطه نظر بابيه را در مورد «شيخ احمد» و «سيد كاظم» تحت عنوان: «مأموريت شيخ احمد احسائى، از قبل حجت براى تمهيد طريق»، به تفصيل مورد بحث قرار داده است. كه لازم است در مطلع بحث خود پيرامون بابيت و قائميت، اهم آن را در نظر آوريم. ميرزا جانى، تصريح مى‌كند كه: ١ - «همين كه نهصد و پنجاه سال از اول غيبت صغرى گذشته آن سلطان فضال مرحوم شيخ احمد زين الدين الاحسائى را از ميان شيعيان خود برگزيده و ديدۀ دل آن صفوۀ اخيار را به نور معارف و فضائل خويش و آبا و اجداد طاهرين خود سلام اللّٰه عليهم اجمعين روشن فرموده از اينجا بود كه آن برگزيدۀ موحدين مى‌فرمودند: «سمعت عن الحجة»... ٢ - «خلاصه مأمورش فرمودند به جذبات غيبى كه‌اى فراش كارخانۀ محبت، هنگام ظهور شمس عدل ما نزديك گرديده و ديدۀ معرفت منتظرين ظهور حضرت ما در احتجاب و (چشم) ضعفا از احباب در خواب است و لهذا ترا مأمور نموديم كه سير در بلدهاى مسلمين نموده و اظهار علم توحيد حقه و بيان معارف در شأن ولايت ما را نما.» ٣ - «در علم حكمت و سائر علوم، كتب‌ها نوشته و حضرت ايشان باب امام عليه السلام بودند. باب مخصوص آثارى نه نصى...» ۴ - «در واقع خود مى‌دانستند كه مخصوص گرديده از قبل حجت عليه السلام ولكن به جهت عدم قابليت خلق تصريح به مقام بابيت نفرمودند و به كنايات و اشارات لطيفه مطلب خود را به خلق القا مى‌فرمودند...» ۵ - «سيد سند و نور احمد المعروف عند القوم به حاجى سيد كاظم بوده وصى و قائم‌مقام‌خود فرموده و عالم فانى را وداع گفتند...» ۶ - «خلاصه به بركت آن دو باب اعظم و آن نورين القمرين و كوكبين الدريين نفوس بسيارى عارف به علم توحيد و معرفت به مظاهر حق گرديده و طبايع ايشان نضجى بهم رسانيده تا آنكه قابل قبول طلوع شمس حقيقت از مغرب ولايت گردند.» ٧ - «مرحوم سيد اعلى اللّٰه مقامه در اواخر عمر خود مكرر از قريب شدن اجل خويش خبر مى‌دادند و اصحاب آن بزرگوار آه و ناله مى‌نمودند و عرض مى‌كردند كه‌اى مولاى ما نباشد روزى كه شما نباشيد و ما حيات داشته باشيم. آن عالى مقدار مى‌فرمودند كه آيا راضى نمى‌شويد كه من بروم و حق ظاهر گردد...» ادامه دارد... 📗١) . حاجى ميرزا جانى كاشانى از مريدان على محمد شيرازى بود. وى وقتى كه در سال ١٢۶٣ ه‍ .ق، على‌محمد شيرازى را به دستور حاجى ميرزا آقاسى، از اصفهان به ماكو مى‌بردند، در وقت عبور از كاشان، حاجى ميرزا جانى و برادرش حاجى ميرزا اسمعيل ذبيح، با پرداخت مبلغ گزافى رشوه، على محمد شيرازى را به منزل خود برده، او را با همراهانش دوشبانه روز ضيافت شايانى نمودند. در شورش مازندران و محاصرۀ قلعه شيخ طبرسى در سال ١٢۶۴، حاجى ميرزا جانى به همراهى حسينعلى، ميرزا و صبح ازل و چند تن ديگر از مريدان بابيه، به مازندران رفته جهد كردند كه خود را به اصحاب قلعه ملحق سازند. ولى موفق نشده، در آمل محبوس گرديدند، پس از استخلاص از حبس، به عنوان يكى از مخلصين درجۀ اول بابيه، در ماجراهاى بابيه، نقشى اساسى ايفاء نمود. تا آنكه پس از ماجراى ترور ناصر الدين شاه، و دستگيرى عده‌اى از بابيان، كه از جملۀ آنان ميرزا جانى كاشانى بود، در سال ١٢۶٨، به بدترين صورت ممكن اعدام گرديد. مراجعه كنيد به كتاب: «نقطة الكاف» مقدمۀ: ادوارد براون، صفحات ۵٢ - ۵٣ (نب - نج). همچنين: «روضة الصفا»، ج ١٠، ص۵۴۴ به بعد، و «ناسخ التواريخ سلاطين قاجار»، ج۴، ص٣٠ 📗٢) . پيرامون كتاب نقطة الكاف ميرزا جانى كاشانى، مراجعه شود به فصل چهارم من يظهره اللّٰه قسمت پ «محو مأخذ، جعل مدارك». 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۵۵_۱۵۶ 💀@bahaiyat💀
30.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نحوه برخورد جمهوری اسلامی ایران با بهائیان ارتشی برشی از نشست «واقعیت یک ماجرا؛ بررسی ادّعای کشتار بهائیان پس از انقلاب اسلامی» 👤استاد شاداب 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀بالاترین راه ارتباط با آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه 🎙آیت الله رحمة الله علیه عجل الله تعالی فرجه 💀@bahaiyat💀
الف) رفتارهای مرتاضانه وی در تابستان های بوشهر و در گرم ترین ساعات شبانه روز، به پشت بام می رفت و رو به سوی آفتاب به گفتن ذکر و ورد مشغول می-شد. بدیهی است این رفتار برخلاف عقل و فطرت بشری بود. از این رو، مدافعان او می کوشیدند این رفتار باب را پنهان کنند، ولی داستان هایی که دراین باره در برخی منابع آمده، انکارنشدنی است. نبیل زرندی، تاریخ نگار بهایی، با وجود تلاش فراوان برای پنهان ساختن رسوایی های رهبران خود در کتاب هایش، نتوانسته است این قصه را به تیغ سانسور بسپارد و در مورد آن چنین آورده است: حضرت باب غالب اوقات در بوشهر به تجارت مشغول بودند و با آنکه هوا در نهایت درجه حرارت بود، هنگام روز چند ساعت بالای پشت بام منزل تشریف می بردند و به نماز مشغول بودند. آفتاب در نهایت حرارت می تابید، ولکن هیکل مبارک قلباً به محبوب واقعی متوجه و بدون آنکه اهمیتی به شدت گرما بدهند، به مناجات و نماز مشغول بودند. دنیا و هرچه در آن موجود بود، همه را فراموش فرموده، از هنگام فجر تا طلوع آفتاب و از ظهر تا عصر به عبادت می-پرداختند. ... حضرت باب در هنگام طلوع آفتاب به قرص شمس نظر می فرمودند و مانند عاشقی به معشوق خود به او توجه کرده، با لسان قلب با نیّر اعظم به راز و نیاز می پرداختند، گویی نیّر اعظم را واسطه می ساختند. ... مردم نادان و غافل چنان می پنداشتند که آن حضرت آفتاب پرست هستند و نیّر اعظم را ستایش می کنند، با آنکه توجه به شمس ظاهر، رمز از توجه حضرتش به شمس جمال محبوب مستور بود. (۱) 📗(۱)مطالع الانوار، صص ۶۳،۶۴ 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص ۲۷ 💀@bahaiyat💀
🕸 میرزا حسینعلی بهاءالله هرکس منکر مراتب من باشد یا بغض مرا داشته باشد حتما... 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️نفخت فیه من روحی▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّوَجَلَّ «وَ نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي» قَالَ: رُوحٌ اِخْتَارَهُ اَللَّهُ وَ اِصْطَفَاهُ وَ خَلَقَهُ وَ أَضَافَهُ إِلَى نَفْسِهِ وَ فَضَّلَهُ عَلَى جَمِيعِ اَلْأَرْوَاحِ فَأَمَرَ فَنُفِخَ مِنْهُ فِي آدَمَ 📄 محمّد بن مسلم گويد: از امام باقر عليه السّلام دربارۀ گفتار خداوند: «در او از روح خودم دميدم» پرسيدم. فرمودند: روحى كه خدا آن را اختيار كرده، برگزيده، آفريده و آن را به خود نسبت داده و بر همۀ ارواح برترى داده است. پس امر فرموده و از آن در آدم دميده شده است. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۷۰ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸راز سکوت بهائیت... 💀@bahaiyat💀
🕸چرا شارع و قانون‌گذار بهائيت برخي از حدود و احكام را متعمداً در كتاب اقدس بيان نكرده است؟ اين سكوت برخاسته از فقر محتوايي است يا دست تشكيلات را براي بهره‌گيري از اقتضائات زمان باز گذاشته است؟؟ شوقي افندي به هنگام تبيين جايگاه هر يك از دو مؤسسه بهائيت (ولايت امر و بيت العدل) به اين موضوع اشاره كرده و مي‌نويسد: «بدون اين مؤسّسه وحدت امر الله در خطر افتد و بنيانش متزلزل گردد و از منزلتش بکاهد و از واسطه فيضى که بر عواقب امور در طيّ دهور احاطه دارد بالمرّه بى نصيب ماند و هدايتى که جهت تعيين حدود و وظائف تقنينيّه منتخبين ضرورى است سلب شود. و چنانچه بيت عدل اعظم که اساساً اهميّتش از ولايت امر کمتر نيست از آن منتزع گردد نظم بديع حضرت بهاء الله از جريان باز مانده و ديگر نميتواند حدود و احکام غير منصوصه تشريعى و ادارى امر الله را که شارع اعظم متعمّداً در کتاب اقدس نازل نفرموده تکميل نمايد». (۱) بهائيت با وجود آنكه خود را به روزترين اديان و بر پايه مقتضيات زمان معرفي مي‌كند، در اعترافي آشكار تصريح دارد كه شارع (قانون‌گذارش) حدود و احكامي را به عمد در كتاب اقدس (كتاب مقدس بهائيت) بيان نكرده است. حال جاي اين پرسش است كه حكمت اين تعمد چيست؟ با بررسي آثار سران بهائيت، از جمله عباس افندي (دومين سركرده بهائيت، معروف به عبدالبهاء كه جايگاه تبيين احكام و آثار بهائيت را دارد) برخي جنبه‌هاي پاسخ به اين پرسش آشكار مي‌شود؛ براي نمونه كتاب اقدس درباره ازدواج با محارم سكوت مي‌كند و تنها حرمت ازدواج با زن پدر (اعم از مادر و زن بابا) را بيان مي‌كند: «قد حرّمت عليکم ازواج آبائکم»(۲) و عباس افندي در مقام تبيين، حكمت اين سكوت ازدواج با نزديكان را افزايش جمعيت بهائيت اعلام مي‌كند: «چون امر بهايي قوّت گيرد مطمئن باشيد که ازدواج به اقربا نيز نادر الوقوع گردد».(۳) چه بسا اگر عباس افندي تا عصر ما زنده بود و مسافرت‌هاي امريكايي و اروپايي‌اي مي‌رفت، آزادي همجنس‌گرايي در غرب را مي‌ديد يا از اخبار مي‌شنيد، حياي حسين علي نوري (سركرده بهائيت، معروف به بهاء الله) كه مي‌گويد: «انّا نستحيي ان نذکر حکم الغلمان»(۴) را به اقتضاي زمان تبيين و ازدواج همجنس‌گرايان را تجويز مي‌كرد!! 📗۱. دوربهائي، ص ۸۰. 📗۲. اقدس، ص ۱۹۳. 📗۳. مكاتيب، ج ۳، ص۳۷۱. 📗۴. اقدس، ص ۱۰۴. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 عالم سنی: شیعیان حق دارند روز قیامت افتخار کنند... شیخ حسن فرحان مالکی گفت: شیعیان در طول تاریخ به واسطه حب اهلبیت علیهم السلام کشته شدند، ناسزا و تهمت شنیدند و حق دارند روز قیامت افتخار کنند... علیهم‌السلام 💀@bahaiyat💀