هدایت شده از نو+جوان
💎 #ماجرا | پدری که استاد بود
⭐️ پدر ما را عادت داده بود که هیچ فرصتی را از دست ندهیم و هیچ روزی را بدون بهرهگیری از درس و مباحثه نگذرانیم. ایشان از فرصت تعطیلی درس حوزه در ایّام ماه محرّم و همچنین ماههای تابستان هم بهره میگرفت. در هفت روز اوّلِ ماه محرّم به من درس میگفت و سه روز بعد از آن را به مجالس روضهی امام حسین (علیهالسّلام) میرفت.
🔆 چیزی را به نام «تعطیلی تابستانی» قبول نداشت و میگفت: ما در نجف علیرغم هوای طاقتفرسا و گرمای سخت، درسمان را ادامه میدادیم؛ بنابراین تابستانها در مشهد چرا باید درس و تحصیل تعطیل شود؟!
🌀 مطوّل* را در ماههای تعطیل تابستان خواندم. شیخ فشارکی در تابستان از قم به مشهد میآمد و دو ماه میماند. من او را قبلاً دورادور میشناختم، چون پیشتر در مشهد ادبیات عرب را تدریس میکرد و بعد هم که به قم میرفت، به تدریس همین دروس در قم میپرداخت. از او خواستم در مشهد به من مطوّل درس بدهد، که پاسخ مثبت داد و من ساعتهایی طولانی از روز را به درس خواندن در نزد او میپرداختم. لذا بیان و مقداری از معانی و بدیع مطوّل را در خلال دو تابستان ـ یعنی ظرف چهار ماه ـ به پایان رساندم.
💥 شیخ فشارکی بعداً فهمید که من مکاسب هم میخوانم و لذا از پیشرفت سریع من در فقه شگفتزده شد. او خود، این کتاب را در قم تدریس میکرد.
🔰 پدرم بر درس خواندن ما به طور مستمر نظارت میکرد. ما را گاه با تشویق و گاه با تندی، به آن ترغیب میکرد. من همیشه تسلیم روش پدر و مجری خواست او بودم. هرگاه در مورد درسی که میخواندم، اظهار نظر میکردم، پدرم خیلی خوشحال میشد و به من که چهارده پانزده ساله بودم، میگفت: تو مجتهدی و قدرت استنباط داری.
💡 با برادرم مباحثه میکردم. پس از مباحثه، پدرم ما را به اتاق خود میخواند، از ما پرسش میکرد و آنچه را نتوانسته بودیم بفهمیم، برایمان توضیح میداد.
🏡 خانهی ما سه اتاق داشت. دو اتاق از آنِ پدر بود: یک اتاق نسبتاً بزرگ برای میهمانها، و یک اتاق هم برای مطالعه و غذا خوردن و استراحت؛ شبیه حجرهی طلّاب. ما هم همگی یک اتاق داشتیم: چهار برادر و چهار خواهر، با مادر! در مواردی که مادر میهمان یا روضه داشت، ناگزیر بودیم بیرون خانه بمانیم! در اتاق مخصوص پدر، میزی به درازا و پهنای ۸۰ در ۴۰ بود. پدر در سمت طول میز چهارزانو مینشست، ما هم هر دو کنار یکدیگر در یک سمت عرض آن مینشستیم. بهخاطر هیبت و جدّیّت پدر در اثنای درس و مذاکره، من و برادرم بر سر اینکه کدام دورتر از پدر بنشینیم، با هم کشمکش داشتیم!
💯 بیشک این تندی و خشم پدر هرچند جنبههای منفی داشت، امّا منکر جنبههای مثبت آن نمیتوانم بشوم؛ زیرا این سختگیری ما را منضبط بار آورد و از انحرافاتی که برای برخی فرزندان روحانیّون به علّت عدم توجّه به آنها پیش میآمد، به دور داشت. یکی دیگر از اثرات آن نیز این بود که من توانستم ادبیات عرب و دورهی سطح فقه و اصول را در پنج سال و نیم به پایان برسانم...
🔻* مطول: این کتاب شرحی است در زمینه علوم زبان عربی
🔻** مکاسب: از مهمترین کتابهای فقهی شیعه در باب معاملات
❇️ بخشی از خاطرات دوران جوانی و مبارزات آقا به نقل از کتاب «خون دلی که لعل شد»
▪️به مناسبت سالگرد درگذشت آیتالله سیدجواد حسینیخامنهای
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
🔴 یک سوال مهم درباره ماجرای مسجد حظیره
شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که چرا #مسجد_حظیره یزد را به این اسم، نامیده اند؟
اصلا حظیره یعنی چه؟
حظیره در لغت به معنای مکان امن، چهار دیواری، مکان ممنوعه و... آمده است.
اینکه چرا به مسجد حظیره یزد
-که امروز با نام مسجد روضه محمدیه هم نامیده میشود-
#حظیره میگویند، داستانی تاریخی دارد
گویا فردی در شب سرد زمستان نذر میکند که اگر از سرما رهایی یافت، در این مکان، مسجدی بسازد برای پناه ضعفا و چنین شد که «حظیره محمدیه» را بنا کرد.
همچنین لازم به ذکر است که بهشت را «حظیره القدس» نامیده اند، یعنی مکانی که مخصوص افراد مقدس و مومن است و ورود غیر مومنین ممنوع است.
حالا چه حظیره محمدیه، چه روضه محمدیه، چه حظیره القدس
آنچه روشن است، ممنوعیت ورود غیر مومنین به این مکان مقدس است
🔵 حال یک سوال:
آیا کسی که خود، فتنه گر است یا از فتنه گران دفاع میکند، مجاز به ورود به این مکان مقدس هست؟
به چه مجوزی افرادی که از طرفداران فتنه گران هستند در این مسجد رفت و آمد میکنند؟
آیا کسانی که مقابل حکومت اسلامی ایستاده و حکومت اسلامی را به لبه پرتگاه برده اند، حق دارند در این مکان مقدس بیاید؟ یا حتی از این افراد، در این مکان مقدس، دفاع شود!
سران فتنه ۸۸ یعنی هاشمی، خاتمی، موسوی و کروبی همان کسانی هستند که در راه تضعیف حکومت اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند
و تا به امروز از کار خود اظهار پشیمانی نکرده و از مردم عذرخواهی نکرده اند
متاسفانه برخی انقلابیون دیروز (بخوانید: سرمایه داران امروز)، حزب شیطان را در یزد به راه انداخته و به دنبال این هستند تا مسجد حظیره، این قلب تپنده شهر و یادگار #شهید_صدوقی را به نفع خود مصادره کنند.
آنچه خواسته مردم انقلابی یزد است، مرزبندی جدی بیت شهید صدوقی با این جریان و ایستادگی در مقابل آنان است.
واقعه چهارشنبه ۸تیرماه در مسجد حظیره که منجر به کوبیدن بر دهان یاوه گویانی همچون #مسیح_مهاجری، توسط طلبه ای جوان و انقلابی شد
و البته حمایتهای بی دریغ مردم انقلابی یزد از این عمل شایسته، معیار خوبی بود برای اثبات انقلابی بودن و انقلابی ماندن مردم دارالعباده.
مردم همچنان انقلابی هستند، مسولین فکری به حال خود کنند.
✍ اسلام سیاسی
@bahaneee
🔴 اسخ فرزند شهید فخریزاده به اظهارات اخیر ظریف
ظریف اخیرا گفته است: اسرائیل شهید فخری زاده را زد، که برجام را نابود کند!
جناب آقای ظریف
۱. ای کاش من هم میتوانستم مثل شما تقوا را زیر پا بگذارم و بدون توجه به مصالح کشور و مسائل امنیت ملی، بگویم آنچه را نباید گفت.
۲. با اندکی هوش سیاسی میتوانید وقایع داخلی و خارجی پیرامون شهید فخریزاده را از ۱۰ سال قبل از شهادت تا امروز مطالعه کنید تا بتوانید تحلیلهای درستتری داشته باشید.
۳. این انقلاب بیش از ۱۸۰۰۰ شهید سهلانگاری دارد (به تعبیر شما) که ترور شدهاند.
۴. آمریکا و اسرائیل کسانی را ترور میکنند که برای آنها مزاحمت و برای کشور اعتلا و اقتدار میآفرینند، نه اشخاص منفعلی که مزاحمتی ندارند.
۵. شهید فخریزاده مرد عمل و مرد میدانِ جهاد بود و هیچگاه از ترس جان خود، نه پشت القاب و عناوین سیاسی قایم شد و نه خانهنشینی را انتخاب کرد.
۶. صحبتهای شما در مورد شهید فخریزاده مرا یاد دوگانه سازی میدان و دیپلماسی در مورد #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی انداخت.
۷. یقینا یکی از برکات خون شهید فخریزاده بر ملا شدن جریان نفوذی است که بیش از سی سال در این کشور ریشه دوانده است.
۸. نمیدانم با اظهارات و تحلیلها سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور را هدف قرار دادهاید یا شهید فخریزاده را؟!!!
۹. اگر نمیدانید بدانید، آدرس آسیابی که در آن آب میریزید را اشتباه به شما دادهاند.
۱۰. یک عکس بجا مانده ز تو پشت نگاهت
خشمی ز دو صد فتنهی دوشیزه نهان است
عمری نگران بودهای از مکر نفوذی
چشمان تو در عکس هنوزم نگران است
#حامد_فخریزاده
۱۶ تیرماه ۱۴۰۱
ظریف چه گفت؟
https://b2n.ir/m75455
@bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
857022208_-1909040821.pdf
160K
📝 پیام رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّظلّهالعالی) به حجّاج بیتاللهالحرام منتشر شد.
🏷 #الکعبة_تجمعنا
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
سخن سردبیر46.pdf
424.9K
واقعه کوی دانشگاه؛ نشانهای از نبرد اعلام نشده آمریکا علیه ایران
🔴سالگرد فتنه 18تیر1378
گزیدهای از مقاله دکتر مظفر نامدار؛ سردبیر فصلنامه تخصصی پانزده خرداد:
«...آتشافروزیهایی که سکولارهای بیپروایی چون #تاجزاده، #عبدالله_نوری، #مهاجرانی، #سعید_حجاریان، #اکبر_گنجی و سایر همپالکیهای اینها در درون دولت خاتمی ایجاد میکردند و در نهایت به #قتلهای_زنجیرهای، واقعه #کوی_دانشگاه، واقعه #ترور_درونتشکیلاتی_حجاریان و از همه مهمتر واقعه #تحصن_مجلس_ششم منجر شد، نشانههای همان نبردی بود که امریکاییها در سند امنیت ملی خود بدان اشاره کرده بودند؛ نبرد اعلام نشدهای که رسمی و غیر رسمی علیه جمهوریت و اسلامیت نظام آغاز شد.»(مقاله روزنههای رخنه، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 46، زمستان 1394)
🖊ضمیمه یادداشت: متن کامل مقاله
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 همین عرفه پارسال
با خانواده از مراسم دعای عرفه برمیگشتند و آن اتفاق ناگوار برای استاد #فرجنژاد و خانوادهاش رخ داد.
فرجنژاد مرد میدان جهاد تبیین و رزمنده مبارزه با صهیونیسم.
جهادی بود
جهادی زندگی کرد.
برای کارِ انقلاب، شب و روز نمیشناخت.
پول ماشین خود را برای چاپ کتاب خرج کرده و همچنان موتور سوار باقی ماند.
#فرجنژاد مَرد بود، خیلی مَرد.
خدایش رحمت کند.
@bahaneee
🔴 امام خمینی و تبیین ظرفیت سیاسی-بینالمللی روز عرفه
مشکل مسلمین همین است که اختلاف انداختهاند بینشان. و بعد از جنگ عمومی این نقشه کشیده شد و قدرت اسلام را دیدند و نقشه کشیده شد و دولتهای اسلامی را از هم جدا کردند و مسلمین را با هم مخالف کردند و دولتهای اسلامی با هم دشمن شدند. این مشکلی است که حل باید بشود. این مشکلی است که در روز عید و در #روز_عرفه در پناه خانه خدا باید حل بشود. این مشکلی است که سران قوم مجتمع بشوند در مکه معظمه، امر خدای تبارک و تعالی را اطاعت کنند و با هم در آنجا اجتماع کنند و با هم مشکلات خودشان را در میان بگذارند و غلبه کنند بر مشکلات خودشان. (صحیفه امام، ج13، ص279)
#روز_عرفه
@bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گنجشک
گویند گنجشککی بر شاخه درخت تنومندی نشسته بود و هنگامی که می خواست پرواز کند به درخت گفت درخت جان! محکم باش که میخواهم بلند شوم مبادا بلرزی
درخت هم با آرامش به گنجشک گفت گنجشک جان! من نفهمیدم تو کی آمدی که حالا میخواهی بروی...
پ.ن: خط ونشان همسر تاجزاده پس از بازداشت مصطفی تاجزاده:
من میدونم و شما...
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴نوشته ای برای دخترم
میوه دلم فاطمهمعصومه جان!
ساعتی تا پایان هفدهم تیرماه 1399 مانده و تو در دومین سالگرد زمینی شدنَت، روز خوشی را گذراندی...
روزی پر از شادی و بازیهای گوناگون.
اطرافیان بیشتر از روزهای دیگر مراقبت بودند.
لحظهای تاب بیقراری ات را نداشته و در فراهم کردن علاقه مندیهایت درنگ نمیکردند.
روز خوشی را گذرانده ای و به همین خاطر من هم ساعتِ شیرینی را در کنارت در جشن تولدت سپری کردم.
شمع را که با شوق فوت کردی و برای خودت دست زدی، من هم آرزو کردم شمع ناملایمات و سختیها در زندگیات برای همیشه خاموش بماند.
لبخند و قاهقاهِ خندهات، خنده بر لبانم آورد. آرزو کردم لبخند از لبان هیچکدام از هم سن و سالانت سفر نکند...
اما به همگان میگویم.
به دنیا
به روزگار
به اطرافیان
به خودم
به مادرَت
به همه میگویم:
به دخترم #دروغ_نگویید
نگویید مستکبرین دنیا سر صلح با او دارند.
نگذارید تصور کند همیشه باید لبخند بزند و کف و سوت.
بگذارید بفهمد خیلی از همسالانش سایه پدر بر سر ندارند.
بگذارید بفهمد خیلی از دوستانش هم فرزند شهید هستند و هم حُرمتشان حفظ نمیشود.
بگذارید بداند عصر پنجشنبهها در #بهشت_معصومه، همسالانِ افغانیاش به جای در آغوش گرفتن پدر، #سنگ_سرد مزار شهیدشان را در آغوش میگیرند.
نمیگویم غمگین باش.
نمیگویم شادی نکن.
میگویم شادی ات تو را از #حقایق دور نسازد.
شادیات #فریاد ت را نپوشاند.
به دخترم #واقعیت را بگویید:
بگویید نظام استکبار جهانی از تو میخواهد بندهاش باشی، بردهاش باشی ...
از تو میخواهد حسین و زینب و رقیه را فراموش کنی.
اگر برایشان ممکن نبود که آن ذوات مقدسه را از تو بگیرند، حسین و زینب و رقیهای را به تو معرفی کنند که تا حقیقتشان فرسخها #فاصله دارد.
حسینی که :
از پدرَت #رضایینژاد نمیسازد که تو #آرمیتا یش شوی.
از پدرت #حججی نمیسازد که تو یادگارش باشی.
از پدرت #قاسمسلیمانی نمیسازد که تو زینبَش باشی.
زینبی که «اسکتوا» نمیگوید.
رقیهای بدون گریههای گوشه خرابه و روضههای باباییاش.
رقیه ای که دودمان کفر و استکبار را به هم نمیریزد.
اگر روزی با چنین «امام حسین»ی مواجه شدی، بدان از این امام حسین تا «امام حسین واقعی» یک #امام_حسین فاصله است.
(علیهمالسلام)
به دخترم #واقعیت را بگویید...
دوستَت دارم پاره تنم.
پدرَت: علی.
@bahaneee
🔹زمانهای شده است؛
کانالی که با نام معرفی اساتید اخلاق و عرفان بنا شده، در سالروز «کشف حجاب» توسط رضاخان ملعون، با سوءاستفاده از مطلب آیتالله شبیری زنجانی(دم ظله)، میخواهد چهرهای متفاوت و نرمتر از رضاخان ارائه نماید.
🔹در حالیکه:
۱. اگر اصل ماجرا هم صحیح باشد که مقصود از کشف حجاب، کشف حجاب کامل نبود، باز هم در شنائت و دنائت اقدام رضاخان تغییری ایجاد نمیکند. او با این اقدام، اقامه فحشاء نمود، زمینه گناهان کوی و برزن را فراهم آورد، زمینه اختلاط حرام را فراهم ساخت، حیا و عفت را _ولو به اندازه روبنده و چادر_ گرفت و....
۲. کانالی که داعی بر اخلاق و عرفان دارد، میخواهد با نقل این مطلب _که صرفا خاصیتی تاریخی دارد_ به چه مقصد و مقصودی برسد؟ آیا صرفا میخواهد تصحیح تاریخ نماید؟ یا اینکه، زاویهای دارد و میخواهد هر اقدامی را که حکومت اسلامی در راستای اقامه احکام الهی برمیدارد تضعیف نماید؟
@bahaneee
🔴دارالتبلیغ و دارالترویج
از سوی #سید_کاظم_شریعتمداری بنا شد و زمینه دیگری برای رژیم در راه رخنه در حوزه قم و به دست آوردن پایگاهی در مرکز روحانیت فراهم آورد. در اینکه آیا دارالتبلیغ بنا بر نقشه رژیم در قم بنیاد شد و یا در گام نخست طرح آن از خود شریعتمداری بود و در مرحله دوم رژیم درصدد بهره گیری از آن برآمد، به بررسی جداگانه ای نیاز دارد، لیکن در این نکته جای تردید نیست که اگر موضع هوشیارانه امام در برابر این موسسه نبود شاید رژیم به آسانی میتوانست از راه آن زمینه چیرگی خود بر حوزه قم را فراهم سازد و به یکی از آرزو های دیرینه استعمار جامه عمل بپوشاند لیکن چون امام نسبت به دارالتبلیغ نظر خوشبینانهای از خود نشان نداد مایه بدبینی و بدگمانی ملت ایران و عالمان اسلامی و محصلین علوم دینی نسبت به آن گردید بیشتر روحانیان پیرو راه امام از هر گونه همکاری با آن خودداری ورزیدند و بدین گونه آن مرکز نوبنیاد نیز کامیابی برای رژیم به همراه نداشت با این وجود باید دانست که رژیم از دارالتبلیغ بهره برداری فراوانی کرد و از این راه آسب هایی به حوزه قم و عالمان مبارز وارد ساخت
همزمان با بنیاد دارالتبلیغ مرکز دیگری از سوی ساواک به نام دارالترویج در قم پدید آمد و یکی از روحانی نما های وابسته به نام #محسن_اشراقی در راس این مرکز قرار گرفت و کوشید که شماری از نسل جوان روحانی را به سوی خود کشاند و بدین گونه جای پایی در حوزه قم برای رژیم پدید آورد.
تفاوت در این بود که دارالتبلیغ راه رخنه غیر مستقیم و پنهانی رژیم در حوزه قم را در دراز مدت می توانست هموار کند لیکن دارالترویج به شکل آشکار و مستقیم به رژیم وابستگی داشت و بر آن بود که از راه نوید و فریب محصلین علوم اسلامی را به این جریان موازی کشاند و جیره خوار زورمداران سازد.
(نهضت امام خمینی، ج۳، ص۹۱۶-۹۱۷)
@bahaneee
🔴 بزرگداشت غدیر یا وجاهتبخشی به یک سکولار حوزوی!؟
🔻در آستانه عید غدیر بر در و دیوارهای شهر بنرهای کاروان شادی «حضرت آیت الله علوی بروجردی» نصب گردیده است.
🔻گفتنی است این چهره پیامبر را صرفا #مرشد_معنوی میداند و به هیئات مذهبی، عدم دخالت در سیاست را توصیه نموده است درحالیکه غدیر خم نشانه عظمت و جامعیت اسلام است. در واقع «غدیر» سیاسیترین اقدام پیامبر اکرم محسوب میشود و پاسخی است به افراد سکولاری که اسلام را در مسائل شخصی و خصوصی منحصر میدانند.
🔻رسالت و نحوه برخورد نهادهای ذی ربط و مسئول همچون دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه در مواجهه با چنین اقدامات و ترویج آنتی تز انقلاب اسلامی در قم به چه نحو خواهد بود؟
@bahaneee
بهانه
🔴دارالتبلیغ و دارالترویج از سوی #سید_کاظم_شریعتمداری بنا شد و زمینه دیگری برای رژیم در راه رخنه در
به مناسبت 22 تیرماه در پی مصاحبه آقای شریعتمداری در سال 57 با خبرنگار بیبیسی و موضعگیری نسبت به اصلاحات سیاسی (ونه تغییر نظام)، آیتالله صدوقی نامهای به آیتالله محلاتی نوشت و شایعه مصالحه روحانیت با رژیم شاه را نادرست خواند.
منبع: روزهای حماسه و نور: ج1، ص364
@bahaneee
بهانه
🔴 بزرگداشت غدیر یا وجاهتبخشی به یک سکولار حوزوی!؟ 🔻در آستانه عید غدیر بر در و دیوارهای شهر بنرهای
اقدام جالب توجه کانال «هیئت کجا بریم قم» در واکنش به #دعوت_به_خود در پوستری به بهانه #تعظیم_غدیر
در این کانال تمامی پوسترهای هیئات، به صورت کامل و تمام صفحه بارگزاری میشود که این بار با حذف بخشی از پوستر واکنش معناداری به طراحی پوستر خاص که همراه با ترویج یک فرد بود، انجام گرفته است.
#مرجع_سازی
#دعوت_به_خود
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 بیایید دستبهعصا #احساس_تکلیف کنیم!
(مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود)
خوب است از اینجا شروع کنیم:
🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض #جامعه_مدرسین و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم.
🔸 تقسیمیها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آنهم با ضمیمه ی پیامکِ #نام_واریزکننده هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعیست.
🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که :
ما در مجموعه #نشست_اساتید این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و #پیرمردها که الان هستند، از نشست اساتید، یک #رساله هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این #رویه_حوزوی عمل کردیم.
نمیدانیم چه میشود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی #نسخ میشود و رسالهای چاپ و منتشر میشود.
🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر #مرجعیت_گریزی میگذاشتند، مصاحبه میکند که :
«مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت میداند ورود پیدا میکند...»
حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونهای دیگر بود.
مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست.
🔸 از هیئتها و سبکهای #غیرمتعارف عزاداری که #مسجد_اعظم قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهتگیریهای خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعیست.
اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است.
(ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور)
🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به #کتابسوزی مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده.
🔸در این میان رسانههای بیگانه همچون #رادیو_فردا تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشناندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضعگیریهایمان را تیتر کنند و سخنانمان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد.
اما دریغ از سخنی علیه این رسانهچیهای دروغگو و ضد اسلام.
🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده.
مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که #اقتصاد_اسلامی_نداریم، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما.
✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد #تهذیب_محور است که تربیت انسانهای #تکلیف_مدار از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف #احساس تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست.
@bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اشکال ماجرا کجاست؟
برای کدام مراسم دسته شادی یا عزاداری نام و عکس فردی از شرکتکنندگان یا برگزار کنندگان آن را بزرگ بنر کرده و برای آن کلیپ آن چنانی از زوایای مختلف بسازند؟
آیا علمای بزرگ شیعه همواره از #مرجعسازی و #مطرح_کردن_خود بر حذر نبودند؟
حوزه مقدسه شیعی یک نهاد #تهذیب_محور است که تربیت انسانهای #تکلیف_مدار از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف #احساس تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست.
@bahaneee
بهانه
🔹زمانهای شده است؛ کانالی که با نام معرفی اساتید اخلاق و عرفان بنا شده، در سالروز «کشف حجاب» توسط ر
کانالهایی که خط و خطوط مشخصی نداشته و با نام اخلاق و معنویت به برجسته سازی و ترویج عناصر زاویهدار میپردازند را بشناسیم.
#آنتی_تز_انقلاب
#انقلابزدایی_از_قم
@bahaneee
🔴 ولایت خدا و ولایت ائمه دوتا نیست.
ولایةالله هم که گفته شده و شنیدید؛ ولایت الهی یا گاهی گفته میشود ولایت ائمۀ اطهار، اینها همهاش یکی است؛ یعنی ولایت خدا و ولایت ائمه دوتا نیست.
ولایت ائمه با ولایت پیغمبر دو چیز نیست، همهاش یک چیز است.
و این ولایت یعنی همان پیوند؛ یعنی ارتباط و اتصال دو چیز بهطوریکه بهآسانی آن دو چیز را نتوان از هم جدا کرد.
۱۳۶۱/۲/۷
#هفته_ولایت
#غدیر
@bahaneee