eitaa logo
بهانه
370 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
428 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا مولا یا صاحب الزمان ای یار و دلدار عاشقان نادر جوادی @bahaneee
سلام علیکم ...عیدتون پر نور ...امشب به واسطه ی شرایط پیش آمده بسیار غصه دار بودم ....در تمام نواها و ابیات و اشعار محترمی که در وصف این لحظات دلانه سروده شده ...واژه ها و سروده ها اقناع کننده نبود ....تا اینکه ...لطفش بارید و رزق احوال ما سوز استاد شد ...ممنونم ...🌿
دیرگاهی‌ست که افتاده ام از خویش به دور شاید این عید به دیدارِ خودم هم بروم @bahaneee
🔵 رضاخان، یکه‌تاز مقابله با و بخش سوم 🔹دستگیری و زندانی شدن مرحوم در زمان رضاخان: بسیاری از افراد در بررسی سیره آیت الله بروجردی به اشتباه افتاده اند و ایشان را و حتی سیاسی معرفی کنند. این و است که با حقایق تاریخی مطابقتی ندارد. 🔸در سال 1306 در جریان بازگشت آن عالم وارسته از سفر به نجف، در کرمانشاه ایشان را دستگیر کردند. مسافرت ایشان حدود یازده ماه به طول انجامید. در مدت اقامت در نجف، منزل ایشان مرکز تجمع آیات و بزرگان نجف بود. خصوصا سید ابوالحسن اصفهانی بسیاری از اوقات و نوعا شبها بعد از نماز به منزل ایشان میآمدند. در این جلسات درباره اوضاع ایران و وضعیت روحانیون و حوزه های علمی گفتگو می‌شده است. 🔸از قول آیت الله بروجردی عنوان شده که علمای نجف از اوضاع ایران و اقدام علیه رضا شاده از ایشان سوالاتی کرده بودند. (مجله حوزه ش41/ص115/مصاحبه با آیت الله شیخ علی صافی گلپایگانی) در سندی مبنی بر گزارش جنرال قونسولگری ایران در بغداد به فرمانده قوای سرحدی قصر شیرین (یاور هدایت الله خان) در تاریخ 12 آذر 1306 در این باره آمده است: « به طوری که محرمانه اطلاع حاصل کرده است «آقاشیخ احمد شاهرودی» و «حاجی آقا حسین بروجردی» که دو نفر از طلاب اهل علم هستند با بعضی نوشتجات که از طرف آیَتین آقای «میرزا حسین نائنیی» و «آقا سید ابوالحسن اصفهانی» بر ضد دولت و سیاست اعلیحضرت اقدس همایونی ارواحنا فداه به بعضی از علمای ایران نوشته شده است از طریق قصر شیرین قصد مسافرت به ایران دارند...» ♦️به هر حال ایشان را در مرز خسروی همراه با یکی از علمای شاهرود (حاج شیخ احمد شاهرودی) کرده و شبانه به صورت مخفی به تهران منتقل و در ارکان حرب کردند. (علما و رژیم رضاشاه/حمید بصیرت منش / ص427) @bahaneee
🔴بازنشر به مناسبت سالگرد رحلت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (ره) آیت‌الله بروجردی هیچ‌گاه آن‌گونه که می‌خواهند، غیرانقلابی نبوده و مبانی متقن فقهی ایشان نیز این اجازه را به آن عالم پایبند به موازین نمی‌دهد. علمای اصیل و برجسته تشیع همواره از ائمه خود علیهم‌السلام مشق را آموخته‌اند و با وجود تفاوت‌ها روشی و منشی همگی در این مسیر فداکاری‌ها نموده‌اند. @bahaneee
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلبرم اومده ... ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) / سال98 مولودی @bahaneee
🔰 رفراندوم برای مشروعیت نبود! 🔸️امام خمینی (ره) احتیاج نداشت که کسی به او رای دهد؛ اما دنیا این امر را نمی پذیرفت و برای اینکه دیگر کشورها و سازمان‌ها بپذیرند؛ لذا ما برای مشروعیت خودمان در اول انقلاب رفراندوم برگزار نکردیم، بلکه برای اینکه به دنیا نشان دهیم مردم این نظام را می‌خواهند اقدام به کردیم. ۱۳۸۵/۰۹/۰۶ 💻 @mesbahyazdi_ir
لب ما و قصه زلف تو چه توهمی چه حکایتی تو و سر زدن به خیال ما چه ترحمی چه سخاوتی @bahaneee
🔴 شریعتمداری و کودتای نوژه برخی به اشتباه وقتی درباره نقش سید کاظم در کودتای نوژه سخن میگویند، آن را صرفا به اینکه قرار بود کودتا که با موفقیت انجام شد، او آن را تایید کند، محدود میکنند. حال آنکه اسناد موجود است. از جمله میتوان به اعترافات احمد عباسی (داماد شریعتمداری) اشاره کرد که : «... دقیقا ایشان هم این نوع جریان براندازی را به این شکل از همین اوایل فروردین دقیقا مطلع شدند که بنده هم در جریانش قرار گرفتم.» (خاطره ها/ خاطرات آیت الله ری شهری/ ج1 / ص 211) در اعترافات خود او هم این مساله به صراحت بیان شده که : « در فروردین همین امسال از مطالب مهدوی در قم در جریان قرار گرفتم.» (خاطره ها / ج1 / ص 266) 🔸گفتنی است که کودتا در تیرماه 59 بود، و این تنها یک برگ از اطلاعِ و اقدامات وی از این ماجراست که از در جریان این‌کار بوده است. دست داشتن او در کودتا منحصر در اطلاع داشتن و عدم گزارش آن به مقامات کشوری نبود بلکه او شخصا به این مساله اعتراف دارد که برای سید مهدی مهدوی فرستاده است (هرچند به صورت قرض بوده) (خاطره ها/ج1/ ص268) @bahaneee
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادم نمیره مثل همچین روزهایی سال گذشته دو سه روز مونده به ماه مبارک از طرفی شعبان و رجب رو مثل همیشه از دست داده بودم از طرف دیگه نگران بودم از هم نتونم خوب استفاده کنم. خلاصه این در و اون در میزدم یه جایی، یه برنامه‌ی خوبی، یه خلوتی پیدا کنم که قول و قرارهام رو بذارم... سحر یکی از دوستان پیام داد که (علیه السلام) رو قراره ببرن تو بیمارستان. میای روضه بخونی؟ گل از گلم شکفت. مجلس تو تک تک اتاق‌های بیمارستان برای مریض‌های کرونایی زنگ زدم دو سه تا دیگه از رفقا رو هم هماهنگ کردم، با هم یه تیم شدیم و رفتیم بیمارستان. دلم مریض بود و منتظرِ رسیدن به دلم مریض بود و منتظرِ رسیدن به حبیب جعل الله الشّفاء فی تربته پرچم رو وارد اتاق‌ها می‌کردیم، آرام دم می‌گرفتیم و نوحه سرایی می‌کردیم بعضی بیمارایی که روزها از جاشون تکون نخورده بودن، پرچم رو که میدیدن به سختی جا به جا میشدن به سختی میکردن. مهربانانه از ما تشکر میکردن. تو همون ساعات و دقایق که پرچم رو تو اتاق ها میبردیم، دو بار کد 99 به صدا دراومد صدای تلخی بود هر وقت این صدا رو میشنیدم، برایم عذاب‌آور بود. دو نفر از دنیا رفتن بالا سرشون رفتیم و روضه خوندیم. جایتان خالی پ.ن: بعدش رفتیم تو اتاق استراحتِ دوستانِ جهادی و یه محفل روضه هم برای دلِ بیمار خودمون داشتیم. فایل مربوط به همونجاست. ما همان رجب و شعبان‌دیده‌هایی هستیم که، قرار بود خوب شویم که خب نشدیم که نشدیم... ای ماه خدا، خوش اومدی @bahaneee
🔴 هشت توصیه امام هشتم برای روزهای آخر شعبان 🔹 اباصلت می‌گوید: در آخرین جمعه شعبان خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم. فرمود: 🔺 ای اباصلت، بیشترِ ماه شعبان سپری شده و امروز آخرین جمعه شعبان است، پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران بکن و باید به آنچه برایت مهم است اقدام کنی: ۱. زیاد دعا کن. ۲. زیاد استغفار کن. ۳. زیاد قرآن تلاوت کن. ۴. از گناهانت به درگاه خدا توبه کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی. ۵. هر امانتی که گردنت هست ادا کن. ۶. تمام کینه‌هایی که در دلت نسبت به مؤمنان داری، از دل بیرون کن. ۷. هر گناهی که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن... ۸. و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو: اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ... عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۲ ص۵۱ / بحارالانوار ج ۹۴ ص۷۳ @bahaneee
دوگانه ایجاد کردن در زمینه شیوع و انتقال کرونا در مراکز مذهبی خطاست. اینکه «؟» «بی اثر بودنِ ویروس در حرم خرافه هست یا نه؟» و... همه چیز دست حضرات است. هر جا که باشیم. در حرم یا بیرون از حرم همه جا همه اسباب بإذن الله تحت فرمان حضرات است. اگر بخواهند به اسباب معروف و معلوم و عادی پیش می‌برند، و اگر هم بخواهند به اسبابی که برای ما مجهول است و غیرعادی می‌نمایاند... به تعبیر دیگر، این رفتارها محدود کردن ذوات مقدسه در حرمهاست؛ به معارف شیعه و تشیید عقائد. حال در چنین فرضی که ملکف از اراده معصوم بی‌خبر است، باید همچون موارد دیگر وظیفه خود را انجام دهد. امام جامعه فرمودند قوانین و دستورالعمل‌ها رعایت شود. موحدتر از ولی فقیه شدن چه معنایی دارد؟ @bahaneee
يا علي! ياران خوبت را مكن از بد جدا...
گره گشایی ما روضه های سوم ماه است که میهمان خدائیم و میهمان رقیه(س)
🔴اخلاق را سکولار می‌خواهند! با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری لایوهای رمضانی جریانات ژورنالیست و روشنفکر حوزوی، بار دیگر شاهد تحریفات و اشتباهات فاحش از طرف این جریانات هستیم. شب دوم از سلسله‌جلسات یکی از این برنامه ها، سخنرانی جناب آقای بود. وی در سخنان خود صریحا را موجب و قداست آنان دانسته و میگوید: « در نگاه مردم «قدرت فساد می آورد» و این نگاه موجب شده که روحانیت به دلیل ، قداست، آبرو و نفوذ سابق را در میان مردم نداشته باشد.» جناب صادق‌نیا دخالت روحانیت در سیاست را موجب پایین آمدن قدرت اخلاقی روحانیت می‌شمارد «دخالت روحانیت در نهاد سیاست موجب میشود انگیزه و نیت اخلاقی روحانیت با تردید مواجه شود و مخاطب ممکن است تصور کند این توصیه های اخلاقی با انگیزه های سیاسی بیان میشود.» 🔸گزاره‌‌ها و آموزه‌های و اخلاق منهای دستورات دینی، از زبان یک عمامه به سر! اخلاقی که مسئله برقراری عدالت و برپایی حکومت اسلامی را که از مهمترین احکام الهی است را نادیده بگیرد. اسلام دین همه جانبه‌ای ست که اخلاق و معنویت و سیاست و جهاد را در کنار هم جمع می‌کند. 🔻« و بدون دستگاه اجرا و اداره که همه جریانات و فعالیت های افراد را از طریق اجرای احکام تحت نظام عادلانه درآورد، هرج و مرج به وجود می آید و اجتماعی و اعتقادی و پدید می آید.» (ولایت فقیه/امام خمینی / ص19) 🔻«و انبیاء اینکه دنبال این بودند که یک حکومت عدلی در دنیا متحقق کنند برای این است که حکومت عدل اگر باشد، حکومتی باشد با انگیزه الهی یا انگیزه اخلاق و ارزش های معنوی انسانی، یک همچو حکومتی اگر تحقق پیدا بکند جامعه را مهار می کند و تا حد زیادی اصلاح می کند و اگر حکومت ها به دست جباران باشد، به دست منحرفان باشد، به دست اشخاصی باشد که ارزش ها را در آمال نفسانی خودشان می دانند... تا این حکومت ها برقرار هستند بشریت رو به انحطاط است» (صحیفه امام/ج16/ص162) 🔸برپایی بنا بر قول فقهای امامیه یکی از مهمترین احکام الهی است. چه آن را از باب امورحسبه و با ادله عقلیه لازم بدانیم و چه به نحوِ ولایت مطلقه و چه غیرهما... اخلاقی که به احکام دین توجهی ندارد، همان اخلاق سکولار است. جناب آقای صادق نیا! آمدیم و حکومت اسلامی و اتصال روحانیون به نهاد سیاست برپا نمی‌شد؛ آیا با محدود کردنِ حیطه دخالتهای علما به مواردی همچون و و رسیدگی به ، دیگر با تعبیر و تعریف شما در بین مردم جامعه بالا می‌رفت؟ 🔸این منطق حتی در شأنِ قضاوت و محاکمه به حق (که از شئون قطعی و حداقلی فقهاست) هم نتیجه مورد پسند شما را نمی‌دهد، چرا که قطعا یک طرفِ این محکمه از حکمِ صادر شده، طیب خاطر ندارد. و این باعث حاکم (قاضی) در این طیف می‌شود. 🔷با این چنین تعریفی که از اخلاق و منها کردنِ آن از دستورات اسلام ارائه کرده اید، در هیچ برهه تاریخی که علما اندک شأن اجتماعی‌ای دارا بوده باشند (حتی صرفا در حدِّ قضاوت)؛ قاعدتا نباید از چنین ای برخوردار بوده باشند. چه قبل و چه بعد از انقلاب. التالی باطل فالمقدّم مثلُه @bahaneee
🔴 نقدی بر سخنان آقای مهراب صادق‌نیا جناب آقای صادق‌نیا به تازگی اتصال روحانیت به نهاد سیاست را موجب به خطر افتادن آبرو و قداست علما و همچنین کاسته شدن بیان کرده اند. این درحالی است که کارشناسان اخلاق اسلامی معتقدند، با پدید آمدن انقلاب اسلامی چشمگیری در زمینه اخلاق و معنویت در جامعه رخ داده است. حجت الاسلام در جلسه‌ای در سال1397 با موضوع «انقلاب اسلامی و توسعه معنویت»، به طور مفصل به این موضوع پرداخته‌اند. فایل صوتی کامل آن جلسه در اختیار مخاطبین ارجمند قرارخواهد گرفت. در ادامه به گزیده‌ای از مباحث مطرح شده در این جلسه اشاره می‌کنیم: 🔹مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه اخلاق و معنویت: 🔻 اصل در دنیای ماده زده و در بین انسانهای دنیا گرای مدرن 🔻 معنویت 🔻تغییر نگرش به معنویت یا معنویت 🔻 معنویت 🔸پیامبر اکرم (ص)فرمودند: «من أصبح و لم یهتمّ بأمورالمسلمین فلیس بمسلم» اهتمام به امور مسلمین شرط مسلمانی وشرط معنویت مورد نظر اسلام است اینکه مثلا انسان‌ها پنجه در پنجه قدرتمندان ومستکبران بیافکنند و با نظام سلطه و استکبار در بیافتند این عین و عین معنویت ناب پیغمبر است. 🔸نه تنها حضور اجتماعی منافاتی با طریقه معنوی ندارد بلکه به نوعی به و و این معنویت کمک می‌کند. بعد از انقلاب به این موضوع توجه شد . 🔸 ائمه معصوم ما که در مسیر معنویت ناب اسلامی با طواغیت عصر خودشان مقابله می‌کردند همه آنها دراین راه جان باختند و شهید شدند. 🔸مرحوم شاه آبادی استاد عرفان و معنویت ناب اسلامی حضرت امام (ره) در کتاب شذرات طرح تاسیس یک الگوی اجتماعی را عرضه می‌کنند با نام ناحیه مقدسه اسلام.به احتمال قوی حضرت امام تحت تاثیر همین طرح، این نهضت را شکل دادند این نشان‌دهنده آن است که یک نوع معنویت ویژه‌ای که در زندگی ائمه اطهار و بعثت پیغمبر و در عاشورا ودر ماجرای ظهور امام زمان(عج) وجود دارد، در اینجا امتداد یافته است. 🔸توحید و «لا اله الاالله» که پیغمبر اکرم عرضه کردند با«لا اله الاالله» که قبل از پیامبر در همان جامعه جاهلی گفته می‌شد توسط حُنفی‌ها، تفاوت داشت و تفاوت آن آن و نفی عبودیت غیر خدا بود. @bahaneee
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نقدی بر سخنان آقای مهراب صادق‌نیا جناب آقای صادق‌نیا به تازگی اتصال روحانیت به نهاد سیاست را موجب به خطر افتادن آبرو و قداست علما و همچنین کاسته شدن بیان کرده اند. این درحالی است که کارشناسان اخلاق اسلامی معتقدند، با پدید آمدن انقلاب اسلامی چشمگیری در زمینه اخلاق و معنویت در جامعه رخ داده است. حجت الاسلام در جلسه‌ای در سال1397 با موضوع «انقلاب اسلامی و توسعه معنویت»، به طور مفصل به این موضوع پرداخته‌اند. @bahaneee
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسه جمعی از وعاظ و روحانیون با دادستان کل کشور و درخواست مدعی العموم علیه بابت تصمیمات غلط کرونایی که منجر به وضعیت فعلی کشور شده است و تناقضات عجیب در برقراری محدودیت های مراسمات مذهبی @bahaneee
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاهی اوقات غفلت میشود از دشمنی‌هائی که با دارد میشود؛ اینها را حمل میکنند به مسائل جزئی. ما در صدر هم متأسفانه همین معنا را داشتیم. در صدر مشروطه هم علمای بزرگی بودند - که من اسم نمیآورم؛ همه میشناسید، معروفند - که اینها ندیدند توطئه‌ای را که آن روز و به اصطلاح روشنفکرانی که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحی میکردند؛ توجه نکردند که حرفهائی که اینها دارند در مجلس شورای ملىِ آن زمان میزنند، یا در مطبوعاتشان مینویسند، است؛ این را توجه نکردند، کردند. @bahaneee
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گریه کن نیستم سینه زن نیستم من اگر روزی روبه‌روی ظالم نایستم @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴انفجار مهیب در یک «کارخانه‌ امنیتی حساس» در مرکز فلسطین اشغالی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع انفجاری مهیب در یک کارخانه مخصوص تولید تسلیحات پیشرفته از جمله موشک در «گوش‌دان» فلسطین اشغالی خبر می‌دهند. 🔸پ.ن: امسال علاوه بر راهپیمایی و تعظیمِ شعائرِ روز قدس، جشنِ فروپاشی هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی را برگزار خواهیم کرد. (رجز زیبای کربلایی‌حسین طاهری را گوش کنید.) @bahaneee
موشکِ نقطه‌زن و نقطه‌ای که نخواست هدف بگیرد...
الرحیل، الرحیل‌ دلبسته عشق بسته دنیا نیست زندگی زندگی ختم‌ به ‌شهادت ‌نشود زیبا نیست... @bahaneee
سوژه‌های سخنرانی؛ گریزهای انتخاباتی.pdf
4.44M
ویژه‌نامه «سوژه‌های سخنرانی گریزهای انتخاباتی» باهدف بیان ویژگی‌های رئیس‌جمهور مطلوب و مباحث مقدماتی انتخابات 1400و با توجه به موقعیت زمانی ماه مبارک رمضان 1442ق؛ "معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه" @bahaneee
🔴به بهانه انتشار خبر پرداخت وجه نقد روحانی به طلاب بریده ای از بیانات آیت‌الله شب‌زنده‌دار درباره 🔹این استقلالی که می‌گوییم، یعنی ؛ که بسیار هم مهم است، چون حوزه باید باشد، باید پاسدار باشد، باید قدرت هدایت و امر به معروف و نهی از منکر را برای خود حفظ کند. بنابراین نباید وامدار نهاد یا جای دیگری باشد. در اسلام هم برای این موضوع شده است. یکی از امتیازات مکتب اهل بیت علیهم‌السلام این است که حوزه‌ها معمولاً از سهم مبارک امام علیه‌السلام اداره می‌شوند و این موضوع نگذاشته که حوزه به مراکز قدرت مالی شود. این استقلال نباید از بین برود، یعنی زندگی روزمره و باید از همان طریقی تأمین شود که اسلام قرار داده است. این واقعاً روش و مکانیسم عجیبی است که انسان هرچه فکر می‌کند، می‌بیند طراحی و برنامه‌ریزی بالایی دارد. البته این نکته را هم باید در نظر داشت که وقتی حکومت تشکیل شد، رسانه‌های عمومی نیز در سایه‌ی این حکومت تشکیل می‌شود. این حکومت، اسلامی است و مانع از ترویج شریعت نمی‌شود و موضوع استقلال منافاتی ندارد با خدماتی که حکومت می‌تواند ارائه دهد. همین‌طور که یک حکومت اسلامی نه‌تنها سد راه اسلام نیست، هم می‌کند. 🔸سوال: طبق این دیدگاه، بحث استقلال حوزه تنها به برمی‌گردد، اما آیا طلاب به عنوان شهروند جامعه و حوزه‌ها به عنوان نهادهایی که به نظام اسلامی خدمات ارائه می‌دهند، حقی بر گردن حکومت و به‌خصوص در امور زیربنایی فرهنگی ندارند؟ 🔹مدارس علمیه ممکن است مخارجی داشته باشند که به آن مقدار وفا نکند؛ به‌ویژه که نیازهای مهم داخلی و بین‌المللی هم مطرح است، اما کمک‌های این‌چنینی نیز باید به روش درست و به نحو شایسته‌ای صورت بگیرد... 🔶... مثلاً این که این کمک‌ها می‌تواند باشد که خودشان هستند. یا می‌تواند از طریق صورت بگیرد که مردم در طول سالیان دراز داشته‌اند. در طول قرون و اعصار، بسیاری از مؤمنین و متدینین وقف‌های زیادی داشته‌اند... 🔷از آن طرف افرادی که در دولت‌ها قرار می‌گیرند، مختلف و متفاوت هستند و ممکن است بعضی از آن‌ها توجهی به برخی خصوصیات حوزه مانند آن نداشته باشند. بهترین راه این است که حوزه‌ها حتی در غیر جهت معیشت طلاب تا جایی که ممکن است، نیاز مالی نداشته باشند؛ ولو این که حکومت اسلامی است، ولو این‌که در رأس آن رهبر معظم انقلاب است. 🔸سوال: البته از طرف حوزه نباید خواسته شود، اما آیا حکومت هم نباید به عمل کند؟ ♦️طلاب به عنوان شهروند جمهوری اسلامی یا حوزه‌های علمیه به عنوان مرکزی که خدمات خود را به نظام ارائه می‌دهند، از در مواقع ضرورت استفاده می‌کنند، ولی همین هم خوب‌تر است که باشد. 7/9/91 https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=21639 @bahaneee