انقلاب اسلامی ایران صرفا یک شکست سیاسی مقطعی نبود که به مجموعه نظام سلطه آمریکا و... وارد کرده باشد. بلکه تهدید امپراتوری نظام سلطه بود.
نگاهی که آن روز غربیها و آمریکایی ها به ایران داشتند نگاهی بود کاملا همراه با خاطرجمعی و اطمینان به سلطه و اینکه میتوانند از منافع سرشار اینجا استفاده کنند. بدون واهمه و نگرانی ای.
در چنین شرایطی انقلابی به وقوع بپیوندد و شخصی مثل امام....
لذا باید انتقام میگرفتند و ضربه هایی هم زدند، ولی نشد.
(از ضربه های متعددی که زندند نتیجه نگرفتند برای آنکه ایران را به زانو بکشند )باید جنگ میشد. جنگ نظامی تمام عیار هم باید از یک همسایه انجام میشد.
من آن وقتها به وزارت دفاع رفت و آمد داشتم آنجا حدسهایی میزدند، اما خیلی ها فکرش را نمیکردند که چنین جنگی اتفاق بیفتد.
افراد با تجربه تر میتوانستند حدس بزنند.
حالا عده ای شروع کنند به تبلیغات که چرا با عراق جنگ کردید. انگار ما لشکر کشی کردیم.
یا چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ را ادامه دادید، خب تعطیل میکردید.
بعد از اینکه قطعنامه 598 را قبول کردیم عراق دو مرتبه تا پادگان حمید، داخل کشور آمد. بعد که رزمندگان رفتند، آنها قضیه مرصاد را شروع کردند.
اینها فکر میکنند اگر ما بعد از فتح خرمشهر جنگ را تعطیل میکردیم، آنها هم دیگر جنگ را رها میکردند.
مسئله این نبود که ما بخواهیم جنگ شروع کنیم .
مسئله سیاست امپراتوری نظام سلطه بود که میخواستند ملت ایران را به زانو بکشانند.
مردم عرب خوزستان یکی از بهترین دفاعها را خودشان انجام دادند. در خود خوزستان شخصیتهای برجسته مثل شهید علی هاشمی که عرب اهوازی است نقش خیلی خوبی داشتند.
دشمن میخواست سرنوشت ملت ایران که به وسیله انقلاب مشخص شده بود، عوض کنند و میخواستند صدای مردم ایران که حرفِ نویی به دنیا زده شده بود و پیامی برای دنیا بود میخواستند این صدا را خفه کنند
آن پیام عبارت بود از
مقاومت
عدم تسلیم
مبارزه با ظلم
مقابله با تبعیض بین المللی...
میخواستند باب مقاومت بسته بشود.
پاسخ ملت ایران چه بود؟ همه این هدفها را خنثی کرد و خودش را بالا کشید و نقطه مقابل آنچه میخواستند رقم بزنند اتفاق افتاد.
مردمِ آن بخشهایی که دشمن میخواست از کشور آن قسمتها را جدا کنند، خودشان آمدند وسط و نقش ایفا کردند.
اتحاد ملت
در سطوح بالا رئیس جمهور بخاطر عملکرد بد مردم را دو دسته کرده بود.
اما دفاع مقدس مردم را یک پارچه کرد.
اقتدار کشور
در ابتدای جنگ وضع نظامی خوبی نداشتیم.
دفاع مقدس توانست آزمون وفاداری ارتش جمهوری اسلامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بشود .
سپاه به عنوان یک حقیقت درخشنده سربرآورد.
اگر دفاع مقدس نبود ممکن بود حتی جسم و پیکره سپاه هم باقی نماند.
امروز کشور به مرحله بازدارندگی رسیده. کشور از لحاظ تهدید خارجی در حال بازدارندگی است و نگران نیست و احساس قدرت میکند. دیگران و مخالفین و دشمنان هم این را میدانند.
در مجموع جهاد دفاع مقدس ملت ایران فهمید که پیروزی و پیشرفت کشور با مقاومت بدست میآید نه با تسلیم این شد یک اصل برای ما. ما از این اصل در بسیاری از مسائل سیاسی و اقتصادی و... استفاده کردیم و استفاده میکنیم
این احساس که باید مقاومت کرد موجب شد که هم اطمینان و اعتماد به نفس داخلی به وجود بیاید . در همه قضایای گوناگون
هم به دشمن یاد داد که در محاسبات خودش قدرت داخلی و مقاومت ایران را به حساب بیاورد
ما با همین روحیه توانستیم تعدادی از نقشه های دشمن را به شکست بنشانیم.
فشار حداکثری
طرح خاورمیانه جدید
تعرض به مرزهای ما از هوا و دریا
ناکام ماند.
اعتماد به نفس ملی یعنی همین.
این ناشی از همان اصل آموخته شده از دفاع مقدس است که مقاومت راه صیانت از کشور است.
از جمله نکات مهمی که در این زمینه اصرار دارم که تکرار شود مسئله #روایت_درست_جنگ است.
این فعالیتهایی که انجام شده فعالیتهای خوبی است. انچه تا به حال انجام شده زیرساخت است.
که برای فعالیت فکری و تاریخی و... میتوان از آنها استفاده کرد. اما باید خروجی این کارها را مشاهده کنیم.
آنوقتی احساس رضایت کنید که نوجوانان را ببینید با همان چشمی به دفاع مقدس نگاه میکند که شما نگاه میکنید.
ماجراهای مهم دوران دفاع مقدس، جوانی مثل شهید حججی را یا آن جوان درچه ای را می آورد به دفاع از حرم. مثل همان دفاع مقدس با همان شجاعت و شهامت
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روایتهای مخدوش و غلط پاسخ داده شود
🔺 هماکنون؛ بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس؛ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
📲 به صورت مستقیم ببینید👇
farsi.khamenei.ir
🔴 حذف عامدانه" یا "اشاره در لفافه؟!
مهدی جمشیدی
۱. رهبر انقلاب در سخنرانی امروز خویش، با وجود همۀ برجستگیهای روانی و گستردگیهای رسانهایِ حادثۀ درگذشت مهسا امینی و شکلگیری موج اغتشاشها در برخی از شهرها، حتّی "کمترین اشاره"ای نیز به این واقعه نداشتند! چرا؟ بسیاری از ما انتظار داشتیم که در این باره، سخنی و خطی و جهتی از ایشان بشنویم و موضع ایشان را بدانیم، امّا تا پایان سخنرانی، ایشان به این مسأله نپرداختند. این "حذف آگاهانه" به چه دلیل بوده است؟
۲. فرضیۀ اوّل این است که ایشان بر این باور هستند که مسأله از "مجرای قانونی" در حال پیگیری هست و نیازی به موضعگیری ایشان نیست. یعنی از یک سو، مسأله در درون حاکمیّت از طریق نهادهای قانونی، در حال رسیدگی است و باید در انتظار نشست تا نتایج، مشخص شوند و از فضای ابهام، خارج شویم. از سوی دیگر، در خیابانها نیز نیروهای نظامی و امنیتی در حال مواجهه با جریان آشوب و اغتشاش هستند. بنابراین، باید همین مسیر "امتداد" یابد.
۳. فرضیۀ دوّم این است که رهبر انقلاب، موضعگیری آشکارِ خود را متوقف بر "مشخصشدن نتیجۀ تحقیقات" دربارۀ این مرگ کردهاند و نمیخواهند "پیشاپیش"، سخنی بگویند که به "روند طبیعی و تخصصی تحقیقات"، ناخواسته جهت بدهد یا بهانهای در اختیار جریان رواییِ دشمن قرار بگیرد تا مدّعی شوند که تحقیقات به گونهای رقم خواهد خورد که ایشان به صورت پیشینی، مطرح کرده است.
۴. امّا فرضیۀ سوّم بر این تصوّر تکیه دارد که از نظر ایشان، مسأله در "حد"ی نیست که "ایشان" به آن وارد شود و ورود مسئولانِ لایههای فروتر، کافی است. بهبیاندیگر، لازم نیست همۀ سطوح حاکمیّت، درگیر مسأله شوند و آشکارا و علنی دربارۀ آن موضعگیری کنند، چراکه در این صورت، جبهۀ رواییِ دشمن القاء خواهد کرد که مسأله، بسیار "بزرگ" و "جدّی" انگاشته شده و نظام جمهوری اسلامی، خود را در برابر آن ناچار به واکنش دیده است. گاهی ندیدن و نگفتن ونپرداختن، بر کوچکی و کماهمّیّت دلالت دارد و در مقابل، مطرحکردن به برجستگیِ هرچه بیشتر آن خواهد انجامید.
۵. فرضیۀ چهارم که جالب است، این است که ایشان در قالب "استعارۀ دفاع مقدّس"، به صورت غیرمستقیم به این مسأله پرداختند و و رویکرد کلّی و اساسی و خویش را عرضه داشتند، از جمله اوّلاً، در جاییکه "دوگانۀ مقاومت/ تسلیم" را مطرح و راه پیشرفت را مقاومت دانستند؛ ثانیاً در آنجا که به تعیینکنندگی "روایت حقیقت" پرداختند و "روایتهای مخدوش و غلط و دروغ" را ملامت نمودند، ثالثاً، در آن جمله که به آفت "خضوع و خودکمتربینی در میدان فرهنگی در برابر دشمن" اشاره کردند. این درسآموختههای دفاع مقدس باید در امروز و اکنون ما نیز بهکار گرفته شوند تا به همان فتوحات و توفیقات دست یابیم.
۶. البتّه این مواجهۀ رهبر انقلاب، بهطور ضروری، "قابلاقتباس" برای ما نیست؛ یعنی نباید نتیجه گرفت که چون ایشان در این "مورد خاص"، چنین کردند، و ما نیز باید همین منطق را به کار ببندیم. ازآنجاکه "موقعیّتهای اجتماعی" در زمینۀ اصل و نوع "موضعگیریها" مؤثّر هست و نباید "برداشت یکسان و یکنواخت" از کنشگری داشت و برای همه، یک "الگو و قالب واحد" را توصیه کرد، در اینجا ما باید به وظیفۀ قطعی و حتمی خود که دفاع از "نظام جمهوری اسلامی" و "کلّیّت عملکرد نیروی انتظامی" و "حجاب الزامی و قانونی" است، عمل نماییم و آشکارا و صریح، با "جریان غیرانقلابی" و "نیروهای معتقد به اسلام رحمانی"، مرزبندی کنیم.
@sedgh_mahdijamshidi
@bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مشروعیت بخشی به خشونت به سبک بزم قدسیان
بزم قدسیان کانالی است با شعار اینکه در تاریخ و حدیث و تراجم علما و عرفا با نگاهی به مسایل فرهنگی روز مطالبی مینویسد.
این روزها یکی از شبهرسانه هایی که تمرکزش بر مواضع روحانیونِ حامیِ فتنه است و در حال تئوریزه کردن و مشروعیت بخشی به خشونت است همین کانال است.
این کانال که اقدامات وحشیانه فتنه گران و خشونت طلبان را توجیه کرده و تلویحا به تشویق و تحریک به اقدامات ساختار شکنانه پرداخته است، دائما از بیانیهها و مواضع تقویت کنندگان حوزوی فتنه مرجع خودخوانده #علوی_بروجردی ، #محقق_داماد و #بیات_زنجانی استفاده میکند و آتش تحرکات را داغ میگرداند.
@bahaneee
موضعگیری کانال تشرفات در محکومیت اقدامات فتنهگران و تقویت کنندگان حوزوی آنان به خصوص کانال #بزم_قدسیان
#واکنشهای_حوزویان_در_محکومیت_حوادث_اخیر / 2
مشروعیت بخشی به خشونت به سبک کانال بزم قدسیان:
https://eitaa.com/bahaneee/2588
@bahaneee
🔴 سنجش حساسیت اجتماعی این بار در زنبیل آباد قم
مردم و حوزه علمیه قم همیشه پای آرمانهای انقلاب و میثاقشان بر امام امت ایستاده اند.
با فرستادن پالسهای مثبت توسط #سکولارهای_قم به دشمن، دیشب در ادامه اقدامات خرابکارانه در برخی شهرهای دیگر، در زنبیل آباد قم هم فراخوان زده و اجتماع آشوب گرانه با شعارهای ساختار شکنانه داشتند.
این اقدام را میتوان در راستای #سنجش_حساسیت اجتماعی نسبت به انقلاب اسلامی دانست. دشمن برای سنجش این حساسیت دست به چنین اقدامی میزند که دستگاه محاسباتی خود را در این زمینه تکمیل کند.
آن وقت که با حملات مستقیم و تلویحی سکولارهای حوزوی به انقلاب اسلامی،باورهای انقلابی و نهادهای حاکمیتی؛ اقدام درخوری توسط متولیان و نهادهای مسئول از جمله دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه انجام نگرفت باید چنین روزی پیشبینی میشد.
اقدام به موقع نهادهای مسئول و مهمتر از آن موضعگیری شایسته بزرگان و فضلای حوزه علمیه قم در واکنش و محکوم کردن چنین وقایعی بسیار اهمیت دارد.
@bahaneee
🔴 آیا وقت صدور بیانیه نرسیده است؟!
احمدحسین شریفی
جهت اطلاع آن بزرگواران و عزیزانی (آیات و فلاسفه و حضرات و سیاسیون و احزابی) که در نخستین دقایق انتشار خبر درگذشت مرحومه مهسا امینی (پیش از معلوم شدن حقیقت ماجرا) به بهانه دفاع از حقوق مردم دست به بیانیه شدند و مستقیم و غیر مستقیم جمهوری اسلامی بلکه اسلام را متهم به «قتل» آن مرحومه کردند، در دو سه روز گذشته کسانی که به تبع بیانیههای شماها به خیابانها آمدهاند:
۱. قرآن را آتش زدند؛
۲. مسجد (خانه خدا) را آتش زدند؛
۳. امامزاده را آتش زدند؛
۴. نه خلخال که چادر و روسری زن محجبه مسلمان را کشیدند و بی حرمتی علنی و آشکار کردند؛
۵. پلیس مظلوم را آتش زدند؛
۶. در مناطقی از شهرها رعب و وحشت و ناامنی ایجاد کردند؛
۷. میلیاردها تومان به بیتالمال مسلمین خسارت زدند؛
به نظرتان آیا وقت صدور بیانیه نیست؟ آیا هنوز مغز استخوانتان درد نگرفته است؟ آیا اینها فرزندان و دختران شما نیستند؟ آیا اینها پامال کردن ارزشهای شما نیست؟!
#سکولاریسم
@ahmadhoseinsharifi
@bahaneee
1_1704600735.pdf
57.1K
🔴 بیانیه جمعی از اساتید حوزههای علمیه درباره جنایت قرآنسوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران
#واکنشهای_حوزویان_در_محکومیت_حوادث_اخیر / 3
🔹 افسوس و هزار افسوس که در این میان عدهای عمامهبهسر که خود را به حوزه علمیه منسوب میکنند با بیان و قلم خود جریان ضد دین را به نوعی کمک کرده و کلامی گفتهاند که به نفع جریان معاند اسلام و انقلاب تمام شد. کسانی که اساساً در ورطه روشنفکری غربی غلتیدهاند و از اسلام برایشان فقط ریش و عمامه مانده است، دهان به اعتراض گشودهاند که چرا احکام اسلام را اجرا میکنید؟
همچنین برخی روحانیونی که فرزندان اصیل حوزه هستند و دلسوزانه بیانیه صادر کردند؛ اما عملا در پازل دشمن بازی کردند.
🔹فرزندان غیور حوزه علمیه همچنان بر آن عهد که بستند هستند و همه هستی خویش را فدای اسلام و احکام اسلام کردهاند و قاطعانه میگوییم که راه ما با این دگراندیشان و نان به نرخ روزخورها جداست و به این جریان قاطعانه میگوییم صف خود را از دشمنان دین خدا جدا کنید و علیه اهانتکنندگان به مقدسات و مطالبهکنندگان تعطیلی حکم خدا، بیانیه صریح، قاطع و شفاف صادر کنند.
@bahaneee
🔴 راهپیمایی مردم انقلابی قم در محکومیت حرکات هنجارشکنانه اخیر و توهین به مقدسات اسلامی
#واکنشهای_حوزویان_در_محکومیت_حوادث_اخیر /4
⏱زمان: جمعه، یکم مهرماه، بعد از اقامه نماز جمعه
از میدان جانبازان به سمت میدان روحالله
@bahaneee