eitaa logo
بهانه
332 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
515 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام نظامی پدر شهید مدافع امنیت امیرحسین ابراهیمی در مقابل پیکر پسر شهیدش در بیرجند ما ملت شهادتیم ما ملت امام حسینیم @bahaneee
اندازه تمامِ نفس‌های خسته‌ات مادر به من نفس بده تا نوکری کنم
اقدام دقیق و به جای هیأت ثارالله زنجان در استفاده از تصاویر علما و مجاهدین مؤثر در جبهه مقاومت در دکور هیأت فاطمیه قرار گرفتن تصویر علامه مصباح یزدی به عنوان تئوریسین فکری و مغز متفکر جبهه مقاومت در ردیف بالا، از ویژگی‌های حساب شده و دقیق این اقدام است. @bahaneee
هدایت شده از وضعیت انقلابی
آیت‌الله مصباح که در هر انتخابات شرکت کرده و رای داده توسط کسانی که دَم به ساعت پروژه «تحریم انتخابات» برمی‌دارند متهم شده به «بی‌اعتقادی به انتخابات و رأی مردم»! اگر دین ندارید لااقل عقل داشته باشید. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5997045956183330932.mp3
18.8M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان. ۱۴۰۲/۹/۸ 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔻تحلیلی بر موضع اخیر رهبر انقلاب: برادران و نابرادران 🖊 مهدی جمشیدی ۱. اختلاف‌های اجتماعی در جامعۀ اسلامی بر دو نوع هستند: «اختلاف‌های عقیده‌ای» و «اختلاف‌های سلیقه‌ای». رهبر انقلاب بر این باور است که اختلاف‌های مبتنی بر «عقیده»، همچنان حجّت و اعتبار دارند و نباید تصوّر کرد که زمانۀ داوری بر اساس عقاید به سر آمده و دیگر نباید ارزش‌ها را معیار و محک انگاشت. برخی گفته‌اند که باید دامنۀ مرزبندی‌ها را به فراتر از ارزش‌ها گستراند و از جمله باید ملّیّت (به معنای تجدّدی و مستقل از دین) را مبنا انگاشت، اما بیان اخیر رهبر انقلاب نشان می‌دهد که باید خودی و غیرخودی و دوست و دشمن و بومی و بیگانه را از دریچۀ «ارزش‌های دینی» تعریف کرد و به سوی معیارهای سکولار نچرخید. این ارزش‌ها که وصل و فصل اجتماعی، برآمده از آنهاست عبارتند از «اسلام» و «انقلاب» و «ولایت فقیه». آنان که این ارزش‌های بنیادی را باور دارند و هویت خود را ذیل آنها تعریف می‌کنند، برادر ما هستند. پس ملاک برادری و نابرادری، «ارزش‌ها» هستند و نظر رهبر انقلاب این نیست که باید ایدئولوژی و لایه‌بندی‌های ایدئولوژیک را کنار نهاد و شهروندی و ایرانیّت، ملاک است. آری، خدمات اجتماعی و عمومی، از آنِ همه هستند و شکاف‌های ارزشی در آنها دخالتی ندارند، اما پیوندها و اتصال‌ها و اتحادها و ولایت‌های اجتماعی، باید «ماهیّت ارزشی» داشته باشند. جامعۀ اسلامی، خنثی و بی‌جهت و بی‌هویّت نیست، بلکه حتی در درون خود، حامل ولاء‌های ایمانیِ مثبت و منفی است و همبستگی‌هایش بر ارزش‌ها تکیه دارد. این وضع، خواه‌ناخواه، نوعی لایه‌بندی اجتماعی ایجاد می‌کند که البته حالت حداکثری و گسترده ندارد. ۲. اما دربارۀ «اختلاف‌های سلیقه‌ای» باید گفت که حضورشان در زندگی اجتماعی، طبیعی است و این قبیل تنوّع‌ها و تکثّرها، قابل زدودن نیستند. در این قلمرو باید تحمل و سعۀ صدر داشت و برتابید و همدلی کرد و حس غیریّت و دیگری نداشت. سلایق، در گسترۀ درون ارزش‌ها تعریف می‌شوند و برخاسته از خصوصیّت «پیوستاری» و «طیفیِ» زندگی اجتماعی هستند. معتقدان به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، همگی در یک «سطح» نیستند، بلکه برخی اعتقاد راسخ دارند و عاملیّت عالی، و برخی فروتر هستند و دچار ضعف و کاستی. جامعۀ اسلامی به این اعتبار، جامعۀ یک‌دست نیست که در آن، همه همانند یکدیگر باشند و اثری از «درجات» و «مراتب» در آن به چشم نخورد. «مسائل بی‌خود» که در سخن رهبر انقلاب، نسبت به جبهه‌بندی و غیریّت‌سازی پیرامون‌شان اعتراض شد، از همین اختلاف‌های سلیقه‌ای حکایت می‌کنند. باید در مقابل این اختلاف‌ها، با دیدۀ اغماض نگریست و برآشفته نشد و طرد و حذف نکرد. از این جمله، می‌توان به این واقعیت اشاره کرد که هر چند برترین و بهترین پوشش در منطق فرهنگیِ انقلاب، چادر است، اما این ارزش‌گذاری به آن معنی نیست که پوشش‌های دیگری که می‌توانند بخش عمدۀ کارکرد چادر را برآورده سازند، ضدّارزش هستند و کسانی که در این جریان و جبهه قرار می‌گیرند، دیگری‌های فرهنگیِ ما هستند. ۳. نکتۀ مهم دیگر این است که «معنا» و «مقوّمات» و «مرزها»ی اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، دلخواهانه نیستند و این‌گونه نیست که کسی بتواند ادعا کند به اسلام اعتقاد دارد اما خواهان حاکمیّت ارزش‌های اسلامی بر جامعه نیست، یا انقلابی است اما نمی‌خواهد میان جهان فرهنگیِ انقلاب و جهان فرهنگیِ غرب، فاصله و حائل قرار بدهد، یا به ولایت فقیه باور دارد اما آن را زمینی و دوره‌ای و وکالتی می‌انگارد. اعتقاد به این بنیان‌ها به معنی اعتقاد به معنایی است که امام خمینی از آنها ارائه کرده است، نه هر «تفسیر رقیق» و «برداشت فروکاهیده‌شده»‌ای که مرزبندی را موهوم و سیّال می‌سازد. کسی که می‌گوید به اسلام اعتقاد دارد اما نسبت به کشف حجاب، دل‌نگران نیست و معتقد است باید الزام را کنار نهاد و حجاب را به انتخاب‌های شخصی وانهاد، جامعۀ اسلامی را به سوی ولنگاری سوق می‌دهد و از این جهت، اعتقاد راستین و مؤمنانه به اسلام ندارد. همچنین کسانی که می‌گویند باید آرمان‌های انقلابی را کنار گذاشت و در نئولیبرالیسم جهانی، هضم شد و جهان را همچون یک خانواده انگاشت و از جمله باید فضای مجازیِ غربی را پذیرفت، به آموزۀ بنیادین استقلال فرهنگی و هویّتی که جوهرۀ انقلاب را تشکیل می‌دهد، باور ندارند. به هر اندازه که اعتقاد واقعیِ دیگران به این ارزش‌های بنیادین، بیشتر باشد، حس برادرانۀ ما به آنها نیز بیشتر خواهد شد و هرچه این اعتقاد، کمتر باشد، این حس نیز کمتر خواهد شد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
11.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | آیت‌الله العظمی گلپایگانی تضعیف نظام را حرام می‌دانست ✏️روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از پیامی که آیت‌الله العظمی گلپایگانی برای ایشان فرستاده بودند 🗓 انتشار به مناسبت سالگرد رحلت این مرجع عظیم‌الشان 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از وضعیت انقلابی
📱سه آفت امروز حوزه علمیه: سکولاریزه شدن بروکراتیزه شدن آکادمیزه شدن حوزه سکولار بریده از سیاست است. حوزه بروکرات بریده از نهضت است. حوزه آکادمیک بریده از هویت است. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
سخنرانی آیت الله کعبی بزرگداشت آیت الله یزدی.mp3
39.12M
🔸صوت سخنرانی آیت‌الله عباس کعبی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمد یزدی (ره) اهمیت برگزاری مراسمات بزرگداشت علمای انقلابی در مقابل تخریب چهره های علمای مجاهد 3:08 مظلومیت تاریخی روحانیت و پرچمداران اسلام ناب و مکتب اهل بیت (ع) 4:58 نقش ویژه روحانیت در طی تاریخ در پاسداری از اسلام عزیز 6:20 منشور روحانیت امام (ره)، از موثرترین تبیین های نقشهای روحانیت 6:58 نقشهای ویژه و تاریخی حوزه و روحانیت 9:40 شناخت جامع اسلام ناب محمدی (ص) 11:25 جایگاه علمی مرحوم آیت الله یزدی 17:28 معتمد خاص امام 19:58 تبیین اسلام ناب محمدی 21:21 مدیریت دینی مردمی و مردم‌داری 25:14 تقویت اخلاق و آداب عمومی جامعه 30:40 آیت الله یزدی خود را وقف نظام اسلامی و راه ولایت کرد 33:10 مرزبانی دین در مقابل بدعت گذارها 36:07 اهتمام ویژه آیت‌الله یزدی بر رصد دقیق، پاسخگویی و مقابله به شبهات جریانات انحرافی 37:03 دیده بانی دین و طراحی برای آینده 39:08 مبارزه با ظلم و استبداد در کنار مظلومین 42:05 نکاتی درباره انتخابات پیش رو 45:58 @bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
38.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت شهدای استان آذربایجان شرقی. ۱۴۰۲/۹/۱۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔴 مبلّغین فاطمی بخوانند ... واقعاً مهم‌ترین کار این است که این حوادث مهم، این پدیده‌های مؤثّر و کم‌نظیر و در مواردی بی‌نظیر، در ملّت ایران ثبت بشود و جوان ما، نوجوان ما اینها را بداند. البتّه ما تا الان یک مقدار کم‌‌کاری داشته‌ایم و خیلی از جوانهای ما، خیلی از نوجوان‌های ما، برجسته را نمی‌شناسند و خیلی از را هم را نمیدانند. بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت شهدای استان آذربایجان شرقی ۱۵ آذر ۱۴۰۲ @bahaneee
روزگار قائم‌مقامی پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی به مناسبت سالروز فوت آقای حسینعلی منتظری قائم مقام و حمایت از جلاد مخالفت منتظری با اعزام هیئت تحقیق پیرامون ربایش سیدموسی صدر نقش باند سیدمهدی هاشمی و بیت منتظری در آشوب دهه شصت افغانستان حذف آیت‌الله ربانی املشی، هزینه‌ای که بیت آقای منتظری به انقلاب تحمیل کرد معرفی کتاب «روزگار قائم‌مقامی» در خبرگزاری کتاب ایران شگردهای مخدوش‌سازی اسناد تاریخی توسط بیت منتظری نامه عزل منتظری نامه هفت فروردین منتظری به امام نامه تاریخی 8فروردین امام خمینی به منتظری چگونگی برخورد نظام با آقای منتظری روایت مرحوم آیت‌الله ری‌شهری ازحمایت‌های خلاف قانون آقای منتظری از فامیل خود نامه امام خمینی به مرحوم آیت‌الله ری‌شهری جهت برخورد قاطع با باند سیدمهدی هاشمی موافقت امام با پیشنهاد مرحوم ری‌شهری مبنی بر لزوم تبعید داماد آقای حسینعلی منتظری پاسخ حکیمانه امام به درخواست عفو مشروط داماد آقای حسینعلی منتظری هشدار آیت‌الله مشکینی به آقای منتظری نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش اول نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش دوم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش سوم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش چهارم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش پنجم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش ششم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش هفتم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش هشتم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش نهم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش دهم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش یازدهم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش دوازدهم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش سیزدهم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش چهاردهم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش پانزدهم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش شانزدهم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش هفدهم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش هجدهم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش نوزدهم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش بیستم نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش بیست و یکم آقای منتظری، برآمدن مجتهدی از دل سیاست ماجرا و متن نامه اعتراضی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، امام جمارانی و مهدی کروبی به منتظری رنج‌نامه مرحوم حاج احمد خمینی خطاب به منتظری برای آشنایی با جریان منتظری چه بخوانیم؟/1 برای آشنایی با جریان منتظری چه بخوانیم؟/2 برای آشنایی با جریان منتظری چه بخوانیم؟/3 برای آشنایی با جریان منتظری چه بخوانیم؟/4 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db