eitaa logo
با هم باشیم ۱۸
105 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
5.2هزار ویدیو
81 فایل
از ما بترس، طائفه ای پراراده ایم☝🏻 ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم✌🏻 از ما بترس شیعه سر سخت حیدریم🤚🏻 جان بر کفان جبهه ی فتوای رهبریم✊🏻 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 @Fathi0313 @asheghshahadatF16 ارتباط با ادمین کانال 👆🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 غیرت جالب یک تیمسار به پرچم کشورمان 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لوازم مورد نیاز: ♦تل ساده ♦نمد سبز به ابعاد ۱۲×۲۰ ♦نمد قرمز به ابعاد ۱۲×۱۶ ♦مروارید لپه ای متری ♦مروارید سیاه رنگ ♦چسب حرارتی امیدوارم که برای کوچولوهاتون درست کنید و شب یلدای متفاوتی رو براشون بسازید👌☺️‌ 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حالیامصلحت‌وقت‌درآن‌مےبینم ڪہ‌کِشم‌رخت‌بہ‌میخانہ‌وخوش‌بنشینم جامِ‌مِےگیرم‌وازاهلِ‌ریادورشوم یعنےازاهلِ‌جهان،پاڪ‌دلےبگزینم "حافظ‌شیرازے" 🏝یا صاحب الزّمان! برای آمدنتان دعا می‌کنیم! دقیقا زمانه‌ای شده که در اثر فشار و ظلم و سختی به ما می‌خندند، که اگر امام زمان و نجات بخشی بود …می‌آمد،، می‌گویند پس کی؟ ظلم در لباس دین باورها را نابود کرده يا صاحب‌الزّمان! به حقّ مادرتان حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیه خودتان فرجتان را از خداوند بخواهید! ای وارث خون انبیاء! ای طالب خون حضرت سیدالشهداء سلام‌الله‌علیه! بیایید! بیایید! خداوندا! به مظلومیت حضرت صدیقه‌ی طاهره و اهل بیت ایشان سلام‌الله‌علیهم، همین ساعت امر ظهور امام زمان ارواحنافداه را اصلاح فرما و ما را به دیدار و به نصرت آن بزرگوار موفّق بفرما!🏝 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهم‌تر از همه‌ی مشاغل زن 🔴 مادری، همسری و ایجاد آرامش و سکینه است. ♻️وَ جَعَلَ مِنها زَوجَها لِیَسکُـنَ اِلَیها؛♻️ مایه‌ی سکونت و آرامش است؛ این خصوصیّت زن در اسلام است. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
26.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ | ⚠️ Wake Up Time ⚠️ 🌷 عرض ارادت به شهدای مظلوم فتنه ۱۴۰۱ 🌷 🎤 خواننده : علیرضا عرفانی منش همخوانی : گروه سرود یاوران ولایت ✍️ شاعر و آهنگساز : سید صادق آتشی 🎶 میکس و مسترینگ : حسن برزگری 🖥 تدوین : محمد حسین چهارمیرزایی 🎞 تهیه کننده : مهدی بخشایش 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
مگه قرار نبود اینا چند روز دیگه برگردن؟ مگه کار رژیم تموم نبود؟! پس علی کریمی چرا ویزای آمریکا گرفت؟ 🤔 آمریکا ویزای علی کریمی رو دیروز صادر کرد. چقدر آمریکا با مردم ایران خوب شده . 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌اینجا مترو تهرانه دهه نودی هامون رو ببینید و لذت ببرید 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حالیامصلحت‌وقت‌درآن‌مےبینم ڪہ‌کِشم‌رخت‌بہ‌میخانہ‌وخوش‌بنشینم جامِ‌مِےگیرم‌وازاهلِ‌ریادورشوم یعنےازاهلِ‌جهان،پاڪ‌دلےبگزینم "حافظ‌شیرازے" 🏝یا صاحب الزّمان! برای آمدنتان دعا می‌کنیم! دقیقا زمانه‌ای شده که در اثر فشار و ظلم و سختی به ما می‌خندند، که اگر امام زمان و نجات بخشی بود …می‌آمد،، می‌گویند پس کی؟ ظلم در لباس دین باورها را نابود کرده يا صاحب‌الزّمان! به حقّ مادرتان حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیه خودتان فرجتان را از خداوند بخواهید! ای وارث خون انبیاء! ای طالب خون حضرت سیدالشهداء سلام‌الله‌علیه! بیایید! بیایید! خداوندا! به مظلومیت حضرت صدیقه‌ی طاهره و اهل بیت ایشان سلام‌الله‌علیهم، همین ساعت امر ظهور امام زمان ارواحنافداه را اصلاح فرما و ما را به دیدار و به نصرت آن بزرگوار موفّق بفرما!🏝 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️روش برخورد با فريب خورد گان 💥مَا كُلُّ مَفْتُونٍ يُعَاتَبُ. 🌎هر فريب خورده اى را نمى شود سرزنش كرد. 🖊سرچشمه گرفتارى ها و مشکلات و مصائبى که دامن گير انسان مى شود کاملاً مختلف است; گاه نتيجه مستقيم اعمال انسان است که بر اثر ندانم کارى ها، سستى ها، تنبلى ها و استفاده نکردن به موقع از فرصت ها دامان او را گرفته است. به يقين چنين شخصى درخور سرزنش است; ولى گاه مى شود که اين مشکلات کفاره گناهان انسان است و خداوند مى خواهد او را به اين وسيله در دنيا پاک کند. چنين کسى گرچه به سبب گناهش درخور سرزنش است ولى چون مشمول لطف الهى شده سزاوار ملامت نيست و گاه سرچشمه آن آزمايش هاى الهى است که خدا مى خواهد با آن مشکل و گرفتارى بنده خود را پرورش دهد که همچون فولاد آبديده در کوره حوادث مقاوم سازد و يا همچون طلاى ناخالصى را که به کوره مى برند تا خالص گردد او را خالص سازد در اينجا نيز جاى سرزنش نيست، بنابراين همه گرفتاران و بلا ديدگان را نمى توان سرزنش کرد و حتى در آنجايى که انسان خود سرچشمه آن گرفتارى باشد باز گاهى جاهل قاصر است و گاه مقصر تنها اگر مقصر باشد در خور سرزنش است. 📘 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
💥تلنگر حاج‌اسماعیل‌دولابۍمی‍گفتن : بزرگترین‌‌ آزمون‌‌ ایمان‌‌ زمانۍست‌ ڪه‌ وقتۍ‌ چیزی‍ۍ را می‌خواهید و ب‍ہ‌ دست‌‌ نمۍآورید؛ با این‌‌ حال‌‌ قادر باشید‌ که ‌بگویید خدای‍آ‌ شڪرت..🤲♥️ 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌رییس سازمان سینمایی: تا من باشم فیلم بی‎حجاب در سینما اکران نخواهد شد 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
✅ تربیت اسلامی 🔶 راحت‌ترین راه تربیت این است که پدر، دست خانواده را بگیرد و به مسجد بیاورد. همه آن‌ها در مسجد چیزهایی می‌‌بینند که آن‌ها را تربیت می‌کند. بچه می‌‌بیند مردم نماز می‌‌خوانند؛ لذا نماز خواندن بر او چاپ می‌‌خورد. می‌‌بیند در ماه رمضان همه روزه می‌‌گیرند، چاپ می‌‌خورد. می‌‌بیند عده‌ای منبر می‌‌روند و از ولایت امیرالمؤمنین می‌‌گویند، چاپ می‌‌خورد. می‌‌بیند روضه می‌‌خوانند و گریه می‌کنند، چاپ می‌‌خورد. 💠 خلاصه همه‌ی این‌ها مربی است. بدون زحمت، خود به خود بچه‌‌‌ها بار می‌‌آیند. انسان می‌‌بیند بعد از مدتی بچه نماز می‌‌خواند و حمد و سوره‌اش هم درست شده است. اما اگر بخواهی آن‌ها را به مسجد نیاوری و خودت آن‌ها را درست کنی، حتی اگر بیست و چهار ساعت هم بنشینی، درست نمی‌‌شود. 🔶در مسجد بدون زحمت هم یاد می‌‌گیرد، هم با آدم‌های خوب معاشرت می‌کند و خستگی‌اش در می‌‌رود و اُنسش تأمین می‌‌شود، و هم تربیت و تعلیم یاد می‌‌گیرد. اگر در اثر نیامدن پدر و مادر به مسجد، بچه هم نیاید، در بیرون، تربیت اسلامی نخواهد شد... بنابراین باید پدر و مادر حواسشان جمع باشد و بچه‌‌‌ها را به عنوان امانت بپذیرند و تربیت کنند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
📢 چرا عده‌ای، از قطارِ انقلاب اسلامی پیاده می‌شوند و به جبه‍ۀ مقابل پناه می‌برند؟ 💠 آیت‌الله میرباقری: 🔶 انقلاب اسلامی حرکتی در برابر تمدن غرب است که می‌بایست مراحل مختلفی را تا رسیدن به آرمان‌هایش پشت سر بگذارد. به‌طور طبیعی، انقلاب اسلامی در هر مرحله از حرکتش، با ریزش‌هایی روبه‌روست؛ زیرا در هر دوره، کسانی که نمی‌توانند با آرمان‌ها و برنامه‌های انقلاب اسلامی هم‌گام شوند، به‌تدریج ریزش می‌کنند. به عنوان نمونه، آن‌ها که نمی‌خواهند از عقلانیت مدرن عبور کنند، با تکیه بر این عقلانیت، به نفی اصل انقلاب می‌پردازند؛ آن‌ها راه رسیدن به سعادت و عدالت اجتماعی را همین عقلانیت مدرن می‌دانند و گمان می‌کنند که انقلاب اسلامی به بی‌راهه می‌رود! در‌واقع، آن‌ها آرمان‌‌های انقلاب و مقولاتی چون عدالت، امنیت و رفاه بشر را بر‌اساس همین عقلانیت مدرن، درک و تحلیل می‌کنند و عبور از آن را به‌معنای عبور از آرمان‌‌های انقلاب و ناکارآمد و متحجرانه تلقی می‌کنند؛ از این جهت، در‌ مقابل این مرحله از حرکت متعالی انقلاب اسلامی مقاومت می‌کنند و درنهایت، صف خود را از صف انقلابیون جدا می‌کنند. بر این اساس ریزش‌ها، به عدم همراهی عده‌ای با مرحله‌ای از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی برمی‌گردد. از طرف دیگر، در هر مرحله، رویشی هم پیدا می‌شود؛ زیرا وقتی انقلاب اسلامی طرح جدید اجتماعی را پیش روی ملت‌ها قرار می‌دهد و پیشرفت‌های گسترده‌ای را در عرصه‌های مختلف رقم می‌زند، قشر وسیعی از نخبگان و روشن‌فکران و یا مستضعفان و مظلومان در دنیای اسلام و در مقیاس جامعه جهانی، مجذوب انقلاب اسلامی می‌شوند و به این سو می‌آیند. این ریزش و رویش، در همه مراحل تاریخی انقلاب اسلامی وجود داشته و در ادامۀ مسیر هم وجود خواهد داشت و طبیعی است. 🔶 انقلاب اسلامی از آغاز بر محور بسط خلافت الهیه حرکت کرد و به مبارزه با جریان استکبار و مبارزه با نظام سلطنتی به‌عنوان یک ساختار عدالت‌گریز و دین‌ستیز پرداخت و یک ایده اثباتی به نام «حکومت اسلامی» را مطرح کرد. در هر یک از این مراحل، با دقیق‌تر شدن و تبیین بیشتر آرمان‌های اسلامی، عده‌ای، که برخی از ایده‌‌های نظری و عملی خود را حذف‌شده می‌دیدند، از انقلاب جدا شدند! به‌عنوان مثال، هنگامی که مبارزه به مرحله درگیری با اصل نظام سلطنت منتهی شد، گروه‌هایی که سلطنت مشروطه یا مشروعه و یا دموکراتیزه شده را می‌خواستند، از قطار انقلاب پیاده شدند؛ چون گمان کردند که این انقلاب از آرمان‌های صحیح خود فاصله گرفته است! یا در آن‌جا که امام انقلاب بر «جمهوری اسلامی» تأکید کرد؛ برخی که به‌دنبال تحقق جمهوری سوسیالیستی و یا جمهوری با قیدهای دیگر بودند، این جهت‌گیری را متناسب با آرمان‌ها خود ندیدند و ریزش کردند. مبارزات مارکسیستی بر علیه انقلاب اسلامی عمدتاً از همین مرحله شروع شد. هنگامی که قانون اساسی تدوین شد نیز ریزش بر همین منوال بود. هواداران حکومت دموکراتیک و دین حداقلی وقتی مشاهده کردند که اسلام و ولایت فقیه به یک نظام حقوقی کلان در جامعه تبدیل می‌شود از انقلاب فاصله گرفتند. از مرحله‌ای که انقلاب اسلامی وارد مبارزه جهانی شد نیز طیفی که به یک رفرم یا انقلاب در مقیاس ملی می‌اندیشیدند، فریاد برآوردند که ضرورتی ندارد ما هزینه یک انقلاب جهانی را بپردازیم؛ باید در حد حل‌وفصل مسائل ملی و عمران و آبادانی کشور خود تلاش کنیم. بنابراین، حاضر نشدند در بسط فرهنگی اسلام و انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی و مبارزه با نظام استکباری حاکم بر جهان همکاری کنند. به عبارت دیگر، وقتی انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلامیت نظام، تا مرز درگیری نظامی با استکبار ایستاد، حتی عده‌ای از طرفداران انقلاب اسلامی، به دلیل هزینه این حرکت، راه خود را جدا کردند؛ بدون آن‌که به دستاوردهای این حرکت توجه داشته باشند. در کنار همۀ ریزش‌هایی که در مراحل تکاملی انقلاب اسلامی روی می‌دهد، رویش‌هایی بسیار گسترده‌ای نیز به وقوع پیوسته است که از آن جمله می‌توان به رویش نسل‌های جدید جوان، مؤمن و انقلابی، هویت‌یابی و قدرت گرفتن اسلام انقلابی و گرایش به اندیشه مقاومت در منطقه و جهان و تغییر در جبهه‌بندی سیاسی جهانی و... اشاره کرد. (۱۳۹۰) 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠نخونده امضاء نکن ! از مجموعه «احکام به زبان ساده» 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
😅😅😅 😁😊 🏃🏻هروقت تو خونه با “پسرم” صدایم میکنن یا مونده تو کوچه که باید بیارمش تو 🍽 یا یه چیز بالای کابینت مونده که دست بهش نمیرسه یا رو باید بذارم جلوی درب . 😂😂😂 🌷🌹🌷🌹🌹🌷❤️❤️🌷🌹 ✍️ احکام :🌷🌹❤️❤️🌹🌷 🌹🌷 ازگناهان کبیره است 👇🏽و معنایش این است که عمدا کاری کندکه قلب و برنجد . ❤️ اگر در کار لازم و واجبی برنجند (مثل اینکه از نماز خواندن ما باشند) محسوب نمیشودولی نگه داشتن پاداش عظیم الهی رو بدنبال دارد💎🌷🌹🌷🌹 بهشت زیرپای است.🌹🌷❤️🌷🌹 دست بوسی راهمیشه داشته باشیم.🌹🌷❤️❤️🌹🌷 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️🌟🌟♦️🌟🌟♦️ 💟سیاحت غرب 📖قسمت پنجم گفت بنشین که من نه پیغمبرم و نه امام و نه مَلَک (فرشته) بلکه حبیب و رفیق تو هستم. پرسیدم شما کی هستید و اسم تو چیست؟ و حسب و نسب خود را به من بگو و زهی توفیق که تو رفیق من باشی و من همیشه با تو باشم. گفت اسمم هادی است یعنی راهنما و یک کنیه‌ام ابوالوفاء و دیگری ابوتراب است. من بودم که آن جواب آخری را به دل تو انداختم و تو گفتی و خلاصی یافتی و اگر آن جواب را نگفته بودی، با آن عمود (گُرز) می‌زدند که جای تو پرآتش می‌شد. گفتم از مَراحِم حضرت عالی ممنونم که حقیقتاً آزاد کرده شما هستم، ولی آن سؤال آخر آنها به نظر من بی‌فایده و بهانه‌گیری بود؛ زیرا که عقاید اسلامی را به درستی جواب دادم و امور واقعی را که شخص اظهار می‌کند، چون و چرایی ندارد. مثلاً اگر آتش به دست آدم بگذارند و اظهار کند که دستم سوخت، نباید پرسید که چرا اظهار می‌کنی دستم سوخت؛ و اگر کسی هم جاهلانه بپرسد، جوابش این است که مگر کوری نمی‌بینی آتش روی دستم هست؟ و این سؤال آخری از این قبیل است. گفت چنین نیست زیرا که مجرّد (صِرف) مطابقت کلام با واقع، به حال انسان مفید نیست بلکه انصاف و عقیده قلبی لازم است که او را به سوی عمل حرکت دهد؛ چنانکه گفته شده « قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا .. وَ لَمَّا يَدْخُلِ الْإيمانُ في‏ قُلُوبِکُمْ؛ بگو ایمان‌تان (از زبان) به قلب وارد نشده و به حقیقت هنوز ایمان نیاورده‌اید. / سوره حجرات،14» مگر در روز اول در جواب «أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ؛ آیا من پروردگار شما نیستم؟» همه بلی نگفتند؟ و اقرار به ربوبیت و معبودیت حق کما هو الواقع (همچنان که حقیقتاً هست) نکردند؟ گفتم: چرا. [هادی] گفت: در جهان مادی که [انسان‌ها] به تکالیف امتحان شدند، چون آن اقرار روز اول، زبانیِ صِرف بود، از بعضی از این تکالیف سر برتافتند و از بوته‌ی امتحان، خالص عیار بیرون نیامدند. حالا در منزل اولِ این جهان نیز همه ـ از مؤمن و منافق ـ سؤالات این‌ها را به درستی و موافق با واقع جواب می‌دهند. و این پرسش آخری امتحان است که اگر عقیده قلبی باشد، همان جواب داده می‌شود و خلاصی حاصل است و الا جواب خواهد داد که به تقلید مردم گفتم «سَمِعْتُ النَّاسَ یَقُولُونَ فَقُلْتُ؛ از مردم شنیدم که چنین می‌گفتند پس من هم آن را گفتم. / در حدیث از امام کاظم علیه‌السلام، بحارالأنوار، ج۶، ص۲۶۳» ... ادامه دارد ... 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
🌟 📕سیاحت غرب 💦قسمت ششم ....و تقلید در گفتار بدون اعتقاد قلبی، مفید فایده نخواهد بود، چنانچه تو خود می‌دانی که در اخبار (احادیث) معصومین(ع) همین تفضیل وارد شده است. گفتم: حالا یادم آمد که همین تفصیل را در اخبار وارد است، ولی دِهشت (حیرت) و وحشت هنگام سؤال، آن را از یادم برده بود و تو به یادم آوردی. خدا مرا بی‌تو نگذارد. حالا بگو تو از کجا با من آشنا شدی؟ و حال آن‌که من با تو سابقه‌ای ندارم و با این همه عشق مُفرطی که به تو دارم، فِراق تو را مساوی با هلاک خود می‌دانم. گفت: من از اول با تو بوده‌ام و مهربانی داشته‌ام و لیکن برای تو محسوس نبوده‌ام، چون دیده‌ی تو در جهان مادّی چندان بینایی نداشته. من همان رشته‌ی محبت و ارتباط تو به علی بن ابی‌طالب و اهل بیت پیغمبر (علیهم السلام) و سوره‌‎ی «هُدی» تو هستم که از او به قدر قابلیت تو، در تو ظهور دارد، و از این رو اسم من «هادی» است، ولی نسبت به تو؛ و او (امیرالمؤمنین علیه‌السلام) هادیِ همه‌ی پرهیزگاران است؛ «ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ؛ این کتاب که هیچ شک در آن نیست، راهنمای پرهیزگاران است. / سوره بقره،2». و من همان تمسّک و وابستگیِ تو به آن عروة الوثقی هستم که «فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِاللهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی‌ لَا انفِصامَ لَها؛ هر که از راه کفر و سرکشی برگردد و به راه ایمان به خدا گراید، بی‌گمان به رشته محکم و استواری چنگ زده که هرگز نخواهد گسستن و تَرکی در آن نیست. / سوره بقره، 256» و از تو هیچ جدایی ندارم مگر اینکه تو خود را به هوس‌هایی از من دور داری. و وجه این‌که کُنیه‌ی من ابوالوفا و ابوتراب شده، آن است که تو غالباً و حتی الامکان بر طبق اقوال و وعده‌هایت رفتار می‌کنی، و نسبت به مؤمنین تواضع داری. و سخن کوتاه، من متولّد از علی(ع) هستم در گهواره‌ی دل تو، به اندازه قوه و استعداد تو. و سازگاری و ناسازگاری بود و نبود من با تو، به دست و اختیار تو بوده؛ در صورت معصیت از تو گریخته‌ام و پس از توبه با تو همنشین بوده‌ام. از این جهت گفتم در مسافرتِ این جهان از تو جدایی ندارم، مگر هنگام تقصیر و یا قصوری که از ناحیه‌ی روزنامه بوده، «وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ ؛ همانا خدا هرگز کمترین ستم در حق بندگان نخواهد کرد. / سوره حج،10»، «وَلَٰكِنْ كَانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ؛ لیکن آنها خود بر نفس خویش ستم می‌کردند. سوره نحل، 118» و من الآن می‌روم و تو باید فی الجمله (قدری) استراحت کنی و من همان امانت الهی‌ام که به تو سپرده شده است، قرآن پر است از قصه‌های من. هر حدیثی که بوی درد کند - شرح احوال تو به تویِ من است ولی افسوس که این همه قرآن خواندید و با من اظهار ناشناسایی می‌نمایید، خداحافظ! تنها که ماندم، به فکر احوال خود و بیانات هادی فرو رفتم، دیدم حقیقتاً حالات و رفتارهای آدمی در جهانِ مادی، خوابی است که دیده شده و حالا که بیدار و هوشیار شده‌ایم، تعبیر آن خواب است که ظاهر و مرئی (قابل دیدن) می‌شود (اشاره به حدیثی است که: مردم در خوابند، وقتی می‌میرند از خواب بیدار می‌شوند)، و کلام ذوالقرنین در ظلمات که هر که از این ریگ بردارد، به روشنایی که رسید پشیمان است و هر کس که برنداشت نیز پشیمان خواهد بود، کنایه از همین دو حال انسان در دنیا و آخرت خواهد بود که هر کس به اندازه‌ای افسوس دارد. «يَا حَسْرَتَا عَلَىٰ مَا فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّهِ؛ ای وای بر من که جانب امر خدا را فرو گذاشتم. / سوره زمر، 56» و لکن پشیمانی حالا سودی ندارد. درِ توبه بسته شده .. و در این اندیشه و غم و اندوه، خُمارِ خواب مرا گرفت. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @bahambashim18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا